Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Έρχεται νόμος για Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων για όλα τα Απολυτήρια, Πτυχία, Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά

Εθνικό Μητρώο Προσόντων: Οι 724 τίτλοι σπουδών
Δημοσίευση: 12/08/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Διατάξεις οι οποίες θα ενταχθούν στο νέο Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ετοιμάζει η υπουργός Νίκη Κεραμέως σε συνεργασίας, με τον αρμ΄διο Γενικό Γραμμετάς του υπουργείου Παιδείας Γ. Βούτσινου.

Το ζήτημα βρίσκεται σε εκκρεμότητα από το 2017, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να μην υπάρχει σχετική ελληνική νομοθεσία.

Οι διατάξεις, σύμφωνα με πληροφορίες του esos,θα ορίζουν τους όρους και εφαρμογής του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και, ιδίως, τα θέματα που αφορούν την αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε ετοιμάσει  Προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με τίτλο «Όροι διαμόρφωσης και εφαρμογής του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων: Αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων», αλλά δεν ολοκληρώθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

 Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων,όπως είχε διαμορφωθεί, από την προηγούμενη Κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ , αλλά εκκρεμεί  τα τελευταία τρία χρόνια η νομοθέτηση  , έχει ως εξής:

* Ο τίτλος έχει καταργηθεί και αντιστοιχεί στο «ΠΤΥΧΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 3» που χορηγείται στους αποφοίτους των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Νόμο 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

** Ο τίτλος έχει καταργηθεί και αντιστοιχεί στο «ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 5» που χορηγείται στους αποφοίτους Ι.Ε.Κ. μετά από πιστοποίηση.

Εθνικό μητρώο προσόντων

Το 2015 δημιουργήθηκε το Εθνικό Μητρώο Προσόντων, το οποίο διασυνδέθηκε με την Ευρωπαϊκή Διαδικτυακή Πύλη Πληροφόρησης.

Στο Εθνικό Μητρώο Προσόντων καταχωρούνται όλοι οι τίτλοι σπουδών, τα προσόντα που έχουν αναλυθεί ως προς τα μαθησιακά τους αποτελέσματα, έχουν καταταχθεί στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και αντιστοιχηθεί με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.  Μπορούν να αναζητηθούν στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα στον ιστότοπο http://proson.eoppep.gr/el και https://proson.eoppep.gr/en.

Έως σήμερα, στο Εθνικό Μητρώο Προσόντων έχουν καταχωρηθεί οι παρακάτω 724 τίτλοι σπουδών:

Σχόλια (41)

 
Αναστάσης
12 Αυγ 2020 10:35

Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης σημαίνει επίπεδο 7 προσόντων και αυξημένες αποδοχές λόγω μεταπτυχιακού
Αδιάσπαστος τίτλος σπουδών σημαίνει επίπεδο 7 προσόντων αλλά χωρίς αποδοχές λόγω μεταπτυχιακού...

Πώς εξηγείται αυτό;

 
Απόφοιτος Α.Ε.Ι. Τ.Τ.
12 Αυγ 2020 10:53

Μπράβο κ.Υπουργέ!!!

Αυτό περιμέναμε για να λυθεί ένας Γόρδιος Δεσμός (Δαιδαλώδη Νομοθεσία) ο οποίος μας έχει δεσμότες χειροπόδαρα πάνω από μισό αιώνα.

Σωστά λοιπόν, θα πρέπει και εμείς να ευθυγραμμιστούμε με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Παρακαλούμε όπως κατατεθεί προς ψήφιση άμεσα το Νομοσχέδιο για την εφαρμογή του Εθνικού/Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Ευχαριστούμε!!!.

 
συνεχή υποβαθμιση και ανεργία για καταρτ απο την κα Κεραμέως
12 Αυγ 2020 11:09

Στο επίπεδο 5 αν προσέξει κανείς λέει Δίπλωμα πτυχίο ανώτερης σχολής, αλλα στο ΙΕΚ πάλι επίπεδο 5 δεν λεει ανώτερη σχολή αλλά επαγγελματική κατάρτιση.Υπάρχει λόγος. Με επαγγελματικά δικαιώματα λυκείου θα προσέθετα εγώ. Αφού έτσι είναι!

