Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Πανεπιστήμια και πλαίσιο μιας νέας λειτουργικής κανονικότητας

Στην Ελλάδα έχοντας ανταποκριθεί άριστα σαν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, καλούμαστε να αποφασίσουμε τόσο για την επερχόμενη εξεταστική περίοδο όσο και για την νέα ακαδημαϊκή χρονιά
Δημοσίευση: 26/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καθ. Χαράλαμπος Σκιάνης, Αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Τα ακαδημαϊκά Ιδρύματα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό καλούνται να χειριστούν το παγκόσμιο φαινόμενο της πανδημίας αναμορφώνοντας την ακαδημαϊκή τους προσέγγιση. Έχουν προκύψει αρκετές διαφορετικές μεταξύ τους προσεγγίσεις με βάση οικονομοτεχνικά, υγειονομικά αλλά και πολιτικά κριτήρια.

Στην Ελλάδα έχοντας ανταποκριθεί άριστα σαν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, καλούμαστε να αποφασίσουμε τόσο για την επερχόμενη εξεταστική περίοδο όσο και για την νέα ακαδημαϊκή χρονιά.

Στην παρούσα φάση, διαφαίνονται τρεις διακριτές προσεγγίσεις

1)    Επιστροφή στην προ-κορωνοϊου εποχή με φυσική παρουσία

Σε αυτή την περίπτωση επιβάλλεται η τήρηση αποστάσεων, η χρήση μάσκας και η εντατικοποίηση της καθαριότητας.

Τα Ιδρύματα θα αντιμετωπίσουν αυξημένο κόστος καθαριότητας που θα πρέπει να το αναλάβει η Πολιτεία, αυξημένες ανάγκες σε χώρους διδασκαλίας και ώρες διδασκαλίας από τους διδάσκοντες, που ένα μέρος πρέπει να καλυφθεί με επιπλέον θέσεις διδασκόντων εκεί που οι αριθμοί μελών ΔΕΠ είναι κάτω από 30 σε κάθε τμήμα.


Φαντάζει κατάλληλη περίπτωση με την εμφάνιση των εμβολίων.


2)    Υβριδικό σενάριο με φυσική παρουσία και αξιοποίηση εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Μια έκδοση της συγκεκριμένης προσέγγισης θα προέβλεπε

2.α) την φυσική παρουσία σε εκπαιδευτικά εργαστήρια και δράσεις όπου οι διδάσκοντες θεωρούν απαραίτητη την φυσική παρουσία. Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να εφαρμοστούν όσα αναφέρονται στο (1)

2.β) την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (διαλέξεις, εργαστήρια) όπου οι διδάσκοντες το συστήσουν με χρήση των τεχνολογιών και της υποδομής που αναπτύχθηκε στο προηγούμενο εξάμηνο. Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να χρηματοδοτηθεί από την Πολιτεία ο εξοπλισμός και η σύνδεση στο διαδίκτυο των φοιτητών (ιδιαίτερα όσων σπουδάζουν εκτός μόνιμης κατοικίας).


Φαντάζει κατάλληλη περίπτωση για το ακαδημαϊκό εξάμηνο, και τις εξεταστικές περιόδους Ιδρυμάτων με Σχολές όπως Ιατρικής, Μηχανικών κτλ


3)    Εξ αποστάσεως διδασκαλία

Σε αυτή την περίπτωση μορφοποιείται το πρόγραμμα σπουδών για αποκλειστικά εξ αποστάσεως διδασκαλία. Θα χρειαστεί πλέον καθολικά να χρηματοδοτηθεί από την Πολιτεία ο εξοπλισμός και η σύνδεση στο διαδίκτυο των φοιτητών κατά περίπτωση. Επιπλέον θα απαιτηθεί να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός των Ιδρυμάτων κατάλληλα, με ενδεχόμενη οικονομική ενίσχυση από την Πολιτεία. Ιδιαίτερη προσαρμογή απαιτείται στις επιστήμες που τα εκπαιδευτικά εργαστήρια και οι κλινικές είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση των σπουδών, όπου μπορεί να αναζητηθούν ειδικές μορφές τηλε-σεμιναρίων.


Φαντάζει κατάλληλη περίπτωση για εξεταστικές περιόδους όπως του Σεπτεμβρίου, όπου φοιτητές/τριες μετακινούνται μόνο για την εξέτασή τους. Τα Ιδρύματα θα πρέπει να μπορούν να καταφύγουν σε αυτή την επιλογή όταν υποδειχθεί από τις υγειονομικές συνθήκες.


Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ενδεχομένως μπορεί να απαιτηθεί κατά την διάρκεια του εξαμήνου ένα Ίδρυμα να περάσει από μια από τις παραπάνω εκδοχές σε μια άλλη, εντείνοντας την πολυπλοκότητα τους εγχειρήματος.

Σαν αποτέλεσμα ο παράγοντας της αξιολόγησης συμπεριλαμβανομένης της όποιας εξέτασης των φοιτητών/τριών απαιτεί αντίστοιχη διαβάθμιση και προσαρμογή της λειτουργίας των Ιδρυμάτων. Είναι σαφές ότι δεν αρκεί πλέον η εξεταστική περίοδος για να αξιολογηθεί η επίδοση και απαιτείται ολοκληρωμένο σύστημα μαθησιακής εμπέδωσης με αξιοποίηση υποστηρικτικών τεχνολογιών e-class.

Ένα νέο δυναμικό σύστημα προκύπτει, που ενδεχομένως καταλύει γεωπολιτικούς φραγμούς και μας οδηγεί σε έναν διάλογο που διαμορφώνει την νέα γενιά των Πανεπιστημίων μας.

Σχόλια (52)

 
Νέα δεκαετία για την ανώτατη εκπαίδευση
09 Δεκ 2020 17:26

Το αυτονόητο θα ήταν να αλλάξουμε τη δομή των υφιστάμενων δυσλειτουργικών ιδρυμάτων αντί να προσπαθούμε να τη δικαιολογήσουμε. Μετά από τόσους μήνες, έχει φανεί η ανεπάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μεγάλη κλίμακα και χωρίς βοήθεια μέσω σεμιναρίων και φροντιστηρίων. Ουσιαστικά, οι φοιτητές από τον Μάρτιο βρίσκονται αποκομμένοι από τις σπουδές και τα πανεπιστήμιά τους.

