Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Γκ. Μαγιορκίνης: Τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου εκτός και αν αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα

“Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο”
Δημοσίευση: 28/08/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το κύριο σενάριο  για το άνοιγμα των σχολείων είναι αυτό που έχουμε πει, ότι θα ανοίξουν κανονικά στις 7/9. Εάν και εφόσον αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, που τα παρατηρούμε, θα υπάρχουν ανάλογες συστάσεις.

Αυτό δήλωσε ο  Επίκουρος Καθηγητής της Ιατρ. Σχολής ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτρ. Εμπειρογνωμόνων Γκίκας Μαγιορκίνης, στην καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου  με τον υφυπ. Π. Προστασίας και Διαχ. Κρίσεων Ν. Χαρδαλιά.

Οσον αφορά την αραίωση των μαθητών στις αίθουσες ο   Γκίκας Μαγιορκίνης τόνισε:

  • Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν ίδιες.
  • Τα επιδημιολογικά μοντέλα δείχνουν ότι δεν έχεις δραματική αλλαγή όσον αφορά τη μετάδοση των σταγονιδίων που αφορά το 1,5 μέτρο. Κάθε παιδί έχει μόνο ένα σε μικρότερη από αυτή την απόσταση και όλα τα άλλα έχουν μεγαλύτερη απόσταση.
  • Το υπόλοιπο που μένει, που είναι η αερογενής μετάδοση, δεν αλλάζει με αυτό το μέγεθος. Είτε έχεις 15, είτε έχεις 25, το μόνο μέτρο που έχεις είναι η μάσκα.

Δημοσιογράφος: Ήθελα να ρωτήσω τον κύριο Μαγιορκίνη για τα σχολεία. Η εισήγηση αφορά στο να ανοίξουν όλες οι βαθμίδες μαζί ή όχι; Και εκτός από αυτό, ποια είναι η εισήγηση για τον αριθμό των μαθητών που πρέπει να είναι ανά τάξη;

Γκίκας Μαγιορκίνης: Κατ’ αρχάς για το άνοιγμα των σχολείων έχει ήδη μιλήσει η Υπουργός Παιδείας. Το κύριο σενάριο είναι αυτό που έχουμε πει, ότι θα ανοίξουν κανονικά στις 7/9. Εάν και εφόσον αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, που τα παρατηρούμε, θα υπάρχουν ανάλογες συστάσεις.

Τώρα, όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, αυτό είναι ένα πολύπλοκο, μια πολύπλοκη απάντηση. Γιατί όπως είπα, δεν είναι εύκολο να πεις, βάζω περισσότερες τάξεις άρα χρησιμοποιώ περισσότερους εκπαιδευτικούς, άρα δημιουργώ περισσότερες εστίες. Είναι πολύ πιο πολύπλοκο το μοντέλο των σχολείων από άλλα μοντέλα που αφορούν χώρους εστίασης και υπάρχουν πολλά επιδημιολογικά μοντέλα τα οποία λένε ότι δεν έχουμε μεγάλο κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις και αυξάνοντας τον αριθμό των τάξεων.

Όταν κάναμε το εκ περιτροπής, τα μισά παιδιά ήταν σπίτια τους. Είχαν μισό χρόνο με τον οποίο έρχονταν σε επαφή. Δεν ήταν ότι ήταν σε άλλες τάξεις και έρχονταν σε επαφή. Είναι τελείως διαφορετικό το εκ περιτροπής από το να έχω πολλές, διπλάσιες σχεδόν, μικρότερες τάξεις. Και υπάρχουν κιόλας και πολλές δημοσιεύσεις, οι οποίες λένε ότι δεν έχεις και εκπαιδευτικό κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις κάτω από 25 γενικά.

Το λέω αυτό, γιατί δεν είναι απλές οι απαντήσεις στο πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, δεν είναι απλό. Δεν είναι ένα αριθμητικό, πηγαίνω από τα 25 στα 15 άρα κερδίζω. Όταν είμαστε σε τάξη που είναι 25 άτομα, το ένα παιδί είναι δίπλα, τα υπόλοιπα κρατάνε αποστάσεις. Δηλαδή η μόνη απόσταση που αλλάζει είναι ακριβώς το παιδί που είναι δίπλα μου. Όλα τα υπόλοιπα έχουν μεγάλη απόσταση το ένα από το άλλο.

