Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Εντολή Ν. Κεραμέως να μπει τέλος στο φαινόμενο "εκλογή μελών ΔΕΠ συγγενών και φίλων"

Ετοιμάζεται νόμος με πολλές ασφαλιστικές δικλίδες
Δημοσίευση: 18/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εντολή στο επιτελείο της να ετοιμαστεί νέος νόμος για τις διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης μελών ΔΕΠ , έδωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Η νέα νομοθετική διάταξη δεν αποκλείεται να έρθει στη Βουλή πριν το “μεγάλο” Σχέδιο Νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και αφού προηγηθεί συζήτηση με τη Σύνοδο Πρυτάνεων.

Στόχος της Ν. Κεραμέως είναι να “μηδενιστούν” όλοι οι  ενδεχόμενοι πλάγιοι τρόποι   εκλογής και  εξέλιξης των μελών ΔΕΠ.

Χαρακτηριστικά μία από τις διατάξεις θα ορίζει:

Α. Ο υποψήφιος για εκλογή σε θέση καθηγητή οποιασδήποτε βαθμίδας πρέπει απαραιτήτως να έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον έναν από τους τρεις κύκλους σπουδών εκτός του ιδρύματος στο οποίο επιθυμεί να εκλεγεί, εκτός αν έχει αποδεδειγμένα εργαστεί για τουλάχιστον τρία έτη σε άλλο Α.Ε.Ι. ή ερευνητικό κέντρο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.

Β. Δεν επιτρέπεται η εκλογή σε θέση καθηγητή ή η απασχόληση με την ιδιότητα του εντεταλμένου διδασκαλίας στο ίδρυμα όπου ο υποψήφιος έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα πριν την πάροδο τριών τουλάχιστον ετών από τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος.

 

Σχόλια (40)

 
Μέλος ΔΕΠ υπό εξέλιξη
20 Οκτ 2020 17:49

Σκέψου να είσαι λέκτορας, επίκουρος ή αναπληρωτής καθηγητής και να θέλεις να εξελιχθείς μετά από μια τέτοια διάταξη! Στη θέση που θα έχει προκηρυχτεί μετά τη δική σου αίτηση για εξέλιξη, θα έχουν δικαίωμα να υποβάλουν υποψηφιότητα όλοι οι άλλοι εκτός από εσένα! Εφιάλτης!

 
Απορία
20 Οκτ 2020 16:47

Γνωρίζει το υπουργείο και αν όχι ας ενημερωθεί από τα Πανεπιστήμια, πόσοι άνθρωποι θα σταματήσουν να εργάζονται, είτε ως συμβασιούχοι διδάσκοντες, είτε ως μόνιμοι πχ ΕΔΙΠ, είτε ως συμβασιούχοι ερευνητές, στα Πανεπιστήμια αν ισχύσει μια τέτοια διάταξη? Και όταν λέω θα σταματήσουν να εργάζονται εννοώ θα σταματήσουν να προσφέρουν στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο χτίζοντας βιογραφικό όταν πλέον δεν θα έχουν καμία δυνατότητα εκλογής? Γιατί να διδάξουν ως συμβασιούχοι, υπότροφοι κτλ? Γιατί να κατεβάζουν ερευνητικές προτάσεις υποστηρίζοντας τα Τμήματα και τα Ιδρύματα/ΕΛΚΕ? Γιατί να δημοσιεύουν? Γιατί να υποστηρίζουν εργαστήρια? Γιατί να είναι πυλώνες των ΑΕΙ τα τελευταία χρόνια του μνημονίου και να καλύπτουν τρύπες παντού μέσα στα Ιδρύματά τους γιατί χωρίς αυτούς κανένα ΠΠΣ και ΠΜΣ δεν θα ζούσε? Για να έρθει το κράτος και να τους κλείσει την πόρτα στο Ίδρυμα που είναι χωρίς να τους δώσει τη δυνατότητα να κριθούν με ανοικτές διαδικασίες?
Μια διάταξη όπου ΠΟΥΘΕΝΑ στον κόσμο δεν υπάρχει!!

 
μικρή απήχηση
20 Οκτ 2020 15:55

Δεν νομίζω μικρή απήχηση από μια μικρή χρεοκοπημένη χώρα!!! το αντίθετο ένα μπράβο που οι επιστήμονες που συνέχισαν να εργάζονται στην Ελλάδα του σήμερα (που ίσως ακόμα δεν είχαν τη δυνατότητα να βρεθούν στο εξωτερικό), με την όποια αμοιβή ..με τον όποιο εργαστηριακό εξοπλισμό και δυνατότητες έρευνας έχουν προσφέρει σημαντικό στίγμα στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα.

