Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι 15 αλλαγές που ισχύουν στο Λύκειο από το τρέχον σχολικό έτος 2020-21

Με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων θα δώσουν εξετάσεις οι μαθητές της Α Λυκείου
Δημοσίευση: 18/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεκαπέντε αλλαγές   ισχύουν από το τρέχον  σχολικό έτος 2020-21  στο Λύκειο.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις εξής αλλαγές:

1. Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται γραπτή δοκιμασία. Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.

Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας οι μαθητές εκπονούν επιπλέον και ερευνητική εργασία στο β ́ τετράμηνο, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.

Στο μάθημα των Εφαρμογών Πληροφορικής και στο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία στο πρώτο τετράμηνο, ενώ στο δεύερο τετράμηνο οι μαθητές εκπονούν μία (1) ερευνητική εργασία, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.

Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

2. Α′ Τάξη ΓΕΛ

Η Α ́ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών για τα εσπερινά λύκεια

3. Β′ Τάξη ΓΕΛ

Στη Β′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

4. Β′ Τάξη Εσπερινού ΓΕΛ

Στη Β ́ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Στη Β ́ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας είκοσι (20) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν.

5. Γ ΓΕΛ

Στη Γ ́ Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού τριάντα δύο (32) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά λύκεια. Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, ως εξής:

α) Ανθρωπιστικών Σπουδών.

β) Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.

γ) Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, επιλέγουν και παρακολουθούν υποχρεωτικά είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.

6. Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού

Οι μαθητές της Γ ́ Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕ.Λ. με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα από την ημέρα έναρξης των μαθημάτων επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Κάθε μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και ένα (1) Επιστημονικό Πεδίο.

Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν επιπλέον είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία . Κάθε υποψήφιος επιλέγει ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο.

7. Υπολογισμός βαθμολογίας

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τις Πανελλαδικές του 2021 και εφεξής, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίζονται παρακάτω. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις τμημάτων που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:

A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1ο Επιστημονικό Πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες:

α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας

2ο Επιστημονικό Πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο επιστήμες υγείας και ζωής:

α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής:

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Οικονομία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

8. Πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο

Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής ως εξής:

Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και τα Λατινικά.

Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα είτε του δεύτερου είτε του τρίτου Επιστημονικού Πεδίου, ανάλογα με το ποιό από τα δύο αυτά Επιστημονικά Πεδία έχουν επιλέξει, ως εξής:

i) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και των Μαθηματικών και

ii) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το τρίτο Επιστημονικό Πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας.

Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του τέταρτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.

9. Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο

Η βαθμολογική κλίμακα, με βάση την οποία υπολογίζονται οι βαθμοί επίδοσης των μαθητών σε όλα τα μαθήματα, κυμαίνεται από μηδέν (0) έως είκοσι (20) και προσδιορίζεται ως εξής:

Η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων γίνεται στην κλίμακα από μηδέν (0) έως εκατό (100), με ακέραιους μόνο αριθμούς και ο τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου ανάγεται στην κλίμακα από (0) έως είκοσι (20) και διατυπώνεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου, όπου απαιτείται.

10. Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται μετά τη λήξη των μαθημάτων του Β' Τετραμήνου.

Προβλέπονται επίσης δύο ειδικές εξεταστικές περίοδοι, μία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, , στην οποία δύνανται να συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου, και μία στις αρχές του Σεπτεμβρίου,   στην οποία δύνανται να συμμετέχουν οι μαθητές των Α', Β' και Γ' τάξεων του Λυκείου.

Στις εξετάσεις αυτές αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου σχολικού έτους.

11. Μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος

α) Κατ’ εξαίρεση, μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, εξετάζονται άλλη ημέρα εντός της συγκεκριμένης κάθε φορά εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των διδασκόντων έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Η ασθένεια βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Οι διατάξεις των δύο προηγούμενων εδαφίων εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Οι μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου ή που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα, εφόσον είναι μαθητές της Γ ́ τάξεως του Λυκείου, να προσέλθουν για όσα μαθήματα δεν εξετάστηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ ́ όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Οι μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Λυκείου, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά άλλη ημέρα, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων μέχρι την 30ή Ιουνίου, ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ ́ όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Το παραπάνω σοβαρό πρόβλημα υγείας βεβαιώνεται με δικαιολογητικά ασθενείας από κρατικό ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης.

Για τους μαθητές αυτούς, ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος μετά την πρώτη εξεταστική περίοδο για τους μαθητές των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων του Λυκείου, καθώς και μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου για τους μαθητές της Γ ́ τάξης του Λυκείου, εφόσον το πρόβλημα διαρκεί.

Όσοι από τους μαθητές της Γ ́ τάξης του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ ́ όλον τον μήνα Ιούνιο, μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά.