 
Απορία
12 Αυγ 2020 12:53

Συγγνώμη αλλά την ξέρουμε την κατηγοριοποίηση: πτυχίο 6, μεταπτυχιακό 7, διδακτορικό 8. Θα το κατοχυρώσουν και πιο τυπικά? Ε και τι έγινε? Σαν μια απλή τυπικότητα μοιάζει άνευ ουσίας

 
Απόστολος
12 Αυγ 2020 13:30

Εγώ βλέπω σε αυτή την λίστα ότι ορισμένα πτυχία ΤΕΙ (Ανώτερα) θα καταγούν στο επίπεδο 5, ενώ άλλα (μάλλον νεότερα - Ανώτατα) θα καταταγούν στο επίπεδο 6. Να μας ενημερώσουν από πιο έτος τα πτυχία ΤΕΙ θεωρούνται Ανώτατα.

 
Θανάσης
12 Αυγ 2020 17:14

@Απόστολος
Υπάρχει σχετική βεβαίωση του Υπουργείου Παιδείας, που λέει ότι τα πτυχία των αποφοίτων ΤΕΙ πριν και μετά το 2001, είναι ισοδύναμα. Οπότε τέτοιες πονηρές σκέψεις κάποιων, πέφτουν στο κενό ...

 
THOMAS
12 Αυγ 2020 17:23

@ Απόστολος
Στο Παράρτημα Διπλώματος γράφει αν είναι επίπεδο 5 ή επίπεδο 6 ..............

 
Μιλάμε χωρίς να γνωρίζουμε
12 Αυγ 2020 17:36

@αποστολος
Παρακαλώ διαβάστε την νομοθεσία . Τα πτυχία των ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα είναι ανώτατα από το 2001. Το ίδιο και αυτά πριν το 2001. Ανώτατη εκπαίδευση = πανεπιστημιο και πρώην ΤΕΙ

 
Τροφή για σκέψη
12 Αυγ 2020 21:49

Δεν έχουν καμιά ουσιαστική σημασία τα επίπεδα. Εκεί που είναι το ζουμί είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία ουδόλως σχετίζονται με τα επίπεδα. Τα επίπεδα είναι άλλα λόγια ν αγαπιόμαστε...

 
Γεώργιος
12 Αυγ 2020 23:26

Είναι σκόπιμο να ξεκαθαριστεί ότι το εθνικό πλαίσιο προσόντων δεν καθορίζει ούτε επαγγελματικά δικαιώματα ούτε προσόντα (γνώσεις/δεξιότητες/ικανότητες). Το εθνικό πλαίσιο προσόντων είναι ένα πλαίσιο ταξινόμησης των προσόντων, που απορρέουν από την κατοχή ενός τίτλου σπουδών, σε επίπεδα/κατηγορίες. Το εθνικό πλαίσιο προσόντων έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

1) Στο εθνικό πλαίσιο προσόντων της Ελλάδας, κατατάσσονται οι τίτλοι σπουδών που απονέμονται από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που ανήκουν στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Για παράδειγμα το Δίπλωμα Αρχιτέκτονα από το Πολυτεχνείο Ιασίου (Ρουμανία) δεν κατατάσσεται σε κανένα επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων της Ελλάδας, ακόμα και αν ο κάτοχός του διαθέτει βεβαίωση ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ.
2) Τίτλοι σπουδών παρεμφερούς αντικειμένου, που κατατάσσονται στο ίδιο επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων, δεν απονέμουν απαραίτητα τα ίδια προσόντα (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) στους κατόχους τους. Για παράδειγμα ο κάτοχος πτυχίου πληροφορικής από Πανεπιστήμιο της ημεδαπής και ο κάτοχος πτυχίου πληροφορικής από ΤΕΙ δεν έχουν απαραίτητα τα ίδια προσόντα.
3) Μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκαθαριστεί σε ποιο επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων κατατάσσονται τα πιστοποιητικά επιμόρφωσης/κατάρτισης που απονέμουν τα ΑΕΙ (π.χ. πιστοποιητικό παιδαγωγικής & διδακτικής επάρκειας της ΑΣΠΑΙΤΕ).

