Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Με 28 φοιτητές ξεκίνησε το πρώτο Αγγλόφωνο προπτυχιακό στην Ελλάδα με δίδακτρα για ξένους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης

Οι αλλοδαποί φοιτητές που επιλέγονται για φοίτηση συμμετέχουν οικονομικά με το ποσόν των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ κατ ́ έτος
Δημοσίευση: 01/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συνολικά 28 φοιτητές από 10 χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Κίνα, Αίγυπτος κλπ) έχουν εγγραφεί στο αγγλόφωνο  Προπτυχιακό Πρόγραμμα  Σπουδών του ΕΚΠΑ   "BA Program in the Archeology, History, and Literature of Ancient Greece", με δίδακτρα, το οποίο απευθύνεται  αποκλειστικά σε αλλοδαπούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Πρόγραμμα είναι αφιερωμένο στη μελέτη της Αρχαιολογίας, της Αρχαίας Ιστορίας, της Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας και του κλασικού πολιτισμού γενικότερα, τόσο μέσα από 32 μαθήματα του προγράμματος σπουδών του όσο και σε συνδυασμό με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και άλλες τοποθεσίες πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

Οι φοιτητές που θα παρακολουθήσουν τον κύκλο σπουδών του ακαδημαϊκού έτους 2020-21 προέρχονται από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Κίνα, την Αίγυπτο, το Μαρόκο, την Αλβανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Παλαιστίνη, το Ελ Σαλβαδόρ και την Κένυα.

Η υποδοχή των φοιτητών έγινε σε ομάδες, τμηματικά, λόγω των ειδικών μέτρων προφύλαξης από την πανδημία, στη Μεγάλη Αίθουσα του Πανεπιστημίου Αθηνών, από την υπουργό   Παιδείας  Νίκη Κεραμέως,  τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Θάνο Δημόπουλο και την Προέδρο της Διοικούσας Επιτροπής του προγράμματος Καθηγήτρια Ελένη Καραμαλέγκου.

Ακολούθησε το εισαγωγικό μάθημα με προσφώνηση από τον Πρύτανη, Καθηγητή Θάνο Δημόπουλο, προβολή βίντεο μικρής διάρκειας με την ιστορία του Ε.Κ.Π.Α. και χαιρετισμό από τον Κοσμήτορα της Φιλοσοφικής Σχολής, Καθηγητή Αχιλλέα Χαλδαιάκη, καθώς και σύντομες ομιλίες από την τ. Κοσμήτορα της Φιλοσοφικής Σχολής και Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Προγράμματος, Καθηγήτρια Ελένη Καραμαλέγκου, τον Αναπληρωτή Καθηγητή Προϊστορικής Αρχαιολογίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Γεώργιο Βαβουρανάκη, την Καθηγήτρια Αρχαίας Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Ελένη Ψωμά, την Επίκουρη Καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αικατερίνη-Νίνα Καρβούνη, και την Γραμματέα του προγράμματος και Διδάκτορα Προϊστορικής Αρχαιολογίας Διονυσία Μαρίνου.

Η υπουργός Παιδείας  δήλωσε: «Η εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων και η εδραίωση της χώρας μας στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο ως κόμβου Γνώσης και Εκπαίδευσης είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων μας. Σε αυτή την κατεύθυνση θεσπίσαμε και το θεσμικό πλαίσιο που παρέχει περαιτέρω ευελιξία στα Ιδρύματά μας για ίδρυση νέων ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων. Είναι πεποίθησή μας ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν πολλά να αποκομίσουν αλλά και να προσφέρουν στην παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα μέσα από συνεργασίες, ανταλλαγή φοιτητών, εκπαιδευτικών, ερευνητών, διπλά και κοινά προγράμματα σπουδών. Η Παιδεία δεν είναι μόνο Γνώση. Είναι και μέσο για να γίνει ο κόσμος μας το μέρος που θέλουμε να ζούμε. Για εμάς και τα παιδιά μας».

Όπως επεσήμανε ο Πρύτανης κατά το χαιρετισμό του, ήδη εκδηλώνεται ενδιαφέρον και έχουν κατατεθεί αιτήσεις φοιτητών για να εγγραφούν στο πρόγραμμα το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Σήμερα στο ΕΚΠΑ είναι εγγεγραμμένοι  7.600 αλλοδαποί φοιτητές  για προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές.