 
Το παράλογο του πράγματος
20 Οκτ 2020 15:14

Κάποιος τελειώνει το Αρχαιολογικό Τμήμα, είτε της Φιλοσοφικής Αθηνών είτε της Θεσσαλονίκης. Αδιαμφισβήτητα Εξαιρετικά Τμήματα. Επιλέγει να συνεχίσει με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στο ίδιο εξαιρετικό τμήμα, πάνω στην κλασική αρχαιολογία. Συμμετέχει σε προγράμματα ανασκαφών που έχουν αναλάβει τα Τμήματα αυτά αλωνίζοντας την Ελλάδα και συμβάλλοντας έτσι στην ανάδειξη της κλασικής μας κληρονομιάς. Παράλληλα, έχει συμμετάσχει στο πρόγραμμα ανταλλαγής Erasmus, άρα έχει κάνει και στο εξωτερικό ένα τμήμα των σπουδών του, ή έχει κάνει μεταδιδακτορικές έρευνες στο εξωτερικό. Έχει γράψει δεκάδες άρθρα, έχει συνεργαστεί με τους πιο σπουδαίους παγκοσμίου κύρους καθηγητές κλασικούς αρχαιολόγους, έχει διδαχθεί πολλά δίπλα τους.
Ε, ο άνθρωπος αυτός δεν θα έχει δικαίωμα συμμετοχής σε προκήρυξη θέσης για να κριθεί στο ίδιο τμήμα κλασικής αρχαιολογίας, ακόμη κι αν έχει ανακαλύψει το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς!!
Η αιτία; Διότι έκανε το λάθος και διάβασε πολύ και πέρασε στις πανελλήνιες στην πρώτη του επιλογή, συνέχισε με το ίδιο λάθος να δώσει γραπτές εξετάσεις για να μπει στο μεταπτυχιακό που δίνεται μάχη ποιος θα πρωτομπεί και συνέχισε διδακτορικό στον ίδιο τομέα, δίπλα σε σπουδαίους καθηγητές. Και παράλληλα έκανε κι όλα τα υπόλοιπα. Ενώ αν είχε μυριστεί ότι το υπουργείο θα είχε κάποια στιγμή, μετά από χρόνια, τέτοιες «φαεινές ιδέες», θα έκανε ένα ωραιότατο μεταπτυχιακό ή και ανασκαφές στη Νότιο Κορέα, όπου εκεί ως γνωστόν ανθούσε ο κλασικός πολιτισμός.
Σκεφτείτε σε πόσα αντικείμενα θα μπορούσε να συμβεί κάτι ανάλογο.
Φυσικά, στην πάντοτε ευημερούσα οικονομικώς Ελλάδα, σε κανένα δεν περνάει από το μυαλό η πιθανότητα ότι κάποιος άξιος άνθρωπος, άριστος επιστήμονας, δεν θα είχε την οικονομική δυνατότητα να πάει για τις σπουδές του στο εξωτερικό, αλλά οι οικ. συνθήκες θα τον έκαναν να σπουδάσει στην Ελλάδα.

 
Διαμαρτυρόμενος
20 Οκτ 2020 13:16

Κάποιοι θέλουν να φέρουν τα δικά τους παιδιά απο το εξωτερικό αποκλείοντας οσους έμειναν και δούλεψαν στην πατρίδα,στηρίζοντας το Δημόσιο Πανεπιστήμιο.Πρόκειται για φωτογραφική διάταξη.

 
Cristine
20 Οκτ 2020 13:10

Αδικο.παράλογο,αντισυνταγματικό!!!

 
Chris
20 Οκτ 2020 12:06

Μια τέτοια διάταξη θεωρεί a priori:
1) Είτε ότι ο υποψήφιος δεν είναι καλός επιστήμονας επειδή έχει τα πτυχία από το ίδιο Ίδρυμα άρα το Ίδρυμα δεν έχει κάνει καλή δουλειά
2) Είτε ότι ο υποψήφιος είναι χειρότερος από τους συνυποψήφιους του άρα το Ίδρυμα είναι χειρότερο από τα υπόλοιπα.
3) Είτε ότι ο υποψήφιος μαζί με το Ίδρυμα έχουν μαγειρέψει τη θέση άρα και το Ίδρυμα (Τμήμα/εκλεκτορικό) και ο υποψήφιος είναι λαμόγια.

