Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΕΙ

“Τελεσίγραφο” στα Πανεπιστήμια: Τα τμήματα που δεν εκπληρώνουν την αποστολή τους θα κλείσουν ή θα μετεξελιχθούν

Το υπουργείο Παιδείας θα χρηματοδοτήσει, μέσω ΕΣΠΑ, με 5.331.000,00 € όλα τα Πανεπιστήμια
Δημοσίευση: 07/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Τελεσίγραφο” προς όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας ότι “αν τα δεδομένα υποδεικνύουν  ότι κάποια τμήματα δεν εκπληρώνουν την αποστολή τους θα κλείσουν ή θα μετεξελιχθούν, έστειλε με άρθρο του ο πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (πρώην ΑΔΙΠ) Καθηγητής Περικλής Μήτκας.

“Το Ανώτατο Συμβούλιο της ΕΘΑΑΕ επεξεργάζεται ήδη στοιχεία για την κατάσταση και τις προοπτικές  των ελληνικών  ΑΕΙ, βάσει των οποίων θα εισηγηθεί την εθνική στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση”, δηλώνει ο Περικλής Μήτκας και σημειώνει:  "Η ΕΘΑΑΕ προγραμματίζει επίσης , σε συνεργασία με τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, τη συστηματική παρακολούθηση  της ένταξης των αποφοίτων κάθε τμήματος στην αγορά εργασίας. Βασιζόμαστε σε δεδομένα για να χαράξουμε  τα επόμενα βήματα”.

Χρηματοδότηση

Το υπουργείο Παιδείας θα χρηματοδοτήσει, μέσω ΕΣΠΑ, με 5.331.000,00 €  όλα τα Πανεπιστήμια, προκειμένου τα  Γραφεία Διασύνδεσης των ΑΕΙ :

  • να  στελεχωθούν με εξειδικευμένο, ως προς τα αντικείμενά τους, ανθρώπινο δυναμικό,
  • να λειτουργούν πληροφοριακά συστήματα, ώστε να γίνεται εφικτή η συστηματική μέτρηση, παρακολούθηση και αποτίμηση των δραστηριοτήτων τους και να τροφοδοτείται η στρατηγική και προγραμματική στοχοθεσία τους,
  • να  οργανώσουν και θα τυποποιήσουν τις δραστηριότητες και την παροχή υπηρεσιών τους.

Για την τυποποίηση αυτή, και σε συνεργασία με την ΕΘΑΑΕ, πρόκειται να αναπτυχθούν ενιαία συστήματα και εργαλεία καταγραφής, παρακολούθησης και αξιολόγησης των ακόλουθων δραστηριοτήτων:

α) ιχνηλάτηση αποφοίτων, σύμφωνα με τα πρότυπα που αναπτύσσει η ΕΘΑΑΕ και σε συνεργασία μαζί της. Στο πλαίσιο του συστήματος θα διενεργείται εξατομικευμένη καταγραφή του προφίλ των φοιτητών και αποφοίτων κάθε ΑΕΙ και η εκπαιδευτική & εργασιακή πορεία τους, ώστε να αποτυπώνεται κατά δεδομένα χρονικά διαστήματα η απόκτηση γνώσεων, ικανοτήτων ή δεξιοτήτων.

Επιδιωκόμενος στόχος είναι η μέτρηση της απασχολησιμότητας και της απασχόλησης, κυρίως των αποφοίτων των ΑΕΙ, κατά τακτά χρονικά διαστήματα,

β) παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε ομάδες στόχου: i) φοιτητές, ii) τελειόφοιτους, iii) αποφοίτους, iv) συλλόγους αποφοίτων, v) επιχειρήσεις και vi) επαγγελματικούς φορείς και επιμελητήρια,