ΥΓ: Τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα οποία απονέμονται στον κάτοχο ενός τίτλου σπουδών για την άσκηση ενός επαγγέλματος, είναι ανεξάρτητο ζήτημα και ουδεμία σχέση έχει με το εθνικό πλαίσιο προσόντων.

 
Γρήγορα γιατί....
13 Αυγ 2020 08:16

Το ζήτημα βρίσκεται σε εκκρεμότητα από το 2017!!Ενας απ τους πολλούς λόγους(μαζί με τα επαγγελματικά δικαιώματα, αυτόματες αναγνωρίσεις πτυχίων πολυτεχνείων εξωτερικού, κ.α) που έχασε κι ο ΣΥΡΙΖΑ

 
Απόστολος
13 Αυγ 2020 10:37

@Thomas

Όλα τα πτυχία (ΑΕΙ και ΤΕΙ) πριν το 2007 δεν είχαν Παράρτημα Διπλώματος.

Τα ΤΕΙ δεν έγιναν ποτέ ΑΕΙ, πάντα διατηρούσαν το διακριτό τους τίτλο ως ΤΕΙ, τουλάχιστον μέχρι το 2007. Ότι αναφέρεται διαφορετικά είναι άκυρο, λυπάμαι.

Ίσως μπορέσουν να ισοτιμηθούν με Πανεπιστημιακά τα πτυχία μετά το 2007 και μάλιστα μόνο αυτά που έχουν αντίστοιχες ειδικότητες.

 
@Γεώργιος, 12 Αυγ 2020 23:26
13 Αυγ 2020 11:32

Φίλε,

1). Εφόσον και η Ρουμανία και η Ελλάδα είναι μέλη της Ε.Ε και έχουν αποδεχθεί και κάνουν εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων θα αξιολογηθούν σύμφωνα με αυτό, οπότε το Δίπλωμα Αρχιτέκτονα από το Πολυτεχνείο Ιασίου θα πρέπει να αξιολογηθεί βάσει αυτού, ειδικότερα όταν θα εφαρμόσει το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων η Ελλάδα, δηλαδή να ψηφιστεί Νόμος για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.

2) Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, όταν λέει κοινό "τύπο προσόντος" για το Πτυχίο (Πτυχίο Ανωτάτης Εκπαίδευσης ) για τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) εννοεί ότι είναι το ίδιο και δεν κάνει κανένα διαχωρισμό, στην σελίδα 99 βλέπεις λέει ότι φορέας απονομής είναι : Πανεπιστήμια, και λέει ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΉ: Τα Πανεπιστήμια Τ.Ε.Ι. και φορείς ανώτατης εκπαίδευσης. Ο λόγος είναι ότι και τα Τ.Ε.Ι. (Τεχνολογικός Τομέας κατά τον Νόμο) είναι Πανεπιστήμια όπως και τα Πανεπιστήμια (Πανεπιστημιακός Τομέας κατά τον Νόμο), διότι τα Α.Ε.Ι. κατά το Σύνταγμα Άρθρο 16 Παρ.5 είναι Πανεπιστημιακά. Επομένως ο κάτοχος πτυχίου πληροφορικής από Πανεπιστήμιο της ημεδαπής και ο κάτοχος πτυχίου πληροφορικής από ΤΕΙ έχουν απαραίτητα τα ίδια Προσόντα (κοινά, στο ίδιο 6ο επίπεδο).

3). Σε αυτό συμφωνούμε, διότι συμβαίνει το παραπάνω που σου περιέγραψα, δηλαδή, δεν έχει γίνει εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων με Νόμο.

Στην σελίδα 37 της έκθεσης αντιστοίχισης του Ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων:

"Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου προπτυχιακών σπουδών, οδηγεί στη λήψη πτυχίου, το οποίο αποτελεί έναν κοινό «Τύπο προσόντος» για τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) ο οποίος έχει καταταχθεί στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων."

