Πανελλαδικές: Επανήλθαν οι Συντελεστές Βαρύτητας με απόφαση της Ν. Κεραμέως

Θα ισχύσει από τις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις του έτους 2021

10/09/2020

Άκουσε το άρθρο

Την επαναφορά των Συντελεστών Βαρύτητας για τον υπολογισμό των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ειδικότερα, η απόφαση της υπουργού Παιδείας προβλέπει τα εξής:

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές

Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίζονται παρακάτω. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις τμημάτων που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:

A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1ο Επιστημονικό Πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες:

α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας

2ο Επιστημονικό Πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο επιστήμες υγείας και ζωής:

α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής:

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Οικονομία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Σχόλια (57)

ας γίνουν απλά τα πράγματα...
|

- εισαγωγή μέσα από το απολυτήριο
- όχι επιστημονικά πεδία, αλλά μια ομάδα από 7-10 μαθήματα που 'χρειάζονται' σχετική επίδοση που θα προσδιορίζει κάθε τμήμα.
- οι μαθητές δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις σε κάποια από αυτά (ανώτατο όριο τα 5 μαθήματα) και βγαίνει το απολυτήριο.
- Δήλωση περιορισμένου αριθμού σχολών ανά μαθητή (πχ. 20) όπου βάσει απολυτηρίου και βαθμών από Πανελλαδικές γίνεσαι δεκτός

Τέλος...ούτε μετεγγραφές ούτε άλλα...όποιος έχει κοινωνικούς λόγους οικονομικής ενίσχυσης να του δίνετε με κριτήρια παρακολούθησης της σχολής...δηλαδή καλές επιδόσεις, όχι αστοχία στις εξεταστικές...

Μάθημα Πληροφορικής
|

Άλλο βασικές γνώσεις Πληροφορικής (προγραμματισμός, διαχείριση βάσης δεδομένων), που πλέον διδάσκονται σε όλες τις σχολές Θετικών και Πολυτεχνικών Σχολών και άλλο επιστήμονας Πληροφορικής (ολοκληρωμένο πρόγραμμα 30-40 μαθημάτων). Για να σπουδάσεις Βιολόγος ή Χημικός δε χρειάζεται να έχεις πτυχίο πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών!

Πάρα πολλοί επαγγελματίες και επιστήμονες γράφουν κώδικα, ακόμα και μαθητές σχολείου κατανοούν τις βασικές αρχές προγραμματισμού. Δεν είναι κάτι δύσκολο, καθώς αποδεδειγμένα στο εξωτερικό διδάσκεται σε παιδιά Δημοτικού. Το ζήτημα είναι στα επόμενα χρόνια ότι το μάθημα πρέπει να αναδιοργανωθεί και να γίνει γενικής παιδείας και στην Ελλάδα.

Με τη σημερινή κατάσταση, η ΑΕΠΠ δεν είναι το κριτήριο εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές καθώς δε διδάσκει καμία θεωρία για αλγορίθμους ή δομές δεδομένων ή οτιδήποτε σχετικό με τους οδηγούς σπουδών στα τμήματα Πληροφορικής.

Κοινά μαθήματα για σχολές
|

Δεν υπάρχουν "κοινά" τμήματα σε πεδία, αλλά κοινά μαθήματα που θα ΟΛΑ τα ομοειδή τμήματα θα απαιτούν να έχουν εξεταστεί οι υποψήφιοι.

Δεν υπάρχει πρόβλημα αν ΟΛΟΙ οι υποψήφιοι για σχολές Πληροφορικής έχουν εξεταστεί σε Μαθηματικά και Φυσική (με λογικά θέματα στα διαγωνίσματα), μαζί με Πληροφορική (νέο βιβλίο-νέα ύλη) και ένα άλλο μάθημα.

Το ίδιο συνέβαινε παλιότερα, και η εισαγωγή στα τμήματα ΑΕΙ γινόταν με βάση την επίδοσή τους. Το πρόβλημα είναι το σημερινό σύστημα, όπου πχ. σε τετραετείς σχολές Πληροφορικής δεν έχουν τα ίδια μαθήματα με τις πενταετείς σχολές Μηχ. Πληροφορικής, παρά τις ομοιότητες στο πρόγραμμα σπουδών.

@ Αρθούρος

Επτά μαθήματα είναι υπερβολικά, και επιπλέον ο διαχωρισμός των σχολών Επιστημών σε θετικές/τεχνολογικές και επιστήμες ζωής είναι ξεπερασμένος (βλ. κατευθύνσεις εντός των τμημάτων και διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών)

Δεν έχει νόημα η εξέταση σε Γεωλογία ή Ανθρωπολογία ή Φυτολογία, είναι υπερβολικά εξειδικευμένοι τομείς για το Λύκειο. Στοιχεία αυτών μπορούν να ενσωματωθούν σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Βιολογία.

Το ίδιο και η Φιλοσοφία, το Δίκαιο, η Θρησκειολογία κ.α. - μπορούν να ενταχθούν στην Κοινωνιολογία και την Οικονομία.

Το Σχέδιο, η Γυμναστική και η Μουσική είναι ειδικά μαθήματα και δεν μπορούν να διαχωρίζονται σε πεδία.

Η Ψυχολογία δεν είναι Ψυχιατρική, σωστά είναι στο 1ο πεδίο - απλώς οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης πρέπει να εξετάζονται και σε Μαθηματικά (Πιθανότητες και Στατιστική).

ου λατινοφονους
|

η πληροφορικη ειναι εργαλειο για τις επιστημες .το υποβαθρο της ειναι τα μαθηματικα.ουτε κριτηριο αποτελει ουτε ειναι αναγκη οι εξειδικευσεις της να διδασκονται στο γενικο λυκειο.διδασκονται στα επαλ που βγαζουν ειδικους στον τομεα πληροφορικης.στο γενικο λυκειο πρεπει να αυξηθουν οι ωρες των μαθηματικων που αποτελουν βαση για σχολες πληροφορικης.

Hic Rhodus, hic salta
|

Η Πληροφορική είναι "εύκολη" και "δεξιότητα" μέχρι να 'ρθει η ώρα του κώδικα. Στην Βιολογία αναγκάστηκαν να μετονομάσουν την Υπολογιστική Βιολογία σε Βιοπληροφορική για να προσελκύσουν αποφοίτους των Τμημάτων Πληροφορικής (γιατί το γονίδιο της Python υπάρχει σ' όλους, αλλά δεν εκφράζεται).

Μαθηματικά και Φυσική
|

χωρίς Πληροφορική στις μέρες μας δεν γίνεται!

