Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Απόφαση: Πως κατανέμονται οι 205 κενές θέσεις ΔΕΠ στα ΑΕΙ

Ν. Κεραμέως: Με ολοκληρωμένο σχεδιασμό, εξασφαλίζουμε ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο για τους φοιτητές μας, αντάξιο των ικανοτήτων και των προσδοκιών τους
Δημοσίευση: 02/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπογράφκε από την υπουργό Παιδείας   Νίκη Κεραμέως, η απόφαση με την οποία κατανέμονται 205 θέσεις για πρόσληψη μόνιμων μελών Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού (ΔΕΠ) στα Πανεπιστήμια, την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.

Ακολουθεί ο πίνακας με την κατανομή των θέσεων ανά Ίδρυμα:

Η Ν. Κεραμέως δήλωσε σχετικά:

«Με την απόφαση αυτή προχωράμε στην κατανομή 205 θέσεων μελών ΔΕΠ προκειμένου να στελεχωθούν κενές θέσεις και να καλυφθούν διδακτικές ανάγκες των ΑΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΑΕΑ της χώρας, ενώ έχουν υποβληθεί προς έγκριση και περαιτέρω θέσεις. Η προσπάθεια στελέχωσης είναι ένα μόνο από τα μέτρα που λαμβάνουμε για την ενίσχυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας. Μεταξύ άλλων, διπλασιάστηκε η απορροφητικότητα στις δράσεις ΕΣΠΑ του  υπουργείου Παιδείας, μεταξύ τέλους Ιουνίου 2019 και τέλους Ιουνίου 2020: από 20,31% έφτασε σε 40,25%, ενώ οι νέες δράσεις ΕΣΠΑ για τα ΑΕΙ αγγίζουν τα 130 εκ. ευρώ. Έχουμε καταστήσει πιο ευέλικτο το πλαίσιο λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας, έχουμε εξορθολογήσει τις διαδικασίες λειτουργίας των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, μειώνοντας τον φόρτο στα Πανεπιστήμια και θεσμοθετώντας μεγαλύτερη λειτουργική ευελιξία, αποκαταστήσαμε το πανεπιστημιακό άσυλο στην πραγματική του έννοια, αναπτύξαμε διεθνή δίκτυα για τη διεύρυνση των συνεργειών με ξένα Πανεπιστήμια και ενίσχυση των Ιδρυμάτων μας, θεσμοθετήσαμε τη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ, συστήσαμε την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης για τη διασφάλιση ποιότητας της παρεχόμενης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, συνδέσαμε τη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων με αντικειμενικά κριτήρια και κριτήρια ποιότητας, μετά από αξιολόγησή τους, εξορθολογίσαμε τη διαδικασία μετεγγραφών με θέσπιση απαραίτητης ελάχιστης βαθμολογίας, ενώ σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βελτιώνονται οι ψηφιακές υποδομές και λειτουργίες των ΑΕΙ. Με ολοκληρωμένο σχεδιασμό, εξασφαλίζουμε ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο για τους φοιτητές μας, αντάξιο των ικανοτήτων και των προσδοκιών τους.»

 

 

Σχόλια (19)

 
Θετταλός
04 Σεπ 2020 04:01

@Όταν μιλάνε οι αριθμοί

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 35 τμήματα, 9 θέσεις. Πανεπιστήμιο Πατρών 38 τμήματα, 12 θέσεις.

 
Λίστα κατάταξης ΤΗΕ
03 Σεπ 2020 23:54

Στη λίστα των ΤΗΕ για το 2021 μονο δύο ελληνικά πανεπιστήμια είναι στα κορυφαία 500 (σε σύνολο 1.500 σε όλο τον κόσμο), το Παν. Κρήτης (θέση 351-400) και το ΕΚΠΑ (θέση 401-500).

Από τα δέκα ελληνικά πανεπιστήμια, τα περισσότερα είναι στις θέσεις 601-800 ή χαμηλότερα. Στην Ευρώπη των 19 είμαστε πολύ χαμηλά σε εκπροσώπηση, ακόμα και σε σχέση με χώρες όπως η Πορτογαλία.

