Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανεπιστημιακός και γονιός υποψηφίου γράφει στον πρωθυπουργό για τις Πανελλαδικές

"Έστω και την ύστατη στιγμή μπορούν να γίνουν οι κατάλληλες αλλαγές ώστε να δείξουμε στα παιδιά τι σημαίνει ισονομία και να τους κάνουμε και ένα μάθημα περί δικαιοσύνης"
Δημοσίευση: 22/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ

Σας γράφω με διττή ιδιότητα, ως Καθηγητής Ιατρικής του ΑΠΘ όπου έχω την ευχαρίστηση και την τιμή να ασχολούμαι με την εκπαίδευση νέων ιατρών αλλά κυρίως ως πατέρας υποψηφίου στην Ιατρική Σχολή με το παλαιό σύστημα.

Απευθύνομαι σε εσάς μετά από απέλπιδες προσπάθειες να επικοινωνήσω με το υπουργείο Παιδείας το οποίο υποτίθεται ότι είναι και το αρμόδιο υπουργείο στο οποίο ανήκω διοικητικά. Ακολουθώντας τις διαδικασίες τις οποίες υποτίθεται ότι θα πρέπει να ακολουθήσει ένας πολίτης για να επικοινωνήσει με τον αρμόδιο υπουργό ή τουλάχιστον με κάποιον από τον οποίο να αντλήσει κάποια υπεύθυνη γνώμη το μόνο  που κατάφερα ήταν να λάβω κάποιες υποσχέσεις ότι κάποιος «θα επικοινωνήσει σύντομα μαζί μου». Αναρωτιέμαι λοιπόν αν αυτή είναι η αντιμετώπιση ενός Καθηγητή Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, ποιά θα είναι η αντιμετώπιση ενός άλλου πολίτη που ουδεμία σχέση έχει με το υπουργείο παιδείας.

Θεωρώ λογικό ότι λόγω των ενασχολήσεων σας με πολύ σοβαρότερα ζητήματα δεν θα έχετε υπόψιν σας ενα ζήτημα το οποίο απασχολεί μόνο μερικές χιλιάδες οικογένειες που τα παιδιά τους για δεύτερη συνεχή χρονιά μπήκαν στη διαδικασία αξιοκρατικά να διεκδικήσουν κάποια θέση σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, να κυνηγήσουν το όνειρο τους. Δεν προτίμησαν τον εύκολο δρόμο της φυγής στο εξωτερικό αλλά προσπάθησαν να κυνηγήσουν την «αριστεία» την οποία ορθώς ευαγγελίζεστε. Μετά λοιπόν από την κοπιώδη προσπάθεια αντί να συναντήσουν την αξιοκρατία βρίσκονται αντιμετώποι με ένα «ανθρωποφάγο σύστημα» ποσοστών εισαγωγής, συνταγμένο από κάποιον υπάλληλο ο οποίος έχει την εντύπωση ότι έχει απέναντι του αριθμούς και όχι εφηβικές ψυχές με όνειρα και επιδιώξεις.

Μετά την μακροσκελή αλλά απαραίτητη όπως θεωρώ εισαγωγή θα προσπαθήσω να σας παραθέσω εν συντομία το πρόβλημα που απασχολεί του υποψηφίους του 3ου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων.

Η περιπέτεια των μαθητών ξεκινά τον Οκτώβριο του 2019 όταν στους παλαιούς υποψηφίους δώθηκε υποτίθεται η δυνατότητα να δηλώσουν με ποιό σύστημα επιθυμούν να συμμετέχουν  στις Πανελλάδικές εξετάσεις. Η πρώτη μου απορία είναι πως είναι δυνατόν κάποιος υποψήφιος να επιλέξει να δώσει με ένα σύστημα το οποίο περιλαμβάνει ύλη την οποία ποτέ δεν έχει διδαχθεί. Εμμέσως πλήν σαφώς η κ. Υπουργός όχι μόνο ακυρώνει τη διδασκαλία στα κρατικά σχολεία, αλλά παροτρύνει τους υποψηφίους να αποτανθούν στην «παραπαιδεία» προκειμένου να διδαχθούν την προστιθέμενη νέα ύλη. Για έναν σώφρονα υποψήφιο η επιλογή του παλαιού συστήματος ήταν μονόδρομος. Να σημειωθεί εδώ ότι λόγω της πανδημίας του κορωνοιού από τους υποψηφίους του νέου συστήματος περιεκόπη η ύλη που δεν διδάχθηκε. Αυτοί οι υποψήφιοι δεν θα μπορούσαν να διδαχθούν την ύλη με το σύστημα της «παραπαιδείας»; Επιπλέον σε μια επίδειξη δημοκρατικότητας η Υπουργός δηλώνει ότι "θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς

Και η περιπέτεια συνεχίζεται όταν στις 15 Μαίου 2020 με ΦΕΚ Τεύχος B’ 1853/15.05.2020 ανακοινώνονται οι θέσεις κατά σχολή και στις 2 Ιουνίου 2020 λίγες μέρες πριν την έναρξη των Πανελληνίων εξετάσεων ανακοινώνεται ότι οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος θα διεκδικήσουν ένα ποσοστό μόλις 9,51% επί των θέσεων των εισακτέων.

Τότε ήταν που ρωτήθηκα από τον γιό μου αν είναι μικρό το ποσοστό. Του απάντησα πως όχι αφού όπως λέει το υπουργείο θα σας δωθεί ποσοστό ανάλογο του αριθμού σας θεωρώντας, όπως θα θεωρούσε και οποιοσδήποτε νοήμων πολίτης ότι το υπουργείο γνώριζε ότι σε κάθε κατεύθυνση, με μία έστω μικρή απόκλιση, αυτό θα ήταν το ποσοστό των υποψηφίων με το παλαιό σύστημα σε κάθε επιστημονικό πεδίο.

Όταν λοιπόν ανακοινώνονται τα στατιστικά στοιχεία από το υπουργείο Παιδείας και η άποψη του υπουργείου (τυπικά ορθή με βάση το νόμο) αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος της αδικίας που συντελείται σε πολλά επιστημονικά πεδία αλλά κυρίως στο 3ο επιστημονικό πεδίο όπου η αναλογία υποψηφίων με το παλαιό είναι μακράν διαφορερική από το 9.51% και προσεγγίζει σχεδόν το 17%.

