Σε τρία χρόνια η εφαρμογή της βάσης του “10”

Αν φέτος ίσχυε η βάση του 10 πόσοι υποψήφιοι θα έμπαιναν στα Πανεπιστήμια

28/08/2020

Ενημερώθηκε: 31/08/2020, 07:19

Άκουσε το άρθρο

Οι μαθητές οι οποίο το νέο σχολικό έτος θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου θα  “εγκαινιάσουν” τη βάση του 10, ως προϋπόθεση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναμένεται να θέσει το θέμα στους Πρυτάνεις  από τους οποίους θα ζητήσει να διατυπώσουν τις προτάσεις τους.

Στις σκέψεις  της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως είναι να θεσμοθετηθούν  βάσεις εισαγωγής δύο “ταχυτήτων” :

Α. Να τεθεί βάση του 10 οριζόντια σε όλες τις  Σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε συγκεκριμένα μαθήματα .

Β. Να ζητηθεί από τα Πανεπιστήμια να προτείνουν εάν  και σε ποια τμήματα επιθυμούν να βάλουν μεγαλύτερη βάση εισαγωγής .

Γ. Να ζητηθεί από τα Πανεπιστήμια να ορίσουν βάση σε ένα ή δύο εξεταζόμενα μαθήματα.

Για παράδειγμα ένα Πανεπιστήμιο μπορεί να έχει δύο επίπεδα βάσεων:

α. Σε κάποια τμήματα η βάση του 10 που θέτει το υπουργείο, και,

β. Σε άλλα τμήματα η βάση εισαγωγής θα είναι πάνω από 10. Αυτό θα το  εισηγείται η Συνέλευση του τμήματος προς τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου.

Εκτιμάται ότι θα υπάρχουν τμήματα  που θα εισηγηθούν βάσεις εισαγωγής άνω του 15.


Ν. Κεραμέως: Ως προς την καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και το ρόλο των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής , αυτά αφορούν μία συνολική αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.


Αν φέτος ίσχυε η βάση του 10 πόσοι υποψήφιοι θα έμπαιναν στα Πανεπιστήμια

Στα επίπεδα του  έτους 1984 θα επιστρέψει ο αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ , εάν τελικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υλοποιήσει την εξαγγελία της να εφαρμόσει τη βάση εισαγωγής  του 10 στα 425 τμήματα των Πανεπιστημίων.

Εάν  η εφαρμογή της  βάσης του 10 εφαρμόζονταν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις   περισσότερες από 20.000 θέσεις θα έμεναν κενές.

Κι αυτό διότι στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις συνολικά πάνω από τη βάση, από τα Γενικά Ημερήσια Λύκεια  έγραψαν    55.515 υποψήφιοι  και 137 από τα Εσπερινά.

Ο αριθμός των εισακτέων από  το 1980 έως σήμερα

Από το 1980 έως και σήμερα  2019  ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ πέρασε   από 6  φάσεις.

Α  Φάση: Το 1980 ο αριθμός εισακτέων ήταν 25.149 . Ακολούθησε σταδιακή αύξηση

Β  Φάση: Μετά από τέσσερα χρόνια,   το 1984 ο αριθμός εισακτέων διπλασιάστηκε φθάνοντας   τις 51.867.

Γ  Φάση: Το 1988 ο αριθμός μειώθηκε στις 42.819

Δ Φάση: Το 1997 ο αριθμός εισακτέων αυξήθηκε και πάλι  στις 54. 788

Ε. Φάση: Το 1999 ο αριθμός εκτινάχθηκε στις 71.265

Ζ Φάση: Το 2010-11 ο αριθμός εισακτέων άγγιξε  τις 84.690

         2020-21                                                  78335 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (34)

