Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι ερωτήσεις που δέχθηκε η Ν. Κεραμέως στη Συνέντευξη Τύπου με το Ν. Χαρδαλιά

Δημοσίευση: 11/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μικρό αριθμό ερωτήσεων για το μεγάλο θέμα του ανοίγματος των σχολείων τη Δευτέρα , δέχθηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως από τους δημοσιογράφους στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου   με τον  υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά και τον επίκουρο Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, Γκίκα Μαγιορκίνη,παρουσία της  Καθηγήτριας Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «Αττικόν», Β.  Παπαευαγγέλου.

Δημοσιογράφος: Ευχαριστώ πάρα πολύ. Την Υπουργό Παιδείας θέλω να ρωτήσω, μια και έχουμε τη χαρά να την έχουμε κοντά μας σήμερα. Κυρία Κεραμέως, τη Δευτέρα ξεκινάει υπό αυτές τις συνθήκες που όλοι γνωρίζουμε, τις επείγουσες, τις παράδοξες, τις έκτακτες του κορονοϊού, η σχολική χρονιά. Το κουδούνι έχετε πει ότι θα χτυπήσει στις 08:15. Ωστόσο θέλω να ρωτήσω εάν όντως θα ακολουθεί αυτή η τακτική, γιατί έχουν ανακοινώσει πολλά σχολεία, πολλοί διευθυντές, ότι θα ακολουθήσουν ένα διαφορετικό ωράριο, καθώς θέλουν να αποφύγουν τον συγχρωτισμό. Δεύτερον αναφορικά με τις μάσκες. Υπάρχει στην εγκύκλιό σας σαφής αναφορά για τις μάσκες, οι οποίες πρέπει να είναι απλές χειρουργικές που πρέπει να φορούν τα παιδιά. Ωστόσο αν ένα παιδί έρθει μια μέρα, ένας μαθητής με μια ιατρική μάσκα θα υπάρξει πρόβλημα; Έχω και δυο ερωτήματα για τον καθηγητή τον κύριο Μαγιορκίνη. Έχετε πει πολλές φορές ότι ο αντιγριπικός εμβολιασμός φέτος θα είναι εκ των ων ουκ άνευ, θα πρέπει να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο, όχι μόνο ευάλωτες ομάδες. Θέλω να ρωτήσω για τον πνευμονιόκοκκο, για το εμβόλιο του πνευμονιόκοκκου, εάν εισηγείστε ως μέλη της Επιτροπής να κάνουν το εμβόλιο αυτό και περισσότερα άτομα κάτω των 60 ετών που είναι η αρχική σύσταση, ώστε να δημιουργηθεί έτσι αν θέλετε μια θωράκιση στη Δημόσια Υγεία. Και επίσης, εχθές το βράδυ είχαμε ένα κρούσμα στο Ινστιτούτο Παστέρ. Θέλετε να μας σχολιάσετε τι μέλλει γενέσθαι, αν έχουμε κάποια περισσότερη ενημέρωση για αυτό; Σας ευχαριστώ πολύ.

Ν. Κεραμέως: Ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση. Αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων, έχει εκδοθεί μια εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας, που προβλέπει ότι τα σχολεία μας ξεκινάνε κανονικά τη Δευτέρα το πρωί, ως είθισται κανονικά στις 8:15.

Υπάρχει πρόβλεψη, όπως είχαμε εξαγγείλει εδώ και πολύ καιρό, την πρώτη μέρα σε ένα βαθμό να εστιάσουν οι εκπαιδευτικοί χωρίς να γίνει μάθημα, αλλά στη σημασία των μέτρων προστασίας και πρόληψης.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο έχουν λάβει πολλές ενημερωτικές οδηγίες, άρα θα γίνει μια ενδελεχής ενημέρωση για τα ζητήματα αυτά και κατά τα λοιπά θα ακολουθηθούν οι συνήθεις διαδικασίες διανομής βιβλίων, ωρολόγια προγράμματα, αγιασμός και δεν θα γίνει μάθημα εκείνη την ημέρα.

