Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Καταλήψεις : «Ουκ έχομεν χρείαν μαρτύρων»

Για όσους δηκτικά ρωτήσουν: Εσύ τι έκανες; Αυτονόητα εφάρμοζα την κείμενη νομοθεσία στα σχολεία που διετέλεσα διευθυντής
Δημοσίευση: 27/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θανάσης Νάστας πρώην  Διευθυντής
Γυμνασίου Μεγάρχης
4ου Λ.Τρικάλων «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
1ου Λυκείου Τρικάλων
3ου Λυκείου Τρικάλων «ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ»

Όταν εδώ και δεκαέξι χρόνια δημοσίευσα το ακόλουθο άρθρο και δέχθηκα από τους λυμεώνες της δημοκρατίας ομοβροντία κατηγοριών και ύβρεων, δεν μπορούσα να φανταστώ ότι και σήμερα θα ήταν επίκαιρο, αφού άρχισε να ξετυλίγεται και πάλι ανά τη χώρα το γαϊτανάκι των καταλήψεων.
 
«Γιατί οι μαθητές στη χώρα μας κάνουν καταλήψεις; Διότι επιτρέπεται να τις κάνουν! Και ποιος τις επιτρέπει; Η ίδια η πολιτεία μέσα από τα θεσμοθετημένα όργανά της σε κάθε βαθμίδα τόσο του Υπουργείου Παιδείας όσο και του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που τηρούν άπραγη στάση.

Από κοντά βέβαια και οι γονείς που καμαρώνουν, διότι τα παιδιά τους εκπαιδεύονται σε «δημοκρατική» ασυδοσία πάνω στο σώμα του δύσμοιρου Δημοσίου Σχολείου.

Σ’αυτό το πανηγύρι δεν θα μπορούσαν να μην έχουν συμμετοχή Δημοτικοί και Νομαρχιακοί άρχοντες, που δέχονται τους καταληψίες και τους απονέμουν, έμμεσα, εύσημα αγωνιστικότητας για επίλυση προβλημάτων υλικοτεχνικής υποδομής, που θα έπρεπε να τα έχουν επιλύσει οι ίδιοι!

Θα ήταν βέβαια παράλειψη να μη μνημονεύσω και τους θεωρητικούς των καταλήψεων που με περισπούδαστα άρθρα και ανακοινώσεις, δημοκρατικές  κορώνες και άλλα τερπνά φληναφήματα στηρίζουν την απαξίωση του Δημοσίου Σχολείου.

Για τα συνδικαλιστικά όργανα δεν χρειάζεται να πω τίποτα άλλο παρά μόνο ότι επί τριάντα χρόνια παρακολουθούν ως θεατές τα γεγονότα ή βγάζουν υποστηρικτικές ανακοινώσεις για τα δίκαια του μαθητικού «αγώνα».

Αν όλοι οι παραπάνω αναλαμβάναμε τις ευθύνες μας για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων και αν τολμούσαμε να στιγματίσουμε τη «χαβαλετζίδικη» διάθεση και πράξη των πέντε-δέκα σε κάθε σχολείο, που κάνουν τις καταλήψεις, δε θα χάνονταν χιλιάδες χρυσοπληρωμένες διδακτικές ώρες σε μια εποχή που ως πλούτος των κρατών θεωρείται η γνώση. Και αν επιτέλους ο Δήμος ή η Νομαρχία ή η Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης ευθύνονται για  ελλείψεις υλικοτεχνικής υποδομής, γιατί θα πρέπει με την κατάληψη να προσθέτουμε ένα ακόμη πρόβλημα στα σχολεία;

Μήπως θα πρέπει να γίνεται κατάληψη του χώρου εργασίας των υπευθύνων; Δηλώνω συμμετοχή σε μια τέτοια κατάληψη από τώρα, ώστε και τα τυχόν προβλήματα να λυθούν αλλά και τα μαθήματα να μη χάνονται.

Είμαστε τελικά παράξενος λαός.

Κρατήσαμε τα σχολεία ανοιχτά σχεδόν με μηδενική υποδομή, σε τραγικούς καιρούς, όπως στην Τουρκοκρατία και την κατοχή και από την άλλη τα κλείνουμε και τα καταστρέφουμε σήμερα με «δημοκρατικές διαδικασίες», όταν μάλιστα  ή δεν έχουν κανένα πρόβλημα ή έχουν ελάχιστα και επουσιώδη και όταν επιπλέον έχει καταδειχθεί χρόνια ότι κανένα σοβαρό πρόβλημα δεν επιλύθηκε με αυτόν τον τρόπο.

Ο ποιητής Κ. Βάρναλης είναι όσο ποτέ άλλοτε επίκαιρος, διότι κανένας δε θεραπεύει το σύνδρομο των ατελέσφορων καταλήψεων, όταν γράφει: «Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα, προσμένουμε ίσως κάποιο θάμα».

