Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η Ν. Κεραμέως ανοίγει τη πόρτα του γραφείου της στο Συντονιστικό των μαθητών

Ανοικτή πρόσκληση προς το Συντονιστικό για να συζητηθούν τα αιτήματα των μαθητών
Δημοσίευση: 12/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανοικτή πρόσκληση  προς το Συντονιστικό των μαθητών, προκειμένου να συζητηθούν τα αιτήματά τους απηύθυνε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Το “πράσινο φως” για συνάντηση με τους μαθητές έδωσε η υπουργός την περασμένη Παρασκευή όταν στο γραφείο της έφθασε  e-mail  να δεχθεί  στο γραφείο της το  Συντονιστικό.

Το γραφείο της Ν. Κερμέως επικοινώνησε με εκπρόσωπο του Συντονιστικού προκειμένου να γίνει η συνάντηση , η οποία τελικά δεν πραγματοποιήθηκε λόγω των επεισοδίων που ακολούθησαν.

Το γραφείο της υπουργού Παιδείας επικοινώνησε για δεύτερη φορά με εκπρόσωπο του Συντονιστικού απευθύνοντας ανοικτή πρόσκληση προς το Συντονιστικό για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία.

Μέχρι σήμερα Δευτέρα το βράδυ το γραφείο της υπουργού δεν είχε λάβει απάντηση από τους μαθητές.

Στη Βουλή

Την ανοιχτή  πρόσκληση που απηύθυνε στους μαθητές η Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΜέΡΑ25   Κρίτωνα Αρσένη, για  το μέτρο του αποκλεισμού από την τηλεκπαίδευση των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις.

“Έχω καλέσει τα παιδιά σε διάλογο, τους έχω ζητήσει να έρθουν να μιλήσουμε με πολύ μεγάλη χαρά. Ο διάλογος πρέπει να γίνεται και πρέπει να γίνεται με όλους τους φορείς και εκπαιδευτικούς και μαθητές, με όλους αυτούς που εκπροσωπούν μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά πρέπει να γίνεται στη βάση δημοκρατικών θεσμών. Εγώ πάντως τους έχω καλέσει και με πολύ μεγάλη χαρά θα συνομιλήσω μαζί τους”, είπε χαρακτηριστικά υπουργός Παιδείας.

Οι καταλήψεις

Για τις μαθητικές καταλήψεις η Ν. Κεραμέως τόνισε:”Η πρακτική αυτή των καταλήψεων, που περισσότερο θα έλεγα διαιωνίζεται ως συνήθεια και ετήσια πρακτική και δυστυχώς ενίοτε εμφανίζεται ως στηριζόμενη κι από πολιτικές παρατάξεις, πρέπει να φτάσει στο τέλος της. Και είναι θλιβερό να βλέπει κανείς πολιτικές παρατάξεις να καπηλεύονται τους όποιους προβληματισμούς και ανησυχίες μπορεί να έχουν οι μαθητές. Και δυστυχώς μέσα σε αυτά τα κόμματα είναι και το δικό σας. Η δική σας νεολαία έβγαλε ανακοίνωση που εμφανίζεται στη διαδικτυακή σελίδα του κόμματός σας και λέει ρητά ότι στηρίζετε τις καταλήψεις. Την καταθέτω στα Πρακτικά”.
 
Παράλληλα η υπουργός υπογράμμισε τα εξής:

  •  Το θέμα των καταλήψεων είναι, δυστυχώς, επίκαιρο στη χώρα μας εδώ και ολόκληρες δεκαετίες. Χαμένες ώρες μαθημάτων, υλικές ζημιές, κοινωνικές αναταραχές, οικονομικό κόστος για τον φορολογούμενο και πολλές άλλες συνέπειες. Δεν ξέρω καμία άλλη πολιτισμένη χώρα του κόσμου, στην οποία να συμβαίνει κάτι αντίστοιχο με αυτό που συμβαίνει τόσες δεκαετίες στη χώρα μας και αυτό νομίζω είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας προβληματίσει βαθιά.
  • Θα ήθελα να ξεκινήσω με το εξής: Θεωρώ πολύ σημαντικό να γίνεται διάλογος με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, με τους φορείς που εκπροσωπούν, για παράδειγμα τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και να γίνεται διάλογος, προφανώς από την κεντρική Κυβέρνηση και από την τοπική αυτοδιοίκηση και από άλλους φορείς και πολιτειακούς παράγοντες που διαδραματίζουν καίριο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Να γίνεται, όμως, διάλογος με ανοικτά σχολεία, διάλογος με δημοκρατικές μεθόδους.
  • Στην ερώτησή σας, κύριε Αρσένη, χαρακτηρίζετε «δημοκρατικά αδιανόητο» το παιδαγωγικό μέτρο των απουσιών στους καταληψίες κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης.
  • Θα αντιστρέψω την ερώτηση: Είναι δυνατόν μία ισχνή μειοψηφία –που, αλήθεια, ποιον εκπροσωπεί και με ποιες διαδικασίες;- να εμποδίζει την πλειοψηφία να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση, να στερεί δηλαδή μια ισχνή μειοψηφία από όλους τους μαθητές το συνταγματικά προστατευόμενο αγαθό της εκπαίδευσης; Είναι αμελητέο, κατά τη γνώμη σας, το γεγονός ότι οι καταλήψεις έχουν ως συνέπεια την απώλεια μαθημάτων, σε συνέχεια δε και της περσινής χρονιάς κατά την οποία σχεδόν για τρεις μήνες δεν είχαμε τη δυνατότητα για διά ζώσης εκπαίδευση;
  • Σημειωτέον δε ότι κατά τη διάρκεια των καταλήψεων είδαμε και εικόνες συνωστισμού χωρίς μάσκες, είδαμε περισσότερα κρούσματα σε σχολεία υπό κατάληψη, όπου δεν εφαρμόζονταν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης. Και εν τέλει, είχαμε περισσότερα σχολεία σε κατάληψη απ’ ότι σχολεία κλειστά εξαιτίας του κορωνοϊού.