γ) εκπόνηση περιοδικών μελετών ή/και ερευνών πεδίου (surveys, focus groups) αναφορικά με τις συνθήκες απασχόλησης των αποφοίτων και για την τεκμηρίωση της αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων των προγραμμάτων σπουδών, με τη χρήση κοινών ερωτηματολόγιων και μεθοδολογιών, στα πρότυπα που αναπτύσσει η ΕΘΑΑΕ, ώστε να έχουν ιδρυματική και εθνική προστιθέμενη αξία, και

Δίκτυο  Γραφείων Διασύνδεσης των ΑΕΙ

Επίσης θα δημιουργηθεί    και θα λειτουργήσει  Δίκτυο  των Γραφείων Διασύνδεσης των ΑΕΙ

Κύριο κορμό του Δικτύου θα αποτελέσει η Ανάπτυξη και εγκατάσταση Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος από την ΕΘΑΑΕ και η σύνδεση του με τα υφιστάμενα πληροφορικά συστήματα των Γραφείων καθώς και η χρήση των δικαιωμάτων (licences) κάθε Γραφείου Διασύνδεσης.

Βάσει προτύπων της ΕΘΑΑΕ, θα αναπτυχθούν ενιαία μεθοδολογία και εργαλεία για τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων του μηχανισμού ιχνηλάτησης αποφοίτων (graduate tracking), μεθοδολογίες διενέργειας μελετών και ερευνών για:

α) την πορεία των αποφοίτων στην αγορά εργασίας

β) την διερεύνηση των αναγκών των επιχειρήσεων, γ) την αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των προγραμμάτων σπουδών, κλπ.

Επίσης,   θα προωθηθεί η συνεργασία με το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Εργασίας προκειμένου να επιτυγχάνεται η τροφοδοσία του Μηχανισμού Διάγνωσης Αναγκών Αγοράς Εργασίας με τα απαραίτητα δεδομένα που αφορούν στην ανώτατη εκπαίδευση.

Σχόλια (40)

 
θαμώνας
07 Σεπ 2020 12:35

αν κατάλαβα καλά οι σχολές μηχανικών που δεν είναι πολυτεχνικές δεν εκπληρώνουν το σκοπό τους (δηλαδή να βγάζουν μηχανικούς ΠΕ) θα πρέπει να κλείσουν ή να μετεξελιχθούν;;

 
Observator
07 Σεπ 2020 12:42

Η οργανωση των ΑΕΙ σε προσωπικο δεν μπορει να γινεται μεσω ΕΣΠΑ. Η ιχνηλατηση αποφοιτων εγινε με χρήματα απο ευρωπαικα προγράμματα πριν απο 15 χρονια ομως χωρις χρηματαδοτηση αυτο δε συνεχιστηκε. Χρηματα δοθηκαν στις ΜΟΔΙΠ των ΑΕΙ προσφατα για να αναπτυξουν πληροφοριακα συστηματα χωρις κανεις να ενδιαφερθει στο να συλλεγονται τα ιδια στοιχεια. Η ΑΔΙΠ το ανακαλυψε πολυ αργα. Πολυ δυσκολα θα βρει τμηματα που δεν εκπληρωνουν την αποστολή τους. Καλο ειναι η ΕΘΑΑΕ να εχει ενα ουδετερο ρολο αναμεσα στο υπουργειο και στα ΑΕΙ. Οι παραπανω δηλωσεις παραβιαζουν αυτη την ουδετεροτητα με οτι συνεπειες μπορει να εχει.

 
Άννα
07 Σεπ 2020 12:54

Για να υπάρξει αυτή η "πορεία των αποφοίτων στην αγορά εργασίας" δεν θα πρέπει πρώτα να δοθούν και να διευκρινιστούν και τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα; Για παράδειγμα στις νέες Σχολές Μηχανικών που δεν είναι πολυτεχνικές; Όποιος εισήχθη εκεί πέρυσι και φέτος δεν γνωρίζει ποια επαγγελματικά δικαιώματα θα έχει όταν αποφοιτήσει σε λίγα χρόνια...

 
@Αννα
07 Σεπ 2020 13:01

Συμπάσχω και γω αγαπητή, εκεί το πάνε. Βέβαια το να κλείσουν τμήματα θα τους κοστίσει ψήφους και το ξέρουν.

