Placeholder

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Τρία ερωτήματα από Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου προς την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας

Δημοσίευση: 17/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 

Αξιότιμη Κα Υπουργέ, Αξιότιμη Κα Υφυπουργέ,  

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, από την αρχή της πανδημίας,  προτείνει ένα σύνολο μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό που περιλαμβάνει: στενή παρακολούθηση του ιού μέσα από επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ σε όλο τον πληθυσμό, γρήγορη ανίχνευση των αποτελεσμάτων, ομαδοποίηση των ευρημάτων, απομόνωση  και νοσηλεία ( όπου χρειάζεται) των περιστατικών ( κρουσμάτων) καραντίνα για τις επαφές τους, καθαριότητα και απολύμανση εσωτερικών χώρων, συχνό πλύσιμο χεριών και μη άγγιγμα προσώπου, απόσταση περίπου δύο μέτρων σε ανοικτούς χώρους  και σε κλειστούς χώρους, όπου δεν είναι δυνατή αυτή η απόσταση, μη χειρουργικές  μάσκες τριών στρωμάτων από τρία διαφορετικά υλικά.   

Παρακολουθώ τις συνεντεύξεις  τύπου και την ιστοσελίδα τους από την αρχή της πανδημίας και σε όλες σχεδόν επαναλαμβάνουν ότι αυτό το πακέτο των μέτρων ( comprehensive measures) θα πρέπει να εφαρμόζεται στο σύνολο του, αν θέλουμε να μειώσουμε τα ‘θύματα’ του ιού στο ελάχιστο.  Όσες χώρες το εφάρμοσαν ( πχ. Ισλανδία) δεν χρειάστηκε να προχωρήσουν σε lockdowns, με ότι καταστροφικό αυτό συνεπάγεται για την οικονομία και την ψυχοσωματική υγεία των πολιτών.

Στην τελευταία συνέντευξη τύπου του ΠΟΥ με τίτλο  ‘reopening schools’ (https://www.youtube.com/watch?v=VFRZ_t0aDTo) συζητήθηκε το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και συμμετείχαν η UNICEF και η  UNESCO.

Ανάμεσα στα άλλα που πολύ ενδιαφέροντα που είπαν, τα μέτρα που προτάθηκαν για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, ήταν με τα λόγια του  Dr Michael Ryan ‘ Αν θέλουμε να κρατήσουμε τα παιδιά μας στα σχολεία και να προστατέψουμε τον ευάλωτο, γεροντότερο πληθυσμό μας,  όσο δεν έχουμε ακόμη εμβόλιο, τότε θα πρέπει να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε, να κάνουμε διαγνωστικά τεστ, να ανιχνεύουμε γρήγορα τα αποτελέσματα, να ομαδοποιούμε τα ευρήματα, να απομονώνουμε τα περιστατικά ( κρούσματα) και να βάζουμε σε καραντίνα τις επαφές τους. Λυπάμαι που γίνομαι πληκτικός και  λυπάμαι  που το επαναλαμβάνω ξανά και ξανά αλλά δεν έχουμε άλλες επιλογές……………………’    

Με αναφορά σε όλα τα παραπάνω, μου δημιουργήθηκαν τα παρακάτω ερωτήματα τα οποία θεωρώ ότι άπτονται των αρμοδιοτήτων σας για να απαντηθούν:

1.    Γιατί, παρά το γεγονός ότι ήταν στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, δεν κάνατε διαγνωστικά τεστ σε όλη την Εκπαιδευτική Κοινότητα ( Εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες τουλάχιστον) πριν να ανοίξετε τα σχολεία,  προκειμένου να τα ανοίξετε με την μέγιστη δυνατή προστασία και ασφάλεια;  Προφανώς, όταν ο ΠΟY μιλά για συνεχή παρακολούθηση καταλαβαίνουμε ότι αυτά τα τεστ θα πρέπει να επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα………….   