Με άλλα λόγια ο νομοθέτης με μια τέτοια διάταξη ουσιαστικά λέει: "Ως κράτος είμαι ανίκανο να βάλω δικλίδες πχ σύνθεσης εκλεκτορικού κτλ και εσύ Ίδρυμα είστε λαμόγια εκεί στο Τμήμα/εκλεκτορικό οπότε απαγορεύω τη συμμετοχή σε ορισμένους υποψηφίους"

 
ειδική μεταχείριση
20 Οκτ 2020 10:21

ειδική μεταχείριση δεν υφίσταται και αυτός που δεν μπορεί να είναι υποψήφιος για μια θέση στο αντικείμενο του?? Που ζητάει να κριθεί με τους όποιους συνυποψηφίους (εσωτερικού, εξωτερικού) για το συνολικό του έργο, για τα όποια προσόντα του, για την όποια εσωστρέφεια εξωστρέφεια ..Δηλαδή ο ρόλος του εκλεκτορικού ποιος είναι? Και ο ρόλος της διάταξης? Να αποβάλλει τους επιστήμονες από το τμήμα που διάλεξαν και ολοκλήρωσαν τις σπουδές τουςως μη κατάλληλο γι' αυτούς?? Ας επικεντρωθεί ο νόμος στον αδιάβλητο ρόλο του εκλεκτορικού ώστε οι ανοιχτές διαδικασίες να είναι ανοιχτές

 
Ελληνικά Δημόσια ΑΕΙ
20 Οκτ 2020 01:13

Το επίπεδο έρευνας και ο ανταγωνισμός στα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι de facto ανώτερο από τα ελληνικά, αφού σε αυτά συμμετέχουν ερευνητές από όλο τον κόσμο.

Στα ελληνικά ΑΕΙ, από το 1975 έως σήμερα, έλληνες καθηγητές απονέμουν διδακτορικά διπλώματα σε έλληνες φοιτητές, οι οποίοι στη συνέχεια τους διαδέχονται χωρίς να αλλάζει τίποτα. Έχουν αυξηθεί οι δημοσιεύσεις και ο αριθμός των ερευνητών αλλά μικρή απήχηση (impact) τόσο σε εφαρμοσμένη όσο και βασική έρευνα.

Ο κατακερματισμός των σχολών και η εσωστρέφεια των τμημάτων έχουν εγκλωβίσει τόσο την ερευνητική δραστηριότητα όσο και τη διδασκαλία. Κανένα ελληνικό ΑΕΙ δεν είναι στα κορυφαία 100 στις διεθνείς λίστες, αλλά όλοι πλειοδοτούν για περισσότερες πιστώσεις για προσλήψεις και αντιδρούν σε οποιαδήποτε προσπάθεια συνενώσεων σχολών.

Παρόλα αυτά ορισμένοι εξακολουθούν να νομίζουν πως θα κάνουν διεθνή σταδιοδρομία ανάμεσα στα ερείπια, αδιαφορώντας για το μέλλον και τη βιωσιμότητα των ιδρυμάτων. Λειτουργούν τμήματα με 10-20 μέλη ΔΕΠ και συμβασιούχους, μονο και μόνο επειδή κανείς δε θέλει να αλλάξει το τοπίο - βλέπε ίδρυση τριών νέων πανεπιστημίων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, πανεπιστήμια με σχολές σε 5 ή 6 πόλεις και νησιά, πανεπιστήμια με τρεις σχολές και πέντε τμήματα κοκ. Ο καθένας ζει στον μικρόκοσμό του και διαμαρτύρεται μόνο για τα συντεχνιακά του συμφέροντα (βλ. ΔΕΠ, ΕΔΙΠ).

@ Λαλάκης ο εισαγόμενος
19 Οκτ 2020 15:37

 
Ειδική μεταχείριση
20 Οκτ 2020 00:30

«Ειδική μεταχείριση» αντιμετωπίζει και κάποιος όταν τον αποκλείεις εκ προοιμίου από μια διαδικασία, μόνο και μόνο επειδή σπούδασε στο α ή στο β πανεπιστήμιο. Αξιοκρατική έναντι όλων πρέπει να είναι η μεταχείριση, όχι τιμωρητική.
Οι γενικεύσεις είναι πάντα κακό πράγμα.

