Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πλατφόρμα εξ αποστάσεως Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας, ετοιμάζει το υπ. Παιδείας

Σήμερα δεν υφίσταται δημόσια πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας
Δημοσίευση: 19/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πλατφόρμα εξ αποστάσεως Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου   να καλύψει τις ανάγκες όλων των ηλικιών (μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, άνεργοι, εργαζόμενοι σε επισφάλεια, άτομα σε απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές κλπ) αλλά και να καλλιεργήσει στα άτομα δεξιότητες αυτοδιαχείρισης της σταδιοδρομίας τους και κουλτούρα δια βίου μάθησης (συμβουλευτική σταδιοδρομίας e-counselling).

Σήμερα δεν υφίσταται   δημόσια πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας, τη στιγμή που πολλαπλασιάζεται  η ανάγκη αυτών των υπηρεσιών , λόγω των αλλαγών που συμβαίνουν στην αγορά εργασίας και της αδυναμίας πολλών ατόμων να επισκεφτούν διά ζώσης τις υπηρεσίες ΣυΕΠ.

Το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες είναι κεντρικής σημασίας για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, τόσο από πλευράς μείωσης του κόστους, όσο και από πλευράς αύξησης της προσβασιμότητας των υπηρεσιών.

Επιπλέον, θα παρέχονται υπηρεσίες  σε όσο το δυνατό περισσότερους πολίτες, σε ποικίλες ομάδες πληθυσμού, σε ευπαθείς ομάδες και σε διαφορετικές ηλικίες και επιτυγχάνεται με την ευρεία αξιοποίηση των ΤΠΕ για την παροχή πληροφόρησης και υπηρεσιών Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας (π.χ. τηλεσυμβουλευτική, υπηρεσίες τηλεφωνικής υποστήριξης και βοήθειας, chat rooms κλπ.).

 Επίσης, μέσω αυτή της εφαρμογής, θα πραγματοποιείται υποστήριξη στους συμβούλους σταδιοδρομίας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (e-coaching) μέσω πλατφόρμας σύγχρονης ή/και ασύγχρονης τηλεσυμβουλευτικής ή/και μέσω τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (telephone helpline).

Παράλληλα με την προετοιμασία της πλατφόρμας το υπουργείο Παιδείας θα κάνει σχετική εκπαίδευση Συμβούλου ενώ  θα προβεί και παραγωγή και υλικού.

 

Σχόλια (8)

 
ΜΑΡΙΑ ΣΑΡΑΚΙΝΟΥ
19 Οκτ 2020 22:45

Θα πρέπει πρώτα το υπουργείο να ξεκαθαρίσει γιατί περιόρισε τα ΚΕΣΥ να κάνουν συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού μόνο στην Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ, γιατί άφησε απ' έξω τη Γ΄Γυμνασίου και την Α΄Λυκείου, γιατί δεν επανέφερε το ΣΕΠ σαν μάθημα στο Γυμνάσιο και στο ΓΕΛ και πολλά άλλα. Αυτές δεν είναι αποφάσεις που έχουν αφήσει εκτός κάλυψης μια μεγάλη μερίδα των παιδιών; Ποιός θα μιλήσει για αυτό; Έτσι και αλλιώς πολλές δραστηριότητες τις κάνουμε εξ αποστάσεως μετά το ξέσπασμα της επιδημίας του κορωνοϊού. Οι γονείς και τα παιδιά διαμαρτύρονται, δικαίως, όταν τους λέμε ότι δεν μπορούμε να τους δεχθούμε. Η απάντηση του υπουργείου είναι η δημιουργία της πλατφόρμας;