 
Γιώργος
07 Σεπ 2020 13:08

Ενώ εκκρεμούν τα επαγγελματικά δικαιώματα για μεγάλο αριθμό τμημάτων έρχεται σαν κομισάριος της κυβέρνησης ο κύριος αυτός να μιλήσει για "πορεία των αποφοίτων στην αγορά εργασίας". Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά.

 
Ακης
07 Σεπ 2020 13:11

Εκτός από τα τμήματα με τίτλο "μηχανικών" υπάρχει κάποια προβλέψει για τα τμήματα, που δεν είναι "μηχανικών" (πχ "Συστημάτων ενέργειας Λάρισα"), αν θα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα;

 
@θαμωνας
07 Σεπ 2020 13:13

Βγάζουν ήδη στα χαρτιά μηχανικός (τίτλος) ΠΕ. Το πρόβλημα είναι το ΤΕΕ, εάν η feani δεν πιέσει λίγο πιστεύω ποτέ δεν θα δοθούν τα ΕΔ.

 
Μάριος
07 Σεπ 2020 13:16

Ανάπτυξη των ΑΕΙ με λεφτά απο το ΕΣΠΑ;;;;; Είναι να γελάει κανείς με την προχειρότητα και την ανευθυνότητα των "υπευθύνων". Επίσης, μιας και ιχνηλατούνται οι απόφοιτοι δεν κάνει τον κόπο ο κ. Μήτκας να μας ενημερώσει για τα επαγγελματικά δικαιώματα των νέων τμημάτων μηχανικών; Δυστυχώς άλλη μια κακή επιλογή η τοποθέτησή του σε αυτό το πόστο. Με καθαρά πολιτικά κριτήρια για να ακολουθεί τις εντολές της κυβέρνησης.

 
Μακάρι...
07 Σεπ 2020 13:37

Μακάρι αλλά δεν το βλέπουμε. Στο τέλος θα επικρατήσουν πάλι τα γνωστά κριτήρια που τόσα χρόνια διατηρούν αυτή την τραγική κατάσταση σε πολλά τμήματα της επαρχίας ιδιαίτερα.

 
Ιωάννης Κ.
07 Σεπ 2020 13:50

Η παιδεία και η εκπαίδευση σε μία φυσιολογική χώρα, δεν προχωρούν με απειλές και τελεσίγραφα. Ας εξηγήσει ο κ. Μήτκας, ποια είναι τα δεδομένα αυτά με τα οποία θα αποδειχθεί ότι κάποια Τμήματα δεν εκπληρώνουν την αποστολή τους. Και να μην ξεχνάει πως πίσω από ένα απρόσωπο Τμήμα υπάρχουν μέλη ΔΕΠ, διοικητικοί κ.λπ. που δίνουν αγώνα με νύχια και με δόντια για να προσφέρουν αξιοπρεπή εκπαίδευση στα παιδιά. Αναφέρομαι στα υποτιμημένα και "παρακατιανά" τμήματα. Η ΕΘΑΑΕ πρέπει να είναι κοντά στα ΑΕΙ και να αφουγκράζεται τις ανάγκες και τα προβλήματά τους και όχι να παριστάνει τον εντεταγμένο από το υπουργείο τιμωρό.

 
Δον Κιχώτης
07 Σεπ 2020 14:08

Μολὼν λαβέ!
ή
Ω ξειν, αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ότι τήδε κείμεθα τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι.
ή
- Ἢ Τὰν Ἢ Ἐπὶ Τᾶς!
- Ναι, μάνα!

 
Δον Κιχώτης, ανταποκριτής του esos.gr
07 Σεπ 2020 14:28

Φιλοσοφική Σχολή Κάτω Ραχούλας
Τῇ ὑπερμάχῷ στρατηγῷ τὰ νικητήρια...