Αναφορικά με τη χρήση της μάσκας, ίσως η κυρία Παπαευαγγέλου θα θέλει να αναφερθεί ειδικότερα για το ποιες μάσκες. Εγώ απλά να θυμίσω ότι υπάρχουν τρεις κατηγορίες. Να θυμίσω ότι οι οδηγίες που λάβαμε από την Επιτροπή των ειδικών, προβλέπουν πρώτον ότι υπάρχει μια κατηγορία μαθητών που θεωρούνται αυξημένου κινδύνου για τους οποίους δεν προσμετρούνται απουσίες για να μείνουν σπίτι.

Υπάρχει μια δεύτερη κατηγορία για συγκεκριμένες ιατρικές περιπτώσεις που μας έχει υποδείξει η αρμόδια Επιτροπή. Σύμφωνα με τις οδηγίες αυτές, αυτή η κατηγορία των μαθητών μπορεί να μην φοράει μάσκα για συγκεκριμένους ιατρικούς λόγους, αλλά μπορεί να βρίσκεται στο σχολείο.

Και υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία, όπου μπορεί στη βάση σύστασης του θεράποντος ιατρού να συστήνεται κάποια άλλη μάσκα. Αλλά νομίζω η κυρία Παπαευαγγέλου είναι πολύ πιο αρμόδια από εμένα για να μιλήσει επ’ αυτού.

Β. Παπαευαγγέλου: Ευχαριστώ κυρία Υπουργέ. Αναφορικά με την ερώτηση που κάνατε για την ιατρική μάσκα. Εάν ένα παιδί θέλει να τη χρησιμοποιήσει αντί για την υφασμάτινη η οποία είναι ενδεδειγμένη μάσκα.

Εμείς συστήνουμε την χρήση της υφασμάτινης μάσκας. Εάν κάποια οικογένεια, λοιπόν, θέλει να πάει το παιδί στο σχολείο με την ιατρική μάσκα, δεν υπάρχει κάποια αντίρρηση.

Μάλιστα, έχουμε μέσα στις οδηγίες μας μια ομάδα παιδιών, υψηλού κινδύνου, στα οποία συστήνουμε να μιλήσουν οι γονείς με τον θεράποντα ιατρό, παιδιά με χρόνια προβλήματα, στα οποία παιδιά αυξημένου κινδύνου ίσως η χρήση ιατρικής μάσκας είναι ενδεδειγμένη.

Και βέβαια είναι πολύ μικρός ο αριθμός των παιδιών που δεν θα φορέσουν μάσκα και πολύ συγκεκριμένα. Τα έχουμε αναφέρει και προηγουμένως.

Δημοσιογράφος:  Είναι κοινό μυστικό, κυρία Υπουργέ, ότι σε μεγάλα ιδιωτικά σχολεία πολλοί μαθητές οι οποίοι θα είναι 23 και 25 θα μπούνε σε πολύ μικρές τάξεις.

Όταν θα έχουμε γρίπη και κορονοϊό, αυτό το πρόβλημα θα είναι διαχειρίσιμο; Σε μικρές τάξεις 23 με 25 μαθητές σε μεγάλα ιδιωτικά σχολεία; Νομίζω ότι το ξέρετε.  

Γ.. Μαγιορκίνης: Οι μακροχρόνιες επιπτώσεις της COVID-19 είναι κάτι το οποίο είναι δύσκολο να προβλέψουμε. Ωστόσο υπάρχουν πολλές μελέτες οι οποίες δείχνουν ότι υπάρχει μία πιθανότητα ακόμη και με εμβόλιο, όπως είπατε, να υπάρχει επιβάρυνση της Δημόσιας Υγείας σε επίπεδο πληθυσμού. Είναι κάτι το οποίο νομίζω θα γνωρίζουμε τα επόμενα 2-3 χρόνια. Αλλά είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε πρόβλεψη.

Ν. Κεραμέως: Ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση. Μία εισαγωγή. Ό,τι έχει να κάνει προφανώς με τον αριθμό των μαθητών τα έχουμε αναλύσει διεξοδικά. Η εισήγηση της Επιτροπής μετά από πολύ μεγάλες συζητήσεις που έχουμε κάνει με την αρμόδια Επιτροπή – και την ευχαριστώ και δημοσίως θερμά για την πολύτιμη αρωγή της – ήταν για πλήρη επαναλειτουργία των σχολείων, αλλά με αυξημένα μέτρα προστασίας. Μία σειρά από μέτρα, έχουμε πάνω από 16 μέτρα τα οποία έχουμε υιοθετήσει.

