Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Κεραμέως: Μόνο το 3% των σχολικών τμημάτων του δημοσίου έχουν πάνω από 25 μαθητές

Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ: «Υπάρχουν πολλά πεδία για να ανταλλάξουμε ιδεολογικά επιχειρήματα – Μην επενδύετε στην καταστροφολογία στα σχολεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας»
Δημοσίευση: 19/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα τελευταία δεδομένα αναφορικά με τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών εν μέσω της πανδημίας COVID-19, παρέθεσε στη Βουλή η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χριστ. Βερναρδάκη.

Όπως ανέφερε η Ν Κεραμέως: «Μετά από 5 εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων, για λόγους πρόληψης από τον κορωνοϊό είναι κλειστό το 0,2% των σχολείων της χώρας, και το 0,3% των σχολικών τμημάτων. Όπως έχει αναλυθεί στην ενημέρωση του κ. Χαρδαλιά και του κ. Μαγιορκίνη, στα σχολεία δεν έχει – μέχρι σήμερα – παρουσιαστεί η τάση ο ιός να μεταφέρεται από τον έναν μαθητή στον άλλο. Τα κρούσματα δηλαδή προέρχονται πρωτίστως από έξω από το σχολείο, και μεταφέρονται μέσα στο σχολείο.(…) Αυτό δεν μας εφησυχάζει επ’ ουδενί. Και τα πράγματα μπορεί να δυσκολέψουν ειδικά τον χειμώνα που έρχεται. Εδώ είμαστε να επικαιροποιούμε διαρκώς τα μέτρα. Να τα προσαρμόζουμε.»

Η υπουργός Παιδείας υπενθύμισε τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει ήδη το ΥΠΑΙΘ, όπως την πρόσληψη και διορισμό φέτος άνω των 49.200 εκπαιδευτικών, αριθμό-ρεκόρ τουλάχιστον των τελευταίων χρόνων προκειμένου να καλυφθούν οι φετινές αυξημένες ανάγκες και εξαιτίας του κορωνοϊού.

«Απλά για μία τάξη μεγέθους, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην εξουσία, οι προσλήψεις αναπληρωτών πχ το 2016 ήταν 22.000 προσλήψεις, το 2017 26.000, το 2018 34.000. Φέτος σχεδόν 50.000. Αυτά σε απάντηση σχολίων εκ μέρους του κόμματός σας πως δήθεν προσλαμβάνουμε 20.000 λιγότερους αναπληρωτές» επισήμανε η Ν. Κεραμέως.

Επίσης, τόνισε ότι, σε όσα τμήματα έκλεισαν, λειτούργησε άμεσα η τηλεκπαίδευση: π.χ. στην Πέλλα, σε μεμονωμένα σχολεία ή τμήματα, με πάνω από 2.000 τηλεδιασκέψεις, με περισσότερους από 78.000 εγγεγραμμένους χρήστες και πάνω από 79.000 μαθήματα στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.

Όσο για τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης περί υπερπληθυσμού των τάξεων, η Ν Κεραμέως υπογράμμισε πως μόνο το 3% των σχολικών τμημάτων του δημοσίου έχουν πάνω από 25 μαθητές.

«Είχαν γίνει προσπάθειες από το ΣΥΡΙΖΑ να καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι τα περισσότερα σχολικά τμήματα στη χώρα έχουν 26, 27, 28 μαθητές. Πόσα είναι στην πραγματικότητα; Το 3%. Υπάρχουν αυτά τα τμήματα; Βεβαίως υπάρχουν.» είπε η κ. υπουργός.

Η Ν. Κεραμέως αναφέρθηκε σε πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που καταρρίπτει το επιχείρημα περί υψηλού μέσου όρου μαθητών ανά τάξη στη χώρα μας.

Όπως τόνισε η υπουργός Παιδείας  «η Ελλάδα έχει τον 4ο μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα κατά μέσο όρο μεταξύ 33 χωρών. Μικρότερο από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Μικρότερο από χώρες όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, η Δανία, η Φινλανδία και η Γερμανία.».

