Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύνοδος Πρυτάνεων: Συζητήθηκε η λειτουργία των Πανεπιστημίων εν μέσω πανδημίας και η διεθνοποίηση των Ιδρυμάτων

Κονδύλι 1.287.000,00 € για τη διεθνοποίηση των Ελληνικών Πανεπιστημίων
Δημοσίευση: 29/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Διήμερη Σύνοδο πραγματοποίησαν οι Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων με δύο βασικά θέματα:

Α. Τη λειτουργία των Πανεπιστημίων εν μέσω πανδημίας, και

Β. Τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων.

Στη σημερινή συνεδρίαση, παρουσία του υφυπουργού Παιδείας Βασίλη Διγαλάκη, οι Πρυτάνεις έθεσαν   σειρά ερωτημάτων για τη διαδικασία  λειτουργίας των Πανεπιστημίων , κατά το χειμερινό εξάμηνο, βάσει της νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Οι Πρυτάνεις διεμήνυσαν στον υφυπουργό Παιδείας ότι θέλουν ανοικτά Πανεπιστήμια, αλλά υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν οι κτιριακές υποδομές και τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας υγείας των φοιτητών και προσωπικού.

Οπως δήλωσε στο esos ο προεδρεύων της Συνόδου Πρύτανης του ΑΠΘ Νίκος Παπαϊωάννου τα Πανεπιστήμια είναι στην κατεύθυνση εφαρμογής της ΚΥΑ , προσπαθώντας παράλληλα το κάθε Ίδρυμα να ξεπεράσει τα όποια προβλήματα υπάρχουν.

Χθες η Σύνοδος Πρυτάνεων , παρουσία του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Αποστόλη  Δημητρόπουλου, συζήτησετο θέμα της διεθνοποίησης των Πανεπιστημίων.

Κονδύλι 1.287.000,00 € για τη διεθνοποίηση των Ελληνικών Πανεπιστημίων

Κονδύλι  1.287.000,00 €  θα διατεθεί , μέσω ΕΣΠΑ, για  την προώθηση της Ελλάδας ως διεθνή εκπαιδευτικό προορισμό και την υποστήριξη και ενίσχυση των δράσεων εξωστρέφειας των ελληνικών Πανεπιστημίων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και οργανισμών, καθώς και τη λειτουργία ξενόγλωσσων μεταπτυχιακών προγραμμάτων.

«Study in Greece»
 
 Η δράση αφορά στη λειτουργία και επέκταση των δραστηριοτήτων της ήδη λειτουργούσας δράσης «Study in Greece».  

Εκπαιδευτική πύλη

Ο γενικός στόχος είναι να αναπτυχθεί μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πύλη πληροφόρησης, οργάνωσης και συμβουλευτικής για εκπαιδευτικές δραστηριότητες που
υλοποιούνται στην Ελλάδα, μια «εκπαιδευτική γέφυρα» μεταξύ της Ελλάδας και χωρών του εξωτερικού, καθώς και η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών «μιας στάσης» (one-stoppoint).

Θα προβάλει τις δυνατότητες σπουδών για διεθνείς φοιτητές

Ειδικότερα, στόχος της δράσης συνιστά η ανάπτυξη και λειτουργία ενός ενιαίου δικτυακού τόπου της ελληνικής πολιτείας, ο οποίος θα προβάλει τις δυνατότητες σπουδών για διεθνείς φοιτητές, παράλληλα με τις ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες των ελληνικών πανεπιστημίων, καθώς και όλες τις πληροφορίες που συνεπικουρούν στην εξωστρέφεια και τη διεθνοποίησή τους.

Οι παραπάνω στόχοι, σύμφωεν με τη σχετική χρηματοδότηση,  θα  επιτευχθούν με δράσεις, όπως:

• Συγκέντρωση, παροχή και διαρκής επικαιροποίηση της πληροφορίας για τις σπουδές που προσφέρονται από ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα (ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, διαμονή, υποτροφίες, κλπ.),

•Συγκέντρωση, παροχή και διαρκής επικαιροποίηση της πληροφορίας για εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρονται από εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού στην Ελλάδα (summer schools, travel study programs, research fellowships, internships, semesters abroad, κλπ.)