Αρθούρος
|

Διαχωρισμός σχολών 15 Σεπ 2020 16:07
"Με το σημερινό σύστημα οι φοιτητές που δηλώνουν Πολυτεχνικές Σχολές ή Θετικές Σχολές αποκλείονται από τις Οικονομικές Σχολές και τις Σχολές Επιστημών Ζωής, και το ανάποδο. Αυτό είναι εμφανώς λάθος στον σχεδιασμό και διορθώνεται μόνο αν επιτραπεί η ΕΠΙΛΟΓΗ μαθημάτων Προσανατολισμού, ανάλογα με τις απαιτήσεις των σχολών.
Πρέπει να μπορούν οι μαθητές να δηλώνουν σχολές από διαφορετικά "πεδία" (πχ. σημερινό 2ο και 4ο, σημερινό 2ο και 3ο, σημερινό 1ο και 4ο) χωρίς όμως να φορτώνονται με υπερβολικά μαθήματα στις εξετάσεις (7 μαθήματα και 5 κύκλοι είναι πλεονασμός)".
Η ασάφεια μεταξύ των κοινών τμημάτων είναι εκείνη που δημιουργεί προβλήματα στους μαθητές.Όταν μάλιστα υπάρχει διαφορετικός βαθμός δυσκολίας μεταξύ των εξεταζόμενων μαθημάτων από πεδίο σε πεδίο,τότε ολοκληρώνεται το χάος.Ειλικρινά,μπορούν οι υποψήφιοι του 4ου πεδίου (παλιά τέταρτη δέσμη)όπως αποδεικνύεται από την ιστορία των βάσεων αυτών των τμημάτων, να διεκδικήσουν θέσεις σε αυτά τα τμήματα ή έστω τα τμήματα Πληροφορικής και Μηχανικών Πληροφορικής,όπως κακώς έχει γίνει τελευταία;Άλλο τί θα θέλαμε,άλλο τί λειτουργεί στην ευρωπαϊκή εμπειρία,κι άλλο τί λειτουργεί στην Ελλάδα.
Τα περισσότερα μαθήματα είναι υπέρ των διαγωνιζόμενων όπως έχουν αναφέρει κι άλλοι αρθρογράφοι πιό πάνω,καθώς αν οι υποψήφιοι έχουν αποτυχία σε ένα από τα 4 μαθήματα που είναι σήμερα,δεν μπορούν να καλύψουν τη διαφορά με την καλή βαθμολογία στα υπόλοιπα.Αυτό φυσικά αναπαράγει την παραπαιδεία και ευνοεί τα φροντιστήρια.Όταν όμως υπάρχουν 6 μαθήματα,μπορούν να καλύψουν μία τέτοια διαφορά.
Εγώ όμως,προτείνω πιό πολλά από τα 5 ή 6 μαθήματα γιά να αποκλείσω τα κοινά τμήματα μεταξύ των πεδίων.Δε νοείται σήμερα να υπάρχουν τόσα πολλά κοινά τμήματα. Δίνουν μία εικόνα λοταρίας στις πανελλήνιες,καθώς μπαίνεις σε μία ευρεία γκάμα τμημάτων από διαφορετικά πεδία.

Κριτήρια εισαγωγής στα ΑΕΙ15 Σεπ 2020 16:21
"Παράδειγμα: Οι φοιτητές Κοινωνιολογίας ή Ψυχολογίας πρέπει να έχουν αναπτύξει το γλωσσικό αισθητήριο και να έχουν την ικανότητα να αναλύουν κείμενα ανάλυσης και πρωτογενείς πηγές - γι'αυτό και η προετοιμασία για αυτές τις σπουδές αντικειμενικά απαιτεί εξάσκηση (και εξέταση) σε Αρχαία και Ιστορία.
Επομένως, ορθά οι σχολές αυτές είναι τοποθετημένες στο 1ο πεδίο, γιατί με αυτά τα μαθήματα καλλιεργείται ο τρόπος εργασίας και σκέψης".
Έχω αναφερθεί στο παρελθόν σε άλλες παρεμβάσεις μου,όπως κι άλλοι αρθρογράφοι ειδικότερα όσον αφορά την προτίμηση των Λατινικών έναντι της Κοινωνιολογίας από την παρούσα κυβέρνηση,αλλά πρέπει να προσθέσω ακόμα μία.
Γνωρίζετε κύριε ότι εδώ και αρκετά χρόνια στις κατατακτήριες στο τμήμα Ψυχολογίας Ρέθυμνου δίνουν Στοιχεία Βιολογίας και Στατιστική;Γνωρίζετε ότι επίσης σε δύο άλλα τμήματα Ψυχολογίας πάλι σε κατατακτήριες δίνουν στοιχεία Βιολογίας;Αν οι κατατακτήριες δεν είναι κριτήριο κατάταξης μίας σχολής σε κάποιο πεδίο,τότε τί είναι;Μπορεί ο φοιτητής με Αρχαία και με Λατινικά να ευδοκιμήσει σε ένα τέτοιο απαιτητικό τμήμα;Τα τμήματα Ψυχολογίας σε λίγα χρόνια δε θα είναι ούτε στις Κοινωνικές Επιστήμες,αλλά στις Επιστήμες Ζωής,όπως εξάλλου και τα τμήματα Λογοθεραπείας.
Παρακάτω τα πεδία όπως τα προτείνω,χωρίς συντελεστές βαρύτητας:
Πεδίο Θετικών Επιστημών:Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά, 2.Μαθηματικά Ι.3.Φυσική.4.Χημεία.5.Πληροφορική 6.Γεωλογία. 7.Σχέδιο. Μαθήματα πεδίου:8.Πολιτική Οικονομία.9.Βιολογία.10.Γυμναστική(γιά τις στρατιωτικές σχολές).11.Μουσική.(Το τελευταίο γιά τα κοινά τμήματα των Μουσικών Σπουδών)
Πεδίο Ανθρωπιστικών,Θεολογικών Επιστημών & Επιστημών Δικαίου:
Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά.2.Αρχαία Ελληνικά.3.Ιστορία. 4. Λατινικά.5.Θρησκευτικά.6.Δίκαιο.7.Ξένη Γλώσσα.Μαθήματα Πεδίου:8. Πολιτική Επιστήμη.9.Φιλοσοφία.10.Μουσική(γιά τα κοινά τμήματα των Μουσικών Σπουδών)11.Γυμναστική(γιά τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές).
Πεδίο Κοινωνικών Επιστημών:Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά. 2. Μαθηματικά ΙΙ. 3. Κοινωνιολογία.4.Ψυχολογία.5.Ανθρωπολογία.6.Πολιτική Επιστήμη.7.Ιστορία.Μαθήματα πεδίου:8.Βιολογία.9.Ξένη Γλώσσα. 10.Μουσική (γιά τα κοινά τμήματα Μουσικής).11.Γυμναστική(γιά τις Στρατιωτικές σχολές)
Πεδίο Οικονομίας και Διοίκησης:Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά. 2.Λογιστική.3.Μαθηματικά ΙΙ. 4.Οικονομικά. 5.Πληροφορική.6.Διοίκηση Επιχειρήσεων.7.Ξένη Γλώσσα.Μαθήματα πεδίου:8.Δίκαιο. 9.Κοινωνιολογία. 10.Μουσική(γιά τα κοινά τμήματα Μουσικής).11. Γυμναστική(γιά τις στρατιωτικές σχολές).
Πεδίο Επιστημών Ζωής και Γεωπονίας:Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά. 2.Μαθηματικά ΙΙ. 3.Βιολογία.4.Φυσική.5.Χημεία.6.Ανθρωπολογία.7.Ψυχολογία. Μαθήματα πεδίου:8.Πληροφορική.9.Φυτολογία-Ζωολογία.10.Μουσική(γιά τα κοινά τμήματα Μουσικής).11.Γυμναστική(γιά τις στρατιωτικές σχολές).

