Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Άρθρο του Διευθυντή του Γραφείου Αρχιεπισκόπου στο esos: Ανοικτά σχολεία…όπως λέμε ανοικτά μυαλά

Είναι ασύμμετρο να είναι κλειστό το δημόσιο σχολείο, αυτή η κοινωνική, εκπαιδευτική και μορφωτική όαση και τα ίδια παιδιά να παρακολουθούν ανελλιπώς μαθήματα στην παράλληλη ιδιωτική παιδεία.
Δημοσίευση: 06/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

ΙΩΑΝΝΗΣ Σ. ΤΣΟΥΡΑΣ

Μαθηματικός – πτυχ. Θεολογικής

M. Sc. Στατιστικής Οικονομικού Παν. Αθηνών

τ. Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Φωκίδας & Βοιωτίας

Διευθυντής Γραφείου Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Β΄

Στις μέρες μας ζούμε το φαινόμενο της κατάληψης των σχολείων ( και όχι μόνο ) και συνακόλουθα της ματαίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Εμάς εδώ στη σύντομη αυτή παρέμβαση, μας ενδιαφέρει λόγω του θεσμικού μας ρόλου, η ομαλή λειτουργία των σχολείων, αφήνοντας για άλλους, περισσότερο ειδικούς, τα όμοια κοινωνικά φαινόμενα.

 Ιστορικά η κατάληψη Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων είναι συνδεδεμένη με την κατάληψη της Νομικής Σχολής και αργότερα του Πολυτεχνείου το 1973, που λόγω της βίαιης επέμβασης, της δικτατορίας και των γεγονότων που επακολούθησαν, έμεινα ανεξίτηλα στη μεταπολιτευτική ιστορική μας μνήμη.

Η εύφημη αυτή κατάληψη του Πολυτεχνείου, σε καιρούς χαλεπούς, έδωσε το άλλοθι για καταλήψεις όχι μόνο Πανεπιστημιακών Σχολών, αλλά και σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κάθε φορά που εμφανίζεται ένα πρόβλημα πραγματικό ή υποθετικό ή όταν το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Έφτασε όμως η ώρα ως κοινωνία και ως εκπαιδευτική κοινότητα να δούμε με άλλη οπτική το φαινόμενο των καταλήψεων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αρχικά θέλω να επισημάνω το έωλο της μαθητικής ψηφοφορίας για την κατάληψη των σχολείων. Είναι φυσικό ότι με πλειοψηφία σχεδόν καθολική θα υπερισχύσει η κατάληψη, αφού το αγαθό της παιδείας και της γνώσης θέλει κόπο, ενώ η κατάληψη και η ματαίωση της τρέχουσας εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι άκοπη, όπως φυσικά το νερό πηγαίνει από τα βουνά στους κάμπους και όχι αντίστροφα. Η κάθε ψηφοφορία πρέπει να έχει ένα ηθικό και αξιακό περιεχόμενο, έτσι δεν μπορούμε «δημοκρατικά» να αποφασίσουμε για παράδειγμα ότι οι γυναίκες δεν είναι ίσες με τους άνδρες.

Δεν αρνούμαστε στα παιδιά να διαμορφώνουν δικές τους αντιλήψεις, που είναι διαφορετικές από τις αντιλήψεις των δασκάλων, των γονέων, των πολιτικών.

Δεν αρνούμαστε στα παιδιά να κάνουν το δικό τους αγώνα, όπως αυτά το αντιλαμβάνονται κάθε φορά, αφού η κάθε γενιά έχει τα δικά της οράματα, πλάθει τα δικά της όνειρα για το μέλλον της. Πρέπει όμως να γνωρίζουν ότι αγώνες και νίκες χωρίς κίνδυνο, είναι θρίαμβοι χωρίς δόξα.

Δεν αρνούμαστε στα παιδιά, να διαμαρτυρηθούν, όπως αυτά νομίζουν αλλά με τα σχολεία ανοικτά, αφού και το χειρότερο σχολείο ανοικτό, είναι καλύτερο, από το καλύτερο σχολείο, κλειστό.

Ένα δημόσιο σχολείο κλειστό δεν αναβαθμίζεται, υποβαθμίζεται πολλές κλίμακες.

