Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Α. Διαμαντοπούλου: Υπήρξαν στιγμές που έκλαψα, που έπαιρνα χαπάκια για να μπορέσω να κοιμηθώ, που δεν έτρωγα μέρες αλλά ποτέ δεν είπα «θα τα παρατήσω»

“Για να αλλάξεις την Παιδεία αξίζει οποιοδήποτε κόστος. Αξίζει να μην εκλεγείς ξανά, αξίζει να τα θυσιάσεις όλα”
Δημοσίευση: 22/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Όσο μετατρέπουμε όλες τις σχολές σε Πανεπιστήμια και όλοι επιδιώκουν ένα οποιοδήποτε πτυχίο ΑΕΙ, η χώρα πάει στον γκρεμό".

Την άποψη αυτή διατυπώνει η πρώην  υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου σε συνέντευξη  στο Marie Claire, και σημειώνει τα εξής:

Αξίζει για την παιδεία : Για να αλλάξεις την Παιδεία αξίζει οποιοδήποτε κόστος. Αξίζει να μην εκλεγείς ξανά, αξίζει να τα θυσιάσεις όλα. Αξίζει γιατί η Παιδεία είναι ο εγκέφαλος και η ψυχή του έθνους και γιατί σε βάθος χρόνου αυτά αναγνωρίζονται

Το “Νέο σχολείο”: Το “Νέο σχολείο” που είχα  σχεδιάσει ως ήταν ό,τι πιο σύγχρονο υπήρχε στην Παιδεία στον πλανήτη, με πληροφορική από την Α’ Δημοτικού και ταυτόχρονα θέατρο, με διαδραστικούς πίνακες, συνεχή επιμόρφωση για τους καθηγητές. Είχε παρουσιαστεί η πρώτη πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου, με όλα τα βιβλία ενσωματωμένα, με πειράματα, τότε κάναμε και το ψηφιακό φροντιστήριο όπου τα παιδιά ακόμη και των πιο απομακρυσμένων χωριών μπορούσαν να μπαίνουν στο Διαδίκτυο και να κάνουν τα μαθήματα των εισαγωγικών εξετάσεων με πρότυπο τρόπο. Το συνέχισε και η επόμενη κυβέρνηση, έφτασε να το έχει ως πρόγραμμα το 63% των σχολείων. Το σταμάτησε ο ΣΥΡΙΖΑ τελείως.

Αξιολόγηση στα ΑΕΙ: Τα σχεδόν 500 πανεπιστημιακά τμήματα πρέπει να αξιολογηθούν και από αυτά κάποια θα πρέπει να κλείσουν και κάποια άλλα να εξελιχθούν σε τεχνολογικά ινστιτούτα και σχολεία.

Οταν έκλεισα τα πρώτα 35 Τμήματα : Και βόμβες μού βάλανε, και απειλητικά μηνύματα είχα, και το γιο μου παρενοχλούσαν. Ηταν μια εποχή όπου οι μεταρρυθμίσεις δεν είχαν μόνο λεκτική βία, είχαν και πραγματική βία. Ηταν το 2011 σας θυμίζω. Οταν έκλεισα τα πρώτα 35 Τμήματα μπροστά στο σπίτι μου άδειαζαν απορριμματοφόρα δήμων

Οι μειοψηφίες:  Οι δυναμικές μειοψηφίες είναι αυτές που ταλαιπωρούν τη χώρα. Υπάρχουν οι μειοψηφίες που ουρλιάζουν και οι μεγάλες πλειοψηφίες που παραμένουν σιωπηλές. Εκεί κρίνεται η μάχη για τα επόμενα βήματα της χώρας.

Είπα  δεν «θα τα παρατήσω»: Υπήρξαν πολλές στιγμές που έκλαψα, που έπαιρνα χαπάκια για να μπορέσω να κοιμηθώ, που δεν έτρωγα μέρες γιατί το στομάχι μου είχε κλείσει, αλλά ποτέ δεν είπα «θα τα παρατήσω».
Αναμφισβήτητα, το μεγαλύτερό σας έως τώρα κεφάλαιο είναι ο νόμος Διαμαντοπούλου για την Παιδεία, που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, αξιολόγηση των καθηγητών, τέλος στους αιώνιους φοιτητές, άρση του ασύλου, φοιτητικά δάνεια, κατάργηση των παραταξιακών ψηφοδελτίων, καθιέρωση του Συμβουλίου του Ιδρύματος με συμμετοχή και εξωτερικών προσωπικοτήτων, στο πρότυπο των μεγαλύτερων πανεπιστημίων του εξωτερικού. Η μεταρρύθμιση, αν και πέρασε με συναίνεση 255 βουλευτών, στη συνέχεια θάφτηκε. Ποιες είναι οι σκέψεις σας μετά την πρόσφατη βουτιά των βάσεων;

Η μεταρρύθμιση: Η μεταρρύθμιση που προσπαθήσαμε τότε να κάνουμε είναι να αλλάξουν και το Λύκειο και το Πανεπιστήμιο. Αξιολογημένο Λύκειο, Εθνικό Απολυτήριο και αξιολογημένο Πανεπιστήμιο, το οποίο θα βάζει τους δικούς του όρους για τις εισαγωγικές. Αν δεν κάνεις αυτές τις αλλαγές, τι θα κάνεις με τη βάση του 10; Είναι πολύ βαθιές οι μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν.

 ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοσιογράφος: Αναμφισβήτητα, το μεγαλύτερό σας έως τώρα κεφάλαιο είναι ο νόμος Διαμαντοπούλου για την Παιδεία, που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, αξιολόγηση των καθηγητών, τέλος στους αιώνιους φοιτητές, άρση του ασύλου, φοιτητικά δάνεια, κατάργηση των παραταξιακών ψηφοδελτίων, καθιέρωση του Συμβουλίου του Ιδρύματος με συμμετοχή και εξωτερικών προσωπικοτήτων, στο πρότυπο των μεγαλύτερων πανεπιστημίων του εξωτερικού. Η μεταρρύθμιση, αν και πέρασε με συναίνεση 255 βουλευτών, στη συνέχεια θάφτηκε. Ποιες είναι οι σκέψεις σας μετά την πρόσφατη βουτιά των βάσεων;

Α. Διαμαντοπούλου: Αυτό που συμβαίνει στα πανεπιστήμια δεν είναι τωρινό. Η μεταρρύθμιση που προσπαθήσαμε τότε να κάνουμε είναι να αλλάξουν και το Λύκειο και το Πανεπιστήμιο. Αξιολογημένο Λύκειο, Εθνικό Απολυτήριο και αξιολογημένο Πανεπιστήμιο, το οποίο θα βάζει τους δικούς του όρους για τις εισαγωγικές. Αν δεν κάνεις αυτές τις αλλαγές, τι θα κάνεις με τη βάση του 10; Είναι πολύ βαθιές οι μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν. Τα σχεδόν 500 πανεπιστημιακά τμήματα πρέπει να αξιολογηθούν και από αυτά κάποια θα πρέπει να κλείσουν και κάποια άλλα να εξελιχθούν σε τεχνολογικά ινστιτούτα και σχολεία. Οσο μετατρέπουμε όλες τις σχολές σε πανεπιστήμια και όλοι επιδιώκουν ένα οποιοδήποτε πτυχίο ΑΕΙ, η χώρα πάει στον γκρεμό. Η εκπαίδευση πάει στον γκρεμό, άρα και η ανάπτυξη.

Δημοσιογράφος: Οταν όμως πήγατε να κάνετε αυτές τις μεταρρυθμίσεις απείλησαν μέχρι και τη ζωή σας. Στο βιβλίο αναφέρετε ένα περιστατικό όπου ένας αντιπρύτανης σας απείλησε: «Αν φέρεις αυτό ως νόμο, θα σε βγάλουν τέσσερις από το υπουργείο.

Α. Διαμαντοπούλου: Και βόμβες μού βάλανε, και απειλητικά μηνύματα είχα, και το γιο μου παρενοχλούσαν. Ηταν μια εποχή όπου οι μεταρρυθμίσεις δεν είχαν μόνο λεκτική βία, είχαν και πραγματική βία. Ηταν το 2011 σας θυμίζω. Οταν έκλεισα τα πρώτα 35 Τμήματα μπροστά στο σπίτι μου άδειαζαν απορριμματοφόρα δήμων. Ηταν πολύ μεγάλη η σύγκρουση.

Αξιζε όμως τον κόπο. Πολλοί και σημαντικοί άνθρωποι σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας και της πολιτικής συνασπίστηκαν για να πετύχουμε κάτι νέο και μεγάλο για την Παιδεία.

Προσωπικά, έκανα την υπέρβαση του φόβου για το πολιτικό κόστος.

Ο φόβος αυτός εμποδίζει τους πολιτικούς να φύγουν μπροστά, απαξιώνει εν τέλει την πολιτική επιτρέποντας σε πολλούς να ισοπεδώνουν κάθε προσπάθεια, αλλά και να τσακίζουν ανθρώπους και υπολήψεις.

Δημοσιογράφος: Τι σας σόκαρε περισσότερο: η αντίδραση των καθηγητών ή των φοιτητών;

Α. Διαμαντοπούλου: Με σόκαρε ότι και στους καθηγητές και στους φοιτητές υπάρχουν μειοψηφίες οι οποίες καθορίζουν τα πάντα. Δεν ήταν η πλειοψηφία των καθηγητών, δεν ήταν η πλειοψηφία των φοιτητών. Αυτό φάνηκε όταν κάναμε τις ηλεκτρονικές εκλογές για τους καθηγητές: πήγε και ψήφισε το 85% ηλεκτρονικά. Κάναμε έρευνα γνώμης στους φοιτητές και συμφωνούσε το 75%. Οι δυναμικές μειοψηφίες είναι αυτές που ταλαιπωρούν τη χώρα. Υπάρχουν οι μειοψηφίες που ουρλιάζουν και οι μεγάλες πλειοψηφίες που παραμένουν σιωπηλές. Εκεί κρίνεται η μάχη για τα επόμενα βήματα της χώρας.