 
Σταμκόπουλος Θεόδωρος
20 Οκτ 2020 10:37

ΑΜΕΣΗ διαβούλευση για τις υπηρεσίες ΣΥΕΠ (Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού) και το ΣΕΠ (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός) για αποτελεσματική λειτουργία των δομών και υπηρεσιών ΣΥΕΠ- ΣΕΠ στη δημόσια εκπαίδευση που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών/τριών.
Για την αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΥΕΠ-ΣΕΠ) εντός του εκπαιδευτικού συστήματος, απαιτείται η επιμόρφωση των ειδικών επιμορφωμένων Εκπαιδευτικών, ή ακόμα και η απόδοση επιπλέον δεύτερης ειδικότητας στους υπάρχοντες (150 εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση στην Συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό των ΚΕΣΥ)καθώς και η επιστροφή του μαθήματος στις σχολικές τάξεις επικουρικά με τα προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας, τα εργαστήρια δεξιοτήτων ή άλλες καινοτόμες βιωματικές δράσεις και προγράμματα εθνικές και ευρωπαϊκές .
Ακόμα απαιτείται η ενημέρωση του κοινού αλλά και των υπόλοιπων εκπαιδευτικών σχετικά με τις δυνατότητες συνεργασίας και το ρόλο των υπηρεσιών ΣΥΕΠ-ΣΕΠ καθώς και η διερεύνηση της επαναλειτουργίας των δομών που καταργήθηκαν (ΓΡΑΣΕΠ,ΓΡΑΣΥ) στα σχολεία . Η αποτελεσματική λειτουργία των δομών της Συμβουλευτικής και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ενημέρωση και υποστήριξη των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους όσον αφορά τις επιλογές τους για σπουδές και επαγγελματική ανάπτυξη, να ενισχύσει την ενημέρωση και υποστήριξη των σχολικών μονάδων όσον αφορά σε θέματα διαχείρισης συμπεριφοράς καθώς και σε θέματα πολιτισμικών, κοινωνικών ή άλλων διαφορών, να συμβάλει στην προβολή της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και να αναβαθμίσει το ρόλο του ΓΕΛ –ΕΠΑΛ όσον αφορά την προετοιμασία των νέων για την ενήλικη ζωή τους και να συνδέσει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, υποστηρίζοντας όχι μόνο τις ανάγκες τους για επαγγελματική και για προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη αλλά και για επιχειρηματική κουλτούρα.
Σήμερα στην Ελλάδα της κρίσης η επιχειρηματικότητα μέσα από το ΣΕΠ και τις ΣΥΕΠ αποτελεί εναλλακτική διαδικασία δυναμικής προσαρμογής αλλά και αξιοποίησης των ιδιαίτερων συνθηκών, που ορθώνονται μπροστά μας. Με το ΣΕΠ και τις ΣΥΕΠ τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες τις μετατρέπουμε σε δημιουργικές ευκαιρίες και εναλλακτικές προκλήσεις.
Σήμερα παρά τη γενικότερη αναγνώριση που έχει διεθνώς ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, στη χώρα μας λειτουργεί αποσπασματικά και στο περιθώριο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Σήμερα ο ΣΕΠ δεν υπάρχει και ο υπηρεσίες ΣΥΕΠ έχουν ενσωματωθεί και ενταχθεί στα ΚΕΣΥ ( Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής )και προσφέρονται σχεδόν από έναν ειδικό εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό ανά Περιφερειακή ενότητα.
Μέχρι σήμερα τη διαπιστωμένη ανάγκη του κοινού για παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής, οι δομές του στο πλαίσιο του δημόσιου σχολείου δεν έτυχαν της αναμενόμενης προσοχής από την Πολιτεία όσον αφορά στην οργάνωση και την υποστήριξή τους, τον καθορισμό της στοχοθεσίας και του πλαισίου λειτουργίας τους. Αποκορύφωμα της αντιμετώπισης αυτής ήταν η αναστολή της λειτουργίας των ΓΡΑ.ΣΥ. της χώρας το 2010, η κατάργηση του μαθήματος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο ΓΕΛ και στο Γυμνάσιο, η κατάργηση των ΓΡΑ.ΣΕΠ, και των ΚΕ.ΣΥ.Π. το 2018 και αμέσως μετά τις εκλογές του 2019, οι εξαγγελίες της σημερινής κυβέρνησης για το σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό στο γυμνάσιο που ακόμα αναμένουμε.

 
ΣΕΠ
20 Οκτ 2020 12:09

Πλατφόρμα για τους νέους υπάρχει eoppep και για τους λοιπούς οι υπηρεσίες του ΟΑΕΔ. Δεν είναι η πλατφόρμα που θα ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες εφήβων και νέων αλλά ο εξειδικευμένος σύμβουλος κοντά στον ενδιαφερόμενο όπως απαιτεί κάθε υπηρεσία συμβουλευτικής. Αλλιώς κάντε και πλατφόρμα για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και κλείστε τα ΚΕΣΥ. Άλλα είχατε δηλώσει προεκλογικά φυσικά. Τα ΚΕΣΥΠ έπρεπε να παραμείνουν αυτόνομα και οι ΣΕΠ στα σχολεία με ειδική προσέγγιση και όχι σαν θεωρητικό μάθημα.