Η εκδήλωση και το πρώτο εισαγωγικό μάθημα ολοκληρώθηκε με την επίδοση αναμνηστικών δώρων στους φοιτητές.

Το Πρόγραμμα

Στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ το προπτυχιακό πρόγραμμα θα λειτουργήσει   στην αγγλική γλώσσα  , με τίτλο: «ΒΑ Program in the Archaelogy, History, and Literature of Ancient Greece» , και θα αφορά:  

α. στην Αρχαιολογία,

β. στην Ιστορία και

γ. στη Λογοτεχνία της Αρχαίας Ελλάδας,

Το Πρόγραμμα Σπουδών θα αποβλέπει   στην αξιοποίηση της παγκόσμιας ακτινοβολίας του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ως θεμέλιου λίθου του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού και του σχετικού διεθνούς ενδιαφέροντος για τις ελληνικές σπουδές.

Η θεματολογία των μαθημάτων του προγράμματος θα καλύπτει εισαγωγικά στοιχεία των επιστημών της Αρχαιολογίας, της Ιστορίας και της Φιλολογίας, τη συστηματική εξέταση των αρχαιολογικών καταλοίπων και της ιστορίας της τέχνης, την ιστορική εξέλιξη κατά την Αρχαιότητα, την μελέτη των κειμένων των κύριων αρχαίων συγγραφέων, την εξέταση παπύρων.

Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει μαθήματα σε αίθουσα (διαλέξεις ή σεμινάρια) και επιτόπια μαθήματα, τα οποία διεξάγονται σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία συνδυαζόμενα με ειδική διδασκαλία σε τάξη, ενώ προβλέπεται συμμετοχή των φοιτητών σε πανεπιστημιακές αρχαιολογικές ανασκαφές.

Επιστημονική και διοικητική ευθύνη του προγράμματος

Την επιστημονική και διοικητική ευθύνη του Προγράμματος   έχει επταμελής Διοικούσα Επιτροπή, η οποία ήδη συγκροτήθηκε με πρόεδρο την Κοσμήτορα Ελένη Καραμαλέγκου .

Επιλογή φοιτητών

Στο Πρόγραμμα Σπουδών πρώτου κύκλου, με τίτλο: «ΒΑ Program in the Archaelogy, History, and Literature of Ancient Greece», έγιναν δεκτοί μετά από επιλογή, πολίτες που δεν έχουν ιθαγένεια κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι κάτοχοι απολυτηρίου λυκείου άλλων χωρών (πλην της Ελλάδας) και διαθέτουν διεθνώς αποδεκτή πιστοποίηση γνώσης της Αγγλικής, επιπέδου (Β2).

Τα κριτήρια αξιολόγησης των αιτήσεων και επιλογής των υποψηφίων, καθώς και οι συντελεστές βαρύτητας των κριτηρίων αυτών καθορίστηκαν με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του προγράμματος.

Χρονική Διάρκεια/Αριθμός εισακτέων

Το πρόγραμμα σπουδών θ έχει τετραετή διάρκεια.

Ο αριθμός εισακτέων κατ ́ έτος ορίζεται κατ ́ ανώτατο όριο σε εκατό (100) φοιτητές.

Διδασκαλία-Εκπαιδευτικό προσωπικό

Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται από μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) κυρίως του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας και του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής, αλλά και από μέλη Δ.Ε.Π. άλλων Τμημάτων της Σχολής, καθώς και από μέλη Δ.Ε.Π. της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας. Διδακτικό έργο μπορεί να ανατεθεί και σε διακεκριμένους Καθηγητές άλλων Πανεπιστημίων.

Οι ώρες διδασκαλίας στο πρόγραμμα δεν συνυπολογίζονται στις ελάχιστες ώρες εβδομαδιαίας διδακτικής απασχόλησης του άρθρου 2 του ν. 2530/1997 (Α ́218).

Η αμοιβή των μελών Δ.Ε.Π. για την με οποιονδήποτε τρόπο συμμετοχή τους στο πρόγραμμα δεν υπερβαίνει ανά μήνα το σαράντα τοις εκατό (40%) των μηνιαίων τακτικών αποδοχών τους, όπως αυτές έχουν καθοριστεί στην παρ. 10 του άρθρου 153 του ν. 4472/2017 (Α ́74).