Κοιτώντας προς το μέλλον ελάχιστη επαφή έχουν αυτές οι προτάσεις με τις πραγματικές ανάγκες χιλιάδων μαθητών Γυμνασίου, οι οποίοι γεννήθηκαν μετά το 2005 και θα σπουδάσουν μέσα στην επόμενη δεκαετία, σε ένα περιβάλλον πολύ διαφορετικό από το σημερινό.

 
Κάτω από τη βάση του "10"
04 Σεπ 2020 02:45

Όλα τα τμήματα του πανεπιστημίου Αιγαίου έχουν βάση εισαγωγής κάτω από 7.000 μόρια, εκτός από τα Παιδαγωγικά (υποψήφιοι απο πρώτο πεδίο θεωρητικής κατεύθυνσης). Στα τμήματα Μαθηματικών ή Διοίκησης Επιχειρήσεων έχουν εισαχθεί υποψήφιοι που έγραψαν κάτω από 5. Αυτή η "κανονικότητα" θα λυθεί με τον εμβολιασμό;

https://www.esos.gr/arthra/69107/kato-apo-ti-vasi-toy-10-42-ton-tmimaton...

 
Τμήμα Περιβάλλοντος Αιγαίο
04 Σεπ 2020 02:31

Δέχεται 80 εισακτέους, από 2ο και 3ο πεδίο, και έχει βάση 4.300 ενώ ο πρώτος είχε 11.150 μόρια. Πέρυσι το ίδιο τμήμα είχε βάση 7.353 μόρια στα ίδια χαμηλά επίπεδα. Πολιτισμικής Τεχνολογίας, 7.100 μόρια με 100 εισακτέους από 1ο και 4ο πεδίο. 'Ιδια περίπτωση, Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού στη Χίο, με εισακτέους από 4ο πεδίο, έχει βάση 5.900 μόρια. Μεσογειακών Σπουδών στη Ρόδο, στο 1ο πεδίο, 7.150 μόρια. Αυτά περι "υβριδικού σεναρίου διδασκαλίας" δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα των σπουδών που είναι υποβαθμισμένη εξαιτίας της άναρχης διασποράς τμημάτων σε νησιά και χωριά.

 
Παγωτό και κλιματιστικό
01 Αυγ 2020 12:00

@Πανεπιστήμιο ΕΛΛΑΔΑΣ
Είναι δική σας η ιδέα ή εφαρμόζεται σε κάποια άλλη χώρα?

 
Δημόσιος διάλογος
01 Αυγ 2020 01:21

Προσοχή στις συνεχείς επαναστάσεις, θα καταρρεύσει το σύστημα και δε θα μπορούμε να διαχειριστούμε από τη μια πλευρά την υψηλού επιπέδου τηλεκπαίδευση και από την άλλη τα δεκάδες τμήματα που θα προσελκύουν ξένους φοιτητές από όλο τον κόσμο στην ελληνική επαρχία.

Πρέπει επιτέλους να υπάρχουν όρια στο θράσος και την ασυναρτησία στον δημόσιο διάλογο.

 
Απόψεις καθηγητών
01 Αυγ 2020 01:16

Η Κρήτη (με 3 Πανεπιστήμια) πρέπει να αποτελέσει το αντιβαρο στην Κύπρο στην παροχή ανωτατης εκπαιδευσης.

https://www.esos.gr/arthra/57807/ypoyrgos-xekiname-syzitiseis-gia-synerg...

για ποιο λόγο δεν ιδρύθηκε εξαρχής μια Πολυτεχνική Σχολή ενσωματωμένη στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, όπως αντίστοιχα συνέβη στο Πανεπιστήμιο Πατρών και το Δημοκρίτειο που ιδρύθηκαν την ίδια περίοδο ή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας λίγα χρόνια μετά;

Στη συνέχεια, εφόσον υπήρχε ο σχεδιασμός για Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο στο νησί, ποιος ο λόγος επέκτασης και γιγάντωσης του πρώην Κ.Α.Τ.Ε.Ε. Ηρακλείου στο νυν ΤΕΙ Κρήτης, με 13 τμήματα πλέον;

Σαφώς και τίθεται θέμα λειτουργικής οργάνωσης: τα ΑΕΙ πρέπει να δομούνται ώστε να εξυπηρετουν συνολικά την αποστολή τους στην κοινωνία αντι να περιχαρακώνονται ακολουθώντας αυτόνομες πορείες.

Δεν πρέπει να αφήνουμε τα ιδρύματα να συνεχίζουν σε λανθασμένη πορεία επειδή κάποτε στο παρελθόν έγιναν κακές επιλογές.

 
Επικαιρη άποψη 2019
01 Αυγ 2020 01:09

Ετοιμαστείτε για την πραγματική επανάσταση στην Ελλάδα, σε τέσσερα χρόνια από τώρα. Τελικά, θα έρθουν στην Ελλάδα οι αλλοδαποί φοιτητές ή θα παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως;

@ Αρθούρος 02 Νοε 2019 10:49

Όταν όμως σε πέντε χρόνια λειτουργήσουν 450 ξενόγλωσσα προπτυχιακά και διπλάσια μεταπτυχιακά προγράμματα με δίδακτρα γιά αλλοδαπούς φοιτητές, θα γίνει πραγματική επανάσταση στη χώρα μας.

Θα κινηθούν όλα τα επαγγέλματα που έχουν σχέση με την ΕΣΤΙΑΣΗ και την ΚΑΤΟΙΚΙΑ, γιατί οι φοιτητές που θα ΕΡΘΟΥΝ στη χώρα μας, θα ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ γι'αυτά.

Θα υπάρξουν τα έσοδα γιά την πραγματική αυτονομία των ιδρυμάτων μας που τώρα είναι ζητιάνοι στο κεντρικό κράτος, θα προσληφθούν οι καθηγητές που χρειάζονται, θα ΧΤΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΕΣΤΙΕΣ και προπαντός θα αυξηθεί και θα στηριχτεί η έρευνα σ'αυτά.

https://www.esos.gr/arthra/64819/g-stylios-strevloseis-stis-meteggrafes-...