Δημοσιογράφος: Αναφέρετε ένα περιστατικό για το πώς τρεις Ευρωπαίοι συνάδελφοί σας σάς καλωσόρισαν στις Βρυξέλλες όταν γίνατε επίτροπος με αποσπάσματα από τον Ομηρο σε άπταιστα αρχαία ελληνικά. Πιστεύετε ότι ήταν λάθος η κατάργηση της υποχρεωτικής διδασκαλίας των Αρχαίων στα σχολεία;

Α. Διαμαντοπούλου: Γι’ αυτό το περιστατικό κλείνω το γόνυ κάθε φορά στη σπουδαία φιλόλογό μου. Είναι μια πολύ μεγάλη και δύσκολη συζήτηση για το πόσο είναι εφικτό σε αυτή την εποχή να αφιερώνεις χρόνο στα Αρχαία Ελληνικά, αλλά μετά από συνεργασία που έκανα με τον Δ. Ν. Μαρωνίτη για το πώς θα μπορούσε να επανέλθει η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών χωρίς να είναι μια νεκρή γλώσσα, όπου μαθαίνουμε όχι μόνο τη δοτική και το απαρέμφατο, αλλά και την ουσία, θεωρώ ότι είναι ένα από τα πολύ βασικά στοιχεία που πρέπει να αλλάξουν στο εκπαιδευτικό σύστημα. Μιλάω στο βιβλίο για «Αριστοτέλη και κομπιούτερ». Πρέπει να γίνει ψηφιακή η εκπαίδευση και το παιδί να μαθαίνει προγραμματισμό νωρίς για να μπαίνει στη γλώσσα της εποχής και ταυτόχρονα να διδάσκεται φιλοσοφία και τέχνες. Αυτή είναι η διαφορά του ανθρώπου από τη μηχανή. Εδώ χρειάζεται μια πολύ μεγάλη αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών. Την είχαμε σχεδιάσει όταν ήμουν υπουργός Παιδείας.

Δημοσιογράφος: Τι ακριβώς ήταν το «Νέο σχολείο» που είχατε σχεδιάσει ως υπουργός;

Α. Διαμαντοπούλου: Ηταν ό,τι πιο σύγχρονο υπήρχε στην Παιδεία στον πλανήτη, με πληροφορική από την Α’ Δημοτικού και ταυτόχρονα θέατρο, με διαδραστικούς πίνακες, συνεχή επιμόρφωση για τους καθηγητές. Είχε παρουσιαστεί η πρώτη πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου, με όλα τα βιβλία ενσωματωμένα, με πειράματα, τότε κάναμε και το ψηφιακό φροντιστήριο όπου τα παιδιά ακόμη και των πιο απομακρυσμένων χωριών μπορούσαν να μπαίνουν στο Διαδίκτυο και να κάνουν τα μαθήματα των εισαγωγικών εξετάσεων με πρότυπο τρόπο. Το συνέχισε και η επόμενη κυβέρνηση, έφτασε να το έχει ως πρόγραμμα το 63% των σχολείων. Το σταμάτησε ο ΣΥΡΙΖΑ τελείως. Είναι απίστευτο ότι αυτά καταργήθηκαν. Η δουλειά τόσων ανθρώπων, και το κόστος φυσικά, γιατί αυτά πληρώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τουλάχιστον η ψηφιακή πλατφόρμα που φτιάξαμε τότε χρησιμοποιήθηκε τώρα με τον COVID.

Δημοσιογράφος: Την εποχή που δεχόσασταν τις προσωπικές επιθέσεις, υπήρξαν στιγμές που είπατε «θέλω να τα παρατήσω, δεν αξίζει»;

Α. Διαμαντοπούλου: Υπήρξαν πολλές στιγμές που έκλαψα, που έπαιρνα χαπάκια για να μπορέσω να κοιμηθώ, που δεν έτρωγα μέρες γιατί το στομάχι μου είχε κλείσει, αλλά ποτέ δεν είπα «θα τα παρατήσω».