  • Κι εγώ σας ερωτώ, κύριε Αρσένη. Ποιος πλήττεται περισσότερο από αυτή την κατάσταση, από αυτή την παθογένεια; Πλήττονται οι οικονομικά και κοινωνικά ασθενέστεροι. Γιατί τι συμβαίνει όσο λαμβάνουν χώρα οι καταλήψεις; Τα ιδιωτικά σχολεία προχωρούν κανονικά, τα εξωσχολικά μαθήματα επίσης. Άρα, ποιοι πλήττονται περισσότερο; Πλήττονται αυτοί που δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπληρώσουν με τον όποιον τρόπο, να συμπληρώσουν με τον όποιον τρόπο την εκπαίδευση, την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Εμείς, λοιπόν, κύριε συνάδελφε, επιλέξαμε παιδαγωγικές λύσεις και παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού του ιδιαίτερου και διαχρονικού φαινομένου που αφορά μια πολύ ευαίσθητη ομάδα, τους μαθητές. Και επιλέξαμε την πρόσβαση στην εκπαίδευση.
  •  Δεν νοείται κανείς, κύριε συνάδελφε, κατά τη γνώμη μας, να χάνει την πρόσβαση στην εκπαίδευση επειδή ισχνές μειοψηφίες αποφασίζουν να κλείνουν ένα σχολείο.
  • Υποχρεωτική, λοιπόν, τηλεκπαίδευση και αλίμονο αν σ’ αυτή την τηλεκπαίδευση έχουν πρόσβαση αυτοί που παρεμποδίζουν τη λειτουργία της εκπαίδευσης. Μα, οι ίδιοι αποκλείουν τους εαυτούς τους από την εκπαίδευση. Προβαίνουν σε μια συγκεκριμένη πράξη και κλείνουν ένα σχολείο. Προβαίνουν, λοιπόν, στην παρεμπόδιση μιας δημόσιας υπηρεσίας, της λειτουργίας ενός σχολείου.
  • Τι αξιακό κώδικα θέλετε να δώσουμε στους νέους μας, ότι είναι φυσιολογικό να κλείνεις ένα σχολείο, να διακόπτεις μια δημόσια υπηρεσία, να παρεμποδίζεις με έκνομη ενέργεια μια δημόσια υπηρεσία, αλλά κατά τα λοιπά να πηγαίνεις λίγο παραδίπλα για να αξιοποιείς τα οφέλη αυτής της υπηρεσίας;
  •  Η πρακτική αυτή των καταλήψεων, που περισσότερο θα έλεγα διαιωνίζεται ως συνήθεια και ετήσια πρακτική και δυστυχώς ενίοτε εμφανίζεται ως στηριζόμενη κι από πολιτικές παρατάξεις, πρέπει να φτάσει στο τέλος της. Και είναι θλιβερό να βλέπει κανείς πολιτικές παρατάξεις να καπηλεύονται τους όποιους προβληματισμούς και ανησυχίες μπορεί να έχουν οι μαθητές.  
  •  Ζούμε σε ένα σύγχρονο κράτος εν μέσω καταιγισμού διεθνών εξελίξεων στον τομέα της εκπαίδευσης. Αντί να μιλάμε για τις νέες προκλήσεις και το πώς θα αξιοποιήσουμε τους νέους μας με περισσότερα, με πιο πολύτιμα εφόδια, αντί να συζητάμε για παράδειγμα για το πώς θα επεκτείνουμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουμε ξεκινήσει –ρομποτική, εθελοντισμός, σεβασμός στον άλλο, σεβασμός στην διαφορετικότητα, το πώς θα επεκτείνουμε τα εργαστήρια σε όλη τη χώρα-, τι συζητάμε; Για το αν είναι φυσιολογικό ή όχι ένα σχολείο να τελεί υπό κατάληψη.
  • Ναι στον διάλογο, αλλά με ανοιχτά σχολεία. Γιατί τα χειρότερα σχολεία απ’ όλα είναι τα κλειστά σχολεία.

