Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Κοινή ερώτηση ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΜΕΡΑ25 στη Βουλή για να δοθεί η προσωνυμία «Μανώλης Γλέζος» στο Γενικό Λύκειο Νάξου

Δημοσίευση: 01/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Διακομματική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας για την προσθήκη της προσωνυμίας «Μανώλης Γλέζος» στο Γενικό Λύκειο Νάξου κατέθεσαν 10 βουλευτές από τέσσερα κόμματα του κοινοβουλίου.

Την ερώτηση υπογράφουν από το ΣΥΡΙΖΑ ο τομεάρχης Παιδείας Νίκος Φίλης, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης, ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος και η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας, Μερόπη Τζούφη. Από τη Νέα Δημοκρατία, η πρώην υπουργός Θεοδώρα Μπακογιάννη. Από το ΚΙΝΑΛ η τομεάρχης Παιδείας Χαρά Κεφαλίδου, και οι Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος και Χάρης Καστανίδης. Από το ΜΕΡΑ25 οι Κλέων Γρηγοριάδης και Κρίτων Αρσένης.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι το Σχολικό Συμβούλιο του Γενικού Λυκείου Νάξου είχε αποφασίσει αρμοδίως -και μάλιστα με μεγάλη πλειοψηφία- να εισηγηθεί στο υπουργείο την προσθήκη της προσωνυμίας «Μανώλης Γλέζος» στο όνομα του Λυκείου.

Εν συνεχεία, τη στήριξή τους στην πρόταση εξέφρασαν πολλοί αιρετοί, εκπρόσωποι θεσμών και προσωπικότητες του νησιού, όπως ο έπαρχος Νάξου, η περιφερειακή διευθύντρια Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, ο διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, η διοίκηση του 1ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου, ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και υπεύθυνος συντονιστής των σχολικών μονάδων Β/βάθμιας εκπαίδευσης Νάξου, η Ομοσπονδία Ναξιακών Συλλόγων, η Ένωση Κυκλαδικού Τύπου, ο πρώην βουλευτής και υφυπουργός Παιδείας Νίκος Λεβογιάννης, ο μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος δια εκπροσώπου του και πλήθος προσωπικοτήτων του νησιού, με ενυπόγραφη δήλωσή τους.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την υπουργό
Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Η υπουργός Παιδείας να εγκρίνει αμέσως την προσθήκη της προσωνυμίας «Μανώλης Γλέζος» στο όνομα του ΓΕΛ Νάξου

Τον περασμένο Μάιο, το Σχολικό Συμβούλιο του Γενικού Λυκείου Νάξου, όργανο στο οποίο συμμετέχουν ισότιμα εκπρόσωποι των συλλόγων διδασκόντων, γονέων και μαθητών του σχολείου καθώς και εκπρόσωπος της Σχολικής Επιτροπής του δήμου αποφάσισε αρμοδίως -και μάλιστα με μεγάλη πλειοψηφία- να εισηγηθεί στο υπουργείο την προσθήκη της προσωνυμίας « Μανώλης Γλέζος » στο όνομα του Λυκείου.

Την στήριξή τους στην πρόταση αυτή εξέφρασαν πολλοί αιρετοί, εκπρόσωποι θεσμών και προσωπικότητες του νησιού, όπως ο έπαρχος Νάξου, η περιφερειακή διευθύντρια Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, ο διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, η διοίκηση του 1ο υ ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Νοτίου Αιγαίου, ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και υπεύθυνος συντονιστής των σχολικών μονάδων Β/βάθμιας εκπαίδευσης Νάξου, η Ομοσπονδία Ναξιακών Συλλόγων, η Ένωση Κυκλαδικού Τύπου, ο πρώην βουλευτής και υφυπουργός Παιδείας Νίκος Λεβογιάννης , ο μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος δια εκπροσώπου του και άλλοι.

Παραφωνία αποτέλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού, το οποίο με ισχνή πλειοψηφία εξέφρασε την άποψη ότι «με την προσωνυμία αυτή, θα χρωματιστεί το σχολείο»!

Η αντίληψη ότι το όνομα του εθνικού ήρωα Μανώλη Γλέζου μπορεί να προσδώσει αρνητική χροιά σε ένα σχολείο της χώρας μας , έρχεται από το πιο βαθύ και σκοτεινό παρελθόν και είναι πραγματικά πέραν κάθε σοβαρής συζήτησης.

