Ν. Κεραμέως: Αλλαγές στο νόμο για τις άδειες ανατροφής των εκπαιδευτικών

Υπήρξαν αναπληρωτές οι οποίοι λέγανε «για πρώτη φορά φτάσαμε στα σχολεία πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά»

19/10/2020

Ενημερώθηκε: 20/10/2020, 14:32

Άκουσε το άρθρο

Ανοικτή είναι η υπουργός Παιδείας  Ν. Κεραμέως στο ενδεχόμενο αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου για    τις άδειες ανατροφής των εκπαιδευτικών, όπως η ίδια ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή,  κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Δελή, για την άδικη  εξαίρεση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών από τις άδειες ανατροφής.

“Εδώ είμαστε να συζητήσουμε αν το θεσμικό πλαίσιο, αν χρήζει βελτίωσης. Και είμαι στη διάθεσή σας για προτάσεις που μπορεί να έχετε” δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας και σημείωσε: “Άρα, βεβαίως και μπορεί να επέλθουν βελτιώσεις στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, να το εξετάσουμε. Πάντως, υπάρχει διάκριση μεταξύ του πλαισίου των εργαζόμενων εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων διοικητικών.
Άρα, η εγκύκλιος εφαρμόζει τον νόμο που ισχύει και, συνεπώς, είναι πλήρως εσφαλμένη η εντύπωση ότι κόβονται οι άδειες ανατροφής νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Διαφορετικό το πλαίσιο που ισχύει για τους μεν και για τους δε”.

Αναπληρωτές

Σχετικά με τις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών η Νίκη Κεραμέως δήλωσε τα εξής:

  • Φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών έγιναν πάρα πολύ νωρίτερα.
  • Υπήρξαν αναπληρωτές οι οποίοι λέγανε «για πρώτη φορά φτάσαμε στα σχολεία πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά».
  • Για πρώτη φορά φέτος έγινε ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας. Αντί να πηγαίνει ένας εκπαιδευτικός αναγκαστικά, για παράδειγμα, στη Σύρο όπου είναι η διεύθυνση εκπαίδευσης, για να δει πού θα αναλάβει, με όλη την οικογένειά του, με μεγάλες ουρές, πλέον ανέλαβε κατευθείαν στο σχολείο του και ηλεκτρονικά. Θα μου πείτε ότι είναι αυτονόητα. Βεβαίως. Έπρεπε να τα έχει κάνει  η πολιτεία πολλά χρόνια πριν. Πλην, όμως, δεν είχαν γίνει. Κι εδώ είμαστε διαρκώς να βελτιώνουμε το καθεστώς, να επιφέρουμε βελτιώσεις, προκειμένου ακριβώς να προστατεύσουμε όσο περισσότερο, διαρκώς περισσότερο, τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μας και γενικά τους εκπαιδευτικούς μας.
  • Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας γίνανε μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας! Ξέρετε ότι προχωρούν μετά από πάνω από δέκα χρόνια οι μόνιμοι διορισμοί δέκα χιλιάδων πεντακοσίων εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση. Και ξέρετε ότι όλα αυτά έγιναν εν μέσω πανδημίας, με πραγματικό άθλο εκ μέρους των υπηρεσιών του ΑΣΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να προχωρήσουν εγκαίρως και να έχουμε 1η Σεπτεμβρίου όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής στη θέση τους και τους νέους πίνακες.
  • Διατέθηκαν επιπλέον κονδύλια ύψους 318 εκατομμυρίων ευρώ για προσλήψεις εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα να έχουμε φθάσει στις προσλήψεις 49.214 εκπαιδευτικών, ειδικών εκπαιδευτικών, κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων κλπ, προκειμένου ακριβώς να στελεχώσουμε ακόμη καλύτερα τα σχολεία μας δεδομένων των αυξημένων αναγκών.
  • Προβλέψαμε τη διπλή μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία σε δυσπρόσιτες και ακριτικές περιοχές της Ελλάδας, μία ρύθμιση που είχε καταργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
  • Προβλέψαμε, δεδομένης της κρίσης  του κορωνοϊού, τη δυνατότητα να προστατεύσουμε τους εκπαιδευτικούς μας που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Ήταν πολύ σημαντικό για μας να προστατεύσουμε τους εκπαιδευτικούς και να προβλέψουμε την αναπλήρωσή τους για την διά ζώσης εκπαίδευση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο προβλέψαμε τρίμηνες συμβάσεις με δυνατότητα ανανέωσης.
  • Γιατί τρίμηνες; Μα γιατί  δεν ξέρουμε πόσο θα διαρκέσει αυτή η ανάγκη. Κι εγώ το λέω πολύ απλά. Από τη μία θέλουμε να θωρακίσουμε τον εκπαιδευτικό και το κάνουμε όσο χρειαστεί.

