Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Ανησυχία των ευρωβουλευτών για την άνιση πρόσβαση στη σχολική εκπαίδευση, λόγω πανδημίας

Οι ευρωβουλευτές κατακρίνουν την έλλειψη συντονισμού και ανταλλαγής βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών κατά τη διάρκεια της κρίσης
Δημοσίευση: 22/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι ευρωβουλευτές με ψήφισμα που εξέδωσαν (σ.σ. με 593 ψήφους υπέρ, 58 κατά και 36 αποχές)  εκφράζουν τη λύπη τους για τις «σοβαρές αποκλίσεις» στην μάθηση ανά την ΕΕ κατά την περίοδο των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, καθώς το 32% των μαθητών σε ορισμένα κράτη μέλη δεν είχαν πρόσβαση στην εκπαίδευση για αρκετούς μήνες.

Φοβούνται ότι το γεγονός αυτό θα μειώσει τις μελλοντικές εισοδηματικές προοπτικές μιας ολόκληρης γενιάς και θα επηρεάσει αρνητικά την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα στο σύνολό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επομένως, τονίζεται στο ψήφισμα, το κλείσιμο του ψηφιακού χάσματος πρέπει να αποτελέσει πρωταρχικό μέλημα, με την Επιτροπή να δίνει προτεραιότητα στις επενδύσεις σε ζητήματα συνδεσιμότητας και εξοπλισμού, ιδίως σε απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές, καθώς και στην καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και βοηθών εκπαίδευσης σε σχέση με την χρήση της νέας τεχνολογίας.

Ενίσχυση των επενδύσεων για την αντιμετώπιση του δεύτερου κύματος

«Πολλές χώρες εξακολουθούν να είναι απροετοίμαστες ενώπιον του δεύτερου κύματος που πλήττει αυτήν την στιγμή την Ευρώπη. Πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διασφαλιστεί η πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση και κατάρτιση για όλους, και γι' αυτό χρειάζεται να επενδύσουμε. Λυπούμαστε βαθιά που το Συμβούλιο προτείνει περικοπές σε προγράμματα που υποστηρίζουν την εκπαίδευση και την κατάρτιση. Επαναλαμβάνουμε το αίτημα για τριπλασιασμό του προϋπολογισμού του Erasmus+ και ενθαρρύνουμε τα κράτη μέλη να αυξήσουν σημαντικά τις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση. Η Επιτροπή πρέπει να δώσει προτεραιότητα στις επενδύσεις στην εκπαίδευση στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης», δήλωσε ο Victor Negrescu (Σοσιαλιστές, Ρουμανία), μιλώντας εξ ονόματος της επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του ΕΚ κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια του ΕΚ πριν από την ψηφοφορία.

Φιλόδοξο όραμα για τον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης

Οι ευρωβουλευτές κατακρίνουν επίσης την έλλειψη συντονισμού και ανταλλαγής βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών κατά τη διάρκεια της κρίσης και δηλώνουν ότι η ΕΕ θα πρέπει να είναι πιο ενεργή στον συντονισμό μεταξύ των κρατών.

Πρότειναν την δημιουργία μιας πλατφόρμας για την ανταλλαγή πρακτικών μεταξύ των κρατών μελών και ζήτησαν την μετατροπή του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης «από ένα χαλαρό όραμα βασισμένο σε γενικές αρχές σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα εργασίας».

«Χαιρετίζουμε τη δέσμη μέτρων για την εκπαίδευση που πρότεινε η Επιτροπή στα τέλη Σεπτεμβρίου, ωστόσο αυτή αποτελεί μόνο το πρώτο βήμα. Είναι πλέον καιρός το όραμα για έναν Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης και ένα ανανεωμένο σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση να υποστηριχθούν από συγκεκριμένα μέτρα και την απαραίτητη χρηματοδότηση», δήλωσε η εισηγήτρια Sabine Verheyen (ΕΛΚ, Γερμανία) μετά την ψηφοφορία.

Σημείωση  

Σύμφωνα με την UNESCO, ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου κατά την διάρκεια της πρώτης περιόδου της κρίσης του COVID-19, η πρόσβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση ήταν περίπου στο 90%, ενώ το 10% των μαθητών παρέμενε αποκλεισμένο από τη μάθηση. Λιγότερο από το 25% των χωρών χαμηλού εισοδήματος έχουν στην διάθεση τους κάποια μορφή εξ αποστάσεως μάθησης.

Σχόλια (5)

 
Μαρία
22 Οκτ 2020 12:21

Οι ευρωβουλευτές ας τονίσουν και τις διάφορες ανάμεσα στα ευρωπαϊκά σχολεία και τα υπόλοιπα σχολεία της Ευρώπης από όλες τις απόψεις. Ας ξεκινήσουν από εκεί αν θέλουν.

 
maria
22 Οκτ 2020 14:14

Υποκρισία . Από το 1970 ο Bourdieu έχει γράψει για τις εκπαιδευτικες ανισότητες ως απόρροια άνισου πολιτισμικού και κοινωνικού κεφαλαίου .
Οι πολιτικες ελιτ έχουν πρόσβαση στο IB, μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο E.B και στο γαλλικό.Τ ο δεύτερο απείρως δυσκολότερο.

Τηλεκπαίδευση: Η unesco έχει προτείνει πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης για τις οικονομικά ασθενέστερες χώρες, πρόσφυγες κλπ, υπάρχουν επίσης πλατφόρμες που μετατρέπουν παλιά κινητά σε smartphone.

Το ΥΠΑΙΘ δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για αυτές, ούτε η προηγούμενη ηγεσία.
Εδώ δεν ενδιαφέρθηκαν για την υποστήριξη του ΠΣΔ, παρά για τη συστηματική απαξίωσή του.

 
Maria
22 Οκτ 2020 16:17

Κροκοδείλια δακρυα.
Η unesco ειχε προτείνει στην ιστοσελιδα της πλαρφορμες κ προγράμματα για εξ αποστασεως των προσφυγων κ των ασθενέστερων ομαδων: πρόσφυγες, αδυνατουντες , κλπ.
Υπαρχουν πλατφορμες που κανουν seeder τον υπολογιστή του εκπαιδευτη κ δε χρειάζεται internet ο εκπαιδευομενος.
Εφαρμογες που μετατρεπουν παλια κινητά σε smartphones.

Τι αξιοποιησε το ΥΠΑΙθ? Τπτ.Ουτε κ οι προηγουμενοι.
Τεχνολογικος τρωγλοδυτισμος.

Οι ανισοτητες επισης ειναι απορροια κ των ανισοτητων σε πολιτισμικο κ κοινωνικο κεφάλαιο.

Οι ελιτ προσβλεπουν στο IB.

Ή στο γαλλικο.
Περιμενουμε στατιστικα στοιχεια ανα χωρα, προελευση κ οικονομια.
Μια πληρη μελετη

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