Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Φίλης: Το Σχέδιο Νόμου για την Ιδιωτική Εκπαίδευση πλήττει τους ίδιους τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων και τους γονείς τους

Δημοσίευση: 23/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Όλη η νομοθετική σας προσπάθεια, είπε ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, επικεντρώνεται στην προσπάθεια να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο το καθεστώς των σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων στην Ελλάδα, και τόνισε:

  • Τα πολλά σχολεία τα αφήνετε να βουλιάζουν. Και την ίδια στιγμή φτιάχνετε σχολεία mall, σχολεία all-inclusive, φροντιστήρια και κέντρα ξένων σπουδών μαζί, με αποτέλεσμα να προκαλείτε αντιδράσεις σε όλο το χώρο της εκπαίδευσης.
  • Ας πούμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει απλώς αντιπολίτευση. Η ΔΑΚΕ ιδιωτικών εκπαιδευτικών που έβγαλε ανακοίνωση με τίτλο «νόμος πονηρός ανομίαν παρεισφέρει», κάνει κι αυτή τυφλή αντιπολίτευση; Μόνοι είστε σε αυτό το νομοσχέδιο! Ούτε οι γονείς είναι μαζί σας! Μόνο οι σχολάρχες.
  • Ο νόμος πλήττει τους ίδιους τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων και τους γονείς τους. Υπάρχει συνταγματικό κεκτημένο για την εκπαίδευση στη χώρα μας και μάλιστα οι προσπάθειες των κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ ήταν προς την ίδια κατεύθυνση: την αναγνώριση ότι οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι -φυσικά- απλοί ιδιωτικοί υπάλληλοι αλλά λειτουργοί. Δεν πρόκειται απλώς για μια φράση «τιμητικής αναγνώρισης».
  • Αποτελεί αντιθέτως το στοιχείο που κατοχυρώνει την ισοτιμία των τίτλων σπουδών που παρέχουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με τα δημόσια. Κι αυτό κλονίζεται με τη νομοθέτηση Κεραμέως. Δεν φτάσαμε όμως ως εδώ τυχαία. Ο πρώτος που αμφισβήτησε αυτή την αρχή και ονόμασε «πελάτες» τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, ήταν ο κ. Μητσοτάκης, όταν το έθεσε έτσι ακριβώς με έμφαση στο πρώτο συνέδριο της ΝΔ μετά την εκλογή του.
  • Επιπλέον, η ευελιξία που επαγγέλλεται το νομοσχέδιο της κας Κεραμέως είναι ευελιξία για απολύσεις. Πέντε λεπτά επιχειρηματολόγησε η κα Κεραμέως για τη διευκόλυνση απολύσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Δυνατότητα ούτως ή άλλως πάντα υπήρχε. Αυτό που δεν υπήρχε και τώρα αλλάζει, είναι ότι οι απολύσεις θα γίνονται χωρίς αιτιολόγηση!
  • Γιατί το ιδιωτικό σχολείο, όπως το ρυθμίζει το σχέδιο νόμου, καθίσταται πλέον μια κοινή επιχείρηση. Ως και η διετής σύμβαση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που ίσχυε ως το 2021 καταργείται, ώστε να μπορούν οι σχολάρχες να απολύσουν αμέσως καταβάλλοντας μικρότερες αποζημιώσεις.
  • Κάτι ακόμα: ουδέν ψευδέστερο ότι δεν υπήρχει δυνατότητα για πρόσθετα μαθήματα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Με νόμο του 2016 είχαμε κατοχυρώσει τη δυνατότητα των 32+8 πρόσθετων ωρών ακριβώς για επιπλέον μαθήματα, τα οποία είχαν καταργηθεί πιο πριν με πιέσεις της τρόικας στις κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
  • Επί της θητείας μου στο υπουργείο δόθηκε η δυνατότητα να προσφέρονται πρόσθετα μαθήματα χωρίς γραφειοκρατία. Με κατοχυρωμένη όμως την εποπτεία του κράτους. Όχι κατά το δοκούν, όχι να μετατρέπονται οι πρόσθετες ώρες σε εμπόριο.

