Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι σχολεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων

Δημοσίευση: 03/08/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την εβδομάδα που μας πέρασε ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση. Στο νέο αυτό νόμο περιλαμβάνεται το άρθρο 19, στο οποίο προβλέπεται η δημιουργία Μητρώου Συμβούλων και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.). Το μέτρο αυτό είναι αναμφισβήτητα θετικό, αλλά καθυστέρησε πολύ, καθώς αποτελούσε αίτημα των εργαζομένων στα Σ.Δ.Ε. εδώ και μια δεκαετία. Με τη δημιουργία του Μητρώου θα σταματήσει επιτέλους η παράλογη σπατάλη υλικών πόρων και εργατοωρών, ενώ θα διευκολυνθεί και η έγκαιρη πρόσληψη των συμβασιούχων συμβούλων και εκπαιδευτικών, που αποτελούν και την πλειονότητα των απασχολουμένων στα Σ.Δ.Ε. Ελπίζουμε ότι από εδώ και πέρα όλοι θα είναι στις θέσεις τους με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Το Μητρώο, όμως, αποτελεί απλά μια παράμετρο της συνολικής διαδικασίας επιλογής των συμβασιούχων συμβούλων και εκπαιδευτικών. Στο επίκεντρο της διαδικασίας αυτής αναμφισβήτητα τοποθετούνται τα κριτήρια επιλογής των απασχολουμένων στα Σ.Δ.Ε. Τα κριτήρια αυτά άλλαξαν πρόσφατα με την Υ.Α. με αριθμό Κ1/74929 (ΦΕΚ Β΄ 2491/23-6-2020). Καταρχήν επισημαίνουμε ότι οι σημαντικές αλλαγές που επέρχονται με την παραπάνω Υ.Α. δεν έγιναν αντικείμενο διαβούλευσης με το σύλλογό μας, που εκπροσωπεί τους συμβούλους και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των Σ.Δ.Ε.

Αντίθετα τα προηγούμενα κριτήρια επιλογής προέκυψαν μετά από διεξοδική συζήτηση μεταξύ του συλλόγου μας και της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων (επί υπουργείας κ. Γαβρόγλου) και περιλάμβαναν αρκετές προτάσεις μας. Ακόμη και υπό την παρούσα κυβέρνηση, όταν η διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. θέλησε πρόσφατα. να επιφέρει αλλαγές στα κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών στις ΕΠΑ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. κάλεσε σε διαβούλευση τον σύλλογό τους. Ειλικρινά δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τους λόγους για την απαξιωτική αυτή στάση απέναντι στους συμβασιούχους των Σ.Δ.Ε. και τον σύλλογό τους.

Αρκετές από τις παραπάνω αλλαγές έρχονται σε ευθεία αντίθεση και αμφισβητούν τη φυσιογνωμία των Σ.Δ.Ε. ως σχολείων εκπαίδευσης ενηλίκων που κατοχυρώνεται στον ιδρυτικό τους νόμο (ν. 3879/2010), το Καταστατικό Οργάνωσης και Λειτουργίας τους και στις «Προδιαγραφές Σπουδών για τα Σ.Δ.Ε.»: 1) Μειώνεται στο μισό η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε Σ.Δ.Ε. και εξισώνεται σχεδόν με την προϋπηρεσία σε Ι.Ε.Κ. και τη συμβατική εκπαίδευση, κάτι που σημαίνει πως με τις 1000 ώρες μοριοδοτούνται μόλις δύο χρόνια προϋπηρεσίας στα Σ.Δ.Ε. (στη συμβατική εκπαίδευση μοριοδοτούνται μέχρι δέκα χρόνια προϋπηρεσίας), 2) Μειώνεται η σχετική βαρύτητα των μεταπτυχιακών τίτλων στην εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς η μοριοδότησή τους εξισώνεται σχεδόν μ’ αυτή των τίτλων σ’ οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, ενώ στα σχολεία Ειδικής Αγωγής οι συναφείς μεταπτυχιακοί τίτλοι αποτελούν το σημαντικότερο κριτήριο πρόσληψης-διορισμού και 3) Μοριοδοτείται για πρώτη φορά το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, ΕΠΠΑΙΚ/ΑΣΠΑΙΤΕ που δεν έχει καμία σχέση με την εκπαίδευση ενηλίκων. Με τις αλλαγές αυτές ευνοείται η πρόσληψη προσωπικού χωρίς εξειδίκευση και διδακτική εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων και στα Σ.Δ.Ε., χωρίς μάλιστα καμία αιτιολόγηση.