Άρα, λοιπόν, δεν είναι απλές οι απαντήσεις. Και τα επιδημιολογικά μοντέλα που λένε ποιο είναι το καλύτερο, δεν είναι απλά και δεν έχουν δώσει και ακριβείς απαντήσεις.

Δημοσιογράφος: Να κάνω μία ερώτηση ακόμη; Ενδέχεται σε περιοχές οι οποίες είναι επιβαρυμένες εκεί τα σχολεία να καθυστερήσουν να ανοίξουν ακόμη πιο πολύ;

Γκίκας Μαγιορκίνης: Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε τόσο επιβαρυμένες περιοχές.

Δημοσιογράφος:  Και εγώ για τα σχολεία θα ήθελα να ρωτήσω. Με δεδομένο ότι συνεχώς και μόνο το να επαναλαμβάνεται όλοι οι επιστήμονες ότι το μέτρο της απόστασης είναι εξίσου σημαντικό, αν όχι και σημαντικότερο, από τη μάσκα που είναι συμπληρωματικό μέσο, όπως μας λέτε όλο αυτό τον καιρό. Μήπως θα έπρεπε να υπάρξει κάποια εισήγηση να είναι περισσότερες οι σχολικές αίθουσες, έτσι ώστε να κρατούνται οι αποστάσεις ή ακόμα να δούμε και μαθητές που να είναι ένας μαθητής στο θρανίο, όχι δύο μαζί;

Γκίκας Μαγιορκίνης: Αυτό εξηγώ, ότι διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν ίδιες.

Τα επιδημιολογικά μοντέλα δείχνουν ότι δεν έχεις δραματική αλλαγή όσον αφορά τη μετάδοση των σταγονιδίων που αφορά το 1,5 μέτρο. Κάθε παιδί έχει μόνο ένα σε μικρότερη από αυτή την απόσταση και όλα τα άλλα έχουν μεγαλύτερη απόσταση.

Το υπόλοιπο που μένει, που είναι η αερογενής μετάδοση, δεν αλλάζει με αυτό το μέγεθος. Είτε έχεις 15, είτε έχεις 25, το μόνο μέτρο που έχεις είναι η μάσκα.

Άρα, λοιπόν, τα επιδημιολογικά μοντέλα που γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή και αυτά που αντιλαμβάνομαι εγώ, δεν δείχνουν τεράστια διαφορά ή σημαντική διαφορά, να το πω έτσι, από το να αυξήσουμε τις τάξεις.

Το άλλο που δείχνουν αυτά τα επιδημιολογικά μοντέλα είναι ότι διπλασιάζοντας τον αριθμό των εκπαιδευτικών, βάζουμε άλλους τόσους ανθρώπους στο ίδιο επιδημικό μοντέλο, το οποίο λογικά θα αύξανε την επιδημικότητα.

Θέλω να πω με πολύ απλά λόγια, δεν είναι απλό το σενάριο του αυξάνω τον αριθμό των τάξεων, μειώνω τον αριθμό των ατόμων, άρα αλλάζω. Δεν αλλάζει έτσι γραμμικά και είναι τελείως διαφορετική η κατανομή και το πώς ανταποκρίνεται το επιδημιολογικό μοντέλο.

Δημοσιογράφος: Ήθελα να ρωτήσω αν θα υπάρξει αναθεώρηση, επικαιροποίηση της λίστας των ευπαθών ομάδων ειδικά για τους μαθητές και κατ’ επέκταση, ποιες είναι αυτές οι ομάδες, κατηγορίες ασθενών, ενδεχομένως μαθητών, ή ο,τιδήποτε που σας προβληματίζουν περισσότερο. Και αν θα υπάρξουν ειδικές κατευθυντήριες οδηγίες για τη διαχείριση παιδιατρικού ασθενή με λοίμωξη COVID, ειδικά από τη στιγμή που μπαίνουμε σε περίοδο γρίπης, τα παιδιά όταν είναι όλα μαζί πολλές ασθένειες κυκλοφορούν. Αν θα υπάρξει δηλαδή από τους ειδικούς κάποια τέτοια ενημέρωση προς τους παιδιάτρους.

Γκίκας Μαγιορκίνης: Οι κατηγορίες των ευπαθών ομάδων δεν έχουν αλλάξει στην πορεία της επιδημίας. Είναι οι ίδιες που ήταν. Όσον αφορά στις οδηγίες για παιδιατρικές λοιμώξεις, υπάρχουν οδηγίες, θα υπάρξουν από τις ανάλογες ιατρικές εταιρείες και θα υπάρξει και σχέδιο, από όσο γνωρίζω, ακόμα και για την αντιμετώπιση κρούσματος σε σχολείο από τον ΕΟΔΥ.