 
Ερώτηση
20 Οκτ 2020 00:15

Και αν ο συγγενής είναι η καλύτερη υποψηφιότητα; Θα αποκλειστεί από τη διαδικασία κρίσης και θα χάσει την ευκαιρία του/της μέχρι να εμφανιστεί η επόμενη ευκαιρία σε άλλο ΑΕΙ σε μία δεκαετία; Και αν το ΑΕΙ χάσει την ευκαιρία να προσλάβει τον καλύτερο; Είναι αναλώσιμοι οι επιστήμονες και οι θέσεις στις οποίες στοχεύουν;

 
Ημίμετρα
19 Οκτ 2020 23:37

Ημίμετρα και πάλι...Δηλαδή όποιος είναι καλός φοιτητής στην Ιατρική Αθηνών απαγορεύεται να συνεχίσει να κάνει εκεί μεταπτυχιακό ή διδακτορικό.. Δε βλέπω να υπάρχει πρόβλεψη πχ ότι απαγορεύεται στο ίδιο τμήμα να είναι 2 μέλη ΔΕΠ με συγγενική σχέση πρώτου βαθμού ή αντρόγυνο...

 
Εσωστρέφεια
19 Οκτ 2020 20:35

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι διδάκτορες των τελευταίων 30 ετών στην Ελλάδα είναι στο ίδιο επίπεδο με όσους πήραν διδακτορικό από το εξωτερικό, μάλλον επειδή έχουμε μια γρήγορη σύνδεση Internet.

Άγνοια ή υστεροβουλία;...

Είναι δυνατόν κάποιοι να ισχυρίζονται ότι είναι φυσιολογικό όσοι αφού έλαβαν διδακτορικό τα προηγούμενα 15 χρόνια να περιμένουν ως συμβασιούχοι (ή ΕΔΙΠ) να ανοίξει μια θέση στο αντικείμενό τους, λες και τα πανεπιστήμια πρέπει να προσλαμβάνουν προσωπικό με επετηρίδα.

Και άλλοι άνθρωποι έχουν ή επιθυμούν να φτιάξουν οικογένεια, δεν υπάρχει κάποιος ξεχωριστός που πρέπει να έχει ειδική μεταχείριση από την υπόλοιπη κοινωνία.

 
Ευρωπαϊκό ακαδημαϊκό σύστημα
19 Οκτ 2020 19:59

Η ένταξη σε ένα ακαδημαϊκό σύστημα μιας άλλης χώρας για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος δεν μπορεί να συγκριθεί με την εξ αποστάσεως συνεργασία.

Είναι σημαντικό τα νέα μέλη ΔΕΠ να έχουν διδακτορικό από ένα καταξιωμένο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού και τουλάχιστον 4-5 χρόνια ερευνητικής εμπειρίας σε πολυεθνικές ομάδες (ινστιτούτα ή ερευνητικά εργαστήρια).

Αλλιώς απλώς αναπαράγουμε την εσωστρέφεια του ελληνικού συστήματος, που προωθεί τους διδάκτορες των ίδιων ομάδων σε όλες τις διαθέσιμες θέσεις.

@ Λαλάκης ο εισαγόμενος
19 Οκτ 2020 15:37

Το μοντέλο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι προβληματικό - προφανώς η εμπειρία στο εξωτερικό δεν είναι ανούσια, και μόνο όσοι έχουν συμφέρον από τη σημερινή κατάσταση στα ΑΕΙ ισχυρίζονται κάτι τέτοιο.

Πουθενά στα πανεπιστήμια της Ευρώπης δεν υπάρχει η ελληνική τάση οι διδάκτορες να παραμένουν ως συνεργαζόμενοι για χρόνια μετά την αποφοίτησή τους. Φυσικά, υπάρχει και μια βιομηχανία που μπορεί να απορροφήσει εργαζομένους με αυξημένα προσόντα, ενώ στην Ελλάδα όλοι επιδιώκουν να ενταχθούν είτε ως συμβασιούχοι είτε ως μόνιμοι σε κάποιο ΑΕΙ.

 
Καιρός ήταν
19 Οκτ 2020 18:52

Κάλλιο αργά παρά ποτέ!

