Placeholder

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

“Σαρωτική” επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών για την ενδοσχολική βία

Με εντολή της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως
Δημοσίευση: 15/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει “σαρωτική” επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών της χώρας , Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Η επιμόρφωση  των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας κρίθηκε αναγκαία από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα τελευταία χρόνια η επιθετικότητα μεταξύ των παιδιών και των εφήβων παρατηρείται σε μία κλίμακα, η οποία δεν μπορεί να αγνοηθεί, έχοντας αρνητικές επιπτώσεις τόσο το σχολικό περιβάλλον όσο και την κοινωνία.

Η επιμόρφωση θα γίνει σε δύο φάσεις:

α) στην Α’ φάση θα επιμορφωθούν εκπαιδευτικοί -πολλαπλασιαστές (εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας).

β) στη Β ́ φάση θα υλοποιηθεί εκτεταμένη επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια.

Οι 7 στους 20 μαθητές έχουν ασκήσει βία-Τα μισά περιστατικά στο προαύλιο του σχολείου

Στην τελευταία  έρευνα που έκανε το  «Παρατηρητήριο» του υπουργείου Παιδείας,που έγινε το έτος 2014, στην οποία συμμετείχαν 61.000 μαθητές, προκεύπτουν οι εξής διαπιστώσεις::

- Στην ερώτηση «έχεις ασκήσει βία;», το 34,01% απαντά θετικά και το 65,69% αρνητικά.

- Το μεγαλύτερο ποσοστό των περιστατικών (56,08%) πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

- Στην ερώτηση «πότε έγινε το περιστατικό», δίνονται οι απαντήσεις: Στο διάλειμμα 57,89%, στην εκδρομή 13,93% και στην κατάληψη 3,29%

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Διακομματική Επιτροπή

Διακομματική Επιτροπή για την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, συστάθηκε στο υπουργείο Παιδείας.

Η Επιτροπή, συστάθηκε για να εισηγηθεί στην  υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για θέματα, τα οποία αφορούν στη λήψη αποφάσεων σχετικά με δράσεις ενημέρωσης, πρόληψης, αποτροπής και αντιμετώπισης της σχολικής βίας, του εκφοβισμού και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Η Επιτροπή που  θα συνεδριάζει δύο φορές ανά μήνα, έχει ως εξής:

Πρόεδρος  Ζαχαράκη Σοφία, Υφυπουργός Παιδείας , με αναπληρώτρια την Γκίκα Αναστασία, Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής,

Τακτικά μέλη

  •     Βούλτεψη Σοφία, με αναπληρωτή της τον Ντούγκα Αναστάσιο, από την κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ,
  •     Τζούφη Μερόπη, με αναπληρώ- τριά της τη Σκούφα Ελισάβετ, από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ,
  •     Κεφαλίδου Χαρά, με αναπληρωτή της τον Βεντήρη Παρασκευά, από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΙΝΑΛ,
  •     Δελής Ιωάννης, με αναπληρωτή του τον Ιωαννίδη Κυριάκο, από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ,
  •     Γραμμένος Βασίλειος, με αναπληρωτή του τον Φωτόπουλο Στέλιο, από την κοινοβουλευτική ομάδα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ,
  •     Αδαμοπούλου Αγγελική-Ναταλία,με αναπληρωτή της τον Χουλιάρα Κωνσταντίνο, από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΜΕΡΑ 25,
  •     Κωνσταντοπούλου Φωτεινή, με αναπληρώτριά της τη Διώτη Αμαλία-Ευαγγελία, ως εκπροσώπους από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη,
  •     Μακρυγιάννης Κωνσταντίνος, με αναπληρώτριά του τη Χαρίτου Στυλιανή, ως εκπροσώπους από το υπουργείο Δικαιοσύνης,
  •     Αλεβίζος Στέφανος, με αναπληρωτή του τον Μπουρσινό Δημήτριο, ως εκπροσώπους από το Χαμόγελο του Παιδιού,
  •     Μωραΐτη Ιωάννα, με αναπληρώτριά της την Καπερώνη Αμαλία, ως εκπροσώπους από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού

Σχόλια (16)

 
Χαρά
15 Οκτ 2020 13:49

Εκτός από νοσηλευτές οι εκπαιδευτικοί καλούνται τώρα να γίνουν και ψυχολόγοι κοινωνικοί λειτουργοί Ελλάς το μεγαλείο σου εύγε υπουργέ της Παιδείας

 
Ανθή
15 Οκτ 2020 14:41

Να διορίσει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία η κ. Υπουργός και ας αφήσει τις πομπώδεις "σαρωτικές" επιμορφώσεις ...