Κριτήρια εισαγωγής στα ΑΕΙ
|

Υπάρχουν μαθήματα που λειτουργούν ως "κριτήριο εισαγωγής" (όπως Αρχαία, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική) για τα ΑΕΙ και άλλα που είναι "αναγκαία" ως γνώσεις (όπως Οικονομία, Κοινωνιολογία, Βιολογία κ.α.). Όλα πρέπει να διασφαλίζουν τη γενική εκπαίδευση και τα διαγωνίσματα να συμβαδίζουν με το σχολική διδασκαλία (διαβάθμιση ουσιαστικής δυσκολίας βάσει κατανόησης όχι εξαντλητικά τεστ πράξεων).

Παράδειγμα: Οι φοιτητές Κοινωνιολογίας ή Ψυχολογίας πρέπει να έχουν αναπτύξει το γλωσσικό αισθητήριο και να έχουν την ικανότητα να αναλύουν κείμενα ανάλυσης και πρωτογενείς πηγές - γι'αυτό και η προετοιμασία για αυτές τις σπουδές αντικειμενικά απαιτεί εξάσκηση (και εξέταση) σε Αρχαία και Ιστορία.

Επομένως, ορθά οι σχολές αυτές είναι τοποθετημένες στο 1ο πεδίο, γιατίμε αυτά τα μαθήματα καλλιεργείται ο τρόπος εργασίας και σκέψης.

Το ιδανικό για την Γ' Λυκείου είναι 4 ή 5 συν Έκθεση αλλά με ενισχυμένη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ στην επιλογή συγκεκριμένων μαθημάτων ειδίκευσης (Προσανατολισμού), ώστε κάθε υποψήφιος να στοχεύει σε ένα σύνολο σχολών που ο ίδιος διαμορφώνει ανάλογα με τις επιθυμίες του, όσο διαφορετικές κι αν είναι από τις επιλογές των συμμαθητών του στην ίδια κατεύθυνση.

Προφανώς, πάντοτε θα υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί: για παράδειγμα, οι υποψήφιοι που επιλέγουν Ιατρική δεν μπορούν παρά να εξεταστούν σε Χημεία και Βιολογία, άρα δεν μπορούν να δηλώσουν οικονομικές σχολές εκτός αν εξετάζονται σε ένα επιπλέον μάθημα (όπως συνέβαινε παλιά με την ΑΟΘ στο σύστημα των Κατευθύνσεων).

Όμως υποψήφιοι από το σημερινό 2ο ή 3ο πεδίο που θέλουν να διαφοροποιηθούν θα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν, κάτι που δεν επιτρέπει το ισχύον σύστημα:

πχ. υποψήφιοι για Σχολές Μηχανολόγων Μηχανικών, θα μπορούν να επιλέξουν Οικονομία και Πληροφορική ως επιπλέον μαθήματα ή, εναλλακτικά, Βιολογία και Χημεία, ώστε να διευρύνουν τις επιλογές τους σε αυτά τα πεδία.

Δεν προκύπτει καμία αδικία, αρκεί να είναι ξεκάθαρο ποια μαθήματα απαιτούνται για την εισαγωγή σε κάθε σχολή.

> Μήπως όταν λιγοστεύουμε τα πεδία ή τους κύκλους γιά να έχουμε οικονομικό όφελος, πάλι βάζουμε από την πίσω θύρα την αδικία, επειδή σε άλλα μαθήματα εξετάστηκαν οι μαθητές του 1ου και σε άλλα του 2ου πεδίου, σε άλλα μαθήματα εξετάστηκαν οι μαθητές του 1ου και σε άλλα του 4ου κ.ο.κ. κι άλλη είναι η ποιότητα μαθητών του 1ου,άλλη του 4ου πεδίου κλπ ;

Διαχωρισμός σχολών
|

Με το σημερινό σύστημα οι φοιτητές που δηλώνουν Πολυτεχνικές Σχολές ή Θετικές Σχολές αποκλείονται από τις Οικονομικές Σχολές και τις Σχολές Επιστημών Ζωής, και το ανάποδο. Αυτό είναι εμφανώς λάθος στον σχεδιασμό και διορθώνεται μόνο αν επιτραπεί η ΕΠΙΛΟΓΗ μαθημάτων Προσανατολισμού, ανάλογα με τις απαιτήσεις των σχολών.

Πρέπει να μπορούν οι μαθητές να δηλώνουν σχολές από διαφορετικά "πεδία" (πχ. σημερινό 2ο και 4ο, σημερινό 2ο και 3ο, σημερινό 1ο και 4ο) χωρίς όμως να φορτώνονται με υπερβολικά μαθήματα στις εξετάσεις (7 μαθήματα και 5 κύκλοι είναι πλεονασμός).

Δε χρειάζονται διαχωρισμοί μεταξύ των δύο βασικών πεδίων (θεωρητικές και θετικές σπουδές) αλλά ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ μαθήματα σε κάθε ομάδα σχολών (δηλ. παρακολούθηση στο Λύκειο με τελική εξέταση και βαθμολογία πάνω από 10/20):

1) Τμήματα Επιστημών Ζωής (Γεωπονία, Βιολογία, Ιατρική, Φαρμακευτική κτλ.): Βασικά μαθήματα είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική, αλλά *προαπαιτούμενα* θα είναι η ΒΙΟΛΟΓΙΑ και η ΧΗΜΕΙΑ.