 
KM
19 Οκτ 2020 18:05

Πάντα θα πρέπει να κοιτάμε το γεγονός ότι η οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να είναι γενική και να μπορεί να διατυπωθεί σε νόμο. Παρακάτω σημεία που μπορούμε να συνεχίσουμε.
1. Οι τελευταίες διατάξεις/νόμοι του προηγούμενου Υπουργού Παιδείας από το 2015 και μετά είναι στη σωστή κατεύθυνση (πχ ορίζουν χρονικό ορίζοντα αξιολόγησης συνολικό-5 τελευταία χρόνια, αυτοδύναμες δημοσιεύσεις, τι θα πρέπει να κριθεί διδακτικό/ερευνητικό-επιστημονικό έργο). Στο επιστημονικό έργο είναι τα IF/h-factor κλπ
2. Ίσως θα πρέπει να προστεθεί ότι δεν μπορεί να συμμετέχει στο εκλεκτορικό main supervisor υποψήφιου για τη θέση στο διδακτορικό του (και σίγουρα να μην είναι στην τριμελή).
3. Είναι πολύ δύσκολο να τεθούν πιο συγκεκριμένα κριτήρια (πχ γιατί να μιλάμε για το IF/ποσοτικός καθαρά δείκτης και όχι για το SJR/ποσοτικός-ποιοτικός δείκτης. Αν μπουν δείκτες θα πρέπει να υπάρχουν 3 δείκτες και να βγαίνει μέσος όρος.
4. Τα αντικείμενα όσο γίνεται να έχουν μικρό αριθμό λέξεων και να είναι γενικά. Κάτι τέτοιο όμως είναι δύσκολο να καθορισθεί σε νόμο - μπορεί όμως να μπει ανώτατο όριο πχ 7-10 λέξεις.
5. Οι θέσεις προκηρύσσονται σε ΄Αντικείμενο' από το Τμήμα. Το Τμήμα όταν προκηρύσσει την θέση (και πριν τις υποβολές θα πρέπει να ορίζει αριθμό εκλεκτόρων ιδίου και συναφούς)....Όταν γίνουν οι υποψηφιότητες να αφαιρούνται καθηγητές που ήταν κύριοι επιβλέποντες υποψηφίων...(ή ακόμα και έχουν κοινές δημοσιεύσεις-αλλά εδώ το ερώτημα είναι πως θα συμπληρωθεί ο αριθμός εκλεκτόρων). Δυστυχώς δεν μπορεί να εφαρμοστεί έλεγχος σύμφωνα με το αντικείμενο που έχει ο κάθε ένας στο ΦΕΚ, γιατί θα πρέπει να ελεγχθεί και το συνολικό έργο των εκλεκτόρων....
6. Θα μπορούσε να βγεί ένας κατάλογος ανά τμήμα με αντικείμενα και από εκεί να γίνει η επιλογή αντικειμένου...όμως αυτό ίσως ευνοεί αυτούς που ξεκινούν σήμερα ως ερευνητές και όχι αυτούς που είναι ήδη πχ 5 ή 10 χρόνια και αναμένουν κάποια θέση....

 
αιρετικος
19 Οκτ 2020 16:48

@έχω και εγώ μια ιδέα: ενδιαφερον! Ας γίνει ένας νομος που να θέτει προυποθέσεις όπως πχ ο υπουργός Παιδείας να έχει φοιτήσει σε ελληνικο σχολείο (δημόσιο) και ελληνικό Πανεπιστήμιο και τα παιδια του να πηγαινουν τα τελευταια 3 χρονια (πριν γινει υπουργος) σε δημοσιο σχολειο. Ο υπουργος υγείας αν έχει νοσηλευτεί ο ίδιος ή μέλη της οικογένειά του, αυτό να έχει γίνει σε δημόσιο νοσοκομείο (την τελευταία πενταετία πριν γίνει υπουργός). Ο υπουργός εργασίας να έχει αποδεδειγμένα δουλέψει για περισσότερο από δυο χρόνια σε ιδιωτικό τομέα 5-10 χρόνια πριν γίνει υπουργός...και άλλα τέτοια . Και φυσικά να μην είναι ο πατέρας τους η μητέρα τους και οι συγγενείς πρώτου βαθμού σε κυβέρνηση τα τελευταία πέντε χρόνια... Τουλάχιστον θα κάνουμε 5 χρόνια διακοπές πριν έρθει ο επόμενος από το κάθε σοι....