 
χμμ...
15 Οκτ 2020 15:17

κατσε πρωτα να κανουμε την επιμορφωση για την εξ αποστασεως... Ο,τι να ναι....

 
Maria
15 Οκτ 2020 15:36

Να αφησουν τους/τις ψυχολογους κοινωνικούς λειτουργούς να κανουν τη δουλειά τους.Ειδικα οταν τα τεστ κ η ζωγραφικη δειχνουν ενδοοικογενειακη βια.
Να τροποποιηθεί η νομοθεσία για την ενδοοικογενειακη βια.
Ειδικα εκπαιδευτικα προγράμματα κ προγραμματα ανάπτυξης για τις υποβαθμισμένες περιοχές.
Αρκετα με τις αλα καρτ επιμορφώσεις...

 
Μαρια
15 Οκτ 2020 15:43

Ο εκφοβισμός γεννιέται στην ελληνική οικογένεια και αναπαράγεται από τα παιδιά θύματα στο σχολείο.
Δώστε τη νομική δυνατότητα στους σχολικούς ψυχολόγους να " ξεσκονιζουν " την αγία ελληνική γεμάτη παθογένειες οικογένεια και αφήστε τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν επιτέλους.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
15 Οκτ 2020 16:17

Φυσικά, πέρα από τις πομπώδεις διακηρύξεις, δεν πρόκειται και πάλι να γίνει τίποτε απολύτως! Ζούμε την εποχή των κραυγαλέων δηλώσεων και της απόλυτης απραξίας.
ΥΓ. Αλήθεια, η λειτουργία των σχολείων αυτή την περίοδο με μηδενική μέριμνα για την υγειονομική ασφάλεια ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν αποτελεί κραυγαλέα περίπτωση ενδοσχολικής βίας; Τι χειρότερο δηλαδή μπορεί να μας τύχει, για να νιώθουμε - εκπαιδευτικοί και μαθητές - τρομοκρατημένοι καθημερινά στη δουλειά μας;

 
χαχαχα, έχει γέλιο
15 Οκτ 2020 17:01

μετά την επιμόρφωση στην εξ αποστάσεως, στις νέες δεξιότητες, στην καινοτομία, την αριστεία, τη μαθητεία να ΚΑΙ ο σαρωτικός εκφοβισμός. ε, ναι η έλλειψη επιμόρφωσης έχει κάνει τραγική την κατάσταση και όχι η ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ. Να χάσουν όλη τη χρονιά , εκτός σχολείου ένα χρόνο, τον επόμενο σε άλλο σχολικό περιβάλλον και να δούμε αν θα τα ξανακάνουν. Με το χάιδεμα φτάσαμε εδώ... ... χαμός γίνεται στα δημοτικά ήδη και αυτή σφυρίζει ως "σκεύος κεραμέως"

 
Tasos
15 Οκτ 2020 17:16

Τώρα διορισμό για γραμματειακη υποστήριξη,νοσηλευτές και ψυχολόγους.ο εκπαιδευτικός στην επιστήμη του και μισθό ίσο με τον μ.ο της ε.ε.επισης ιδιωτικό πανεπιστήμιο και εξασφάλιση αγγλικών πτυχίων μέσα από το σχολείο.επισης περιορισμό ς χρονικά των εξής μαθημάτων: αρχαία, μαθηματικά,φυσική, χημεία.εμφαση σε φιλοσοφία , θρησκευτικα, μουσική, γυμναστική,σεξ.αγωγη, καλοί τρόποι, κυκλοφοριακή αγωγή, καλλιτεχνικα.

 
Χρήστος Σ.
15 Οκτ 2020 19:14

Ότι να ΄ναι.
Οι αιτίες της ενδοσχολικής βίας είναι ίδιες με τις αιτίες στην κοινωνία.
Εξαθλίωση, απαξίωση και βίαιη φτωχοποίηση των ανθρώπων.