Αλλά και το θαύμα δεν είναι εύκολο να γίνει, διότι λείπει η συμμετοχή μας. Ο Ιησούς πάντα ρωτούσε, για να εξασφαλίσει και τη συμμετοχή του θεραπευμένου στο θαύμα: «θέλεις υγιής γενέσθαι;» Δυστυχώς εμείς ως πολιτεία και ως κοινωνία δε θέλουμε να συμμετέχουμε για να θεραπευτεί το διαλυτικό φαινόμενο των καταλήψεων, οπότε ακυρώνουμε και την περίπτωση της θαυματουργικής θεραπείας αυτού του αντιδημοκρατικού και αναποτελεσματικού φαινομένου, που αμαυρώνει την εικόνα και την ουσία του Δημοσίου Σχολείου, αφού δεν στοχεύει στην επίλυση προβλημάτων αλλά στο πως δεν θα γίνεται μάθημα!

Αν πούμε «παιδιά τη δεύτερη βδομάδα κάθε Δεκέμβρη δεν θα γίνονται μαθήματα αλλά εκδρομές, περίπατοι, πολιτιστικές εκδηλώσεις και άλλα τερπνά και ψυχωφέλιμα» τι λέτε υπάρχει περίπτωση να γίνουν καταλήψεις για επίλυση προβλημάτων; Oυδέποτε, ουδαμώς και ουδαμού.

Δυστυχώς φταίνε οι ενήλικοι και τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας και της κοινωνίας , δε φταίνε οι μαθητές για τις καταλήψεις. Αξίζουν έπαινοι στα παιδιά, που προσαρμόζονται και εκπαιδεύονται στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς που τα διδάσκουμε!

Χωρίς ίχνος ειρωνείας συγχαρητήρια παιδιά για την επίδοσή σας. Αν κάνατε ως δώρο και κανένα εγχειρίδιο παιδαγωγικής σε κάθε αρμόδιο για τη λειτουργία των σχολείων θα χειροκροτούσα και τον κοφτερό σας σαρκασμό».

Υστερόγραφο: Για όσους δηκτικά ρωτήσουν: Εσύ τι έκανες; Αυτονόητα εφάρμοζα την κείμενη νομοθεσία στα σχολεία που διετέλεσα διευθυντής, μαθητές και γονείς αναλογίζονταν τις ποινικές επιπτώσεις και καταλήψεις δε γίνονταν, αν εξαιρέσουμε κάποια μικροπταίσματα. Τόσο απλά και αποτελεσματικά.

Ετικέτες: 
Θανάσης Νάστας

Σχόλια (10)

 
ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ ΕΥΤΥΧΩΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ!!!!
27 Σεπ 2020 21:53

ΓΙΑ 3 ΘΗΤΕΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΉΣ ΕΦΆΡΜΟΣΑ ΟΣΑ ΛΕΝΕ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΊΑΣ ΌΠΩΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩΝ ΤΟ ΆΡΘΡΟ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΟΥΤΕ ΩΡΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ Η ΑΠΟΧΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΊΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΚΡΊΘΗΚΑ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ!!!! ΕΦΥΓΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 36 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΑΠΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΉΣ!!!!

 
Συνταξιουχος εκπαιδευτικος
27 Σεπ 2020 22:48

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΦΩΝΕΣ.

 
Πολίτης
28 Σεπ 2020 00:24

Αν ανάλογες απόψεις ακούγονταν πιο συχνά και προβάλλονταν......πιθανόν μετά από 20 χρόνια χαβαλέ κάθε Δεκέμβριο να είχαν εξαληφθεί το μικρόβιο των καταλήψεων, που κάποιοι το βάφτισαν αντιβιοτικό προβλημάτων ....!!!

 
Ερώτηση
28 Σεπ 2020 07:34

Πριν το 80 γίνονταν καταλήψεις?.... Γιατί?

 
Από κρανιά....
28 Σεπ 2020 07:38

@ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ ΕΥΤΥΧΩΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ!!!!
Είμαι σίγουρος, ότι εσείς είσασταν εξαιρετικός εκπαιδευτικός. Αν θέλετε όμως, μπορώ να σας πω κι εγώ, πώς έκανε μάθημα και πώς διεύθυνε το σχολείο, ο δικός μου δάσκαλός πριν το 80. Κι εκείνος το νόμο εφάρμοζε. Καταλήψεις???....

 
Στελιος
28 Σεπ 2020 10:09

ΕΥΓΕ! Τα είπατε όλα. Δυστυχώς, οι φωνές της σύνεσης δεν ακούγονται.

 
Φώτης
28 Σεπ 2020 13:07

Μη μου πείτε ότι μένουν όλη τη νύχτα στο σχολείο οι καταληψίες ; Οι γονείς των μαθητών που πρωτοστατούν στην κατάληψη που είναι; Εμείς που θελουμε τα παιδιά μας εντός στο μάθημα ποιος αποφασίζει να είναι εκτός στην καφετέρια; Δεν είναι όλα χαβαλές .