2) Τμήματα Κοινωνιολογίας και σχετικών σπουδών: Βασικά μαθήματα είναι τα Αρχαία και η Ιστορία, αλλά *προαπαιτούμενα* είναι η ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ και τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

3) Τμήματα Οικονομίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων: Είναι προσβάσιμα από θετική/θεωρητική κατεύθυνση αλλά *προαπαιτούμενο* είναι η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ και η εξέταση σε κάποιο άλλο μάθημα (πχ. Πληροφορική ή Κοινωνιολογία), συμπληρωματικό ως με την κατεύθυνση προέλευσης

@ Αρθούρος
15 Σεπ 2020 10:46

Διδασκαλία Πληροφορικής
|

Υπάρχουν σχολιαστές που συστηματικά υποβαθμίζουν όλα τα μαθήματα των άλλων επιστημών χωρίς να κατανοούν ότι με τις παρεμβάσεις τους δεν ωφελούν την Πληροφορική. Δεν κατανοούν ότι ένας βιολόγος ή ένας χημικός ή ένας κοινωνιολόγος απλώς διδάσκονται να χρησιμοποιούν εργαλεία πληροφορικής για την εργασία τους (πχ. στατιστικά πακέτα), χωρίς κατ' ανάγκη να έχουν σπουδάσει το αντικείμενο.

Όλοι οι καθηγητές Πληροφορικής έχουν διαπιστώσει και επισημάνει την ανάγκη αλλαγής ύλης και βιβλίου, και την προσθήκη εργαστηριακής εξάσκησης σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, ώστε το μάθημα να γίνει πιο ουσιαστικό.

@ δεξιότητες και ικανότητες
15 Σεπ 2020 07:58

Βλέπε:

τελειωμένη θεωρία του Νεύτωνα...Η πληροφορική είναι ο πυλώνας των επιστημών σήμερα...μοντελοποίηση χωρίς πληροφορική δεν υπάρχει.

Βιοπληροφορική
|

Η κατασκευή μοντέλων είναι η δουλειά των επιστημών. Παλιά αυτό γινόταν με τα μαθηματικά, σήμερα γίνεται με την πληροφορική. Να πάει πίσω όλη η επιστήμη επειδή κάποιοι δεν έχουν τις αναγκαίες γνώσεις; Ε, δεν γίνεται. Στην τελική ας επιμορφωθούν. Κανονικά, πρέπει να γίνει μια ανανέωση της ισχύος των πτυχίων των θετικών επιστημών και των επιστημών υγείας και ζωής με γραπτή εξέταση στην πληροφορική. Γι' αυτό λέμε η νέα γενιά να είναι στην καρδιά της επιστήμης. Η πληροφορική είναι ο πυλώνας των επιστημών, είναι "τα νέα μαθηματικά" - όπως έχει πει ο μεγάλος Έλληνας επιστήμονας Χρήστος Παπαδημητρίου. Το βασικό μοντέλο του DNA (primary structure) είναι ένας τύπος "χαρακτήρων" (διεθνώς string) της Γλώσσας της Πληροφορικής των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι δυνατόν να εισάγεται κανείς σε τμήμα Βιολογίας και να μην έχει ακούσει τίποτα;

Αρθούρος
|

Δυστυχώς,πολλοί εδώ μέσα είναι επηρεασμένοι από παλιά συστήματα όπου υπήρχαν μόνο δύο κατευθύνσεις(Θεωρητική και Θετική)είτε από την εμπειρία τους στο εξωτερικό.Καλώς ή κακώς στη χώρα μας υπάρχει η εμπειρία του συστήματος των δεσμών με 4 ή με 5 μαθήματα.Αυτό το σύστημα όπως και τα παλιότερα, υπηρετούσε τμήματα που είχαν ξεκάθαρες κατευθύνσεις και στόχους,τα οποία είναι και πολύ λιγότερα σε σχέση με το σήμερα.Σήμερα όμως, μετά από 30 χρόνια,έχουν ιδρυθεί τμήματα άκρως διεπιστημονικά που δεν αρκεί η ένταξή τους σε ένα πεδίο.Αντίθετα,η ένταξη πολλών τμημάτων σε μόνο ένα πεδίο,όσο περνούν τα χρόνια,καθίσταται προβληματική και κάθε χρόνο,όλο και πιό πολλά τμήματα κατατάσσονται σε δύο ή και σε τρία πεδία.Οπότε,μήπως όταν λιγοστεύουμε τα πεδία ή τους κύκλους γιά να έχουμε οικονομικό όφελος,πάλι βάζουμε από την πίσω θύρα την αδικία,επειδή σε άλλα μαθήματα εξετάστηκαν οι μαθητές του 1ου και σε άλλα του 2ου πεδίου, σε άλλα μαθήματα εξετάστηκαν οι μαθητές του 1ου και σε άλλα του 4ου κ.ο.κ. κι άλλη είναι η ποιότητα μαθητών του 1ου,άλλη του 4ου πεδίου κλπ ;
Το ίδιο πρόβλημα που υπάρχει με την επικάλυψη αντικειμένου στις επιστήμες ζωής και τις θετικές υπάρχει και στις ανθρωπιστικές και τις κοινωνικές επιστήμες. Αλλά τις δεύτερες τις τσουβαλιάσαμε πολύ εύκολα ήδη επί εποχής ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα μένει να τσουβαλιάσουμε και τις πρώτες.Όλα στο βωμό της αποφυγής της σπατάλης διορισμών περισσότερων καθηγητών στη Μέση Εκπαίδευση.
Παραδείγματα:1.Τμήματα Γεωπονίας και σχετικά.Σε ποιό πεδίο μπορούν να καταταχτούν με βάση το πρόγραμμα σπουδών τους;Στο σημερινό τρίτο.Δεν μπορούν να καταταχτούν στο δεύτερο,όπως γινόταν παλιά,όχι μόνο γιά οικονομικούς λόγους,αλλά και γιατί και αυτές επιστήμες έχουν πιά προχωρήσει και δεν είναι στο επίπεδο που ήταν πριν από 50 χρόνια.
2.Τμήματα Κοινωνιολογίας και Κοινωνικών Επιστημών(Κοινωνικής Εργασίας κλπ.).Σε ποιό πεδίο μπορούν να καταταχτούν;Στο θεωρητικό;Όχι βέβαια. Μπορούν οι φοιτητές με Λατινικά και με Αρχαία να παρακολουθήσουν Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών,όπως είναι αυτά;Αλλά στο μυαλό των σοφών μπορούν,γιά να γλυτώσουμε μερικά ευρώ.
Η τελειότερη λύση είναι η εισαγωγή συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ 5 κύκλων με 7 μαθήματα στον καθένα απ'αυτούς,ή η εισαγωγή συστήματος προπαρασκευαστικού έτους.Μ'αυτό τον τρόπο: α)θα αρθούν όλες οι αδικίες, δυσλειτουργίες του στυλ να κρατήσω μαθήματα να ξαναδώσω του χρόνου, όπως ήταν με τις Δέσμες,β)φεύγουν τα συναισθηματικά χατίρια προς άλλες μορφές Λυκείων όπως τα ΕΠΑΛ και τα Εσπερινά με τις κάθε λογής ποσοστώσεις, τα οποία έχουν άλλους σκοπούς και ρόλο στη Μέση Εκπαίδευση, γ)περιορίζονται οι εντάξεις τμημάτων σε δύο ή και σε τρία πεδία γιατί τα κοινά τμήματα θα περιοριστούν κατά πολύ,δ)η επιλογή τουλάχιστον των πεδίων από τους εφήβους γίνεται πιό συνειδητή και όχι στην τύχη όπως γίνεται μέχρι τώρα,επειδή τα τμήματα του κάθε πεδίου θα αποχτήσουν συνέχεια μέσα στο χρόνο και δε θ'αλλάζουν πεδίο με τον κάθε υπουργό.