ΥΓ: Πως δεν έχει σχέση, βλέπε Κολέγια τα οποία πήραν πλήρη Ε.Δ. και εντός ολίγου χρονικού διαστήματος θα πάρουν και ακαδημαϊκά διακαιώματα, ήδη το παλεύουν αυτό επικαλούμενοι το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, το οποίο θέλουμε εμείς να εφαρμοστεί με Νόμο. Διότι ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων λειτουργεί ως "Εθνικό Εργαλείο μετάφρασης Στο πλαίσιο των προσόντων, ο όρος χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει τη γλώσσα ή τις μεθόδους ή την επαλήθευση της ισοδυναμίας μεταξύ των προσόντων. Για παράδειγμα, ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι ένα όργανο μετάφρασης που επαληθεύει αν ένα προσόν είναι ισοδύναμο με ένα άλλο ως προς το περιεχόμενο, το επίπεδο εκπαίδευση και κατάρτισης και αξιολόγησης." (Αυτό είναι απόσπασμα από την Επίσημη Ιστοσελίδα του Κυπριακού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων).

Οπότε όταν δύο ή περισσότερα προσόντα είναι ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ, δηλαδή "Ισότιμα και Αντίστοιχα" τότε βγαίνει εύκολα το συμπέρασμα ότι πρέπει να έχουν και τα ίδια Δικαιώματα (Τόσο Ακαδημαϊκά, Τόσο Επαγγελματικά).

Στο Εξωτερικό Καναδά, Αμερική, Γερμανία, εκτός από το Πτυχίο σου ζητάνε και αναλυτικά τα μαθήματα που σπούδασες, αυτό τι σημαίνει;, σημαίνει ότι προϋπόθεση για να πάρεις Ε.Δ. δηλαδή, να γίνεις μέλος Τεχνικού Επιμελητηρίου και να πάρεις άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος (Αυτά είναι τα Επαγγελματικά Δικαιώματα) πρέπει να αξιολογήσουν τα Ακαδημαϊκά προσόντα πρώτα, δηλαδή τα μαθήματα που έκανες. Άρα είναι ουτοπικό να λες "είναι ανεξάρτητα ζητήματα και ουδεμία σχέση έχουν με το Εθνικό πλαίσιο προσόντων".

 
Οbservqtor
13 Αυγ 2020 13:54

@Aποστολος
Από το 2017 η ανώτατη εκπαίδευση αποτελειται από ΑΕΙ και σαυτα ανηκουν τα ΤΕΙ, η ΑΣΠΑΙΤΕ και τα Πανεπιστημια. Η διαφορά των ΤΕΙ και των Πανεπιστημιων δεν ειναι τα χρονια σπουδών, αλλά το αν η αυτοδύναμη διδασκαλία γίνεται από διδάσκοντες που έχουν διδακτορικό ή όχι. Οταν ξεκίνησε η ανωτατοποιηση των ΤΕΙ σταδιακά οι νέοι διδάσκοντες ειχαν διδακτορικο. Επομένως η το να πείς ενα πρώην ΤΕΙ πανεπιστημιο όταν δεν ηταν πανεπιστήμιο, επειδή το 2020 τα πρώην ΤΕΙ έγιναν Πανεπιστήμια αλλά με αλλαγές στη δομή τους και στο πρόγραμμα σπουδών δεν έχει λογική. Αυτο που εχει σημασία ειναι τα επαγγελματικά δικαιώματα.

@Αναστάσης
Oι τιτλοι σπουδών που απονέμονται στην Ελλάδα ειναι πτυχιο, μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης και διδακτορικο δίπλωμα. Το integrated master είναι τυπικά ειναι μια αναγνώριση του ότι το πενταετές πτυχίο περιλαμβάνει ενα ετος μαθημάτων μεταπτυχιακου επιπέδου. Αυτο τυπικά σημαίνει οτι έχεις ενα τετραετές πτυχιο μαζι με ενα χρονο μεταπτυχιακών μαθημάτων τα οποία οδηγούν σε ενα συνδυασμένο τιτλο. Ας αναρωτηθουμε το εξής: αφού τα πτυχία του ΕΜΠ ειναι πλέον integrated master για ποιο λόγο υπάρχουν τοσα διατμηματικά προγράμματα σπουδών που απονέμουν μεταπτυχιακό διπλωμα ειδικευσης?