 
Α.Κ.
15 Οκτ 2020 19:39

Για τα μάτια του κόσμου πάλι...

 
φτανει πια.....
15 Οκτ 2020 23:19

Αφηστε τους εκπαιδευτικους να διδαξουν. ΔΕΝ ειναι ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΑ.....

 
Σχολικό Περιβάλλον
16 Οκτ 2020 04:37

Λοιπόν, θα γράψω μερικά πράγματα για την βία στα σχολεία για να καταλάβετε πως έχει η κατάσταση. Τα γνωρίζω πολύ καλά τα πράγματα, διότι έχω δεχθεί βία στο γυμνάσιο, σωματική κυρίως, όχι ψυχολογική, και ευτυχώς ήταν ήπια βία, του τύπου: σιγανές μπουνιές στο μπράτσο, στα διαλείμματα. Έχουν περάσει από τότε 10 χρόνια. Φοβόμουνα τότε να αντιδράσω, ούτε στον διευθυντή πήγαινα, ούτε στους γονείς μου το έλεγα επειδή ντρεπόμουνα. Ευτυχώς, τώρα έχουν περάσει όλα αυτά, οπότε, η ζωή μου έχει γίνει καλύτερη.

Η υπουργός παιδείας και θρησκευμάτων και οι καθηγητές, πρέπει να καταλάβουν ότι οι μαθητές οι οποίοι θα υποστούν βία σε κάποιες τάξεις του σχολείου (είτε της πρωτοβάθμιας, είτε της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), πιθανότατα να μην πηγαίνουν στους καθηγητές τους, ούτε στον διευθυντή, ούτε και στους γονείς τους για να λένε τα παράπονά τους, ούτε πιθανόν να αλλάξουν σχολείο. Οπότε, να μην περιμένουν το θύμα να μιλήσει. Μην περιμένετε να αντιμετωπιστεί η βία στα σχολεία με αυτόν τον τρόπο.

Επίσης, αφήστε τις βλακείες με τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς, ορισμένοι εδώ στα σχόλια. Η βία δεν θα σταματήσει με το να υπάρχει ψυχολόγος στα σχολεία και να μιλάει για αυτά τα θέματα. Πάλι, θα υπάρχουν θύτες και θύματα.

Ένας τρόπος αντιμετώπισης ή τουλάχιστον μεγάλη μείωση της ενδοσχολικής βίας που προτείνω, είναι ο εξής,: Στα δημοτικά, στα γυμνάσια και στα λύκεια,
ένας καθηγητής να παρακολουθεί τους μαθητές για το πως συμπεριφέρονται, και έξω στο προαύλιο αλλά και μέσα στο κτήριο του σχολείου, σε όλα τα διαλείμματα. Επίσης, και σε όλες τις μονοήμερες εκδρομές.
Ένα μεγάλο διάλλειμα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση κρατάει 10 λεπτά.
Για 10 λεπτά ένας καθηγητής θα κάνει βόλτες σε όλο το σχολείο και μόλις παρατηρεί κάποιους να πλακώνονται θα τους κάνει παρατήρηση και θα τους λέει πως αν συνεχίσουν θα τους πάει στο διευθυντή.

Για μια εβδομάδα, κάθε μέρα, να παρακολουθεί ένας καθηγητής. Την επόμενη εβδομάδα κάποιος άλλος καθηγητής και πάει λέγοντας. Επίσης, οι κινήσεις του καθηγητή να είναι αργές. Αν δει ο καθηγητής έναν μαθητή να χτυπάει κάποιον άλλον μαθητή, να παρακολουθήσει για ένα λεπτό για να μπορέσει πιο εύκολα να καταλάβει ποιος είναι θύτης και ποιος είναι το θύμα.

Γιατί αν σε περίπτωση δεν παρακολουθήσει καθόλου τις συμπεριφορές των μαθητών, δεν θα καταλάβει ποιος φταίει, και όταν έρθει η ώρα να τους πάει στον διευθυντή, το θύμα μπορεί να μην ρίξει το φταίξιμο στο θύτη γιατί θα φοβηθεί. Ούτε ο θύτης (πιθανότατα) να μην παραδεχτεί το λάθος του, οπότε την υπόθεση θα την διαλευκάνει καλύτερα ο καθηγητής ο οποίος και τους παρακολουθούσε από απόσταση.