Σχόλια (14)

@αναπληρωτής
|

καλά κάνεις -και κατανοητό- να το βλέπεις συντεχνιακά. ο μισθός τρέχει από νωρίς, τα προβλήματα επίσης. αλλά δεν είναι μόνο οι αναπληρωτές το θέμα. αναπληρωτές είναι, ό,τι λέει η λέξη δηλ. θεμιτό να θέλουν να τρουπώσουν. αλλά τα προβλήματα είναι (και) άλλα !

Αναπληρωτής
|

Ας μην προσπαθούν κάποιοι να μηδενιζουν ό, τι καλό γίνεται. Η έγκαιρη πρόσληψη είναι γεγονός. Φτάνει; όχι. Οι ομοσπονδίες ας πιέζουν για μόνιμες προσλήψεις. Ας πιέζουν για ανθρώπινες συνθήκες στέγασης των εκπαιδευτικών στα νησιά, για οικονομική αναβάθμιση, για ισότιμη μεταχείριση των Αναπληρωτών. Δυστυχώς οι αναπληρωτές αντιμετωπιζονται ως εκπαιδευτικοι β κατηγορίας.

Δημήτρης
|

Και για πρώτη φορά οι προσλήψεις των αναπληρωτών έγιναν από τους προσωρινούς πίνακες, με εκατοντάδες ενστάσεις να εκκρεμούν και που δεν γνωρίζουμε πότε θα καταφέρει να τις ελέγξει ο ΑΣΕΠ. Ποιος θα δικαιώσει όσους δεν προσλήφθηκαν ή προσλήφθηκαν σε απομακρυσμένη περιοχή, όταν θα εμφανιστούν οι σωστοί διορθωμένοι πίνακες ;

Χαρά
|

Οι αλλαγές δε γίνονται από τη μια μετά στην άλλη αλλά παρόλο το δύσκολο πεδίο της πανδημίας οι διορισμοί έτρεξαν γρήγορα και δε μεγάλο αριθμό. Το να φτάσουμε να μην χρειάζεται καν η παρουσία μας η να μειωθεί εντελώς η γραφειοκρατία είναι ζητούμενο αλλά και από εμάς τους εκπαιδευτικούς ζητάνε νέα μεθοδολογία και όχι παραδοσιακό μάθημα. Ας κάνουμε και μες αυτοκριτική και ας σταματήσουμε τη γκρίνια.

Μαρία
|

Ούτε στο σχολείο του γιου μου, β λυκείου κάνουν αρχαία κατεύθυνσης. Δεν μπορούν να ενεργοποιήσουν τις υπερωρίες. Ποιος έχει την ευθύνη λίγη σημασία έχει μπροστά στο ποιος την πληρώνει. Δυστυχώς οι τοποθετήσεις των καθηγητών και γενικότερα η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού δε λαμβάνει υπόψιν παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια. Αυτά!

Μια ιστορία
|

Σε σχολείο Α τοποθετείται αναπληρωτής 1/9.
10/9 διατίθεται σε άλλο σχολείο Β με περισσότερα μόρια. 10/9 κάνει αίτηση για άδεια ειδικού σκοπού ευπαθούς ομάδας. (όπως νομίμως δικαιούται). Όμως με δοσμένη την άδεια μετακινείται πάλι στο αρχικό σχολείο Α.
Το σχολείο Α ξαναδηλώνει το κενό, αλλά η ΔΔΕ δηλώνει ότι δεν μπορεί να καλυφθεί από τη 2η σειρά αναπληρωτών καθώς πρέπει να καλυφθεί από τριμηνιτη, αφού οφείλεται σε άδεια λόγω κόβιντ, η οποία πιστώνεται στο αρχικό σχολείο. Το κενό του άλλου σχολείου Β, με τα πολλά μόρια, καλύπτεται. Το σχολείο Α καίγεται καθώς οι ώρες που λείπουν είναι του προσανατολισμού Γ Λυκείου και δεν μπορούν να καλυφθούν εκ των ενόντων.
Τελικώς τοποθετείται στο σχολείο Α τριμηνίτης προχθές.
Ωστόσο, ο τριμηνίτης (που θα αναπλήρωνε τον αναπληρωτή) θα κάνει και αυτός αίτηση άδειας (όχι ευπαθών ομάδων, γονικής).
20 Οκτωβρίου και το σχολείο Α δεν κάνει ακόμα κατεύθυνση στο συγκεκριμένο μάθημα.

Ανδρέας
|

Δεν φτάνουν οι ανακοινώσεις για θέμα εντυπωσιασμού αλλά και η αυτονόητη έναρξη των σχολείων με όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό εκεί (μόνιμοι - αναπληρωτές).