 
Νέες προσλήψεις στα ΑΕΙ
03 Σεπ 2020 16:49

Όταν την επόμενη διετία θα συνταξιοδοτηθούν, μόνο στο ΑΠΘ, πάνω από 130 μέλη ΔΕΠ είναι κατανοητό πόσο ελάχιστες είναι οι 200 προσλήψεις πανελλαδικά.

Μέχρι το 2025 όλοι οι καθηγητές της εποχής του '90 θα είναι στον προθάλαμο της αποχώρησης. Άρα πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες αλλαγές στα τμήματα και τις σχολές ώστε να συμπληρωθούν τα κενά - πχ. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-21, το Τμήμα Φυσικής στο πανεπιστήμιο Κρήτης αποτελείται από 17 μέλη ΔΕΠ και από 10 ομότιμους καθηγητές. Με τη συγχωνεύσεις τμημάτων το κάθε νέο τμήμα θα μπορεί να στελεχωθεί από τουλάχιστον 40-50 μόνιμους καθηγητές, με διδακτορικό της τελευταίας δεκαετίας.

 
Όταν μιλάνε οι αριθμοί
03 Σεπ 2020 14:11

ΕΚΠΑ με 43 τμήματα 33 θέσεις ΔΕΠ. ΑΠΘ με 42 τμήματα 41 θέσεις ΔΕΠ. Ουδέν σχόλιον

 
Μέγεθος και κατανομές
03 Σεπ 2020 14:02

Μετά τις συγχωνεύσεις ιδρυμάτων και τις ιδρύσεις νέων τμημάτων το ΕΚΠΑ εμφανίζεται μάλλον ως το μεγαλύτερο ΑΕΙ με διαφορά, το Πάτρας ως 2ο και το ΑΠΘ ως τρίτο. Αρα η κατανομή αυτή τι νόημα έχει;

 
απάντηση σε "Κριτήρια;"
03 Σεπ 2020 12:43

αν και συμφωνώ με τον "Κριτήρια;"
το αριστοτέλειο πανεπιστήμιο είναι μεγαλύτερο από το εκπα

 
Δ.Ε.Π.
03 Σεπ 2020 11:56

= Διδακτικό - Ερευνητικό Προσωπικό

 
Periklis
03 Σεπ 2020 10:48

Σύμφωνα με τον νόμο κάθε μέλος ΔΕΠ που συνταξιοδοτείται η θέση του προκηρύσσεται αμ'εσως. Ωστόσο η Κεραμέως δεν τον εφαρμόζει. Το κόστος δεν είναι μεγάλο δεδομένου ότι τη θέση ήδη την πληρώνει ο φορολογούμενος. Δηλαδή, το πραγματικό κόστος είναι η διαφορά μισθού/σύνταξης. Εξάλλου ο γενικός αριθμός συνταξιοδοτούμενων ΔΕΠ δεν είναι από μόνος του μεγάλος. Να εφαρμοστεί ο νόμος. Θα λύσει πολλά προβλήματα και θα δημιουργήσει πολύ λιγότερα.

 
root@
03 Σεπ 2020 10:38

Να παρουσιαστεί η μεθοδολογία κατανομής θέσεων. Ένα excel μας αρκεί. Αλλιώς, συνεχίζεται αυτό που ίσχυε πάντα: Κατά το δοκούν και σε όποιους θέλουμε δίνουμε θέσεις. Οι άλλοι ας πάρουν τα απομεινάρια (ή τίποτα όπως στο ΠΔΜ και στη ΑΣΚΤ).

 
Apostolos
03 Σεπ 2020 10:06

Και μετά εσείς περιμένετε να κλείσουν τμήματα? Δεν είστε καλά πληροφορημένοι.

 
Observator
03 Σεπ 2020 03:22

Αυτες τις θεσεις υποσχεθηκε η κ. Κεραμεως στην τελευται συνοδο των πρυτανεων. Επι Γαβρογλου ειχε αναφερθει οτι οι θεσεις ανα ΑΕΙ δινονται με βαση την αναλογια φοιτητων ανα ΔΕΠ. Το συνολο των θεσεων αποφασιζεται με ορους κόστους. Μην ξεχνατε οτι αυτες οι θεσεις θα βγουν σε ΦΕΚ σε 8 μηνες αρα οι πρωτοι διορισμοι θα γινουν το 2022. Η αναδιαρθρωση που αναφερει δεν μπορει να γινει δινοντας θεσεις. Η ερχομενη χρονια αναμενεται ενδιαφερουσα.