 
Ριρίκος
19 Οκτ 2020 15:41

Δε νομίζω ότι τα 2 παραδείγματα αυτά διατάξεων θα καταφέρουν τίποτα. Έχοντας εικοσαετή εμπειρία και στην Ελλάδα και στη Δυτική Ευρώπη ως μόνιμο μέλος ΔΕΠ, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι μόνο ένα πράγμα τελικά βοηθάει: η δημιουργία αξιοπρεπούς ακαδημαϊκού οικοσυστήματος και αξιοπρεπών αμοιβών και δυνατοτήτων χρηματοδοτήσεων για ένα μέλος ΔΕΠ. Το brain drain υπάρχει γιατί αυτά τα βασικά λείπουν σε μεγάλο βαθμό από την Ελλάδα: μπαχαλάκηδες, επικίνδυνα κτήρια, έλλειψη βασικών αγαθών (αγοράζω μαρκαδόρους για το μάθημα από την τσέπη μου), γραφειοκρατία στο να αγοραστεί ένας υπολογιστής ή να πληρωθεί ένας υποψήφιος διδάκτορας, κομματισμός παλαιάς κοπής και άλλα. Γιατί να θέλει κανείς να υπάρξει σε τέτοιο περιβάλλον όταν μπορεί απλά να πάει σε ένα ΤΕΙ της Ελβετίας και να περνάει καλύτερα με 4-πλασιο μισθό;

 
Λαλάκης ο εισαγόμενος
19 Οκτ 2020 15:37

Η εμπειρία εξωτερικού σίγουρα ήταν σημαντική μέχρι και τη δεκαετία του 90 που υπήρχε έλλειψη των μέσων επικοινωνίας. Ακόμα έντονες οι μνήμες που υποβάλλαμε hard copy με ταχυδρομείο προτάσεις προγραμμάτων, manuscript προς κρίση κτλ. Οι επικοινωνίες/συνέργειες/ζυμώσεις με συνεργάτες του εξωτερικού πράγματι ήταν δύσκολες χωρίς εγκατάσταση στο εξωτερικό. Σε καμία περίπτωση όμως στο 2020 δεν μπορώ να αποδεκτώ ότι συνεργασία (ερευνητική/συγγραφική και πλέον διδακτική με τα εξ'αποστάσεως) που έχω εγώ από το Ίδρυμα μου στη Ελλάδα με συνεργάτη σε Ίδρυμα πχ της Ισπανίας μου προσφέρει περισσότερα από το να ζούσα στη Μαδρίτη. Όταν πτυχία δίνονται εξ' αποστάσεως με τους φοιτητές να είναι στην Ελλάδα και τους καθηγητές οπουδήποτε στον κόσμο, όταν ένας free lancer εργάζεται για την εταιρία του της Νέας Υόρκης από το σπίτι του στην Κατερίνη κτλ το να λέμε σαν το εξωτερικό δεν υπάρχει είναι ανούσιο.
Εκφράσεις του τύπου "Πήγαινε στο εξωτερικό να δεις πως είναι και εκεί" ανήκουν και πρέπει να ανήκουν στο παρελθόν και σε βιντεοταινείες τους στυλ "Λαλάκης ο εισαγόμενος"
Εκτός και αν a priori θεωρούμε ότι οτιδήποτε γίνεται στο εξωτερικό (πτυχίο/έρευνα) είναι ανώτερο της Ελλάδας. Τότε ας κατεβάσουμε ρολά και ας πάμε για...ψάρεμα.

 
Εντολή??
19 Οκτ 2020 14:35

Εντολή?? Εντολή να φύγουν όσοι δούλεψαν και δουλεύουν επί χρόνια τίμια αλλά δεν είχαν τη δυνατότητα με 2 ή 3 εργασίες να στηριχτούν από κάποιον για να γίνουν ΔΕΠ στο φυσικό τους χώρο και με πλήρη συνάφεια στο αντικείμενο τους, και περίμεναν με την αξία τους να έχουν αξιοπρεπές βιογραφικό να υποβάλουν από μόνοι τους την υποψηφιότητα τους και τώρα δεν τους επιτρέπετε? Δηλαδή το κριτήριο Νο1 κατάλληλος επιστήμονας πάει περίπατο?? Εντολή που δεν ξενιτεύτηκα και δεν άφησα τα παιδιά μου μόνα τους και περίμενα μετά από συνεχή δουλειά χωρίς να παρακαλάω να με στηρίξουν άλλα να στηρίξω εγώ τον εαυτό μου με το βιογραφικό μου και με ανοιχτές διαδικασίες να σηκωθώ να ξενιτευτώ τώρα στα 45 μου??????? ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!

 
panepistimiakos88
19 Οκτ 2020 13:38

Ξεκάθαρα και μετρήσιμα κριτήρια στις εκλογές/εξελίξεις πανεπιστημιακών
π.χ αθροιστικό IF, H-index, ετεροαναφορές κλπ.
Τα κριτήρια θα είναι διαφορετικά για κάθε βαθμίδα και για ενότητες τμημάτων.
Τα εκλεκτορικά μόνο από ειδικούς του αντικειμένου π.χ υπόγεια νερά, μόνο αυτοί που έχουν ΦΕΚ ανά την Ελλάδα σε υπόγεια νερά.
Αν θέλουμε να μπει κάποια τάξη και αξιοκρατία, αλλιώς λογάκια και νεποτισμός!