2.    Γιατί, παρά το γεγονός ότι και αυτό ήταν στα αιτήματα των εκπαιδευτικών, δεν μοιράζετε τα παιδιά σε ομάδες των 10-15 ατόμων ανά τάξη και να λειτουργήσετε τα σχολεία με βάρδιες προσλαμβάνοντας εκπαιδευτικούς;

Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν να κρατηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις μέσα στις τάξεις και να μην αναγκάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες να κάνουν μάθημα με μάσκες, που κάνει ακόμη και την παρωχημένη, δασκαλοκεντρική, μετωπική διδασκαλία των μαθημάτων πάρα πολύ δύσκολη έως αδύνατη;

Ιδιαίτερα για την Αγγλική Γλώσσα Κα Ζαχαράκη (ανήκουμε στην ίδια ειδικότητα) θα γνωρίζετε ότι είναι αδύνατη η διδασκαλία της με μάσκα σύμφωνα με τον Οδηγό Σπουδών ΞΓ και μάλιστα στις πολύ μικρές ηλικίες.

Εναλλακτικά, αν ο οικονομικός προϋπολογισμός σας δεν επιτρέπει προσλήψεις εκπαιδευτικών που είναι η άριστη λύση, γιατί δεν εφαρμόζετε μορφές blended learning, που να αποσυμφορίζουν  τον συγχρωτισμό στα σχολεία,  με ανάλογη καθολική  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών;  
 
3.  
 Γιατί, αυτή την κρίσιμη περίοδο, δεν προσλαμβάνετε ψυχολόγους και νοσηλευτές στα σχολεία για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα ψυχοσωματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριων αλλά και των γονέων; Γιατί  προσθέτετε στους/τις εκπαιδευτικούς, ενώ δεν τους έχετε εκπαιδεύσει, μαζί με τα υπόλοιπα άγχη…… το άγχος της διαχείρισης τους, αφήνοντας τους εκτεθειμένους και σε κακοποιητικούς γονείς;   

Με εκτίμηση

Ελένη Πουλλά, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 ΠΕΚΕΣ Κρήτης

Ετικέτες: 
Ελένη Πουλλά

Σχόλια (10)

 
Καποιος
17 Σεπ 2020 12:04

Ειστε συντονιστρια. Τις προτασεις σάς στον Περιφερειακό Διευθυντη (διοικητικός σας προισταμενος) και Υπουργό (πολιτικός σας προισταμενος). Στους άλλους γιατί το κοινοποιείτε; Για να σας πουν μπραβο ;

 
Θέκλα
17 Σεπ 2020 15:32

Εγώ έχω ένα άλλο ερωτημα. Πως γίνονται μαθήματα σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών και διαφόρων μαθημάτων που έχουν ήδη αρχίσει; Πως διαχειρίζονται τα νηπια και προνήπια με μάσκα ιδιωτικά και δημόσια; Τι προτείνετε για την τοποθέτηση σας ; Να σταματήσουν τα σχολεία; Έχετε την εντύπωση ότι οι νοσηλευτές στη σχολική μονάδα θα είναι η λύση ; Να περιμένουμε να διοριστούν εκατοντάδες χιλιάδες αναπληρωτές η να περιμένουμε μέχρι το 21 στα σπίτια μας να υποχωρήσει ο COVID?

 
ΕΛΑ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ...
17 Σεπ 2020 16:39

Έχω την εντύπωση οτι όλα αυτά αυτά εκτός του οτι είναι μη εφαρμόσιμα και το γνωρίζουν οι μάχιμοι εκπαιδευτικοι, για να θυμηθούμε ξανά τον συριζα, έχουν σαφέστατα και το πνεύμα της αντιπολιτευσης αγαρμπα και παραπλανιτικα δυστυχώς. Δεν γίνεται έτσι η αντιπολιτευση κυρία μου Συνάδελφος ΣΕΕ ΠΕ 11 ΌΧΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΥΟΜΕΝΟΣ

 
ΠΕ06 από Βόλο
17 Σεπ 2020 17:09

Εύλογα ερωτήματα. Θα τολμήσει κανένας από τους <<υπεύθυνους>> να απαντήσει;
Ίσως μια απεργία όλου του εκπαιδευτικού κόσμου να είναι η μόνη λύση. Πρόκειται για την υγεία όλων μας.

