“Τελεσίγραφο” στα Πανεπιστήμια: Τα τμήματα που δεν εκπληρώνουν την αποστολή τους θα κλείσουν ή θα μετεξελιχθούν

Το υπουργείο Παιδείας θα χρηματοδοτήσει, μέσω ΕΣΠΑ, με 5.331.000,00 € όλα τα Πανεπιστήμια

07/09/2020

Ενημερώθηκε: 08/09/2020, 07:03

Άκουσε το άρθρο

“Τελεσίγραφο” προς όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας ότι “αν τα δεδομένα υποδεικνύουν  ότι κάποια τμήματα δεν εκπληρώνουν την αποστολή τους θα κλείσουν ή θα μετεξελιχθούν, έστειλε με άρθρο του ο πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (πρώην ΑΔΙΠ) Καθηγητής Περικλής Μήτκας.

“Το Ανώτατο Συμβούλιο της ΕΘΑΑΕ επεξεργάζεται ήδη στοιχεία για την κατάσταση και τις προοπτικές  των ελληνικών  ΑΕΙ, βάσει των οποίων θα εισηγηθεί την εθνική στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση”, δηλώνει ο Περικλής Μήτκας και σημειώνει:  "Η ΕΘΑΑΕ προγραμματίζει επίσης , σε συνεργασία με τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, τη συστηματική παρακολούθηση  της ένταξης των αποφοίτων κάθε τμήματος στην αγορά εργασίας. Βασιζόμαστε σε δεδομένα για να χαράξουμε  τα επόμενα βήματα”.

Χρηματοδότηση

Το υπουργείο Παιδείας θα χρηματοδοτήσει, μέσω ΕΣΠΑ, με 5.331.000,00 €  όλα τα Πανεπιστήμια, προκειμένου τα  Γραφεία Διασύνδεσης των ΑΕΙ :

  • να  στελεχωθούν με εξειδικευμένο, ως προς τα αντικείμενά τους, ανθρώπινο δυναμικό,
  • να λειτουργούν πληροφοριακά συστήματα, ώστε να γίνεται εφικτή η συστηματική μέτρηση, παρακολούθηση και αποτίμηση των δραστηριοτήτων τους και να τροφοδοτείται η στρατηγική και προγραμματική στοχοθεσία τους,
  • να  οργανώσουν και θα τυποποιήσουν τις δραστηριότητες και την παροχή υπηρεσιών τους.

Για την τυποποίηση αυτή, και σε συνεργασία με την ΕΘΑΑΕ, πρόκειται να αναπτυχθούν ενιαία συστήματα και εργαλεία καταγραφής, παρακολούθησης και αξιολόγησης των ακόλουθων δραστηριοτήτων:

α) ιχνηλάτηση αποφοίτων, σύμφωνα με τα πρότυπα που αναπτύσσει η ΕΘΑΑΕ και σε συνεργασία μαζί της. Στο πλαίσιο του συστήματος θα διενεργείται εξατομικευμένη καταγραφή του προφίλ των φοιτητών και αποφοίτων κάθε ΑΕΙ και η εκπαιδευτική & εργασιακή πορεία τους, ώστε να αποτυπώνεται κατά δεδομένα χρονικά διαστήματα η απόκτηση γνώσεων, ικανοτήτων ή δεξιοτήτων.

Επιδιωκόμενος στόχος είναι η μέτρηση της απασχολησιμότητας και της απασχόλησης, κυρίως των αποφοίτων των ΑΕΙ, κατά τακτά χρονικά διαστήματα,

β) παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε ομάδες στόχου: i) φοιτητές, ii) τελειόφοιτους, iii) αποφοίτους, iv) συλλόγους αποφοίτων, v) επιχειρήσεις και vi) επαγγελματικούς φορείς και επιμελητήρια,