Οικονομική συμμετοχή- Δικαιώματα-υποχρεώσεις φοιτητών

Οι αλλοδαποί φοιτητές που θα επιλέγονται για φοίτηση θα συμμετέχουν οικονομικά με το ποσόν των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ κατ ́ έτος.

Οι φοιτητές δικαιούνται να κάνουν χρήση των εγκαταστάσεων και των μέσων, με τα οποία είναι εξοπλισμένο το Ε.Κ.Π.Α. και το ΔΙ.ΠΑ.Ε. για την εκπλήρωση του εκπαιδευτικού τους έργου, κατά τους ορισμούς των αποφάσεων της Διοικούσας Επιτροπής και τον Κανονισμό Λειτουργίας του συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών.

Πόροι και οικονομική διαχείριση του προγράμματος

Oι πόροι του προγράμματος προέρχονται από τα δίδακτρα των φοιτητών.

Η οικονομική διαχείριση του Προγράμματος θα γίνεται μέσω του Ε.Λ.Κ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α..

Όλα τα έξοδα που απαιτούνται για τη λειτουργία του προγράμματος στη Φιλοσοφική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α. και στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. θα καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του προγράμματος.

Σχόλια (29)

 
Ελένη Δημητρίου
01 Οκτ 2020 09:43

Θα μπορούσαν να εγγραφούν και έλληνες υπήκοοι χωρίς εξετάσεις αλλά με δίδακτρα?

 
συνεχιστε το καταστροφικο σας εργο εγω πληρωνω
01 Οκτ 2020 09:52

28???? ούτε τα εξοδα καθαριότητας..

 
Observator
01 Οκτ 2020 09:52

Eνδιαφερον πειραμα. Αναρωτιεμαι πως θα οργανωθει το διδακτικο εργο. Ειναι δυσκολο να εισαι full time διδασκοντας σε δυο προγραμματα σπουδων.

 
28!!!
01 Οκτ 2020 11:48

Χωράνε και σε μια σχολική τάξη δηλαδή...

 
Αλλοδαποί φοιτητές
01 Οκτ 2020 11:52

Οι αλλοδαποί φοιτητές είναι παιδιά οικογενειών που ήδη ζουν στην Ελλάδα, κυρίως από άλλες βαλκανικές χώρες.

Με 28 φοιτητές (οι μισοί από την Κίνα, κάποιοι τρίτης γενιάς Έλληνες από την ομογένεια) δεν μπορούμε να μιλάμε για διεθνοποίηση σπουδών.

 
@Αλλοδαποί φοιτητές
01 Οκτ 2020 12:31

αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, τότε μιλάμε για μηδενικό διεθνές ενδιαφέρον, ουσιαστικά παράκαμψη Πανελλαδικών και διαδικασίες παραμονής σε μια χώρα για 4 τουλάχιστον χρόνια, ίσως και μόνιμη παραμονή στην συνέχεια.

Δεν μπορώ να το δεχθώ όμως καθότι το ΕΚΠΑ είναι το νούμερο ένα Πανεπιστήμιο στην χώρα και έχει διαχρονικά και αποδεδειγμένα προσφέρει με άρτιους επιστήμονες και επαγγελματίες.

 
Τσουνάμι
01 Οκτ 2020 12:41

Ποταμός οι ξένοι φοιτητές. Πάλι πανηγυρίζουν οι καθεστωτικοί "λειτουργοί". Άντε και στο ψηφοδέλτιο επικρατείας σε λίγους μήνες....

 
Επαγγελματικά δικαιώματα;
01 Οκτ 2020 12:52

Επαγγελματικά δικαιώματα θα αποδίδονται; Αν ναι θα είναι αντίστοιχα με τα υπόλοιπα προγράμματα της σχολής; Αν όχι, θα έχει ζήτηση το πρόγραμμα στο μέλλον;