Όσο για την απόφαση για επαναλειτουργία των σχολείων, η  Ν. Κεραμέως  υπογράμμισε:

«Η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής ήταν για πλήρη επαναλειτουργία των σχολείων με αυξημένα μέτρα προστασίας. Το κάθε μέτρο εφαρμόζεται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε πληθυσμιακή ομάδα. Για παράδειγμα, η απόσταση τηρείται διαφορετικά στους ενήλικες και διαφορετικά στα παιδιά. Αν βάλεις 10 παιδιά Δημοτικού σε μία τάξη, όποιες και να είναι οι αποστάσεις, η φυσική τους τάση θα είναι να έρθουν κοντά. Η μάσκα είναι το πιο αποτελεσματικό μέτρο. Είναι το εμβόλιό μας μέχρι να βγει το εμβόλιο.».  

Στη δευτερολογία της η υπουργός Παιδείας  αναφέρθηκε και στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι «υπάρχουν παντού κενά σχολικά κτίρια και συγκροτήματα».

Απευθυνόμενη στον βουλευτή του κόμματος τόνισε:

«Γιατί τότε, κύριε Βερναρδάκη, δεν κατάφερε να βρει η Κυβέρνησή σας αίθουσες όχι για 14 σχολικά έτη, όχι για 1,4 εκατομμύριο μαθητές, όχι ξαφνικά και εν μέσω πανδημίας, αλλά για ένα μόνο έτος - το προνήπιο, για 65.000 μαθητές, για νομοθετική ρύθμιση της ίδιας σας της Κυβέρνησης, που θεωρητικά είχε μελετήσει και σχεδιάσει; Γιατί μας κληροδότησε περισσότερους από 50 δήμους που δεν μπορούσαν να στεγάσουν, επαναλαμβάνω, μόνο μία χρονιά, μόνο τα προνήπια;»

Τέλος, η κ. υπουργός αναφέρθηκε στη συνολική στάση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας στις εκπαιδευτικές δομές:  

«Κύριε Συνάδελφε, υπάρχουν πάρα πολλά πεδία για να ανταλλάξουμε ιδεολογικά επιχειρήματα – εσείς μπορεί να μην συμφωνείτε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουμε εισάγει πιλοτικά στα σχολεία, με την ρομποτική, την οδική ασφάλεια, τον εθελοντισμό, μπορεί να μην συμφωνείτε με την αξιολόγηση που εισάγουμε σε σχολεία και πανεπιστήμια, με σύνδεση αξιολόγησης και χρηματοδότησης στα Πανεπιστήμια, με τη δυνατότητα το κάθε Πανεπιστήμιο να αποφασίζει μόνο του για τα ξενόγλωσσα προγράμματά του χωρίς να απαιτείται έγκριση Υπουργού, μπορεί να θέλετε ο εκάστοτε Υπουργός να έχει πάνω του όλες τις εξουσίες, να μην αποκεντρώνει τίποτα. Θεμιτή η διαφορετική θέση. Αλλά ας μην σπεκουλάρουμε πάνω στον κορωνοϊό και στα σχολεία. Το Μάιο λέγατε να μην ανοίξουν τα σχολεία. Ότι είναι ένα αχρείαστο πολιτικό ρίσκο. Να μείνουν δηλαδή τα παιδιά μας για 6 μήνες εκτός εκπαιδευτικής δομής, στο σκοτάδι. Το μόνο εύκολο θα ήταν για εμάς. Δεν θα ήταν όμως και το σωστό, το σωστό για τα παιδιά μας. Επιτρέψτε μου να καταθέσω μία πρόταση: Μην επενδύετε στην καταστροφολογία. Στην καλλιέργεια του φόβου και στον τομέα της εκπαίδευσης. Μην επενδύετε στον τοξικό λόγο. Βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κρίση και η χώρα μας τα έχει πάει καλύτερα σχεδόν από όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες. Αυτό δεν πρέπει επ’ ουδενί να μας εφησυχάζει. Και τα πράγματα μπορεί να δυσκολέψουν ειδικά το χειμώνα που έρχεται. Εδώ είμαστε να επικαιροποιούμε διαρκώς τα μέτρα, εφόσον χρειαστεί, και να τα προσαρμόζουμε.»