Ένας άλλος τρόπος αντιμετώπισης είναι να μπουν κάμερες μέσα στις εγκαταστάσεις των σχολείων, για να καταγράφονται οι συμπεριφορές των μαθητών. Μπορεί να ακούγεται παράξενο αυτό που γράφω για τις κάμερες.
Πιστεύω πως τα περισσότερα περιστατικά βίας συμβαίνουν (εννοείται την ώρα των διαλειμμάτων) μέσα στο κτήριο του σχολείου και κυρίως μέσα στην αίθουσα. Και εγώ την βία την περνούσα σχεδόν όλες τις φορές μέσα στην αίθουσα και πολλές φορές όταν χτυπούσε το κουδούνι για μάθημα.

Χτυπάει το κουδούνι για μάθημα, μπαίνουν όλοι οι μαθητές μέσα στην τάξη, και οι καθηγητές αργούν άλλα 5 λεπτά μέχρι να μπουν μέσα στην αίθουσα. Αυτό γιατί να συμβαίνει; Μέσα σε αυτά τα 5 καθυστερημένα λεπτά, ο μαθητής τρώει ξύλο χωρίς λόγο και κανένας συμμαθητής του δεν θα τον υποστηρίξει.

Έπειτα, η βία δεν αντιμετωπίζετε με αυτού του είδους εφημερία που κάνει ο καθηγητής. Τι κάνει ο καθηγητής; Κοιτάει, απλά, έξω στο προαύλιο του σχολείου.
ΠΕΡΠΑΤΗΣΕ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Κάνε την βόλτα σου και στο προαύλιο και μέσα στις κτηριακές εγκαταστάσεις. Εσύ είσαι έξω στην αυλή, και δυο μαθητές μπορεί να πλακώνονται στο ξύλο μέσα στην τάξη και εσύ δεν έχεις πάρει χαμπάρι τίποτα. Καταλάβατε αγαπητοί καθηγητές/τριες; Αυτά που γράφω να τα πράξετε. Μην κοιμάστε. Ξυπνήστε. Τα έχω ζήσει όλα αυτά, γι' αυτό σας γράφω. Να με συγχωρείται για τον τρόπο γραφής μου, αλλά έχω δίκιο.

Μπορεί να σκεφτεί ο τάδε καθηγητής και να πει: μα και να μπω μέσα στην τάξη, μόλις με δει ο θύτης θα σταματήσει να ασκεί βία στον άλλον μαθητή. Θα με δει να φεύγω και θα ξανά συνεχίσει την βία. Μην ανησυχείτε, γι' αυτό. Τα βήματά σας θα είναι αργά. Κάποια στιγμή θα τους πιάσετε στα πράσα, και την επόμενη φορά, θα κάνετε πιο συχνό έλεγχο στην συγκεκριμένη τάξη, διότι θα έχετε καταλάβει ότι υπάρχει θέμα στην συγκεκριμένη τάξη.

Με αυτόν τον τρόπο, ο θύτης μπορεί να πάψει να είναι θύτης, διότι θα φοβάται να ασκεί βία επειδή παρακολουθεί κάποιος καθηγητής. Αρκεί, βέβαια ο καθηγητής να είναι αυστηρός μαζί του, το ίδιο και ο διευθυντής. Να φάει μερικές αποβολές, να δούμε αν θα συνεχίσει να είναι τσογλάνι.
Πόσο θα ήθελα να έδινα ένα ξύλο σε όλους τους θύτες. Τέλος πάντων.

Με συγχωρείται για όλο αυτό το μεγάλο σχόλιο που έχω γράψει. Μακάρι να δημοσιευτεί το σχόλιό μου, διότι έχω γράψει σημαντικά πράγματα.

 
Δον Κιχώτης
16 Οκτ 2020 11:58

@ Σχολικό Περιβάλλον
Έντιμο κείμενο, πολύ έντιμο, γροθιά στο στομάχι!...
Δυστυχώς, αγαπητέ μου συμπολίτη, το «χάιδεμα» γενικώς είναι και πολιτική επιλογή ορισμένων πολιτικών κομμάτων, γι' αυτό και τα απλά φαντάζουν αδύνατα, τα παράλογα γίνονται λογικά και η υποκρισία καλά κρατεί...