 
Κριτήρια;
03 Σεπ 2020 01:24

Η κατανομή αυτή δείχνει ότι οι θέσεις ΔΕΠ δεν συμβαδίζουν με το μέγεθος των ιδρυμάτων. Πχ το ΕΚΠΑ ενώ είναι το μεγαλύτερο παίρνει πολύ λιγότερες θέσεις από το ΑΠΘ , το ΕΑΠ μόνο 3, το Πάτρας μόνο 12 κλπ.

 
2009
03 Σεπ 2020 01:08

Από το 2009 αναδιάταξη ακούμε, συγχωνεύσεις ακούμε και τίποτα. Αντί για τα παραπάνω ιδρύονται καινούρια τμήματα, καινούρια ιδρύματα κτλ

 
Σχολιαστής
03 Σεπ 2020 00:14

Aπαράδεκτη η απουσία των κριτηρίων της κατανομής!!! Μας επιτρέπει να φανταστούμε τα κριτήρια που "πρυτάνευσαν""!!! Αλλά να εντάσσονται σ΄αυτό το σχήμα και οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και μάλιστα να παίρνουν ίδιες ή περισσότερες θέσεις από Πανεπιστήμια αυτό υπερβαίνει κάθε όριο .

 
Πως;
02 Σεπ 2020 23:22

Η υπουργός παραπαίει και ο αρμόδιος υφυπουργός αποδεικνύεται τραγικά λίγος. Μόλις πριν λίγες ώρες η υπουργός μίλησε για αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη και σήμερα μοιράζει θέσεις σε πανεπιστήμια και τμήματα που αύριο ίσως κλείσει. Είναι σοβαρή πολιτική αυτή;

 
Θύμιος
02 Σεπ 2020 22:43

@Γιατί?? ΠΩΣ??
Απάντηση δεν θα πάρεις, γιατί κανένας δεν το έχει ψάξει ποτέ...

 
Μάνθος
02 Σεπ 2020 22:43

Περάστε κόσμε κ μετά θα προκύψουν ανάγκες ξανά για ΕΕΠ,ΑΔΙΠ...

 
Γιατί?? ΠΩΣ??
02 Σεπ 2020 22:27

μήπως να μας εξηγηθεί πως προέκυψε η κατανομή.
Είναι από συνταξιοδοτήσεις?? Είναι επειδή τις ζήτησε κάποιος?? Είναι επειδή κάποιο τμήμα είναι υποστελεχωμένο (πόσα ΔΕΠ θεωρούνται λίγα για το ΕΚΠΑ και πόσα για το Χαροκόπειο)??

Απάντηση δεν θα πάρω, γιατί θα έπρεπε να την ξέρω.

 
Ανακατανομή θέσεων μελών ΔΕΠ
02 Σεπ 2020 20:53

Υπάρχουν τουλάχιστον 700-800 θέσεις μελών ΔΕΠ που είναι δεσμευμένες σε μη βιώσιμες σχολές και τμήματα πανελλαδικά.

Πριν διατεθούν νέες θέσεις στα ΑΕΙ πρέπει να προηγηθεί ο εξορθολογισμός τμημάτων και σχολών - να μη λειτουργούν ομοειδή τμήματα στην ίδια περιοχή ή ακόμα και σχολή, να συνενωθούν υπερβολικά εξειδικευμένα προγράμματα σπουδών, να ενισχυθούν τα 5-6 απαραίτητα περιφερειακά πανεπιστήμια (Θράκη, Κρήτη, Ήπειρος, Πελοπόννησος, Θεσσαλία) με μεταφορά θέσεων προσωπικού.

Χωρίς νέο ακαδημαϊκό χάρτη οι 15 ή 20 προκηρύξεις θέσεων σε γνωστικά αντικείμενα που πρέπει να μοιραστούν ανάμεσα σε 15 ή 20 τμήματα κάθε ιδρύματος, δεν κάνουν καμία διαφορά σε έρευνα και διδασκαλία.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.