Άρα έχουμε αυξημένα μέτρα προστασίας, ακριβώς προκειμένου να θωρακίσουμε έτι περαιτέρω την εκπαιδευτική κοινότητα. Τώρα, η κυρία Παπαευαγγέλου ίσως θέλει να αναφερθεί στο θέμα της τάξης.

Β. Παπαευαγγέλου: Ναι, αναφορικά με τα μέτρα να πω ότι είναι συλλογικά μέτρα, είναι πολλά μέτρα. Το καθένα έχει το δικό του όφελος. Αναφορικά με την γρίπη και τι αναμένουμε είναι κάτι το οποίο μας προβληματίζει.

Όμως έχουμε αισιόδοξα μηνύματα από την Ασία όπου τα παιδιά χρησιμοποιούσαν μάσκες σε κάποιες περιόδους λόγω της αυξημένης μόλυνσης του περιβάλλοντος και εκεί είδαν μείωση των αναπνευστικών λοιμώξεων.

Και τελευταία έχουμε και πάρα πολύ ευχάριστα νέα από την Αυστραλία, που τώρα έχουν χειμώνα και λόγω της καθολικής εφαρμογής μάσκας βλέπουν ότι έχουν σημαντικά μειωμένη επίπτωση γρίπης αυτό το χειμώνα που διανύουν αυτούς τους μήνες.

Άρα έχουμε κάποια αισιόδοξα μηνύματα. Περιμένουμε ότι θα έχουμε μειωμένη γρίπη σε σχέση με άλλες χρονιές, ακριβώς λόγω της καθολικής χρήσης μάσκας.

Δημοσιογράφος: Με συγχωρείτε λιγάκι, κυρία Παπαευαγγέλου. Με το κομμάτι των οριακών τάξεων και των 23-25 μαθητών θα ήθελα να μου πείτε. Πώς αυτό θα το διαχειριστούμε;

Β. Παπαευαγγέλου: Πάρα πολύ σημαντικό είναι συνολικά τα παιδιά, όλα τα παιδιά να γυρίσουν στην τάξη. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι κάτι η οποία δεν αναπληρώνεται με τίποτα. Η τηλεκπαίδευση είναι μόνο σε ανάγκη, όταν τα παιδιά δεν μπορούν να πάνε σχολείο λόγω υποκείμενων κρουσμάτων.

Έχουμε πάρα πολλά μέτρα ταυτόχρονα τα οποία έχουμε υποστηρίξει, δηλαδή όχι μόνο τη καθολική χρήση μάσκας η οποία ξέρουμε ότι μειώνει πολύ σημαντικά τον κίνδυνο, αλλά και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε μικρές και σταθερές εξίσου σημαντικά ομάδες.

Δηλαδή αυτά τα παιδιά δεν θα αναμειγνύονται με άλλα τμήματα, κάτι το οποίο γινόταν πάντα στα σχολεία και είναι κάτι πολύ σημαντικό. Επίσης, η χρήση της υγιεινής των χεριών, ο καλά αεριζόμενος χώρος, ευτυχώς ακόμα έχουμε καλό καιρό και έτσι θα μπορούν τα σχολεία να έχουν ανοιχτά παράθυρα. Όλα αυτά έχουν ένα μικρό κομματάκι, που συνεισφέρει στη μείωση της μεταδοτικότητας.