αυτονοητη
|

η αυτονοητη θεση της πληροφορικης στο νεο λυκειο πρεπει να ειναι μαθημα γενικης παιδειας.με τραπεζα θεματων και ενδοσχολικες εξετασεις για υπλογισμο στο απολυτηριο λυκεου.η πανελλαδικη εξεταση σε πιο διευρημενη υλη μαθηματικων και θεσμοθετηση βασης του 10 για εισοδο στις σχολες αρκει.

δεξιότητες και ικανότητες
|

φυσικά και καλλιεργούνται σε πολλά γνωστικά αντικείμενα
αλλά με πράξεις σε 6 δεκαδικά δεν καλλιεργούνται

το θέμα είναι το νέο λύκειο (που ίσως δημιουργηθεί) και η αυτονόητη θέση της Πληροφορικής σε αυτή
αλλά οι πρωτοδεσμίτες με τα μηνύματά τους πάντοτε αποπροσανατολίζουν τη συζήτηση

Μαθήματα και εξετάσεις Γενικού Λυκείου
|

Από το καλοκαίρι της Β' Λυκείου, εκατοντάδες μαθητές συνωστίζονται σε αίθουσες προετοιμαζόμενοι για ένα επίπεδο διαγωνισμάτων εντελώς άσχετων με την πραγματικότητα των πανεπιστημιακών σπουδών, η οποία έχει δυσκολίες αλλά διαφορετικού τύπου.

Τα τελευταία χρόνια είναι κοινή διαπίστωση πως τα θέματα των διαγωνισμάτων σε πολλά μαθήματα ξεφύγει από τη λογική της διαβαθμισμένης δυσκολίας. Έχει επικρατήσει πλήρως η φροντιστηριακή λογική της στρυφνής ασκησεολογίας σε "αγώνα ενάντια στο χρόνο" έναντι της συστηματικής αφομοίωσης γνώσεων, διαστρέφοντας πλήρως τη διαδικασία μάθησης. Η άρτια κατανόηση της θεωρίας και των εφαρμογών της επιστήμης έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.

Αυτή η τακτική αδικεί τόσο τους μαθητές Λυκείου αλλά και τα ίδια τα μαθήματα, που υποβαθμίζονται σε εξεταστικά "φόβητρα". Χρειαζόμαστε σωστά οργανωμένη και στοχευμένη γενική εκπαίδευση, που να προετοιμάζει τους μαθητές για τον 21ο αιώνα όχι για τις περασμένες δεκαετίες μονολιθικών σπουδών (σύστημα Δεσμών)

Επιπλέον, δεν έχει καμία λογική η κατάτμηση των γνωστικών αντικειμένων: ούτε ο διαχωρισμός των Επιστημών Ζωής από τις υπόλοιπες ούτε η δημιουργία ξεχωριστού πεδίου Οικονομικών ανταποκρίνονται στη σύγχρονη εποχή, επιστημονικά και επαγγελματικά.

@ 14 Σεπ 2020 10:07

Δεν είναι υπερβολή τα 3 μαθήματα της Β' Λυκείου και τα 5/6 μαθήματα της Γ' Λυκείου, αντιθέτως είναι η αναγκαία συνθήκη για την ισορροπία στον φόρτο των εξετάσεων σε ένα διετές Λύκειο που προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο.

Κανείς δεν υποστήριξε την ανάγκη για "100 μαθήματα" στο Λύκειο - πολλές ευρωπαϊκές χώρες όμως έχουν εξετάσεις σε 5 ή παραπάνω μαθήματα (πχ. Γερμανία, Ισπανία), ενώ στη Γαλλία είναι περισσότερα λόγω του ενιαίου απολυτηρίου.

Σύγχρονες ακαδημαϊκές σπουδές
|

Οι ακαδημαϊκές σπουδές πλέον γίνονται όλο και πιο σύνθετες, με πολλούς φοιτητές να συνεχίζουν σε μεταπτυχιακό επίπεδο σε άλλο πεδίο ειδίκευσης. Η υπερβολική εξειδίκευση, πολύ νωρίς, είναι πλέον αντίθετη προς το συμφέρον των μελλοντικών αποφοίτων. Επομένως, δεν αρκούν τα τρία μαθήματα Προσανατολισμού Λυκείου, πρέπει να εξεταστεί ότι ο υποψήφιος μπορεί να ανταπεξέλθει και να διαχειριστεί ένα εύρος γνώσεων, σε διαφορετικά αντικείμενα.

Ο ψυχολόγος και ο κοινωνιολόγος πρέπει να εξεταστούν και σε απλά Μαθηματικά, χωρίς να είναι μάθημα βαρύτητας.

Από τη στιγμή όμως που ο διαγωνισμός στη Β' Λυκείου δεν είναι πανελλαδικός οι εξετάσεις σε σχολικό επίπεδο δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως αντικειμενικό κριτήριο κάλυψης της ίδιας ύλης (πχ. ο Ηλεκτρομαγνητισμός μπορεί να καλυφθεί στην Β' Λυκείου αντί να επιβαρύνεται η ύλη της Γ' Λυκείου).

Ασκήσεις σε ΑΕΠΠ Πληροφορική
|

Την απλή μέθοδο των τριών τα παιδιά τη μαθαίνουν στο Γυμνάσιο, ακριβώς επειδή είναι μια αριθμητική δεξιότητα, στο ίδιο επίπεδο με όσες απαιτούνται για να λυθούν οι ασκήσεις στο μάθημα Λυκείου της Πληροφορικής (ΑΕΠΠ). Παιδιά Α' Λυκείου ή και Γ' Γυμνασίου μπορούν να μάθουν προγραμματισμό σε ψευδογλώσσα ή σε κανονική γλώσσα προγραμματισμού, χωρίς να σημαίνει ότι έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή τους.