Καθηγητής
|

Έλεος πια με ερασιτέχνες . Σύμφωνα με το πρόγραμμα για την δημιουργία μιας ανταγωνιστικής Ευρωπαϊκής οικονομίας το 2020 (έφτασε) θα πρέπει κάθε χώρα οι απόφοιτοι ηλικίας 30-33 να είναι περίπου το 40% του αντίστοιχου πληθυσμού. Αυτό αναλογεί σε περίπου 50.000-55.000 αποφοίτους. Για το 2030 ο αριθμός αυτός θα ανέβει στο 60% (δηλ. απαίτηση 10.000 επιπλέον αποφοίτων).
Τόσοι είναι ο ετήσιος αριθμός αποφοίτων. Δεν έχει σημασία πόσοι μπαίνουν αλλά πόσοι καταλήγουν να πάρουν πτυχίο.
ΑΛΗΘΕΙΑ 1: Η Ελληνική 3βάθμια έχει απολύτως αντίστοιχων αναλογία μεταξύ των επιστημών με το Μ.Ο. της Ε.Ε. (Υστερούμε λίγο στις γεωπονικές επιστήμες) αλλά εκεί βέβαια έχουμε και από τις χαμηλότερες βάσεις.
ΑΛΗΘΕΙΑ 2: Ο μαθητής του 0 μπορεί να σπουδάσει (και το καταφέρνει) σε οποιοδήποτε άλλο τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό σύστημα (π.χ. Κύπρο). Η απάντηση είναι ΝΑΙ, Δηλ. είναι καλός για το ξένο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά για το Ελληνικό δεν κάνει.... Αφήστε δε ότι μπορεί να πάει σε οποιοδήποτε Κολέγιο και να τελειώσει.
ΑΛΗΘΕΙΑ 3: Δεν προβληματίζεται ΚΑΝΕΙΣ γιατί γράφουν π.χ. 60% κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά; προφανώς δεν πρόκειται για ΗΛΙΘΙΟΥΣ αλλά είναι αποτέλεσμα του μόρφωσης μέχρι τότε, δηλ. κάτι δεν πάει καλά μέχρι να φτάσει στην Γ' Λυκείου.
ΑΛΗΘΕΙΑ 4: Κανένας δεν προβληματίζεται πώς είναι δυνατόν οι μαθητές να διδάσκονται με τους ίδιους τρόπους και μέσα όπως ακριβώς διδάσκονταν οι μαθητές τη δεκαετία του 1970;

Προφανώς στου κασίδι το κεφάλι βαράνε όλοι οι πολιτικοί και εμείς οι ανόητοι γονείς και καθηγητές ακολουθούμε. Για αυτό όποιος έχει λίγο μυαλό δεν στέλνει το παιδί του φροντιστήριο και με τα λεφτά που γλιτώνει (ακόμα περισσότερα εάν ο/η υποφήφιος περάσει σε τμήμα εκτός τόπου διαμονής μπορεί να σπουδάσει σε καλύτερα οργανωμένα Πανεπιστήμια στην Κύπρο.
Σημ. Τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες που σπουδάζουν στην Κύπρο είναι πολλοί περισσότεροι από ότι έρχονται στην Ελλάδα (αντιστρέφοντας μια τάση χρόνων πριν) .

ΛΥΣΕΙΣ υπάρχουν αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι να σπάσουμε αυγά. (ας δούμε τι κάνουν άλλες χώρες).

H βάση του 10 μας μάρανε
|

Δεν σας πειράζει όμως αν όλοι αυτοί που δεν έγραψαν ΟΥΤΕ 3000 να πάνε στα κολέγια που θέλετε να πνίξουν την εκπαίδευση.
Αν θέλετε βάση του κύριοι αυτή θα ισχύει ΚΑΙ για τα κολέγια αλλιώς να πάνε να μάθουν κάποια τέχνη.

Και φυσικά Καθόλου δεν υποτιμώ τις τέχνες. Αντίθετα εκεί θα έπρεπε να κατευθύνεται το μεγαλύτερο ποσοστό των αποφοίτων.

HΡΑ*
|

... και εμείς άδομεν : "Τι να πούμε, τι να τραγουδήσουμε..." ή μήπως " η σωτηρία της ψυχής...", συγνώμη "της χώρας.." ήθελα να πω, είναι εδώ και τώρα ( πού το θυμήθηκα !) υιοθέτηση της βάσης του 10 με άριστα πάλι το 10... πώς λέμε κατά μέσο όρο αλά Κεραμέως, δηλ. πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένοι, ε κάπως έτσι...

Σωστή η βάση του 10 αλλά
|

Θέλει και άλλα μέτρα να ανέβει το επίπεδο γιατί οι μαθητές αδιαφορούν να διαβάσουν (ξέρω από το γιο μου) . 10 φαντάζομαι εννοουν μέσο όρο κ στο βασικό μάθημα. Θέλει να υπάρχει αξιολόγηση πόσοι εισάγονται και πόσοι αποφοιτούν. Ώστε τμήματα που δεν πετυχαίνουν ένα ποσοστό αποφοίτων πχ 50% (αυθαίρετο) , να Εξετάζεται η χρηματοδότηση τους αλλά και η ύπαρξη τους. Επίσης να γίνει σαφες ότι με τόσα πτυχία δεν εξασφαλίζει επαγγελματική αποκατάσταση αλλά εκπαίδευση. Δεν γίνεται για πάντα να γίνεται δωρεάν από την πολιτεία αυτό σε σχολές χωρίς εφόδια κ διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Με το τελευταίο νομοσχέδιο των ΑΕΙ κ τη χρηματοδότηση τους αυτά νομίζω προβλέπονται κ θα πιεστούν τμήματα για κλείσιμο κ εξορθολογισμο. Με τον συνυπολογισμο των βαθμών του σχολείου κ τη βάση του 10 λογικά αυτόματα θα λυθεί το θέμα των χαμηλών βαθμολογιών, αλλά και θα απαντηθεί η κριτική περί διαγωνισμού του 3ωρου.Τιθονται όμως θέματα διαβλητοτητας για τις βαθμολογίες της τάξης.