Σχόλια (53)

 
maths
31 Αυγ 2020 13:39

Είναι απελπιστικά δυσάρεστο να βλέπεις ότι χωρίς γνώσεις μαθηματικών για αποστάσεις, μοντέλα, εκθετικές συναρτήσεις, στατιστική και πολλά πολλά ακόμα, όλοι αυτοί οι ιατροί και η ιατρική γενικότερα μιλάει και καθοδηγεί λανθασμένα...

 
ζορρο
31 Αυγ 2020 13:05

Ο κενεντυ ειχε πει οι πολιτικοι λεμε ψεματα !!!!!!!!!!!ολα τα αλλα ειναι ναχουμε να λεμε

 
Σχολεία 7 Σεπτεμβρίου
30 Αυγ 2020 12:33

Τα μαθήματα θα αρχίσουν κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου, και αν υπάρχουν τοπικά κρούσματα θα κλείνουν οι μονάδες για λίγες ημέρες. Έτσι θα κυλίσει το πρώτο τρίμηνο μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Όλη η συζήτηση για τις μάσκες είναι φιλολογική, κανείς δεν πρόκειται να εισηγηθεί άλλα μέτρα (πχ. απογευματινές τάξεις), ούτε θα υπάρχει κάποιο ειδικό μέτρο. Όσο ο αριθμός των ανθρώπων σε ΜΕΘ δεν αυξάνεται σε τριψήφια νούμερα η Ελλάδα θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως τώρα - με συστάσεις για προφύλαξη.

 
Peter50
30 Αυγ 2020 11:58

Όποιοι γνωρίζουν έστω και λίγο τους χώρους των σχολείων αντιλαμβάνονται ότι αυτά είναι πολύ δύσκολο έως και αδύνατο να εφαρμοστούν. Παιδιά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, για να μην θρηνήσουμε περισσότερα θύματα απ΄ό,τι την περασμένη περίοδο. Πιστεύω πως η εκ περιτροπής παρακολούθηση των μαθημάτων με μισά τμήματα είναι η πιο αποτελεσματική λύση με τη λήψη όλων των αυστηρών μέτρων που χρειάζεται, για να μην θυσιαστούν συγγενείς των παιδιών, εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους. Όλοι αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα της κατάστασης, αλλά ας σταματήσει επιτέλους και η τεράστια πρόκληση πανικού από ορισμένα ΜΜΕ. Σ΄αυτές τις περιπτώσεις οφείλουν όλοι να δίνουν θάρρος στον ελληνικό λαό, ώστε ν΄αγωνιστεί και με την τήρηση των μέτρων να ξεπεράσει το κακό.

 
Ο ΔΙΠΛΑΝΟΣ
30 Αυγ 2020 11:19

Όποιο μοντέλο διάταξης θρανίων και να εφαρμόσουμε σε μια αίθουσα 25-30 τετραγωνικών με 20-25 μαθητές οι αποστάσεις είναι "επικίνδυνες" όχι μόνο με το διπλανό σου αλλά και με τους μπροστά και τους από πίσω μαθητές. Η άποψη του κ. Μαγιορκίνη ότι Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο, δεν στέκει από τη λογική της Γεωμετρίας. Δηλαδή 30 τετραγωνικά τα μοιράζονται , 25 μαθητές, 13 θρανία, ένας εκπαιδευτικός, μια έδρα-θρανίο, μια βιβλιοθήκη, και τουλάχιστον 2 διάδρομοι. Αυτά από τη γεωμετρία. Άλλα και με την άποψη αυτή του κ. Μαγιορκίνη η έλλειψη απόστασης από το διπλανό δεν είναι πρόβλημα? Από ιατρικής πλευράς να πιστέψουμε τον κ. Τσίοδρα που επέμενε στην διατήρηση των αποστάσεων ως το κυριότερο μέτρο αντιμετώπισης του ιού ? Όποιος μαγειρεύει την ανακρίβεια, στο πιάτο του τη βρίσκει.

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
30 Αυγ 2020 10:11

Το ψέμα τρώγεται καλομαγειρεμένο, η αλήθεια ωμή.