γ) εκπόνηση περιοδικών μελετών ή/και ερευνών πεδίου (surveys, focus groups) αναφορικά με τις συνθήκες απασχόλησης των αποφοίτων και για την τεκμηρίωση της αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων των προγραμμάτων σπουδών, με τη χρήση κοινών ερωτηματολόγιων και μεθοδολογιών, στα πρότυπα που αναπτύσσει η ΕΘΑΑΕ, ώστε να έχουν ιδρυματική και εθνική προστιθέμενη αξία, και

Δίκτυο  Γραφείων Διασύνδεσης των ΑΕΙ

Επίσης θα δημιουργηθεί    και θα λειτουργήσει  Δίκτυο  των Γραφείων Διασύνδεσης των ΑΕΙ

Κύριο κορμό του Δικτύου θα αποτελέσει η Ανάπτυξη και εγκατάσταση Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος από την ΕΘΑΑΕ και η σύνδεση του με τα υφιστάμενα πληροφορικά συστήματα των Γραφείων καθώς και η χρήση των δικαιωμάτων (licences) κάθε Γραφείου Διασύνδεσης.

Βάσει προτύπων της ΕΘΑΑΕ, θα αναπτυχθούν ενιαία μεθοδολογία και εργαλεία για τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων του μηχανισμού ιχνηλάτησης αποφοίτων (graduate tracking), μεθοδολογίες διενέργειας μελετών και ερευνών για:

α) την πορεία των αποφοίτων στην αγορά εργασίας

β) την διερεύνηση των αναγκών των επιχειρήσεων, γ) την αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των προγραμμάτων σπουδών, κλπ.

Επίσης,   θα προωθηθεί η συνεργασία με το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Εργασίας προκειμένου να επιτυγχάνεται η τροφοδοσία του Μηχανισμού Διάγνωσης Αναγκών Αγοράς Εργασίας με τα απαραίτητα δεδομένα που αφορούν στην ανώτατη εκπαίδευση.

Σχόλια (40)

Giannis
|

Ας κλεισει πρωτα ο κ. καθηγητης του ΑΠΘ το δευτερο τμημα ΤΕΦΑ που εχει το ΑΠΘ στις Σερρες (φαινεται οτι αυτο της θεσσαλονικης δεν προλαβαίνει) και μετα το συζηταμε.

Σιμος
|

Χρειάζονται δηλαδή 5 χρόνια για να γίνει πιστοποίηση του προγράμματος σπουδών πριν δοθούν επαγγελματικά? Γιατί δεν κάνετε εξετάσεις σε όλους τους αποφοίτους για να πάρουν επαγγελματικά δίκαια, όπως στις πανελλαδικές. Επειδή τότε θα φανεί ποιος αξίζει;

Observator
|

ολα αυτα δεν εχουν σχεση με τη βελτιωση της λειτουργειας των αει αλλα με την αποτυπωση της εικονας των αει ωστε να γινεται κατανομη της χρηματοδοτησης με ορισμενα κριτηρια.

Δεν υπάρχει πολιτική βούληση
|

Το πρόβλημα είναι ότι όλοι ξεκινάνε με καλές προθέσεις αλλά όταν βλέπουν ότι αυτό κοστίζει ψήφους τα κάνουν χειρότερα. Δείτε το παράδειγμα του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας που τελικά έσπασε στα δύο και μοιράστηκε μεταξύ πανεπιστημίου Πατρών και Πελοποννήσου.

