Placeholder

ΙΕΚ

Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ θα εισάγονται στα Πανεπιστήμια με ρύθμιση Ν. Κεραμέως

Προϋπόθεση για την συμμετοχή στις κατατακτήριες θα αποτελεί η απόκτηση της πιστοποίησης , μέσω εξετάσεων που διενεργεί ο ΕΟΠΠΕΠ
Δημοσίευση: 22/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ρύθμιση με την οποία  θα δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους των ΙΕΚ να εισάγονται, υπό προϋποθέσεις, στα Πανεπιστήμια ετοιμάζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.   

Ειδικότερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos, η νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει:

Α. Κατατακτήριες εξετάσεις για τους αποφοίτους των ΙΕΚ

Β. Προϋπόθεση για την συμμετοχή στις κατατακτήριες θα αποτελεί η απόκτηση της πιστοποίησης , μέσω εξετάσεων που διενεργεί ο ΕΟΠΠΕΠ.

Γ. Τους όρους για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΙΕΚ, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, θα ορίζουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια.

Δ. Τα ΙΕΚ από την άτυπη εκπαίδευση εντάσσονται στην τυπική.

Επίσης με τον ίδιο νόμο θα καταργηθεί ο νόμος για τα διετή  Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.) των Πανεπιστημίων  ο οποίος με δύο συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις βρίσκεται για δεύτερη χρονιά σε αναστολή.

Ετικέτες: 
ΙΕΚ

Σχόλια (105)

 
ΕΛΕΝΗ
25 Φεβ 2021 20:18

Σε αυτή τη χώρα δεν μας νοιάζει τελικά να παμε μπρόστα μας νοιάζει μόνο να ''ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα''!!!! Αναπληρωτής καθήγητης γράφει πιο πάνω οτί είναι απαράδεκτο γιατί μάλλον θίχτηκε!!!
Έχω δώσει πανελλήνιες και πέρασα σε ΑΕΙ λοιπόν αποφοίτησα και αποφάσισα να πάω σε ΙΕΚ αλλάζοντας πορεία και ναι πήρα και την κρατική πιστοποίση και δηλαδή τώρα που δεν μου έφτασε το ΙΕΚ θέλετε να μου πείτε οτι το σωστό είναι να ξαναδιαβάσω αρχαία ελληνικά για να περάσω στα ΤΕΦΑΑ και όχι να διαβάσω εγω και οποιος αποφοιτος ΙΕΚ 3 μαθήματα σχετικά με τη σχολή που θα περάσω ;!!! Έχοντας περάσει απ όλα τα στάδια δικαίως θεωρώ οτι μπορώ να εκφέρω την άποψη μου και να πώ οτί το σύστημα των πανελληνίων ήταν ανέκαθεν φαύλο σας παρακαλώ μην εμποδίζετε την ανάπτυξη και την εξέλιξη του συστήματος με τις αδικαιολογητα εγωιστικες σας αποψεις και εσεις ΚΥΡΙΕ αναπληρωτή καθηγητή Δ.Π.Θ ελπίζω να αλλάξετε επάγγελμα καθώς είναι φανερό οτί θέλετε το καλό των υπολοίπων αρκεί να μην είναι καλύτερο απ το δικό σας!!!!

 
Υποχρεωτική γενική και ενιαία 14χρονη Εκπαίδευση
18 Δεκ 2020 17:54

Ακριβώς επειδή η τεχνολογία και η αγορά εργασίας θα είναι διαφορετικές το 2050, πρέπει από τώρα να αναδιαμορφώσουμε τη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση.

Με τη μεταφορά της επαγγελματικής κατάρτισης και τεχνικής εξειδίκευσης σε ηλικίες 18 έως 20 ετών θα πετύχουμε τα παιδιά που θα γεννηθούν αυτή τη δεκαετία να έχουν όλα τα εφόδια (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο) σε περίπτωση που θέλουν να προχωρήσουν πιο μετά σε άλλου τύπου ακαδημαϊκές σπουδές, που απαιτούν κριτική και αναλυτική σκέψη.