 Η υπ. Παιδείας για τα αιτήματα των μαθητών

Σχετικά με τα αιτήματα των μαθητών η υπουργός Παιδείας σχολίασε:

  •   Προφανώς, δεν θα αναφερθώ σε αυτά που κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας και δεν έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως, για παράδειγμα, το ζήτημα της στράτευσης, πότε θα γίνεται κ.ο.κ.
  • Τμήματα ανά περισσότερους από είκοσι πέντε μαθητές: Πρώτα απ’ όλα, όπως έχουμε δώσει στη δημοσιότητα, τα τμήματα αυτά στα δημόσια σχολεία, δηλαδή τα τμήματα με μαθητές άνω των είκοσι πέντε μαθητών είναι το 3% του συνόλου των τμημάτων της χώρας.
  • Η απόφαση των ειδικών   ήταν ομόφωνη, για επαναλειτουργία των σχολείων σε πλήρη σύνθεση, αλλά με αυξημένα μέτρα προστασίας και πρόληψης. Είναι γεγονός ότι το κάθε μέτρο πρόληψης και προστασίας δεν εφαρμόζει τον ίδιο τρόπο σε κάθε χώρο, σε κάθε πληθυσμιακή ομάδα. Για παράδειγμα, η απόσταση. Και πέντε παιδιά να βάλει κανείς σε μία τάξη, ας πούμε, α΄ γυμνασίου και στα πέντε παιδιά η φυσική τους τάση θα είναι να έρθουν κοντά μεταξύ τους. Η μάσκα αποδεικνύεται μαζί με άλλα δεκαέξι-δεκαεπτά μέτρα, τα οποία έχουμε ήδη εξαγγείλει από τον Αύγουστο, ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό μέτρο και στη βάση των μέχρι τώρα στοιχείων –και το τονίζω- όπως έχει εξελιχθεί η πανδημία μέχρι σήμερα -και γιατί το τονίζω αυτό;- προφανώς προσέχουμε πάρα πολύ κάθε ημέρα την εξέλιξη της πανδημίας και μπορεί η κατάσταση αυτή να αλλάξει, όμως στην βάση των σημερινών δεδομένων τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διασποράς.
  • Θα σας το πω με αριθμούς. Έχουμε σήμερα στη χώρα είκοσι επτά σχολεία κλειστά. Όλα τα σχολεία είναι άνω των δεκατεσσάρων χιλιάδων. Από τις δεκατέσσερις χιλιάδες έχουμε είκοσι επτά, ήτοι 0,19%. Έχουμε άνω των ογδόντα χιλιάδων σχολικών τμημάτων και από τα ογδόντα χιλιάδες έχουμε μόλις εκατόν ογδόντα έξι τμήματα κλειστά, ήτοι 0,22%. Και όλα αυτά, ενώ τα κρούσματα στην κοινωνία είναι προφανώς αυξημένα.
  • Αυτή, λοιπόν, είναι η κατάσταση στα σχολεία μας. Μπορεί τα πράγματα να αλλάξουν –το είπα και προηγουμένως- και δεν θα διστάσουμε να επικαιροποιήσουμε τα όποια μέτρα επί το αυστηρότερο ή το επιεικέστερο, εάν αυτό επιτάσσουν οι συνθήκες και πάντοτε στο πλαίσιο της πολύτιμης καθοδήγησης που μας δίνουν οι ειδικοί επιστήμονες.
  • Δεύτερο σημείο που ακούγεται πολύ για τους εκπαιδευτικούς είναι οι προσλήψεις εκπαιδευτικών.  . Νέοι διορισμοί και αναπληρωτές για φέτος έχουν ξεπεράσει τις 46.834. Σαράντα τέσσερις χιλιάδες και μόλις πήραμε και 2.800 ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Επί ΣΥΡΙΖΑ, το 2016 αντί για 46.000, 22.000, το 2017 26.000, το 2018 34.000. Φέτος 46,8 και προχωράμε. Γιατί προχωράμε; Γιατί καλύπτουμε κάθε ανάγκη, όπως αυτή προκύπτει.
  • Παράδειγμα, υπάρχουν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου και ναι, οφείλουμε να τους προστατεύσουμε. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο προβαίνουμε διαρκώς και θα προβαίνουμε, όσο είναι εν εξελίξει αυτή η πανδημία, και σε πρόσθετες προσλήψεις, προκειμένου ακριβώς να καλύψουμε τους εκπαιδευτικούς μας, να θωρακίσουμε την εκπαιδευτική κοινότητα και να ανταποκριθούμε σε ανάγκες.

Σχόλια (8)

 
Άσματα και διορισμοί από τη ΝΔ
13 Οκτ 2020 00:45

- Ζαχαράκη (5/10) : "πρόσληψη 32.000 εκπαιδευτικών".
- Κεραμέως (8/10) : "έχουν γίνει ήδη περισσότερες από 44.000 προσλήψεις".
- Κεραμέως (12/10) : "Νέοι διορισμοί και αναπληρωτές για φέτος έχουν ξεπεράσει τις 46.834". 
Τους 100χιλιάδες τους πιάνουμε ως το τέλος του μήνα? ΝΔ η χαρά του διορισμού! Τσιγκούνη Γαβρόγλου....