Δημοσιογράφος: Συγκριτικά με άλλα πολιτικά πόστα σας, στο Παιδείας αισθανθήκατε πιο έντονα ότι επιτελούσατε λειτούργημα;

Α. Διαμαντοπούλου: Αυτό που κρατάω είναι ότι για να αλλάξεις την Παιδεία αξίζει οποιοδήποτε κόστος. Αξίζει να μην εκλεγείς ξανά, αξίζει να τα θυσιάσεις όλα. Αξίζει γιατί η Παιδεία είναι ο εγκέφαλος και η ψυχή του έθνους και γιατί σε βάθος χρόνου αυτά αναγνωρίζονται. Τώρα περπατάω στο δρόμο και με σταματάνε, μου στέλνουν μέιλ και επιστολές και αναρωτιέμαι όλος αυτός ο κόσμος πού ήταν τότε; Νιώθω ευγνωμοσύνη που βρέθηκα σε αυτή τη θέση όταν με επέλεξε ο Γιώργος Παπανδρέου.

Δημοσιογράφος: Εχετε διδάξει σε πολλά διάσημα ξένα πανεπιστήμια, όπως το Χάρβαρντ και το Μποκόνι. Τι ζηλέψατε εκεί;

Α. Διαμαντοπούλου: Το καθαρά ακαδημαϊκό περιβάλλον. Οι καθηγητές δεν ασχολούνται με τη διοίκηση, σαν να είναι Νομαρχία, ή με το ποιος θα ψηφίσει ποιον. Υπάρχει το περιβάλλον για να αναπνεύσουν η έρευνα και η διδασκαλία. Είναι κάτι απλό και δεν μπορούμε να το πετύχουμε.

Σχόλια (32)

 
Αντιδραστικός
22 Σεπ 2020 12:06

η μεταρρύθμιση έχει γίνει έννοια λάστιχο, αρκεί να έχεις όμορφα infographics...

 
Απορρόφηση των ΤΕΙ
22 Σεπ 2020 12:36

Τα ΤΕΙ έπρεπε να είχαν απορροφηθεί από τα πανεπιστήμια ήδη από το 2010. Το 2010 ιδρύθηκε νέα τμήμα στην Κοζάνη.

 
Πανεπιστήμια και ΙΕΚ
22 Σεπ 2020 12:46

Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από τις σχολές των ΤΕΙ, που έχουν τα ίδια αντικείμενα με τις πανεπιστημιακές και από το 2001 είχαν ενταχθεί στα ΑΕΙ. Με συνεχείς αλλαγές στη νομοθεσία τα ΤΕΙ απέκτησαν και μεταπτυχιακά προγράμματα αλλά οι απόφοιτοί τους δεν είχαν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους πανεπιστημίων. Αυτό επρεπε να είχε διορθωθεί ήδη από το 2001 αντί να ζητάμε επαναφορά στο παλιό καθεστώς που δεν προσφέρει τίποτα στην παραγωγική οικονομία της χώρας.

ΙΕΚ για την τεχνική/επαγγελματική εκπαίδευση, Πανεπιστήμια για την ακαδημαϊκή εκπαίδευση - δεν πρέπει να είναι παραπάνω από δέκα, χωρίς να είναι εξαπλωμένα σε κάθε χωριό και νησί.

 
Όταν κλαίω
22 Σεπ 2020 12:50

Εγώ όταν κλαίω, όταν παίρνω χαπάκια, ή όταν δεν κοιμάμαι τα βράδια είναι γιατί με βασανίζουν οι τύψεις της συνείδησής μου.

 
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΟΥΖΟΥΝΟΓΛΟΥ
22 Σεπ 2020 13:18

Ας ελπίσουμε οι πολιτικοί μας να αποκτήσουν μια στοιχειώδη ειλικρίνεια. Με αυτή την έννοια είναι χρήσιμη η συνέντευξη αυτή. Ωστόσο θα ήθελα να θυμίσω ότι με τον νόμο σας κυρία Α. Διαμαντοπούου προσπαθήσατε να κλείσετε τα Ερευνητικά Πανεπιστμμιακά Ινστιτούτα (ΕΠΙ) που μερικά από αυτά προσέφεραν πολλά και ευτυχώς δεν το καταφέρατε οπότε συνεχίζουν να προσφέρουν στην έρευνα. Το δεύτερο είναι ότι προσπαθούσαμε να σας δούμε για 2 χρόνια ως Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολιτών και μας δεχθήκατε πριν μια εβδομάδα από την αποχώριση σας από το Υπουργείο… χωρίς βέβαια να μπορέσετε να κάνετε κάτι για την Ομογενειακή Παιδεία όπως και όλοι οι διάδοχοι σας.

 
Φιλολογος
22 Σεπ 2020 13:33

!καταστροφη της παιδειας!!εκλαψε ;δε ν ετρωγε;ρωτηστε τι τραβηξαν οι εκπαιδευτικοι!!της γυρισαν τη πλατη ,δε την θελουν στη πολιτικη!!ουτε η νδ 4η ν θελει!!