Αρθούρος 30 Ιουλ 2020 23:22

Το ξέρω ότι οι περισσότεροι από εμάς έχουμε δεθεί με τη χωρικότητα. Η διασπορά των τμημάτων στο χώρο,μας φοβίζει γιατί το αίσθημα της ιδιοκτησίας ικανοποιούνταν και τώρα απειλείται.

Τα τεράστια ποσά που δαπανούνταν γιά την τριτοβάθμια εκπαίδευση-ειδικά γιά την προπτυχιακή, θα ανήκουν στο παρελθόν. Τα ΚΤΙΡΙΑ και η ανάγκη εστιών θα ΕΞΑΛΕΙΦΘΟΥΝ. Το ξέρω, είναι οδυνηρό, αλλά θα γίνει.

 
Ψηφιακό πανεπιστήμιο
31 Ιουλ 2020 15:17

Ίσως το 2120 να εγγράφονται όλοι οι Έλληνες πολίτες σε όποιο διαδικτυακό πρόγραμμα μαθημάτων επιθυμούν και να παίρνουν ένα πτυχίο σε όποιο κλάδο θέλουν.

Μέχρι να φτάσουμε στον 22ο αιώνα ας φροντίσουν να φτιάξουν σωστά πανεπιστήμια, που να μπορούν να παρακολουθούν οι φοιτητές μαθήματα με φυσική παρουσία.

@ Πανεπιστήμιο ΕΛΛΑΔΑΣ @ Αρθουρος

Δεν ήταν τα φοιτητικά κινήματα που δημιούργησαν 500 τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε όλη την Ελλάδα, αυτό ήταν απόφαση της κάθε Συγκλήτου και της εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου, που εκμεταλλεύτηκαν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις για ίδρυση νέων τμημάτων. Αυτές μοιραία κάποτε θα σταματούσαν άρα το σωστό θα ήταν να είχαν ιδρυθεί τμήματα που είναι βιώσιμα όχι βαρίδια για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Αντί να ιδρύσουν πχ. μια Νομική στο Παν. Κρήτης ή το Παν. Ιωαννίνων, ίδρυσαν 40+ τμήματα ΤΕΙ και πανεπιστήμιων χωρίς κανένα σχέδιο. Τώρα οι Έλληνες φοιτητές σπουδάζουν νομική στην Κύπρο.

Μάλλον οι ιθύνοντες τσιγκουνεύτηκαν τη φαιά ουσία ή, το πιο πιθανό, δεν ήθελαν να χαλάσουν το χατήρι κανενός από τους συντεχνιακούς κύκλους.

 
Παιδεία για την κοινωνία
31 Ιουλ 2020 00:28

Ασυναρτησίες χωρίς στοιχειώδη κοινωνική ευθύνη: Όλα λάθος θα γίνουν, δεν πειράζει, δε μας νοιάζει γιατί άλλοι θα το πληρώσουν τα επόμενα χρόνια. Δε χρειάζεται ούτε σχέδιο ούτε προετοιμασία, απλώς "θετική ενέργεια", μην το πολυσκέφτεστε.

Οι αποφάσεις πρέπει να πληρούν κριτήρια: ποιες σχολές πρέπει να λειτουργούν και πού; είναι προς όφελος των φοιτητών και των ερευνητών οι σχολές ενός ΑΕΙ να εξαπλώνονται σε 4 ή 5 ή 6 περιοχές; είναι προς όφελος των φοιτητών να γίνονται εξ αποστάσεως μαθήματα; Πρέπει να δίνονται σαφείς ακαδημαϊκοί λόγοι για κάθε απόφαση, μόνο έτσι γίνεται σοβαρή αξιολόγηση των προτάσεων για την εκπαίδευση.

Αντιθέτως, στην Ελλάδα υποβαθμίζουμε διαρκώς τη δημόσια παιδεία με συνεχείς παλινωδίες σε όλες τις βαθμίδες, από το Δημοτικό και το Λύκειο μέχρι τα Πανεπιστήμια.

Και μη χαλάμε φαιά ουσία γιά το αν είμαστε έτοιμοι και τα λοιπά.Αν υπάρχει πολιτική βούληση και θέληση γιά συνεργασία,όλα θα γίνουν.
Το ξέρω ότι οι περισσότεροι από εμάς έχουμε δεθεί με τη χωρικότητα. Η διασπορά των τμημάτων στο χώρο,μας φοβίζει γιατί το αίσθημα της ιδιοκτησίας ικανοποιούνταν και τώρα απειλείται.

 
Οργάνωση
31 Ιουλ 2020 00:01

Στο εξωτερικό και στις θεωρητικές σπουδές (Ιστορία, Φιλολογία, Νομική) έχουν σεμινάρια και φροντιστήρια με υποχρεωτική παρουσία, αυτά σχεδιάζουν τώρα να γίνονται με μικρότερο αριθμό φοιτητών. Εκεί έχουν πόρους και οργάνωση, δε χτίζεται η εκπαίδευση με αερολογίες και ευχολόγια.

Φυσικά τα πανεπιστήμια έχουν επενδύσει τεράστια ποσά σε εγκαστάσεις και αυτό δεν αλλάζει στο άμεσο μέλλον. Μετά το 2050, ας αποφασίσουν οι σημερινοί φοιτητές τι πρέπει να γίνει με τα Πανεπιστήμια - αν πρώτα κατορθώσουν να πάρουν πτυχίο σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες που οι προηγούμενες γενιές δημιούργησαν.

Οι σημερινές αποφάσεις θα καθορίσουν την επόμενη δεκαετία. Με τα μεγάλα και τα σπουδαία οράματα έχει χαθεί η επαφή με την πραγματικότητα.

ΑΡΘΟΥΡΟΣ
30 Ιουλ 2020 12:05

π.χ το Πανεπιστήμιο Πατρών την έγκριση του εκάστοτε υπουργού να λειτουργήσει τμήμα Νομικής,ούτε αντίστοιχα το ίδιο Πανεπιστήμιο θα θέλει να έρθει το τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος από το Αγρίνιο στην Πάτρα,αφού θα υπάρχει και η τηλεεκπαίδευση.