Βρίσκονται λοιπόν οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα να αδικούνται κατάφωρα διεκδικόντας μόλις το 9,51% των θέσεων. Θεωρητικά και με βάση το νόμο ακόμη και άν ο αριθμός των υποψηφίων σε αυτό το πεδίο ήταν ακόμη μεγαλύτερος και προσεγγιζε τις 5000 ο αριθμός των θέσεων θα ήταν και πάλι 9,51%. Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο!

Και μετά τις διάφορες διαμαρτυρίες παρακολουθώ έκπληκτος την κ. Ζαχαράκη να δηλώνει ότι το ποσοστό αυτό είναι δίκαιο και υπολογίζεται από αλγόριθμό. Ας πληροφορήσει κάποιος την κ. Υφυπουργό ότι η απλή μέθοδος των τριών και η αναγωγή σε ποσοστό επί τοις εκατό δεν αποτελει αλγόριθμο αλλά απλά μαθηματικά του δημοτικού.  Αυτή τη μέθοδο επέλεξαν οι ειδικοί του υπουργείου παιδείας για να αποδώσουν στους υποψηφίους του παλαιού συστήματος αυτό που υποσχέθηκε η κ. Υπουργός ότι δηλαδή "θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς".

Δεν γνωρίζω κύριε Πρωθυπουργέ αν αυτό έρχεται σε συμφωνία με το άρθρο 4 του Συντάγματος περί ισότητας και ίσης αντιμετώπισης των πολιτών. Επιπλέον δεν ξέρω αν αυτό αποτελεί επιβράβευση της αριστείας την οποία ορθώς πρεσβεύετε και με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο. Και το κυριότερο δεν νομίζω να πιστεύετε ότι μπορεί κάποιος να παίζει με τις εφηβικές ψυχές. Σε όλη μου την ακαδημαϊκή καριέρα προσπαθώ να σέβομαι την προσωπικότητα των νέων και να προασπίζομαι το δικαίωμα τους στη μάθηση και όχι να του ειρωνεύομαι όπως κατα τη γνώμη μου διέκρινα μια ειρωνική διάθεση στο τελευταίο δελτίο τύπου του υπουργείου παιδείας που καταλήγει «Σημειώνεται, επίσης, ότι οι υποψήφιοι παλαιοτέρων ετών είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποιο σύστημα εισαγωγής θα διαγωνισθούν.». Στα μάτια μου φαντάζει σαν να δηλώνει το υπουργείο: ας προσέχατε να διαλέγατε το νέο σύστημα, αφού διαλέξατε το παλαιό θα τιμωρηθείτε. Και πως να επιλέξει κανείς κάτι όταν δεν του έχετε ήδη από την αρχή της χρονιάς παρουσιάσει με ακρίβεια τις επιλογές.

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ θεωρώ ότι έστω και την ύστατη στιγμή μπορούν να γίνουν οι κατάλληλες αλλαγές ώστε να δείξουμε στα παιδιά τι σημαίνει ισονομία και να τους κάνουμε και ένα μάθημα περί δικαιοσύνης μιας και μαζί με την ανθρωπιά είναι κομμάτι της ελληνικής παράδοσης.

Θα τελειώσω αναφέροντας ένα απόσπασμα από τη συγκλονιστική ομιλία του Γ. Σεφέρη κατά την απονομή του βραβείου Νόμπελ.

Όσο για μένα συγκινούμαι παρατηρώντας πως η συνείδηση της δικαιοσύνης είχε τόσο πολύ διαποτίσει την ελληνική ψυχή, ώστε να γίνει κανόνας και του φυσικού κόσμου. Και ένας από τους διδασκάλους μου, των αρχών του περασμένου αιώνα, γράφει: «…θα χαθούμε, γιατί αδικήσαμε…»

Με ιδιαίτερο Σεβασμό και Εκτίμηση

Κωνσταντίνος Μπαλλάς
Καθηγητής Ιατρικής ΑΠΘ

Σχόλια (28)

 
Υποψήφιοι εξετάσεων
22 Ιουλ 2020 23:48

Το πλήθος των σχολίων πάνω στο ίδιο θέμα αποδεικνύει ότι ορισμένοι πίστευαν ότι θα είχαν περισσότερες πιθανότητες να εισαχθούν σε σχολές του 3ου πεδίου αν εξετάζονταν με το παλιό σύστημα.

Όπως έγραψαν και σε άλλα θέματα, γιατί να μην γίνεται κατανομή ποσοστού ανά σχολή, αφού ορισμένες σχολές (πχ. Ιατρική, Φαρμακευτική, Βιολογία) πάντοτε εμφανίζουν μεγαλύτερη ζήτηση. Δηλαδή, αν εμφανιζόταν ένα 20% αποφοίτων με πρώτη προτίμηση Ιατρικές Σχολές θα έπρεπε το υπουργείο να κατανείμει 20% των θέσεων σε παλιούς σε βάρος των νέων;

https://www.esos.gr/arthra/68671/giati-epimenei-i-k-kerameos

https://www.esos.gr/arthra/68672/anoikti-epistoli-pros-tin-ypoyrgo-paide...

Το μέτρο της ποσόστωσης στις θέσεις (πχ. κατάθεση μηχανογραφικού δελτίου από αποφοίτους για το 10% των θέσεων, άλλο σύστημα εξετάσεων για αποφοίτους προηγούμενων ετών) δημιουργήθηκε για να προστατεύονται οι νέοι υποψήφιοι.

Αλλιώς ειμαστε ένα βήμα από το να γυρίσουμε πίσω στην εποχή των Δεσμών: Πριν το 2000 σχεδόν οι μισοί υποψήφιοι κάθε χρόνο ήταν απόφοιτοι, καθώς ήταν σε πλεονεκτική θέση επειδή είχαν πρόσβαση στο 100% των θέσεων και επιπλέον μπορούσαν να κρατήσουν τον βαθμό μαθημάτων για δύο χρόνια.

 
Στραβογιάννη Βασιλική
22 Ιουλ 2020 23:59

Και για τα παιδιά που δίνουν πρώτη φορά είναι άδικο να γίνουν αλλαγές μετά την ανακοίνωση των στατιστικών. Επιπλέον από το 100 τις εκατό των μαθητών που δίνουν εξετάσεις για πρώτη φορά αναλογούν μόνο το 75 τις εκατό των θέσεων. Αυτό δεν είναι άδικο.