Εξάλλου, πλέον σε όλες τις θέσεις εργασίας εκτιμούν την ικανότητα αφομοίωσης και διαχείρισης πληροφορίας, μια δεξιότητα που καλλιεργείται μόνο μέσα από ένα πρόγραμμα μαθημάτων που δίνει έμφαση στην γενική παιδεία. Δε θα έχει κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα ο σημερινός νέος εαν από τα 17 του ασχολείται με Ψυκτικές Εγκαταστάσεις και Λογιστικά Φύλλα αντί να διαβάζει Φυσική, Στατιστική και Ιστορία.

Οι σημερινοί 15χρονοι θα εργάζονται μέχρι τα 70 τους, αδύνατον να παραμείνουν ανταγωνιστικοί χωρίς εφόδια για δια βιου μάθηση. Δε χρειαζόμαστε ΕΠΑΛ, χρειαζόμαστε τριετή ΙΕΚ, που θα δέχονται αποφοίτους Λυκείου και θα προσφέρουν τη δυνατότητα συνέχισης των σπουδών.

@Δημόσια ΙΕΚ όχι ΕΠΑΛ
06 Δεκ 2020 01:06

Ωστόσο, μπαίνουμε στον κόσμο της εξειδίκευσης. Δεν γίνεται να λέμε ότι συμπορευόμαστε με τον υπόλοιπο κόσμο χωρίς να έχουμε εξειδικευμένους εργάτες και επιστήμονες.

Αν το σχέδιο της χώρας είναι όντως να βγει από την κρίση και να μη πέσει ξανά σε άλλες, κρίνεται απαραίτητο να υπάρχουν τα εργατικά χέρια (της υψηλής εξειδίκευσης), ώστε να μη καταλήξει η αξία της χώρας να υπάγεται αποκλειστικά ως το καλοκαιρινό θέρετρο της Ευρώπης και κατ' επέκταση του κόσμου ...

 
Απόφοιτος ΙΕΚ
18 Δεκ 2020 15:15

Είναι εντυπωσιακο πως κάποιοι από τους σχολιαστές σχολιάζουν χωρίς να έχουν ιδέα ιδέα για το τι λέει το συγκεκριμένο άρθρο!Κάποιοι αντιδρούν γιατί θεωρούν ότι είναι απλά μια ρύθμιση για να ευνοήσει τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών ΙΕΚ, ενώ στο άρθρο δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων ΙΕΚ άρα "ευνοούνται" και τα δύο.Αλλοι έχουν την εντύπωση ότι στα ΙΕΚ φοιτούν μαθητές με απολυτήριο γυμνασίου ενώ το άρθρο είναι ξεκάθαρο στο ότι προϋπόθεση για να έχει κάποιος απόφοιτος ΙΕΚ το δικαίωμα σε κατατακτήριες εξετάσεις για εισαγωγή σε ΑΕΙ, είναι να είναι κάτοχος απολυτηρίου λυκείου.Οι περισσότεροι αγνοούν το γεγονός ότι οι απόφοιτοι ΙΕΚ για να πάρουν κρατική πιστοποίηση πρέπει να δώσουν εξετάσεις ανάλογης αυστηρότητας και απαιτήσεων με τις πανελλαδικές.Και το τραγικό βέβαια είναι κάποιοι "φοιτητές" που οργίζονται για την υποβαθμίση των σχολών τους με την είσοδο (μετά από εξετάσεις) αποφοίτων ΙΕΚ ενώ προφανώς θεωρούν λογικό, δίκαιο (;), να έχουν ως συμφοιτητές άτομα που σκόραραν στις πανελλήνιες 3 μέσο όρο!!!Ο παραλογισμός στο ελληνικό μεγαλείο του!!

