Placeholder

Είστε εδώ

Ν. Χαρδαλιάς: Ευθύνες των διαγωνιστικών διαδικασιών για τις μάσκες στην ΚΕΔΕ και υπ. Εσωτερικών

"Μακάρι να υπήρχαν κτήρια και μηχανισμοί και αίθουσες, ως δια μαγείας, που θα μπορούσαν να μετατρέψουν τα σχολικά μας κτίρια από 15 αιθουσών σε 30"
Δημοσίευση: 15/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Την ευθύνη των διαγωνιστικών διαδικασιών για τις μάσκες την είχε η ΚΕΔΕ και ο μηχανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών".

Αυτό δήλωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς, απαντώντας στην ακόλουθη ερώτηση δημοσιογράφου στην καθιερωμένη ενημέρωση των Συντακτών Υγείας: Ποια είναι ακριβώς η διαδικασία  είναι πριν φτάσει η μάσκα στους μαθητές; Δεν υπήρξε κάποιος έλεγχος; Δηλαδή δόθηκαν οι προδιαγραφές, κόπηκαν οι μάσκες και δόθηκαν;

Δημοσιογράφος: Θα ήθελα από τον κύριο Κοντοζαμάνη μια απάντηση για το αν μπορεί κάπως να εξηγηθεί αυτό το μπάχαλο που έχει προκύψει με τη μάσκα, με την ΚΕΔΕ, με τις ανακοινώσεις εκατέρωθεν. Ευχαριστώ.

Β. Κοντοζαμάνης (υφυπουργός Υγείας): Επιτρέψτε μου να δώσω, καταρχάς, τη μεγάλη εικόνα. Χθες είχαμε την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η οποία πήγε πάρα πολύ καλά στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων.

Δεύτερον, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα η οποία διαθέτει δωρεάν μάσκες στους μαθητές.

Πράγματι, υπήρξε ένα ζήτημα με τις μάσκες. Να πω ότι οι προδιαγραφές της μάσκας βασίζονται στα διεθνή πρότυπα. Υπήρξε μία παρεξήγηση σε ό,τι αφορά το μέγεθος της μάσκας πριν τη συρραφή και όχι το τελικό μέγεθος των δύο τύπων μασκών. Αυτό θα διορθωθεί.

Άλλωστε, η Επιτροπή θα δώσει διευκρινίσεις επί των προδιαγραφών. Να τονίσω ότι οι προδιαγραφές θα είναι  οι ίδιες, γιατί βασίζονται στα διεθνή πρότυπα. Δεν αλλάζουν τα πρότυπα αυτά. Δεν κάνουμε κάτι διαφορετικό απ’ ό,τι κάνει ο υπόλοιπος κόσμος. Και η Κυβέρνηση έχει πει ότι θα δώσει δύο μάσκες ανά μαθητή. Επομένως οι επόμενες μάσκες θα είναι  σωστές.

Δημοσιογράφος:  Η πρώτη μου ερώτηση απευθύνεται προς τον κύριο Μαγιορκίνη. Σε σχέση με τις μάσκες ήθελα κάποιες διευκρινιστικές απαντήσεις. Θα ήθελα να μας πείτε ποιες ακριβώς ήταν οι οδηγίες που δόθηκαν προς την Επιτροπή και ποιες ήταν οι διαστάσεις που ζητήθηκαν; Αυτές που αναφέρετε ότι είναι σύμφωνες με τα διεθνή πρότυπα και αν διαπιστώσατε κάποιες διαφορές και ποιες ακριβώς ήταν αυτές οι διαφορές, τελικά με αυτές που μοιράστηκαν; Και προς τον κύριο Κοντοζαμάνη. Σε σχέση με τις  μάσκες τώρα που μοιράστηκαν στα σχολεία κύριε Κοντοζαμάνη, υπήρχε κάποια αρμόδια Επιτροπή που τις έλεγξε πριν μοιραστούν; Τις δοκίμασε κάποιος;

Γκ. Μαγιορκίνης (Επίκουρος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων): Έγινε εκτεταμένη συζήτηση για αυτό το θέμα στην Επιτροπή. Εγώ δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή ακριβώς τις διαστάσεις, αλλά η υποεπιτροπή η οποία ασχολήθηκε και ανέλυσε, συνέκρινε τις διαστάσεις αυτές που αναφέρονταν, με αυτές που είχε το αμερικανικό CDC και σημείο προς σημείο ήταν ακριβώς αυτές οι οποίες έχουν εγκριθεί από το CDC.

Στην επιπλέον συζήτηση σε αυτό που έγινε και διευκρινίστηκε, είναι πολύ σημαντικό να δίνονται οι διαστάσεις πριν τη συρραφή, διότι αυτό καθορίζει και την ποιότητα της μάσκας.
Και αυτό ήταν το σημείο που επέμεινε η συγκεκριμένη υποεπιτροπή, ότι οι διαστάσεις έτσι δίνονται σε  παγκόσμια κλίμακα. Εάν και εφόσον ο κατασκευαστής είχε κάποια διαφορά, έπρεπε να ζητήσει διευκρινίσεις.

Β. Κοντοζαμάνης (υφυπουργός Υγείας) : Επιτρέψτε μου να πω ότι δεν έχουμε λάβει κάποιο αίτημα για διευκρίνιση επί των προδιαγραφών των μασκών. Είναι  ξεκάθαρες οι προδιαγραφές, επαναλαμβάνω ότι είναι  σύμφωνες με τα διεθνή πρότυπα.

Το Υπουργείο Υγείας αυτό που έκανε μέσω των αρμοδίων οργάνων, είναι  ότι διαβίβασε τις προδιαγραφές στις αρμόδιες αρχές που ήταν υπεύθυνες, προκειμένου  να κάνουν το διαγωνισμό.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι συγκεκριμένες διαδικασίες για την παραλαβή των μασκών, όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία και φαντάζομαι ότι τηρήθηκε.
 
