Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Γκ. Μαγιορκίνης: Τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου εκτός και αν αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα

“Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο”
Δημοσίευση: 28/08/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το κύριο σενάριο  για το άνοιγμα των σχολείων είναι αυτό που έχουμε πει, ότι θα ανοίξουν κανονικά στις 7/9. Εάν και εφόσον αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, που τα παρατηρούμε, θα υπάρχουν ανάλογες συστάσεις.

Αυτό δήλωσε ο  Επίκουρος Καθηγητής της Ιατρ. Σχολής ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτρ. Εμπειρογνωμόνων Γκίκας Μαγιορκίνης, στην καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου  με τον υφυπ. Π. Προστασίας και Διαχ. Κρίσεων Ν. Χαρδαλιά.

Οσον αφορά την αραίωση των μαθητών στις αίθουσες ο   Γκίκας Μαγιορκίνης τόνισε:

  • Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν ίδιες.
  • Τα επιδημιολογικά μοντέλα δείχνουν ότι δεν έχεις δραματική αλλαγή όσον αφορά τη μετάδοση των σταγονιδίων που αφορά το 1,5 μέτρο. Κάθε παιδί έχει μόνο ένα σε μικρότερη από αυτή την απόσταση και όλα τα άλλα έχουν μεγαλύτερη απόσταση.
  • Το υπόλοιπο που μένει, που είναι η αερογενής μετάδοση, δεν αλλάζει με αυτό το μέγεθος. Είτε έχεις 15, είτε έχεις 25, το μόνο μέτρο που έχεις είναι η μάσκα.

Δημοσιογράφος: Ήθελα να ρωτήσω τον κύριο Μαγιορκίνη για τα σχολεία. Η εισήγηση αφορά στο να ανοίξουν όλες οι βαθμίδες μαζί ή όχι; Και εκτός από αυτό, ποια είναι η εισήγηση για τον αριθμό των μαθητών που πρέπει να είναι ανά τάξη;

Γκίκας Μαγιορκίνης: Κατ’ αρχάς για το άνοιγμα των σχολείων έχει ήδη μιλήσει η Υπουργός Παιδείας. Το κύριο σενάριο είναι αυτό που έχουμε πει, ότι θα ανοίξουν κανονικά στις 7/9. Εάν και εφόσον αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, που τα παρατηρούμε, θα υπάρχουν ανάλογες συστάσεις.

Τώρα, όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, αυτό είναι ένα πολύπλοκο, μια πολύπλοκη απάντηση. Γιατί όπως είπα, δεν είναι εύκολο να πεις, βάζω περισσότερες τάξεις άρα χρησιμοποιώ περισσότερους εκπαιδευτικούς, άρα δημιουργώ περισσότερες εστίες. Είναι πολύ πιο πολύπλοκο το μοντέλο των σχολείων από άλλα μοντέλα που αφορούν χώρους εστίασης και υπάρχουν πολλά επιδημιολογικά μοντέλα τα οποία λένε ότι δεν έχουμε μεγάλο κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις και αυξάνοντας τον αριθμό των τάξεων.

Όταν κάναμε το εκ περιτροπής, τα μισά παιδιά ήταν σπίτια τους. Είχαν μισό χρόνο με τον οποίο έρχονταν σε επαφή. Δεν ήταν ότι ήταν σε άλλες τάξεις και έρχονταν σε επαφή. Είναι τελείως διαφορετικό το εκ περιτροπής από το να έχω πολλές, διπλάσιες σχεδόν, μικρότερες τάξεις. Και υπάρχουν κιόλας και πολλές δημοσιεύσεις, οι οποίες λένε ότι δεν έχεις και εκπαιδευτικό κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις κάτω από 25 γενικά.

Το λέω αυτό, γιατί δεν είναι απλές οι απαντήσεις στο πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, δεν είναι απλό. Δεν είναι ένα αριθμητικό, πηγαίνω από τα 25 στα 15 άρα κερδίζω. Όταν είμαστε σε τάξη που είναι 25 άτομα, το ένα παιδί είναι δίπλα, τα υπόλοιπα κρατάνε αποστάσεις. Δηλαδή η μόνη απόσταση που αλλάζει είναι ακριβώς το παιδί που είναι δίπλα μου. Όλα τα υπόλοιπα έχουν μεγάλη απόσταση το ένα από το άλλο.