Η αναλυτική και αφαιρετική σκέψη καλλιεργούνται μέσα από όλα τα γνωστικά αντικείμενα, απόδειξη οι δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες και επιστήμονες που έχουν αποφοιτήσει από όλες τις σχολές των ΑΕΙ. Δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ των σπουδών.

Σχολική εκπαίδευση
|

Τα λίγα μαθήματα και η αυξημένη ύλη ευνοούν τα φροντιστήρια, αφού μοιραία η βαθμολογική διαφορά για την εισαγωγή θα κριθεί στις λεπτομέρειες σε κάθε ένα από τα 3 εξεταζόμενα μαθήματα.

Αντιθέτως, η εξέταση σε περισσότερα μαθήματα (όχι υπερβολικά πολλά) επαναφέρει τις εξετάσεις σε επίπεδα κανονικής δυσκολίας - δε γράφουν όλοι "άριστα", αλλά με σωστή προετοιμασία θα μπορούν να γράψουν τη βάση.

Πρέπει να ενισχυθούν τα μαθήματα Λυκείου και Γυμνασίου με συνοδευτικά βιβλία ασκήσεων και εργασιών, ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν κατάλληλα όλοι οι μαθητές.

Μαθήματα στο σχολείο
|

Οι μαθητές που διδάσκονται Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Λογοτεχνία, Πληροφορική, Καλλιτεχνικά, Αθλητισμό, Κοινωνιολογία, Οικονομία κ.α. αναπτύσσουν αρμονικά τη σκέψη τους. Στη Χημεία μαθαίνουν τι είναι οξειδοαναγωγή όχι απλώς να λύνουν μηχανιστικά ασκήσεις. Το ίδιο και στη Βιολογία, τη Φυσική - μαθαίνουν τη θεωρία που στηρίζει το οικοδόμημα του κάθε πεδίου της επιστήμης.

Κανένα μάθημα δε διεκδικεί την πρωτοκαθεδρία σε ένα αρμονικά σχεδιασμένο πρόγραμμα. Τα Μαθηματικά και η Φυσική απλώς έχουν πολλές εφαρμογές σε επιστήμη και τεχνολογία.

Η Πληροφορική όπως διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία, με τα συγκεκριμένα βιβλία και ύλη, δεν ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και πρέπει να εκσυγχρονιστεί: είναι το μοναδικό μάθημα Λυκείου που δεν έχει καμία θεωρητική υπόσταση, μόνο απλές ασκήσεις ταξινόμησης και αναζήτησης.

Υπολογιστική Σκέψη
|

ε οχι και δεξιότητα, εντός του προγραμματισμού είναι η αφαίρεση, η γενίκευση, η επίλυση προβλήματος, ο χειρισμός δεδομένων κ.α.
δεν είναι κανείς ριγμένος μς τις ανακρίβειες.
.

New Science
|

"Δεξιότητα" είναι η απλή μέθοδος των τριών (aka σχολικό μάθημα χημείας) και η τελειωμένη θεωρία του Νεύτωνα (aka σχολικό μάθημα φυσικής). Η πληροφορική είναι ο πυλώνας των επιστημών σήμερα. Οι νέοι και οι νέες μας πρέπει να γνωρίζουν την αλήθεια.

@Νέα βιβλία και ύλη Πληροφορικής

Μαθηματικά και Φυσική
|

Τα δύο αυτά μαθήματα παραδοσιακά θεωρούνται τα πιο απαιτητικά ακριβώς επειδή διδάσκονται όλα τα χρόνια του σχολείου, πιο συστηματικά στη δευτεροβάθμια, και έχουν εύρος εφαρμογών. Είναι προαπαιτούμενα όχι τόσο σαν γνώσεις αλλά κυρίως σαν τρόπος αφομοίωσης και οργάνωσης της επιστημονικής γνώσης - όπως, αναλυτική και αφαιρετική σκέψη, κριτική ικανότητα, μοντελοποίηση προβλήματος και διαχωρισμός δεδομένων από ζητούμενα.

Το ίδιο, αντίστοιχα, και στη Θεωρητική Κατεύθυνση: η εξέταση στα Αρχαία εξετάζει το κατά πόσο οι μαθητές έχουν αφομοιώσει τη λογική της οργάνωσης της Γλώσσας (το συντακτικό και η γραμματική οδηγούν στη μετάφραση του αγνωστου κειμένου). Η εξέταση στην Ιστορία, το πώς αποδίδουν, συνθέτουν και σχολιάζουν τη δεδομένη ύλη του μαθήματος με πρωτογενείς πηγές.

Κάποιοι μαθητές μπορεί να φτάνουν στο ίδιο αποτέλεσμα πιο ανορθόδοξα αλλά όλοι οι μαθητές που ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στις γνώσεις του Λυκείου (βαθμολογία πάνω από 12 στα 20) έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ΑΕΙ.

Το 90% των φοιτητών δε θα προχωρήσει σε προχωρημένα κεφάλαια μετά την ολοκλήρωση των πανεπιστημιακών σπουδών όμως πρέπει αφενός να εξεταστεί αντικειμενικά η ικανότητά ανάλυσης και σύνθεσης (εξέταση σε κοινά μαθήματα) και αφετέρου να πιστοποιηθεί ότι έχουν τις ελάχιστες γενικές και ειδικές γνώσεις από το σχολείο για τη φοίτηση σε συγκεκριμένες σχολές (μαθήματα κατεύθυνσης και γενικής παιδείας).

Τέλος, η βάση του "10" μπορεί να καθιερωθεί σαν ελάχιστο κριτήριο εισαγωγής (όπως συμβαίνει στις σχολές που απαιτούν ειδικά μαθήματα) μόνον εφόσον έχει εξαφαλιστεί ότι τα θέματα των εξετάσεων ανταποκρίνονται στην ύλη του Λυκείου και δεν παρουσιάζουν αδικαιολόγητες διακυμάνσεις από χρονια σε χρονιά.