Πιο πριν ο Νίκος Φίλης είχε παρουσιάσει τις ακόλουθες δέκα κατευθύνσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το ασφαλές και ομαλό άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο:

1. Το υπουργείο πρέπει να δώσει κατευθύνσεις που θα αφήνουν το περιθώριο στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, σε συνεργασία με τις κατά τόπους διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης, να προσαρμόσουν το γενικό σχέδιο σε κάθε σχολείο χωριστά, αιτιολογημένα, λαμβάνοντας υπόψη κτιριακά, κοινωνικά, επιδημιολογικά, πληθυσμιακά και άλλα χαρακτηριστικά καθώς επίσης να βρίσκονται σε ετοιμότητα να μεταπέσουν από την μια κατάσταση στην άλλη, ανά σχολείο, ανάλογα με τις εξελίξεις.

Είναι σαφές ότι ένα και μόνο σχέδιο για όλη την Ελλάδα δεν είναι καλή λύση. Εντός συγκεκριμένων ορίων μπορεί να υπάρχει κάποια διακύμανση, που να ανταποκρίνεται στις τοπικές συνθήκες. Αλλά για να εφαρμοστούν διαφορετικά σχέδια ανά σχολείο, θα έπρεπε όλο αυτό το διάστημα οι διευθύνσεις να αξιολογούν τα δεδομένα, σε διαρκή διάλογο με τις τοπικές αρχές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

2. Συνεργασία των περιφερειακών διευθύνσεων με όλους ανεξαιρέτως τους δήμους της χώρας, στους οποίους -να το θυμίσω εδώ για όσους δεν το γνωρίζουν- ανήκουν τα σχολικά κτίρια, ώστε σε κάθε κτίριο χωριστά να γίνουν εντός του καλοκαιριού εργασίες υγειονομικής αναβάθμισης, με επιπλέον κρατική χρηματοδότηση. Οι αναβαθμίσεις δεν αφορούν μόνο τις τουαλέτες, αλλά όλους τους χώρους που ενδέχεται να συνωστίζονται μαθητές και μπορούν να διευκολύνουν τη μετάδοση του ιού.

3. Δημιουργία ανά τάξη δύο μικρότερων τάξεων 11-12 μαθητών, η σύνθεση των οποίων θα παραμένει σταθερή κατά την έκτακτη περίοδο. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορούν να ιχνηλατηθούν ευκολότερα τα κρούσματα, σε περίπτωση που υπάρχουν.

4. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω και με δεδομένη τη στενότητα σε χώρους και αίθουσες, εφαρμογή διπλού-υβριδικού συστήματος διδασκαλίας που θα περιλαμβάνει για όλους τους μαθητές: (α) τουλάχιστον δυο ημέρες την εβδομάδα στη φυσική τάξη, ώστε να διατηρείται σταθερή η προσωπική και αναντικατάστατη επαφή μαθητή και διδάσκοντος (β) εξ αποστάσεως εκπαίδευση τις υπόλοιπες τρεις ημέρες της εβδομάδας, με σύγχρονα ή ασύγχρονα δικτυακά μαθήματα, με την υποχρεωτική κατάθεση ωρολογίου προγράμματος για τα εξ αποστάσεως μαθήματα.

5. Εξασφάλιση λάπτοπ ή ταμπλέτας σε κάθε μαθητή που δεν έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει λόγω της οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς του. Το Σεπτέμβριο, πλήρης κάλυψη των μαθητών για να μην επαναληφθούν οι απίστευτες παλινωδίες του Απριλίου με κονδύλια από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους κι όχι μόνο από χορηγίες, όπως έγινε μέχρι σήμερα.

6. Κατάργηση της δυνατότητας απουσίας με απλή υπεύθυνη δήλωση. Ναι στην ευελιξία όταν δικαιολογημένα, με βάση κατευθύνσεις και κριτήρια που θα θέσουν οι επιδημιολόγοι, την αιτείται μια οικογένεια για ειδικούς σοβαρούς λόγους και την εγκρίνει συμβούλιο γιατρών σε συνεργασία με τον διευθυντή του σχολείου, που γνωρίζει την πραγματικότητα.

Μέτρα για να παρακολουθούν τα λιγοστά -ελπίζουμε- αυτά παιδιά μαθήματα στο σχολείο σε ατομική ή ολιγομελή ομάδα, για την προστασία τους, ακόμα και τις απογευματινές ώρες, ώστε να συμπληρώνεται το κριτήριο της διήμερης προσωπικής επαφής με τους εκπαιδευτικούς

7. Καμία κάμερα στην τάξη με την παρουσία μαθητών. Δεν εφαρμόστηκε τον Μάιο-Ιούνιο, δεν θα εφαρμοστεί ούτε φέτος.