• Διοργάνωση study abroad προγραμμάτων, summer-winter schools, workshops και άλλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, έχοντας στο επίκεντρο την πολύ-επίπεδη συνεργασία των ελληνικών με τα διεθνή εκπαιδευτικά ιδρύματα.

•Δικτύωση και συνεχής διασύνδεση των ακαδημαϊκών κοινοτήτων Ελλάδας και εξωτερικού.

• Υποστήριξη και προβολή, εντός και εκτός Ελλάδος, όλων των εκπαιδευτικών δράσεων που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα, από ελληνικά και διεθνή εκπαιδευτικά ιδρύματα (συνεντεύξεις, άρθρα, κλπ.),

• Ανάδειξη της δράσης ως σημείου αναφοράς για τον απόδημο Ελληνισμό και συμβολή στη διοργάνωση και προώθηση εκπαιδευτικών δράσεων, που στοχεύουν στη διατήρηση και ανάδειξη της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (π.χ. heritage schools, σχολεία για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική επανάσταση, κλπ).

• Λειτουργία υπηρεσίας υποστήριξης (helpdesk) των φοιτητών και παροχή υπηρεσιών διαμεσολάβησης ανάμεσα στα ελληνικά και τα διεθνή εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Πρόσκληση

Η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου ήδη έχει απευθύνει πρόσκληση  στον ΕΛΚΕ του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου    σε σύμπραξη με το υπουργείο Παιδείας να υποβάλουν προτάσεις   έργων (πράξεων), προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Σχόλια (7)

 
φτωχό αποτέλεσμα
30 Σεπ 2020 09:08

αυτά είναι τα προβλήματα δηλαδή?? Πως θα φέρουμε ξένους φοιτητές, σε ξεχωριστά προγράμματα ώστε να πληρώνονται επιπλέον οι καθηγητές??
Δεν πρέπει να δούμε που πάνε τα χρήματα του φορολογούμενου για την Παιδεία?? Που βρίσκονται τα Πανεπιστήμια?? αν έχουν οι φοιτητές αρκετούς καθηγητές και υποδομές για τις σπουδές τους?? Μήπως θα γίνει ο Έλληνας φοιτητής ο φτωχός συγγενής και θα δοθεί έμφαση στον ξένο φοιτητή που θα πληρώνει??
Εγώ διαβάζω 1,5 εκατομμύριο για διαφήμιση και ταξίδια συναντήσεις για συμπράξεις, μας περισσεύουν?? Αλήθεια πως πάνε τα ξενόγλωσσα που ήδη έχουν ξεκινήσει, υπάρχουν αιτήσεις, φοιτητές?? Γιατί είχε διαφημισθεί αρκετά το ξενόγλωσσο του ΕΚΠΑ και δεν έχουμε ακούσει κάτι πρόσφατα. Έτσι για να ξέρουμε...

 
Δια ζώσης
30 Σεπ 2020 14:21

Προκειμένου να βάλουν σε κίνδυνο την υγεία των φοιτητών όσο των καθηγητών και να προχωρήσουν σε δια ζώσης μαθήματα τους έταξε το κονδύλι της διεθνοποίησης!!!
Ελπίζω να μην κάνουν πίσω οι πρυτάνεις.

 
πολύ αργά
30 Σεπ 2020 14:22

δεν νομίζω ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από αξιόλογους υποψηφίους.
Υπάρχουν πλέον παραρτήματα καλών ξένων πανεπιστημίων σε όλες τις χώρες.
Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια δεν έχουν να παρουσιάσουν κάτι ιδιαίτερο, ούτε η χώρα αποτελεί πόλο ανάπτυξης ώστε να έρθει κάποιος να εκπαιδευτεί και να δουλέψει.
Θα έρθουν για την βίζα παραμονής, ξεκάθαρα, φοιτητές φάντασμα.
Οπότε θα φτιαχτούν κάποιοι οικονομικά χωρίς να δει το Πανεπιστήμιο ένα ευρώ. Αναρωτιέμαι αν θα πληρώνουν τα έξοδα τους ή θα τα πληρώνει ο Έλληνας πολίτης.

 
Συνενώσεις πρώην ΤΕΙ και πανεπιστημίων
30 Σεπ 2020 15:42

Πρώτα πρέπει να φτιαχτούν βιώσιμες σχολές και τμήματα των ΑΕΙ και κατόπιν να γίνουν προσπάθειες προβολής των προσφερόμενων προγραμμάτων στο εξωτερικό.

