Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οι Βιολόγοι (ΠΕΒ) για τις αλλαγές στα Επιστημονικά Πεδία και τις αναθέσεις μαθημάτων

Δημοσίευση: 05/08/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αλλαγές στα Επιστημονικά Πεδία

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων και η αρμόδια Επιτροπή Παιδείας χαιρετίζει ως άκρως θετική την απόφαση του Υπουργείου για ένταξη των Σχολών της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο των Σχολών Υγείας και Ζωής. Υπενθυμίζουμε ότι οι μόνοι μαθητές που δεν είχαν δυνατότητα πρόσβασης σε αυτές τις Σχολές ήταν οι υποψήφιοι του 3ου Πεδίου, κάτι που ήταν άδικο, αφού δεν στηριζόταν σε καμία επιστημονική ή παιδαγωγική αρχή. Η αλλαγή αυτή ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα της ΠΕΒ, αλλά κυρίως των μαθητών που επέλεγαν να διεκδικήσουν Σχολές από το Πεδίο αυτό.

Μας προκαλεί έκπληξη, ωστόσο, ότι στην αλλαγή αυτή δεν συμπεριλαμβάνονται οι Σχολές Αστυνομίας, ο οποίες παραμένουν προσβάσιμες από όλα τα υπόλοιπα Επιστημονικά Πεδία (1ο, 2ο, 4ο), πλην του 3ου. Οι Σχολές αυτές δεν είχαν ποτέ μέχρι σήμερα διαφορετική αντιμετώπιση σε σχέση με τις Σχολές της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού και πραγματικά είναι δύσκολο να υποθέσουμε με ποια λογική παραμένουν ακόμα εκτός του 3ου Επιστημονικού Πεδίου. Η είσοδός τους αποτελεί πρωτίστως θέμα ισονομίας και δικαιοσύνης για τους μαθητές του Πεδίου αυτού. Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να διορθώσει αυτή την απόφαση και να εντάξει άμεσα και τις Αστυνομικές Σχολές και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο για τους υποψηφίους των Πανελληνίων Εξετάσεων του 2021.

Αλλαγές στις Αναθέσεις Μαθημάτων

Με αφορμή την απόφαση 3215/τ. Β΄/3-8-2020 του Υπουργείου Παιδείας βάσει της οποίας δίδεται η δυνατότητα στον κλάδο των Γεωπόνων να διδάσκουν ως Β' ανάθεση τη Βιολογία της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων θα ήθελε να υπενθυμίσει ότι, δυστυχώς, στο θέμα των αναθέσεων το Υπουργείο ακολουθεί πολιτική δύο μέτρων και δύο σταθμών. Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο:

- επιτρέπει σε Γεωπόνους να διδάξουν το μάθημα της Βιολογίας από την Α΄ Γυμνασίου μέχρι και τη Γ΄ Λυκείου ΓΕΛ ως Β΄ ανάθεση.

- επιτρέπει σε Ιατρούς να διδάξουν το μάθημα της Βιολογίας από την Α΄ Γυμνασίου μέχρι και τη Β΄ Λυκείου ΓΕΛ ως Β΄ ανάθεση και στη Γ΄ Λυκείου ΓΕΛ ως Γ΄ ανάθεση.

- επιτρέπει σε Ιατρούς, Νοσηλευτές, Ιατρικών Εργαστηρίων και Γεωπόνους να διδάξουν το μάθημα της Βιολογίας στο ΕΠΑΛ ως Β΄ ανάθεση.

Παρά τα παραπάνω, το Υπουργείο δεν επιτρέπει στους Βιολόγους να διδάξουν στο ΕΠΑΛ κανένα μάθημα του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας και του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος.
Μαθήματα όπως η Μικροβιολογία, η Ανοσολογία, η Κλινική Βιοχημεία ή η Ανατομία - Φυσιολογία αποτελούν βασικά κομμάτια της προπτυχιακής εκπαίδευσης στα Πανεπιστημιακά Τμήματα Βιολογίας. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, Βιολόγοι μέλη ΔΕΠ - ΕΔΙΠ διδάσκουν τα γνωστικά αυτά αντικείμενα σε Τμήματα, των οποίων οι απόφοιτοι έχουν το δικαίωμα διδασκαλίας τους στα ΕΠΑΛ. Οι ίδιοι οι Βιολόγοι όμως, παραδόξως, στερούνται αυτού του δικαιώματος! Δεδομένων των παραπάνω, προκύπτει το εύλογο ερώτημα: με βάση ποια επιστημονική λογική τα μαθήματα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται στα μαθήματα που έχουν ως ανάθεση οι Βιολόγοι;