 
ΟΛΟ ΛΟΓΙΑ ΕΙΣΤΕ......
07 Σεπ 2020 14:41

Υπό κανονικές συνθήκες οι καμπάνες ηχούν για πολλά τμήματα Πανεπιστημίων κυρίως της Περιφέρειας που συγκεντρώνουν πολύ χαμηλές βάσεις εισαγωγής, για πολλά χρόνια, και ΟΧΙ απαραίτητα για τις σχολές Μηχανικών.
Το πολιτικό κόστος ποιος θα αναλάβει δε ξέρουμε για να γίνει κάτι τέτοιο.

 
Observator
07 Σεπ 2020 15:12

Τα τμηματα δεν κλείνουν διοτι θα πρέπει να απολυσουν διδακτικο προσωπικο το οποιο δεν μπορουν να προσλάβουν ξανά. Αυτο που μπορεί να γίνει είναι κάποια συγχώνευση. Ομως οι συγχωνεύσεις λειτουργούν οταν το προσωπικο ειναι συμπληρωματικό ως προς τις ειδικότητες, διαφορετικά δημιουργείται μια συσσωρευση. Πέρα από ολα αυτά, σχετικά με τα παραπάνω σχόλια. Οι σχολές μηχανικών που τυπικά είναι πενταετείς αυτή τη στιγμή, φυσικά δεν εχουν ολοκληρώσει τον κυκλο τους δηλ. δεν εχουν ακόμα αποφοίτους με 5 έτη σπουδών και οταν θα έχουν αυτο θα το δει η επόμενη διοίκηση της ΕΘΑΑΕ. Αρα δεν είναι του παρόντος. Αυτο που συμβαίνει είναι ότι η ΕΘΑΑΕ θέλει έχει εικονα για την επαγγελματική πορεία των αποφοίτων. Συμφωνοι. Αλλά δεν μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα όταν η αγορά εργασίας λειτουργεί με στρεβλώσεις και με όρους οικονομικής κρίσης. Ουσιαστικά τα Τμηματα πρέπει να ειναι προσεκτικά στην παρούσα συγκυρία.

 
μεγαλοϊδεατισμός
07 Σεπ 2020 15:27

λίγη σεμνότητα δεν βλάπτει, όταν μάλιστα έχεις επιλεγεί πολιτικά.
Θα έλεγα να κάνει σωστά την δουλειά της η ΕΘΑΑΕ και να μας πει πόσα λεφτά χρειάζονται τα Πανεπιστήμια για να προσφέρουν την ποιότητα που απαιτείται.
Στην συνέχεια να εγκαλέσει το υπουργείο και την κυβέρνηση αν δεν δώσει αυτά τα χρήματα.

Μα τι λέω, αυτό θέλει δύναμη, να μην φοβάται κάποιος, να μην υπολογίζει απώλειες οικονομικών κτλ κτλ

 
Μέλος ΔΕΠ
07 Σεπ 2020 15:32

Η τοποθέτηση observator είναι πολύ σωστή. Ακόμα 5.000.0000 που θα δώσουν στα πανεπιστήμια τη δυνατότητα να προσλάβουν 2-3 υπαλλήλους για 3 χρόνια και μετά τίποτα. Οι υπάλληλοι θα φύγουν και τα γραφεία θα δοθούν για άλλη χρήση. Δώστε 200.000 να φτιάξετε ή να αγοράσετε ένα λογισμικό παρακολούθησης αποφοίτων και δώστε το στα πανεπιστήμια. Δώστε επαγγελματικά δικαιώματα σε όλα τα τμήματα και αφήστε τους συντεχνιασμούς της ψωροκώσταινας και κάντε κατανομή θέσεων φοιτητών με βάση δημογραφικά χαρακτηριστικά.
Τα 5.000.000 δώστε τα για εξοπλισμό η μέλη ΔΕΠ που φεύγουν συνεχώς με συντάξεις και δεν αντικαθίστανται.