30 Ιουλ 2020 23:22
Προφανώς και δεν μπορεί κάποιος φοιτητής να τελειώσει γιατρός,οδοντίατρος,γεωπόνος ή μηχανικός σε πρόγραμμα από απόσταση. Όμως,υπάρχουν ένα σωρό άλλες ειδικότητες,όπως αυτή που αναφέρω της Νομικής, που δεν μπορεί να είναι προνόμιο μόνο ξένων ή πανεπιστημίων που εδρεύουν σε γειτονικές χώρες.

 
Αρθούρος
30 Ιουλ 2020 23:22

Όταν δεν υπάρχουν συμφέροντα,αλλά θέληση γιά δουλειά γιά όλους χωρίς αποκλεισμούς,τότε η νέα τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει.Προφανώς και δεν μπορεί κάποιος φοιτητής να τελειώσει γιατρός,οδοντίατρος,γεωπόνος ή μηχανικός σε πρόγραμμα από απόσταση.Όμως,υπάρχουν ένα σωρό άλλες ειδικότητες,όπως αυτή που αναφέρω της Νομικής,που δεν μπορεί να είναι προνόμιο μόνο ξένων ή πανεπιστημίων που εδρεύουν σε γειτονικές χώρες. Δηλαδή γιά να γίνει κάποιος που είναι στο καροτσάκι μαθηματικός ή φυσικός, ή που πρόσφατα χρειάστηκε η παρέμβαση υπουργού γιά να φοιτήσει ένας τυφλός-ιδιοφυία στο Φυσικό Θεσσαλονίκης,πρέπει οπωσδήποτε να χρειάζεται η φυσική παρουσία;
Το ξέρω ότι οι περισσότεροι από εμάς έχουμε δεθεί με τη χωρικότητα. Η διασπορά των τμημάτων στο χώρο,μας φοβίζει γιατί το αίσθημα της ιδιοκτησίας ικανοποιούνταν και τώρα απειλείται.Τα τεράστια ποσά που δαπανούνταν γιά την τριτοβάθμια εκπαίδευση-ειδικά γιά την προπτυχιακή, θα ανήκουν στο παρελθόν. Ακόμα και τα φοιτητικά κινήματα με τα σπασίματα και τις πυρπολήσεις των κτιρίων θα είναι σύντομα παρελθόν και ωραία ιστορία γιά τα εγγόνια μας.
Τα πανεπιστήμια και κυρίως τα περιφερειακά δε θα σταματήσουν να έχουν καθηγητές,αφού τώρα το έργο τους θα απελευθερωθεί στον τομέα της έρευνας και των εργαστηρίων.Και μην ξεχνάμε ότι η νέα γνώση έρχεται μέσω των μεταπτυχιακών και των διδακτορικών προγραμμάτων.Τα κτίρια και η ανάγκη εστιών θα εξαλειφθούν.Το ξέρω,είναι οδυνηρό,αλλά θα γίνει.Και μη χαλάμε φαιά ουσία γιά το αν είμαστε έτοιμοι και τα λοιπά.Αν υπάρχει πολιτική βούληση και θέληση γιά συνεργασία,όλα θα γίνουν.

 
Δημόσιο
30 Ιουλ 2020 23:08

Εύκολο να μιλάμε για μέτρα προστασίας όταν ο μισθός και η υγειονομική περίθαλψη είναι εξασφαλισμένα. Τι θα κάνει ο απλός εργαζόμενος, δε θα χρησιμοποιήσει το λεωφορείο ή άλλα μέσα μεταφοράς;

Ως μέλος ΔΕΠ δεν απορείτε πώς τόσα χρόνια επιτρέπεται να λειτουργούν τα ΑΕΙ χωρίς μόνιμους καθηγητές, χωρίς υποστηρικτικό προσωπικό και συχνά χωρίς υποδομές; Χρειάζεται μια πανδημία για να ξυπνήσουμε;

Για τα παιδιά σας δέχεστε να υποβαθμιστούν οι σπουδές τους για ένα χρόνο ή να μείνουν άνεργα και κλεισμένα μέσα στο σπίτι;

Όλοι ανάλογα με τις θέση που έχουν στην κοινωνία καθορίζουν και τις προτεραιότητές τους. Ανοίξαμε τα ξενοδοχεία για τους τουρίστες τη θερινή σεζον, αλλά ας κρατήσουμε κλειστά τα πανεπιστήμια για τους φοιτητές το φθινόπωρο... Διακοποχώρα και επισήμως.

@Αλέκος
30 Ιουλ 2020 16:12

Είμαι ΔΕΠ και πραγματικά απορώ με πολλά σχόλια καθώς βλέπω οτι οι σχολιαστές έχουν άγνοια του προβλήματος των υποδομών ακόμα και σε κεντρικά πανεπιστήμια.

Εσείς θα κάνατε κανονικά το μάθημα με τον ένα φοιτητή πάνω στον άλλο θεωρώντας πως είστε προφυλαγμένοι και εσείς και οι φοιτητές σας με μία μάσκα? (Για τα παιδιά σας το δέχεστε αυτό?)

 
Αναδιοργάνωση ΑΕΙ
30 Ιουλ 2020 22:34

Πρέπει να αναδιοργανώσουμε τις πανεπιστημιακές σχολές με λογικό τρόπο με προοπτική για το 2030, αντί να αδιαφορούμε και να ζητάμε χρηματοδότηση για να διατηρήσουμε εσαει ένα χάος στον χώρο της εκπαίδευσης.

Ούτε λίγα ούτε πολλά ΑΕΙ, ακριβως τόσα όσα χρειαζόμαστε σαν ευρωπαϊκή χώρα δέκα εκατομμυρίων κατοίκων, και να στηρίξουμε την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση (ΙΕΚ) - 100% των νέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, 50% σε κάθε κατηγορία, πανεπιστήμιο ή κατάρτιση.

Από την άλλη, είναι ευθύνη της πολιτείας να φροντίσει ώστε να δοθούν ευκαιρίες σε νέους πτυχιούχους, δεν μπορεί το υπουργείο Παιδείας να αντικαταστήσει τα υπουργεία Οικονομίας και Ανάπτυξης.

 
40 Ιατρικές Σχολές
30 Ιουλ 2020 22:33

Ακόμα κι αν μπορούσαμε να έχουμε 40 ΑΕΙ σε όλη την Ελλάδα, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για όλες τις σχολές, πάλι δε θα ήταν σωστό να τα ιδρύσουμε και να τα συντηρούμε.

