Αριστούχοι στο Λύκειο- Στο “βυθό” οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ

Το περασμένο σχολικό έτος της πανδημίας, ο αριθμός των αριστούχων μαθητών στα Γυμνάσια και Λύκεια αυξήθηκε κατά 45.300 , αγγίζοντας τις 227.100 (σε σύνολο μαθητών 680.000)

09/10/2020

Ενημερώθηκε: 09/10/2020, 11:28

Άκουσε το άρθρο

Μοναδικό  φαινόμενο στην Ευρώπη αποτελεί το γεγονός, ότι:

Α. Ένας στους τρεις μαθητές έχει αριστεύσει το περασμένο σχολικό έτος στα Γυμνάσια και  Λύκεια και μάλιστα το υπουργείο Παιδείας στις  26 Οκτωβρίου θα επιδώσει και τα σχετικά  βραβεία “αριστείας”, υπογεγραμμένα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (σ.σ. η βράβευση γίνεται κάθε χρόνο με νόμο του π. υπουργού Κ. Γαβρόγλου).

Β. Αντίθετα στις Πανελλαδικές οι βαθμολογίες των   μαθητών  “καταποντίζονται” με αποτέλεσμα οι βάσεις εισαγωγής σε ένα μεγάλο αριθμό πανεπιστημιακών τμημάτων,  να πιάνουν “πάτο”.

Στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις κάτω των 10.000 μορίων βρέθηκε το 42 % των τμημάτων.

Το φαινόμενο να εισάγονται υποψήφιοι με βαθμό κάτω από τη βάση του “10” θα περιοριστεί, με την καθιέρωση, από το υπουργείο Παιδείας,  βάσης σε ένα από τα εξεταζόμενα μαθήματα από τα τμήματα υποδοχής.

Το περασμένο σχολικό έτος της πανδημίας, ο αριθμός των  αριστούχων  μαθητών  στα Γυμνάσια και Λύκεια αυξήθηκε κατά 45.300 , αγγίζοντας τις  227.100 (σε σύνολο μαθητών 680.000) από 181.790 που ήταν πρόπερσι, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα το esos.

Αυτό σημαίνει ότι στις 26 Οκτωβρίου που έχει καθιερωθεί από το υπουργείο Παιδείας απονομή των αριστείων θα πάρει  βραβείο “αριστείας” ο ένας στους τρεις  μαθητές.

Η “κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων οφείλεται στο γεγονός της   μη πραγματοποίησης γραπτών εξετάσεων, λόγω της πανδημίας,  με αποτέλεσμα ο Γενικός Μέσος Όρος βαθμολογίας του κάθε μαθητή να έχει   βασιστεί στα προφορικά (σ.σ. οι προφορικές βαθμολογίες είναι συνήθως υψηλότερες από τις γραπτές.οπότε όπως αναμένετο είναι υψηλότερες από ό,τι συνήθως.

Βραβεία προόδου

Ο αριθμός των μαθητών που θα πάρει βραβεία προόδου αυξήθηκε στις 53.180 από 51.250  πρόπερσι.

Οι έπαινοι

Αντίθετα  οι έπαινοι μειώθηκαν  στις 12.570 από 15.320 πρόπερσι.

Οι έπαινοι προσωπικής βελτίωσης μειώθηκαν λόγω της μειωμένης σχολικής περιόδου.    

Οι ειδικοί έπαινοι        

Οι ειδικοί έπαινοι εμφάνισαν μικρή μείωση, διότι δεν ολοκληρώθηκαν όλες οι σχολικές δραστηριότητες που θα αναδείκνυαν αλληλεγγύη και κοινωνική προσφορά.

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. έτος  2015-16.

Η αύξηση αυτή  οφείλεται στη  μείωση  των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη .

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Τα  βραβεία

Αριστείο Προόδου  χορηγείται στους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου), ενώ στους    μαθητές  οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Ειδικότερα:

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Σχόλια (12)

Αξία της μάθησης και βραβεία
|

Η εξέταση του μαθητικού πληθυσμού δεν πρέπει να έχει ούτε τιμωρητικό ούτε επαινετικό χαρακτήρα. Είναι σημαντικό να μάθουν τα παιδιά από μικρά, από το Γυμνάσιο ή και το Δημοτικό ακόμα, ότι η γενική μόρφωση έχει αξία από μόνη της, χωρίς το "επίσημο" αποτέλεσμα μιας τελικής αξιολόγησης (βαθμός) ή ενός βραβείου. Ούτε ένας άσχημος βαθμός σε ένα διαγώνσιμα πρέπει να τα απογοητεύει.

Στο διαδικαστικό κομμάτι, προφανώς οι αριστούχοι στο Γυμνάσιο πρέπει να είναι περίπου 1 στους 5 και στο Λύκειο περίπου 1 στους 10, όπως είναι και το φυσιολογικό σε έναν μαθητικό πληθυσμό. Στην ουσία, όμως, προέχει να υπάρχουν οι κατάλληλες δομές ελέγχου ώστε να εντοπίζονται οι αδυναμίες και τα κενά και να μην μεταφέρονται από τάξη σε τάξη.