 
Θανάσης Σ
16 Οκτ 2020 13:29

Αν κρίνω από την επιτροπή δεν υπάρχει επιστήμονας με εξειδίκευση στη σχολική βία παρά μόνο πολιτικα πρόσωπα του πριν και Του τώρα. Τι δουλειά έχουν οι νοσηλευτές με τη βία στα σχολεία ; Για τις πρώτες βοήθειες; Υπήρχε τεχνογνωσία με το παρατηρητήριο. Που πάνε όλα αυτά; Κάτι συμβαίνει νομίζω.

 
Θανάσης
17 Οκτ 2020 18:46

Η έρευνα του 2014 ρωτούσε τους μαθητές αν έχουν ασκήσει βία και η ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ απάντηση ήταν ΝΑΙ (34%). Η πλειοψηφία επομένως,δεν έχει ασκήσει βία.
Παρά το χαμηλό αυτό ποσοστό, εγώ εκπλήσσομαι για την τιμή του και θέλω να ρωτήσω: Λήφθηκε υπόψη οτι ο ορισμός της βίας στο παιδικό μυαλουδάκι είναι λίγο συγκεχυμένη; Μήπως κάποιες συμπεριφορές μεγαλοποιήθηκαν;
Εγώ υπηρετώ σε ένα συνηθισμένο σχολείο με παιδιά από όλες τις κοινωνικές τάξεις και όλα τα οικογενειακά περιβάλλοντα.
Σε 10χρόνια, έχει συμβεί ΕΝΑ μοναδικό περιστατικό βίαιης συμπεριφοράς για το οποίο φυσικά λήφθηκαν άμεσα μέτρα.
Στις εφημερίες μας, αλλά και μέσα στις τάξεις, τα παιδάκια είναι γενικά ήσυχα. Το να κυνηγάει στο διάλειμμα ένα παιδάκι κάποιο άλλο, γελώντας, δεν φαντάζομαι να το θεωρείτε βίαιη συμπεριφορά , έτσι δεν είναι;
Νομίζω οτι υπάρχει μια υπερβολή στο θέμα του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής βίας ή εγώ είμαι πολύ τυχερός και δεν μου έχουν τύχει.

 
Σχολικό Περιβάλλον
19 Οκτ 2020 09:15

Κύριε Θανάση, συμφωνώ και εγώ ότι τα παιδιά που ασκούν βία είναι η μειοψηφία. Τα περισσότερα κρούσματα βίας γίνονται σε γυμνάσια και λύκεια.
Σε ένα σχολείο με 300 μαθητές, εκείνοι οι οποίοι ασκούν βία μπορεί να είναι μόνο τρεις μαθητές συνολικά. Επομένως, είναι λίγοι. Οι 297 είναι ήσυχα παιδιά.

Δεν γράφω για βία του στυλ να σε κυνηγάει ο μαθητής για πλάκα και να γελάει;
Γράφω για βία όπως το να τρως για πλάκα μπουνιές στο μπράτσο. Μπορεί
να μην είναι σκληρή βία, αλλά δεν παύει να θεωρείται βία σωματική.
Εγώ τέτοια βία είχα υποστεί στο γυμνάσιο, μέσα στο κτήριο του σχολείου.
Επειδή στο δικό σας σχολείο δεν υπήρξε βία σωματική, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συμβαίνει σε κανένα σχολείο.

Δεν κάνετε σωστές εφημερίες. Γιατί δεν κάνετε βόλτα σε όλο το κτήριο του σχολείου για να παρακολουθείτε τις συμπεριφορές των μαθητών και κάθεστε σε ένα σημείο μόνο; Το δικό μου περιστατικό το οποίο συνέβησε πριν αρκετά χρόνια, τι ήταν; Της πλάκας ήταν; Και μην μου πείτε, ας πήγαινες στον διευθυντή. Αφού, δίσταζα. Έχω γράψει αναλυτικό σχόλιο πιο πάνω στο οποίο εξηγώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.