Yiannis Salmatzidis
|

Αναφέρει....
Κύριο κορμό του Δικτύου θα αποτελέσει η Ανάπτυξη και εγκατάσταση Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος από την ΕΘΑΑΕ και η σύνδεση του με τα υφιστάμενα πληροφορικά συστήματα των Γραφείων.
και σε άλλο σημείο...
Το υπουργείο Παιδείας θα χρηματοδοτήσει, μέσω ΕΣΠΑ, με 5.331.000,00 € όλα τα Πανεπιστήμια, προκειμένου τα Γραφεία Διασύνδεσης των ΑΕΙ να λειτουργούν πληροφοριακά συστήματα, ώστε να γίνεται εφικτή η συστηματική μέτρηση, παρακολούθηση και αποτίμηση των δραστηριοτήτων τους και να τροφοδοτείται η στρατηγική και προγραμματική στοχοθεσία τους
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω.
Ή κάνεις μιά κεντρική λύση για όλα ή αφήνεις τις τεμαχισμένες προσπάθειες του κάθε ιδρύματος, όπως ακριβώς έγινε (με αποτυχία) όλα τα προηγούμενα χρόνια. Στην πληροφορική, και ειδικά στη χώρα μας, οτιδήποτε δεν είναι κεντρικοποιημένο είναι by design αποτυχημένο. Και ας το κάνει η ΕΘΑΑΕ με τα μισα χρήματα ή ας βελτιώσει ένα υφιστάμενο best practice.

ρεις
|

όσο και τα τμήματα με 0 μέΛΗ ΔΕΠ που έφτιαξε ο κ. ΓΑΒΡΌΓΛΟΥ σε μια νυχτιά!
Χρειάζεται πολιτική βούληση να κλείσουν...

ΜΕΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ
|

δεν χρειάζεσαι να είσαι για να καταλάβεις αυτό που ξεκίνησαν με το κλείσιμο των ΤΕΙ επι εποχή Γαβρόγλου και την δήθεν αναβάθμιση των τμημάτων, στην πλήρη απαξίωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι δεδομένη η καρατόμηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η προώθηση της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. Πριν επιδοτήσετε τα γραφεία διασύνδεσης φροντίστε να προσλάβετε Καθηγητές γιατί με 5 και 6 καθηγητές νέα τμήματα δεν μπορούν να σταθούν έτσι και αλλιώς στο νεο Πανεπιστήμιο.

Κλείσιμο Πανεπιστημιακών Τμημάτων...
|

Αναδιάρθρωση της 3τοβάθμιας εκπαίδευσης σημαίνει και λουκέτα σε πολλά τμήματα και συγχωνεύσεις σε ομοειδή τμήματα. Περιμένουμε να δούμε επιτέλους πετσόκομα του 30% των τμημάτων....τουλάχιστο!

Πανεπιστήμια 2020
|

Προφανώς μια Νομική ή μια Γεωπονική Σχολή έχει θέση στο Πανεπιστήμιο Πατρών, αλλά δεν μπορούν να λειτουργούν παράλληλα και τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε 5 πόλεις.

Το ίδιο και στην Κρήτη, με πολλές επικαλύψεις στα τμήματα των τριών πλέον πανεπιστημίων στο νησί. Στη Θεσσαλία και την Ήπειρο, πάλι, απλώς ενσωματώθηκαν τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ στα υφιστάμενα πανεπιστήμια. Σε Αιγαίο και Ιόνιο τα αντίστοιχα πανεπιστήμια έχουν επεκταθεί σε διαφορετικά νησιά.

Σε Αττική και Θεσσαλονίκη δημιουργήθηκαν δύο νέα Πανεπιστήμια, ενώ συνεχίζουν να λειτουργούν ιδρύματα όπως ΑΣΠΑΙΤΕ, Χαροκόπειος κ.α. και στη Θράκη το πρωην ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενώθηκε με ένα ΑΕΙ στη Θεσσαλονίκη!

Αυτή η κατάσταση δεν αλλάζει με αξιολογήσεις και πιστοποιήσεις επιμέρους τμημάτων ή σχολών: χρειάζεται γενικό σχέδιο για τα ΑΕΙ και δέσμευση από όλους, υπουργείο και ακαδημαϊκούς.

Ουρούτς
|

Τα σχολεία, "εκπληρώνουν την αποστολή τους", όταν οι μαθητές γράφουν ασσόδυο στις Πανελλαδικές?....