Άρα, λοιπόν, δεν είναι απλές οι απαντήσεις. Και τα επιδημιολογικά μοντέλα που λένε ποιο είναι το καλύτερο, δεν είναι απλά και δεν έχουν δώσει και ακριβείς απαντήσεις.

Δημοσιογράφος: Να κάνω μία ερώτηση ακόμη; Ενδέχεται σε περιοχές οι οποίες είναι επιβαρυμένες εκεί τα σχολεία να καθυστερήσουν να ανοίξουν ακόμη πιο πολύ;

Γκίκας Μαγιορκίνης: Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε τόσο επιβαρυμένες περιοχές.

Δημοσιογράφος:  Και εγώ για τα σχολεία θα ήθελα να ρωτήσω. Με δεδομένο ότι συνεχώς και μόνο το να επαναλαμβάνεται όλοι οι επιστήμονες ότι το μέτρο της απόστασης είναι εξίσου σημαντικό, αν όχι και σημαντικότερο, από τη μάσκα που είναι συμπληρωματικό μέσο, όπως μας λέτε όλο αυτό τον καιρό. Μήπως θα έπρεπε να υπάρξει κάποια εισήγηση να είναι περισσότερες οι σχολικές αίθουσες, έτσι ώστε να κρατούνται οι αποστάσεις ή ακόμα να δούμε και μαθητές που να είναι ένας μαθητής στο θρανίο, όχι δύο μαζί;

Γκίκας Μαγιορκίνης: Αυτό εξηγώ, ότι διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν ίδιες.

Τα επιδημιολογικά μοντέλα δείχνουν ότι δεν έχεις δραματική αλλαγή όσον αφορά τη μετάδοση των σταγονιδίων που αφορά το 1,5 μέτρο. Κάθε παιδί έχει μόνο ένα σε μικρότερη από αυτή την απόσταση και όλα τα άλλα έχουν μεγαλύτερη απόσταση.

Το υπόλοιπο που μένει, που είναι η αερογενής μετάδοση, δεν αλλάζει με αυτό το μέγεθος. Είτε έχεις 15, είτε έχεις 25, το μόνο μέτρο που έχεις είναι η μάσκα.

Άρα, λοιπόν, τα επιδημιολογικά μοντέλα που γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή και αυτά που αντιλαμβάνομαι εγώ, δεν δείχνουν τεράστια διαφορά ή σημαντική διαφορά, να το πω έτσι, από το να αυξήσουμε τις τάξεις.

Το άλλο που δείχνουν αυτά τα επιδημιολογικά μοντέλα είναι ότι διπλασιάζοντας τον αριθμό των εκπαιδευτικών, βάζουμε άλλους τόσους ανθρώπους στο ίδιο επιδημικό μοντέλο, το οποίο λογικά θα αύξανε την επιδημικότητα.

Θέλω να πω με πολύ απλά λόγια, δεν είναι απλό το σενάριο του αυξάνω τον αριθμό των τάξεων, μειώνω τον αριθμό των ατόμων, άρα αλλάζω. Δεν αλλάζει έτσι γραμμικά και είναι τελείως διαφορετική η κατανομή και το πώς ανταποκρίνεται το επιδημιολογικό μοντέλο.

Δημοσιογράφος: Ήθελα να ρωτήσω αν θα υπάρξει αναθεώρηση, επικαιροποίηση της λίστας των ευπαθών ομάδων ειδικά για τους μαθητές και κατ’ επέκταση, ποιες είναι αυτές οι ομάδες, κατηγορίες ασθενών, ενδεχομένως μαθητών, ή ο,τιδήποτε που σας προβληματίζουν περισσότερο. Και αν θα υπάρξουν ειδικές κατευθυντήριες οδηγίες για τη διαχείριση παιδιατρικού ασθενή με λοίμωξη COVID, ειδικά από τη στιγμή που μπαίνουμε σε περίοδο γρίπης, τα παιδιά όταν είναι όλα μαζί πολλές ασθένειες κυκλοφορούν. Αν θα υπάρξει δηλαδή από τους ειδικούς κάποια τέτοια ενημέρωση προς τους παιδιάτρους.