Σχόλια (18)

 
Γιώργος Σ
19 Οκτ 2020 21:37

Αφού είναι μόνο το 3 % γιατί δεν το τακτοποιείτε να μη διαμαρτύρεται κανένας; Ή μήπως δεν είναι έτσι τα πράγματα;

 
Τι τύποι σχολειων υπολογιστηκαν;
19 Οκτ 2020 23:06

Πάνω από 25: δηλαδή 26 ή 27 μαθητές.

Γυμνάσια/Λύκεια/Δημοτικά/Νηπιαγωγεία/Ιδιωτικά;

Μήπως είναι μέσα στον υπολογισμό και οι παιδικοί σταθμοί;

 
Master of Puppets...
19 Οκτ 2020 23:57

Φυσικά και είναι το 3% των τμημάτων... ποιων όμως;

Π/θμια :
Στην πρωτοβάθμια ο νόμος λέει ότι στα 26 παιδιά δημιουργείται 2ο τμήμα Ή το 26ο παιδί πηγαίνει σε τμήμα διπλανού δημοτικού που έχει λιγότερα από 25 παιδιά (23..24) ώστε να γίνει και αυτό 25άρι. Αριθμητικά, τα τμήματα δημοτικών και τα νηπιαγωγείων είναι περισσότερα από τα αντίστοιχα της Δ/θμιας αν... τα μετρήσουμε σωστά!

Δ/θμια :
Στη δευτεροβάθμια ο νόμος λέει ότι στα 28 παιδιά δημιουργείται 2ο τμήμα. Στα γυμνάσια θα βρείτε συχνά μεγάλα τμήματα... πάνω από 22 παιδιά. Αρκετές φορές 25..26..27! Αλλά γιατί μιλάμε για 3% μόνο;

Πως μετράμε τα τμήματα... ειδικά στη Δ/θμια;
Ένα τμήμα Γενικής Παιδείας (Γ.Π) της Γ' τάξης ΓΕΛ όταν κάνει μαθήματα προσανατολισμού χωρίζεται σε 4 υποτμήματα (ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού). Επίσης, όταν κάνουν Β' Ξένη Γλώσσα τα τμήματα ενός ΓΕΛ χωρίζονται σε 2 ή 3 υποτμήματα (ανάλογα με τη γλώσσα). Άρα για πόσα τμήματα μιλάμε; Για τα τμήματα Γ.Π μόνο; Για όλα μήπως;

Ανά την επικράτεια...
Στη χώρα λειτουργούν αρκετά ΓΕΛ με μαθητικό δυναμικό από 80-280. Τα επαρχιακά (και πιο απομονωμένα) είναι αρκετά στον αριθμό και ο αριθμός των τμημάτων που λειτουργούν σε αυτά αθροιστικά είναι μεγάλος. Όμως το μαθητικό δυναμικό που φιλοξενούν αυτά είναι συγκριτικά μικρο. Έτσι, ένα "ξερό ποσοστό" δε λέει τίποτα...

Αν η κα.Υπουργός θέλει να μας πείσει ας δώσει αναλυτικά αριθμητικά στοιχεία. Πόσα τμήματα γενικής παιδείας; Πόσα με 15, πόσα με 16... πόσα με 25...26...27 παιδιά...

Ένα "3%" δε λέει τίποτα... Ποιος ελέγχει τους αριθμούς και τι να το κάνω αν τα 97 τμήματα είναι από νησιά και χωριά;

 
Θα μας τρελάνει
20 Οκτ 2020 00:44

Το τρελό είναι ότι υπάρχουν σχολεία με 27άρια τμήματα και κενές αίθουσες. Γιατί εκεί δε σπάνε;

 
Τμήματα με 20 έως 25 μαθητές
20 Οκτ 2020 01:00

Πόσα σχολεία έχουν τμήματα με περισσότερους από 18-20 μαθητές που είναι το λογικό για μια τάξη Γυμνασίου και Λυκείου; Πέρα από τις ιώσεις, είναι ζήτημα ποιότητας διδασκαλίας και εκπαίδευσης: να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να βοηθούν την κάθε μαθήτρια και τον κάθε μαθητή ατομικά.