Αρθούρος
|

Αυτό το απόγευμα ασχολήθηκα με τη σύγκριση των περσινών και των φετινών βάσεων στο σύνολο των τμημάτων της χώρας.Πέρα από άλλα συμπεράσματα που ο καθένας μπορεί να βγάλει,υπάρχει σε αρκετά τμήματα,μία βάση κάτω από τα 10000 μόρια και φέτος και πέρσι,ανεξάρτητα από τη δυσκολία των θεμάτων,λόγω του μεγάλου αριθμού των φοιτητών που δέχονται.
Ο καθορισμός των εισακτέων γίνεται με βάση τα δεδομένα της προηγούμενης 30ετίας,όπου κυριαρχούσε η γενιά των baby-boomers και οι απόφοιτοι ήταν 130000 άτομα.Σήμερα όμως που είναι 85000,γιατί υπάρχει η επιμονή στην ίδια τακτική,όταν μάλιστα τα τμήματα έχουν διπλασιαστεί;
Κάθε πανεπιστημιακό τμήμα είχε γιά μία 30ετία μία μονόπλευρη αποστολή,η οποία κατευθυνόταν κυρίως στους προπτυχιακούς φοιτητές,γιά τους οποίους γίνονταν οι επενδύσεις σε έμψυχο και άψυχο υλικό.Επιβάλλεται η αλλαγή νοοτροπίας κι από μέρους της ΑΔΙΠ,όμως πρώτα πρέπει να πεί η κυβέρνηση την αλήθεια στο λαό και να περιορίσει τον αριθμό των μετεγγραφών και τον αριθμό των εισακτέων.
Το τελευταίο δεν πρέπει να γίνει γενικά κι αόριστα,οριζόντια σε όλα τα τμήματα,αλλά σε εκείνα που επανειλημμένα παρουσιάζουν χαμηλές βάσεις κι έχουν λίγο προσωπικό και ανύπαρκτες εγκαταστάσεις.
Από την άλλη,αυτή η αλλαγή νοοτροπίας πρέπει να λάβει υπόψη της ότι τα τμήματα δεν είναι μόνο προπτυχιακού ενδιαφέροντος και μάλιστα εσωτερικού,αλλά αν γίνουν πιό εξωστρεφή,με ξενόγλωσσα προγράμματα, μπορούν να προσελκύσουν φοιτητές από ξένες χώρες με δίδακτρα.Έπειτα,να επεκταθούν σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα,πάλι με δίδακτρα. Τέλος,να επιδοθούν στην έρευνα σε χώρους που απασχολούν την ελληνική κοινωνία,όπως είναι η φαρμακευτική,η βιοτεχνολογία,οι στρατιωτικοί εξοπλισμοί,η πληροφορική κλπ.και όχι η πολιτική.
Η τελευταία δε λείπει από την τοποθέτηση του κυρίου καθηγητή,ο οποίος προκλητικότατα μιλά γιά κλείσιμο τμημάτων τα οποία χτίστηκαν με μεράκι και αγώνες(η Γεωπονική στο Πανεπιστήμιο Πατρών ζητούνταν από τη δεκαετία του 1970)δεν υστερούν σε τίποτα από άλλα που θεωρούνται καλύτερα. Εξάλλου, ποιός θα τολμήσει να κλείσει πανεπιστημιακά τμήματα στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη;

Άμεσα αναδιάταξη του Ακαδημαικού Χάρτη
|

Επειδή τα ποσοστά ανεργίας των αποφοίτων χτυπάνε πλέον κόκκινο πρέπει να συνενωθούν τα τμήματα μεταξύ τους.

σίγουρα το θέλετε αυτό???
|

σίγουρα θα γίνει καταγραφή της επόμενης μέρας??
σίγουρα θα μάθουμε τα αποτελέσματα για όλες τις σχολές??

πόσοι μένουν άνεργοι?? και από ποιες σχολές??
Πόσοι κάνουν άσχετες δουλειές?? και από ποιες σχολές?
πόσοι φεύγουν για πάντα στο εξωτερικό??
τι καριέρα έχει ένας απόφοιτος στην Ελλάδα και τι καριέρα έχει ο ίδιος εκτός Ελλάδας??

