Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Πως αιτιολόγησε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ την κατάργηση της ΠΝΠ για την τιμωρία των “καταληψιών”

Οι δηλώσεις των υπουργών και υφυπουργών Παιδείας για το “θεσμό” των καταλήψεων την τελευταία εξαετία
Δημοσίευση: 28/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos, εν όψει των νομοθετικών πρωτοβουλιών που αναμένεται να αναλάβει η Κυβέρνηση για τις μαθητικές καταλήψεις κι ενδεχομένως την επαναφορά την Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του 2000, που κατάργησε ο Νίκος Φίλης ως υπουργός Παιδείας δημοσιεύει:

Α. Την   αιτιολογία του Ν. Φίλη ως προς την κατάργηση της ΠΝΠ,καθώς  και,

Β. Τις δηλώσεις των εκάστοτε υπουργών  και υφυπουργών  Παιδείας, την τελευταία εξαετία, για τις καταλήψεις (μαθητικές-φοιτητικές)

Αιτιολογία

Για την κατάργηση της Πράξη Νομοθετικού περιεχομένου του 2000 με την οποία τιμωρούνταν με ποινή φυλάκισης οι «καταληψίες» ο τότε υπουργός Ν. Φίλης   στην αιτιολογική έκθεση ανέφερε :

Α. Με την προτεινόμενη διάταξη αποκαθίσταται η ομαλή λειτουργία της σχολικής ζωής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την αποποινικοποίηση των μαθητικών κινητοποιήσεων. Η κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου «περί ομαλής λειτουργίας των σχολείων», που κυρώθηκε με το Ν. 2811/2000 κρίνεται αναγκαία προκειμένου να προστατευθούν οι ανήλικοι από ιδιαίτερα ψυχοφθόρες διαδικασίες ενώπιον της ποινικής δικαιοσύνης λόγω των δημοκρατικών διεκδικήσεων  τους.

Β. Άλλωστε η τέλεση αξιοποίνων πράξεων στο χώρο του σχολείου τιμωρείται από τις διατάξεις του ποινικού κώδικα που αφορούν τόσο τους μαθητές όσο και τους γονείς ανήλικων μαθητών οι οποίοι παραλείπουν να τους εμποδίσουν από την τέλεση των αξιοποίνων πράξεων

Οι δηλώσεις των υπουργών και υφυπουργών Παιδείας

Ν. Κεραμέως,υπ. Παιδείας (04/12/2019): “Η κατάληψη είναι μια έκνομη ενέργεια. Αυτή πρέπει να καταγγελθεί και πλέον έχει αρμοδιότητα η αστυνομία να επέμβει, όπως θα έκανε σε οποιοδήποτε δημόσιο χώρο”.

Ανακοίνωση Κ. Γαβρόγλου, υπ. Παιδείας (26/02/2018): Κάθε πράξη βίας και διατάραξης της ακαδημαϊκής ειρήνης είναι απολύτως καταδικαστέα. Η πανεπιστημιακή κοινότητα, οι φοιτητές και το ακαδημαϊκό έργο δεν μπορούν να παρεμποδίζονται από εισβολείς και καταληψίες. Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων συντάσσεται με τις πρυτανικές αρχές του ΕΚΠΑ και καλεί τους καταληψίες να αποχωρήσουν από το Ίδρυμα".

Δ. Μπαξεβανάκης, υφ. Παιδείας (02/12/2016): «Επειδή η ελληνική κοινωνία, όλοι μας, και εσείς γνωρίζετε το πώς πραγματοποιούνται οι καταλήψεις σχολικών μονάδων στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων –όχι σε όλες, για να είμαστε ειλικρινείς– οφείλουμε όλοι να μην χαϊδεύουμε αυτιά.Δεν είναι μαθητική κινητοποίηση, όταν μια μικρή ομάδα μαθητών –τριών, πέντε, δέκα– πραγματοποιεί κλείσιμο του σχολείου, εν αγνοία της συντριπτικής πλειοψηφίας των υπόλοιπων μαθητών και μάλιστα χωρίς να έχει τηρηθεί  οποιοδήποτε είδος δημοκρατικής και συλλογικής διαδικασίας»