 
Οbservator
22 Σεπ 2020 13:52

O N4009/2011 ειχε 4 κεντρικές ιδέες. Η 1η ηταν να δώσει στα ΑΕΙ να κάνουν τα πράγματα οπως θέλουν. Αυτό στην Ελλάδα δε γίνεται αν δεν υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες ελεγχου. Η 2η να εχουν τα ΑΕΙ Συμβούλια. Αυτό επίσης δεν έχει νόημα διότι την κυρια δουλειά και τις κυριες ευθύνες εχουν ο Πρύτανης και οι Αντιπρυτάνεις. Σε ολους μας αρεσει να επιβλέπουμε χωρίς ευθύνες. Η 3η ηταν να γινονται οι εκλογές ΔΕΠ μέσα απο ενα μικρό εκλεκτορικο με 7 μέλη ΔΕΠ. Αυτό δεν ηταν στη σωστή κατευθυνση διότι η διαδικασία ηταν πολυ κλειστή. Η 4η να απορυθμίσει ολη τη δομή των ΑΕΙ επιστρέφοντας στο ΑΕΙ της δεκαετίας του 80 και επανέφερε διατάξεις του νομου πλαισιου που ειχαν καταργηθει το 1985. Στην ουσία ο νόμος δεν ειχει νέες ιδέες και δεν οδηγουσε το ελληνικό ΑΕΙ στη σημερινη πραγματικότητα. Πέρα από το ότι εχει πολλά λάθη διατύπωσης και χρειάστηκαν τροπολογίες από άλλους υπουργούς για να να αποφευγονται τα προβλήματα. Την πραγματικη τομη έκανε η Γιαννάκου. Οι αλλαγές δεν χρειάζονται μεγάλα νομοσχέδια που επαναλαμβάνουν τα ιδια και τα ιδια, αλλά απλές παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα σημεία.

 
Που ήταν όλα αυτά και δεν τα είδαμε
22 Σεπ 2020 14:01

Όλοι τα είδαμε όλα αυτά στα σχολεία, έτσι δεν είναι; είναι ενδιαφέρουσα η παραποίηση της πραγματικότηταε

Το “Νέο σχολείο”: Το “Νέο σχολείο” που είχα σχεδιάσει ως ήταν ό,τι πιο σύγχρονο υπήρχε στην Παιδεία στον πλανήτη, με πληροφορική από την Α’ Δημοτικού και ταυτόχρονα θέατρο, με διαδραστικούς πίνακες, συνεχή επιμόρφωση για τους καθηγητές. Είχε παρουσιαστεί η πρώτη πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου, με όλα τα βιβλία ενσωματωμένα, με πειράματα, τότε κάναμε και το ψηφιακό φροντιστήριο όπου τα παιδιά ακόμη και των πιο απομακρυσμένων χωριών μπορούσαν να μπαίνουν στο Διαδίκτυο και να κάνουν τα μαθήματα των εισαγωγικών εξετάσεων με πρότυπο τρόπο. Το συνέχισε και η επόμενη κυβέρνηση, έφτασε να το έχει ως πρόγραμμα το 63% των σχολείων. Το σταμάτησε ο ΣΥΡΙΖΑ τελείως

 
φωτοτυπάς
22 Σεπ 2020 14:10

Δηλαδή όλα σωστά τα κάνατε κ. Διαμαντοπούλου αλλά ο λαός δεν σας κατάλαβε και δεν σας ξαναψήφισε! Αχ αυτός ο λαός που άλλοτε δεν καταλαβαίνει και άλλοτε έχει και μνήμη και κρίση και είναι σοφός !

 
kalamataG4
22 Σεπ 2020 15:06

1. Όταν μιλάνε οι "ειδικοί", οι τεχνοκράτες, εμείς οι κοινοί θνητοί πρέπει να σιωπούμε.
2. Πέρασαν δώδεκα χρόνια από τότε που την ψήφισαν τελευταία φορά.
3. Τι χάπια ακριβώς έπαιρνε ? Τα έχει σταματήσει τώρα ?
4. Είμαστε απάνθρωποι. Είχαμε μια υπουργό που δεν κοιμόταν, δεν έτρωγε, έπαιρνε χάπια, έκλαιγε... Κι εμείς δεν την τιμήσαμε πάλι με την ψήφο μας.
5. ΗΜΑΡΤΟΝ

 
Ανώνυμος εκπαιδευτικός
22 Σεπ 2020 15:21

Πες μας και για τα 2000 σχολεία που έκλεισες.
Επίσης και για τη μοναδική χρονιά που τα βιβλία ήρθαν τον Οκτώβρη.
Και μην ξεχάσεις τις δηλώσεις σου τύπου ¨αυτά που ήξεραν οι εκπαιδευτικοί να τα ξεχάσουν¨.
Περίμενες μετά να επανεκλεγείς ?