Γκίκας Μαγιορκίνης: Οι κατηγορίες των ευπαθών ομάδων δεν έχουν αλλάξει στην πορεία της επιδημίας. Είναι οι ίδιες που ήταν. Όσον αφορά στις οδηγίες για παιδιατρικές λοιμώξεις, υπάρχουν οδηγίες, θα υπάρξουν από τις ανάλογες ιατρικές εταιρείες και θα υπάρξει και σχέδιο, από όσο γνωρίζω, ακόμα και για την αντιμετώπιση κρούσματος σε σχολείο από τον ΕΟΔΥ.

Σχόλια (53)

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
29 Αυγ 2020 08:51

Μάλιστα! Δεν υπάρχει ελπίδα λοιπόν. Αφού ο εν λόγω επιστήμων ισχυρίζεται αυτά τα πράγματα για τις αποστάσεις μέσα στην αίθουσα, δηλαδή ότι δεν έχει και καμιά διαφορά αν συνωστίζονται 25 ή 15 μαθητές (για εκπαιδευτικούς πάλι ούτε λέξη!!!), τότε προφανώς δεν περιμένουμε καμία σχετική πρωτοβουλία. Τώρα, πόσο λογικά είναι όλα αυτά που λεει αυτός ο κύριος και πόσο συμφωνούν με τις γενικότερες οδηγίες που σε βαθμό πλύσης εγκεφάλου ακούμε όλον αυτό τον καιρό, ότι δηλαδή η τήρηση των αποστάσεων είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την αντιμετώπιση του ιού, ας το κρίνει ο κάθε εχέφρων πολίτης. Δυστυχώς επτωχεύσαμεν...

 
Η λογική του παραλόγου
29 Αυγ 2020 09:36

Δεν πιστεύω τα όσα διαβάζω!

 
Νίκος
29 Αυγ 2020 10:00

Οι ισχυρισμοί για τις αποστάσεις αυτού του κυρίου αποτελούν μνημείο αντιεπιστημονικού λόγου. Νομίζει ότι απευθύνεται σε ηλίθιους. Όταν κάποιος με το μανδύα του ειδικού μιλάει σε όλο τον πληθυσμό με επιχειρήματα του τύπου "στους 25 τηρούνται το ίδιο οι αποστάσεις με τους 15 μαθητές εντός τάξης γιατί καθένας μόνο με το διπλανό του έρχεται σε επαφή" και δεν αντιδρά κανένας έχουν όλα τελειώσει. Δεν είναι πια ενημέρωση αλλά προπαγάνδα.
Στην αρχή τεράστιες αντιφάσεις, αργότερα μέσοι όροι και πώς θα ξεγελάσουν την κοινωνία, τώρα ειδικοί που με θράσος δικαιολογούν τις όποιες πολιτικές αποφάσεις . Πλήρης αναξιοπιστία.
Διαμορφώνεται επικίνδυνη κατάσταση.

 
Anastasia
29 Αυγ 2020 10:11

Οι επιστήμονες μιλάνε με στοιχεία. Να δημοσιοποιήσουν λοιπόν τα link των ερευνών από τις οποίες άντλησαν αυτά τα στοιχεία για να τα διαβάσουμε κι εμείς. Επίσης το Υπουργείο να αναρτήσει τη μελέτη που δείχνει ότι απαιτούνται 10 εκατομμύρια ανά ημέρα για τη μείωση των μαθητών στην τάξη. Διαφορετικά είναι όλα ψέματα. Μήπως πρέπει τελικά να κινηθούμε νομικά για να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας; Τι περιμένουμε; Τον πρώτο νεκρό εκπαιδευτικό;

 
Χρήστος Σ.
29 Αυγ 2020 10:15

Κάτι τέτοιοι ειδικοί βεβαίωναν τον εικοστό αιώνα, ότι η αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα δεν καταστρέφει το περιβάλλον.
Κάτι τέτοιοι ειδικοί σε κάνουν να αμφισβητείς έντονα την φράση "το είπαν οι ειδικοί".

 
ΘΑΝΑΣΗΣ
29 Αυγ 2020 10:31

“Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο”: αυτό τώρα αποτελεί επιστημονική άποψη ειδικού και υπεύθυνου για την υγεία μας; Ή η αναφορά στο "κέρδος" (πώς άραγε το εννοεί το κέρδος ο ειδικός;) αποτελεί κριτήριο για να συνωστισθούν τόσα άτομα μέσα στις τάξεις; Πλέον είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι δεν ακούμε απόψεις ειδικών, αλλά τις δικαιολογίες του υπουργείου παιδείας ντυμένες με κάκιστο τρόπο με τον μανδύα της αυθεντίας. ΝΤΡΟΠΗ!