 
Μαθηματικώς
30 Αυγ 2020 03:44

Είδατε τη διάταξη των μαθητών πανω στην οποία δούλεψε ο κύριος καθηγητής; Νομίζω ότι μας έβαλε τα γυαλιά όλων. Κανένας αρχιτέκτονας δεν είχε σκεφτεί σχολικές αίθουσες διαστάσεων 4 x 15. Tι κι να οι μαθητές των τελευταιων θρανίων απέχουν από τον πίνακα 12 τουλαχιστον μέτρα. Ποιος ειδικός σκέφτηκε να υπολογίσει τις κοντινές αποστάσεις ως ποσοστό των αποστάσεων ανα δυο ολων των μαθητών της τάξης. Μου φαίνεται εκπληκτική σκέψη. Άραγε γιατί να μην τις υπολογίσουμε και σαν ποσοστο των αποστάσεων ανα δυο ολων των μαθητών του σχολείου η ακόμη καλυτερα της Ελλάδας. Το μηδενίσαμε το ποσοστό!
Να μην σχολιάσω την τοποθέτηση των μαθητών στα θρανία! Σκέφτηκε να βάλει τα θρανία δε δυο στήλες για να του βγουν μονο 13 τα κόκκινα βελάκια και δε σκέφτηκε να μεταφέρει κανέναν μαθητή απο τα πρωτα στα τελευταία θρανία;;
Το μελέτησε ο άνθρωπος. Το σχεδίασε, το έψαξε και το βρήκε το ποσοστό. 4% Και το ζύγισε, με τι άραγε; Και το βρήκε λίγο!!!
Και μη βρεθεί κανένας κακοπροαίρετος μαθηματικός να του πει οτι σύμφωνα με το φοβερό μοντέλο του αν τοποθετήσει τρεις επιπλέον μαθητές , στα τρια τελευταία θρανία ας πούμε, τοτε ....
οι αποστάσεις ανα δυο των μαθητών και του καθηγητή ( τον μετράει κι αυτον) αυξάνονται σε 29*(28:2)=406
οι κοντινές αποστάσεις αυξάνονται κατα 3 αρα 13+3=16
και αρα το ποσοστό αυτών στο σύνολο των αποστάσεων ανα δυο θα το έβρισκε .....3,94%. Με 28 λοιπον ανά τμήμα το μοντέλο του μας κανει να αισθανόμαστε περισσότερο ασφαλείς. Να γελάσω η να κλάψω;

 
Observator
30 Αυγ 2020 00:10

Πρέπει να αποφασίσετε. Ήδη άλλου διάβασα ότι θα ανοίξουν 14 Σεπτεμβρίου.

 
Anonymous
30 Αυγ 2020 00:01

Τον Ιούνιο χρειαζόταν 10 άτομα στην τάξη, τώρα 25, άνοιξαν τα σύνορα χωρίς τεστ ερχότανε οι Βαλκάνιοι, τα πλοία από 60% τα πήγανε 80% τότε κανένας από τους επιστήμονες δεν είπε τίποτα, τώρα βγαίνουν, με τα ωραία τους.

 
Άννα
29 Αυγ 2020 23:51

Ακόμη και να τα δεχόμουνα όλα όσα λέει για τα σταγονίδια, τις επιδημιολογικές μελέτες κλπ δεν μπορώ να μην σχολιάσω το παρακάτω: "Αυτό εξηγώ, ότι διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν ίδιες." Μειώνεται και η απόσταση με τον μπροστινό και τον από πίσω καθώς δεν είσαι διαγώνια τοποθετημένος, όπως τον Μάιο. Και στην αυλή τι γίνεται;;;; Δεν μικραίνουν οι αποστάσεις αφού θα έχουμε τα 25 παιδιά/ τμήμα ακόμη και σε ασύγχρονα διαλείμματα αντί για 15/τμήμα. Στην αυλή τα παιδιά δεν θα φοράνε μάσκες. Επομένως το παραπάνω επιχείρημα για τις αποστάσεις είναι επιεικώς γελοίο. Συμφωνώ να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτέμβρη αλλά αν δεχθούμε όλα όσα μας έλεγαν τόσους μήνες για τις αποστάσεις, θα πρέπει να είναι τα μισά παιδιά, κι επειδή με εκ περιτροπής μάθημα δεν γίνεται (τα παιδιά χάνουν τη συνέχεια τους, το ρυθμό που έχει το καθημερινό σχολείο), θα έπρεπε να βρεθούν παραπάνω αίθουσες, να διατεθούν από τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιδημία, γενναία ποσά για να μισθωθούν οι αίθουσες και να προσληφθούν αναπληρωτές. Όλα αυτά προϋποθέτουν προγραμματισμό, κάτι που λείπει εντελώς από τη κυβέρνηση. Επικίνδυνα πράγματα. Δεν τρώμε σανό κύριοι!