 
Ανθή
20 Οκτ 2020 04:52

Η Υπουργός αναφέρθηκε στα τμήματα που έχουν πάνω από 25 μαθητές. Και τι ποσοστό είναι ακριβώς 25 μαθητές ή λίγο κάτω από 25; Συμβαίνει δε αυτά τα πολυπληθή τμήματα να βρίσκονται σε μεγάλες πόλεις με πολλά κρούσματα. Τι κάνουμε για αυτά, κ. Υπουργέ; Τα αφήνουμε ως έχουν και στην πρωινή προσευχή παρακαλάμε το Θεό να μην κολλήσουν τον ιό;

 
αφού είναι τόσο λίγα, ΑΣ τα σπάσει
20 Οκτ 2020 06:44

εύκολο δεν είναι; τι όχι;

 
Ντουκ
20 Οκτ 2020 07:32

Βάζω στοίχημα, η δημιουργική λογιστική/στατιστική του υπουργείου λαμβάνει υπ' όψιν και τμήματα ξένων γλωσσών, κατευθύνσεων, εργαστηρίων -που είναι απλώς ανακατανομή τμημάτων γενικής παιδείας. Μια τρίτη λυκείου, φέρ' ειπείν, δύο τμημάτων των τριάντα μαθητών έκαστο σπάει σε τρία τμήματα κατευθύνσεων. Αμέσως το 60% των τμημάτων που χρεώνονται στην τάξη μετρούν λιγότερους από τριάντα μαθητές.

 
Χρήστος Α.
20 Οκτ 2020 09:13

Και γιατί δε ζητήσατε σε σχολεία και δήμους που υπάρχουν κενές αίθουσες να "σπάσουν" τα 27άρια τμήματα???

Αντί αυτού η Κεραμέως και η ΝΔ ακολουθώντας την οικονομική συνταγή της σύμπτυξης των τμημάτων από 22 μαθητές ανέβασε το όριο στα νήπια και στο δημοτικό σχολείο σε 25 μαθητες !!! Εάν αυτό μεσα στην πανδημία δεν είναι έγκλημα τι είναι????

Πόσα ευρώ κοστίζει μια ζωή ενός μαθητή ενός εκπαιδευτικού??? Δε μας το είπε η Κεραμέως κι ο Μητσοτάκης??

 
Μανώλης
20 Οκτ 2020 09:34

Ουφ με τη γκρίνια. Ακόμη και αν έδινε το υπουργείο δεδομένα για το πόσα τμήματα έχουν 25 η 24 μαθητές, αν είναι στην Αθήνα η όχι κλπ, πάλι θα υπήρχαν αυτοί που δεν θα πίστευαν τα στοιχεία.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
20 Οκτ 2020 09:55

Συνεχίζει να ψεύδεται η υπουργός και να μη δείχνει τη παραμικρή διάθεση να μετακινηθεί από τις δογματικές εμμονές της.
Ψέμα 1ο: Δεν υπήρξε καμία ομόφωνη εισήγηση των ειδικών για άνοιγμα των σχολείων σε πλήρη σύνθεση των τμημάτων. Ακριβώς το αντίθετο. Ο κ. Βατόπουλος το αποκάλυψε κατηγορηματικά λέγοντας ότι η εισήγηση των ειδικών ήταν το πολύ 15 μαθητές ανά τμήμα!
Ψέμα 2ο: Δεν ισχύει φυσικά αυτό το εξωφρενικό 3% των μεγάλων τμημάτων. Όλοι ξέρουμε την εικόνα πολλών σχολείων στις περιοχές μας και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το πραγματικό ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο, αρκεί να μη συνυπολογίζουμε μέσα και μικρές μονάδες που υπάρχουν κατά εκατοντάδες σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
Και πάντως ο ισχυρισμός ότι τα μεγάλα τμήματα είναι μόνο 3% προφανώς παγιδεύει την υπουργό στο ίδιο της το επιχείρημα, αφού ο κάθε λογικός άνθρωπος αναρωτιέται: Μα τότε είναι πολύ εύκολο να τα σπάσετε, χωρίς σοβαρό κόστος! Γιατί δεν το κάνετε; Ο λαός λέει σ' αυτές τις περιπτώσεις ότι το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται!