 
νικος
19 Οκτ 2020 12:41

Το αντίθετο θα γινει στο τελος.

 
Αντώνης
19 Οκτ 2020 12:30

Ένα μέλος ΔΕΠ πριν εκλεγεί πρέπει να έχει εμπειρία εξωτερικού οπωσδήποτε.
Εδώ και χρόνια, όλα τα ΑΕΙ ανήκουν σε μια παγκόσμια κοινωνία, συνεργάζονται αλλά και ανταγωνίζονται όλα τα ΑΕΙ του πλανήτη, οπότε η εξωστρέφεια των μελών ΔΕΠ αλλά και του Τμήματος συνολικά πρέπει να είναι το ζητούμενο.
Λογικές και τακτικές μόνο εγχώριων συνεργασιών και εσωτερικές μετακινήσεις ποστντοκ από το Α στο Β Ελληνικό ίδρυμα, με τη προοπτική να γίνουν κάποια στιγμή μέλη ΔΕΠ, δείχνουν εσωστρέφεια και λογική να είμαστε πρώτοι στο χωριό μας.

 
Όντως αντισυνταγματικό
19 Οκτ 2020 12:26

Αντισυνταγματικό να αποκλείεται a priori ένας υποψήφιος με κριτήριο το πού έκανε τις σπουδές του.

 
observator
19 Οκτ 2020 11:20

Aυτά που αναφέρει το άρθρο οτι προτίθεται να νομοθετησει η κ. Κεραμέως ήταν νομοθετημένα στον 4009/2011 από τη Διαμαντοπουλου. Ομως καταργηθηκαν από μεταγενέστερες νομοθεσίες του κ. Γαβρόγλου. Σε μια εκλογή το πρόβλημα ειναι παρουσία στο εκλεκτορικο συνεργατών των υποψηφιων και πρώην επιβλεπόντων των διατριβών.

 
Αντισυνταγματικό
19 Οκτ 2020 11:07

Μια διάταξη που θεωρεί ότι οι εν λόγω υποψήφιοι είναι κακοί επιστήμονες και φυσικά θεωρεί τα εκλεκτορικά σώματα μη κατάλληλα να κρίνουν την ποιότητα των υποψηφίων. Προφανώς μια αντισυνταγματική διάταξη να αποκλείονται εξ'ορισμού υποψήφιοι που έκαναν επιλογές στα 23-25 τους όπως συνέχιση των σπουδών τους στο ίδιο Ίδρυμα. Τι σχέση έχει αυτό με την ουσία της καταλληλόλητας ενός υποψηφίου για θέση ΔΕΠ? Εδώ δεν μιλάμε για την ύπαρξη τυπικών προσόντων πχ ενός διδακτορικού ή εμπειρία διδακτικής ή ερευνητικής ή συγγραφικής αλλά σε ποιο ίδρυμα το έκανε και αν είναι το ίδιο με το ίδρυμα της υπό προκήρυξης θέσης. Δηλαδή θεωρούμε εκ προοιμίου ότι αυτοί είναι κακοί επιστήμονες μη κατάλληλοι για ΔΕΠ για τοΊδρυμα από το οποιο έχουν τα πτυχία και όλοι οι άλλοι θα είναι οι κατάλληλοι που πληρούν τις εν λόγω προϋποθέσεις? Ή θεωρούμε εκ προοιμίου ότι αυτοί οι υποψήφιοι είναι λαμόγια και τα έχουν μαγειρέψει μαζί με το εκλεκτορικό...?
Δηλαδή εγώ τώρα είμαι κακός/ακατάλληλος επιστήμονας για το Ίδρυμα από το οποίο προέρχομαι με το όποιο βιογραφικό μου, αλλά επειδή δεν πληρώ τα εν λόγω κριτήρια, στα 45 μου αν κάνω ένα εξ’αποστάσεως μεταπτυχιακό για να πληρώ τις προϋποθέσεις σε ένα χρόνο από τώρα γίνομαι κατάλληλος? Κοροϊδευόμαστε?
Οι όποιες επεμβάσεις του υπουργείου πρέπει να γίνουν μόνο στη σύνθεση/αριθμό του εκλεκτορικού και ορισμό γνωστικού. Πχ επιβλέποντες των διδακτορικών κτλ. Επίσης παρεμβάσεις μπορούν γίνουν και στα ουσιαστικά προσόντα όπως αριθμός δημοσιεύσεων, h-index ή αριθμός περιοδικών με IF κτλ. Όπου όλα τα μετρητικά είναι αποδεκτοί δείκτες ποιότητας του ερευνητικού/συγγραφικού έργου. Ότι αφορά την ουσιαστική κρίση των υποψηφίων, για το που έκανε διδακτορικό ή που εργάστηκε είναι ουσιαστικά προσόντα που αξιολογούνται και δεν πρέπει να αποκλείονται τυπικά υποψήφιοι σύμφωνα με αυτά τα κριτήρια.