Αν η κάθε ώρα του μαθήματος είναι ένα ανεπανάληπτο καλό, τότε η απώλειά της είναι ένα ανεπανόρθωτο κακό.

Ανοιχτά λοιπόν τα σχολεία, όπως λέμε ανοιχτά τα μάτια μας ή ανοιχτά τα μυαλά μας. Ένα σχολείο μπορεί να είναι ανοιχτό, ολόκληρο 12/ωρο, διαθέτοντας την υποδομή του, στα παιδιά και απογευματινές ώρες.

Είναι ασύμμετρο να είναι κλειστό το δημόσιο σχολείο, αυτή η κοινωνική, εκπαιδευτική και μορφωτική όαση και τα ίδια παιδιά να παρακολουθούν ανελλιπώς μαθήματα στην παράλληλη ιδιωτική παιδεία.

Είναι αντιδημοκρατικό την ίδια ώρα τα παιδιά των εύπορων οικονομικά στρωμάτων, να παρακολουθούν επίσης ανελλιπώς μαθήματα στα «καλά» ιδιωτικά σχολεία.

Καλούμε λοιπόν τους Συλλόγους Διδασκόντων, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τους συνδικαλιστικούς φορείς, την τοπική και Περιφερειακή αυτοδιοίκηση, τα κόμματα, να συμβάλουν με το κύρος της διαγνώμης τους, στο άνοιγμα των σχολείων, που σημαίνει και άνοιγμα της ψυχής και του νου των παιδιών μας.

Σχόλια (4)

 
Ελεος!!!
06 Οκτ 2020 15:41

Κύριε διευθυντά του γραφείου του αρχιεπισκόπου
δεν θυμάμαι να διάβασα σχετικό άρθρο σας για τις καταλήψεις σχολείων με το θέμα της βόρειας Μακεδονίας. Μπορείτε σας παρακαλώ να μου θυμίσετε αν γράψατε κάτι τότε και αν να πού;

 
Μαρία
06 Οκτ 2020 16:38

Υπουργείο θρησκευματων χαριν Παιδειας, οπως ελεγε κ ο μακαρίτης ο Ιωάννου...

Ας ανοίξει τα πνευματικα κεντρα προς εξυπηρετηση των σχολειων - αποσυμφόρηση ταξεων- συμφωνα με τις υποδείξεις των ειδικων που διαρρεουν κατα καιρούς_

Ανοικεια κ ανιστόρητη η χρηση της λεξης "ασύμμετρη"...
Απαραδεκτο.....

 
Χριστόφορος
07 Οκτ 2020 02:10

".....αφού και το χειρότερο σχολείο ανοικτό, είναι καλύτερο, από το καλύτερο σχολείο, κλειστό."
Σοβαρά το λέτε αυτό κύριε...?! Δεν διαμαρτυρηθήκατε όμως κατά την πρώτη φάση της πανδημίας που τα σχολεία έμειναν κλειστά, αλλά και ως "Διευθυντής Γραφείου Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Β΄" για το γεγονός ότι και οι εκκλησίες έμειναν κλειστές... Αλλά τότε τα έκλεισε η κυβέρνηση για λόγους "δημόσιας υγείας", ενώ τώρα που τα κλείνουν οι μαθητές για τους ίδιους λόγους, σας ενοχλεί...Τι υποκρισία Θεέ μου ...

 
ΔΕΣΠΟΙΝΑ
08 Οκτ 2020 09:30

Τα σχολεία δεν είναι καλό να μένουν διαρκώς κλειστά. Έκλεισαν όχι μόνο τα σχολεία αλλά και σχεδόν όλα για κάποιους μήνες όχι για πάντα. Λόγω της Πανδημίας Τώρα η οδηγία είναι να είναι ανοιχτά όπως και όλες οι υπηρεσίες του κράτους Επίσης καλό θα ήταν κάποτε σε αυτή τη χώρα να καταλάβουμε ότι υπάρχουν καλύτεροι μέθοδοι για να διεκδικήσουμε τα αιτήματα μας και μάλιστα χωρίς να καταπατούμε και το δικαίωμα των άλλων στο να κάνουν μάθημα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