Όσοι από τους μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν ήδη εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10) μπορούν, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ ́ όλον τον μήνα Ιούνιο, να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, ή οι κηδεμόνες τους, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου εντός τριών (3) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

β) Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ρητά η ειδική εξεταστική περίοδος του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου στην οποία εξετάζεται ο μαθητής.

Οι μαθητές εξετάζονται στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ που δικαιολογημένα απουσίασαν, στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ που εξετάστηκαν και συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου ή που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα, εφόσον είναι μαθητές της Γ ́ τάξεως του Λυκείου, να προσέλθουν για όσα μαθήματα δεν εξετάστηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ ́ όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Οι μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Λυκείου, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά άλλη ημέρα, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων μέχρι την 30ή Ιουνίου, ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ ́ όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Το παραπάνω σοβαρό πρόβλημα υγείας βεβαιώνεται με δικαιολογητικά ασθενείας από κρατικό ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης.

Για τους μαθητές αυτούς, ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος μετά την πρώτη εξεταστική περίοδο για τους μαθητές των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων του Λυκείου, καθώς και μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου για τους μαθητές της Γ ́ τάξης του Λυκείου, εφόσον το πρόβλημα διαρκεί.

Όσοι από τους μαθητές της Γ ́ τάξης του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ ́ όλον τον μήνα Ιούνιο, μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά.

Όσοι από τους μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν ήδη εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10) μπορούν, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ ́ όλον τον μήνα Ιούνιο, να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, ή οι κηδεμόνες τους, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου εντός τριών (3) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

β) Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ρητά η ειδική εξεταστική περίοδος του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου στην οποία εξετάζεται ο μαθητής. Οι μαθητές εξετάζονται στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ που δικαιολογημένα απουσίασαν, στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ που εξετάστηκαν και συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης

Για τους μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής.

Για τους μαθητές της Γ ́ τάξης του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης  και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο Ιουνίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής.

Το ίδιο ισχύει και για την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης.

12. Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10)

Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

13. Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)

Οι μαθητές των Α ́ και Β ́ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. , παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων.

Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

14. Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)

α) Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. , παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων.

Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

β) Οι μαθητές της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο., παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου,  για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από δέκα (10).

Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, μπορούν:

αα) να επαναλάβουν τη φοίτηση στη Γ ́ τάξη Γενικού Λυκείου,

ββ) να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή».

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.

Οι μαθητές των κατηγοριών της παρ. 1 του παρόντος των Α ́ και Β ́ τάξεων Γενικού Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112, παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 112.

15. Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

1. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α ́ και Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

2. Η Τ.Θ.Δ.Δ. συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.

3.. Η ισχύς  της Τράπεζας Θεμάτων αρχίζει για κάθε τύπο Λυκείου από το σχολικό έτος 2020-2021 για την Α′ τάξη, από το σχολικό έτος 2021-2022 για τη Β′ τάξη και από το σχολικό έτος 2022- 2023 για τη Γ′ τάξη.

Λατινικά

Τέλος, με   διάταξη  ορίζεται ότι οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται και πάλι στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021-2022 και εφεξής.

Σχόλια (12)

 
Βαγγέλης
18 Σεπ 2020 21:35

Ποια μαθηματα δίνουμε στο τέλος της β λυκείου ενδοσχολικά;

 
Αναστασία
19 Σεπ 2020 08:20

Μήπως να το ξανασκεφτείτε για την Τράπεζα Θεμάτων για φέτος; Με τα σχολεία ή τα επί μέρους τμήματα να κλείνουν λόγω COVID και χαμένα μαθήματα εβδομάδων θα βάλουμε θέματα από την Τράπεζα; Είναι εγκληματικό.

 
@Αναστασία
19 Σεπ 2020 14:11

Η τράπεζα θεμάτων έπρεπε να υπάρχει εδώ και 10 χρόνια. Και πολύ άργησε. Αν υπάρχει κάποια καθυστέρηση λόγω COVID σημαίνει πως η φοίτηση δεν ήταν επαρκής και στα θα πρέπει οι μαθητές να επαναλάβουν την τάξη.

 
Τράπεζα Θεμάτων
19 Σεπ 2020 15:13

Τουλάχιστον τα μισά θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων θα πρέπει να προκύπτουν από τους εκπαιδευτικούς, που έχουν επαφή με τα τμήματα όλη τη χρονιά. Η τράπεζα θεμάτων είναι χρήσιμη μόνο εφόσον οργανωθούν ΝΕΑ βιβλία, με συνοδευτικό ψηφιακό υλικό επανάληψης, και νέα ωρολόγια προγράμματα σπουδών - να υπάρχει συγκεκριμένη ύλη που να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών για όλο το Λύκειο.