Στόχος είναι ένα σχολείο όπου οι περισσότεροι μαθητές θα έχουν κατακτήσει ένα επίπεδο γνώσεων που αντιστοιχεί σε έναν αξιοπρεπή γενικό βαθμό σε όλα τα μαθήματα (πχ. 13/20) - αντι να ασχολούμαστε κάθε χρόνο με τα βραβεία αριστείας οφείλουμε να στηρίξουμε την ενισχυτική διδασκαλία στα δημόσια σχολεία, ώστε ελάχιστοι μαθητές να γράφουν κάτω από 9 στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Νίκος
|

Προβλέπω ότι το άριστα θα γίνει πλέον "δικαίωμα" των μαθητών και όσοι δεν το παίρνουν θα κάνουν καταλήψεις, με τους γνωστούς πολιτικούς να στηρίζουν τον δίκαιο αγώνα τους.

@Ουτοπια
|

Αγαπητέ ένα τεράστιο ποσοστό που παίρνει έπαινο ή βραβείο προόδου δε μπορεί να γράψει ούτε 10 σε μια εξέταση κάτι συμβαίνει. Δεν είναι κακομοιριά αλλά τρανταχτή απόδειξη της αποτυχίας του συστήματος. Λυπάμαι που σας στεναχωρώ αλλά τα βραβεία έχουν καταντήσει κουρελόχαρτα άνευ αντικρίσματος.

Δ/ντής σχολείου.
|

Συνεχώς λέω στους καθηγητές: μη βάζετε τους βαθμούς με τη σέσουλα, κρατείστε λίγο την αξιοπρέπειά σας και την αξιοπρέπεια του σχολείου. Στου κουφού την πόρτα... Τώρα (μετά και τη ματαίωση των γραπτών που έφερνε κάποια ισορροπία) τους λέω: εγώ την ημέρα της γιορτής θα πάρω άδεια, γιατί δεν αντέχω να δίνω αριστεία σε μαθητές του 13, θα γελάσει κάθε πικραμένος φέτος στη γιορτή με αυτά που θα συμβούν. Προσέξτε και το σημαντικότερο: με αυτά που κάνουν οι εκπαιδευτικοί (γιατί αυτοί είναι οι υπεύθυνοι αυτής της κατάντιας) κοροϊδεύουν και τους μέτριους που και οι ίδιοι γελάνε με τα αριστεία τους, κροϊδεύουν όμως και κυρίως τους άριστους που τους εξομοιώνουν με τους άλλους.

Στράτος Θεσσαλονίκη
|

Ή οι βαθμοί στο σχολείο είναι λάθος ή στις πανελλαδικές ή και τα δύο. Διαλέγεις και παίρνεις.........

Ανησυχια
|

Αυτο που ενοχλει αφανταστα ειναι οτι ο αριθμος των αριστουχων δεν ισουται ακομα....με τον αριθμο των μαθητων.
Λιγη υπομονη και θα τακτοποιηθει κι αυτο

Ουτοπία
|

Για άλλη μια φορά η ίδια κακομοιριά κι η ίδια μικροψυχία. Αφού όλοι δέχεστε ότι οι πανελλήνιες λειτουργούν ως κόφτης, προς τι τόση μιζέρια; Οι έπαινοι είναι από τα ελάχιστα θετικά που απέμειναν ως κίνητρο και ικανοποίηση των παιδιών μέσα στο κλινικά νεκρό περιβάλλον του λυκείου. Και οι εκπαιδευτικοί είστε συνυπεύθυνοι γι' αυτό το περιβάλλον . Λίγη αυτοκριτική δεν βλάπτει.

Θύμιος
|

Πριν από πολλές δεκαετίες έγινα απουσιολόγος στη β' γυμνασίου με 18-παρά-1. Σωστά διαβάσατε, κανένας δεν είχε 18, κανένας δεν είχε άριστα. Και ήμουν σε πρότυπο...

Θύμιος
|

Το χειρότερο είναι ότι η αξιολόγηση βάζει κακό βαθμό στα τμήματα για δεν τελειώνουν οι φοιτητές αυτοί την φοίτηση σε τέσσερα χρόνια!

Μετα θα λενε εχουμε πτυχίο (οικονομου)
|

Να πούμε την γλώσσα της αλήθειας? Με βαθμό εισαγωγής 3 περασαν μαθηματικό, ανθρώποι που δεν έχουν ουτε στοιχειώδεις γνώσεις μαθηματικών Δ.Ε. θα παρουν πτυχίο. Και μετα αναρωτιόμαστε γιατι σε θέματα ΔΕ στο ασεπ αποτυγχάνουν.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
|

ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΟΛΟΙ ΑΡΙΣΤΟΙ,ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ,ΣΤΟΛΥΚΕΙΟ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΟΙ ΑΡΙΣΤΟΙ.ΚΑΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ.ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 3 ΚΑΙ 4 ,ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ 7 ΚΑΙ 8,ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 5 ΚΑΙ 6.ΜΗΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ;ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑΤΟΥΣ ΠΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ;ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΕΥΤΕΛΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ;ΤΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ,ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ,ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ Κ.Λ.ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ;ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΡΕΙΕΣ ,ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ,ΣΤΟ ΧΑΒΑΛΕ, ΣΤΗΝ ΗΣΣΟΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ,ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ,ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΠΑΡΚΙΝΚ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΑΠΟΛΥΣΗΣ.

Βραβεία χωρίς αντίκρυσμα
|

Άλλο ένα χαρτί του υπουργείου παιδείας χωρίς αντίκρυσμα, ως αποτέλεσμα της κοινωνικής πίεσης στο εκπαιδευτικό σύστημα για αναγνώριση με κάθε "μέσο".

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