 
δεν υφίσταται
20 Οκτ 2020 15:21

γενικώς μια σοβαρή πλατφόρμα του υπαιθ (παρά σκορποχώρι χαοτικό) , όπου θα μπορούσε κάποιος : να βρει τις δομές εκπάιδευσης πχ. αν έχει μαθησιακό πρόβλημα, αν ήρθε μόλις στην ελλάδα από το εξωτερικό, αν είναι αλλοδαπός πού και με ποια δικαιολογητικά μπορεί να πάει, αν θέλει ελληνομάθεια , αν θέλει ολοκλήρωση υποχρεωτικής εκπάιδευσης (με ή χωρίς απολυτήριο δημοτικού), αν θέλει να δώσει ξανά πανελλήνιες ή για πρώτη φορά μετά από χρόνια, την ύλη εξετάσεων, την ύλη σχολείου, τις επαγγελματικές ή επιμορφωτικές διεξόδους. ΤΙΠΟΤΑ , γιατί ΔΕΝ υπάρχει και σοβαρό σύστημα δομών . για κλωτσιές γενικώς από οργάνωση και αποτελεσματικότητα... ούτε σε 200 χρόνια δεν θα φέρετε ισορροπία και δικαιοσύνη. φτιάξτε μια πλατφόρμα να σας πούμε τι στρεβλά υπάρχουν και τα φτιάχνετε μετά. ιδέα δεν έχετε, οι σύμβουλοι σάς λένε τα δικά τους.

 
Μίνα
20 Οκτ 2020 15:47

Αυτό που χρειάζεται και έχει ανάγκη ο μαθητής είναι ο θεσμός του Επαγγελματικού Προσανατολισμού να εφαρμόζεται από το γυμνάσιο. Υπάρχουν επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί που μπορούν να τον εφαρμόσουν και όχι να δίνεται ως συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που δεν έχουν ιδέα από τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Να ξαναλειτουργήσουν τα ΚΕΣΥΠ και ΓΡΑΣΕΠ. Δεν χρειάζονται πλατφόρμες. Άλλωστε υπάρχουν. (ΕΟΠΠΕΠ, ΟΑΕΔ)
ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΕΠ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

 
Βουγιουκλή Κατερίνα.
20 Οκτ 2020 16:10

Δεν κατάλαβα ακριβώς. Ποιοι θα παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες; Ιδιώτες; Εκπαιδευτικοί; Ο οποιοσδήποτε έχει ποιο τυπικό προσόν; Μιλάει για εκπαίδευση Συμβούλου. Από το ΥΠΑΙΘ;

 
Μουρικης
20 Οκτ 2020 17:03

Μια τέτοια πλατφόρμα μπορεί να προσφέρει πολύτιμο έργο στον τομέα του ΣυΕΠ, αλλά προφανώς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΟ, είναι ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ στοιχείο.
Αν είναι απλά μια ακόμα "πλατφόρμα", απλά είναι πεταμένος χρόνος και χρήμα.
Μακάρι να έχουν υπόψιν τη δημιουργία κάτι ανάλογου με το eGuid που υπάρχει στη Δανία
Ευπρόσδεκτη είναι επίσης η επικαιροποίηση/εμπλουτισμός του υλικού, είναι τουλάχιστον 10 χρόνια πίσω...

(Πάντως με περίπου 150 συμβούλους ΣυΕΠ για ΟΛΗ την Ελλάδα, αναλογία πάνω από 1 σύμβουλος προς 1000 μαθητές, χωρίς πρακτικά καμία άλλη παρέμβαση, μόνο ποιοτική και επαρκής δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η παρεχόμενη υπηρεσία της Πολιτείας προς τη νεολαία)

 
Georg
21 Οκτ 2020 09:11

...150 (οι πλησίον της σύνταξης συνυπολογίζονται) και τοποθετημένους σε "θέση ευθύνης" (?) με κριτήρια που βασίζονται από το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