Η Ελλάδα δεν είναι ελκυστική για φοιτητές άλλων χωρών εξαιτίας της αδύναμης οικονομίας όχι επειδή τα πανεπιστήμια μας είναι μέτρια ή δεν προσφέρονυ πτυχία εξ αποστάσεως. Δεν είναι θεμιτός στόχος να στήσουμε μια "βιομηχανία" παραγωγής πτυχίων κατά παραγγελία, ούτε εξάλλου εφικτός καθώς σε λίγα χρόνια δε θα μπορούμε να ανταγωνιστούμε πολυπληθέστερες χώρες σε άλλες ηπείρους (Κίνα, Ινδία).

Ακριβώς όπως έγινε με τη βιομηχανική παραγωγή, που πλέον σε μεγάλο βαθμό έχει μετακινηθεί εκτός ευρωπαϊκής ηπείρου, αναγκαστικά και στην εκπαίδευση οφείλουμε να επενδύσουμε σε ποιότητα, με καλά ιδρύματα, που θα σταματήσουν την εκροή φοιτητών προς χώρες των βαλκανιων ή προς την Κύπρο και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της παραγωγής.

Ιδιωτικά πανεπιστήμια, εξ αποστάσεως σπουδές, δίδακτρα στα προπτυχιακά και τα μεταπυχιακά, οικονομική ή υγειονομική κρίση, τίποτα δε θα αντιστρέψει αυτή την κατάσταση: είμαστε περίπου στο επίπεδο της Τσεχίας ή της Ουγγαρίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πολύ πίσω σε σχέση με την δυτική Ευρώπη.

Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλα λάθη, σπατάλη πόρων και χρόνου όπως έγιναν τις προηγούμενες δεκαετίες πχ. ίδρυση σχολών ΤΕΙ που τώρα ενσωματώθηκαν σε πανεπιστήμια ή έγιναν πανεπιστήμια δίπλα στα ήδη υπάρχοντα.

 
Υγεία
30 Ιουλ 2020 20:10

Απλώς θα απολυμαίνουν τα χέρια τους, τα υπόλοιπα (μάσκες, αποστάσεις) δεν τηρούνται όπως πρέπει άρα αχρηστεύονται στην πράξη. Προφανώς από τον ιό δεν νοσούν τόσο εύκολα νέοι (κάτω των 40 ετών) και υγιείς άνθρωποι με ισχυρό ανοσοποιητικό αλλιώς θα είχαμε δεκάδες εκατομμύρια κρούσματα παγκοσμίως.

 
Μαθήματα το 2021
30 Ιουλ 2020 20:02

Τα ελληνικά ΑΕΙ σε αντίθεση με τα ξένα δεν έχουν προετοιμαστεί για εξ αποστάσεως διδασκαλία, δεν αρκεί να ανεβάσεις μερικές διαφάνειες και να κάνεις διαλέξεις μέσω ενός λογισμικού.

Ποια αντιπρόταση υπάρχει, να κυκλοφορούν όλοι ελεύθερα σε καταστήματα ή ΜΜΜ, να είναι ανοιχτά τα σχολεία αλλά οι πανεπιστημιακοί να μην εργάζονται κανονικά και οι φοιτητές να σπουδάζουν 20 ώρες την εβδομάδα μπροστά από μια οθόνη;

@ Αλέκος

Δεν υπάρχει άλλη λύση, εδώ που έχουμε φτάσει. Νέο πρόγραμμα σπουδών δε φτιάχνεται από το μηδεν μέσα σε ένα καλοκαίρι. Οι ευθύνες είναι στο υπουργείο και τους ακαδημαϊκούς, που τόσες δεκαετίες δεν έχουν πάρει καμία θετική πρωτοβουλία, να αναπτυχθούν αρμονικά οι σχολές χωρίς ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να εισάγονται 200 και παραπάνω φοιτητές με τις μετεγγραφές.

 
Ό,τι να'ναι
30 Ιουλ 2020 18:05

Οι ίδιοι που έλεγαν ότι καλώς δημιουργήθηκε μια οικονομία που στηρίζεται σε ενοικιαζόμενα και φαγητό δίπλα από πανεπιστήμια ή στρατόπεδα με εξασφαλισμένη πελατεία από στρατιωτικούς και φοιτητές τώρα λένε ότι θα παρακολουθούν νομικές σπουδές ή σπουδές μηχανικών εξ αποστάσεως

Ας ιδρύσουμε ελληνικό Πανεπιστήμιο στη Σελήνη ή τον Άρη αλλά τα μαθήματα και οι εξετάσεις να γίνονται εξ αποστάσεως στην Αθήνα. Μυαλό ίσον πουρες.

 
Κύπρος Ελλάδα
30 Ιουλ 2020 17:53

Είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρχουν γραπτές δια ζώσης εξετάσεις για κάθε μάθημα του προς κρίση εξ αποστάσεως προγράμματος.

Ας τονιστεί παράλληλα πως όσοι επιλέγουν εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά -και κυρίως οι εργαζόμενοι- το κάνουν συχνά εξ ανάγκης, γιατί π.χ. τα ωράρια εργασίας τους δεν εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις των διά ζώσης μεταπτυχιακών εν Ελλάδι.

Βρήκαν ευκαιρία να ευνοήσουν τα ελληνικά προγράμματα

https://www.esos.gr/arthra/68799/anoikti-grammi-yp-paideias-doatap-gia-t...

https://www.esos.gr/arthra/68616/oi-apofaseis-toy-doatap-gia-tin-anagnor...

 
Περιφερειακή ανάπτυξη
30 Ιουλ 2020 17:25

Κάποιοι σχολιαστές, που παλιότερα έλεγαν ότι ο λόγος που υπάρχουν περιφερειακά τμήματα σε κάθε πόλη είναι για να ζήσει και η επαρχία από τους φοιτητές (!), τώρα ξαφνικά έγιναν θιασωτές της τηλεκπαίδευσης που προέκυψε λόγω κορωνοϊού (!) και θα φέρει δήθεν την επανάσταση.