Δημήτρης
|

@ Δον Κιχώτης
Σ'αυτό το θέμα συμφωνώ μαζί σας. Ήταν όντως το καλύτερο αντιυπερτασικό...

Ελάχιστη βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ
|

Το πρόβλημα δεν είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής (στο 10 ή 12) αλλά αυτό που αντιπροσωπεύει.

Όταν δεκάδες τμήματα έχουν βάση στο 4 ή στο 6 ή το 8 (με εύρος βαθμολογίας μέχρι 12 ή 13) σημαίνει πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Στην Ελλάδα συνήθως είναι η τοποθεσία του τμήματος, αφού κανείς δε θέλει να πάει σε μια επαρχιακή πόλη για σπουδές, ειδικά εν μεσω οικονομικής και υγειονομικής κρίσης. Αλλά πολλά προβλήματα υπάρχουν και στα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών, με πολλές επικαλύψεις αντικειμένων, με ειδικότητες που δεν είναι σαφείς ή είναι υπερβολικά εστιασμένες.

Βλέπουμε για παράδειγμα να υπάρχουν ξεχωριστά Τμήματα Περιβάλλοντος, τμ. Γεωγραφίας, τμ. Ωκεανογραφίας - αυτά θα έπρεπε να είναι ενιαία τμήματα και να προσφέρουν αντίστοιχες κατευθύνσεις σπουδών. Όπως επίσης δεκάδες τμήματα Πληροφορικής, Διοίκησης και Μηχανικών κάθε ειδικότητας, με τα πρώην ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια να έχουν εξαπλωθεί εντελώς άναρχα.

https://www.esos.gr/arthra/68550/v-digalakis-i-alitheia-gia-tis-antisto…

Συνεχίζουν να υπάρχουν 100 μοναδικά προγράμματα προπτυχιακών στην Ελλάδα.

https://www.esos.gr/arthra/68339/meteggrafes-tmimata-dyo-tahytiton-tmim…

Αυτά είναι τα προβλήματα που πρέπει να λυθούν πριν αρχίσουμε να συζητάμε πόσους φοιτητές μπορούμε να εκπαιδεύσουμε κάθε χρόνο και σε ποια ΑΕΙ: γίνονται πιστοποιήσεις, δεσμεύονται πόροι και προσωπικό για σχολές που δεν έχουν λόγο ύπαρξης.

Για τα ιδιωτικά
|

Επειδή κάποιοι θεωρούν ότι το κράτος πρέπει να πληρώνει τις σπουδές όλων και ότι ο περιορισμός των εισακτεων είναι δώρο στα ιδιωτικά, σας ενημερώνω ότι το πρόβλημα δεν είναι πόσοι θα σπουδάσουν, το πρόβλημα είναι πόσους επιδοτω εγώ, ο φορολογούμενος, να σπουδάσουν. Εγώ λοιπόν θέλω να πληρώνω για τους απολύτως απαραίτητους, αυτούς που χρειάζεται η χώρα, που έχουν και τις καλύτερες επιδόσεις. Οι άλλοι, έτσι κι αλλιώς θα πάνε σε ιδιωτικά, αν όχι στην Ελλάδα, τότε στη Βουλγαρία, τη Σουαζιλάνδη, δεν θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους όμως. Όσοι θέλουν να γίνουν γιατροί στη Σουηδία ας πάνε να σπουδάσουν στη Σουηδία, όχι εδώ παντως. Και μην πει κανείς ότι είναι ταξικό αυτό, γιατί δεν ξέρω κανέναν που δυσανασχετεί σε υπηρεσίες, νοσοκομεία κλπ, να ενδιαφέρεται για το αν ήταν ταξικές οι προσλήψεις του προσωπικού, ενδιαφέρεται μόνο για την ποιότητα των υπηρεσιών που παίρνει. Παρόλα αυτά, αν θέλει το κράτος να ενισχύσει επιδοτωντας επιλεκτικά τις σπουδές κάποιων ομάδων που μειονεκτούν, μπορεί να το κάνει, να επιδοτεί όμως τους αδιάφορους μαθητές, όχι.