Σία Αναγνωστοποήλου, υφ. Παιδείας (08/05/2016): Υπάρχουν θέματα, τα οποία ένας υπουργός -και εγώ, το ομολογώ- δεν τα παίρνει αμέσως είδηση. Μπορώ να σας πω κάτι; Οι καταλήψεις έχουν και αυτό τον λόγο ύπαρξης. Είναι ένα μέσο διεκδίκησης. Εγώ δεν θα μάθαινα στα τμήματα του Αγρινίου τι συμβαίνει, αν οι φοιτητές δεν προέβαιναν σε καταλήψεις, γιατί δεν μπορεί να έχει κανείς μια ολική αντίληψη ενός τέτοιου ευρέου φάσματος, που είναι η παιδεία, χωρίς να έχει περάσει άπειρα χρόνια μέσα σ’ ένα Υπουργείο -σε ελάχιστους μήνες είναι δυνατόν να καταλάβει;- και ειδικά όταν προέρχονται από παραλογισμούς και ανορθολογισμούς.

Ν. Φίλης, υπ. Παιδείας ( 09/11/2015): Είναι προφανές ότι έχουμε πλήρη διαφωνία με τη λειτουργία αυτού που θα ονόμαζε κανένας «μαθητοδικείον» και είμαστε έτοιμοι σύντομα με ρύθμιση που θα φέρουμε εδώ στη Βουλή να καταργήσουμε αυτή την περιβόητη –θα έλεγε κανένας- Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του μαθητικού «ιδιώνυμου». Για τις γενικές ποινικές πράξεις υπάρχει το γενικό ποινικό δίκαιο. Εδώ στο σχολείο, όμως, έχουμε κάτι διαφορετικό. Έχουμε σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα στην εκπαιδευτική και γενικότερα στη σχολική πραγματικότητα που δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται με βάση την καταστολή και το ποινικό δίκαιο. Χρειάζεται διάλογος. Χρειάζεται οι κινητοποιήσεις των μαθητών για τη διεκδίκηση, επίλυση των προβλημάτων τους, που γίνονται με ειρηνικό τρόπο και χωρίς πράξεις βίας, να αντιμετωπίζονται με διάλογο, με πειθώ και –αν θέλετε- με κατανόηση αυτών των κινητοποιήσεων.

Αρ. Μπαλτάς, υπ. Παιδείας 3/04/2015): "Δεν μπορεί να μείνει το πράγμα έτσι ελεύθερο. Οι χώροι αυτοί (των Πανεπιστημίων) είναι χώροι εκπαίδευσης, έρευνας, ελεύθερης διακίνησης των ιδεών, οι άνθρωποι πρέπει να μπαίνουν εκεί και να εργάζονται.Ουδέποτε έκλεισε ο χώρος αυτός σε ιδέες περίεργες ή ανατρεπτικές".

Α. Λοβέρδος , υπουργός Παιδείας (25/11/2014): Ακούμε κάθε κινητοποίηση. Και όπως έχω πει εδώ επανειλημμένα, εμείς δεν έχουμε καμία ανάμιξη ως υπουργείο Παιδείας με τη λειτουργία της Εισαγγελίας. Εμείς είμαστε «όλοι αυτιά» για τα θέματα των κινητοποιήσεων, ακούμε τι λένε. Επίσης και στα παιδιά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δίνουμε μεγάλη σημασία με τις κινητοποιήσεις αυτών των ημερών.Δεν έχει σημασία για εμάς αν οι καταλήψεις ήταν λίγες, έχει σημασία ότι κάποιες ήταν

Ετικέτες: 
Καταλήψεις

Σχόλια (2)

 
Θανάσης
28 Σεπ 2020 11:57

Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται! Ακόμη τα σχολεία κλειστά! Με τα δικά μας παιδιά χωρίς μάθημα ! Η καλύτερη διαφήμιση των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων!

 
Θλίψη
28 Σεπ 2020 13:15

Τι να δικαιολογήσει; Τα αδικαιολόγητα; Τα Χάλια μας!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