Στο θέμα αυτό η ΠΕΒ έχει επανέλθει πολλές φορές  και πάντα με τεκμηριωμένο τρόπο, ζητώντας το αυτονόητο: οι προτεινόμενες αλλαγές να αποκαθιστούν αδικίες και ασυμμετρίες προς όφελος της ίδιας της εκπαίδευσης των μαθητών και της συντεταγμένης και ισόνομης αντιμετώπισης των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Η επιλογή του Υπουργείου να προχωρά σε αιφνιδιαστικές μονομερείς ρυθμίσεις που ευνοούν συγκεκριμένους ομάδες ή κλάδους και μάλιστα "μεσούντος του θέρους" και χωρίς διάλογο με τους ενδιαφερόμενους, δυστυχώς μπορεί να ενισχύσει την ανισοτιμία και τις διακρίσεις μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και σίγουρα δεν συμβάλλει θετικά σε κλίμα εποικοδομητικής συνεργασίας.

Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

Σχόλια (14)

 
πεδιο οικονομιας και πληροφορικης
06 Αυγ 2020 10:18

Εξεταζομενα μαθηματα => Μαθηματικα και Πληροφορικη

Τα δύο πιο συναφη μαθηματα, οι δυο συγγενεις επιστημες και παρολα αυτα δεν υπαρχει προσβαση στα τμηματα Μαθηματικων.

Πληθώρα άλλων παραδειγμάτων υπαρχουν σε αλλα επιστημονικα πεδια

μηπως τελικα θετουν αλλα κριτηρια τα ιδια τα τμηματα για την παρουσια τους η μη σε ενα επιστημονικο πεδιο;

Ειναι ερωτηση προς το κοινο και τροφη για σκεψη.

Η απαντηση ειναι γνωστη στον συντάκτη του σχολίου.

 
Αρης
06 Αυγ 2020 10:23

Πόσους να δεχτεί το ΕΠΑΛ; Από νοσηλευτές μέχρι γραφίστες και κομμωτές και ηλεκτρολόγους και τεχνικούς και αισθητικούς και αρχιτέκτονες και τραυματιοφορείς και μπογιατζήδες και κηπουρους .....

 
ΦΩΤΕΙΝΗ Παναγιωτοπούλου
06 Αυγ 2020 10:57

Είναι ευνόητο συνάδελφοι ! Τι δεν καταλαβαίνετε; Αν χρησιμοποιήσει και για τα ΕΠΑΛ βιολόγους δεν θα έχει για τα ΓΕΛ και θα πρέπει να κάνει προσλήψεις ! Το θέλει ; ΟΧΙ , βέβαια . "Από τη μύγα ξύγκι" γίνεται ; Για το υπουργείο , γίνεται . Εδώ δεν φέρνει βιολόγους ,(στην δευτεροβάθμια που είμαι) στα γυμνάσια , για να χρησιμοποιηθούν στα λύκεια !!Δεν τους ενδιαφέρει η ουσιαστική παιδεία και μόρφωση των παιδιών μας ,χρόνια τώρα !!!! Ιστορία στα γυμνάσια αλλά και μέχρι την Α΄Λυκείου ( αυτό το ξέρω καλά) την κάνουν ξενόγλωσσοι και μάλιστα κάποιοι στο Λύκειο για πρώτη φορά ! Τι δεν καταλαβαίνετε λοιπόν;

 
PE03
06 Αυγ 2020 11:04

Θα πρότεινα όλα τα πεδία να έχουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές ,άλλα ό ανταγωνσμός να γίνεται με τους μαθητές του κάθε πεδίου ξεχωριστά. Κάθε πεδίο ανάλογα με το πλήθος των υποψηφίων του θα καλύπτει και τις θέσεις των επιτυχόντων σε κάθε σχολή.
Απλά ,δίκαια και σωστά.