Όσο για την ανοιχτή πόρτα στο Συντονιστικό των μαθητών, μου θυμίζει το γνωστό άσμα του Στράτου*. Κι επειδή υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, να μην ξέρει ούτε το άσμα ούτε το Στράτο, λέω να της το αφιερώσω : "Γιατί καλέ γειτόνισσα αφού σου τηλεφώνησα και είπες πως θ’ αφήσεις το κλειδί; γιατί σκληρή γειτόνισσα παιδεύεις την καρδούλα μου; γιατί με βασανίζεις δηλαδή;".

*Όχι του Στράτου του esos.

 
Δον Κιχώτης
13 Οκτ 2020 09:23

Κι εμάς, τους σχολιαστές του esos, πότε θα μας δει; Τους κορυφαίους έστω!...

 
ΓΟΝΙΟΣ
13 Οκτ 2020 09:33

τι ειναι αυτο το συντονιστικο; ποιος το εξελεξε; ποιους εκπροσωπει;μηπως αυτη η προσκληση νομιμοποιει,ηρωοποιει εκπροσωπους κομματικων νεολαιων και τους δινει το δικαιωμα νασυνεχιζουν τα ιδια και τα ιδια φετος και του χρονου;

 
Μητέρα
13 Οκτ 2020 09:45

Στο Υπουργείο παρακολουθούν το φαινόμενο της Κοζάνης όπου κλείνουν τα σχολεία το ένα μετά το άλλο ; Ποιος θα πρέπει να πάρει την ευθύνη να τα κλείσει τουλάχιστον για 15 μέρες; Κάντε κατι επιτέλους ! Το ξέρετε ότι πηγαίνει κόσμος για το τεστ και του προτείνουν παραμονή στο σπίτι και τρέχουν να το πληρώσουν ; Παρακολουθεί κάποιος την κατάσταση ή είμαστε στο ελεος του θεού ;

 
Άσματα ή τουρλού
13 Οκτ 2020 10:18

@Δον Κιχώτης
Χωρίς καλή φωνή(δηλ. τουλάχιστον δεξιοί ψάλτες) ή έστω μια καλή συνταγή για γιαχνί, δεν έχουμε καμία ελπίδα αγαπητέ μου.

 
Έλεος...
13 Οκτ 2020 10:19

Είπε η υπουργός: "Πρώτα απ’ όλα, όπως έχουμε δώσει στη δημοσιότητα, τα τμήματα αυτά στα δημόσια σχολεία, δηλαδή τα τμήματα με μαθητές άνω των είκοσι πέντε μαθητών είναι το 3% του συνόλου των τμημάτων της χώρας."
Ας της το επιστρέψουμε λοιπόν: δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνει κάτι για αυτό το 3% δηλ. από τα περίπου 80.000 τμήματα που λέει ότι έχουμε στα 2.400 της χώρας; Αν είναι έτσι δεν είναι πολύ μεγάλο το πρόβλημα κ. υπουργέ και καλό είναι να το λύνουμε όταν είναι ακόμα μικρό...να μην το βάζουμε κάτω από το χαλί..

 
Λάθος...
13 Οκτ 2020 10:30

Δεν ξέρω ακριβώς τι οδηγίες έχουν δοθεί από τους ειδικούς, αλλά σίγουρα δεν δόθηκε η σωστή οδηγία στους διευθυντές των σχολείων όσον αφορά στη δεύτερη ξένη γλώσσα. Π.χ. υπάρχουν διευθυντές που παραδοσιακά φτιάχνουν τμήματα με αλφαβητική σειρά, ενώ λόγω του ιού θα έπρεπε να χωρίζουν τα παιδιά βάση γερμανικής ή γαλλικής γλώσσας. Αλλιώς θα υπάρχει η ανάμειξη μαθητών από διαφορετικά τμήματα και έτσι σίγουρα δεν τηρείται η social bubble των ειδικών!

 
μητερα
13 Οκτ 2020 11:59

μπραβο στην Υπουργό.
Φτάνει πια με τις καταληψεις που μόνο τα ιδιωτικά σχολεία ευνοούν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