 
Αρθούρος
01 Οκτ 2020 13:26

Όταν ξεκίνησαν τα πρώτα μαθήματα στα τμήματα του ΕΚΠΑ εδώ και 185 χρόνια, οι φοιτητές συνολικά δεν ξεπερνούσαν τους 40. Οι συγκρίσεις δε γίνονται με ένα θεσμό που λειτουργεί ανελλιπώς εδώ και 185 χρόνια, αλλά με τον ίδιο θεσμό όταν αυτός ξεκινούσε τη λειτουργία του. Ειδικά γιά τη χώρα μας που τον ξεκίνησε τελευταία σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και φυσικά την Κύπρο.
Οι 28 φοιτητές μόνο σε ένα τμήμα, είναι πολύ καλός αριθμός γιά ξεκίνημα. Εκείνοι που γράφουν υποτιμητικά σχόλια πρέπει να σκεφτούν ότι υπάρχουν οι ελάχιστες προϋποθέσεις επιλογής τους. Πόσοι αλλοδαποί γνωρίζουν σε επίπεδο Γ2 την ελληνική γλώσσα; Εμείς γνωρίζουμε σε επίπεδο Γ2 την αγγλική ή τη γαλλική γλώσσα; Επίσης, αν κατάλαβα καλά από την ανάγνωσή τους, επιτρέπεται η συμμετοχή όλων των ομογενών και προφανώς των Κυπρίων με απολυτήριο Λυκείου. Οι προϋποθέσεις δηλαδή, είναι όμοιες με εκείνες του ΕΑΠ.
Ο θεσμός έχει μπροστά του πολλά χρόνια να δείξει την αποτελεσματικότητά του. Αν υπάρξει καλή προώθηση και διαφήμιση, τότε σε 4 χρόνια, οι φοιτητές θα διπλασιαστούν.

 
Αρθουρ
01 Οκτ 2020 14:22

@Αρθούρος01 Οκτ 2020 13:26
Να σας υπενθυμίσω (ή να σας πληροφορήσω αν το αγνοείτε) πως άλλος έλεγε για 10.000 που περιμένουν να έρθουν στα ελληνικά ΑΕΙ. Σταματήστε λοιπόν να ασχολείστε με τους άλλους και ασχοληθείτε με αυτόν. Εκτός αν εννοούσε σε βάθος 100 ετών ή θεωρείτε ότι αυτός έχει το ακαταλόγιστο και μπορεί να λέει ό,τι του ρθει στο κεφάλι.

https://www.esos.gr/arthra/63528/prothypoyrgos-ta-panepistimia-tha-katho...

 
Πρόβλεψη
01 Οκτ 2020 14:25

@Αρθούρος01 Οκτ 2020 13:26
Αν οι 28 γίνουν 56 στα 4 χρόνια....πόσα χρόνια θα χρειαστούμε για τις 10.000 που διαφήμιζε ο ΠΘ;
Ερώτηση κάνω...

 
Παναγιώτης
01 Οκτ 2020 14:42

Κι άλλο πλήγμα στην "τελευταία σοβιετική δημοκρατία της Ευρώπης"! Άρα υπάρχει ελπίδα!

 
Σύγχρονα ΑΕΙ
01 Οκτ 2020 14:52

Οι συγκρίσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν μπορούν να γίνονται με αναφορά στον 19ο ή τον 20ο αιώνα. Στη σημερινή διευρυμένη και διεθνοποιημένη "προσφορά" των ΑΕΙ δεν μπορεί να πρωταγωνιστήσει μια χώρα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα σε εκπαίδευση και παραγωγή.

@ Αρθούρος

Δεν είναι απαίτηση η γνώση της ελληνικής γλώσσας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Το ΕΑΠ δεν αποτελεί πρότυπο Ανοικτού Πανεπιστημίου, και δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με άλλα ευρωπαϊκά ανοικτά πανεπιστήμια.

Οι συγκρίσεις γίνονται με τα ΑΕΙ που λειτουργούν την ίδια χρονική περίοδο σε άλλες χώρες. Η Ελλάδα δεν έχει τον πληθυσμό ή την οικονομία ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον καταξιωμένων ξένων ιδρυμάτων, που επιλέγουν χώρες της Ασίας ή της Ν. Αμερικής για την ίδρυση παραρτημάτων.

Από την άλλη, η Ελλάδα ως προορισμός διεθνών σπουδών δεν μπορεί να γίνει ελκυστική καθώς δεν έχει συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ, μικρές και μεγάλες (πχ. Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, Ιρλανδία).

Πρώτα πρέπει να γίνει η αναδιάρθρωση των δημόσιων ΑΕΙ, με περιορισμό της διασποράς τους, και μετά να εκπονηθεί σχέδιο για ξενόγλωσσα προγράμματα. Χρειάζεται ιεράρχηση προτεραιοτήτων: Δεν μπορούμε να έχουμε εκατοντάδες φοιτητές που πηγαίνουν στην Κύπρο για Νομικές Σπουδές και να θεωρούμε επιτυχία την έλευση 30 φοιτητών από Κίνα και Αυστραλία στην Αρχαιολογία του ΕΚΠΑ.