 
Εκπαιδευτικός
22 Σεπ 2020 15:53

Αννούλα στα 25 ησουν νομάρχης και ελεγες σε μας οτι θα το κανεις δυσκολο το να γινει καποιος εκπαιδευτικος .... Νομιζες οτι εμας μας παιρνουν οπως τους νομαρχες ετσι ευκολα; Εμεις να δεις κλαμα που ριχναμε με εσενα

 
Θα έχει συνέχεια?
22 Σεπ 2020 16:00

Σταμάτησα να διαβάζω... στο "Marie Claire". Τα προηγούμενα όμως, πολύ μου άρεσαν σαν μυθιστόρημα. Σχεδόν με συνεπήρε.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
22 Σεπ 2020 16:17

Μια κάκιστη υπουργός παιδείας που αρχίζει να αποκτά τη συμπάθειά μου τώρα που γεύομαι την τραπατσουλιά, την προχειρότητα, την κομπορρημοσύνη, τις εμμονές, τον εγωισμό και την ανικανότητα της σημερινής υπουργού. Αναρωτιέμαι μόνο για ποιο λόγο όλοι οι αποτυχημένοι επανέρχονται κάθε λίγο και λιγάκι στο προσκήνιο, ενώ οι πράξεις τους από καιρό τους έχουν πετάξει στο περιθώριο!

 
Φιλολογος
22 Σεπ 2020 16:21

Λυπαμαι για την λογοκρισια σας!!

 
Μαρία
22 Σεπ 2020 16:23

Ξηλωσε τα πιλοτικά ολοήμερα με τις πέντε ώρες μελέτη χάριν του ιδιωτικού τομέα, διαδραστικοί σε ελάχιστα σχολείο ξαναπληρωθηκαν τα λογισμικά.

Βιομηχανία σχολικών βοηθηματων

Από τα δωρεάν edubuntu ξανά πληρωμή σε άδειες Microsoft.
Από τα syllabus στη φωτοτυπία.
Το αφήγημα ούτε για marie claire . Φωσκολιαδα κ πολύ της είναι.

 
Αθανάσιος Α.
22 Σεπ 2020 16:53

Μας λέει η κ. Διαμαντοπούλου ότι έχουμε πολλά Πανεπιστήμια και δεν πρέπει όλοι να επιδιώκουν να πάρουν ένα πτυχίο Πανεπιστημίου.
Με αυτό διαφωνώ, γιατί οι δουλείες του μέλλοντος δεν θα έχουν καμία σχέση με τις δουλειές του χθες και του σήμερα. Στο μέλλον δεν θα υπάρχουν «τεχνικές δουλειές» έτσι όπως τις εννοούμε σήμερα, ούτε καθαρά ή κυρίως χειρωνακτικές δουλειές. Δείτε τα συνεργεία αυτοκινήτων. Ο χειριστής/ τεχνίτης του μέλλοντος θα χρειάζεται όλο και περισσότερο επιστημονικές γνώσεις για να κατανοήσει την πολυπλοκότητα των συστημάτων που χειρίζεται και γενικά τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα.
Αλλά ας υποθέσουμε ότι έχει δίκιο η (κοτζάμ) Υπουργός. Μας λέει ότι κάποια πανεπιστημιακά τμήματα πρέπει να κλείσουν και κάποια άλλα να εξελιχθούν σε τεχνολογικά ινστιτούτα και τεχνικές σχολές. Γιατί; Δεν μας το λέει. Εικάζω μάλλον γιατί το επίπεδο των μαθητών είναι χαμηλό και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των σπουδών.
Δηλαδή η Υπουργός θεωρεί ότι οι αδύναμοι μαθητές θα πηγαίνουν στα τεχνολογικά ινστιτούτα και τεχνικές σχολές; Βαθιά νυχτωμένη είναι!
Ο γείτονάς μου είναι δικηγόρος. Η κόρη του μέτρια μαθήτρια στο σχολείο. Πέρασε Νηπιαγωγών. Την έγραψαν στη Νομική στην Κύπρο και φέτος τελειώνει. Ο γιος τους φέτος έγραψε κάτω από τη βάση σε όλα. Κι αυτόν στην Νομική στην Κύπρο τον έγραψαν την περασμένη εβδομάδα. Έχω και παραδείγματα γιατρών που έγραψαν τα παιδιά τους στην Ιατρική στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, κοκ. Και όλοι ξέρουμε δεκάδες τέτοια παραδείγματα.
Επομένως, το ζήτημα δεν είναι πόσους γιατρούς ή δικηγόρους χρειαζόμαστε, αλλά πόσοι γονείς θέλουν να δουν τα παιδιά τους γιατρούς ή δικηγόρους. Και το ερώτημα πλέον είναι αν είναι καλύτερα να σπουδάσει κάποιος γιατρός στην Ελλάδα, ή να έρθει με πτυχίο από τη Βουλγαρία (στέλνοντας και τα λεφτά στο εξωτερικό).

 
Ηλίας
22 Σεπ 2020 17:41

Αυτό με τα χάπια... Αυτό εξηγεί πολλά για εκείνη την περίοδο!

