Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Μικρή καθυστέρηση στην έναρξη της ταχύρρυθμης 20ωρης επιμόρφωσης για όλους τους εκπαιδευτικούς στον διδακτικό σχεδιασμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολικό περιβάλλον

Για τη διεξαγωγή της επιμόρφωσης θα συγκροτούνται τμήματα έως 60 επιμορφούμενων-Για κάθε τμήμα δημιουργείται αντίστοιχη τάξη στο e class ή στο e-me
Δημοσίευση: 18/08/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πίσω χρονικά από τους αρχικούς σχεδιασμούς θα πάει η ταχύρρυθμη  20ωρη  επιμόρφωσης για όλους τους εκπαιδευτικούς στον διδακτικό σχεδιασμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολικό περιβάλλον,  καθώς δόθηκε 15νθήμερη παράταση (σ.σ. μέχρι 25  Αυγούστου) στα Πανεπιστήμια να καταθέσουν τις προτάσεις για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επιμορφωτικής δράσης.

Πρόκειται για  πρόγραμμα  εξ αποστάσεως επιμόρφωσης διάρκειας 20 ωρών με αντικείμενο την καλλιέργεια των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών (μόνιμοι εκπαιδευτικοί και αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων, συμπεριλαμβανομένου και της ειδικής αγωγής) σε διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικά εργαλεία.

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον διδακτικό σχεδιασμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολικό περιβάλλον, αξιοποιώντας εκπαιδευτικές τεχνολογίες, καθώς και στην εφαρμογή της στη σχολική τάξη μέσα από την υλοποίηση κατάλληλων και παιδαγωγικά τεκμηριωμένων διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή.

Στόχοι του προγράμματος επιμόρφωσης

Οι στόχοι του προγράμματος επιμόρφωσης εστιάζουν στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με:

Α. Τη διαδικασία της διδακτικής οργάνωσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ανάλογα με τη βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης ή το γνωστικό αντικείμενο ή τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών.

Β. Τη μεθοδολογία αξιοποίησης και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για τη διδασκαλία και τη μάθηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο σχολείο μέσα από παραδείγματα καλών πρακτικών ανά γνωστικό αντικείμενο.

Γ. Τα εργαλεία και τις τεχνικές διαχείρισης σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας εκπαιδευτικού-μαθητή/ών (ή και μαθητών μεταξύ τους) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις διάφορες βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.

Δ. Την παροχή ανατροφοδότησης στο πλαίσιο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσα από παραδείγματα καλών πρακτικών σε ημερήσια ή και εβδομαδιαία βάση.

Ε. Την υποστήριξη ειδικών ομάδων μαθητών από απόσταση (μαθητές ειδικής αγωγής, μειονεκτούσες ομάδες κλπ).

Ζ. Την ενημέρωση των γονέων για την υποστήριξη των μαθητών στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις διάφορες βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.

Η. επιμορφωτική διαδικασία θα διοργανώνεται σε διακριτά τμήματα όπου θα συμμετάσχουν:

Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

  •     Νηπιαγωγοί και Δάσκαλοι
  •     Ξένων γλωσσών και Πληροφορικής, καθώς και λοιπές ειδικότητες που διδάσκουν στα δημοτικά (θεατρικής αγωγής, κλπ) · Ειδικής αγωγής και εκπαιδευτικοί ειδικών σχολείων

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

  •     Θεωρητικής κατεύθυνσης (φιλόλογοι, θεολόγοι κλπ)
  •     Θετικών κατευθύνσεων (μαθηματικοί, φυσικοί κλπ)
  •     Εκπαιδευτικοί Ειδικών Σχολείων, εκπαιδευτικοί ΑμεΑ και λοιπές ειδικότητες

Ενδεικτική μεθοδολογία:

Η μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος θα υλοποιηθεί μέσα από δραστηριότητες, οι οποίες θα αξιοποιούν τεχνολογίες σύγχρονης (τηλεδιάσκεψη) και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Για τη διεξαγωγή της επιμόρφωσης θα συγκροτούνται τμήματα έως 60 επιμορφούμενων  ανάλογα με τη βαθμίδα και την ειδικότητα των επιμορφούμενων.

Για κάθε τμήμα θα δημιουργείται αντίστοιχη τάξη στο e class ή στο e-me.