 
Πλατάρος Γιάννης
29 Σεπ 2020 09:59

Ακόμα και ο κ. Νάστας που είναι κατά των καταλήψεων , αυτονοήτως και απολύτως, έστω και ως σχήμα λόγου, ερωτηματικά θέτει το ενδεχόμενο, μήπως είναι σωστή η κατάληψη χώρου ιθυνόντων που ευθύνονται για τις όποιες ελλείψεις. Αυτοπαγιδεύεται έστω και με σχήμα λόγου στην πανδημούσα κουλτούρα της κατάληψης! Ακόμα και ο πλέον ορθολογιστής , λογικός, νομιμόφρων άνθρωπος το «συζητάει» -έστω και σε αποστροφή του λόγου του- το κρατούν έθιμο, μετά την Μεταπολίτευση.
Η συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων μας διαφωνούν «καθέτως» με τις καταλήψεις, αλλά αφήνουν παράθυρα:
«Αν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα... Όχι τα αιτήματα της «πλάκας»
«Αν οι αποφάσεις ληφθούν με Δημοκρατικό τρόπο και όχι από 5- όπως κατά κανόνα γίνεται»
«Αν εξαντληθούν όλα τα "μέσα πάλης", αφού αυτό είναι το "έσχατο"»
Αν αθροίσουμε τους παραπάνω συναδέλφους μας είτε συμπολίτες μας που τις δέχονται ως «έσχατο μέσον πάλης» είτε «υπό αυστηρούς -υπαρκτούς- όρους και προϋποθέσεις» τότε έχουμε την άποψη 6σ (six sigma για τους γνώστες των πολιτικών διοίκησης εταιρειών) όπου όλες οι απόψεις χωράνε και δεν αποκλίνουν σε μια κανονική κατανομή. Η πιο ακραία θετική και η πιο ακραία αρνητική χωράνε μέσα στο διάστημα (μ+/- 3σ) όπου "μ", ο μέσος όρος του πληθυσμού και "σ" η τυπική του απόκλιση. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΘΙΜΟ στην Κοινωνιολογία υπό την Στατιστική του οπτική. Και αυτοί που δέχονται το έθιμο των καταλήψεων και αυτοί που δεν το δέχονται απολύτως είναι ΟΛΟΙ στην ίδια ποιότητα αυτών που «κατά το μάλλον ή ήττον το αποδέχονται!» Η Στατιστική ομιλεί για κάλυψη του 99,7%. Προβλέπεται -θεωρητικά- ένα 0,03% όπου περιέχονται ακραίες απόψεις του τύπου «καταλήψεις και χωρίς αιτία όλο το Σχολικό έτος» όπως και «καμία απολύτως σκέψη κατάληψης για κανέναν απολύτως λόγο»
Η τελευταία άποψη είναι στο 0,015% του πληθυσμού, και αιτιολογείται με την γενική αρχή «είναι παράνομη η κατάληψη και δεν την χρησιμοποιούμε» η οποία ΘΑ έπρεπε να υπερκαλύπτεται από το συμπληρωματικό ποσοστό δηλ. το 99,7%.
Κανένα βιβλίο Κοινωνιολογίας στο Γυμνάσιο ή Λύκειο δεν λέει «συζητείστε για τις καταλήψεις» ως άσκηση επί της ανάγκης τήρησης των θεσμών.
Γενικά στην Ελλάδα δεν αντέχεται η αλήθεια και καλλιεργείται η υποκρισία στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Απολύτως υγιώς σκεπτόμενοι άνθρωποι, ορθολογιστές, ηθικοί, με όλες τις αρετές, έστω και ακούσια συμμορφώνονται με αυτό το επικρατούν απολύτως Ελληνικό κοινωνικό πλαίσιο των παντός είδους εθίμων που όλα έχουν ως κοινό τόπο την παραβίαση του νόμου...

 
Πλατάρος Γιάννης
29 Σεπ 2020 17:48

Να κάνω και μια διόρθωση σε λάθος λόγω κεκτημένης ταχύτητας!
Περιέγραψα την εξάπλωση 3σ αντί για 6σ
Εκτός κατανομής (μ-3σ ,μ+3σ) είναι το -περίπου- 0,03% των κρατουσών απόψεων, ενώ το υπόδειγμα ποιότητας είναι πιο αυστηρό (μ-6σ, μ+6δ) όπου εκτός του εύρους αυτού είναι μόλις 3,4 στοιχεία στο ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ!
Η προσωπική περιθωριακή μας ενήλικη άποψη ότι «η κατάληψη είναι ποινικό αδίκημα σε νόμο της Δημοκρατίας, άρα καμία απολύτως σκέψη για κάτι τέτοιο» μάλλον συναριθμείται από κάποια 16 άλλα πρόσωπα στην Ελληνική Επικράτεια . Τόσο «πρόχω» είναι η άποψη ότι δνε παρανομούμε...

 
Λίντα Μακρυνικα
30 Σεπ 2020 20:02

Μπράβο στο Θανάση.Ειπε σε ένα σύντομο κείμενο χιλιάδες λέξεις που λέμε όλοι.Να πω ότι όσα γράφτηκαν ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα και ότι σε όσα σχολεία θήτευσε λειτουργούσαν ΆΨΟΓΑ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