 
Ακης
13 Αυγ 2020 14:55

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω πως για υπουργείο Παιδείας είμαι ΠΕ82 (μέσω ΑΣΕΠ) και για τα υπόλοιπα υπουργεία ΤΕ Μηχανικων ή Υπομηχανικων (πάλι μέσω ΑΣΕΠ). Μπορεί κάποιος να μου το εξηγήσει;

 
μηχανικος
13 Αυγ 2020 15:32

Με τα επαγγελματικα δικαιώματα τι θα γίνει;

 
G.Ar
13 Αυγ 2020 15:48

Απόφαση 2028 / 2006 (Β2, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ)
Αριθμός 2028/2006

ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
B2' Πολιτικό Τμήμα-----

"...Τούτο συνάγεται σαφώς α) από την προαναφερθείσα διάταξη του άρθρου 5 παρ. 12, όπου προσδιορίζεται και η συνέπεια του χαρακτηρισμού αυτού, που είναι η "δυνατότητα προσβάσεως των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών σε ελληνικά ή ξένα πανεπιστήμια", την οποία δεν είχαν πριν από το 2916/2001, προσδιορισμός που σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν περιττός, β) από τη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 6 περίπτωση β΄ του ιδίου νόμου, κατά την οποία τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τα ΤΕΙ μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού είναι τα ίδια με αυτά που καθορίζονται με τα προεδρικά διατάγματα, που έχουν εκδοθεί κατά ειδικότητα, σύμφωνα με τις διατάξεις του στοιχείου γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 1404/1983 και γ) από την εισηγητική έκθεση, στην οποία γίνεται σαφής αναφορά ότι με το νόμο αυτόν "δεν επιχειρείται διαφοροποίηση μεταξύ των παλαιών και νέων πτυχίων Τ.Ε.Ι. που είναι μεταξύ τους ισότιμα, όπως ακριβώς τα ίδια παραμένουν και τα επαγγελματικά δικαιώματα των παλαιών και νέων πτυχιούχων Τ.Ε.Ι......."

Τα ΤΕΙ είναι και τυπικά ανώτατα από το 2001 σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν.2916.01 και δεν υπάρχει διαφοροποίηση των πτυχίων σε πριν και μετά το Ν.2916/01. Δείτε το σκεπτικό αμετάκλητης δικαστικής απόφασης που ερμηνεύει το νόμο και την εισηγητική του έκθεση. Σταματήστε να λέτε πράγματα που δεν ισχύουν περί διαχωρισμού πτυχίων από το 2007 και μετά και τέτοια ανόητα.

 
Τάσος
13 Αυγ 2020 16:08

G.Ar

Έχεις εμμονές με νόμους οι οποίοι εκτός από αναχρονιστικοί δεν πρόκειται να ληφθούν υπόψιν ειδικά μετά τις πανεπιστήμιοποιήσεις. Το υπουργείο θα αναγκαστεί να δώσει δυνατότητα εξομοίωσης πτυχίου είτε αυτό σου αρέσει είτε όχι. Είναι θέμα δημοκρατίας, και εσύ ψαχνε να βρίσκεις βασιλικά διατάγματα ακόμα.

 
Δημήτρης
13 Αυγ 2020 16:40

Με τον καθορισμό του νέολιυ εθνικου πλαισίου προσόντων θα πρέπει να αντιστοιχηθεί και το μισθολόγιο στο Δημόσιο καταργώντας τον μισθολογικό διαχωρισμό ΠΕ και ΤΕ!