 
τραγική επιστήμη
29 Αυγ 2020 10:47

τελικά δεν είναι όλα τα δάκτυλά ίσα. Θέλει προσοχή, γιατί με τέτοιες απαντήσεις που δεν στέκουν ούτε επιστημονικά, κινδυνεύει κανείς να είναι πρώτο θέμα στο σύγχρονο 'καφενείο΄στο twitter.
Και βέβαια παίζουν ρόλο οι συνθήκες, οι χώροι κτλ κτλ απλά στο δημόσιο δεν υπάρχουν ενώ στα ιδιωτικά σχολεία ήδη διαφημίζεται ότι διαθέτουν μικρές ομάδες μαθητών, μεγάλους χώρους κτλ κτλ

 
Στρατευμένη επιστήμη
29 Αυγ 2020 10:48

Αυτα που λεει ο κύριος απαιτούν παρέμβαση εισαγγελέα. Ας βάλουμε λοιπόν όχι 25 αλλά 55 παιδιά σε μια τάξη. Δεν τρέχει τίποτα. Μας κοροϊδεύει κατάμουτρα!!!! ΕΛΕΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!

 
Μπλέ επιστήμη!!
29 Αυγ 2020 10:51

Γκίκας Μαγιορκίνης: ''Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν ίδιες.''

Β. Παπαευαγγέλου, Καθηγήτρια Λοιμοξιωλογίας: Η πιο σημαντική διαφορά από αυτό που περιγράφετε είναι ότι σε ένα μαγαζί μικρό κάθε μέρα θα μπαίνει και κάποιος άλλος. Τη μία μέρα θα μπει κάποιος από την Κηφισιά, την άλλη μέρα κάποιος από τη Βούλα, κάποιος από την Αθήνα. Στο σχολείο κάθε μέρα είναι μία κλειστή ομάδα που ζει μαζί. Είναι μεγάλη διαφορά αυτή.

Αν τον Μάιο έλεγε τέτοιο επιχείρημα πολίτης εναντίον της εκ περιτροπής διδασκαλίας ψεκασμένο θα τον ανέβαζαν , ψεκασμένο θα τον κατέβαζαν...

Στην ελλάδα τελικά ο συχγρωτισμός επιστήμης και εξουσίας έχει άσχημα αποτελεσματα.

 
Μ.Τ.
29 Αυγ 2020 10:55

Κι όποιον πάρει ο χάρος...

 
KOSTAS70
29 Αυγ 2020 10:57

Κατά τον Οκτώβριο, που θα έχουμε χιλιάδες κρούσματα στα σχολεία και πιθανότατα κάποιους θανάτους ή σίγουρα διασωληνώσεις εκπαιδευτικών, πανικόβλητοι θα κλείσουν τα σχολεία, γιατί "δεν είναι δυνατόν να συνωστίζονται 25-30 άτομα σε μια αίθουσα", δηλαδή θα λένε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που είπαν σήμερα, προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες, όπως "άλλαξαν τα επιδημιολογικά δεδομένα" και άλλα τέτοια γραφικά.
Μάλιστα έκανε και εκπαιδευτική κριτική (!!!!!!!) "δεν έχεις εκπαιδευτικό κέρδος με λιγότερους από 25 μαθητές στην τάξη" - ε, τότε ας βάλουμε και 50, δεν υπάρχει πρόβλημα...

 
Δασκάλα
29 Αυγ 2020 10:57

Αυτές οι τόσο εξόφθαλμες αντιφάσεις είναι που γεννούν αναξιοπιστία και προετοιμάζουν το έδαφος για τις θεωρίες συνωμοσίας.

 
Εκπαιδευτικός
29 Αυγ 2020 11:18

Αυτές οι απόψεις καλό είναι να μεταφράζονται κ προς τα έξω...από το ΥΠΕΞ.
Να αποτελέσουν κ μέρος της επίσημης ενημέρωσης προς τους γονείς. Στα φυλλάδια που θα τυπωθούν.