 
Ελενα
29 Αυγ 2020 22:18

Κοίτα να δεις που τόσα χρόνια τα ιδιωτικά σκορπάνε χρήματα για να έχουν μικρά τμήματα, περισσότερους καθηγητές και το διαφημιζουν κιόλας !! Λάθος συμβούλους έχουν........ Τι άλλο θα ακούσουμε σε αυτήν την χώρα Παναγία μου....

 
Γιάννης
29 Αυγ 2020 21:39

Πραγματικά λυπάμαι για το δημόσιο λόγο της χώρας μας. Μετά το 17 μαθητές ανά τάξη που από μέσος όρος έγινε ο κανόνας της υπουργού, τώρα έχουμε και γιατρούς που αγνοούν ότι οι μαθητές κινούνται κατά την προσέλευση - αποχώρησή τους από την τάξη, αγνοούν την κρίσιμη μάζα και πόσο σημαντική είναι στην εκδήλωση του φαινομένου, αγνωούν ότι σε περίπτωση κρούσματος πρέπει να γίενι χινηλάτιση και τεστ σε 25 μαθητές και στις ικογένειές τους και όχι μόνο σε 15, αγνοούν τον εκθετικό ρυθμό διάδοσης κλπ.
Έλεος, αφού δεν μπορείτε να πείσετε και αφού το υπουργείο δεν έχει προετοιμαστεί για την λειτουργία του σχολείου, καλύτερα να μην μιλάτε και να πείτε ανοίγουμε και βλέπουμε, ό,τι είναι να γίνει θα γίνει. Ας ελπίζουμε να είμαστε από τους τυχαιρούς γιατί κάποιοι σίγουρα θα έχουν προβλήματα

 
BΒΙΒΙΑΝ
29 Αυγ 2020 21:38

ΤΟ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Ό ΆΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΆΝΑ ΤΑΞΗ ΆΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΊΟΥΝΙΟΥ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΎΛΗ ΈΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΣ ΈΚΕΙ ΣΤΟ ΎΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΕΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΗΚΕ;;;;;ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΘΕΙ ΔΑ ΚΑΙ Ό ΚΟΣΜΟΣ ΆΝ ΜΑΘΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΌΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΙΓΟΤΕΡΑ...ΆΣ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΙΟ ΌΥΣΙΑΣΤΙΚΑ...

 
Teacher
29 Αυγ 2020 20:41

"Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν ίδιες".

Επομένως οι Δανοί και οι Ιταλοί που διπλασιάζουν τις αίθουσες, μειώνουν τον αριθμό μαθητών και καταξοδεύονται να κατασκευάσουν ατομικά θρανία, είναι επιεικώς ηλίθιοι!
Οι δικοί τους ειδικοί δεν πιάνουν μία μπροστά στα δικά μας τα τζιμάνια!
Ε Λ Ε Ο Σ

 
Alex
29 Αυγ 2020 18:57

"Το άλλο που δείχνουν αυτά τα επιδημιολογικά μοντέλα είναι ότι διπλασιάζοντας τον αριθμό των εκπαιδευτικών, βάζουμε άλλους τόσους ανθρώπους στο ίδιο επιδημικό μοντέλο, το οποίο λογικά θα αύξανε την επιδημικότητα."
Φανταστείτε λοιπόν να προσλάβουν ακόμη μερικές χιλιάδες εκπαιδευτικούς για να μειώσουν τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και να έχουμε πιο πολλά κρούσματα στον κλάδο μας!!! Ευτυχώς που μας σκέφτονται οι "ειδικοί" καθηγητές σαν τον Μαγιορκίνη και μας εξηγούν με τον πιο ευφάνταστο τρόπο τις μεθοδεύσεις του Υπουργείου μας. Ας μειώσουν λοιπόν ακόμη περισσότερο τον αριθμό των εκπαιδευτικών!!! Μόνο έτσι θα μας "σώσουν". Θα μπορούσαν μάλιστα να αυξήσουν τον αριθμό των μαθητών, άλλωστε αυτοί δεν προσβάλλονται τόσο εύκολα, ούτε νοσούν τόσο βαριά... Πού τον είχαν κρυμμένο τόσο καιρό τον Μαγιορκίνη; Τύφλα να 'χει ο Τσιόδρας.