 
Αστέριος
06 Αυγ 2020 11:29

Μαθήματα όπως η Ανατομία, η Φυσιολογία η Βιοχημεία κ.α. αποτελούν βασικά κομμάτια της προπτυχιακής εκπαίδευσης στα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Ωστόσο, ποτέ δεν δόθηκε η βιολογία ως β ανάθεση, τουλάχιστον στο γυμνάσιο, στους καθηγητές Φυσικής Αγωγής. Νομίζω ότι μετά τους βιολόγους οι γυμναστές είναι αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη σχέση με το μάθημα της βιολογίας. Είναι πραγματικά απορίας άξιον. Πιθανόν να οφείλεται και στην έλλειψη μεγάλου ενδιαφέροντος από τους συναδέλφους του κλάδου να διεκδικήσουν κάτι τέτοιο.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΥΛΟΣ
06 Αυγ 2020 13:00

Η διεύρυνση των τμημάτων του τρίτου επιστημονικού πεδίου είναι απαραίτητη συνθήκη για την "επιβίωση" του. Προφανώς αυτό είναι δίκαιο για τους υποψηφίους που το επιλέγουν και γενικά έχουν υψηλά απολυτήρια. Ωστόσο χρειάζονται κι άλλα. Θα πρέπει να περιοριστεί επιτέλους ο μέγιστος αριθμός τμημάτων που μπορεί να δηλώνονται στο μηχανογραφικό ώστε να μη μένουν κενές θέσεις σε τμήματα χαμηλότερης ζήτησης όπως της νοσηλευτικής κ.α. Αυτή η ρύθμιση πρέπει να αφορά όλα τα πεδία. Επιπλέον ειδικά για το τρίτο πεδίο η ενίσχυσή του θα όφειλε να προκύψει και από μια άλλη εύλογη αλλαγή και συγκεκριμένα την εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ αποκλειστικά και μόνο από το πεδίο αυτό. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να αρνηθεί ότι τα βασικά μαθήματα της σχολής είναι η Βιολογία και η Χημεία και πραγματικά δεν υπάρχει καμία επιστημονική δικαιολογία σε αυτό που ισχύει τώρα.

 
Τάσος
06 Αυγ 2020 14:05

Το σχόλιο είναι γενικό και αφορά γενικά τις β αναθέσεις.

Δεν γίνεται μια χρεοκοπημένη χώρα να προσλαμβάνει για κάθε ένα είδος μαθήματος της β' θμιας "κατάλληλους ειδικούς επιστήμονες". Σε καμία χώρα του κόσμου δεν γίνεται αυτό.

Κατηγορίες πτυχίων μπορούν να διδάσκουν ομάδες μαθημάτων μετά από κατάλληλη επιμόρφωση.

Εν ολίγοις, ένας κάτοχος πτυχίου θετικής/θεωρητικής σχολής μπορεί να διδάξει οποιοδήποτε μάθημα θετικής/θεωρητικής μετά από κατάλληλη επιμόρφωση.

Ας ξεκολλήσουμε επιτέλους από τις "επιστήμες". Δάσκαλοι εφήβων είμαστε, δεν διδάσκουμε θεωρία χορδών στο Στάνφορντ...

 
Παπαδοπούλου Ιωάννα
07 Αυγ 2020 19:33

@ Τάσος
Αν στο παιδί σου δίδασκε βιολογία προσανατολισμού φυσικός ή γεωλόγος και μάλιστα για πρώτη φορά, θα είχες άλλη άποψη. Ομοίως, αν βιολόγος ή γεωλόγος δίδασκε φυσική προσανατολισμού γ’ τάξης.

 
@Ιωάννα
08 Αυγ 2020 00:24

Αν το παιδί μου και το παιδί σου το δίδασκε φυσική βιολόγος που θα ήθελε να διδάξει φυσική και θα είχε περάσει πολύμηνη επιμόρφωση πάνω στην σωστή διδασκαλία του μαθήματος ούτε εγώ, ούτε εσύ θα είχες κανένα πρόβλημα.

 
Παπαδοπούλου Ιωάννα
08 Αυγ 2020 11:40

Για ποια φανταστική πολύμηνη επιμόρφωση μιλάς; Εδώ μιλάμε για την πραγματικότητα. Οι φυσικοί δε γνωρίζουν τι είναι το DNA και το έχουν ακούσει μόνο από τα εγκλήματα. Ούτε έδωσαν βιολογία στις εισαγωγικές, ούτε στη σχολή τους διδάχθηκαν τέτοιο μάθημα. Φαντάσου την προσβολή τους, όταν από το πρώτο μάθημα τους ρωτήσει μαθητής κάτι από την παρακάτω ύλη. Εύχομαι να μη βρεθείς στη θέση τους.
ΥΣ. Ακόμα και στην περίπτωση των φανταστικών σεμιναρίων, αντί για το αντικείμενο θα τους έλεγαν για την ταξινομία κατά Μπλούμ και τα στάδια του Πιαζέ.