 
Πανελλαδικές εξετάσεις
23 Ιουλ 2020 00:02

Τα σχολεία και τα φροντιστήρια ήταν κλειστά, άρα όχι δε θα μπορούσαν οι νέοι υποψήφιοι να διδαχτούν τα κεφάλαια της ύλης. Η τηλεκπαίδευση με τον βεβιασμένο τρόπο εισαγωγής της σίγουρα δεν υποκαθιστά την κανονική φοίτηση στο σχολείο.

Καλώς έκαναν οι απόφοιτοι και επέλεξαν το παλιό σύστημα, αλλά προφανώς οι περισσότεροι δεν διαβάζουν μόνοι τους, ειδικά τη δεύτερη χρονιά είναι πολύ δύσκολο κάποιος να ακολουθήσει ένα ατομικό πρόγραμμα.

Έγινε τον Μάιο η περικοπή της ύλης και τώρα, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ορισμένοι ανησυχούν ότι με το παλιό σύστημα δε θα περάσουν στις σχολές που επιθυμούν ενώ όσοι επέλεξαν το νέο σύστημα τελικά δεν αντιμετώπισαν την αυξημένη ύλη.

Γιατί όμως ευθύνονται οι απόφοιτοι Λυκείου του 2002; Δηλαδή, αν σε ένα πεδίο εμφανίζονταν 25% απόφοιτοι έπρεπε οι φετινοί τελειόφοιτοι να περιοριστούν στα τρια τέταρτα των θέσεων;

https://www.esos.gr/arthra/68632/lathos-sta-pososta-eisakteon-adikia-gia...

 
Γιώργος Π.
23 Ιουλ 2020 01:11

Παίζοντας με τους αριθμούς. Η πρόβλεψη του νόμου είναι ενιαίο ποσοστό για παλαιό και νέο σύστημα ανάλογα με το σύνολο των υποψηφίων παλαιού και νέου συστήματος. Εσείς θέλετε διαφορετικό ποσοστό για κάθε πεδίο ανάλογα με τους/τις υποψηφίους κάθε πεδίου. Γιατί όμως έτσι; προφανώς επειδή έτσι βολεύει εσάς. Εγώ λέω όμως και γιατί για κάθε πεδίο και όχι για κάθε σχολή ή τμήμα; Δεν είναι άδικο, με τη δική σας λογική, να είναι το ίδιο ποσοστό για ένα τμήμα που δεν το ζητούν πολλοί/ες υποψήφιοι/ες του παλαιού συστήματος και ένα τμήμα που το ζητούν περισσότεροι/ες. Βλέπετε αυτό δεν οδηγεί πουθενά για αυτό το σωστό είναι να μείνουμε στην αρχική ρύθμιση που μάλλον την γνωρίζατε. Μην ξεχνάτε επίσης ότι οι υποψήφιοι/ες με το παλαιό σύστημα μπορούσαν να είναι υποψήφιοι/ες για δύο πεδία. Αν εφαρμοζόταν η δική σας άποψη τότε ένας σημαντικός αριθμό υποψηφίων με το παλαιό σύστημα θα υπολογιζόταν δύο φορές (π.χ. και ως υποψήφιος/α του 2ου και ως υποψήφιος/α του 3ου πεδίου.)

 
Αναστάσιος
23 Ιουλ 2020 08:29

Κύριε καθηγητά διάβασα με προσοχή το κείμενο σας και θα ήθελα να ρωτήσω το άρθρο 4 δεν περιλαμβάνει τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις 5 τοις εκατό έστω και εκτός των θέσεων έχοντας παντελώς διαφορετικά μαθήματα και φυσικά πολύ πιο εύκολα ώστε να παρατηρούνται πολύ υψηλές βαθμολογίες. Οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα σαφώς ήταν πιο προετοιμασμένοι, από τους υποψηφίους με το νέο σύστημα ,καθώς είχαν την δυνατότητα να προετοιμαστούν για δύο συνεχόμενα χρόνια. Δεν φταίει το ποσοστό . Αλλού να αναζητηθούν ευθύνες.

 
Anastasia Papadopoulou
23 Ιουλ 2020 09:04

Απ' τα ΕΠΑΛ όμως;

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
23 Ιουλ 2020 09:20

Καταλαβαίνω όλη την αγωνία των υποψηφίων και το άγχος τους αλλά θα πρέπει να δούμε ορισμένα θέματα.
1) οι υποψήφιοι του παλαιού μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις και από άλλα πεδία άρα δεν είναι 9,51% των θέσεων γιατί σε άλλα πεδία θα έχουν μεγαλύτερο ποσοστό. Ασφαλώς και θα θέλατε περισσότερες θέσεις Ιατρική αλλά .. κανείς δεν είπε ότι οι υποψήφιοι του παλιού θα πάρουν στο πεδίο τους ανάλογο αριθμό θέσεων
2) Σε αντίστοιχη διαδικασία προηγούμενων χρόνων οι αναλογία των θέσεων είναι όπως τώρα. Βγήκε συνολικά. Θα ήταν δίκαιη μια διαφορετική κατανομή σήμερα ? ....δεν θα αδικούσε εκείνους τους υποψηφίους ?
3) Είναι δίκαιο το να ξαναμοιράζεις την τράπουλα σε ένα παιχνίδι γιατί αυτό δεν άρεσε σε έναν παίκτη ? Εσείς ως καθηγητής Ιατρικής επιλέγετε έναν ασθενή για μια επέμβασή και ένας άλλος ασκεί πίεση διότι είναι σε μια άλλη κατηγορία και νιώθει ότι αδικήθηκε ( π.χ. είναι πιο νέος από τον πρώτο ασθενή και θεωρεί ότι έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας ) αλλάζετε την απόφαση σας ? Τι λέτε στον πρώτο ασθενή ?
4) Ο διαγωνισμός ήταν εκεί .... οι παλιοί υποψήφιοι διαγωνίστηκαν μεταξύ τους ίσα ...για τις ίδιες θέσεις και αυτή είναι η δεύτερη ευκαιρία τους. Θα προτιμούσαν να είναι στην φετινή χρονιά, με την φετινή διδασκαλία την φετινή ύλη, την δυνατότητα να μην διεκδικούν θέσεις από άλλο πεδίο?
5) Ποια η ψυχολογία του φετινού υποψήφιου μετά το lock down και ποια του παλιού που έχει καβάτζα και μια σχολή που πέρασε σε άλλο πεδίο την περασμένη χρονιά ? Μήπως στα πλαίσια της ισονομίας θα έπρεπε να ζητήσουν πρώτα διαγραφή από την σχολή για να διαγωνιστούν ξανά επί ίσοις όροις
6) Μιλάτε για παραπαιδεία .... μια ερώτηση και μόνο γιατί όλοι τα περάσαμε ..... πόσοι φοιτητές σας στην Ιατρική πέρασαν χωρίς φροντιστήριο ?