Μαζί σας και εγώ, θα κάτσω να δω τα αποτελέσματα, και μετά περιμένω την διασύνδεση με την άνθηση της απασχόλησης και του επαγγελματικού προσανατολισμού...

Κριτήρια
|

Όταν έρθει η ώρα της κρίσης, όλοι θα πληρούν τα κριτήρια ή θα τους λένε ότι θα πάρουν προσωπικό, εξοπλισμό κτλ ώστε τελικά να τα πληρούν. Οπότε, ούτε γάτα, ούτε ζημιά...

Κώστας
|

Πως γίνεται σε μια χώρα με κυρίαρχη οικονομική δραστηριότητα τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή, να θες να κλείσεις Τμήματα επειδή οι απόφοιτοι των δεν βρίσκουν δουλειά στο αντικείμενο ;
Έτσι όπως είναι τώρα η αγορά εργασίας δεν μπορεί να συνδεθεί σε καμία περίπτωση με τον αριθμό των Τμημάτων, το αντικείμενο τους, τη γεωγραφική κατανομή τους και την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων τους.
Χωράνε τόσες Ιατρικές Σχολές στη χώρα μας ; Τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας ; Τόσα Παιδαγωγικά ; Φιλοσοφικές ; αναφέρω ενδεικτικά κάποια...

Κλείσιμο τμημάτων και σχολών ΑΕΙ
|

Οι φοιτητές ανέκαθεν δήλωναν κατά προτεραιότητα τμήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με την οικονομική κρίση αυτό το φαινόμενο έγινε πιο έντονο. Προκείμενου να στηριχθούν και να ισχυροποιηθούν τα περιφερειακά ΑΕΙ πρέπει να συγχωνευτούν τμήματα σε κέντρο και περιφέρεια, με μετακινήσεις προσωπικού και διδασκόντων ώστε να μην απαξιωθούν οι σχολές: κάθε τμήμα πρέπει να έχει τουλάχιστον 40-50 μόνιμα μέλη ΔΕΠ για να προσφέρει ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα επίπεδα.

Η Ελλάδα δε χρειαζόταν ποτέ παραπάνω από 9-10 Δημόσια Πανεπιστήμια, που να καλύπτουν γεωγραφικά και πληθυσμιακά την επικράτεια (πχ. Παν. Ηπείρου, Παν. Θεσσαλίας, Παν. Πελοποννήσου). Όμως τα τελευταία 50 χρόνια δεν υπήρχε κανένα σχέδιο ανάπτυξης. Έτσι αναγκαζόμαστε να συζητάμε το "κλείσιμο" τμημάτων που ιδρύθηκαν με ευρωπαϊκές επιδοτήσεις χωρίς πλάνο βιωσιμότητας ενώ από τα πρώην ΤΕΙ δημιουργήθηκαν τρία νέα πανεπιστήμια σε περιοχές της χώρας που ήδη καλύπτονται από άλλα πανεπιστήμια (ΑΠΘ, ΕΚΠΑ-ΕΜΠ-ΟΠΑ, Παν. Κρήτης).

Σχετικά με τον ακαδημαϊκό χάρτη
|

Η κατάσταση είναι γνωστή κι όλο λόγια ακούμε. Όταν έρχεται όμως η ώρα να γίνει μια σωστή κίνηση τελικά μετράει το πολιτικό κόστος που κανείς δε θέλει να επωμιστει.
Υπάρχουν πανεπιστήμια με 2 και 3 σχολές πληροφορικής σε 2 και περισσότερες διαφορετικές πόλεις που συντηρούνται για διαφορετικούς σκοπούς η κάθε μία. Και αυτά είναι γνωστά αλλά πάντα βρίσκεται τρόπος να δείξουν ότι "εκπληρώνουν το σκοπό τους".