 
Γονιός
20 Οκτ 2020 10:29

Δηλαδή κ. υπουργέ στα σχεδόν 80.000 τμήματα της επικράτειας ΜΟΝΟ τα 2.400 έχουν πάνω από 26, 27, 28 μαθητές! Μιλάμε για περίπου 60-65.000 μαθητές και μάλιστα οι περισσότεροι στα μεγάλα αστικά κέντρα. Κάντε το λοιπόν εσείς πράξη, ανοίξτε κλειστές αίθουσες που πολλές βρίσκονται μέσα στο ίδιο το σχολείο, προσλάβετε εκπαιδευτικούς όπου χρειάζεται, δώστε προσοχή στα τμήματα που έχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες...και ένα ακόμα, καταργείστε την φιλόδοξή σας τράπεζα θεμάτων, μην την παρουσιάζεται ως το μόνο αδιάβλητο μέσο. Ο στόχος δεν είναι απλά να βγει η ύλη για την τράπεζα. Ο σκοπός πρέπει να είναι η μάθηση και ήδη τα παιδιά έχουν μπει σε μια ξέφρενη κούρσα χωρίς καν να έχουν ολοκληρώσει ύλη της προηγούμενης χρονιάς!

 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΛΛΑΣ
20 Οκτ 2020 13:31

Ας μάθουμε για το ποσοστό των μαθητών που φοιτούν σε 25 τμήματα και όχι το ποσοστό των τμημάτων που είναι 25...

 
ΝΙΚΟΣ
20 Οκτ 2020 13:55

Ας μας δείξει την εισήγηση της υγειονομικής επιτροπής που ήταν μάλιστα και ομόφωνη. Ή δεν υπάρχει;

 
Κατια
20 Οκτ 2020 19:40

Ειμαι σε Λυκειο και ολα τα τμηματα του σχολείου έχουν 27 ή 26 μαθητές και 1 εκπαιδευτικό σε καθε τάξη?
Απαράδεκτο!!!

 
Μανώλης
21 Οκτ 2020 03:15

Ουφ με τη γκρίνια. Ακόμη και αν έδινε το υπουργείο δεδομένα για το πόσα τμήματα έχουν 25 η 24 μαθητές, αν είναι στην Αθήνα η όχι κλπ, πάλι θα υπήρχαν αυτοί που δεν θα πίστευαν τα στοιχεία.

 
Παντελής
21 Οκτ 2020 08:14

Ποσα τμήματα είναι με 27 μαθητές συνάδελφοι; Ελάχιστα. Αν θελουμε να γκρινιάζουμε βρίσκουμε θέματα. Εδώ τα τελευταία χρόνια ψάχνουμε μαθητές.

 
"Ελάχιστα", στην εποχή του myschool?
21 Οκτ 2020 10:47

@Παντελής
Το "ελάχιστα", δεν είναι απάντηση στο πόσα, αγαπητέ μου. Δεν είναι αριθμός.
Είναι σαν να ρωτά ο μανάβης, "πόσα κιλά πατάτες να βάλω?" και να απαντάμε "ελάχιστα" ή "πολλά" ή "έτσι κι έτσι".
Και αφού είναι "ελάχιστα", γιατί δεν βγαίνει ένα χαρτάκι(με σφραγίδα και υπογραφή) που να γράφει 1) ΠΟΣΑ είναι με 27, με 26, με 25 κλπ. και 2) ΠΟΣΟΥΣ μαθητές έχουν όλα αυτά Πανελλαδικά? Τόσο δύσκολο είναι αυτό, αφού είναι "ελάχιστα" και μάλιστα στην εποχή του myschool?

@Μανώλης
Κι αυτό είναι αιτιολογία-δικαιολογία, για να ΜΗΝ δίνει δεδομένα το υπουργείο? Επειδή πχ κάποιοι άνθρωποι δεν πιστεύουν ότι υπάρχει και ο covid, να μην μας έδιναν δηλαδή κάθε μέρα στοιχεία για τα κρούσματα ή για τα μέτρα προστασίας?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.