 
οικονομου
23 Ιουλ 2020 11:24

ο καθέις κοιτάει το συμφέρον του, η αναφορά στην ισότητα μου άρεσε...Αντε να πάει μπροστα η χωρά με τους πιο ίσους απο τους υπόλοιπους

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
23 Ιουλ 2020 12:18

Ο Καθηγητής έχει δίκιο. Αλλά θα το αναζητήσει στα δικαστήρια από τα οποία με μεγάλη βεβαιότητα θα δικαιωθεί εφόσον ο μαθητής είναι μέσα στο 17%.

 
Γονιός υποψηφίου με το νέο σύστημα
23 Ιουλ 2020 13:01

Είναι εντυπωσιακό πως εξακολουθούν και επιμένουν οι γονείς των παιδιών που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις με το παλαιό σύστημα να αλλάξει η κατανομή των θέσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, παρά την επίσημη απάντηση του Υπουργείου.
Παρόλο που αντιλαμβάνομαι το άγχος τους για το μέλλον των παιδιών τους, μου είναι πραγματικά δύσκολο να αντιληφθώ πως είναι δυνατόν να συνεχίζουν να πιέζουν στην παρούσα φάση στην ικανοποίηση του αιτήματος τους, σε μία διαδικασία που έχει προχωρήσει τόσο πολύ και στην οποία εάν αλλάξουν οι όροι, θα προκαλέσει "τεράστια προβλήματα" σε βαθμό που δεν νομίζω πως θα μπορούν να βγουν νόμιμα οι τελικές καταστάσεις των εισακτέων στις σχολές. Και αυτό δεν αφορά μόνο τις υψηλής ζήτησης σχολές (Ιατρικές) αλλά στο σύνολο των σχολών του 3 πεδίου.
Είναι λογικό πως οποιοσδήποτε υποψήφιος που δεν μπόρεσε να μπει στην σχολή που επιθυμούσε να κινηθεί νομικά κατά του Υπουργείου που άλλαξε τους όρους μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών, ευνοώντας έτσι κάποιους άλλους υποψήφιους που γνωρίζουν την βαθμολογία τους και τις θέσεις που απαιτούνται για να μπουν στην σχολή που επιθυμούν. Και εάν κάποιος νομίζει πως αυτός ο αριθμός είναι το 10% του αριθμού των θέσεων στην Ιατρική (περίπου 85) πρέπει να σκεφτεί ότι εάν αλλάξουν τα ποσοστά μπορεί να αλλάξει και η σχολή που μπαίνει κάποιος και να μην είναι π.χ. στην Αθήνα αλλά στην επαρχία. Και βέβαια το ίδιο ισχύει για το σύνολο των σχολών του 3 πεδίου.
Κατά συνέπεια στην παρούσα φάση δεν νομίζω ότι είναι λογικό να εξετάζεται η ουσία και τα επιχειρήματα αυτών που αντιδρούν στις επιλογές του Υπουργείου για την κατανομή των θέσεων.
Ίσως η λιγότερη επώδυνη επιλογή του Υπουργείου, θα ήταν να αλλάξει τους όρους του "διαγωνισμού" των Πανελλαδικών αυξάνοντας το ποσοστό των θέσεων για τους υποψήφιους του παλαιού συστήματος χωρίς να επηρεάσει το ποσοστό των υποψηφίων με το νέο σύστημα. Αυτό βέβαια θα σήμαινε αύξηση των εισακτέων στις σχολές του 3 πεδίου.

 
Δημητρα
23 Ιουλ 2020 15:13

Αν διαβαζατε τα αρθρα που αφορουν το 3ο πεδιο σωστα θα βλεπετα οτι κανεις γονιος δεν θελει να αδικηθουν οι υποφηφιοι κανενος πεδιου . Επισης θα προσέχατε οτι μονο στο 1ο πεδιο ΠΑΛΑΙΟΥ και ΝΕΟΥ. συστηματος υπαρχει μια σωστη αναλογια .

Στα αλλα πεδια : στο 3ο αδικούνται οι ΠΑΛΑΙΟΙ ενω στο 4ο αδικουνται οι ΝΕΟΙ .και καπως λιγοτερο στο 2ο αδικουνται ξανα οι ΝΕΟΙ .
Σε αυτο το σημειο δεν μπήκατε στον κοπο να τα ψαξετε καλα .
Σκεφτεστε μονο να περιφρουρησετε το " δικιο " σας .

. Και μιλω ως γονιος παιδιου 3 ου πεδιου ΠΑΛΑΙΟΥ .
Εγω εψαξα ολα τα πεδια γιατι ως γονιος ξερω τι θα πει κοπος και διάβασμα. Κανενα παιδι δεν θελουμε να αδικηθει
Δεν ειναι το προβλημα μεταξυ των γονεων ΠΑΛΑΙΟΎ και ΝΕΟΥ .
Θελουμε ισονομια και να μην ακυρωνεται η προσπάθεια κανενος . Γιατι δειξαμε εμπιστοσύνη στις 30/ 10/ 2019. Οτι θα δοθει ποσοστο ώστε να μην αδικηθει κανένας υποψήφιος .

2233 ατομα ολοι είμαστε" χαζοι" ? Η ολοι πηγαμε εκ του πονηρου? Οχι κοινη λογική και εμπιστοσυνη δείξαμε .
Σας ευχαριστώ πολυ .

 
giorgos
23 Ιουλ 2020 15:46

παρατηρώ οτι η αδικία του 3ου πεδίου κοντεύει να γινει κοντρα μεταξυ των υποψηφίων και των υπολοιπων πεδιων. Ας δωσει το υπουργειο μια λύση, ειναι εφικτο να υπολογισθει το ποσοστό, ήδη έχουν δοθεί προτάσεις λύσεων που δεν θίγουν κανέναν, απο αναλυτες επιστήμονες.. Σε τελευταια ανάλυση ας δοθεί ενα επιπλέον ποσοστό στους εισακτεους των σχολών του 3ου πεδίου παλαιου συστηματος, μια μικρή υπερβαση στον αριθμο των εισακτεων η οποια θα φερει την ισονομία. Αλλοίμονο αν ολο αυτό εξελιχθεί σε κόντρα μεταξύ των υποψηφιων των υπολοιπων πεδιων..