Δον Κιχώτης
|

Αχ!... Ένας ήταν ο Υπουργός!
Ανεπανάληπτος, υπέροχος και απίστευτα αντιυπερτασικός!
Χτυπούσε το κουδούνι και τρέχαμε στο γραφείο, να μπούμε στο esos, να δούμε αν έχει δηλώσει κάτι... και μετά άρχιζαν οι αναπαραστάσεις!... Όλες αποτυχημένες, ποιος μπορούσε άλλωστε να μιμηθεί το γλωσσικό του ύφος, γελούσαμε όμως, η πίεση έπεφτε δυο μονάδες, ο Γιάννης και ο Νίκος πέταξαν τα χάπια της πίεσης κι άρχισαν να πίνουν νερό στο όνομά του! Χτυπούσε το κουδούνι και πηγαίναμε στην τάξη γελώντας, ήταν συνεχώς άνοιξη, τα πουλάκια κελαηδούσαν!...
Τώρα!....

Στις καλένδες
|

Σε 3 χρόνια η βάση 10, δηλαδή με κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές. Εκπληκτική πολιτική!

TL
|

Το πρόβλημα είναι απλό. Κλείνεις τμήματα -> μειώνονται οι εισακτέοι -> ανεβαίνουν οι βάσεις εισαγωγής... Ποιος όμως από την εκάστοτε κυβέρνηση θα πει ότι θέλει να κλείσει τμήματα και να μειώσει εισακτέους; Είναι πιο εύκολο να πεις ότι φταίει το αναλυτικό πρόγραμμα, τα μαθήματα, ο τρόπος εισαγωγής,....

Εθνικό Σχέδιο για την Παιδεία
|

Τα κεντρικά πανεπιστήμια πρέπει να δέχονται το πολύ 200 εισακτέους και τα περιφερειακά το πολύ 150, ενώ οι δυνατότητα μετεγγραφών να περιοριστεί μόνο στο 5% για κάθε τμήμα προέλευσης (πχ. λιγότεροι από 10 σε κάθε τμήμα)

Οι βάσεις από μόνες τους δεν αποτελούν κριτήριο καθώς επηρεάζονται α) από το σύστημα εξέτασης (αλλαγές στην ύλη των μαθημάτων, στη δυσκολία των εξετάσεων, στους συντελεστές βαρύτητας κ.α.), β) από το μηχανογραφικό δελτίο (αλλαγές στην ομαδοποίηση τμημάτων σε πεδία, προτιμήσεις υποψηφίων) και γ) από εξωτερικούς παράγοντες (οικονομική κρίση)

Δεν μπορούν οι αποφάσεις για την παιδεία να λαμβάνονται στη τύχη ή από τους υποψηφίους κάθε χρονιά. Η γεωγραφική διασπορά των ΑΕΙ αποτελεί πρόβλημα για τη βιωσιμότητά τους, όπως και η ύπαρξη πολλών ομοειδών σχολών στην ίδια πόλη ή τα υπερεξειδικεύμενα προγράμματα σπουδών που θυμίζουν ροές μεταπτυχιακών.

Πρέπει κάθε περιφερειακό Πανεπιστήμιο να συνδεθεί με Κέντρο Ερευνών και Τεχνολογικό Πάρκο - στο σύνολο πέντε σε όλη τη χώρα, ώστε να ενισχυθεί η σύνδεση της βασικής έρευνας με την κοινωνία και τη βιομηχανία.

Η κάθε πανεπιστημιακή σχολή πρέπει να είναι αυτόνομη και ισχυρή, να μην εξαρτάται από συμβασιούχους για τη διδασκαλία υποχρεωτικών μαθημάτων και να μπορεί να δραστηριοποιείται στην έρευνα και την ανάπτυξη.

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Σε τρία χρόνια; Σίγουρα δε θα 'ναι αυτή υπουργός ως τότε, ίσως ούτε το κόμμα της στην κυβέρνηση. Υπάρχει πάντα ελπίδα...

Θοδωρής
|

Αυτό που δεν μας λέει το άρθρο είναι πόσες χιλιάδες το 1980 πήγαν στην Ιταλία, πόσες χιλιάδες στη Ρουμανία, πόσοι πήγαν στη Βουλγαρία, στη Γιουγκοσλαβία (των Σκοπίων συμπεριλαμβανομένων) για να μην αναφέρω ακριβούς προορισμούς. Άρα άνθρακες ο θησαυρός. Και μη μου πείτε ότι δεν ισχύουν αυτά γιατί ξέρω ουκ ολίγους γιατρούς της Ρουμανίας (και γυμναστές) της εποχής εκείνης στην πρωτεύουσα νομού της Πελοποννήσου που ζούσα

Μαρκ
|

Σε 3 χρόνια ποιος ζει, ποιος πεθαίνει. Βαλε έναν που κυβερνούν ήδη, άρα μία τετραετία χαμένη. Και μόνο εαν η ΝΔ κυβερνά πάλι και εαν κυβερνά πάλι μόνη της (μπορεί ο συνέταιρος να διαφωνήσει με το μέτρο). Με λίγα λόγια η προεκλογική υπόσχεση περι 10, πάει σχεδόν περίπατο. Εφαρμογή εδώ και τώρα ήθελε, απ τις Πανελλήνιες 2021 τουλάχιστον!