 
Εκπαιδευτικός ΠΕ70
29 Αυγ 2020 11:25

Τότε για ποιον λόγο τον Ιούνιο λειτούργησαν τα τμήματα εκ περιτροπής με υποπολλαπλασια κρούσματα ημερησίως; Νομίζω μας δουλεύετε ψιλό γαζί. Με αυτές τις αντιφατικές θέσεις στερείστε αξιοπιστίας και εγκυρότητας κ. επίκουρε. Το μαύρο άσπρο επιχειρείτε μετά από άνωθεν επιταγές. Δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα πάρεξ. Λίγη ντροπή

 
Λογικοί ποσοδείκτες
29 Αυγ 2020 11:26

Ναι μειώνεται η απόσταση από το διπλανό σου , αλλά βάλε αγαπητέ και έναν λογικό ποσοδείκτη!. ΓΙΑ ΚΑΘΕ μαθητή στην αίθουσα μειώνεται η απόσταση από τον διπλανό του! Αυτό δεν μου φαίνεται και τόσο μικρό πλεονέκτημα ...

 
Σχολιαστής
29 Αυγ 2020 11:37

Προκλητικά ατεκμηρίωτες θέσεις ενός επιστήμονα που έχει συνειδητά μπερδέψει την επικοινωνιακή πολιτική με τον έγκυρο και τεκμηριωμένο επιστημονικό λόγο!!!

 
Πετρος
29 Αυγ 2020 11:52

Και λοιμωξιολογος τώρα ο εκπαιδευτικος!!!!!
Τι άλλο θα κάνει πια ο εκπαιδευτικος???????
Φτάνει πια.........

 
Κυβερνητική επιστήμη..
29 Αυγ 2020 12:01

Σε μια χρεοκοπημένη πολιτεία ποιο πιθανό είναι τελικά να αλλάξει η επιστήμη παρά οι αποφάσεις μιας κυβέρνησης....

 
Οικονομολόγος
29 Αυγ 2020 12:04

Μήπως ο κύριος Μαγιορκίνης ετοιμάζεται για μια θέση στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας;
Γιατί αλλιώς δεν εξηγείται το να υπερασπίζεται απόψεις τόσο ανορθολογικές και τόσο αντιφατικές με αυτά που λένε άλλοι ειδικοί.

 
Εκπαιδευτικός στα χαμένα
29 Αυγ 2020 12:08

ο κ. Τσιόδρας που είναι για να μας πει και αυτός την άποψη του ;;;
Θα βγει να μας πει και αυτός τα ίδια ;;;
Που είναι οέο ;;;

 
Ειδικός της Επικουρολογίας....
29 Αυγ 2020 12:16

Αμ δεν γράφουν μόνο οι μαθητές κάτω από τη βάση....

 
Σοβαρότης μηδέν
29 Αυγ 2020 12:19

Δηλαδή τον Μάρτιο - Μάϊο τα σχολεία έκλεισαν για πλάκα. Επίσης όταν ξεκίνησαν και λειτούργησαν εκ περιτροπής πάλι πλάκα έκανε η επιτροπή των "σοφών" που το εισηγήθηκε. Δηλαδή φορώντας μάσκες μπορούμε να στοιβάξουμε σε μια αίθουσα όσους μαθητές θέλουμε. Αλήθεια τώρα, αυτό δεν είναι προπαγάνδα; Τέτοιες φαιδρές απόψεις δεν φουντώνουν τις συνωμοσιολογίες;

 
s.o
29 Αυγ 2020 12:23

Εκεί στο Υπουργείο της Παιδείας μας κάτι δεν πάει καλά με τα μαθηματικά. Πριν λίγες ημέρες η Υπουργός ισχυρίστηκε ότι ο μέσος όρος των μαθητών ανά τάξη είναι 17. Και γέλασαν όλοι. Σήμερα, έρχεται ο κ. Μαγιορκίνης (κάτοχος ενός δυνατού βιογραφικού) να μας πει ότι δεν κερδίζουμε τίποτα με τη διαίρεση των τμημάτων σε μικρότερα (αλήθεια σε τι ερευνητικά δεδομένα βασίζεται;). Έτσι, στη Γαλλία αν από τους 10 μαθητές κολλήσουν οι 5, το ποσοστό είναι 50%. Στην Ελλάδα, αν κολλήσουν οι 12 από τους 24, πάλι το ποσοστό είναι 50%. Οπότε, αφού ποσοστιαία έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα γιατί μα μικρύνουμε τα τμήματα και να μπούμε και σε έξοδα;
Κύριοι ειδικοί να ξεκαθαρίσουμε κάποια στιγμή τα πράγματα. Τα συστήματα τα οποία χρησιμοποιείτε στηρίζονται στο φορμαλισμό και σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι δυνατόν να ισχύουν συγχρόνως το Α και το αντίθετό του -Α.
Δεν είναι αποδεκτό να ισχυρίζεται ο κ. Μόσιαλος και η κ. Λινού ότι τα τμήματα πρέπει να σπάσουν και εσείς ακριβώς το αντίθετο. Μην παίζετε άλλο με τα νεύρα μας και την υγεία μας.