Ελπίζω μετά από τόσα χρόνια να μη συνεχίζει...

 
Δον Κιχώτης
22 Σεπ 2020 18:16

@ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΟΥΖΟΥΝΟΓΛΟΥ
Σας συγχαίρω για το πολιτικό σας ήθος κύριε Καθηγητά, ειδικά η πρώτη περίοδος του σχολίου σας πρέπει να γραφεί με έντονα γράμματα και κεφαλαία, πολύ κεφα-λαία. Η κ. Διαμαντοπούλου αλλού εστίαζε τα αίτια της ανύπαρκτης μεταρρύθμι-σης στις 6 Σεπτεμβρίου του 2013 στο ΒΗΜΑ, εκεί ο «νεκροθάφτης» είχε και όνομα και επίθετο, τώρα φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ! Όχι, βέβαια, πως δεν φταίει και αυτός, συλλο-γική είναι η πολιτική ευθύνη που συμπεριλαμβάνει και τους απλούς πολίτες που απλώς παρακολουθούν τα δρώμενα σαράντα χρόνια τώρα. Η αναγκαία πολιτική υπέρβαση για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, πέθανε τη δεκαετία του 80, τότε που το ΠΑΣΟΚ οροματιζόταν «χρονοντούλαπα» και στα πράσινα καφενεία χτί-ζονταν πύργοι και παλάτια, τότε που όποιος είχε αντίθετη γνώμη, ήταν «δεξιός» και έπρεπε να πάει να γραφτεί στη Νέα Δημοκρατία και φυσικά δεν είχε καμία τύχη στις επιλογές στελεχών, αφού είχε τολμήσει να κρίνει τους τοπικούς «εκπαι-δευτικούς άρχοντες», τα έργα τους και πρωτίστως την «Αλλαγή» την ίδια, ο αθεόφοβος!... Επιλεκτική λοιπόν η μνήμη της κ. Διαμαντοπούλου και προφανής η πρόθεσή της.

 
Γιατί τόση απήχηση;
22 Σεπ 2020 19:10

Είναι απορίες άξιο γιατί ασχολούμαστε με την συγκεκριμένη κυρία τόσα χρόνια μετά όταν απλά την στείλαμε σπίτι της (Αυτή είναι η αλήθεια είτε μας αρέσει είτε οχι...).
Πραγματικά ομως σε κάνει να απορείς πως αυτό το σύστημα λειτουργεί..

 
Θανασης
22 Σεπ 2020 19:16

Εγώ όταν κόπηκε ο μισθός μου 45% επί των ημερών σαν δεν έτρωγα γιατί δεν είχα λεφτά, και δεν κοιμόμουν ούτε με χαπάκια. Καλή σας νύχτα.

 
Β.
22 Σεπ 2020 23:14

Υπήρχε περίπτωση να επιτύχετε, κ. Διαμαντοπούλου, στο έργο σας από τη στιγμή που καταργήσατε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο; Πριονίσατε το κλαδί πάνω στο οποίο καθόσαστε και πέσατε στο κενό. Ένας ιστορικός φορέας με έργο πρωτοποριακό απαξιώθηκε στις μέρες σας πλήρως και διαβλήθηκε αδίκως. Αν είχε προβλήματα, θα έπρεπε να τα διορθώσετε. Θυμάστε τι είχατε πει στους Συμβούλους του Π.Ι.: "Μόνο εσείς ξέρετε να κάνετε Προγράμματα Σπουδών;"! Και ακόμη: "To Π.Ι. ναι, πράγματι, λειτουργεί με δημοκρατικές διαδικασίες. Όταν ιδρύθηκε, είχαμε ανάγκη από Δημοκρατία. Σήμερα δεν χρειαζόμαστε, γιατί έχουμε."! Αυτή την αφροσύνη πληρώσατε. Είχατε εκλεγμένους με πανεπιστημιακές διαδικασίες (Ν. 1566/1985) θεσμικούς Συμβούλους στο Π.Ι., όμως τους περιφρονήσατε. Λάθος σας!

 
Εκπαιδευτικός
23 Σεπ 2020 00:06

Εγώ επί των ημερών σας θυμάμαι τα βιβλια σε φωτοτυπίες, καθηγητές Αγγλικών να αναλαμβάνουν την Ιστορία και το πρόγραμμα της ενισχυτικής να κόβεται για τους ωρομίσθιους!

 
Ξεπούλησε?
23 Σεπ 2020 00:46

@Marie Claire
Συγχαρητήρια. Δεν ξέρω πόσα τεύχη πουλάτε αλλά προσωπικά είχα καιρό να διασκεδάσω τόσο πολύ.

@Δημοσιογράφο
Οι ερωτήσεις σας ήταν το ίδιο απολαυστικές, εάν όχι περισσότερο, από τις απαντήσεις. Κορυφαία η τελευταία, ότι δηλαδή δίδαξε σε πολλά διάσημα ξένα πανεπιστήμια.