Πρέπει να αποφασίσουν κάτι. Στο Λύκειο η Κεραμέως ένα σωρό αρνητικά μέτρα πήρε δυστυχώς, μετατρέποντας σε "Γ Λυκείου" και τις τρείς τάξεις.

Στα της Εισαγωγής στη Τριτοβάθμια ας κάνουν κάτι σωστό. Και να είναι ένα μέτρο. Όχι ένα σωρό για να μη μπαίνουν ούτε οι μισοί μετά. Είμαι απόλυτα υπερ της βάσης του 10 (έτσι θα καταργηθούν λογικά κάτι μικρά Τμήματα της πλάκας σε κάτι μικρές πόλεις που είναι μόνιμα κάτω απ τη βάση και όπου πιο πολύ οι ντόπιοι εγγράφονται απλά για τη φοιτητική ιδιότητα) αλλά όχι να λειτουργεί απλά ως κατώτατο όριο και τα Πανεπιστήμια να μπορούν να ορίζουν και πιο πάνω. Βάση 10 για όλα τα Τμήματα, ούτε λιγοτερο, ούτε παραπάνω. Επίσης να περικοπεί η ύλη των Πανελληνίων και να μη μπαίνουν τόσο δύσκολα θέματα σαν τα φετινά (αλήθεια τι εκδικητικό μένος ήταν αυτό φέτος ενώ προηγήθηκε και πανδημία-κλειστά σχολεία;).

Τέλος, επειδή με το 10 θα μένουν αρκετοί απ έξω, ώστε να έχουν και κάποια διέξοδο, παρακαλώ να ενισχυθούν τα Δημόσια ΙΕΚ σε ΚΑΘΕ Νομό με παραπάνω - και επιτέλους, μόνιμο - προσωπικό ώστε να δέχονται παραπάνω σπουδαστές. Επίσης να εφαρμόσουν το θεσμό των διετών επαγγελματικών προγραμμάτων των Πανεπιστημίων που είχε ξεκινήσει επί Σύριζα, θα ήταν μία παραπάνω επιλογή και χρήσιμη.

Ή βάση του 10 ή στρατηγική μείωση εισακτέων (ώστε να ανέβουν οι βάσεις, έτσι έστω). Αλλά να έχουν επιλογές όσοι δεν τα καταφέρουν να μπουν σε ΑΕΙ και πρώην ΤΕΙ.

Αλλά τι λέω. Και επί Σαμαρά* φάνηκε, και τώρα φαίνεται. Ούτε διετή Πανεπιστημίων, ούτε παραπάνω ΔΙΕΚ. Τα αφήνουν ως έχουν, μειωνουν τον κόσμο (θεωρητικά, μιας και η βάση θα έρθει σε τρια έτη και αν) δίχως να έχουν δημόσια εναλλακτική, οδηγώντας έτσι όλα τα ιδιωτικά σε δραματική αύξηση πελατών. Αυτός είναι μακροπρόθεσμα ο στόχος των αρίστων.

*Αν θυμάστε, μιλούσαν τότε για αναβάθμιση της Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης, ενώ την ίδια στιγμή και αφού κλείνανε Τμήματα ΑΕΙ ΤΕΙ με το Σχέδιο Αθηνά και μείωσαν τους εισακτέους, απαξιώνανε τα ΙΕΚ και απέλυαν 2500 καθηγητές (ξαναδούλεψαν με την επόμενη κυβέρνηση) από τα ΕΠΑΛ! Υπήρχαν παιδιά που φοιτούσαν σε ΕΠΑΛ άλλων διπλανών Νομών πολύ μακρυά διότι χάθηκαν ξαφνικά ειδικότητες που θέλανε στη περιοχή τους. Περιττό να πω ότι τα παραρτήματα των ιδιωτικών άρχισαν να αυξάνονται τότε στην ελληνική περιφέρεια. Και καλά κάνανε, αλλά να μην είναι η μόνη λύση.

τζο
|

Ενώ κρατά η πανδημία δε γίνεται ουτε για τους φετινους μαθητες α λυκείου να εφαρμοστεί η βαση του 10 γιατί απλά δε θα βγει η ύλη όπως πρέπει της α λυκείου ουτε στα αρχαία ούτε γλώσσα ή μαθηματικά φυσική κτλ

Bill231
|

Δηλαδή σε τι αποσκοπεί η είσοδος χιλιάδων φοιτητών σε σχολές όπως θεολογία,μαθηματικών,φυσικών,γυμναστών κ.τ.λ.π. ;; Δουλεία ΔΕΝ πρόκειται να βρουν ποτέ τους.. απλά για να λέμε πως δεν είναι άνεργοι;; ΕΛΕΟΣ..