Δημοσιογράφος: Καλησπέρα σας, για την κυρία Κεραμέως. Θα ήθελα λίγο να σταθώ στην αγωνία των γονιών που ανήκουν οι ίδιοι σε ευπαθείς ομάδες, ιδίως εκείνων που πάσχουν από κάποια νόσο που επηρεάζει τους πνεύμονες, παραδείγματος χάρη την κυστική ίνωση. Ζητούν για τα παιδιά τους τηλεκπαίδευση, ως ένα πρόσθετο μέτρο προστασίας. Έχει το Υπουργείο λάβει κάποιες αποφάσεις σχετικά με αυτό; Και ένα δεύτερο, υπάρχουν αναφορές από διευθύνσεις σχολείων και συλλόγους γονέων ότι δεν υπάρχει επάρκεια σε προσωπικό για την καθαριότητα, δεδομένου ότι χρειάζεται δυο φορές την ημέρα στη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος να γίνει καθαρισμός. Όσον αφορά αυτό, θα ληφθούν κάποια μέτρα άμεσα τις επόμενες μέρες; Ευχαριστώ.

Ν. Κεραμέως: Για το πρώτο ερώτημά σας αναφορικά με άλλα πρόσωπα που μπορεί να ανήκουν στο οικογενειακό περιβάλλον να μένουν στο σπίτι και να ανήκουν σε ευπαθή ομάδα. Κοιτάξτε, και πάλι νομίζω ίσως οι γιατροί είναι πιο αρμόδιοι από εμένα να μιλήσουν, πλην όμως αυτό το οποίο έχει συζητηθεί δια μακρόν, είναι ότι δεν είμαστε αυτή τη στιγμή σε ένα γενικευμένο lockdown όπου θα είχε νόημα να απομονώσουμε πλήρως. Δεν είναι απομονωμένοι. Άρα, ούτως ή άλλως οποιοσδήποτε μπαινοβγαίνει μέσα στο σπίτι ελλοχεύει ο κίνδυνος να μεταφέρει κάποιον ιό, οποιοδήποτε μέλος του σπιτιού.

Το να φοράς μάσκα, και για αυτό το τονίζουμε, η μάσκα δεν προστατεύει μόνο τον ίδιο και τους γύρω σου, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς, τους συμμαθητές σου, προστατεύει και το σπίτι σου. Προστατεύει ακόμα περισσότερο τις ευπαθείς ομάδες, επειδή ακριβώς μειώνονται σημαντικά, ξανά μιλώ υπό την επίβλεψη βεβαίως των ειδικών, οι οποίοι θα με διορθώσουν ανά πάσα στιγμή και βεβαίως θα συμπληρώσουν.

Η χρήση της μάσκας περιορίζει πάρα πολύ σημαντικά το ενδεχόμενο να μεταφέρεις οποιονδήποτε ιό, οποιοδήποτε μικρόβιο στο σπίτι σου.

Τώρα, αναφορικά με το προσωπικό καθαριότητας, όπως ξέρετε αυτό δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Πριν από 10 ημέρες ο αρμόδιος Υπουργός Εσωτερικών και ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, ο κ. Παπαστεργίου, ανέλυσαν ακριβώς τις ενέργειες που έχουν αναληφθεί για το προσωπικό καθαριότητας, επιπλέον κονδύλια που έχουν δοθεί, σημαντικά επιπλέον κονδύλια, ακριβώς στην κατεύθυνση ενός πιο σχολιαστικού καθαρισμού, πάντοτε στη γραμμή που μας έχουν υποδείξει οι ειδικοί.

Β. Παπαευαγγέλου: Αν μου επιτρέπετε για το θέμα που αναφέρει για τους γονείς με ινοκυστική. Όντως όταν είπαμε ποια παιδιά είναι με τηλεκπαίδευση, μετά από πολλή σκέψη δεν βάλαμε μέσα παιδιά που υπάρχει κάποιος συγκάτοικος στο σπίτι με σοβαρό υποκείμενο νόσημα. Και αυτό γιατί πραγματικά αξιολογούμε πάρα πολύ την παρουσία του παιδιού στο σχολείο.

Στην περίπτωση αυτή, λοιπόν, θα πρέπει να γίνει μια πολύ προσεκτική εκτίμηση της κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης. Θα πρέπει να εκτιμήσουμε το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού. Είναι παιδί Δημοτικού, είναι παιδί Γυμνασίου, είναι παιδί Λυκείου;

Αν τυχόν το παιδί έχει γνωσιακές, μαθησιακές δυσκολίες που τότε ακόμα πιο επιτακτικά το παιδί πρέπει να πάει στο σχολείο. Επίσης και πόσα παιδιά είναι μέσα σε αυτό το σπίτι. Άλλο να είναι ένα παιδί άλλο να είναι τέσσερα.