 
Τρίτο Πεδίο Επιστήμες Υγείας
23 Ιουλ 2020 16:41

Για ένα περίεργο λόγο όμως το θέμα ανακινούν μόνο όσοι έχουν σχέση με το 3ο πεδίο των Σχολών Υγείας. Κανένας γονέας μαθητή, νέου υποψηφίου, στο 2ο ή το 4ο πεδίο δεν έχει καταθέσει άρθρο εδώ και εβδομάδες.

Μήπως επειδή ορισμένοι από τους παλιούς νόμιζαν ότι θα είχαν ευνοϊκές συνθήκες εισαγωγής σε υψηλόβαθμες σχολές, όπως η Ιατρική;

Το 2020, λογω του ιού, σίγουρα ευνοήθηκαν όσοι απόφοιτοι επέλεξαν το νέο σύστημα επειδή η ύλη τελικά μειώθηκε. Αυτό όμως ήταν μια εξέλιξη που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει: η ανακοίνωση του υπουργείου στην αρχή της χρονιάς, η οποία έδινε επιλογή μεταξύ των δύο συστημάτων εξέτασης, στην ουσία μεταθέτει όλο το βάρος της επιλογής στους υποψηφίους.

Αυτό συμβαίνει πάντα όταν υπάρχουν δύο παράλληλα συστήματα (πχ. 2000 με Δέσμες και Πανελλαδικές), και τότε 10% ήταν για τους υποψηφίους με το προηγούμενο σύστημα.

 
Ποσοστό για αποφοίτους
23 Ιουλ 2020 16:46

Ποιο είναι το "λογικό" και "δίκαιο" ποσοστό, 12%, 15% ή μήπως 18%, ώστε να εξασφαλίσουν την εισαγωγή όλοι οι απόφοιτοι;

Το υπουργείο έδωσε 9,51%, ώστε να μην αδικήσει γενικά τους νέους στερώντας τους θέσεις. Προφανώς, σε κάποια πεδία είναι λιγότεροι ή περισσότεροι οι υποψήφιοι σε κάθε κατηγορία, και ειδικά στο 3ο πεδίο παρατηρείται υπερσυσσώρεση υποψηφίων.

Το θέμα έφτασε στη Βουλή μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών, όπου φάνηκε η διαφορά μεταξύ νέου και παλιού συστήματος: όσοι απόφοιτοι επέλεξαν το νέο σύστημα πιθανότατα έγραψαν καλύτερα σε σχέση με τους νέους, άρα έχουν προβάδισμα στην κατηγορίας τους. Αντιθέτως, οι παλιοί που διαγωνίστηκαν μεταξύ τους μόνο για το 10% των θέσεων έχουν αρχίσει οι διαμαρτυρίες, κατόπιν εορτής.

 
Apostolos
23 Ιουλ 2020 17:12

Γιατί οι υποψήφιοι του 3ου πεδίου δεν διαμαρτυρήθηκαν πριν τις εξετάσεις? Όταν ανακοινώθηκαν οι θέσεις? Διαμαρτυρονται τώρα αφού βγήκαν οι βαθμοί και ορισμένοι από αυτούς δεν πέρασαν στην πολυπόθητη Ιατρική.
Δεν πειράζει ας σπουδάσουν κάτι άλλο όπως χιλιάδες άλλοι μαθητές. Το σύστημα έχει πολλές αδικίες αφού υπάρχουν πολλών ταχυτήτων υποψήφιοι (δημόσια σχολεία, ιδιωτικά, φροντιστήρια, ιδιαίτερα κλπ) γιατί δεν διαμαρτυρηθήκατε νωρίτερα και γιαυτές τις αδικίες?
Καταλαβαίνουμε όλοι γιατί διαμαρτύρεστε τώρα.

 
Μαρια
23 Ιουλ 2020 18:12

Τελικά γνωρίζουμε για τον υπολογισμό των θέσεων στο παλιό αν αφαιρούμε το 10%?

 
antonygeo
23 Ιουλ 2020 18:15

Για ηρεμήστε λίγο μην τα θέλετε ολα δικά σας
Αν οι απόφοιτοι με το παλιό ταν πχ 30% ή 40% θα έπαιρναν το 30% των θέσεων? και οι τελειόφοιτοι που έδωσαν φέτος θα έπαιρναν το 60% η το 70%
Το βρίσκετε δίκαιο ?
Οι περσινοί απόφοιτοι να διεκδίκησαν μια φορά το 100% και φέτος ζητατε το 20% και οι φετινοί απόφοιτοι μονο το 80%

Εξάλου οι Απόφοιτοι που έδωσαν με το παλιό γνώριζαν τον τρόπο υπολογισμού εξ αρχής, ότι ήταν επι των συνολικών θέσεων και θα έπρεπε να το λάβουν υπόψιν.
Όπως όλοι γνώριζαν το ποσοστό 10% των αποφοίτων χωρίς εξετάσεις και το 5% ή το 10% των ΕΠΑΛ

Με την ίδια λογική θα πρέπει να διαμαρτυρηθούν και για αυτά
Μήπως το ποσοστό 10% (6%+4%) των αποφοίτων είναι δίκαιο?
Αποτελούν οι απόφοιτοι που συμμετέχουν χωρίς εξετάσεις το 10% του συνόλου?
Μήπως το 5% ή το 10% των ΕΠΑΛ είναι δίκαιο ? Αποτελούν οι αποφοιτοι των ΕΠΑΛ το 5% ή το 10% του συνόλου?

 
Αγανακτισμένος
23 Ιουλ 2020 18:21

Πότε ξανά δεν θυμάμαι να προσπαθούν οι γονείς των υποψηφίων, όπως ο γιατρός που γράφει το άρθρο, να παρέμβουν στη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων και να επιδιώκουν να κλονίσουν τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Οι όροι του διαγωνισμού ήταν γνωστοί από πριν. Επιτέλους ας σταματήσει εδώ αυτός ο εξευτελισμός των θεσμών και οι πιέσεις προς ίδιον όφελος.