 
@Αναστάσης
13 Αυγ 2020 16:46

Αναφέρεσαι στο grecomaster, είναι άγνωστο ποια μαθήματα είναι προπτυχιακά ποια μεταπτυχιακά οπότε καλό θα ήταν να κάνετε ξεχωριστό αυθεντικό μάστερ.
Επίσης πως είναι δυνατόν με ένα πτυχίο να έχεις 2 ειδικότητες και + δώρο grecomaster ?

 
@Απόφοιτος Α.Ε.Ι. Τ.Τ.
13 Αυγ 2020 16:48

Αλήθεια τώρα, περιμένεις από αυτήν κάποια λύση ;

 
Απόφοιτος Α.Ε.Ι. Τ.Τ.
13 Αυγ 2020 18:16

Για όσους μιλάνε για "ΑΕΙ-ΤΕΙ ή Πανεπιστήμια-Τ.Ε.Ι." για να υποβαθμίσουν ειδικότερα τα Τ.Ε.Ι. έχω να πω κάτι:

Επειδή το Ελληνικό Σύνταγμα είναι ο Ανώτατος Νόμος του Κράτους και δεν αναφέρει τους πιο πάνω διαχωρισμούς και αναφέρει απλά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) κατά το Άρθρο 16 Παρ.5 και που σε αντιδιαστολή με το Άρθρο 16 Παρ.7 δηλαδή τις Ανώτερες Τριτοβάθμιες (Μη-Πανεπιστημιακές) Σχολές ερμηνεύτηκε (Μία μόνο ερμηνεία μπορεί να υπάρξει και μόνο) ότι τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) και οι σχολές τους είναι Πανεπιστημιακές όταν τα έτη σπουδών ξεπερνάνε τα 3-έτη.

Τα Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.) έτσι δηλώθηκαν στην Ευρώπη από το 1983 ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) και Πανεπιστημιακά όπως ακριβώς και τα Πανεπιστήμια (Α.Ε.Ι.) και έπερναν απο έκτοτε Κονδύλια από το Ε.Κ.Τ. της Ε.Ε. (Υπάρχουν Επίσημες Έγγραφες αποδήξεις για αυτό ΚΑΙ για όλα) ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.).

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο όποιος επιχειρήσει να υποβαθμίσει τα Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.) από το 1983-Σήμερα τότε θα έχει να κάνει με τον Νόμο, όχι μόνο εγχώρια αλλά σίγουρα και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια κ.α....

Ελπίζουμε, ότι δεν θα το προσπαθήσει να κάνει κανείς τον όποιοδήποτε διαχωρισμό και υποβάθμιση, διότι σίγουρα θα έχει Νομικές Συνέπειες και δεν θα είναι ωραίες για αυτούς που ίσως να ευθύνονται για την όλη κατάσταση.

 
ΤΕΙ 1983
13 Αυγ 2020 18:56

Τα ΤΕΙ δεν ιδρύθηκαν εξαρχής ως ΑΕΙ αλλά ως ιδρύματα "Τριτοβάθμιας" Εκπαίδευσης, με αποστολή σαφώς διακριτή από τα Πανεπιστήμια.

Αυτή είναι η ρίζα του προβλήματος, και οι απανωτές αλλαγές στη νομοθεσία τα επόμενα χρόνια δεν άλλαξαν τίποτα ουσιαστικά γι'αυτό και καταργήθηκαν ως βαθμίδα το 2018-2019. Δείτε μέχρι το 2012 όλα τα νομοσχέδια:

https://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/nomothesia-tritovathmia-ekpaidef...

Μετά το 2001 πέρασαν άλλα 20 χρόνια και ακόμα γινεται η ίδια αδιέξοδη συζήτηση - δεν θα αλλάξει το καθεστώς ΠΕ και ΤΕ στο Δημόσιο, ούτε φυσικά θα λάβουν χιλιάδες απόφοιτοι ΤΕΙ αναδρομικά αναβαθμισμένα πτυχία ή αύξηση αποδοχών.

Δείτε και δηλώσεις προηγούμενων ετών, δεν πρόκειται νομικά να σταθεί αυτή η προσπάθεια.