KIN
|

Οι χαμηλές βάσεις είναι αποτέλεσμα του πολύ μεγάλου αριθμού των εισακτέων, των πολλών τμημάτων που ιδρύθηκαν σε όλες σχεδόν τις πόλεις ( κάποιες πόλεις διαθέτουν και 2 όμοια τμήματα ) και τέλος της όποιας δυσκολίας των θεμάτων. Η βάση του 10 δεν αποτελεί λύση διότι : 1ο Η βαθμολογική επίδοση στα πανελλαδικως εξεταζόμενα μαθήματα συνιστούν ένα φίλτρο εισαγωγής , 2ο Αρκετές σχολές θα κλείσουν αφού δεν θα υπάρχουν και οι εισακτεοι για να τις δηλώσουν με ότι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές οικονομίες των περιφερειακων πόλεων, 3ο Αρκετοί από τους μη εισαχθεντες θα σπουδάσουν στο εξωτερικό με ότι αυτό συνεπάγεται για την εθνική οικονομία 4ο Όπως και στο παρελθόν, τα θέματα στα πανελλαδικως εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι πανεύκολα ώστε αρκετοί να μπορούν να γράψουν πάνω από 10 με ότι αυτό συνεπάγεται για τον διαχωρισμό μεταξύ μέτριων - καλών - πολύ καλών - αριστων μαθητών, 5ο Ένας μαθητής με χαμηλή επίδοση στα πανελλαδικως εξεταζόμενα μαθήματα μπορεί να είναι στο μέλλον ένας συγκροτημενος επιστήμονας, αλλά θα έχει αποκλειστεί λόγω της βάσης του 10. Τέλος να είμαστε βέβαιοι ότι καμία απολύτως κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη ούτε και ικανή να αναλάβει το τεράστιο αυτό φορτίο ............

Η βάση του 10 είναι εκ του πονηρού
|

Βάση του 10 με θέματα απαιτητικότατα και βαθμολογίες πολύ αυστηρές;
Για να εισάγονται λίγοι, ενώ οι υπόλοιποι με δίδακτρα, τι λέτε καλέ;

Ιωαννα
|

Καιρός ήταν!!!!!!

Ευθύνη του υπουργείου
|

Η Δημόσια εκπαίδευση πρέπει να ενισχυθεί και αυτό δε θα γίνει ούτε με τη βάση του 10 ούτε με το να συνεχίσουν να λειτουργούν 500 τμήματα χωρίς προοπτική και σχέδιο.

Πρώτα να βελτιωθούν τα σχολεία (νέα βιβλία, νέα δομή, νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί) και μετά να δρομολογηθούν οι αναγκαίες αλλαγές για τον εισαγωγικό διαγωνισμό (αλλαγή ομάδων προσανατολισμού, επιλογή μαθημάτων)

Τέλος, οι ακαδημαϊκοί πρέπει να συμφωνήσουν σε συγχωνεύσεις ιδρυμάτων και σχολών.

Αριστεία, όχι αστεία
|

Η βάση του 10 θα ισχύσει και για την εγγραφή στα κολλέγια ή όχι;

es
|

Είναι δυσκολο να καταλάβετε ότι οι επιδώσεις των μαθητών εξαρτώνται από τη δυσκολία των θεμάτων;
Στη χημεία πέρσι μιλούσανε για τα δυσκολότερα θέματα στην ιστορία του θεσμού, αντίστοιχα και φέτος. Οι καθηγητές διαφωνουσαν για το τι είναι σωστό ή λαθος. Τι περιμένετε να γράψουν οι μαθητές;
Γιατί στο 4ο πεδίο οι βάσεις πέρσι και λίγο φέτος ήταν ανοδικές; Γιατί είναι καλύτεροι μαθητές; η γιατί τα θέματα στην οικονομία και την πληροφορική είναι ασύγκριτα πιο εύκολα από φυσική και χημεία.

Μητέρα
|

Να μην μπει καμία βάση γτ αν γίνει αυτό θα είναι ταφόπλακα για τα παιδιά και την κοινωνία μας. Έλεος όλα τα σημερινά ευρωπαϊκά κράτη θέλουν μορφωμένους νέους με εφόδια και αυτή η υπουργός φέρνει την οπισθοδρόμηση. Δηλαδή μας λέει, δεν μπορείς να σπουδάσεις στο παιδαγωγικό δημόσιου ΑΕΙ γτ δεν έγραψες καλά στον πανελλαδικό διαγωνισμό, αλλά ο ίδιος μια χαρά δάσκαλος θα βγεις από ιδιωτικό απλά γτ...πλήρωσες! Αν έχεις να πληρώσεις..