@Ακαδημαικος χάρτης
|

Η λύση που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα είναι αυτή.
Έστω ότι γίνεται. Ολοι οι φοιτητές οδεύουν στα πλησιέστερα, με βάση το αντικείμενο της σχολής τους, τμήματα. Για μια πενταετία περίπου, τα πράγματα θα είναι δύσκολα διότι θα υπάρχουν περισσότεροι φοιτητές σε ένα τμήμα. Ωστόσο, υπάρχουν και εκεί τρόποι αντιμετώπισης της συσσώρευσης. Πρώτον, να μη παίρνουν τα εν λόγω τμήματα παραπάνω εισακτέους από τις πανελλαδικές εξετάσεις και δεύτερον πλέον όλα τα κονδύλια που κατανέμονταν στα περιφερειακά πηγαίνουν στα κεντρικά ΑΕΙ. Συνεπώς, η σχέση υποδομών/προσωπικού - φοιτητες λογικά θα παραμείνει σταθερή. Άρα έχουμε Μειωμένο πολιτικό κόστος και όλοι είναι ευχαριστημένοι με το πέρας των 5 χρόνων. Ο λόγος που μια τέτοια προφανή λύση δεν υλοποιήθηκε πότε είναι επειδή κάποιοι έχουν στήσει επιχειρήσεις ή πωλούν-ενοικιαζουν ακίνητα για τους φοιτητές. Συνεπώς το δίλημμα είναι: λιγότερα τμήματα, λιγότερα χρήματα στα ΑΕΙ, εξορθολογισμός της όλης κατάστασης και αποτροπή κορεσμού στην αγορά εργασίας Έναντι κάποιων επιχειρήσεων και ιδιοκτητών ακινήτων. Μέχρι να έρθει το "τετέλεσται" έχουμε καιρό...

Πανεπιστήμια και ΤΕΙ στην Ελλάδα
|

Τις προηγούμενες δεκαετίες ιδρύθηκαν τμήματα και σχολές, σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, χωρίς ακαδημαϊκό ή οργανωτικό σχέδιο, με στόχο να πολλαπλασιαστούν οι θέσεις εργασίας του προσωπικού σε αυτά (μόνιμων ή με σύμβαση). Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, εδώ και πολλά χρόνια υπάρχουν περιφερειακές σχολές που αδυνατούν να συντηρήσουν τους καθηγητές και τους φοιτητές τους. Κάθε χρόνο χιλιάδες αιτήσεις μετεγγραφών, πολλοί φοιτητές απλώς εγγράφονται και δεν παρακολουθούν μαθήματα και πολλοί διδάσκοντες μετακινούνται προς κεντρικά ΑΕΙ.

Το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να βασίζει τις αποφάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στις προτιμήσεις των υποψηφίων ή στην πορεία των αποφοίτων.

Δεν είναι λογικό να λειτουργούν διπλά ή τριπλά τμήματα σε Αττική ή Θεσσαλονίκη ή Πάτρα, ομοίως είναι παραλογισμός και σπατάλη πόρωντα περιφερειακά πανεπιστήμια να διατηρούν σχολές σε 5 ή 6 περιοχές, απομονώνοντας τα τμήματα.

Ακαδημαϊκός χάρτης των ΑΕΙ
|

Για να μη διορθώσουμε ποτέ καμία λανθασμένη απόφαση του παρελθόντος, με την άναρχη διεύρυνση των ΑΕΙ σε κάθε χωριό και νησί, θα πρέπει να βρούμε κριτήρια που να "βολεύουν" το 90% των τμημάτων;

Τα τμήματα μπορούν με ΠΔ να σταματήσουν να δέχονται εισακτέους από το 2021, να δοθεί το επόμενο έτος στους δευτεροετείς ενισχυμένη δυνατότητα μετεγγραφής σε ομοειδή τμήματα και όσοι είναι στο 3ο ή 4ο έτος σπουδών ή τελειόφοιτοι να έχουν μια πενταετία να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Στο τέλος της πενταετίας απλώς θα μετακινηθούν τα μέλη ΔΕΠ, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα στις σχολές να οργανώσουν τα ακαδημαϊκά προγράμματα με βάση τα κενά στα γνωστικά αντικείμενα - δηλαδή, πχ. να μην προκηρύσσονται θέσεις για 20+ τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων αλλά μόνο για 12 με βάση ένα πλάνο δεκαετίας.