Άλλα βασικά σημεία διαφωνία μας με τις αλλαγές που εισάγει η Υ.Α. είναι: 1) Η ανατροπή στην ισορροπία μοριοδότησης μεταξύ ακαδημαϊκών προσόντων και προϋπηρεσίας, η οποία διατηρείται στα κριτήρια για τους διορισμούς στη συμβατική εκπαίδευση, ενώ στα Σ.Δ.Ε. δίνεται πλέον μεγάλη έμφαση στα ακαδημαϊκά προσόντα, 2) Εκτόξευση των ωρών για την επίτευξη του πλαφόν στην επιμόρφωση από 200 σε 800, η οποία, με δεδομένη την ανυπαρξία δωρεάν επιμόρφωσης από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, επιβαρύνει κατ’ ελάχιστο με 500-600 ευρώ υποψήφιους για ελαστικές θέσεις εργασίας και πλουτίζει τα ιδιωτικά Κ.Ε.Κ. (νυν Κ.Δ.Β.Μ.) και 3) Αλλαγές στις αναθέσεις των μαθημάτων που ουσιαστικά στέλνουν στην ανεργία συναδέλφους μετά από δεκαετή και πλέον προσφορά στα Σ.Δ.Ε. Σημειώνεται ότι οι περισσότερες από τις παραπάνω αλλαγές έχουν επέλθει και στα κριτήρια επιλογής των μονίμων εκπαιδευτικών προς απόσπαση σε Σ.Δ.Ε. (ΦΕΚ Β΄ 2491/23-6-2020).

Για τους παραπάνω λόγους έχουμε ζητήσει απ’ το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων την παράταση ισχύος των υπαρχόντων οριστικών πινάκων κατάταξης και για τη σχολική χρονιά 2020-2021, η δυνατότητα της οποίας προβλέπεται ρητά στην Πρόσκληση του 2019, και την άμεση έναρξη διαβούλευσης σχετικά με τα κριτήρια επιλογής των συμβασιούχων εργαζόμενων στα Σ.Δ.Ε. Ο σύλλογος μας θα υπερασπιστεί ανυποχώρητα τη φυσιογνωμία των Σ.Δ.Ε. ως σχολείων εκπαίδευσης ενηλίκων, στην οποία και σ’ ένα μεγάλο βαθμό οφείλεται η άριστη φήμη των σχολείων μας στην ελληνική κοινωνία.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

Tο Δ.Σ.

Σχόλια (2)

 
εκπαιδευτης ενηλικων
03 Αυγ 2020 15:14

ποτέ δεν κατάλαβα το λόγο που γίνεται διαφοροποίηση προσόντων στους εκπαιδευτες ΣΔΕ & ΔΙΕΚ. Εφόσον όπως ο σύλλογος αναφέρει κ στις 2 περιπτώσεις ενήλικες εκπαιδεύονται, όλοι οι εκπαιδευτές που απασχολούνται κ στους 2κλάδους έπρεπε να έιναι ισότιμοι προσόντων. ακόμα κ η δικαιολογία πως στα ΣΔΕ το πρόγραμμα αφορά ενήλικες που θα ολοκληρώσουν πρόγραμμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από τη στιγμή που αφορά ενήλικες, η προσέγγιση διαφέρει πολύ από αυτή των μαθητών έως 18 ετών που οφείλει να ξέρει ένας εκπαιδευτής λυκείου. Όσο για την ύλη, στις περισσότερες αν όχι σε όλες, των περιπτώσεων, αφορά την ίδια με αυτή που διδάσκεται στα ιεκ αφου τόσο η βιβλιογραφία που προτέινεται όσο κ το περιεχόμενο των θεωρητικών κ εργαστηριακών μαθημάτων δεν διαφέρει πολύ αν όχι καθόλου, με αυτή των επαλ. Αντί λοιπόν να δημιουργηθεί ένα ενιαίο μητρώο εκπαιδευτών ενηλίκων που να αφορά όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες που ενήλικες συμμετέχουν, κολλάμε σε ταμπέλες που για να ενταχθούμε σε αυτές πρέπει να πληρώσουμε για ιδιωτική επιμόρφωση για ΣΔΕ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΚΩΝ, κ.ά. Συμφωνώ με την εξίσωση των μεταπτυχιακών παρόλο που έχω μεταπτυχιακό εκπαίδευσης ενηλίλων το οποίο τελικά δεν μου πρόσφερε κάτι περισσότερο σε γνώσεις κ ικανότητες από την επιμόρφωση για να πιστοποιηθώ επιμορφωτής από τον ΕΟΠΠΕΠ, μόνο περισσότερα μόρια. Κάποια πράγματα θεσομθετούνται απλά για την ενίσχυση κάποιων θεσμών-εδρών καθηγητών-επι πληρωμή επιμορφώσεων-θέσεων εργασίας σε ιδρύματα με διοικητικούς & καθηγητές, αντί να επιληφθούν στην ουσία το περιεχόμενο των σπουδων. Επίσης γιατί να μοριοδοτούνται για τα ιεκ, κδβμ, σδε οι καθηγητές δευτεροβάθμιας, δεν το καταλαβαίνω, ως επιπλέον προσόν αφού αφορά ενήλικες. Η επιπλέον μοριοδότηση από τη πείρα σε τριτοβάθμια είναι λογικότερη αφού πάλι με ενήλικες έχουν να κάνουν, κ ας είναι το πρόγραμμα διαφορετικό, σας διαβεβαιώ πως η πείρα σε διεκ βοηθά πολύ τη τριτοβάθμια.
& πολλά άλλα.....

 
Εκπαιδευτής
03 Αυγ 2020 20:14

Τελικά η εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα είναι σε δεύτερη μοίρα.
Δυστυχώς κρίμα!!!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