@ Συντελεστές βαρύτητας και Πανελλαδικές
|

Το ζήτημα είναι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να βεβαιώνουν ότι ο υποψήφιος έχει την δυνατότητα να ολοκληρώσει τις σπουδές στη σχολή που πέρασε, κάτι που με 4 ή 5 μαθήματα είναι εφικτό. Δεν χρειάζεται να δίνει 6 ή 7 μαθήματα για να πιστοποιηθεί αυτή η ικανότητα. Η γενική παιδεία στο λύκειο ενισχύεται στην α και στη β λυκείου με αυστηροποιημένο τρόπο προαγωγής και απόλυσης. Αυτή η αρσένειος λογική που λέει ότι πρέπει η γ λυκείου να περιλαμβάνει 100 μαθήματα και μάλιστα να τα εξετάζεσαι στις πανελλαδικές ξεπερνά κάθε λογική. Γιατί δηλαδή στη Βρετανία τα πανεπιστήμια θέλουν a level σε 3 (σπανιότερα σε 4) μαθήματα; Γιατί ακριβώς μόνο κατά αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η απαιτούμενη εξειδίκευση. Το γεγονός ότι αυξάνεται η δυσκολία των θεμάτων με τα 4 μαθήματα είναι απολύτως θεμιτό γιατί οι υποψήφιοι μαθαίνουν να εμβαθύνουν.

Νέα βιβλία και ύλη Πληροφορικής
|

Ο προγραμματισμός είναι μια δεξιότητα που μπορεί να διδαχθεί με οργανωμένο τρόπο από την Α' Γυμνασίου μέχρι την Β' Λυκείου.

Χρειάζονται καταρχάς νέα βιβλία Πληροφορικής - ενδεικτικά το βιβλίο του Γυμνασίου είναι απαρχαιωμένο (έτος έκδοσης 2006) και δεν ανταποκρίνεται στη σημερινή τεχνολογία.

Πιο σημαντικά, πρέπει η διδασκαλία της Πληροφορικής να αποκτήσει ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ύλη στο σχολείο (όπως η Βιολογία, η οποία αναβαθμιστηκε τις τελευταίες δεκαετίες) και να εξετάζει ουσιαστικά τη θεωρία και τις εφαρμογές της επιστήμης. Πρέπει να μείνει μακριά από τη νοοτροπία του μαθήματος των ΑΕΠΠ-Πληροφορικής που είναι προσανατολισμένο σε πολύ απλές ασκήσεις ταξινόμησης και αναζήτησης με ψευδογλώσσα και να εξετάζει ουσιαστικά αλγοριθμικά θέματα και δομές δεδομένων, μια απλή εισαγωγή σε βάσεις δεδομένων, απλές εφαρμογές αλγορίθμων Τεχνητής Νοημοσύνης, εισαγωγή σε βασική ορολογία τεχνολογιών δικτύωσης κ.α.

Υπάρχει αρκετός χρόνος για ένα δίωρο μάθημα με θεωρία και εργαστηριακή εξάσκηση σε Η/Υ (σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού όπως Python).

Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης
|

Οι Δέσμες διαχώριζαν τις Θετικές Επιστήμες από τις Επιστήμες Ζωής, αυτό ήταν λάθος. Με τις κατευθύνσεις μπορούσε κάποιος να δηλώσει και τμήματα Φαρμακευτικής και τμ. ημικών Μηχανικών, κι επίσης έπρεπε να εξεταστεί υποχρεωτικά και σε Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης.

Το σωστό θα ήταν να επανέλθει αυτό, ώστε να έχει νόημα η διδασκαλία σε όλα τα σχολικά έτη. Ακόμα και για τις Οικονομικές Σχολές ή τις Σχολές Πληροφορικής, που δεν είναι λογικο να είναι σε ξεχωριστό πεδίο από τις υπόλοιπες.

Βιοπληροφορική
|

Χρειάζεται update το σύστημα εισαγωγής. Η πληροφορική είναι ο πυλώνας των θετικών επιστημών και των επιστημών υγείας και ζωής στις μέρες μας. Δεν είναι δυνατόν να εισάγεται κανείς στο Φυσικό ή στην Βιολογία χωρίς ισχυρό υπόβαθρο στον προγραμματισμό υπολογιστών. Η μοντελοποίηση των συστημάτων είναι το άλφα και το ωμέγα σ' αυτές τις επιστήμες και μοντελοποίηση χωρίς πληροφορική δεν υπάρχει. Είναι δύσκολος ο προγραμματισμός και η υπολογιστική σκέψη απαιτεί εκπαίδευση και προετοιμασία. Το μάθημα της πληροφορικής είναι απαραίτητο να αποτελεί κριτήριο εισαγωγής τόσο στο πεδίο των θετικών όσο και στο πεδίο των σπουδών υγείας και ζωής.

Συντελεστές βαρύτητας στις Πανελλαδικές
|

Γενικά, ήταν σημαντική βελτίωση του συστήματος των Κατευθύνσεων α) οι εξετάσεις στη Β' Λυκείου (ενότητα γνώσεων στα μαθήματα) , β) η εξέταση σε Μαθηματικά και Φυσική για ΟΛΟΥΣ τους υποψηφίους εκτός θεωρητικής κατεύθυνσης πχ. ακόμα και για σχολές του σημερινού 3ου και 4ου πεδίου και γ) η εξέταση σε Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και Ιστορία Γενικής Παιδείας για όλους τους υποψηφίους.

Η μόνη δυσλειτουργία ήταν το ΠΛΗΘΟΣ των εξεταζόμενων μαθημάτων, το οποίο αρχικά ήταν όντως υπερβολικό και κατόπιν ορθά περιορίστηκε σε (5) συν Έκθεση, και η ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ στα μαθήματα της Κατεύθυνσης, κάτι που κανένα σύστημα ως σήμερα δεν έχει προβλέψει.

Το λάθος στον σχεδιασμό είναι ότι διαχρονικά τα διάφορα συστήματα εισαγωγής επιχειρούν να "ομαδοποιήσουν" τους τελειόφοιτους (Δέσμες, Κατευθύνσεις και Προσανατολισμοί) αντί να ομαδοποιήσουν τις Σχολές και τα Τμήματα των ΑΕΙ εντός των ενιαίων επιστημονικών πεδίων.

Οι συντελεστές βαρύτητας σωστά πρέπει να διατηρηθούν στα δύο βασικά μαθήματα (Μαθηματικά και Φυσική) που διδάσκονται σε Γυμνάσιο και Λύκειο, ώστε μέσω αυτών να αξιολογούνται αντικειμενικά όλοι οι υποψήφιοι σε κοινή βάση. Δεν είναι λογικό η ύλη της Χημείας ή της Βιολογίας να επεκταθεί σε βαθμό που να είναι απρόσιτη ώστε να θεωρούνται "μαθήμα βαρύτητας" για ορισμένες σχολές - απλώς πρέπει να είναι προαπαιτούμενο η εξέταση σε αυτά τα μαθήματα και ίσως ένας ελάχιστος βαθμός (πχ. 9 ή 10).