Αυτό θα είναι ωφέλιμο και για τα μεταπτυχιακά / διδακτορικά προγράμματα και για την ανάπτυξη ερευνητικών δραστηριοτήτων.

Λύσεις υπάρχουν ώστε να μη θυσιαστεί άλλη μια γενιά φοιτητών, επειδή ορισμένοι θέλουν να διατηρήσουν θέσεις εργασίας σε απαξιωμένα ΑΕΙ.

ΠΟΤΕ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ.
|

Τμήματα που δέχονται 300-400 φοιτητές κάθε χρόνο και αποφοιτούν 10 εκ9ληρώνουν τον σκοπό τους;

Προτεραιότητες
|

κ. Μήτκα, αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει τεράστιες ανάγκες για να υποστηρίξει οικονομικά την εθνική άμυνα. Δεν ειναι δυνατόν να συνεχίζουν να υφίστανται σχολές, μην πω πανεπιστήμια ολόκληρα, που έγιναν μόνο για να συντηρούν οι οικογένειες των φοιτητών τις τοπικές κοινωνίες. Κάποια στιγμή πρέπει να πάρετε (επιτέλους) τις δύσκολες αποφάσεις και να προχωρήσετε μπροστά. Δεν ειναι δυνατόν να υπάρχουν τόσα δημόσια πανεπιστήμια στην Ελλάδα και τόσες σχολές με τα ίδια επικαλυπτόμενα αντικείμενα, ακόμα και στην ίδια πόλη. Και η μόνη τους παραγωγή να είναι φυσικά πτυχιούχοι άνεργοι. Κανένας ΔΕΠ φυσικά δεν πρόκειται να απολυθεί, απλά θα πρέπει να αναλάβει καθήκοντα κάπου αλλού. Ειδικά εκεί όπου υπάρχει πρόβλημα στελέχωσης. Αφήστε στην άκρη το όποιο πολιτικό κόστος και αναλάβετε τις ευθύνες σας, όλοι...

Μέτρηση απασχόλησης
|

Η σύνδεση σπουδών με αγορά εργασίας δε γίνεται μόνο με την μέτρηση απασχολησιμότητας. Ένα τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικών ή Διοίκησης Επιχειρήσεων μπορεί να αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα σε επίπεδο σπουδών αλλά οι απόφοιτοί του να βρίσκουν εργασία πιο εύκολα απο άλλα τμήματα.

Υπάρχουν τμήματα που πρέπει να κλείσουν ανεξάρτητα από ζήτηση φοιτητών ή εργασία αποφοίτων, είναι θέμα καλύτερης οργάνωσης του ακαδημαϊκού χάρτη και των διαθέσιμων πόρων, κυρίως κατανομής θέσεων προσωπικού.

Obervator
|

Ειναι ενα τμημα που έγινε 5-ετες πριν ενα χρονο ειναι στην πράξη 5-ετες? Φυσικά όχι μέχρι να βγάλει τους πρώτους πτυχιούχους του και να πιστοποιηθεί οτι το πρόγραμμα σπουδών ειναι ανάλογο των άλλων πολυτεχνικών σχολών.