Ποιος ήταν και τι πρόσφερε στη χώρα του ο Μανώλης Γλέζος, ο άνθρωπος - σύμβολο της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας, του Αντιφασιστικού Αγώνα, της Κοινωνικής Δικαιοσύνης και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων δεν χρειάζεται να αναλυθεί εδώ. Να γίνει απλώς μια υπενθύμιση της προσφοράς του στον τόπο καταγωγής του, τη Νάξο και τις Κυκλάδες: ο Γλέζος υπηρέτησε τους συμπατριώτες του ως αιρετός πρόεδρος του Απειράνθου και αγωνίστηκε για την ίδρυση σχολείων , ιδιαιτέρως στα μικρά Κυκλαδονήσια που δεν διέθεταν (οι μαθητές υποχρεώνονταν να ξεσπιτώνονται ή να ταξιδεύουν καθημερινά με καΐκια), βιβλιοθηκών και άλλων χώρων μόρφωσης για τους νέους.

Και μόνο αυτή η προσφορά του, θα αρκούσε για να τιμηθεί το Γενικό Λύκειο Νάξου, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του , με την προτεινόμενη προσωνυμία.

Εξάλλου ο ίδιος είχε τιμηθεί με την αναγόρευσή του ως επίτιμος διδάκτορας σχεδόν από όλα τα πανεπιστήμια της χώρας μας.

Καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί η σχετική απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου του Γενικού Λυκείου Νάξου για την προσθήκη της προσωνυμίας, κάτι που επισημαίνει και ο διευθυντής του Μ. Χατζηπέτρος σε ανοιχτή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό,

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Θα εκδώσει αμέσως σχετική υπουργική απόφαση για τη μετονομασία του Γενικού Λυκείου Νάξου με την προσθήκη του προσωνυμίου «Μανώλης Γλέζος»; Αν τυχόν όχι (κάτι που ωστόσο δεν μπορούμε να φανταστούμε), για ποιους λόγους;

Οι ερωτώντες βουλευτές

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (ΣΥΡΙΖΑ)

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ (ΣΥΡΙΖΑ)

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΥΡΜΑΛΕΝΙΟΣ (ΣΥΡΙΖΑ)

ΜΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ (ΣΥΡΙΖΑ)

ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ (ΝΔ)

ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ (ΚΙΝΑΛ)

ΧΑΡΗΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (ΚΙΝΑΛ)

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (ΚΙΝΑΛ)

ΚΛΕΩΝ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ (ΜΕΡΑ25)

ΚΡΙΤΩΝ ΑΡΣΕΝΗΣ (ΜΕΡΑ25)

 

Σχόλια (4)

 
καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν
01 Οκτ 2020 20:50

τόσα θέματα ανοιχτά (αποσπάσεις, κορώνα, κενά, κπε , ακέφαλα σδε , αναταραχή και αδικίες, τρικυμία εν κρανίω και αμαρουσίω) και δυο λαλούν και τρεις χορεύουν στη βουλή !

 
Ο πιο καλός ο μαθητής
02 Οκτ 2020 00:33

Όταν η αδελφή του πρωθυπουργού συμμετέχει σε τέτοια επερώτηση, μάλλον η καρέκλα της κυρίας Κεραμέως αρχίζει να τρίζει επικίνδυνα.......

 
Α.Π.
02 Οκτ 2020 00:59

Τα ανοιχτά θέματα πάντοτε θα υπάρχουν, Μανόλης Γλέζος δεν φαίνεται ότι θα υπάρξει στο άμεσο μέλλον. Οπότε η τιμή στο πρόσωπό του πρέπει να αποκατασταθεί . Και αυτή η αποκατάσταση είναι ένα σοβαρό χρέος των βουλευτών γι' αυτό αξίζει συγχαρητήρια η διακομματική συναίνεση στο ζήτημα αυτό.

 
Δον Κιχώτης
02 Οκτ 2020 10:17

Μην ανησυχείς Μανώλη όλων των Ελλήνων, η τιμή σου δεν έχει πληγεί, απλώς δεν ξέρουμε τι γράφουμε μερικές φορές...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.