Iason
|

Ναι, το 10 τουλάχιστον αποτελεί την αναγκαία βάση. Αν φέτος ίσχυε, απλά το 33% των υποψηφίων θα έμενε εκτός πανεπιστημίων. Γιατί να σπουδάσει κάποιος που κατάφερε να γράψει το όνομά του και άντε ένα θέμα, και μάζεψε 1000-3000 μόρια; Επειδή τελείωσε το Λύκειο και έχει απολυτήριο; Τί αξία μπορεί να έχει ένα απολυτήριο, το οποίο ας σημειωθεί ότι μπορεί να τον κατατάσσει και μεταξύ των αριστούχων, όταν είναι το αποτέλεσμα του άλλου προβλήματος που ταλανίζει την ελληνική εκπαίδευση, δηλαδή του ανεξέλεγκτου κυριολεκτικά τρόπου βαθμολόγησης στα προφορικά και στα λίγα γραπτά που δίνονται ενδοσχολικά;
Πάντως είμαι βέβαιος ότι ο καθορισμός μιας βάσης σε όλα τα μαθήματα και ο καθορισμός ενός προαπαιτούμενου από κάθε σχολή με αυξημένη βαθμολογία, δεν θα στείλει υποψηφίους στα ιδιωτικά ή στα αζήτητα, αλλά θα συμμαζέψει όλους εκείνους που δίνουν εξετάσεις για χαβαλέ, γνωρίζοντας ότι σε κάποια σχολή θα μπούν έστω και γράφοντας το όνομά τους. Για τους υπόλοιπους, που έχουν συγκεκριμένους στόχους και σε αυτούς αποβλέπουν, η ύπαρξη ή μη βάσης δεν έχει κανένα νόημα.

Δεν αρκεί αυτό
|

Το 10 είναι ένα αυθαίρετο νούμερο που δεν σημαίνει τίποτα. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να μειωθούν οι απόφοιτοι πανεπιστημίων για τον απλούστατο λόγο οτι δεν τους χρειάζεται όλους η χώρα. Αποτέλεσμα είναι να φεύγουν και να δουλεύουν στο εξωτερικό, αλλά τη μόρφωσή τους την πληρώνουμε εμείς. Πρέπει τα πανεπιστήμια να παράγουν όσους χρειαζόμαστε και βεβαια αφού έργο κάθε κυβέρνησης είναι να βελτιώνει την οικονομία της χώρας, τότε να παράγουμε περισσότερους.
Διεθνώς αριθμητική βάση επιτυχίας για εισαγωγή στα πανεπιστήμις δεν υπάρχει, οι βαθμοί όμως είναι κανονικοποιημένοι και αντιστοιχούν σε νούμερα ή σε γράμματα A B C. Αυτό σημαίνει οτι αν δύο μαθητές διαφορετικής χρονιάς έχουν πάρει Α σε κάποιο μάθημα, αυτό δεν σημαίνει οτι έχουν γραψει το ίδιο νούμερο, σημαίνει οτι σε σχέση με τους άλλους μαθητές, βρίσκονται πχ στο ανώτερο 10%, που με τη σειρά του αποτελεί προυπόθεση εισαγωγής στο τάδε τμήμα του τάδε πανεπιστημίου. Αλλο τμήμα ή πανεπιστήμιο έχει προυπόθεση για αυτό το μάθημα Β, μπορεί και C
Για τη χώρα, το μόνο που έχει σημασία τελικά είναι το ποιά είναι τα προσφερόμενα τμήματα και ποιός είναι ο αριθμός εισακτέων στο καθένα και σε αυτή τη φάση που βρισκόμαστε, σίγουρα πρέπει να μειωθούν.

Συνενώσεις τμημάτων ΑΕΙ
|

Ο εξορθολογισμός των Πανεπιστημίων θα βοηθήσει την έρευνα, την εκπαίδευση και τελικά την παραγωγή. Το να συντηρούμε απλώς το χάος που δημιουργήθηκε την προηγούμενη περίοδο θα καταδικάσει στη μιζέρια και την ανεργία τη νέα γενιά.

Όσοι πέρασαν σε τμήματα που δεν τους ενδιαφέρουν δε θα λάβουν πτυχίο και ίσως επιλέξουν σπουδές σε Κύπρο ή άλλη χώρα του εξωτερικού. Εν τω μεταξύ η Ελλάδα συνεχίζει να χρηματοδοτεί κενές θέσεις στερώντας πόρους από τις αναγκαίες και βιώσιμες σχολές.

Αποστολος
Αν προχωρήσουμε και κλείσουμε και τμήματα Πανεπιστημίων, τότε θα αυξήσουμε ακόμα περισσότερο την ανεργία, των πτυχιούχων αυτή την φορά και θα τους ωθήσουμε να φύγουν στο εξωτερικό (brain drain)

Εκπαίδευση και κατάρτιση νέων
|

Οι επιχειρηματική δραστηριότητα που βασίζεται στην εσωτερική μετακίνηση φοιτητών ή φαντάρων δεν είναι βιώσιμη επιλογή για την ανάπτυξη της χώρας. Ούτε μπορούμε να μειώνουμε τεχνητά τον δείκτη ανεργίας προσφέροντας σε όλους μια φοιτητική ταυτότητα.