Μέλος ΔΕΠ
|

Η τοποθέτηση observator είναι πολύ σωστή. Ακόμα 5.000.0000 που θα δώσουν στα πανεπιστήμια τη δυνατότητα να προσλάβουν 2-3 υπαλλήλους για 3 χρόνια και μετά τίποτα. Οι υπάλληλοι θα φύγουν και τα γραφεία θα δοθούν για άλλη χρήση. Δώστε 200.000 να φτιάξετε ή να αγοράσετε ένα λογισμικό παρακολούθησης αποφοίτων και δώστε το στα πανεπιστήμια. Δώστε επαγγελματικά δικαιώματα σε όλα τα τμήματα και αφήστε τους συντεχνιασμούς της ψωροκώσταινας και κάντε κατανομή θέσεων φοιτητών με βάση δημογραφικά χαρακτηριστικά.
Τα 5.000.000 δώστε τα για εξοπλισμό η μέλη ΔΕΠ που φεύγουν συνεχώς με συντάξεις και δεν αντικαθίστανται.

μεγαλοϊδεατισμός
|

λίγη σεμνότητα δεν βλάπτει, όταν μάλιστα έχεις επιλεγεί πολιτικά.
Θα έλεγα να κάνει σωστά την δουλειά της η ΕΘΑΑΕ και να μας πει πόσα λεφτά χρειάζονται τα Πανεπιστήμια για να προσφέρουν την ποιότητα που απαιτείται.
Στην συνέχεια να εγκαλέσει το υπουργείο και την κυβέρνηση αν δεν δώσει αυτά τα χρήματα.

Μα τι λέω, αυτό θέλει δύναμη, να μην φοβάται κάποιος, να μην υπολογίζει απώλειες οικονομικών κτλ κτλ

Observator
|

Τα τμηματα δεν κλείνουν διοτι θα πρέπει να απολυσουν διδακτικο προσωπικο το οποιο δεν μπορουν να προσλάβουν ξανά. Αυτο που μπορεί να γίνει είναι κάποια συγχώνευση. Ομως οι συγχωνεύσεις λειτουργούν οταν το προσωπικο ειναι συμπληρωματικό ως προς τις ειδικότητες, διαφορετικά δημιουργείται μια συσσωρευση. Πέρα από ολα αυτά, σχετικά με τα παραπάνω σχόλια. Οι σχολές μηχανικών που τυπικά είναι πενταετείς αυτή τη στιγμή, φυσικά δεν εχουν ολοκληρώσει τον κυκλο τους δηλ. δεν εχουν ακόμα αποφοίτους με 5 έτη σπουδών και οταν θα έχουν αυτο θα το δει η επόμενη διοίκηση της ΕΘΑΑΕ. Αρα δεν είναι του παρόντος. Αυτο που συμβαίνει είναι ότι η ΕΘΑΑΕ θέλει έχει εικονα για την επαγγελματική πορεία των αποφοίτων. Συμφωνοι. Αλλά δεν μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα όταν η αγορά εργασίας λειτουργεί με στρεβλώσεις και με όρους οικονομικής κρίσης. Ουσιαστικά τα Τμηματα πρέπει να ειναι προσεκτικά στην παρούσα συγκυρία.

ΟΛΟ ΛΟΓΙΑ ΕΙΣΤΕ......
|

Υπό κανονικές συνθήκες οι καμπάνες ηχούν για πολλά τμήματα Πανεπιστημίων κυρίως της Περιφέρειας που συγκεντρώνουν πολύ χαμηλές βάσεις εισαγωγής, για πολλά χρόνια, και ΟΧΙ απαραίτητα για τις σχολές Μηχανικών.
Το πολιτικό κόστος ποιος θα αναλάβει δε ξέρουμε για να γίνει κάτι τέτοιο.

Δον Κιχώτης, ανταποκριτής του esos.gr
|

Φιλοσοφική Σχολή Κάτω Ραχούλας
Τῇ ὑπερμάχῷ στρατηγῷ τὰ νικητήρια...

Δον Κιχώτης
|

Μολὼν λαβέ!
ή
Ω ξειν, αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ότι τήδε κείμεθα τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι.
ή
- Ἢ Τὰν Ἢ Ἐπὶ Τᾶς!
- Ναι, μάνα!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