Παντελώς αδικαιολόγητη" χαρακτηρίζει την κατάργηση του μαθήματος επιλογής της Α΄ Λυκείου «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής , με αναφορά που κατέθεσε στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας, βάσει επιστολών του Συλλόγου Ελλήνων Γεωλόγων (ΣΕΓ), του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.-Ν.Π.Δ.Δ.), της Επιτροπή Διδακτικής των Γεωεπιστημών της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας και δημοσιεύσεων στον Τύπο.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΝΑΦΟΡΑ
Την έντονη διαμαρτυρία και δυσαρέσκειά τους εκφράζουν με επιστολές τους προς το Υπουργείο Παιδείας και σειρά δημοσιεύσεων στον Τύπο, ο Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων (ΣΕΓ), το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.-Ν.Π.Δ.Δ.) και η Επιτροπή Διδακτικής των Γεωεπιστημών της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας, για την ατεκμηρίωτη και αιφνίδια κατάργηση του μαθήματος επιλογής της Α΄ Λυκείου «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» και την εν γένει υποβάθμιση των Γεωεπιστημών στην εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι με την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 74181/Δ2/15-6-2020, αιφνιδιαστικά και αναιτιολόγητα, αφαιρέθηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου το μάθημα «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων». Η απαλοιφή αυτή είναι μείζονος σημασίας διότι σηματοδοτεί την παντελή απουσία οποιουδήποτε μαθήματος περιβαλλοντικού περιεχομένου από ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου και μάλιστα χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση ή σχετική μελέτη (π.χ. από το ΙΕΠ).
Επειδή η κατάργηση του συγκεκριμένου μαθήματος είναι παντελώς αδικαιολόγητη αφού δεν εξυπηρετεί καμία εκπαιδευτική – παιδαγωγική αναγκαιότητα, τουναντίον συνιστά πλήρη απαξίωση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών, αλλά και της μέχρι σήμερα συνεισφοράς των γεωτεχνικών εκπαιδευτικών, οι οποίοι διδάσκουν επί σειρά ετών το συγκεκριμένο μάθημα.
Επειδή η χώρα μας είναι η πιο σεισμογενής στην Ευρώπη, και οι φυσικές καταστροφές (σεισμοί, πλημμύρες, κατολισθήσεις, πυρκαγιές) είναι πολύ συχνές και έχουν δυσμενέστατες επιπτώσεις στη φύση και στις ανθρώπινες δραστηριότητες, συχνά με απώλειες ανθρώπινων ζωών, είναι απαραίτητη η προετοιμασία και επιμόρφωση μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας των μαθητών σε σχετικά θέματα
Επειδή τα αποθέματα φυσικών υδρογονανθράκων και φυσικού αερίου και πετρελαίου καθώς και το γεωθερμικό δυναμικό της χώρας είναι μεγάλα, δημιουργώντας σημαντικές προοπτικές για το μέλλον και την ανάπτυξη της Ελλάδας
Επειδή η διασφάλιση της συνεχούς και πολύπλευρης περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών αποτελεί αδήριτη ανάγκη για κάθε σύγχρονη κοινωνία.
Το σύνολο των παραπάνω φορείς ζητά την άμεση τροποποίηση της ως άνω Υ.Α. και την ένταξη του εν λόγω μαθήματος ή ακόμη και άλλων αντίστοιχων στα προγράμματα σπουδών γενικής παιδείας των Γενικών Λυκείων.
Κατόπιν των ανωτέρω σας επισυνάπτω τις σχετικές επιστολές και ζητώ να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για να διορθώσετε την ατεκμηρίωτη αυτή απόφαση και να μας ενημερώσετε για τις ενέργειες σας σχετικά.
Η Αναφέρουσα βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου
Τα Λατινικά Έχουν ιστορία στην εκπαίδευση και σχετίζονται με τις κλασικές σπουδές, Η γεωλογία τι σχέση έχει; Όση έχει η γραφιστική, Η σεισμολογία, , η αισθητική, η κηπουρική, η βροχή , το φεγγάρι ...