Αν καταργηθεί η φυσική παρουσία στα ΑΕΙ, πάντα σε περιβάλλον που δημιουργεί κανονικά και ισχυρά πανεπιστήμια, δεν υπάρχει καμία περίπτωση επιχειρήσεις ή εργαζόμενοι να μετακινηθούν στην ελληνική επαρχία. Δεν υπάρχει κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα να έχουν οργανισμοί την έδρα τους εκτός μεγάλων πόλεων. Υποτίθεται ο στόχος της λειτουργίας των περιφερειακών ΑΕΙ ήταν να συμβάλλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό της επαρχίας, με το να γίνουν ελκυστικά κέντρα για έρευνα και ανάπτυξη.

Τελικά, πρέπει να λειτουργούν πανεπιστήμια εκτός Αττικής με σοβαρό σχεδιασμό, σε ίδιο επίπεδο εκπαιδευτικά και ερευνητικά με τα κεντρικά (προϋπόθεση για αυτά ο ανασχεδιασμός και η ενίσχυση σε προσωπικό) ή απλώς αρκεί να δώσουμε μια ταμπέλα σε ένα ψηφιακό μόρφωμα (πχ. προγράμματα εξ αποστάσεως, εξετάσεις τρεις φορές το χρόνο σε εξεταστικά κέντρα) ώστε να παραμείνουν όλοι, φοιτητές, εργαζομενοι και απόφοιτοι, στις 3-4 μεγάλες πόλεις;

Η τεχνολογική πρόοδος δεν αναιρεί την απλή λογική, σε κάθε δεκαετία το ερώτημα παραμένει ίδιο: πόσα ΑΕΙ και με ποιους όρους μπορούν να λειτουργούν στην Ελλάδα; Σίγουρα η απάντηση δεν είναι ο σημερινός ακαδημαϊκός χάρτης με 400 τμήματα από πανεπιστήμια και (πρώην) ΤΕΙ εξαπλωμένα παντού.

 
Αλέκος
30 Ιουλ 2020 16:12

Είμαι ΔΕΠ και πραγματικά απορώ με πολλά σχόλια καθώς βλέπω οτι οι σχολιαστές έχουν άγνοια του προβλήματος των υποδομών ακόμα και σε κεντρικά πανεπιστήμια

Στο μάθημα μου έχω 100 εισακτέους/έτος + πάνω από 150 που το χρωστάνε αλλά ας δεχθούμε οτι έχω μόνο 100 άτομα για την ευκολία της συζήτησης

Η αίθουσα που γίνονται να μαθήματα χωράει βαριά βαριά 80 άτομα, και φέρνουν extra καρέκλες, άλλη αίθουσα διαθέσιμη σε ολόκληρη την σχολή δεν υπάρχει ή είναι ακόμα μικρότερη

Είναι προφανές οτι δεν μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις (και φαντάζομαι τι θα γίνεται στα πρώην ΤΕΙ με 200-400 εισακτέους...)

Εσείς θα κάνατε κανονικά το μάθημα με τον ένα φοιτητή πάνω στον άλλο θεωρώντας πως είστε προφυλαγμένοι και εσείς και οι φοιτητές σας με μία μάσκα? (Για τα παιδιά σας το δέχεστε αυτό?)

 
Τεχνολογική δυστοπία
30 Ιουλ 2020 14:13

Η τεχνολογία υπάρχει για να βοηθήσει, δεν υποκαθιστά τη διδασκαλία. Να λέμε ότι στο μέλλον οι φοιτητές θα σπουδάζουν σε ένα πανεπιστήμιο όταν το μόνο που θα κάνουν είναι να συνδέονται με έναν λογαριασμό για να παρακολουθήσουν διαλέξεις και να παραδώσουν είναι παράλογο, εκτός από δυστοπικό για την κοινωνία.

Νέες ιδέες με παλιά υλικά δεν ευδοκιμούν, άλλο τόλμη άλλο υστεροβουλία.

 
Πανεπιστήμιο ΕΛΛΑΔΑΣ
30 Ιουλ 2020 13:52

Πρέπει να ιδρυθεί ένα τεράστιο ενιαίο ψηφιακό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ, το οποίο θα ενσωματώσει όλα τα ξεχωριστά ΑΕΙ σε κέντρο και περιφέρεια, αντικαθιστώντας τα με διάφορα προγράμματα σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.

Στην έναρξη κάθε χρονιάς, οι φοιτητές και οι καθηγητές θα επιλέγουν σε ποια προγράμματα θέλουν να ενταχθούν για τον επόμενο κύκλο σπουδών (2 έτη), σαν φιλοξενούμενοι σε ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό πανδοχείο.

Θα υπάρχουν σε κάθε πόλη και χωριό και νησί χώροι για γραπτές εξετάσεις και διαθέσιμα εργαστήρια (πχ. σχολικές αίθουσες ή χώροι του δήμου ή εργαστήρια ΙΕΚ), και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους με απλή εγγραφή.

Τα μαθήματα θα είναι ΑΝΟΙΧΤΑ αλλά τα πτυχία θα απονέμονται μόνο σε έχουν συγκεντρώσει μετά από αξιολόγηση (εξ αποστάσεως στο 90%) τις απαραίτητες μονάδες (ECTS) για τις διάφορες ειδικεύσεις.

Δε χρειάζονται ξεχωριστές σχολές και τμήμτα, βιβλιοθήκες και εργαστήρια, εστίες και άλλοι πανεπιστημιακοί χώροι, αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Όλοι θα έχουν πτυχίο από το ίδιο Πανεπιστήμιο άρα θα λυθούν και τα θέματα με τα επαγγελματικά δικαιώματα, που θα καθορίζονται αυτόματα ανάλογα με το ποιο από τα εκατοντάδες προγράμματα έχει παρακολουθήσει ο κάθε απόφοιτος.

Αυτή είναι η πρωτοπορία, το μέλλον είναι εδώ...

