Placeholder

ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠ/ΚΗ

Στο υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάσθηκε το Σ/Ν για τη σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης με την αγορά εργασίας

Ν. Κεραμέως: Κεντρική στόχευση του νομοθετήματος είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής
Δημοσίευση: 30/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ) παρουσίασε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Με ρυθμίσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, επιχειρείται συνολική αναδιάρθρωση ενός ιδιαίτερα υποβαθμισμένου έως σήμερα τομέα της εκπαίδευσης, σε 3 άξονες:

Άξονας 1: Ο κοινός στρατηγικός σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (π.χ. Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ). Για πρώτη φορά, με διακριτά επίπεδα προσόντων, σε εφαρμογή και του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, προς αποφυγή επικαλύψεων δομών και υπηρεσιών.

Άξονας 2: Η άμεση σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης με την αγορά εργασίας, με την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό τους και σε Κεντρικό και σε Περιφερειακό Επίπεδο.

Άξονας 3: Η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης, αρχικής και συνεχιζόμενης, σε επίπεδο δομών, διαδικασιών, προγραμμάτων σπουδών και πιστοποίησης.

Το νομοσχέδιο, που έχει επεξεργαστεί η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης στο πλαίσιο δημιουργίας ενός Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, πρόκειται να τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση προσεχώς.

Έχει προηγηθεί εκτενής διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι έχουν συμβάλει σημαντικά στην τελική διαμόρφωση των ρυθμίσεων. Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις, μεταξύ άλλων, με εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων, Γ.Σ.Ε.Ε., Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., Σ.Ε.Β., Ε.Σ.Ε.Ε., Σ.Ε.Τ.Ε., με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, Κ.Ε.Δ.Ε. και ΕΝ.Π.Ε., με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, Ο.Λ.Μ.Ε. και Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., ενώ έχουν δρομολογηθεί και συναντήσεις με εκπροσώπους των τομέων Παιδείας των κοινοβουλευτικών ομάδων της Αντιπολίτευσης.

Η υπουργός δήλωσε: «Η μεταρρύθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης στοχεύει στη στενότερη σύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την παροχή ποιοτικής επαγγελματικής διεξόδου και ουσιαστικών προοπτικών. Κεντρική στόχευση του νομοθετήματος είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής».

 

Σχόλια (4)

 
SPIROS
30 Σεπ 2020 17:51

ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑ ΓΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ...ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΜΕ...

 
ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
30 Σεπ 2020 19:17

ΑΡΙΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΛΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ..........................

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ..................

 
Τομείς και ειδικότητες...
30 Σεπ 2020 19:24

θα ....μεταναστεύσουν σε άλλες δομές με τυχόν διαθεσιμότητες;;;;;

 
Εκπαιδευτικός
30 Σεπ 2020 22:23

Στο υπουργικό συμβούλιο παρουσιαστηκε σε εμάς πότε;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