 
ΑΧΙΛΛΕΑΣ
23 Ιουλ 2020 20:04

Και τη πίτα ολάκερη και το σκύλο χορτάτο. Άλλαξε το σύστημα και προσπαθήσαμε να τετραγωνίσουμε το κύκλο, καθιερώνοντας παλιό και νέο σύστημα, αντί να βάλουμε όλους να δώσουν με το νέο. Αδικία δεν είναι επίσης να μην υπάρχει ποσόστωση στις κοινές σχολές των πεδίων και να εισάγονται με τις ίδιες βάσεις υποψήφιοι, οι οποίοι διαγωνίζονται σε καταφανώς διαφορετικής δυσκολίας μαθήματα?

 
Μαρία
23 Ιουλ 2020 22:04

Όντας και εγώ μαθήτρια η οποία έδινε για πρώτη φορά πανελλαδικες εξετάσεις με το νέο σύστημα, έρχομαι σε πλήρη αντιπαράθεση με τις απόψεις που υποστηρίζετε. Ένας μαθητής που αποφασίζει να ξαναδώσει πανελλαδικες εξετάσεις έχει εμπεδώσει την εξεταστέα ύλη σε μεγαλύτερο βαθμό καθώς και διαθέτει και την ανάλογη εμπειρία. Εντούτοις η γενιά του 2002, οι μαθητές δηλαδή που έδιναν για πρώτη φορά εξετάσεις, αναγκάστηκαν να διεκπεραιωσουν τις επαναλήψεις με έναν πρωτόγνωρο τρόπο,μεσω διαδικτυακών μαθημάτων. Τους στερήθηκε δηλαδή η δυνατότητα να βρίσκονται κοντά με τους καθηγητές τους, να τους ρωτούν άμεσα ότι απορία είχαν κτλ. Αυτό φυσικά είχε πολλές αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών,οι οποίοι λόγω των απαγορευτικων μέτρων ήταν κλεισμένοι μέσα στο σπίτι και οι συναναστροφες με άλλους ήταν περιορισμένες. Δεν είχαν να αντιμετωπίσουν μόνο τον φόρτο των εξετάσεων αλλα έπρεπε να ανυσυχουν και για την υγεία τους. Κατά τη γνώμη μου η περικοπή της ύλης έπρεπε να γίνει καθώς τα κεφάλαια που αφαιρέθηκαν δεν είχαν διδαχτεί στο σχολείο, εν αντιθέσει με τους μαθητές του παλαιού σύστηματος οι οποίοι είχαν διδαχθεί την εξεταστέα υλη δύο και τρεις φορές. Κοντολογίς το σύστημα εισαγωγης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με ποσοστά είναι κατά την γνώμη μου δίκαιο και επικροτώ την κυβέρνηση που οι αποφάσεις της έχουν πλήρη ανταπόκριση στις αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματος, μια από τις οποίες είναι και η ισότητα ως προς τις ευκαιρίες. (αφού οι μαθητές εξετάστηκαν σε διαφορετικά θέματα και διαφορετική ύλη καθώς και οι μαθητές του νέου σύστηματος αποτελούσαν την συντριπτική πλειονότητα έναντι αυτών του παλιού δεν γίνεται να εισαχθούν επί ίσα προνόμια και οι μεν και οι δε στα πανεπιστήμια)

 
Περί αδικίας
24 Ιουλ 2020 01:33

Αγαπητέ κε Κ. Μπαλλά, , όταν ο γιος μου το καλοκαίρι μετά την βαθμολογία του από το 3ο πεδίο είχε αποφασίσει να ξαναδώσει πανελλαδικές εξετάσεις, υπήρχε το σενάριο (επί υπουργείου Γαβρόγλου) ότι όλοι οι υποψήφιοι (παλιοί και νέοι) θα έδιναν με το νέο σύστημα και άρα με την καινούργια ύλη, η οποία ήταν αρκετά διαφορετική
γι΄ αυτούς από το 1ο και το 3ο πεδίο. Τότε όλοι όσοι είχαν παιδιά που ήθελαν να ξαναπροσπαθήσουν για μια ακόμη φορά εκπλαγήκαμε και νιώσαμε αδικημένοι, που για πρώτη φορά στα χρονικά, δεν θα δινόταν η ευκαιρία σε παλιούς αποφοίτους να ξαναδώσουν στην ίδια ύλη, μια και το νόημα του ξαναδίνω πανελλαδικές έχει να κάνει με την επανάληψη στα ίδια πράγματα που διδάχτηκα και άρα οι πιθανότητες να γράψω καλύτερα από την πρώτη φορά αυξάνονται . Όταν λοιπόν το νέο υπουργείο αποφάσισε ότι παρότι αλλάζει το σύστημα, θα δοθεί η ευκαιρία και στους αποφοίτους αν θέλουν να ξαναδώσουν, να εξεταστούν με όποιο σύστημα ήθελαν, υπήρχαν 2 σενάρια.
1ο Να ξαναδώσει κάποιος παλιός υποψήφιος με την ήδη γνωστή και διδακτέα ύλη, ή

2ο Να ξαναδώσει κάποιος παλιός υποψήφιος σε άλλη ύλη εκτός της γνωστής και φυσικά όχι διδακτέας.
Οι υποψήφιοι λοιπόν που επέλεξαν το παλιό σύστημα , πήγαν από τον ασφαλή δρόμο, ενώ οι υπόλοιποι διάλεξαν τον δύσκολο και άγνωστο δρόμο. Και για του λόγου το αληθές, οι περισσότεροι σύγκριναν τις βάσεις του 2016 που είχε και πάλι αλλάξει το σύστημα και βλέποντας ότι οι βάσεις με το παλιό είχαν ευνοήσει τους τότε αποφοίτους, αποφάσισαν να πάνε με τα σίγουρα.
Ως γονιός κι εγώ, ανησυχώντας για το τι θα έπρεπε να κάνει το παιδί μου, τηλεφώνησα στο υπουργείο Παιδείας να ρωτήσω σχετικά με το ποσοστό που θα δινόταν και αν αυτό θα αφορούσε το κάθε πεδίο ξεχωριστά και η απάντησή τους ήταν ότι εφόσον οι υποψήφιοι του παλιού συστήματος μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις κι από άλλα πεδία εκτός του δικού τους, αλλά κι εφόσον υπάρχουν κοινές σχολές στο 2ο και 3ο πεδίο δεν μπορεί να δοθεί για το κάθε πεδίο ξεχωριστό ποσοστό.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι μετά από μία πολύ κουραστική χρονιά και μία αποτυχία, ο γιος μου, όπως κι άλλα παιδιά, να αποφασίσει να δώσει με το νέο σύστημα και να βασανιστεί για δεύτερη χρονιά, σε καινούργια ύλη που δεν είχε διδαχθεί , πράγμα που το δικό σας παιδί, όπως και οι υπόλοιποι απόφοιτοι που διάλεξαν το παλιό σύστημα, δεν είχε να αντιμετωπίσει.
Τώρα ζητάτε δικαιοσύνη - μετά τις πανελλαδικές - και θέλετε μεγαλύτερο ποσοστό. Το ποσοστό που δόθηκε ήταν ανάλογο των υποψηφίων και το γνωρίζατε (άσχετα αν υπήρξαν πιο πολλοί στο 3ο πεδίο από ότι στα άλλα).

