Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν.Κεραμέως: «Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ξεκινούν στα σχολεία μας»

Δημοσίευση: 02/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ξεκίνησε σήμερα η πρώτη φάση επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών των 218 σχολικών μονάδων που θα εφαρμόσουν πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Στην εναρκτήρια τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γιάννης Αντωνίου, η Σύμβουλος Α’ Ειδικής Παιδαγωγικής του ΙΕΠ, Θεοδώρα Αστέρη και οι προϊστάμενοι, διευθυντές και εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που υλοποιούν το πρόγραμμα, με σκοπό την ενημέρωση και προετοιμασία τους.

Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια όλης της Ελλάδας εντάσσουν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμά τους θεματικές στις εξής κατηγορίες:

α) Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή,

β) Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές,

γ) Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού, αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, και

δ) Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Σε εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, ξεκίνησε να υλοποιείται σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση για τους προϊσταμένους νηπιαγωγείων, τους διευθυντές δημοτικών και γυμνασίων καθώς και όλους τους εκπαιδευτικούς των σχολικών αυτών μονάδων.

Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί με τρόπο βιωματικό, πιο συνεκτικό, πιο συστηματικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα, η προσαρμοστικότητα και ο ψηφιακός γραμματισμός, και να εξοικειωθούν παράλληλα οι εκπαιδευτικοί μας σε πιο βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας.

Η υπουργός ανέδειξε στο χαιρετισμό της δυο σημεία: πρώτον, την αδιαμφισβήτητη σημασία των νέων δεξιοτήτων. Διεθνείς έρευνες και οργανισμοί όπως το Παγκόσμιο Διεθνές Φόρουμ, προβλέπουν την αυξανόμενη έμφαση στις προσωπικές, κοινωνικές και τεχνολογικές δεξιότητες που συνιστούν και βασική προϋπόθεση για τη δυνατότητα των νέων μας να προσαρμόζονται σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο, διεθνοποιημένο περιβάλλον. Δεύτερον, το γεγονός ότι η επένδυση στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού μας, των εκπαιδευτικών μας, ήταν και παραμένει προτεραιότητα για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Όπως δήλωσε η Ν.  Κεραμέως στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο εν λόγω πρόγραμμα: «Είμαστε όλοι μαζί σε αυτήν την προσπάθεια. Να κάνουμε το σχολείο μας ακόμη καλύτερο, να προσφέρουμε ακόμη περισσότερα στα παιδιά μας, να γυρίσουμε σελίδα και να επενδύσουμε σε ένα σχολείο που ΚΑΙ μεταλαμπαδεύει γνώση ΚΑΙ καλλιεργεί δεξιότητες με πιο συστηματικό και συνεκτικό τρόπο. Τίποτε από όλα αυτά δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς τη δική σας συμβολή. Εύχομαι καλή σχολική χρονιά και κάθε επιτυχία στις προσπάθειές σας. Το Υπουργείο, το ΙΕΠ και εγώ προσωπικά είμαστε πάντοτε στη διάθεσή σας, να στηρίξουμε το έργο σας και να ανταποκριθούμε σε κάθε ανάγκη.»

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (5)

 
nikos
03 Σεπ 2020 16:12

Βαζουν και βάζουν συνέχεια καινούργια πράγματα και φτάσαμε πλέον στα 14-15 μαθήματα στο γυμνάσια άρα δεν μαθαίνουν τίποτα τα παιδιά..... Ολη η Ευρώπη δεν έχει πάνω από 7-8 μαθήματα από τα οποία 2-3 είναι επιλογής

 
Μαρία
03 Σεπ 2020 12:14

Μπράβο κ ελπίζουμε να επεκταθεί.

 
demi
03 Σεπ 2020 11:24

Το σωστό θα ήταν η αναβάθμιση της Τεχνολογίας. Τα υπόλοιπα είναι καθρεφτακια για τους ιθαγενείς.

 
filologos
03 Σεπ 2020 08:10

@Θύμιος: πολύ σωστά.
Κι εγώ θυμάμαι το μάθημα "Χειροτεχνία" στο δημοτικό σχολείο και το κέντημα.
Μαθαίναμε να κεντάμε, να πλέκουμε, να δημιουργούμε.
Η DMC μας έστελνε σχέδια από μουσεία, αρχαιοελληνικά ή και παραδοσιακά μοτίβα.
Ευ ζην, Περιβάλλον (πολιτιστική κληρονομιά), Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη όλα μαζί σε ένα κέντημα.

 
Θύμιος
02 Σεπ 2020 22:33

Ήταν 1980 -αν θυμάμαι καλά γιατί δεν είμαι και νιάτο- που στην 1η Γυμνασίου είχαμε εξοπλισμένο ξυλουργικό εργαστήριο και μαθαίναμε να μαστορεύουμε... Γιατί δεν προχώρησε ένα τέτοιο πρόγραμμα;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.