 
Κώστας
13 Αυγ 2020 22:35

@ΤΕΙ 1983, Παραβλέπεις το Σύνταγμα που ρητά ορίζει ότι οι Ανώτερες σχολές (Τριτοβάθμια εκπαίδευση) έχουν Ανώτατο όριο σπουδών τα 3 έτη. Το ορθό είναι ότι τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν και ήταν Ανώτατα Εκπαιδευτικα Ιδρύματα, όχι Πανεπιστήμια.
Ο μισθολογικός παραλογισμός ΠΕ και ΤΕ φυσικά πρέπει να τελειώσει από τη στιγμή που θα ψηφιστεί το Ενιαίο Πλαίσιο Προσόντων σύμφωνα με το οποίο ΠΕ και ΤΕ θα είναι στο ίδιο επίπεδο προσόντων.
Εξάλλου υπάρχουν αρκετοί πτυχιούχοι με τριετής σπουδές στο εξωτερικό που έχουν αναγνωριστεί ως ΠΕ. Αυτή η αδικία πρέπει να τελειώσει οριστικά αφού και το μισθολογικό κόστος είναι σχετικά μικρό.

 
bob mastoras
13 Αυγ 2020 23:52

@Gallium Arsen
Συμφωνα με τον νομο 2327/95, ΦΕΚ 156/Α’/13.7.95
"Άρθρο 16
Ρύθμιση ειδικών θεμάτων
1.α. Οι πτυχιούχοι Τ Ε.Ι. μπορούν να πραγματοποιούν μεταπτυχιακές σπουδές στα Α.Ε.Ι.'. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν σχετική αίτηση στο τμήμα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακές σπουδές και το τμήμα αποφασίζει για τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων των υποψηφίων ή την παραπομπή σε εξέταση μαθημάτων
στα οικείο πανεπιστημιακό τμήμα, προκειμένου να μετάσχουν στις διαδικασίες επιλογής του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών Οι εκπληρούντες επιτυχώς τις προϋποθέσεις αυτές μετέχουν ισότιμα με τους πτυχιούχους Α.Ε.Ι. στην επιλογή των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών.
β. Η αναγνώριση του τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι., που πραγματοποιήθηκαν και θα πραγματοποιούνται στην αλλοδαπή, γίνεται από το οικείο όργανο του Ε.ΣΥ.Π. και μέχρι τη συγκρότησή του από το ΔΙ.Κ.Α.Τ Σ Α ."

 
ΑΕΙ και ΤΕΙ
14 Αυγ 2020 00:55

Τα ΤΕΙ ΔΕΝ ιδρύθηκαν ως ΑΕΙ, διαβάστε τον νόμο 1404/1983, όπου ρητώς αναφέρεται ότι ιδρύονται ΤΕΙ τα οποία ανήκουν μεν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά διακρίνονται σαφώς ως προς τον ρόλο και την κατεύθυνση των ιδίων και των αποφοίτων τους και ως *το περιεχόμενο* και τους *τίτλους σπουδών* από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.).

Η διάρκεια σπουδών στα ΤΕΙ αρχικά ήταν τρία έτη, και από το 1983 μέχρι το 1995 ο χρόνος σπουδών παραμένει ο ίδιος - 6 εξάμηνα φοίτησης και 1 εξάμηνο πρακτική άσκηση.

Η πρακτική άσκηση δεν μετράει ως χρόνος ακαδημαϊκών σπουδών, αφού προφανώς στα Πανεπιστήμια δεν αποτελεί υποχρεώση για την αποφοίτηση.

@ Κώστα

Το Σύνταγμα αναθεωρήθηκε πολλές φορές, αλλά δεν έχει σχέση με τα ΤΕΙ, τα πανεπιστήμια και την εκπαιδευτική νομοθεσία. Αλλιώς δε θα χρειαζόμασταν νόμους και προεδρικά διατάγματα.

Η νομοθεσία και όχι η διάρκεια σπουδών καθορίζουν την κατάταξη ενός ιδρύματος ως ΑΕΙ: σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι πανεπιστημιακές σπουδές είναι τριετείς, γι'αυτό και το ελληνικό κράτος τις αναγνωρίζει ως τέτοιες.