 
Τάσος
08 Αυγ 2020 22:24

Η χώρα μας έχει χρεοκοπήσει, δεν έχει την πολυτέλεια να προσλαμβάνει ειδικό βιολόγο ή φυσικό για να διδάξει 2 ώρες βιολογία ή φυσική που μπορεί να περισσεύουν σε κάποιο σχολείο.

Ούτε λύση είναι να πηγαίνουν εκπαιδευτικοί σε 4 σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο. Η μόνη λύση είναι οι β' και γ' αναθέσεις αρκεί να θεσπιστούν και να οργανωθούν σωστά.

Τι πρέπει λοιπόν να γίνει:

Όποιος εκπαιδευτικός θΕΛΕΙ πρέπει να μπορεί, περνώντας όμως ειδική επιμόρφωση, να είναι σε θέση να του ανατεθεί κάποιο συγκεκριμένο μάθημα άλλου σχετικού ΠΕ (π.χ. δηλαδή Φυσική Α' Λυκείου, Μαθηματικά Β' γυμνασίου και πάει λέγοντας).

Και ναι επιτέλους πρέπει να σπάσουν κάποια ταμπού. Ένας καλός απόφοιτος θετικής κατεύθυνσης αν θέλει και αν επιμορφωθεί μπορεί να διδάξει στην β'θμια άλλο θετικό μάθημα. Ναι, ένας απόφοιτος του Φυσικού μπορεί π.χ. να διδάξει 15 χρονους μαθητές για το DNA και ένας απόφοιτος του Βιολογικού μπορεί να διδάξει π.χ. την αρχή διατήρησης ενέργειας αντίστοιχα. Αρκεί βέβαια να θέλει να μπει στον κόπο να επιμορφωθεί και να ασχοληθεί με κάτι καινούργιο. Αν δεν θέλει ας συνεχίσει να παίρνει το βαλιτσάκι του και να γυρίζει τα σχολεία της ευρύτερης περιοχής του.

Έτσι γίνεται παντού στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση παγκοσμίως.

 
Παπαδοπούλου Ιωάννα
09 Αυγ 2020 11:40

Μιλάμε για τα μαθήματα προσανατολισμού γ’ τάξης γενικού λυκείου τα οποία εξετάζονται πανελλαδικώς για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο και τα οποία ήταν 7ωρα και έγιναν 6ωρα.
Δε μιλάμε για αυτά που μου γράφεις, δηλαδή για Φυσική Α' Λυκείου, Μαθηματικά Β' γυμνασίου, 15χρονους μαθητές για το DNA, 15χρονους μαθητές για την αρχή διατήρησης ενέργειας κλπ.
Με βάση αυτά που μου γράφεις δεν πρέπει να εργάζεσαι σε λύκειο, ούτε πρέπει να είσαι ΠΕ04 και για αυτό δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε αφού αγνοείς παντελώς το θέμα για το οποίο μιλάμε.
Ρώτησε ένα συνάδελφό σου φυσικό, αν είσαι εκπαιδευτικός, αν μπορεί να διδάξει βιολογία προσανατολισμού γ’ λυκείου για υποψήφιους ιατρικής σε ένα τμήμα 25 μαθητών και μάλιστα για πρώτη φορά.
Και αν μου απαντήσεις, να σταματήσεις τα περί επιμορφώσεων που πρέπει να γίνουν. Γήινος άνθρωπος είμαι, δεν έχω έρθει από το γαλαξία της Ανδρομέδας.
Εκπλήσσομαι σε αφάνταστο σημείο που η ΠΕΒ αλλά και οι άλλες επιστημονικές ενώσεις δε λαμβάνουν θέση για ένα τόσο σοβαρό θέμα.

 
Τάσος
10 Αυγ 2020 02:18

Αν είχες μπει στον κόπο να διαβάσεις το αρχικό σχόλιό μου προσεκτικά θα έβλεπες ότι γράφω:

"Το σχόλιο είναι γενικό και αφορά γενικά τις β αναθέσεις"

 
Παναγιώτης Νικολούδης
10 Αυγ 2020 21:34

Απόλυτα σωστή η ανακοίνωση της ΠΕΒ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