 
Lovato Rossi
17 Σεπ 2020 22:23

Η εν λόγω συναδελφισα πρόκειται για κομματικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ υποψήφια και στις τελευταίες δημοτικές εκλογές. Τις απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει δίνουν οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις, όπου αποτυπώνεται ότι μολις το 11% θεωρεί ότι θα ήταν καλύτερα τα πράγματα με την αγαπημένη της "πρώτη φορά αριστερά" κυβέρνηση...

 
Γ.Δ.
18 Σεπ 2020 07:37

Οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου έχουν την υποχρέωση και το δικαίωμα να ασχολούνται με το παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο... σε καμία περίπτωση δεν είναι στα θεσμικά τους καθήκοντα να κάνουν πολιτική!

Οι τρεις αυτές ερωτήσεις, με τον τρόπο που γίνονται είναι πολιτική... δυστυχώς,έτσι είναι το σύστημα!

 
X
18 Σεπ 2020 09:51

Ωραια λογια καταλληλα για αντιπολιτευτικη διαθεση.Αν ειναι εφαρμοσιμα δεν μας ενδιαφερει.Η κυρια θα ηταν πιο πειστικη αν στο παρελθον δημοσιευε αντιστοιχες επιστολες στους πρωην υπουργους οταν μειωνονταν οι ωρες των αγγλικων στο δημοτικο,καταργουνταν τα επιπεδα στα γυμνασια,εξοβελιζονταν σχεδον απο τη β και γ λυκειου.Εξαλλου ως ΠΕ6 και συντονιστρια θα ειχε ο λογος της μια ιδιαιτερη βαρυτητα.

 
Απορία
18 Σεπ 2020 09:54

Δεν με ενδιαφέρει που κάποιος διεκδικεί κάτι καλύτερο, εφόσον δεν είναι του κόμματος μου... Ωραίος τρόπος σκέψης!! Ούτε οι πολιτικές παρωπίδες ταιριάζουν στην εκπαίδευση, να όμως που αυτές υπάρχουν. Επίσης, το γεγονός ότι η εκπαίδευση και η παιδεία είναι ζητήματα πολιτικά διατυπώθηκε για πρώτη φορά από τους αρχαίους ημών προγόνους. Δεν ξέρω αν οι προλαλησαντες το γνωρίζουν αυτό, ενδεικτικό - αν όχι αποδεικτικό - της πλήρους άγνοιας ορισμένων σε βασικές αρχές της παιδαγωγικής και της δημοκρατίας.

 
Άλλα αντ άλλων
18 Σεπ 2020 12:33

δεν καταλαβαίνω πως και γιατί ένα υπηρεσιακό έγγραφο κοινοποιείται στα ΜΜΕ? Αυτό το χάλι της δημόσιας εκπαίδευσης μετά το 81 θα κάνει χρόνια να ξεπεραστεί!

 
ΣΑΚΗΣ
18 Σεπ 2020 18:25

Δεν υπάρχει σωστό και λάθος .Το αποτέλεσμα θα δείξει. Υπάρχει ομάδα 30 ατόμων που εισηγείται. Το φρόνιμο θα ήταν εσείς ως συντονίστρια εκπ. έργου να δίνατε το καλό παράδειγμα και να μην κάνατε δημόσια προτάσεις εκτός και αν έχετε αποδεδειγμένα στοιχεία για τα άτομα που συμμετέχουν στην επιτροπή. Για παράδειγμα αν μπορείτε να αποδείξετε ότι είστε καταλληλότερη. Εδώ δεν έχουμε μια επιτροπή από πρώην παίκτες reality η από ηθοποιούς και ποδοσφαιριστές. Εν πάσι περιπτώσει δώστε τις προτάσεις σας στους προϊσταμένους σας ΟΧΙ δημόσια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.