 
Εισερχόμενοι φοιτητές
01 Οκτ 2020 14:56

Είναι τα παιδιά μεταναστών που έχουν δώσει πανελλαδικές (δεν έχουν όλοι ελληνική υπηκοοτητα) - προφανώς δεν έχει το ΕΚΠΑ ή όποιο άλλο ΑΕΙ ροή εισερχόμενων φοιτητών από άλλες χώρες της ΕΕ.

Είναι το ίδιο επιχείρημα για τα ιδιωτικά ΑΕΙ: η Ελλάδα είναι τόσο ελκυστική για σπουδές (προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές) όση η Τσεχία ή η Ουγγαρία.

@Αλλοδαποί φοιτητές
01 Οκτ 2020 12:31

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
01 Οκτ 2020 15:10

Αφήστε επιτέλους τη γκρίνια και δείτε το σαν ένα θετικό βήμα για το μέλλον!

 
@Αρθούρος
01 Οκτ 2020 15:14

"αποδεκτή πιστοποίηση γνώσης της Αγγλικής, επιπέδου (Β2)". Δηλαδή loweράκι αγαπητέ. Με Γ2 θα τους έδιναν κατευθείαν πτυχίο.

 
@Αρθουρος
01 Οκτ 2020 15:20

Το επίπεδο Γ2 ως προαπαιτούμενο που ακριβώς το ειδες;
Μηπως το μπέρδεψες με το Lower (!) που ζητάει το συγκεκριμένο προγραμμα;
Αλήθεια όταν δεν έχουν ούτε Proficiency (δεν μιλάμε καν για γνώση της ελληνικής ούτε σε επίπεδο Α1!) πως θα γίνουν τα καθαρά κλασικά μαθήματα;
Να δείτε ότι οι εν λόγω φοιτητές ήρθαν στο ΕΚΠΑ και άφησαν το Cambridge λόγω της ηγεσίας του Υποργειου μας!

 
Thomas Paschalis
01 Οκτ 2020 19:27

Δηλαδή πτυχίο με lower και μόλις 32 μαθήματα. Το αντίστοιχο πρόγραμμα για τους Έλληνες που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή έχει πολλά περισσότερα μαθήματα. Γιατί άραγε?

 
Ο αριθμός μαθημάτων δεν σημαίνει τίποτα
01 Οκτ 2020 20:19

Η νομική έχει 41 το μαθηματικό λιγότερα κοκ. Ο φόρτος μιας σχολής δεν φαίνεται από τον αριθμό μαθημάτων τα οποία μπορεί να είναι "ελαφρά" ή "βαριά", αναλόγως της σχολής και του τρόπου με τον οποίο έχουν διαιρέσει την ύλη. Ο μεγάλος αριθμός "ελαφρών" μαθημάτων είναι μειονεκτικός.

 
dstou
01 Οκτ 2020 20:25

Η εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων και η εδραίωση της χώρας μας στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο ως κόμβου Γνώσης και Εκπαίδευσης είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων μας.

Aυτό διάβασα και κόπηκα στο γέλιο. Τεσπά, κάθε αρχή και δύσκολη.

 
Αποτυχημένες πρωτοβουλίες
01 Οκτ 2020 21:07

Τα σοβαρά λάθη σχεδιασμού είναι εμφανή απο την αρχή, δε διορθώνονται στο μέλλον. Το ίδιο έλεγαν και για τα ΤΕΙ (ίδρυση, ανωτατοποιηση στα χαρτιά, και τελικά κατάργηση - άρα σπατάλη πόρων και θέσεων προσωπικού για 40 χρόνια), για τις δομές ΔΑΣΤΑ (πρακτική άσκηση που δεν βοηθάει τους νέους να ενταχθούν σε μια αγορά εργασίας βαθιά προβληματική) και άλλες ασύνδετες πρωτοβουλίες που δεν αντιμετωπίζουν τη ρίζα των προβλημάτων στα ελληνικά ΑΕΙ.