 
Μαγιορκίνης και ΜΜΕ..
29 Αυγ 2020 18:24

Ορθώς αναπαράγεται σε όλα τα μέσα. Είναι άτομο που το δόθηκε θέση και άρα είναι είδηση. Σ'αυτό το θέμα δεν νομίζω ότι μπορείς να κατηγορήσεις του δημοσιογράφους.

 
ΑΛΕΞΆΝΔΡΑ
29 Αυγ 2020 17:49

Είναι μέτρο οι αποστάσεις ή όχι; Όλοι ξέρουμε πόσο δυσκολεύει το μάθημα σε μια τάξη 25 μαθητών, πόσο μάλιστα σε τέτοιες συνθήκες ώστε να προσέχεις να τηρούνται τα μέτρα προστασίας!!! Μάλλον άλλα μαθηματικά είναι στην πράξη...

 
Κώστας.
29 Αυγ 2020 17:09

Σε ποιους νομίζει ότι απευθύνεται ο κύριος επιστήμονας ????

Για όνομα!!!

 
Νίκος
29 Αυγ 2020 17:04

Διαφωνεί ο καθηγητής Δερμιτζάκης:
Μεταφέρω τα ακόλουθα από το enikos

Την ανάρτηση του Γκίκα Μαγιορκίνη για τον αριθμό μαθητών στις τάξεις σχολιάζει ο καθηγητής Γενετικής του Πανεπιστημίου Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης.
Ο κ. Δερμιτζάκης σημειώνει ότι διαφωνεί με την άποψη του επίκουρου καθηγητή Υγιεινής και Επιδημιολογίας και μέλους της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, εξηγώντας γιατί. "Γκίκα δε συμφωνώ με το μοντέλο σου. Όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα. Επίσης, επειδή τα παιδιά είναι ασυμπτωματικά κατά μεγάλο ποσοστό, εάν κάποιος θετικός βρεθεί σε μια τάξη 25 ατόμων, τότε σιωπηλά θα γίνεται μετάδοση χωρίς να ανιχνεύεται. Τέλος όταν κάθε τάξη έχει 25 άτομα η είσοδος και έξοδος όπως και η παρουσία στο διάλειμμα θα είναι με μεγαλύτερο συνωστισμό από ότι αν είναι 12 η 15. Νομίζω υπάρχει κάθε λόγος να ξεκινήσουν οι τάξεις με τα μισά παιδιά μέχρι να βρουν οι δάσκαλοι και οι διευθυντές τους αυτοματισμούς τους, και να γίνει μετάβαση σε πλήρεις τάξεις".

"Δεν είναι τόσο απλό δυστυχώς. Δεν εξαρτάται από το εμβαδόν αλλά από τις ανά δύο αποστάσεις και το κέρδος πρέπει να ποσοτικοποιείται σε σχέση με το κόστος με νούμερα. Το να ξεκινήσουμε με εκ περιτροπής δυσκολεύει εξαιρετικά την εκπαιδευτική διαδικασία" του απάντησε ο Γκίκας Μαγιορκίνης.

"Νομίζω ότι το κόστος αν έχουμε εξάρσεις θα είναι πολύ μεγάλο. Φυσικά έχει σχέση το εμβαδόν γιατί οσο μεγαλύτερο το εμβαδόν με τον ίδιο αριθμό ατόμων τόσο μικρότερος ο συνωστισμός. Το εμβαδόν και η πυκνότητα του κόσμου ήταν πάντα σημαντικός ο παράγοντας σε όλα (εστιατόρια, χώροι εργασία κτλ), γιατί ξαφνικά δεν είναι σχετικό στα σχολεία;" έγραψε στη συνέχεια ο κ. Δερμιτζάκης.

 
Ο σχετικός?
29 Αυγ 2020 16:33

Η γη είναι επίπεδη το γνωρίζουμε!!
Το ίδιο και το 15 με το 25 μπορεί και με το 30 αν γίνουν τόσο τα τμήματα!!!
Καληνύχτα μας

 
Μαργαρίτα
29 Αυγ 2020 15:47

Μας προκαλούν αγανάκτηση οι δηλώσεις του κου Μαγιορκίνη. Τις αναπαράγουν και όλα τα ΜΜΕ σαν "Ευαγγέλιο", προσπαθώντας να πείσουν ότι οι αποφάσεις της κυβέρνησης για το στοίβαγμα μαθητών και εκπαιδευτικών μέσα στις αίθουσες είναι σωστό! Η κυβέρνηση θα επιστρατεύσει όσους μπορεί να υποστηρίξουν την πολιτική της, αλλά δεν θα μας πείσει. Όμως, οι γιατροί - επιστήμονες πρέπει να χαρακτηρίζονται από ευσυνειδησία και να υπηρετούν τον όρκο που έδωσαν, δίνοντας τις σωστές οδηγίες για να προστατευτεί η υγεία.