@Λία
Μαθαίνεις???

@esos
Προτείνω να προστέθει στο μενού, η επιλογή "Χιούμορ".

@κα. Διαμαντοπούλου
Θα σχολιάσω μόνο το "Τώρα περπατάω στο δρόμο και με σταματάνε, μου στέλνουν μέιλ και επιστολές". Είναι απλό το γιατί κυρία Υπουργέ. Είτε είναι εξαιρετικά ευγενείς άνθρωποι, είτε είναι ΝΔ και σας ευχαριστούν, που "πήγατε" μαζί με τον Γ.Α.Π. το ΠΑΣΟΚ στο 6%. Κάτι άλλο δεν μπορώ να σκεφτώ.

 
Αρίστιππος ο Κυρηναίος
23 Σεπ 2020 07:41

Η επιλογή της κας Διαμαντοπούλου για το ΥΠΑΙΔ κι όχι από το κόμμα,θα ήταν η καλύτερη ,όπως στην περίπτωση του κου Χρυσοχοίδη.Προτεραιότητα στον ίκανότερο κι όχι στα εσωκομματικά κονέ!

 
HΡΑ*
23 Σεπ 2020 10:16

Διόλου τυχαία η αναδημοσίευση στο esos της "δακρύβρεχτης" συνέντευξης που παραχώρησε η κ. Διαμαντοπούλου στο περιοδικό Marie Claire και μάλιστα τη δεδομένη χρονική στιγμή. Η νυν Υπουργός Παιδείας, αν και ανήκει στον πυρήνα της συντηρητικής παρατάξεως, δε βλέπω να μακροημερεύει εκεί στο Μαρούσι. Και η κ. Διαμαντοπούλου δηλώνει "παρούσα". Τόσο η κ. Διαμαντοπούλου όσο και ο κ. Χρυσοχοϊδης καθώς και πολλά άλλα στελέχη πασοκικής προέλευσης που κοσμούν την τωρινή κυβέρνηση στην ίδια Σχολή έχουν φοιτήσει. Τι σημασία έχει που σύμπασα η εκπαιδευτική κοινότητα, συμπεριλαμβανομένης και της παράταξης που πρόσκειται στην κυβέρνηση, δε θέλει να δει ούτε ζωγραφιστή την κ. Διαμαντοπούλου... Η "δουλειά" να γίνεται και η κ. Διαμαντοπούλου ως δοκιμασμένη του νεοφιλελευθερισμού με ... πείρα και γνώση θα τήν κάνει καλύτερα από την νυν... Οι επόμενοι μήνες, άντε βαριά μέχρι την άνοιξη, θα δείξουν αν της "βγει" της κ. Διαμαντοπούλου...

 
Ert
23 Σεπ 2020 12:08

Από τους σοβαρούς που διαθέτει/διέθετε το ΠΑΣΟΚ.

 
Παναγιώτης
23 Σεπ 2020 13:27

Όταν κατάργησε τους πίνακες διορισμών του Καραμανλή (30μηνο, 24μηνο και ΑΣΕΠ, πολύτεκνοι κλπ) κατέστρεψε εν ψυχρώ ανθρώπους, μερικοί εκ των οποίων δεν βρίσκονται πια στη ζωή! Επίσης, η κατάργηση της βαθμίδας του λέκτορα πληβειοποίησε τους διδάκτορες και αύξησε την ευνοιοκρατία. Και το πιο σπουδαίο: όταν γίνεσαι κυβέρνηση με το περίφημο "λεφτά υπάρχουν" και με την κατασυκοφάντηση των αντιπάλων σου, ακόμη και ιερών μονών του Αγίου Όρους, ποιες μεταρρυθμίσεις περιμένεις να προκόψουν; Δεν είναι τίποτα τυχαίο!

 
Νικήτας Χιωτινης
23 Σεπ 2020 16:43

Αυτό που δεν έχει κατανοηθεί είναι πως η Παιδεία χρειάζεται ειδικούς και όχι γεννήματα του κομματικού σωλήνα η φονταμενταλιστές του κόμματος! Αυτό δεν αφορά μόνο στους νεαρούς και νεαρές που από τα συνδικαλιστικά μεταφέρονται ως ειδικοί παντού, αλλά και στο σύνολο της Βουλής που ολοένα και περισσότερο απαρτίζεται από μέτριους και ακόμα παρακάτω!

 
Νικήτας Χιωτινης
23 Σεπ 2020 16:51

Και κάτι ακόμα: ο υπουργός που προτάσσει το εγώ του - αλλάζω εγώ τη Παιδεία και για αυτό δεν κοιμάμαι- δείχνει και την παθολογία του ελληνικού πολιτικού συστήματος με την αντισυνταγματική ταύτιση Εκτελεστικής και Νομοθετικής εξουσίας, δηλαδή κομματική δικτατορία !

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.