 
Επιτυχία ΕΑΠ
30 Ιουλ 2020 13:41

Οι φοιτητές που σπουδάζουν εξ αποστάσεως και οι καθηγητές που τους διδάσκουν θα παραμείνουν για εργασία στα μεγάλα αστικά κέντρα. Δηλαδή, δεν υπάρχει πλέον ούτε το πρόσχημα της δήθεν μετακίνησης ανθρώπων στην περιφέρεια ώστε να ζήσουν, να σπουδάσουν και να εργαστούν εκεί, απλώς να δοθούν θέσεις και συμβάσεις εργασίας για να σχηματιστούν νέα προγράμματα σπουδών και πιστοποιήσεων, ενδεχομένες και με εισαγωγή διδάκτρων (βλ. ΕΑΠ).

Στο ΕΑΠ εισάγονται φοιτητές με κλήρωση, δεν έχει μόνιμο προσωπικό ούτε εκλεγμένη διοικηση, δεν υπάρχει οργανωμένο διδακτορικό πρόγραμμα και συνεχώς προκύπτουν προβλήματα. Αυτή είναι η επιτυχία της ανοικτής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

@ Αρθούρος

Με τηλεκπαίδευση θα πάρει πτυχίο ο Μηχανικός; Για ποιο λόγο να λειτουργεί μια σχολή στο Αγρίνιο αν δεν έχει φοιτητές και καθηγητές - αυτός είναι ο λόγος που τοποθετείται μια σχολή στην περιφέρεια: για να δημιουργηθεί εκεί ένα ακαδημαϊκό κέντρο, που σε βάθος χρόνου να βοηθήσει και στην παραγωγική ανάπτυξη της περιοχής.

Τα τμήματα μιας σχολής υποτίθεται ότι είναι στην ίδια έδρα για να συνεργάζονται τα μέλη τους. Αν είναι τα μέλη να είναι διασκορπισμένα σε διαφορετικές πόλεις διαλύεται εντελώς το Πανεπιστήμιο σαν οργανισμός.

 
Αρθούρος
30 Ιουλ 2020 12:05

Προφανώς και το νέο σύστημα με διδασκαλία από απόσταση είναι πολύ τολμηρό ακόμα και γιά εκείνους που είναι τάχα υπέρ της συγκρατημένης και συνετής λειτουργίας των πανεπιστημίων.Δηλαδή όλοι εκείνοι που έχουν έτοιμες τις συνταγές γιά συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολών και τμημάτων που δήθεν είναι δεύτερης κατηγορίας και απομακρυσμένα,θα εκπλαγούν.
Μα με το νέο σύστημα λειτουργεί εδώ και 25 έτη το ΕΑΠ με χιλιάδες φοιτητές εντελώς αποκεντρωμένα σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και έχει πετύχει σε κάποιους τομείς.Έτσι,κάποιο περιφερειακό πανεπιστήμιο δε θα χρειάζεται την έγκριση του υπουργείου ή του περιφερειάρχη του ή οποιουδήποτε άλλου φορέα γιά τη δημιουργία κάποιου προγράμματος σπουδών,αφού δε θα είναι η εδαφικότητα ή η διασπορά των τμημάτων που θα καθορίζει τις σπουδές,αλλά η δυνατότητα προσαρμογής των προγραμμάτων σε ένα ολοένα μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον.Έτσι,δε θα χρειάζεται π.χ το Πανεπιστήμιο Πατρών την έγκριση του εκάστοτε υπουργού να λειτουργήσει τμήμα Νομικής,ούτε αντίστοιχα το ίδιο Πανεπιστήμιο θα θέλει να έρθει το τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος από το Αγρίνιο στην Πάτρα,αφού θα υπάρχει και η τηλεεκπαίδευση. Ο κορωνοϊός μας έφερε πιό γρήγορα αυτό που θα χρειαζόταν δεκαετίες αντεγκλήσεων και διαμαχών να γίνει.Λέμε τώρα.

 
Σπουδές β' κατηγορίας
30 Ιουλ 2020 01:09

Αυτό συνιστά καθιέρωση ΑΕΙ δύο ταχυτήτων. Γιατί να χρηματοδοτούμε ένα πανεπιστημιακό πρόγραμμα εξ αποστάσεως με έδρα πχ. στην Εύβοια ή τη Λαμία, με τους καθηγητές και τους φοιτητές να μένουν στην Αθήνα ή άλλες πόλεις; Ας δημιουργηθούν 5-6 αντίστοιχα προγράμματα με φυσική παρουσία στα υπόλοιπα ΑΕΙ (όπως Πάτρα, Ιωάννινα, Θεσσαλία, Κρήτη, Θράκη), ώστε να στηριχθούν εκεί οι θέσεις εργασίας και οι θέσεις εισακτέων. Απλή λογική χρειάζεται.

Τα εξ αποστάσεως προγράμματα μπορούν να δημιουργηθούν σαν μια παράλληλη δραστηριότητα (πχ. σεμινάρια), δε χρειάζεται να υποκαθιστούν τα πτυχία.

Προς:

Μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα εξειδικευμένα σε εξ αποστάσεως από τα περιφερειακά ώστε να διατηρηθεί ο ρόλος τους στον ακαδημαϊκό χάρτη και να δικαιολογείται το κόστος στο δημόσιο.

 
Αμφιθέατρα
30 Ιουλ 2020 01:01

Υπάρχουν και σχολές ΑΕΙ που δεν έχουν αμφιθέατρα ή επαρκείς αίθουσες διδασκαλίας. Ούτε οι χώροι των εργαστηρίων και των βιβλιοθηκών έχουν φτιαχτεί για να υποδέχονται ανθρώπους με 1-2 μέτρα απόσταση.

Τα μέτρα προστασίας εκτός από την απολύμανση των χεριών είναι λιγο πολύ τυπικά, αλλά σίγουρα δεν μπορούν να μείνουν οι φοιτητές κλεισμένοι στα σπίτια τους για ένα χρόνο μέχρι να βρεθεί εμβόλιο. Όπως μετακινούνται καθημερινά χιλιάδες εργαζόμενοι, όπως πήγαινουν στο σχολείο χιλιάδες μαθητές, έτσι και οι φοιτητές και οι καθηγητές θα επιστρέψουν στα πανεπιστήμια που πρέπει να είναι ανοιχτά.

Observator
29 Ιουλ 2020 14:00

Ολα τα αμφιθέατρα εχουν μικροφωνική εγκατάσταση και οι φοιτητες θα ακούν.