Ένα ακόμα portal δε θα προσελκύσει αλλοδαπούς φοιτητές σε μια χώρα της οποίας η οικονομία δεν είναι ανταγωνιστική.

 
μηδενισμός ακαδημαϊκού χάρτη
30 Σεπ 2020 22:34

θα πάψουμε να αναφερόμαστε σε ακαδημαϊκό χάρτη σύντομα.
Οι σημερινοί πρυτάνεις είναι υπεύθυνοι και θα τους θυμόμαστε όταν θα κλείσουν τα τμήματα το ένα μετά το άλλο, με απολύσεις διδακτικού και διοικητικού προσωπικού.
Ρωτάτε γιατί?? Εύκολο είναι με τον μηδενισμό της επιχορήγησης καθώς θα πρέπει τα ιδρύματα να βρίσκουν μόνα τους λεφτά...συμβαίνει ήδη στο εξωτερικό, θα έρθει και σε μας.

 
Αρθούρος
01 Οκτ 2020 09:51

Η απογοήτευση που έχει ενσκήψει τα τελευταία είκοσι χρόνια στην Ελλάδα, προέκυψε από τη δυσπιστία στην ιδιωτική πρωτοβουλία που καλλιεργήθηκε από αρκετές ελληνικές κυβερνήσεις τα περασμένα σαράντα και πλέον χρόνια. Υπάρχει δηλαδή μία προπαγάνδα που κατεβαίνει από τα ψηλά κλιμάκια που τα απαρτίζουν κατά κανόνα μορφωμένοι άνθρωποι που απολύθηκαν ή δε βρήκαν δουλειά σε ιδιωτικές εταιρείες της χώρας σύμφωνα με τα προσόντα τους, η οποία διαχέεται στην κοινωνία. Παντού επικρατεί η τάση της frustration, η οποία περνά όχι μόνο στα μεσαία στρώματα που κατευθύνονται στην πρόωρη σύνταξη, αλλά και στα κατώτερα στρώματα.
Αυτή η συμπεριφορά, έγινε αντικείμενο μάθησης και μάλιστα επαναλαμβανόμενης γιά σαράντα και πλέον χρόνια. Είναι δηλαδή συνήθεια, καθεστώς. Οι ιδιώτες είναι εξορισμού κακοί, πονηροί, εκμεταλλευτές και έτσι δαιμονοποιούνται ακόμα και οι πιό μικρές προσπάθειες νέων επιστημόνων οι οποίοι αναγκάζονται να πάρουν των ομματιών τους και να μεταναστεύσουν. Χρειάζεται λοιπόν να δημιουργηθεί ένας καινούργιος μύθος. Ο μύθος του Έλληνα που πετυχαίνει στην πατρίδα του. Δόξα το Θεό, υπάρχουν 40000 διδάκτορες σ' αυτή τη χώρα, έτοιμοι να της δώσουν την απογείωση που χρειάζεται ν' αναπτυχθεί.
Οι ανόητοι που προτείνουν κλείσιμο τμημάτων επειδή τάχα ζούν απ' αυτά καφετέριες, ταβέρνες και ξενοδοχεία, δε σκέφτονται ότι ένα πανεπιστημιακό τμήμα δεν είναι μόνο προπτυχιακοί, αλλά και μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί φοιτητές, έρευνα, εργαστήρια καινοτομία, ανάπτυξη, συμβουλές προς το κεντρικό κράτος που αλλιώς θα έφερνε ξένους ειδικούς, όπως οι υπανάπτυκτες χώρες.
Όλοι μιλούν γιά το εμβόλιο που περιμένουμε να έρθει από το εξωτερικό. Κι όμως, κι εμείς έχουμε τη δυνατότητα και με τα εργαστήρια και με τους επιστήμονες να παράξουμε κάτι θετικό σ' αυτή την κατεύθυνση. Η πίστη μας λείπει.

 
Οbservator
01 Οκτ 2020 16:28

To ακαδημαϊκό συστημα στην Ελλάδα δεν μπορεί να αναπτυχθεί
μόνο με βάση την ελληνικότητα. Ξενόγλωσσα τμηματα σημαίνει
μεγαλύτερη ευελιξία στην επιλογή διδασκόντων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