 
Obervator
07 Σεπ 2020 15:40

Ειναι ενα τμημα που έγινε 5-ετες πριν ενα χρονο ειναι στην πράξη 5-ετες? Φυσικά όχι μέχρι να βγάλει τους πρώτους πτυχιούχους του και να πιστοποιηθεί οτι το πρόγραμμα σπουδών ειναι ανάλογο των άλλων πολυτεχνικών σχολών.

 
Μέτρηση απασχόλησης
07 Σεπ 2020 15:49

Η σύνδεση σπουδών με αγορά εργασίας δε γίνεται μόνο με την μέτρηση απασχολησιμότητας. Ένα τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικών ή Διοίκησης Επιχειρήσεων μπορεί να αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα σε επίπεδο σπουδών αλλά οι απόφοιτοί του να βρίσκουν εργασία πιο εύκολα απο άλλα τμήματα.

Υπάρχουν τμήματα που πρέπει να κλείσουν ανεξάρτητα από ζήτηση φοιτητών ή εργασία αποφοίτων, είναι θέμα καλύτερης οργάνωσης του ακαδημαϊκού χάρτη και των διαθέσιμων πόρων, κυρίως κατανομής θέσεων προσωπικού.

 
Προτεραιότητες
07 Σεπ 2020 16:16

κ. Μήτκα, αυτή τη στιγμή η Ελλάδα έχει τεράστιες ανάγκες για να υποστηρίξει οικονομικά την εθνική άμυνα. Δεν ειναι δυνατόν να συνεχίζουν να υφίστανται σχολές, μην πω πανεπιστήμια ολόκληρα, που έγιναν μόνο για να συντηρούν οι οικογένειες των φοιτητών τις τοπικές κοινωνίες. Κάποια στιγμή πρέπει να πάρετε (επιτέλους) τις δύσκολες αποφάσεις και να προχωρήσετε μπροστά. Δεν ειναι δυνατόν να υπάρχουν τόσα δημόσια πανεπιστήμια στην Ελλάδα και τόσες σχολές με τα ίδια επικαλυπτόμενα αντικείμενα, ακόμα και στην ίδια πόλη. Και η μόνη τους παραγωγή να είναι φυσικά πτυχιούχοι άνεργοι. Κανένας ΔΕΠ φυσικά δεν πρόκειται να απολυθεί, απλά θα πρέπει να αναλάβει καθήκοντα κάπου αλλού. Ειδικά εκεί όπου υπάρχει πρόβλημα στελέχωσης. Αφήστε στην άκρη το όποιο πολιτικό κόστος και αναλάβετε τις ευθύνες σας, όλοι...

 
ΠΟΤΕ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ.
07 Σεπ 2020 16:22

Τμήματα που δέχονται 300-400 φοιτητές κάθε χρόνο και αποφοιτούν 10 εκ9ληρώνουν τον σκοπό τους;

 
Ακαδημαϊκός χάρτης των ΑΕΙ
07 Σεπ 2020 16:53

Για να μη διορθώσουμε ποτέ καμία λανθασμένη απόφαση του παρελθόντος, με την άναρχη διεύρυνση των ΑΕΙ σε κάθε χωριό και νησί, θα πρέπει να βρούμε κριτήρια που να "βολεύουν" το 90% των τμημάτων;

Τα τμήματα μπορούν με ΠΔ να σταματήσουν να δέχονται εισακτέους από το 2021, να δοθεί το επόμενο έτος στους δευτεροετείς ενισχυμένη δυνατότητα μετεγγραφής σε ομοειδή τμήματα και όσοι είναι στο 3ο ή 4ο έτος σπουδών ή τελειόφοιτοι να έχουν μια πενταετία να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Στο τέλος της πενταετίας απλώς θα μετακινηθούν τα μέλη ΔΕΠ, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα στις σχολές να οργανώσουν τα ακαδημαϊκά προγράμματα με βάση τα κενά στα γνωστικά αντικείμενα - δηλαδή, πχ. να μην προκηρύσσονται θέσεις για 20+ τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων αλλά μόνο για 12 με βάση ένα πλάνο δεκαετίας.