 
Απορρόφηση των σχολών ΑΕΙ
30 Ιουλ 2020 00:57

Οι συνενώσεις και συγχωνεύσεις ΑΕΙ είναι το μόνο βιώσιμο μέλλον, που θα εξασφαλίσει τις σπουδές χιλιάδων φοιτητών την επόμενη δεκαετία: αν πχ. γίνουν συγχωνεύσεις μεταξύ σχολών (πχ. σχολές πρώην ΤΕΙ με αντίστοιχες πανεπιστημιακές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη κ.α.), και τα περιφερειακά πανεπιστήμια διατηρήσουν τμήματα σε 2 ή 3 πόλεις το πολύ, θα μπορούν να ανακατανεμηθούν τουλάχιστον 800 θέσεις μελών ΔΕΠ που τώρα είναι δεσμευμένες σε τμήματα χωρίς προοπτική σε όλη την επικράτεια.

Οι εισακτέοι σε κεντρικά τμήματα πρέπει να είναι περίπου 150-180, ενώ στα περιφερειακά περίπου 120-140, ανάλογα με το είδος σπουδών, και οι μετεγγραφές θα είναι λιγότερες από το 10% στο τμήμα προέλευσης. Αντί να λειτουργούν πχ. τρία τμήματα με 20 μέλη ΔΕΠ θα έχουμε ένα ενιαίο με 50 μέλη ΔΕΠ και οι επιπλέον θέσεις και χρηματοδότηση θα πρέπενα ι δοθούν κατα προτεραιότητα σε σχολές στην περιφέρεια ώστε να είναι ελκυστικές για φοιτητές και προσωπικό.

 
Όφελος για τους φοιτητές
30 Ιουλ 2020 00:50

Θυμίζει μια παλιότερη πρόταση προέδρου για δημιουργία «παραρτήματος» ενός τμήματος στην Αθήνα και τα χρήματα που θα πλήρωναν οι φοιτητές για να μείνουν στην περιφερειακή πόλη να καταλήγουν στον ίδιο το Τμήμα, με στόχο την αποσυμφόρηση των αιθουσών (έλλειψη διδασκόντων για το πλήθος των φοιτητών).

@λιγότερες μετεγγραφές ή λιγότεροι φοιτητές

Γιατί οι φοιτητές να επιλέξουν «εξ αποστάσεως» προγράμματα αντί να είναι εγγεγραμμένοι σε ένα ΑΕΙ και να σπουδάζουν με φυσική παρουσία, όπως οι υπόλοιποι συμφοιτητές τους; Ποιο το μακροπρόθεσμο όφελος στην εισαγωγή τέτοιων προγραμμάτων σε σχέση με τα κανονικά;

Στόχος είναι πάση θυσία να μην αλλάξει τίποτα για τα επόμενα χρόνια, ούτε τα προφανή λάθη στον ακαδημαϊκό χάρτη; Ποια εκπαιδευτική λογική στηρίζουν αυτές τις προτάσεις; Τις ακαδημαϊκές και δομικές στρεβλώσεις προσπαθούμε να τις εξαλείψουμε, δεν ψάχνουμε τρόπο να τις «δικαιολογήσουμε» ώστε να κληροδοτήσουμε τα προβλήματα που μοιραία ανακύπτουν και στην επόμενη γενιά (πχ. υπερεξειδίκευση σπουδών, πληθώρα ομοειδών τμημάτων ακόμα και στην ίδια περιοχή, υποστελεχωμένα τμήματα και τεχνητές ελλείψεις κοκ.)

Τα περιφερειακά Πανεπιστήμια μπορούν να είναι βιώσιμα και να προσφέρουν στην κοινωνία χωρίς να υστερούν σε σχέση με τα κεντρικά, σε ερευνητικό και εκπαιδευτικό επίπεδο, αρκεί να γίνουν οι αναγκαίες αλλαγές στον αριθμό και την χωροταξία όλων των ΑΕΙ - να σταματήσει η άναρχη ανάπτυξη και διασπορά σχολών, να δημιουργηθούν 4-5 ΑΕΙ εκτός των κεντρικών και να στελεχωθούν με προσωπικό που θα έχει κίνητρα να παραμείνει σε αυτά.

29 Ιουλ 2020 17:45

για ένα περιφερειακό πανεπιστήμιο, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (γενικά μιλώντας) θα μπορέσει να μειώσει τον όγκο των μετεγγραφών.

Μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα εξειδικευμένα σε εξ αποστάσεως από τα περιφερειακά ώστε να διατηρηθεί ο ρόλος τους στον ακαδημαϊκό χάρτη και να δικαιολογείται το κόστος στο δημόσιο.

 
Λειτουργία ΑΕΙ
29 Ιουλ 2020 19:03

Οι επιπτώσεις στην εκπαίδευση θα περιοριστούν μόνο αν γίνουν συγχωνεύσεις και καταργηθούν τα πλεονάζοντα τμήματα. Η επιδημία είναι κάτι παροδικό, σε 2-3 χρόνια θα έχει περάσει και θα έρθει κάτι άλλο, αυτά δεν επηρεάζουν τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της κάθε κοινωνίας.

Ζούμε με τις ασθένειες, παλιά είχαμε κρούσματα χολέρας, το 2018 καταγράφηκαν 1,5 εκατομμύριο θάνατοι παγκοσμίως από φυματίωση, που παραμένει η πρώτη αιτία θανάτου από μεταδοτική ασθένεια παρόλο που υπάρχει διαθέσιμο εμβόλιο και αντιβιοτικά για το βακτήριο. Η αναστάτωση προέρχεται επειδή αυτή τη φορά από τον ιό χτυπήθηκαν, εκτός των υπολοίπων χωρών, και οι χώρες της Ευρώπης και οι ΗΠΑ.

 
λιγότερες μετεγγραφές ή λιγότεροι φοιτητές
29 Ιουλ 2020 17:45

για ένα περιφερειακό πανεπιστήμιο, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (γενικά μιλώντας) θα μπορέσει να μειώσει τον όγκο των μετεγγραφών.
Μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα εξειδικευμένα σε εξ αποστάσεως από τα περιφερειακά ώστε να διατηρηθεί ο ρόλος τους στον ακαδημαϊκό χάρτη και να δικαιολογείται το κόστος στο δημόσιο.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