Στην Ελλάδα τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν ως "κάτι άλλο", που τελικά αποδείχτηκε ότι η χώρα δε χρειαζόταν και έγιναν μια παγίδα για χιλιάδες φοιτητές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ειδικά μετά το 2001 και την αποτυχημένη "ανωτατοποίηση".

 
@κωστας
14 Αυγ 2020 01:42

Πού είναι ΠΕ και ΤΕ στο "ίδιο επίπεδο προσόντων; Πολλά ΠΕ είναι ήδη στο 7, ενώ όλα τα ΤΕΙ είναι στο 6.
Οι 3ετεις σπουδές εξωτερικού περνούν από τις διαδικασίες του ΔΟΑΤΑΠ, μάλλον το ξεχνάτε αυτό.

 
Apostolos
14 Αυγ 2020 08:43

Το θέμα των ΤΕΙ έχει κλείσει με την κατάργηση των ΤΕΙ και την ίδρυση νέων τμημάτων Πανεπιστημίων. Αν δείτε του νόμους ίδρυσης των νέων τμημάτων μέσω απορρόφησης θα δείτε ότι η μόνη αναφορά στα ΤΕΙ είναι για το προσωπικό, τους χώρους, και τους εν ενεργεία φοιτητές.

Προσοχή! Οι εν ενεργεία φοιτητές είχαν την επιλογή να ολοκληρώσουν το παλαιό τους πτυχίο ΤΕΙ ή να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν ένα νέο Πανεπιστημιακό πρόγραμμα. Αυτή η διάταξη διαχωρίζει σαφώς τα πτυχία ΤΕΙ από τα νέα Πανεπιστημιακά πτυχία.

Το ίδιο συναίβει και με το ΠΑΔΑ. Δεν μετετράπηκε το ΤΕΙ Αθήνας σε Πανεπιστήμιο. Καταργήθηκαν τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά και στην θέση τους ιδρύθηκε ένα νέο Πανεπιστήμιο το ΠΑΔΑ.

Μην έχετε αμφιβολία, πάντα οι νόμοι σχεδιάζονται από νομικούς συμβούλους που ξέρουν καλά την δουλειά τους και δεν γίνεται τίποτα τυχαία. Νομικά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα οι απόφοιτοι ΤΕΙ για να γίνουν ΠΕ εκτός από το να ζητήσουν ειδικές κατατακτήριες και αυτό μόνο αν τα νεα τμήματα έχουν συνάφεια με τα τμήματα ΤΕΙ (δηλαδή μόνο στο ΠΑΔΑ και ΕΛΜΕΠΑ).

 
Πρακτική και ΓΠΑ
14 Αυγ 2020 10:19

@ΑΕΙ και ΤΕΙ: η πρακτική άσκηση είναι υποχρεωτική, για την αποφοίτηση και λήψη του πτυχίου γεωπόνου στο ΓΠΑ (πανεπιστήμιο, 5ετεις σπουδές). Δεν είχαν δηλαδή μόνο τα ΤΕΙ υποχρεωτική πρακτική άσκηση.

Η πρακτική άσκηση στο ΓΠΑ γίνεται τα καλοκαίρια ή, εναλλακτικά, μετά το πέρας του 10ου εξαμήνου σπουδών. Άρα αν υπολογιστεί ως χρόνος σπουδών όπως το έκαναν στα ΤΕΙ, τότε μιλάμε ουσιαστικά για 5,5 έτη σπουδών για γεωπόνος!

Επομένως σε σχέση με τα πρώην σχετικά ΤΕΙ μιλάμε για 1,5 έτος διαφορά χρόνου σπουδών (εκτός από τα +40-50% παραπάνω μαθήματα και περισσότερο δύσκολες σπουδές συγκριτικά).

Να δω οι πολιτικάντηδες πως θα ισχυριστούν στο τέλος, ότι αυτά είναι "ίδια" μεταξύ τους.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