 
Εmerald8990
29 Αυγ 2020 15:33

Μα γιατί απορείτε, οι άνθρωποι θέλουν να μας στοιβαξουν σε ταξεις κλουβιά απλώς και μόνο για να πουν ότι λειτουργούν τα σχολεία κανονικά. Δεν μπορεί τον Ιούνιο με 10 κρούσματα ανα μέρα να έχουμε μέχρι 15 μαθητές σε κάθε τάξη, με 1 παιδί σε καθε θρανίο και αυστηρά 1,5 μέτρο απόσταση το ένα θρανίο από το άλλο και τώρα με 300 κρούσματα τη μέρα να απαιτείται να βάλουμε 20-25 μαθητές τον ένα δίπλα στον άλλον.Επίσης,απορώ γιατί κανείς δεν αναφέρεται στους εκπαιδευτικούς ότι κι αυτοί κινδυνεύουν όπως όλοι και μάλιστα σε πολυ μεγαλο βαθμό;Έχει κανείς σκεφτεί τα συνεχόμενα δίωρα στο δημοτικό σχολείο και πως θα αερίζονται οι αίθουσες το χειμώνα όταν τα καλοριφέρ λειτουργούν 2-3 ώρες το πρωί γιατί δεν φτάνουν οι πιστώσεις;Για να μην αναφερθώ στο θέμα του ολοημερου που θέλουν να μαζέψουν μεγάλο αριθμό μαθητών για να προστατευτουν και καλά οι παππούδες τους.Απο τη μια δεν θα υπάρχει πρόβλημα γιατί και καλά τα τμήματα θα είναι τα ίδια κάθε μέρα, από την άλλη ολοήμερο με παιδιά από διαφορετικά τμήματα και ταξεις του σχολείου. Αν δεν είναι αυτό κοροϊδία τότε τι είναι;Όσο για τα διαφορετικά διαλείμματα, δεν μπορώ να καταλάβω πως θα γινει αυτό όταν υπάρχουν εκπαιδευτικοι ειδικοτήτων που πηγαινοερχονται σε 4-5 σχολεία. Τέλος, να μας πουν οι ειδικοί, εάν σε περίπτωση υπάρχουν παιδάκια που κλαίνε και δεν θέλουν να φορέσουν τη μασκα τους,τι θα γίνει, οι εκπαιδευτικοι θα παίξουν το ρόλο του μπαμπούλα;

 
πολίτης
29 Αυγ 2020 15:31

Μαγιορκίνης: "Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο"

Η "επιστημονική" ανάλυση του κ. Μαγιορκίνη δεν σκέφτηκε ούτε το γεγονός ότι μειώνοντας τους μαθητές αυξάνεται ταυτόχρονα και η απόσταση από αυτόν που κάθεται μπροστά και η απόσταση από αυτόν που κάθεται πίσω, γιατί οι μαθητές μπορούν να τοποθετηθούν "διαγωνίως" (Στο πρώτο θρανίο δεξιά, στο δεύτερο αριστερά κλπ.). Για δε τις ανάγκες πληρέστερης επιτήρησης ούτε λόγος.

Ο θεός να μας φυλάει από τέτοιους "ειδικούς"

 
Ελεύθερος
29 Αυγ 2020 15:22

Διάβασα ξανά και ξανά τις δηλώσεις, μη πιστεύοντας στα μάτια μου! Μετά από αυτές τις ασυναρτησίες, έχω κάθε λόγο να πιστεύω ότι και το μέτρο των μασκών είναι εξ ίσου αστήρικτο και επιβάλλεται για λόγους αλλότριους προς την επιστήμη της Ιατρικής και την προστασία της δημόσιας υγείας.

Εκτός από την Ολλανδία, που δεν συνιστά καν μάσκες, αποκλείστηκε η χρήση μασκών και στο Ηνωμένο Βασίλειο τόσο για τους μαθητές όλων των ηλικιών όσο ΚΑΙ για τους εκπαιδευτικούς. Καϋμένοι Ολλανδοί και Βρετανοί! Δεν έχουν αυθεντίες σαν τον Γκίκα Μαγιορκίνη.