πχ. ήταν λάθος ότι χωρίς εξέταση σε Βιολογία και Χημεία μπορούσαν να εισαχθούν σε τμήματα Γεωπονίας. Η λύση όμως δεν είναι η δημιουργία ενός νέου, ξεχωριστού πεδίου για αυτά τα τμήματα που είναι "αποκομμένο" από τα τμήματα Μαθηματικών ή Πληροφορικής, όπως συμβαίνει τώρα.

Αν γίνει αυτή η απλή αλλά σημαντική αλλαγή οι μαθητές θα έχουν την ευχέρεια να δηλώσουν σχολές που ανήκουν σε διαφορετικά πεδία χωρις όμως να εισάγονται απροετοίμαστοι, δηλαδή χωρίς εξέταση στα σχετικά μαθήματα

Ένα σύστημα με πολύ λίγα μαθήματα (3) όπως το σημερινό, που στην ουσία είναι η επαναφορά των "Δεσμών" μετά από δύο δεκαετίες, δεν ευνοεί τη γενική παιδεία και το σχολείο καταλήγει να είναι απλώς διεκπεραιωτική διαδικασία.

Τα παιδιά καταλήγουν να δίνουν δεύτερη και τρίτη φορά εξετάσεις σαν απόφοιτοι, όπως και με τις Δέσμες, λόγω της δυσκολίας των θεμάτων. Δε χρειάζεται να μπαίνουν αφύσικα "δύσκολα" θέματα εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα μονο και μόνο επειδή αποτελούν κριτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Πρέπει λοιπόν να διαχωριστούν τα δύο προβλήματα: από τη μια η σωστή δομή του συστήματος επιλογής σχολών και σχετικών μαθημάτων (γενικής παιδείας και κατεύθυνσης) από τους μαθητές και από την άλλη η ισορροπία στην αξιολόγηση της διδακτέας ύλης (δυσκολία θεμάτων διαγωνισμού εισαγωγής).

Να μην προσπαθούμε να καλύψουμε το ένα πίσω από το άλλο, όπως έκαναν οι Δέσμες ή το σημερινό σύστημα και, αντίστοιχα, η έμφαση στη Γενική Παιδεία του σχολείου να γίνει με πιο στοχευμένο τρόπο σε σχέση με το σύστημα των Κατευθύνσεων (1 μάθημα γενικής παιδείας αρκεί).

@Ομαδοποιηση σχολών
12 Σεπ 2020 23:59

Το να αποκτούν διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας διαφορετικά μαθήματα τελικά περιπλέκει το σύστημα εισαγωγής, χωρίς όφελος για τη διδασκαλία.

Θεωρητική Κατεύθυνση: Αρχαία και Ιστορία
Θετική Κατεύθυνση: Μαθηματικά και Φυσική

Έτσι εξετάζεται η απόδοση των μαθητών σε όλο το σχολείο, όχι μόνο οι γνώσεις στις δύο τελευταίες τάξεις.

Σχολείο και φροντιστήριο
|

Η δυσκολία των θεμάτων εξέτασης τα τελευταία χρόνια τεκμηριώνει ότι για τους μαθητές είναι μονόδρομος η εξωσχολική προετοιμασία. Αυτό έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια με τα 3 μαθήματα, δεν βελτίωσε την στροφή στην παραπαιδεία η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων ακριβώς το ΑΝΤΙΘΕΤΟ. Όσο λιγότερα μαθήματα, τόσο περισσότερο ανεβαίνουν οι απαιτήσεις της ύλης και των εξετάσεων -συχνά σε βαθμό που δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα των πανεπιστημιακών σπουδών, που απαιτούν κατανόηση της θεωρίας και όχι επίλυση στρυφνών αριθμητικών ασκήσεων- και τα φροντιστήρια κερδίζουν έδαφος έναντι του σχολείου.

Το σωστό είναι να γίνεται εξέταση σε 5 ή 6 μαθήματα, όπως γίνεται και σε Γαλλία, Γερμανία ή Ιταλία. Έτσι υπάρχει ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ στην εξεταστέα ύλη και στα διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα - δεν είναι τυχαίο ότι με τα (9) ή τα (6) μαθήματα τα θέματα ήταν πιο απλά και πιο κοντά στα σχολικά βιβλία.

@ Συνοψίζοντας
12 Σεπ 2020 19:16

Δεν γίνεται το σύστημα εισαγωγής να περιλαμβάνει πάνω από 5 μαθήματα. Αυτό δείχνει και η διεθνής πρακτική (3 έως 5 μαθήματα). Στην Ελλάδα βέβαια πρέπει να κοιτάξουμε να έχουν δουλειά και τα φροντιστήρια!!

@Ομαδοποιηση σχολών
|

Αντίλογος: αυτό που είπες το είχαν οι δέσμες, πάλι... Έδινες όλα αυτά τα μαθήματα και είχες αλλά μόρια με βασικό τα μαθηματικά, αλλά με βασικό τη φυσική και άλλα με βασικό τη χημεία...

@παλιες δέσμες: το μόνο αρνητικό ήταν η διατήρηση βαθμολογίας δεδομένου ότι όλοι έπρεπε να εξετάζονται στα ίδια θέματα... Αν δεν υπήρχε αυτό, δεν θα υπήρχε και αυτό που λέτε

Συνοψίζοντας
|

Δεν γίνεται το σύστημα εισαγωγής να περιλαμβάνει πάνω από 5 μαθήματα. Αυτό δείχνει και η διεθνής πρακτική (3 έως 5 μαθήματα). Στην Ελλάδα βέβαια πρέπει να κοιτάξουμε να έχουν δουλειά και τα φροντιστήρια!!! Κάτι επικίνδυνες προτάσεις του στυλ να πάμε σε 6 και 7 μαθήματα ξεφεύγουν από κάθε λογική διότι δεν επιτρέπουν την απαιτούμενη εμβάθυνση αλλά ούτε και παιδαγωγικούς σκοπούς υπηρετούν. Στην Βρετανία για παράδειγμα απαιτείται ο υποψήφιος να έχει a level σε 3 μαθήματα (σπανιότερα σε 4). Συνήθως οι ιατρικές σχολές ζητάνε σε φυσική, χημεία, βιολογία και όχι στα μαθηματικά (το επισημαίνω για αυτούς που λένε να ενοποιηθεί το 2ο με το 3ο επιστημονικό πεδίο) ενώ οι νομικές ζητάνε σε φιλοσοφία, ιστορία και λογοτεχνία. Αναφέρω ένα παράδειγμα γιατί μόνο στην Ελλάδα λειτουργούμε με τη λογική βάλε 100 μαθήματα για να δουλεύουν οι φροντιστές.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