Σας πληροφορώ λοιπόν, ότι και τα δικά μας παιδιά που ως απόφοιτοι, έδωσαν με το νέο σύστημα, αδικημένα αισθάνονται γιατί περάσαν από 40 κύματα, οπότε αν θέλατε δικαιοσύνη ας φωνάζατε στην αρχή της χρονιάς κι όχι τώρα αδιαφορώντας για τις συνέπειες που θα μπορούσε να έχει μια τέτοια αλλαγή, μόνο και μόνο για την προσωπική σας ικανοποίηση.

 
Αναστασια
25 Ιουλ 2020 10:44

Διαβάζοντας τα σχόλια καταλαβαίνω, όπως και πολλοί άλλοι βέβαια, πως ο καθένας μιλάει από τη δική του πλευρά και κατά πώς τον βολεύει. Εγώ προσωπικά θα συμφωνήσω με τον κ Καθηγητή. Είναι σίγουρο πως τα παιδιά είτε έδωσαν με το παλιό είτε με το νέο σύστημα, πέρασαν από μια δύσκολη διαδικασία. Οι πρώτοι, γιατί έμπαιναν στη διαδικασία για δεύτερη φορά, που ίσως είναι και η τελευταία ευκαιρία, έχοντας να διαχειριστουν ένα μεγαλύτερο όγκο της ύλης, έστω και αν αυτός είχε ξαναδιαβαστει,και οι δεύτεροι γιατί εκτός από το άγχος των εξετάσεων, έπρεπε Ν αντιμετωπίσουν και όλη την αναστάτωση που δημιουργήθηκε με την πανδημία. Εδώ όμως θέλω να τονίσω πως η πανδημία δεν αποτελεί λόγο για να μην διαβάσει κάποιος. Το αντίθετο μάλιστα. Μετά το γενικό κλείσιμο όλων μέσα στα σπίτια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία Ν ασχοληθούν με το διάβασμα τους. Σχετικά με το ποσοστό νομίζω πως είναι πολύ μικρό, με αποτέλεσμα υποψήφιοι που έχουν πιάσει 18200 μόρια περίπου να μην μπορούν να εισαχθούν στη σχολή που επιθυμούν, ενώ οι υποψήφιοι με το νέο σύστημα να το κάνουν, έχοντας πιάσει ακόμη και 1000 μόρια λιγότερο. Έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, να δοθεί ένα ποσοστό της τάξης του 11% στους υποψήφιους του παλιού συστήματος, αν όχι μεγαλύτερο, έτσι ώστε να μην υπήρχε τόσο μεγάλη απόκλιση σχετικά με τις βάσεις των υποψηφίων, παλιών και νέων. Ο καθορισμός του ποσοστού δε μελετήθηκε καθόλου σοβαρά από τη σημερινή κυβέρνηση, όπως και λανθασμένα, ας πούμε, είχε γίνει και από την προηγούμενη. Αυτά τα θέματα είναι σοβαρά και οφείλουν οι κυβερνώντες να τα βλέπουν με μεγαλύτερη σοβαρότητα. Εδώ κρίνεται το μέλλον παιδιών που έχουν κάνει κατάθεση ψυχής στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτή η αντιμετώπιση των παιδιών με το παλιό σύστημα είναι απαράδεκτη από τη σημερινή κυβέρνηση η οποία δεν μπαίνει στον κόπο έστω και να δει το θέμα πιο προσεκτικά. Είναι κρίμα, κυρίως για τα παιδιά, που είναι οι χαμένοι αυτής της υπόθεσης.

 
Γιώργος
26 Ιουλ 2020 12:55

Το αν οι βάσεις με το παλιό σύστημα θα είναι πιο ανεβασμένες δεν έχει να κάνει με το ποσοστό, αλλά με την ευκολία των θεμάτων και με το γεγονός ότι με το παλιό σύστημα διαγωνίζονται μόνο απόφοιτοι και μάλιστα όχι μόνο της προηγούμενης χρονιάς,( γιατί μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν και αρκετοί που δίνουν 3η χρονιά για να πραγματοποιήσουν το στόχο τους ) οι οποίοι υπερτερούν σε γνώσεις των τελειοφοίτων και σχεδόν πάντα, αφού έχουν κατοχυρώσει μία σχολή, στόχος τους είναι κάποια πιο υψηλόβαθμη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους δοθεί αυτή η θέση απαραίτητα.
Είχαν την ευκαιρία αν ήθελαν να διαγωνιστούν με το νέο και με τους τελειόφοιτους για να υπερτερούν σε μαθησιακό επίπεδο, αλλά δεν το έκαναν.
Είπαμε με το παλιό σύστημα δεν μπορεί να δοθεί ξεχωριστό ποσοστό σε κάθε πεδίο (δεν είναι εφικτό) και αυτό το ήξεραν οι ενδιαφερόμενοι από την αρχή.
Για κάτι που γίνεται γνωστό από την αρχή, δεν μπορεί να γίνονται αλλαγές, οι οποίες μάλιστα θα έβλαπταν άλλους.
Πως θα αισθανόντουσαν δηλαδή οι απόφοιτοι που πήγαν με το νέο σύστημα με μια τέτοια αλλαγή.
Για αυτό σταματήστε!!! Οι καλοί ξεχώρισαν με όποιο σύστημα κι αν έδωσαν...