Καμία χώρα δεν κερδίζει με το να επενδύει στο "ένδοξο" παρελθόν: απόδειξη, τα καλυτερα πανεπιστημιακά τμήματα Κλασικών Σπουδών δεν είναι πλέον ούτε στην Ιταλία ούτε στην Ελλάδα.

@ ΓΙΑΝΝΗΣ
01 Οκτ 2020 15:10

Αφήστε επιτέλους τη γκρίνια και δείτε το σαν ένα θετικό βήμα για το μέλλον!

 
Επαγγελματική απορρόφηση
02 Οκτ 2020 05:51

Ποιες οι επαγγελματικές προοπτικές που θα δίνει αυτό το πτυχίο? Έχουν κατοχυρωθεί κάποια δικαιώματα για τους αποφοίτους ώστε να μπορούν να εργαστούν κάπου με αυτό τον τίτλο?

 
Κυνηγός πουλιών
02 Οκτ 2020 07:11

@Thomas Paschalis
Όχι αγαπητέ. Πτυχίο με lower και 6 "χήνες" ανά έτος. Λίγο αλμυρά δεν είναι για Ελλάδα? Η Αρβελέρ θα διδάσκει?

 
Apostolos
02 Οκτ 2020 09:12

@Επαγγελματική απορρόφηση

Ποιες επαγγελματικές προοπτικές και δικαιώματα? Εδώ μιλάμε για ξένους φοιτητές με την οικονομική άνεση να έρθουν στην Ελλάδα για 4ετη τουρισμό και παράλληλα να <<σπουδάσουν>> Αρχαία Ελλάδα. Σημαντικό μέρος των σπουδών είναι και η ξενάγηση σε διάφορους αρχαιολογικούς χώρους ανα την επικράτεια. Καθαρές σπουδές για αρχαιολάτρεις με λεφτά. Τα επαγγελματικά δικαιώματα ή δεν τους αφορούν ή θα τα βρουν στην χώρα προέλευσης.

Μια χαρά τουρισμός και σπουδές! Ζήσε τον μύθο σου στην Ελλάδα!

 
Νικ
02 Οκτ 2020 12:15

Σωστό βήμα. Απλά θα πρέπει να γίνει και σε άλλες σχολές Π.χ. ιατρική και να έχουν δικαίωμα να το δηλώνουν και Έλληνες. Είναι καλύτερο να φεύγουν και να σπουδάζουν στο εξωτερικό; Απλά να μη μειωθούν σε καμία περίπτωση οι θέσεις μέσω πανελλαδικών εξετάσεων και αν σε κάποια στιγμή το πρόγραμμα γίνει κερδοφόρο τα χρήματα να επιστρέψουν στη σχολή για τη βελτίωση της

 
Όραμα για διεθνή ελληνικά πανεπιστήμια
02 Οκτ 2020 14:11

Θα έπρεπε να συζητάμε πώς μέχρι το 2030 θα προσελκύσουμε ξένους καθηγητές να διδάξουν σε ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ προγράμματα (στα αγγλικά) σε τεχνολογικούς και θετικούς τομείς με μεγάλη ανάπτυξη (Θετικές Σπουδές, Τεχνολογικές Σπουδές, Επιστήμες Ζωής και Ανθρώπου κοκ.)

Τα ελληνικά πανεπιστήμια πρέπει να επιδιώξουν συνεργασίες με καταξιωμένα ευρωπαϊκά ιδρύματα σε Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Ολλανδία, Γαλλία και άλλες χώρες με τις οποίες μπορούν να αναπτυχθούν μακροχρόνιες συνεργασίες.

Το ιδρυθούν 5-6 "διεθνή" προγράμματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας και να γεμίσουν οι θέσεις από φοιτητές από την Κίνα, που μόνη της έχει 1 δισ. πληθυσμό, είναι το μόνο εύκολο. Αυτό όμως δεν προσφέρει τίποτα ούτε στην παραγωγική δραστηριότητα της χώρας ούτε στην ακαδημαϊκή διεύρυνση προς τη σωστή κατεύθυνση με ευκαιρίες για έρευνα και σπουδές σε όλη την Ευρώπη.

 
ellin aras
02 Οκτ 2020 17:19

Μην δει ο νεοελληνας, κάτι διαφορετικό και ενίοτε καλό, θα πέσει να το φάει. Βρειτε και κάτι καλο σε αυτη την προσπαθεια !

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.