Να υποθέσω ότι σε περίπτωση που θα ισχύσει μια τέτοια διάταξη θα ισχύσει σε όλες τις εκλογές όπως είναι και οι εξελίξεις. Γνωρίζει το υπουργείο πόσοι εν ενεργεία Λέκτορες και Επίκουροι δεν πληρούν τα εν λόγω κριτήρια άρα θα έχουμε το οξύμωρο να προκηρύξουν τις θέσεις τους και να μην μπορούν να είναι υποψήφιοι? Εκτός και αν και οι διορισμένοι Λέκτορες και Επίκουροι κάνουν και αυτοί ένα εξ'αποστάσεως μεταπτυχιακό για να αποκτήσουν τα προτεινόμενα τυπικά προσόντα.

 
επιτέλους
19 Οκτ 2020 11:00

επιτέλους..μακάρι να εφαρμοστεί. .

 
Δημήτρης
19 Οκτ 2020 10:58

Ολίγιστα τα δύο "μέτρα" αυτά. Ελπίζω να μην εξαντληθεί εκεί το πράγμα γιατί αλλιώς δεν είναι σοβαρή προσπάθεια. Το Α) παρακάμπτεται άμεσα για τους όσους έχουν γνώση των διαδικασιών. Το Β) είναι πολύ λίγο - στέλνεις το "βλαστάρι" για ένα post-doc σε άλλο ίδρυμα, που ούτως ή άλλως χρειάζεται για να αποκτίσει την απαιτούμενη εκ του νόμου διδακτική κλπ εμπειρία, και μετά ανοίγεις τη φωτογραφική θέση κανονικά. Δεν κάνουμε δουλειά έτσι. Η ηθική δεν νομοθετείται. Πουθενά. Το ΜΟΝΟ που θα βοηθήσει είναι ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ με τη χρηματοδότηση. Παντού. Σε επίπεδο ΑΕΙ, Σχολής, Τμήματος, ΔΕΠ. Οπότε αν το τμήμα εκλέγει ΔΕΠ τα οποία δεν εργάζονται παραγωγικά, για να το θέσω κομψά, το Τμήμα και όλοι μέσα σε αυτό, θα έχει κάτι να χάσει. Το ίδιο και το ΑΕΙ. Διαφορετικά δεν υπάρχει κόστος και δεν υπάρχει κίνητρο να φέρεις τους καλύτερους. Στα καλύτερα ΑΕΙ του κόσμου δεν υπάρχουν τα τραγικά φαινόμενα που έχουμε στην Ελλάδα γιατί δεν είναι τρελοί να πυροβολήσουν τα πόδια τους - ξέρουν ότι οι συνέπειες του . Οι ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ. Γι'αυτό δεν το κάνουν. Εδώ δεν υπάρχουν συνέπειες.

 
Εκλεκτορικα με κεντρική επιλογή
19 Οκτ 2020 10:17

Η λύση είναι μία. Τα εκλεκτορικα πρέπει να τα βγάζει το υπουργείο με βάση το γνωστικό αντικείμενο που είναι δηλωμένο στο Απέλλα.

 
έχω και εγώ μια ιδέα
19 Οκτ 2020 10:15

μήπως να μπει περιορισμός σε θητείες Βουλευτών?? Μήπως οι υπουργοί να έχουν δουλέψει κάπου εκτός πολιτικής??

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.