 
Μητέρα εκπαιδευτικός
19 Σεπ 2020 18:41

Να μην εφαρμοστεί φέτος τπτ από τα παραπάνω. Η πανδημία και η οικονομική κατάσταση όλων έχει δημιουργήσει νέες συνθήκες πολύ διαφορετικές, από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την παιδεία έτους 2018 όπως είχε επικαλεσθεί η κ. Κεραμέως. Κάποια λύκεια έχουν ξεκινήσει με 4ωρα, λείπουν εκπαιδευτικοί λόγω covid - για να προστατευτούν και καλά κάνουν- κλείνουν σχολεία, συν όλα τα άλλα προβλήματα λόγω μη επαρκούς προστασίας. Αυτά να κοιτάξουν να διορθώσουν πρώτα...

 
Γιωργος - Βαθμολογητης στα Μαθηματικά
20 Σεπ 2020 00:01

Θα ηθελα να ρωτησω, αν ο βαθμός στην Α και Β Λυκείου, καθως και ο βαθμός στο απολυτήριο της Γ Λυκείου , θα μετραει τελικά για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια .
Επισης, ευχομαι καλη δυναμη σε όλους τους συναδέλφους και κουραγιο για τις ιδιαιτερα δυσκολες συνθήκες στις οποίες καλούμαστε να διδάξουμε γνώσεις και αξίες στους μαθητες μας.
Σας ευχαριστώ πολύ.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
20 Σεπ 2020 00:19

Η κ. Κεραμέως φιλοδοξεί ν' αφήσει το όνομά της αλησμόνητο στην εκπαιδευτική ιστορία του τόπου, όχι δυστυχώς ως εμπνευσμένη μεταρρυθμίστρια, αλλά ως αυταρχική υπουργός που καταστρώνει ματαιόδοξα σχέδια επί χάρτου ερήμην των ανθρώπων που θα έρπεπε να θεωρεί φυσικούς συνεργάτες της, δηλαδή των εκπαιδευτικών. Χρειάστηκε να ζήσουμε την οδυνηρή εμπειρία της πανδημίας, για να αποδομηθούν βίαια οι ψευδαισθήσεις όσων πίστεψαν στα οράματά της. Κι έτσι ζούμε εδώ και μερικούς μήνες την απόλυτη παράνοια των επικίνδυνων αυτοσχεδιασμών της χωρίς την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα και με επίμονη οπισθοδρομική λογική, χωρίς καμία απολύτως προετοιμασία για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών παρά τις μεγαλοστομίες της.
Μέσα λοιπόν στις συνθήκες αυτές το μόνο που μας έλειπε ήταν η ...τράπεζα θεμάτων! Αναρωτιέμαι αν πιστεύει η ίδια ή οποιοσδήποτε πολίτης που έχει σχέση με τον εκπαιδευτικό χώρο ότι αυτή η σχολική χρονιά θα κυλήσει ομαλά και ότι δε θα αναγκαστούμε και πάλι σε μακρόχρονη αναστολή της ζωντανής σχολικής ζωής. Κι αν γίνει αυτό, αναγκαστικά πάμε πάλι στην ανάπηρη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για την οποία δε βλέπω καμία πρωτοβουλία αυτή τη στιγμή να εξοικειωθεί πιο σωστά όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, πράγμα που διαλαλούσε η υπουργός ότι θα γινόταν αμέσως με το άνοιγμα των σχολείων στις αρχές του Σεπτέμβρη!
Μην αυταπατάστε λοιπόν, καλοπροαίρετοι φίλοι μου. Δεν πρόκειται να εφαρμοστεί σχεδόν τίποτε από όλα αυτά φέτος! Η υπουργός άλλωστε σ' αυτό το σημείο δείχνει θαυμαστή προσαρμοστικότητα: Δε διστάζει να λέει και να ξελέει με απόλυτα άνεση! Οι υπαναχωρήσεις της έχουν γίνει πλέον ο κανόνας.

 
Φανη Μοτσιου
20 Σεπ 2020 11:15

Δεν γινεται καμία αναφορα για τα ΕΠΑ.Λ. Υπαρχουν και εκει παιδια που προσπαθουν σκληρα να πετύχουν τους σκοπούς τους.

 
Βασιλειου Ολυμπία
20 Σεπ 2020 12:49

Οι βαθμοί θα υπολογίζονται στην εισαγωγη στην τριτοβάθμια και με ποια ποσοστα;

 
Κατερίνα Κατσιγαρακη
20 Σεπ 2020 17:04

Για τα ΕΠΑΛ δεν αναφέρεται τίποτα. .....

 
ΒΑΣ
22 Σεπ 2020 07:40

Απαραδεκτο! ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ εν μεσω πανδημίας και ένώ περυσι η ύλη βγήκε και δε βγήκε...μαθηματικά αρχαία φυσική που τα μαθήματα έχουν μια συνέχεια τι γίνεται? δεν πρέπει να εφαρμοστεί φέτος η τράπεζα θεμάτων!

 
Α κ
03 Οκτ 2020 16:26

Με τόσες καταλήψεις σχολείων μάλλον δεν πρέπει να εφαρμοστεί η τράπεζα θεματων

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