 
Φυσικός
26 Ιουλ 2020 13:15

Αναφέρει η Κα Αναστασία ότι με το παλιό σύστημα με 18200 μόρια δεν θα μπορέσουν να εισαχθούν στην σχολή της επιθυμίας τους, ενώ οι άλλοι με το νέο σύστημα και με 1000 μόρια πιο κάτω θα τα καταφέρουν...
Δηλαδή με το νέο σύστημα αυτός που έχει γράψει 17000 ή 16500 και δεν θα εισαχθεί στη σχολή της επιθυμίας του, νομίζετε ότι δεν του άξιζε να μπει στην Ιατρική;
Όλοι γνωρίζουμε ότι δεν μπορεί να γίνει σύγκριση, γιατί υπήρχαν δύο ομάδες και διαγωνίζονταν μόνο μεταξύ τους.
Κι από το νέο σύστημα υπήρχαν άριστοι που έδιναν για δεύτερη χρονιά κι όμως δεν θα εισαχθούν Ιατρική, γιατί απλά δεν γίνεται να περάσουν όλοι, όπως ακριβώς θα γίνει και στο παλιό.
Οπότε μην ψάχνετε για αδικίες, επειδή απλά το είχατε κάποιοι σίγουρο και δεν σας ήρθε όπως προγραμματίζατε.
Έλεος πια...

 
Περί αδικίας
26 Ιουλ 2020 13:54

Έχω να πω σε όλους που ισχυρίζεστε ότι το ποσοστό ήταν μικρό για το το 3ο πεδίο, πως γνωρίζατε ότι το ποσοστό θα ήταν ενιαίο για όλα τα πεδία κι όμως τότε δεν αντιδράσατε, γιατί απλά το ποσοστό έφτανε και περίσσευε. Αν τώρα με το παλιό υπήρχαν περισσότεροι στο 3ο πεδίο, αυτό ήταν αναμενόμενο,αφού με το παλιό σύστημα οι απόφοιτοι δεν θα είχαν να κάνουν με διαφορετική ύλη, οπότε δεν θα είχαν να εμπλακούν με νέα ύλη, για αυτό και δεν διάλεξαν το νέο σύστημα.
Τώρα τι θέλετε και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο;
Οι απόφοιτοι που πήγαν με το νέο τι πρέπει να κάνουν μετά;
Αυτά...κι όσο αφορά τα μόρια έχουν να κάνουν με τη δυσκολία των θεμάτων.
Δεν είδα όμως τους ίδιους γονείς που διαμαρτύρονται τώρα να διαμαρτυρηθούν για την ασάφεια των θεμάτων του νέου συστήματος που ακύρωνε την προσπάθεια πολλών άριστων παιδιών;

 
Σύγκριση αποφοίτων και τελειόφοιτων
26 Ιουλ 2020 14:44

Δεν είναι ίδια τα θέματα, άρα η σύγκριση βαθμολογιών ακόμα και στα ίδια μαθήματα δεν μπορεί να γίνει. Εξάλλου, είναι διαφορετικό να εξετάζονται οι μαθητές για πρώτη φορά ως τελειόφοιτοι. Οι απόφοιτοι έχουν εμπειρία της ύλης και της διαδικασίας των εξετάσεων, είναι αναμενόμενο οι περισσότεροι να γράψουν καλύτερα.

Το πρόβλημα είναι ότι η μία πλευρά υποστηρίζει ότι έχει απόλυτο δίκιο και μιλάει για "αδικία", ασκόντας πιέσεις που έφτασαν μέχρι τη Βουλή, χωρίς να υπολογίζει τα αντεπιχειρήματα: κάθε θέση που δίνεται σε αποφοίτους είναι μια θέση που στερούνται οι τελειόφοιτοι.

Εννοείται βέβαια ότι μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών και τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων τίποτα δε θα αλλάξει, εκτός αν εισαχθούν επιπλέον απόφοιτοι (απίθανο ως σενάριο).

@ Αναστασία

Άρα το όλο θέμα γίνεται για τις Ιατρικές Σχολές, για να μην κρυβόμαστε πισω από το δάχτυλό μας, ότι γενικά θα αδικηθούν όλοι οι υποψήφιοι με το παλιό σύστημα.

Επίσης, κάποιος δεν μπορεί να διαβάσει ύλη που δεν έχει διδαχθεί σε κανονικές συνθήκες, γι'αυτό και έγιναν σημαντικές περικοπές. Το υπουργείο αναγνώρισε ότι δεν μπορεί το σχολείο να γίνει "ψηφιακό" σε μόλις 2 μήνες.

Εδώ όμως θέλω να τονίσω πως η πανδημία δεν αποτελεί λόγο για να μην διαβάσει κάποιος. Το αντίθετο μάλιστα. Μετά το γενικό κλείσιμο όλων μέσα στα σπίτια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία Ν ασχοληθούν με το διάβασμα τους.

Σχετικά με το ποσοστό νομίζω πως είναι πολύ μικρό, με αποτέλεσμα υποψήφιοι που έχουν πιάσει 18200 μόρια περίπου να μην μπορούν να εισαχθούν στη σχολή που επιθυμούν, ενώ οι υποψήφιοι με το νέο σύστημα να το κάνουν, έχοντας πιάσει ακόμη και 1000 μόρια λιγότερο.

 
Αθανάσιος Παπαδόπουλος
28 Ιουλ 2020 10:48

Είναι απόλυτα δικαιολογημένα τα παράπονα του Καθηγητή. Λύσεις υπάρχουν χωρίς να πειραχθούν τα ποσοστά των νέων υποψηφίων. Για να αποκατασταθεί η αδικία έστω και μερικά πρέπει να εξομαλυνθούν τα ποσοστά στα 4 επιστημονικά πεδία των παλαιών υποψηφίων χωρίς να επηρεαστούν οι νέοι υποψήφιοι ή να αυξηθούν κατά ένα ποσοστό 5 με 7% οι θέσεις στις Ιατρικές Σχολές.

 
Μαρία Αναγνωστου
31 Ιουλ 2020 20:05

Αισθάνομαι ντροπή ως γονιός απέναντι στα παιδια μας (νέο παλαιο συστημα) γιατι επιτρέπουμε σε όλο το συστημα ν παιζουν με το μέλλον των παιδιων μας κι εμεις αντί να διεκδικήσουμε την αξιοκρατία των παιδιων (όλων των εξεταζομενων) τσακωνόμαστε ο καθένας για το δικό του παιδι. Εξευτελιστηκαν φέτος οι πανελληνιες εξετάσεις Ας το λάβει σοβαρά υπόψη το υπουργείο Παιδείας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργος Σας ευχαριστω. Όλα τα παιδια παλευουν για το μέλλον τους. Αγωνιστείτε για αυτά με ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