Αυτό θα είναι ωφέλιμο και για τα μεταπτυχιακά / διδακτορικά προγράμματα και για την ανάπτυξη ερευνητικών δραστηριοτήτων.

Λύσεις υπάρχουν ώστε να μη θυσιαστεί άλλη μια γενιά φοιτητών, επειδή ορισμένοι θέλουν να διατηρήσουν θέσεις εργασίας σε απαξιωμένα ΑΕΙ.

 
Πανεπιστήμια και ΤΕΙ στην Ελλάδα
07 Σεπ 2020 17:00

Τις προηγούμενες δεκαετίες ιδρύθηκαν τμήματα και σχολές, σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, χωρίς ακαδημαϊκό ή οργανωτικό σχέδιο, με στόχο να πολλαπλασιαστούν οι θέσεις εργασίας του προσωπικού σε αυτά (μόνιμων ή με σύμβαση). Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, εδώ και πολλά χρόνια υπάρχουν περιφερειακές σχολές που αδυνατούν να συντηρήσουν τους καθηγητές και τους φοιτητές τους. Κάθε χρόνο χιλιάδες αιτήσεις μετεγγραφών, πολλοί φοιτητές απλώς εγγράφονται και δεν παρακολουθούν μαθήματα και πολλοί διδάσκοντες μετακινούνται προς κεντρικά ΑΕΙ.

Το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να βασίζει τις αποφάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στις προτιμήσεις των υποψηφίων ή στην πορεία των αποφοίτων.

Δεν είναι λογικό να λειτουργούν διπλά ή τριπλά τμήματα σε Αττική ή Θεσσαλονίκη ή Πάτρα, ομοίως είναι παραλογισμός και σπατάλη πόρωντα περιφερειακά πανεπιστήμια να διατηρούν σχολές σε 5 ή 6 περιοχές, απομονώνοντας τα τμήματα.

 
@Ακαδημαικος χάρτης
07 Σεπ 2020 18:16

Η λύση που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα είναι αυτή.
Έστω ότι γίνεται. Ολοι οι φοιτητές οδεύουν στα πλησιέστερα, με βάση το αντικείμενο της σχολής τους, τμήματα. Για μια πενταετία περίπου, τα πράγματα θα είναι δύσκολα διότι θα υπάρχουν περισσότεροι φοιτητές σε ένα τμήμα. Ωστόσο, υπάρχουν και εκεί τρόποι αντιμετώπισης της συσσώρευσης. Πρώτον, να μη παίρνουν τα εν λόγω τμήματα παραπάνω εισακτέους από τις πανελλαδικές εξετάσεις και δεύτερον πλέον όλα τα κονδύλια που κατανέμονταν στα περιφερειακά πηγαίνουν στα κεντρικά ΑΕΙ. Συνεπώς, η σχέση υποδομών/προσωπικού - φοιτητες λογικά θα παραμείνει σταθερή. Άρα έχουμε Μειωμένο πολιτικό κόστος και όλοι είναι ευχαριστημένοι με το πέρας των 5 χρόνων. Ο λόγος που μια τέτοια προφανή λύση δεν υλοποιήθηκε πότε είναι επειδή κάποιοι έχουν στήσει επιχειρήσεις ή πωλούν-ενοικιαζουν ακίνητα για τους φοιτητές. Συνεπώς το δίλημμα είναι: λιγότερα τμήματα, λιγότερα χρήματα στα ΑΕΙ, εξορθολογισμός της όλης κατάστασης και αποτροπή κορεσμού στην αγορά εργασίας Έναντι κάποιων επιχειρήσεων και ιδιοκτητών ακινήτων. Μέχρι να έρθει το "τετέλεσται" έχουμε καιρό...