Υπολογίζοντας λοιπόν όλα αυτά τα κριτήρια, θα πρέπει εξατομικευμένα να έχουμε από τη μια την ασφάλεια του γονιού που εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε και αυτό το παιδί ακόμα πιο προσεκτικά θα πρέπει να φοράει τη μάσκα του όταν πηγαίνει σχολείο, μπορεί να βάλει και ιατρική μάσκα, εάν το συζητήσουν με τον θεράποντα ιατρό, αντί για την υφασμάτινη.

Όμως πραγματικά επιμένουμε ότι τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο. Και έχουμε από τη μια την υγεία του γονιού, για την οποία κάνουμε ό,τι μπορούμε, και από την άλλη το όφελος του παιδιού. Ευχαριστώ.

Σχόλια (6)

 
ΑΦΡΟΔΙΤΗ
11 Σεπ 2020 22:35

Εγκριτη επιστημονα κα Παπαευαγγελου, αν αρρωστησει ο γονιος, αν διασωληνωθει ο γονιος, αν καταληξει ο ινοκυστικος γονιος...ΝΑΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ!!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ που φροντιζετε την υγεια και το οφελος!

 
εκπ/κός
11 Σεπ 2020 23:05

Δεν σας κρυβω οτι πιστευω πως το ..παθος της κυβερνησης να προστατευσει την υγεια μας,με τα μετρα αυτα, δειχνουν ποσο μεγαλο λαθος ειχαν κανει στην καραντινα να κλεισουν σχολεια και μαγαζια, ενω τωρα ολα ανοιχτα , αλλα με ..μασκα, ετσι κι αλλιωσ και τωρα δεν ψωνιζει κανενας διοτι εχουμε φτωχυνει και επισης τα ψωνια με τη μασκα ειναι μαρτυριο,οταν θα πειστουν για αυτο , τοτε ξαφνικα θα την θεωρησουν περιττη! Αληθεια ο Τσιοδρας γιατι μας εγκατελειψε;

 
Ολγα
12 Σεπ 2020 01:10

Έχω σοβαρό αναπνευστικό πρόβλημα.ειμαι στις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικός.εγω θα πάρω άδεια...το παιδί μου όμως πως θα το στείλω σχολείο;θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη.το σχολείο είναι πιο απΑραιτητο από τη ζωή μου;για μένα όχι.Ζητω απαλλαγή του παιδιού μου δια ζώσης διδασκαλία.καντε κάτι τώρα...

 
απορώ που δέχεται και ερωτήσεις
12 Σεπ 2020 08:04

αφού άλλα απαντάει, άλλη εγκύκλιο στέλνει στις 11 , άλλη στις 2.05. περιμένουμε και Κυριακή μεσημέρι άλλη , ε μην ξεχαστείτε. και καμμιά βόλτα , συνέντευξη πάλι κλπ κλπ

 
Ειρηνη
12 Σεπ 2020 10:00

Έχει δικιο η κυρία Όλγα.επιτελους οποίος δε φοβάται να το στείλει το παιδί του σχολείο...καλά θα κάνει...εγώ όμως δε θέλω...δεν είναι δικαίωμα μου;αν αρρωστήσει κ αρρωστήσει κ μένα μετά τι θα γίνει;θα είναι ωραίο να είμαι στην εντατική για να μη χάσει το παιδί μου το σχολείο;

 
Νίτσα
12 Σεπ 2020 12:52

Είναι πρωτόγνωρες καταστάσεις και έχουν γίνει πολλά βήματα. Όποιος εκπαιδευτικός ή μαθητής μένει στο σπίτι θα αρχίσει την τηλεκπαιδευση άμεσα. Οι ευάλωτες ομάδες εκπαιδευτικών θα συνεχίσουν καθημερινά να διδάσκουν από το σπίτι και δε θα έρχονται σε επαφή δια ζώσης με μαθητές . Ο νόμος σου δίνει αυτό το δικαίωμα. Το να μη συμμετέχει καθόλου και να πληρώνεσαι δεν υπάρχει φέτος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.