Οι 20 ώρες διάρκειας του επιμορφωτικού προγράμματος θα να κατανέμονται ως εξής:

· 10 ώρες εξ αποστάσεως επιμόρφωση μέσω εργαλείων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης (ενδεικτικά, webex, zoom, Big Blue Button, ms teams κλπ) και

· 10 ώρες ασύγχρονης επιμόρφωσης

Για τη σύγχρονη εκπαίδευση (10 ώρες), οι τηλεδιασκέψεις  καλύπτουν:

α. παιδαγωγικές αρχές αξιοποίησης της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις διάφορες βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης και τους ρόλους του εκπαιδευτικού, μαθητή και γονέων, καθώς και παραδείγματα καλών πρακτικών αξιοποίησης εργαλείων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης για τη διαχείριση της επικοινωνίας εκπαιδευτικού – μαθητή (ενδεικτικά, webex, zoom, Big Blue Button, ms teams κλπ),

β. ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο eclass π.χ. quiz, πληροφοριακό υλικό, εκπαιδευτικό υλικό τα οποία θα αναρτηθούν στο eclass σε διδακτικά αντικείμενα αντίστοιχα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης των επιμορφούμενων, και

γ. ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο e-me π.χ. quiz, πληροφοριακό υλικό, εκπαιδευτικό υλικό τα οποία θα αναρτηθούν στο e-me σε διδακτικά αντικείμενα αντίστοιχα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης των επιμορφούμενων.

Για την ασύγχρονη εκπαίδευση ( 10 ώρες), όπου οι εκπαιδευόμενοι:

α. θα μελετούν αυτόνομα το εκπαιδευτικό υλικό που θα έχει αναπτυχθεί από το/τους δικαιούχο/χους για τις ανάγκες της δράσης (έως 6 ώρες) και

β. θα αναλάβουν, ατομικά, την εκπόνηση μιας εργασίας με θέμα το σχεδιασμό ενός διδακτικού σχεδίου για τη διδασκαλία μιας (ωριαίας) διδακτικής ενότητας σε περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η εργασία δομείται στη βάση της μεθοδολογίας ανάπτυξης υλικού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ενδεικτικά: σκοπός, προσδοκώμενα αποτελέσματα, βασικές και συμπληρωματικές πληροφορίες, δραστηριότητες ή και ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, πρακτικές παροχής ανατροφοδότηση, κλπ) και υποβάλλεται από τον επιμορφούμενο στο eclass ή στο e-me (4 ώρες).

Η εργασία αξιολογείται από τον επιμορφωτή και παρέχεται ανατροφοδότηση στον επιμορφούμενο.

Σχόλια (12)

 
Τα δικά σας, δικά μας???
27 Αυγ 2020 11:07

@Παναγιώτης
Τα μέσα-εργαλεία της δουλειάς, τα παρέχει η Υπηρεσία και αυτή φέρει και την ευθύνη για τη συντήρηση και την ορθή λειτουργία τους.
Και ο Α'ι'νστάιν είχε δικό του μικροσκόπιο στο σπίτι αλλά στη δουλειά του, του έδινε το Πανεπιστήμιο.... Ισχύει ΚΑΙ για τον ιδιωτικό τομέα. Μετά, λέγεται "επίταξη"....

 
Παναγιώτης
27 Αυγ 2020 09:38

Απίστευτο και όμως αληθινό. Εκπαιδευτικοί που την σημερινή εποχή δεν έχουν Η/Υ και θέλουν να τους τον αγοράσει το κράτος.

 
Καθηγητής-2
21 Αυγ 2020 14:54

Πέστα βρε συνάδελφε να αγιάσει το στόμα σου. Χρήματα πεταμένα σε Πανεπιστήμια για επιμορφώσεις εκ των υστέρων στα ήδη γνωστά απο τον Απρίλιο ! Εκατομμύρια ευρω για μαθητικά tablet ! Tι εργασία να κάνει ο μαθητής με το tablet; Aν θέλουν να ενισχύσουν την αγορά οικονομικά και τα χρήματα να πιάσουν τόπο ας αγοράσουν laptop για εκπαιδευτικούς, δώστε ως εργοδότες τα εργαλεία για να αποδώσει ο υπάλληλος (εκπαιδευτικός) στην εξ' αποστάσεως, απλά πράγματα.