 
Θλίψη
29 Αυγ 2020 12:40

Η στρατευμένη επιστήμη είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να υπάρξει σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Ο κόσμος είχε ως μόνο στήριγμα τους επιστήμονες και εμπιστευόταν πλήρως τις υποδείξεις τους. Οι παλινωδίες και οι αντιφάσεις όμως είναι συνεχείς και όλο και μεγαλύτερες. Δυστυχώς κανείς δεν θα τους παίρνει πλέον στα σοβαρά και αποκλειστικοί υπεύθυνοι θα είναι οι ίδιοι.

 
Βασίλης Ιωαννίδης
29 Αυγ 2020 12:55

Αυτό με τα «Μαθηματικά», μήπως κάποιοι πρέπει να το δουν λίγο καλύτερα;
Έχω 2 άτομα σε απόσταση 1 m. Το 100% είναι σε απόσταση μικρότερη από 1,5 m.
Τοποθετώ και ένα 3ο άτομα σε απόσταση 1 Km, οπότε το σύνολο αυτών που είναι σε απόσταση μικρότερη από 1,5 m μειώνεται στο 33%.

 
Δώρα Χουλιάρα
29 Αυγ 2020 12:58

Δεν κατανοώ πραγματικά, πώς ένας νέος λαμπρός επιστήμονας, αυτοπλήττει την αξιοπιστία του.

 
foros1
29 Αυγ 2020 14:12

Άρα σύμφωνα με τις θεωρίες του κυρίου αυτού, σε ΟΛΑ τα μαγαζιά, στα γραφεία, στις υπηρεσίες, παντού, μπορούν να συνωστίζονται όσοι θέλουν, αρκεί να γνωρίζουμε τα στοιχεία τους! Το πολύ πολύ να έχουμε 4% περισσότερα κρούσματα.
Φυσικά και οι φίλοι μας οι Ιταλοί είναι ανόητοι που επένδυσαν σε μικρότερο αριθμό μαθητών στις τάξεις, αρκεί να προσλάμβαναν κάποιον με αντίστοιχες απόψεις και όλα καλά!
Ο συγκεκριμένος να υποθέσω ότι τον επόμενο μήνα, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να διδάσκει σε γεμάτα αμφιθέατρα στην σχολή του.

 
Καθ. Παναγιώτης
29 Αυγ 2020 14:17

Νόμιζα ότι η απόσταση του 1,5 m χρειάζεται γιατί τόσο μεταφέρονται τα σταγονίδια όταν μιλάς, γελάς φταρνίζεσαι κλπ. Όταν φοράς μάσκα δεν υπάρχουν σταγονίδια οπότε γιατί να χρειάζεται η απόσταση; Να μην ανοίξουν καθόλου τα σχολεία . Να πέφτει το χρήμα και να συνεχίσω τα μπάνια.

 
Ελεύθερος
29 Αυγ 2020 15:22

Διάβασα ξανά και ξανά τις δηλώσεις, μη πιστεύοντας στα μάτια μου! Μετά από αυτές τις ασυναρτησίες, έχω κάθε λόγο να πιστεύω ότι και το μέτρο των μασκών είναι εξ ίσου αστήρικτο και επιβάλλεται για λόγους αλλότριους προς την επιστήμη της Ιατρικής και την προστασία της δημόσιας υγείας.

Εκτός από την Ολλανδία, που δεν συνιστά καν μάσκες, αποκλείστηκε η χρήση μασκών και στο Ηνωμένο Βασίλειο τόσο για τους μαθητές όλων των ηλικιών όσο ΚΑΙ για τους εκπαιδευτικούς. Καϋμένοι Ολλανδοί και Βρετανοί! Δεν έχουν αυθεντίες σαν τον Γκίκα Μαγιορκίνη.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.