 
Σχετικά με τον ακαδημαϊκό χάρτη
07 Σεπ 2020 18:30

Η κατάσταση είναι γνωστή κι όλο λόγια ακούμε. Όταν έρχεται όμως η ώρα να γίνει μια σωστή κίνηση τελικά μετράει το πολιτικό κόστος που κανείς δε θέλει να επωμιστει.
Υπάρχουν πανεπιστήμια με 2 και 3 σχολές πληροφορικής σε 2 και περισσότερες διαφορετικές πόλεις που συντηρούνται για διαφορετικούς σκοπούς η κάθε μία. Και αυτά είναι γνωστά αλλά πάντα βρίσκεται τρόπος να δείξουν ότι "εκπληρώνουν το σκοπό τους".

 
Κλείσιμο τμημάτων και σχολών ΑΕΙ
07 Σεπ 2020 18:31

Οι φοιτητές ανέκαθεν δήλωναν κατά προτεραιότητα τμήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με την οικονομική κρίση αυτό το φαινόμενο έγινε πιο έντονο. Προκείμενου να στηριχθούν και να ισχυροποιηθούν τα περιφερειακά ΑΕΙ πρέπει να συγχωνευτούν τμήματα σε κέντρο και περιφέρεια, με μετακινήσεις προσωπικού και διδασκόντων ώστε να μην απαξιωθούν οι σχολές: κάθε τμήμα πρέπει να έχει τουλάχιστον 40-50 μόνιμα μέλη ΔΕΠ για να προσφέρει ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα επίπεδα.

Η Ελλάδα δε χρειαζόταν ποτέ παραπάνω από 9-10 Δημόσια Πανεπιστήμια, που να καλύπτουν γεωγραφικά και πληθυσμιακά την επικράτεια (πχ. Παν. Ηπείρου, Παν. Θεσσαλίας, Παν. Πελοποννήσου). Όμως τα τελευταία 50 χρόνια δεν υπήρχε κανένα σχέδιο ανάπτυξης. Έτσι αναγκαζόμαστε να συζητάμε το "κλείσιμο" τμημάτων που ιδρύθηκαν με ευρωπαϊκές επιδοτήσεις χωρίς πλάνο βιωσιμότητας ενώ από τα πρώην ΤΕΙ δημιουργήθηκαν τρία νέα πανεπιστήμια σε περιοχές της χώρας που ήδη καλύπτονται από άλλα πανεπιστήμια (ΑΠΘ, ΕΚΠΑ-ΕΜΠ-ΟΠΑ, Παν. Κρήτης).

 
Κώστας
07 Σεπ 2020 18:32

Πως γίνεται σε μια χώρα με κυρίαρχη οικονομική δραστηριότητα τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή, να θες να κλείσεις Τμήματα επειδή οι απόφοιτοι των δεν βρίσκουν δουλειά στο αντικείμενο ;
Έτσι όπως είναι τώρα η αγορά εργασίας δεν μπορεί να συνδεθεί σε καμία περίπτωση με τον αριθμό των Τμημάτων, το αντικείμενο τους, τη γεωγραφική κατανομή τους και την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων τους.
Χωράνε τόσες Ιατρικές Σχολές στη χώρα μας ; Τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας ; Τόσα Παιδαγωγικά ; Φιλοσοφικές ; αναφέρω ενδεικτικά κάποια...

 
Κριτήρια
07 Σεπ 2020 18:48

Όταν έρθει η ώρα της κρίσης, όλοι θα πληρούν τα κριτήρια ή θα τους λένε ότι θα πάρουν προσωπικό, εξοπλισμό κτλ ώστε τελικά να τα πληρούν. Οπότε, ούτε γάτα, ούτε ζημιά...

 
σίγουρα το θέλετε αυτό???
07 Σεπ 2020 18:50

σίγουρα θα γίνει καταγραφή της επόμενης μέρας??
σίγουρα θα μάθουμε τα αποτελέσματα για όλες τις σχολές??

πόσοι μένουν άνεργοι?? και από ποιες σχολές??
Πόσοι κάνουν άσχετες δουλειές?? και από ποιες σχολές?
πόσοι φεύγουν για πάντα στο εξωτερικό??
τι καριέρα έχει ένας απόφοιτος στην Ελλάδα και τι καριέρα έχει ο ίδιος εκτός Ελλάδας??