Δημοσιογράφος:  Με συγχωρείτε, δηλαδή η διαδικασία ποια ακριβώς είναι πριν φτάσει η μάσκα στους μαθητές; Δεν υπήρξε κάποιος έλεγχος; Δηλαδή δόθηκαν οι προδιαγραφές, κόπηκαν οι μάσκες και δόθηκαν;

Ν. Χαρδαλιάς: Νομίζω την ευθύνη των διαγωνιστικών διαδικασιών την είχε η ΚΕΔΕ και ο μηχανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών.

Β. Κοντοζαμάνης (υφυπουργός Υγείας) : Ακριβώς. Ο φορέας διενέργειας του διαγωνισμού ήταν η ΚΕΔΕ. Το Υπουργείο Εσωτερικών έδωσε τα σχετικά κονδύλια. Επαναλαμβάνω ότι το Υπουργείο Υγείας διαβίβασε τις σχετικές προδιαγραφές στην αρμόδια αρχή διενέργειας του διαγωνισμού.

Δημοσιογράφος:  Σχετικά με το αν συναινείτε ως Πολιτική Προστασία στο να αυξάνονται οι μαθητές ανά τάξη, στο να μην βρίσκονται αίθουσες όπως ήταν αίτημα και εκπροσώπων του Υπουργείου Υγείας και επιστημόνων πολλών και του τέως Υπουργού Υγείας. Και την ίδια ώρα να λαμβάνονται περιοριστικά μέτρα.

Ν. Χαρδαλιάς:: Ξέρετε ότι στην καθημερινότητα υπάρχει το ευκταίο και υπάρχει και αυτό το οποίο πραγματικά μπορεί να βγει. Νομίζω έχουν απαντήσει και το Υπουργείο Παιδείας και οι υπόλοιποι. Μακάρι να υπήρχαν κτήρια και μηχανισμοί και αίθουσες, ως δια μαγείας, που θα μπορούσαν να μετατρέψουν τα σχολικά μας κτίρια από 15 αιθουσών σε 30.

Το αν μπορούμε αποσπασματικά σε κάποιες περιοχές να το αξιοποιήσουμε, έχει γίνει ήδη νομίζω από το Υπουργείο Παιδείας.

Σε κάθε περίπτωση, η Πολιτική Προστασία είναι εκεί για να εξασφαλίσει και να βοηθήσει και την εκπαιδευτική κοινότητα, την τεράστια προσπάθεια που κάνουν οι εκπαιδευτικοί μας, οι γονείς αλλά και τα ίδια μας τα παιδιά, μαζί με τους υγειονομικούς για να μπορέσουν όλα να πάνε καλά.

Βήμα-βήμα. Το ξαναλέω, έχουμε μπροστά μας έναν ιό που είναι αχαρτογράφητα νερά για όλους μας. Έχουμε μία παγκόσμια απειλή και προσπαθούμε μέσα από συνεργασίες, συνεννοήσεις, μια ευρύτερη συναίνεση απόψεων και θέσεων, μέσα από μία ζύμωση και διαβούλευση καθημερινή της επιστημονικής κοινότητας, της κοινότητας της Πολιτικής Προστασίας και των περιφερειακών και αυτοδιοικητικών μας, να μπορέσουμε να φέρουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα.

Σχόλια (5)

 
Υγείας-Παιδείας-Εσωτερικών
16 Σεπ 2020 10:26

Σίγουρα δεν εμπλέκεται και η Εκκλησία? Μόλις τελειώσετε με την παρτίδα του πινκ πονκ, πείτε μας και ποιός νίκησε.... Καταφέρατε να γίνεται 1ο θέμα κες και κ. Για χρυσό πάτε.

 
ΘΑΝΑΣΗΣ
16 Σεπ 2020 15:18

Μακάρι να μην εξαρτιόμασταν από εσάς, αλλά από πραγματικούς ειδικούς .

 
Spiros
16 Σεπ 2020 19:21

Ως δια μαγείας όμως μετατρέπονται οι κανονικές αίθουσες σε δυο ή τρεις μικρότερες των 15 - 20 τ.μ. Και βέβαια με "σχέδιο" και "εγκρίσεις", έτσι δεν είναι;
Σε πόσα σχολεία δεν έχει γίνει αυτό; Σε πόσα σχολεία δεν στοιβάζονται μαθητές σε αίθουσες κλουβιά, χωρισμένες με γυψοσανίδες; Τόσα χρόνια τι γίνεται; Και όλη αυτή γύμνια φαίνεται σε περιόδους κρίσεων.

 
Πέτρος
16 Σεπ 2020 20:02

Αφήστε τα αυτά κε Χαρδαλιά.

Έπρεπε, όπου αυτό είναι εφικτό να χρησιμοποιηθούν άλλοι χώροι όπως μη λειτουργούσες αίθουσες σχολείων, αίθουσες γειτονικών δημοσίων κτιρίων κτλ.
Τώρα δεν δώσατε καν το δικαίωμα σε σχολεία με υπάρχουσες αίθουσες και υπεράριθμους εκπαιδευτικούς να σπάσουν κάποια τμήματα.

Καλά, δεν μιλάμε για επιπλέον αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Μην μας πείτε και γραφικούς.

Καλά, δεν μιλάμε για επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών.

 
Ντροπή
16 Σεπ 2020 20:43

Αφού δεν ντρέπεστε να δικαολιγείται αυτές τις μεγάλες γκάφες δεν περιμένουμε τίποτα από σας. Συγνώμη που σας ψηφίσαμε!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