Η λύση είναι μια: μέχρι το 2030 για όλους τους νέους ηλικίας έως 30 ετών 50% εισαγωγή στα Πανεπιστήμια (ακαδημαϊκή εκπαίδευση), 50% εισαγωγή σε ΙΕΚ (επαγγελματική κατάρτιση)

@ Αpostolos

Οι θέσεις που θα καταργηθούν δεν αντιστοιχούν σε πραγματικούς φοιτητές ή αποφοίτους, είναι πλασματικές. Καταγράφουν απλώς "εγγεγραμμένους" που κανείς δεν ξέρει αν σπουδάζουν ή έχουν εγκατελείψει.

Δεν έχει νόημα να λειτουργούν υποστελεχωμένα τμήματα, με 15-20 μέλη ΔΕΠ και δεκάδες συμβασιούχους, που δέχονται 250 φοιτητές, οι 150 κάνουν αίτηση μετεγγραφής και τελικά από τους υπόλοιπους αποφοιτούν οι 40.

Apostolos
|

Είναι αστείο να διαβάζω τις απόψεις των υποστηρικτών της μείωσης των θέσεων στα Πανεπιστήμια. Τι θα πετύχουμε με αυτό τον τρόπο?
1) Θα ανεβάσουμε τεχνικά την <<βάση>> εισαγωγής
αλλά
1) θα μειώσουμε τους νέους που θα σπουδάσουν σε ένα τριτοβάθμιο δημόσιο ίδρυμα
2) θα προκαλέσουμε οικονομική κρίση στην περιφέρεια που η τοπική οικονομία τους βασίζεται εν πολύς στους φοιτητές
3) θα αυξήσουμε την ανεργία των νέων, αφού δεν θα σπουδάζουν αλλά θα αναζητούν εργασία (ήδη η ανεργία των μη πτυχιούχων είναι μεγαλύτερη από αυτή των πτυχιούχων)
4) θα αυξήσουμε και την ανεργία στην περιφέρεια αφού θα έχουμε κλείσει πολλές επιχειρήσεις.
5) Τέλος οι νέοι μας δεν θα έχουν ούτε την δυνατότητα μετανάστευσης αφού δεν θα έχουν ούτε ένα πτυχίο το οποίο είναι βασικό προσόν
6) Αν προχωρήσουμε και κλείσουμε και τμήματα Πανεπιστημίων, τότε θα αυξήσουμε ακόμα περισσότερο την ανεργία, των πτυχιούχων αυτή την φορά και θα τους ωθήσουμε να φύγουν στο εξωτερικό (brain drain)

Πάντως θα είμαστε περήφανοι που οι βάσεις θα είναι πάνω από το 10 !!!

Σε τρία τέρμινα
|

Αν είναι σε τρία χρόνια κυβέρνηση η ΝΔ.Αν δεν καταρρεύσει πλήρως η οικονομία.Αν δεν υπάρξει κοινωνική αναταραχή.Αν συμφωνήσει ο εταίρος της στην συνκυβέρνηση γιατί αυτοδυναμία δεν θα έχει.Αν,αν,αν δηλαδή ποτέ δεν θα γίνει.

Thank you next
|

Ναι σε 3 χρονια που θα εχουμε εκλογες... γιατι οτι ειναι να κανετε περιμενετε να τελειωσει η θυτεια σας ; να μπει μια βαση συμφωνώ αλλα στα πλαισια του λογικου. Αν ειναι να βαλετε τοσους περιορισμούς δεν θα περναει κανενας . Για φετος που λετε ειναι λογικο αυτο που εγινε με τις βασεις . Η υλη μας ηταν η διπλασια απο πέρυσι και το πρόγραμμα μας εξαντλητικό. Τι πιο λογικο απο αυτο ! Και υπηρχαν και ασαφειες στα πολυ δυσκολα θεματα που μπηκαν ! Αν θελετε να μην υπαρχουν τοσα τμηματα κατω απο τη βαση βοηθήστε ωστε να γραφουν οι μαθητες καλυτερα μειωνοντας την ατελείωτη υλη και βαζοντας λογικα θεματα χωρις καθολου ασαφειες . Τωρα το γεγονος στο 2ο πεδιο με σχολες 600 και 900 μορια τι να σχολιασω ντροπηη.. ειναι κριμα πολυυ .... ενω ξερω παιδια στην θεωριτικη που διαβασαν πολύ και δεν περασαν καπου .. ειναι αδικο αυτο μερικοι να διαβαζουν και να μην περνανε καπου . Τι να πω ... γιατι ολες οι κυβερνήσεις αλλαζουν το συστημα και δεν προσπαθουν να τελειοποιησουν το υπάρχον?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