Μαζί σας και εγώ, θα κάτσω να δω τα αποτελέσματα, και μετά περιμένω την διασύνδεση με την άνθηση της απασχόλησης και του επαγγελματικού προσανατολισμού...

 
Άμεσα αναδιάταξη του Ακαδημαικού Χάρτη
07 Σεπ 2020 19:00

Επειδή τα ποσοστά ανεργίας των αποφοίτων χτυπάνε πλέον κόκκινο πρέπει να συνενωθούν τα τμήματα μεταξύ τους.

 
Αρθούρος
07 Σεπ 2020 20:13

Αυτό το απόγευμα ασχολήθηκα με τη σύγκριση των περσινών και των φετινών βάσεων στο σύνολο των τμημάτων της χώρας.Πέρα από άλλα συμπεράσματα που ο καθένας μπορεί να βγάλει,υπάρχει σε αρκετά τμήματα,μία βάση κάτω από τα 10000 μόρια και φέτος και πέρσι,ανεξάρτητα από τη δυσκολία των θεμάτων,λόγω του μεγάλου αριθμού των φοιτητών που δέχονται.
Ο καθορισμός των εισακτέων γίνεται με βάση τα δεδομένα της προηγούμενης 30ετίας,όπου κυριαρχούσε η γενιά των baby-boomers και οι απόφοιτοι ήταν 130000 άτομα.Σήμερα όμως που είναι 85000,γιατί υπάρχει η επιμονή στην ίδια τακτική,όταν μάλιστα τα τμήματα έχουν διπλασιαστεί;
Κάθε πανεπιστημιακό τμήμα είχε γιά μία 30ετία μία μονόπλευρη αποστολή,η οποία κατευθυνόταν κυρίως στους προπτυχιακούς φοιτητές,γιά τους οποίους γίνονταν οι επενδύσεις σε έμψυχο και άψυχο υλικό.Επιβάλλεται η αλλαγή νοοτροπίας κι από μέρους της ΑΔΙΠ,όμως πρώτα πρέπει να πεί η κυβέρνηση την αλήθεια στο λαό και να περιορίσει τον αριθμό των μετεγγραφών και τον αριθμό των εισακτέων.
Το τελευταίο δεν πρέπει να γίνει γενικά κι αόριστα,οριζόντια σε όλα τα τμήματα,αλλά σε εκείνα που επανειλημμένα παρουσιάζουν χαμηλές βάσεις κι έχουν λίγο προσωπικό και ανύπαρκτες εγκαταστάσεις.
Από την άλλη,αυτή η αλλαγή νοοτροπίας πρέπει να λάβει υπόψη της ότι τα τμήματα δεν είναι μόνο προπτυχιακού ενδιαφέροντος και μάλιστα εσωτερικού,αλλά αν γίνουν πιό εξωστρεφή,με ξενόγλωσσα προγράμματα, μπορούν να προσελκύσουν φοιτητές από ξένες χώρες με δίδακτρα.Έπειτα,να επεκταθούν σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα,πάλι με δίδακτρα. Τέλος,να επιδοθούν στην έρευνα σε χώρους που απασχολούν την ελληνική κοινωνία,όπως είναι η φαρμακευτική,η βιοτεχνολογία,οι στρατιωτικοί εξοπλισμοί,η πληροφορική κλπ.και όχι η πολιτική.
Η τελευταία δε λείπει από την τοποθέτηση του κυρίου καθηγητή,ο οποίος προκλητικότατα μιλά γιά κλείσιμο τμημάτων τα οποία χτίστηκαν με μεράκι και αγώνες(η Γεωπονική στο Πανεπιστήμιο Πατρών ζητούνταν από τη δεκαετία του 1970)δεν υστερούν σε τίποτα από άλλα που θεωρούνται καλύτερα. Εξάλλου, ποιός θα τολμήσει να κλείσει πανεπιστημιακά τμήματα στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