8. Ολοκλήρωση των διαδικασιών επιλογής και τοποθέτησης των αναπληρωτών καθηγητών το πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου, ώστε οι αναπληρωτές καθηγητές να βρίσκονται στο σχολείο που θα υπηρετήσουν το αργότερο την 1ηΣεπτεμβρίου. Αυξημένη στελέχωση για να έχουν δάσκαλο όλοι οι μαθητές, έγκαιρα.

9. Αναβάθμιση του δημόσιου σχολικού δικτύου για πλήρη απεμπλοκή από τις ιδιωτικές πλατφόρμες τύπου Sisco και σοβαρά προβλήματα και καταγγελίες με τα προσωπικά δεδομένα που υπήρξαν την προηγούμενη περίοδο και διερευνώνται από την ΑΠΔΠΧ.

10. Άμεση έκδοση οδηγιών από το ΙΕΠ για τις ιδιαιτερότητες του μαθήματος εξ αποστάσεως. Αυτό είναι κάτι που έπρεπε φυσικά να έχει γίνει τον Απρίλιο. Διοργάνωση  επιμορφωτικών σεμιναρίων ανά εκπαιδευτική ειδικότητα.

Μακάρι όλα αυτά να αποδειχθούν υπερβολικά. Αλλά εμείς οφείλουμε να τα σχεδιάσουμε. Το κάνει το υπουργείο; Όχι βέβαια! Ούτε ένα ευρώ παραπάνω δεν έχει ανακοινωθεί για ενίσχυση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση, με όλα τα προβλήματα ανοιχτά έχει άλλες προτεραιότητες. Πως θα ευνοήσει τους σχολάρχες-χρηματοδότες της ΝΔ. Πως θα εξοφλήσει τα προεκλογικά γραμμάτια που τους οφείλει. Πως θα φτιάξει ιδιωτικά σχολεία super-market και all-inclusive, χωρίς δημόσια εποπτεία και έλεγχο για «μαθητές πελάτες», όπως είχε πει ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης.

Αντίθετα, ο ΣΥΡΙΖΑ την ίδια ώρα που δίνει τη μάχη για να μην περάσει αυτό το νέο νομοθετικό έκτρωμα για την ιδιωτική εκπαίδευση, στέκεται με ευθύνη απέναντι στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και προτείνει τα παραπάνω δέκα μέτρα για την αντιμετώπιση μιας πιθανής δεύτερη

Ετικέτες: 
Νίκος Φίλης

Σχόλια (6)

 
PE02
24 Ιουλ 2020 10:09

Γιατί δεν κάνατε το ίδιο και στη υγεία όταν είσαστε κυβέρνηση ?

 
Κοινωνικός δαρβινισμός
24 Ιουλ 2020 09:53

Όταν όλοι οι φορείς είναι απέναντι , πλην των ισχυρών ,τότε μιλάμε για προαγωγή του κοινωνικού δαρβινισμού,.
Επικίνδυνο σε μια δημοκρατία

 
οικονομου
23 Ιουλ 2020 22:58

Ειπε ενας διδάκτορας της εκπαίδευσης...

 
λειτουργός
23 Ιουλ 2020 20:54

Το ότι είναι λειτούργημα και υψίστης σημασίας το επάγγελμα του εκπαιδευτικού δεν επιτρέπει να εισέρχονται ειδικότητες όπως γεωλόγοι, γραφίστες, νοσοκόμοι, ηλεκτρολόγοι, κηπουροί, αισθητικοί...εκεί δεν είναι λειτούργημα ή γίνεται από μεγαλοψυχία και την ανεργία; Ο καθένας κάνει τη δική του ανάγνωση σε ό,τι συμβαίνει.

 
νικοσ
23 Ιουλ 2020 19:31

Κοινή επιχείρηση είναι.
Όποιος θέλει να πάει τα παιδιά του, ας τα πάει.
Θα κάνετε τώρα τις ιδιωτικές εταιρίες κρατικές ;

Τα άλλα περί λειτουργών τα έχουμε δει τόσα χρόνια. Ένα επάγγελμα είναι. Δηλαδή το επάγγελμα του ιατρού δεν είναι λειτούργημα ; Αν είναι, γιατί δεν ισχύει το ίδιο και στην υγεία και παντού ;

 
ΦΑΝΗ
23 Ιουλ 2020 19:17

Και εσάς σας έχει πλήξει η ζέστη!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