Αυτό που δεν κάνει όμως το υπουργείο είναι να μειώσει τη γραφειοκρατία και να ενισχύσει της ΔΔε και Δπε με προσωπικό μόνιμο (διορισμοί Διοικ προσ. έχει να γίνει από το 1984!! )

Και όμως αν δεν το γνωρίζετε, ο κάθε αναπληρωτής ή μόνιμος πρέπει να περαστεί πολλαπλές φορές καθώς αλλάζουν οι αποφάσεις τοποθέτησης, διάθεσης, συμπλήρωσης ωραρίου σε πολλαπλά συστήματα -- γραφειοκρατία στην εκατοστή δύναμη!!!!!!!!!

Εργάνη (που πρέπει να γίνει σε μία ημέρα όταν παρουσιάζονται ή απολύονται οι αναπληρωτές - ποιος αντέχει να περάσει 100-300 άτομα σε μια ημέρα; Μετά η καρτέλα κλειδώνει και θέλει αλληλογραφία με τον ΟΑΕΔ..= γραφειοκρατία!!!)
και αν ο αναπληρωτής καταχωρείται (εργάζεται) πρώτη φορά θέλει όλα τα στοιχεία πληκτρολόγηση !!

b-glossa...πρόγραμμα μισθοδοσίας αναπληρωτών ΕΣΠΑ. ένα μη ολοκληρωμένο σύστημα που απαιτεί να περνάς του κόσμου τα στοιχεία για κάθε αναπληρωτή και καθημερινά να ενημερώνεις με άδειες, απουσίες, απεργίες, αλλαγές σε ΜΚ και συνάφειες μεταπτυχιακών! και κάθε χρόνο πρέπει να ξαναγίνεται υπολογισμός της προϋπηρεσίας !! με όλα τα χαρτιά από την αρχή!!! καθώς ο φάκελος αναπληρωτή δεν τον ακολουθεί στον επόμενο διορισμό του!!! και η προϋπηρεσία στο ΟΠΣΥΔ δεν θεωρείται επίσημη!!!! (τζάμπα ηλεκτρονική καταγραφή!!)

ΟΠΣΥΔ καταγραφή υπηρετήσεως και προγ/τος αναπληρωτή, πρόσληψη, απόλυση και όχι επίσημη καταγραφή προϋπηρεσίας!! Πολύωρες καταχωρήσεις για καθένα.

my-school καταγραφή πορείας τα στοιχεία, την εμφάνιση, την απόλυση και το πρόγραμμα και τις άδειες του αναπληρωτή!!! (ξανά και ξανά τα ίδια στοιχεία)

apografi καταχώρηση πρόσληψης, απόλυσης (ξανά όλα τα στοιχεία από την αρχή)!!!

και πόσα ακόμα που ξεχνάω..Ελλάδα το μεγαλείο σου στη καταπολέμηση της γραφειοκρατίας!

από την ιστορία ... της εκπαίδευσης
|

Από το 1937 (με τον ΑΝ 453/1937) ιδρύθηκε το Πρότυπο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καισαριανής με διευθύντρια τη Ρόζα Ιμβριώτη και ΜΟΝΙΜΟ προσωπικό. Οι οργανικές θέσεις στην ειδική αγωγή καλύπτονταν με μετάθεση από τη γενική αγωγή και πριν τα μνημόνια (στην πρωτοβάθμια τουλάχιστον εκπαίδευση) ήταν όλοι μόνιμοι με διετή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή από το Μαράσλειο Διδασκαλείο η οποία μετεκπαίδευση λειτουργούσε από τη δεκαετία του '70.
ΑΡΑ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ:
"Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας γίνανε μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας!"

Περσα
|

Εξ αποστάσεως ανάληψη κάναμε και διοριστήκαμε γρήγορα φέτος. Η αλήθεια να λέγεται.

Τάσος
|

Για πρώτη φορά στην ειδική αντιστοιχεί ένας προς έναν. Δεν ξανάγινε! Είναι αλήθεια ότι οι διορισμοί ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο.

@Μαρία Δρίβα
|

Ούτε με gps...

....
|

Η άδεια πατρότητας πότε θα ψηφιστεί; Δύο μέρες μόνο είναι ντροπή..

Μαρία Δρίβα
|

Ας έρθει μια βόλτα η κυρία Κεραμεως από τα σεισμόπληκτα σχολεία του Αιγάλεω να δει αν υπάρχουν καθηγητές και δάσκαλοι και μετά να βγει να κάνει δηλώσεις.

σοβαρά; τηλεφωνικά και οι αναπληρωτές;
|

ολοκληρώθηκαν λογικά και δίκαια οι μεταβολές μονίμων εγκαίρως ; ΟΧΙ ! ποιον δουλεύεις; τη βουλή μάλλον . άλλους όχι, μάλλον εξαγριώνεις παροικούντες ιερουσαλήμ και πέριξ. αίσχος

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