 
Καθηγητής
20 Αυγ 2020 11:56

Αντί για λεφτά στους επιμορφωτές των πανεπιστημίων, το ΥΠΕΠΘ να δώσει laptop στους καθηγητές! Φτάνει πια οι ανακοινώσεις για επιμόρφωση. Αυτά τα ξέρουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά αν δεν έχεις και τα κατάλληλα laptop, τότε.... Αλλά κανένας δεν ακούει τον μάχιμο εκπαιδευτικό της τάξης....

 
φιλελεύθερος
19 Αυγ 2020 16:38

Η επιμόρφωση πάντοτε χρειάζεται. Έχω μεταπτυχιακό τίτλο στην τεχνολογία της εκπαίδευσης και είμαι επιμορφωτής β επιπέδου με εκατοντάδες επιμορφωτικές ώρες. Είμαι εκπαιδευτικός τάξης με 34 χρόνια υπηρεσίας. Θα παρακολουθήσω το πρόγραμμα. Ασφαλώς το πρόγραμμα θα προσαρμοστεί στο επίπεδο των επιμορφούμενων. Το άν το πρόγραμμα είναι ξεπερασμένο ή όχι θα κριθεί μετά τη φάση της υλοποίησης και από τους ίδιους τους επιμορφούμενους. Η αξιολόγηση ενός προγράμματος είναι πάντα μια πρόκληση. Ο υπολογιστής, η κάμερα, η γραφίδα θα πρέπει να θεωρηθούν μέρος του επαγγελματικού μας εξοπλισμού. Αντιλαμβάνομαι την απογοήτευση που πηγάζει από την ασκούμενη πολιτική ωστόσο οι εκπαιδευτικοί παραδοσιακά καλύπτουν, ως ένα βαθμό, την ανεπάρκεια αυτών των πολιτικών.

 
Φαίη
19 Αυγ 2020 16:03

Εμείς που κοντεύουμε τα 60 χρόνια δεν παρακολούθησαμε ποτέ σεμινάρια, ούτε ήταν ποτέ προαπαιτούμενο. Νομίζω ότι για κάποιες κατηγορίες εκπαιδευτικών είναι οπωσδήποτε απαραίτητο να γίνουν.

 
ασεπίτης
19 Αυγ 2020 12:00

@ κ
Εσύ μας λες ότι τα παρακολούθησες εμείς πρέπει να σε πιστέψουμε; βεβαίωση πήρες;
Κι αν παρακολουθήσεις ακόμα 20 ώρες (και όχι σε περίοδο διακοπών όπως αυτές οι 2....επιμορφώσεις!!!! που εσύ ανέφερες) θα σε χαλάσει;;; αφού δεν κολώνεις και το ξέρεις...

 
κ
19 Αυγ 2020 08:24

Ήδη έχουμε παρακολουθήσει την επιμόρφωση τουΕΑΠ 15 ώρες και του Πανεπιπιστημίου Αιγαίου 50 ώρες σχετικά με τον σχεδιασμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ελπίζω σε αυτη την επιμόρφωση να μάθουμε κάτι άλλο .........................

 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
19 Αυγ 2020 08:04

Εγώ θέλω να μου αγοράσει το ΥΠΑΙΘ λάπτοπ με κάμερα και ταμπλέτα με γραφίδα για να κάνω το μάθημα. Δε μ' ενδιαφέρουν οι θεωρίες περί σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Άλλωστε όπως λέει και ο "ξεπεράστηκε", αυτά τα ξέρουν ήδη οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί.

 
Σπύρος
19 Αυγ 2020 07:55

Για όσους έχουν παρακολουθήσει την επιμόρφωση Β2 επιπέδου φέτος, σε συνθήκες covid, θα είναι μια ανώφελη επανάληψη, για τους υπόλοιπους εξαρτάται, αν δούλεψαν ή όχι πάνω στη σύγχρονη εξ αποστάσεως. Θα φανεί..

 
Επιμορφωτής Β2
19 Αυγ 2020 00:32

Η επιμόρφωση θα μπορούσε να ανατεθεί στους 300 νέους επιμορφωτές Β2 επιπέδου οι οποίοι έχουν επιμορφωθεί και πιστοποιηθεί στη χρήση των τεχνολογιών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

 
ξεπεράστηκε
18 Αυγ 2020 21:52

είναι ξεπερασμένο, ας αναβληθεί να πάνε τα λεφτά σε κάτι ποιο χρήσιμο. Αυτά τα ξέρουν ήδη οι εκπαιδευτικοί

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