 
Καθ. Παναγιώτης
29 Αυγ 2020 14:17

Νόμιζα ότι η απόσταση του 1,5 m χρειάζεται γιατί τόσο μεταφέρονται τα σταγονίδια όταν μιλάς, γελάς φταρνίζεσαι κλπ. Όταν φοράς μάσκα δεν υπάρχουν σταγονίδια οπότε γιατί να χρειάζεται η απόσταση; Να μην ανοίξουν καθόλου τα σχολεία . Να πέφτει το χρήμα και να συνεχίσω τα μπάνια.

 
foros1
29 Αυγ 2020 14:12

Άρα σύμφωνα με τις θεωρίες του κυρίου αυτού, σε ΟΛΑ τα μαγαζιά, στα γραφεία, στις υπηρεσίες, παντού, μπορούν να συνωστίζονται όσοι θέλουν, αρκεί να γνωρίζουμε τα στοιχεία τους! Το πολύ πολύ να έχουμε 4% περισσότερα κρούσματα.
Φυσικά και οι φίλοι μας οι Ιταλοί είναι ανόητοι που επένδυσαν σε μικρότερο αριθμό μαθητών στις τάξεις, αρκεί να προσλάμβαναν κάποιον με αντίστοιχες απόψεις και όλα καλά!
Ο συγκεκριμένος να υποθέσω ότι τον επόμενο μήνα, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να διδάσκει σε γεμάτα αμφιθέατρα στην σχολή του.

 
Δώρα Χουλιάρα
29 Αυγ 2020 12:58

Δεν κατανοώ πραγματικά, πώς ένας νέος λαμπρός επιστήμονας, αυτοπλήττει την αξιοπιστία του.

 
Βασίλης Ιωαννίδης
29 Αυγ 2020 12:55

Αυτό με τα «Μαθηματικά», μήπως κάποιοι πρέπει να το δουν λίγο καλύτερα;
Έχω 2 άτομα σε απόσταση 1 m. Το 100% είναι σε απόσταση μικρότερη από 1,5 m.
Τοποθετώ και ένα 3ο άτομα σε απόσταση 1 Km, οπότε το σύνολο αυτών που είναι σε απόσταση μικρότερη από 1,5 m μειώνεται στο 33%.

 
Θλίψη
29 Αυγ 2020 12:40

Η στρατευμένη επιστήμη είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να υπάρξει σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Ο κόσμος είχε ως μόνο στήριγμα τους επιστήμονες και εμπιστευόταν πλήρως τις υποδείξεις τους. Οι παλινωδίες και οι αντιφάσεις όμως είναι συνεχείς και όλο και μεγαλύτερες. Δυστυχώς κανείς δεν θα τους παίρνει πλέον στα σοβαρά και αποκλειστικοί υπεύθυνοι θα είναι οι ίδιοι.

 
s.o
29 Αυγ 2020 12:23

Εκεί στο Υπουργείο της Παιδείας μας κάτι δεν πάει καλά με τα μαθηματικά. Πριν λίγες ημέρες η Υπουργός ισχυρίστηκε ότι ο μέσος όρος των μαθητών ανά τάξη είναι 17. Και γέλασαν όλοι. Σήμερα, έρχεται ο κ. Μαγιορκίνης (κάτοχος ενός δυνατού βιογραφικού) να μας πει ότι δεν κερδίζουμε τίποτα με τη διαίρεση των τμημάτων σε μικρότερα (αλήθεια σε τι ερευνητικά δεδομένα βασίζεται;). Έτσι, στη Γαλλία αν από τους 10 μαθητές κολλήσουν οι 5, το ποσοστό είναι 50%. Στην Ελλάδα, αν κολλήσουν οι 12 από τους 24, πάλι το ποσοστό είναι 50%. Οπότε, αφού ποσοστιαία έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα γιατί μα μικρύνουμε τα τμήματα και να μπούμε και σε έξοδα;
Κύριοι ειδικοί να ξεκαθαρίσουμε κάποια στιγμή τα πράγματα. Τα συστήματα τα οποία χρησιμοποιείτε στηρίζονται στο φορμαλισμό και σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι δυνατόν να ισχύουν συγχρόνως το Α και το αντίθετό του -Α.
Δεν είναι αποδεκτό να ισχυρίζεται ο κ. Μόσιαλος και η κ. Λινού ότι τα τμήματα πρέπει να σπάσουν και εσείς ακριβώς το αντίθετο. Μην παίζετε άλλο με τα νεύρα μας και την υγεία μας.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