 
Έλενα
18 Δεκ 2020 15:03

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι πρόβλημα υπάρχει στο να δίνουν οι απόφοιτοι ΙΕΚ διετούς φοίτησης (κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου, κάτοχοι κρατικού πιστοποιητικού σπουδών) εξετάσεις σε τρία μαθήματα για να εισαχθούν σε πανεπιστήμια;Από την στιγμή που τα εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι καθορισμενά και άρα ελεγχόμενα από τα πανεπιστήμια, ο μέσος όρος των υποψηφίων θα πρέπει να είναι 10 και για τα τρία μαθήματα (σε κανένα δηλαδή να μην πέφτει κάτω από την βάση) και θα εισέρχονται τελικά μόνο όσοι έχουν την καλύτερη βαθμολογία.Δηλαδη για κάποιους εδώ μέσα είναι λογικό να εισέρχεται σε ΑΕΙ μαθητης με μέσο όρο 2; Πράγματικα είναι να απορεί κάποιος...

 
@Δημόσια ΙΕΚ όχι ΕΠΑΛ
06 Δεκ 2020 01:06

Αν πάρεις τα δεδομένα και κάνεις κάποιες παραδοχές το ποσοστό είναι πάνω από 10%. Ο πληθυσμός της χώρας είναι 10,72 εκ και οι εισαχθέντες στα ΑΕΙ από το 2000-2020 είναι ~1,466 εκ + (παραδοχή, αν και πιστεύω πως είναι μεγαλύτερο ας) ότι το 10% απ' αυτούς δεν πήρε πτυχίο, τότε το ~13.7% έχουν πάρει πτυχίο.
Ωστόσο, μπαίνουμε στον κόσμο της εξειδίκευσης. Δεν γίνεται να λέμε ότι συμπορευόμαστε με τον υπόλοιπο κόσμο χωρίς να έχουμε εξειδικευμένους εργάτες και επιστήμονες. Πριν κάτι χρόνια έκλεισαν πάρα πολλές βιοτεχνίες και μπήκαν εργατικά χέρια (χαμηλής εξειδίκευσης) στις βιομηχανίες. Σε 10 με 20 χρόνια από τώρα, τα πράγματα θα αυτοματοποιηθούν περισσότερο, τα εργατικά χέρια χαμηλής εξειδίκευσης δεν θα υπάρχουν στα εργοστάσια και στις μεγάλες αλυσίδες( fastfood, cafes κλπ).
Όλοι αυτοί δεν είναι άξιοι για ένα καλύτερο μέλλον ή μήπως έπρεπε να σκάσουν ένα 10χίλιαρο στα κολέγια για να γίνουν; Αν το σχέδιο της χώρας είναι όντως να βγει από την κρίση και να μη πέσει ξανά σε άλλες, κρίνεται απαραίτητο να υπάρχουν τα εργατικά χέρια (της υψηλής εξειδίκευσης), ώστε να μη καταλήξει η αξία της χώρας να υπάγεται αποκλειστικά ως το καλοκαιρινό θέρετρο της Ευρώπης και κατ' επέκταση του κόσμου ...

 
Αλεξανδρος
25 Νοε 2020 19:48

Παιδιά καλησπέρα! Θα ήθελα να μάθω ποτέ θα ξεκινήσει όλο αυτό, γνωρίζει κανείς; Ποια είναι η διαδικασία δηλαδή από τη στιγμή που θα πάρεις την πιστοποιηση

 
Απόφοιτη ιεκ
15 Νοε 2020 14:20

Είμαι απόφοιτη ιεκ στο τμημα βοηθός εργοθεραπείας. Για ότι πω ισχύει και για άλλες ειδικότητες. Λοιπόν παιδιά...Για να μπεί κάποιος στο πανεπιστήμιο απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει έχει δώσει και περάσει επιτυχώς στις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ. Και για να περάσει πρέπει να ματώσει στο διάβασμα. Οι ερωτήσεις είναι ερωτήσεις τις οποίες βάζουν και στα ΤΕΙ. Αυτο είναι επιβεβαιωμένο και απο τους καθήγητες μας και απο επαγγελματίες της ειδικότητας του έχουν δει τις ερωτήσεις. Για να περάσει κάποιος λοιπόν όχι μονο πρέπει να έχει τελειώσει τα δυόμισι χρόνια του ιεκ. Αλλα να εχει επισης κάνει και τον άθλο να πάρει πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ. Που σήμαίνει οτι δεν θα μπαίνει οποιοσδήποτε άσχετος. Θα μπαίνουν όσοι ενδιαφέρονται πργαματικα και έχουν πολλές γνώσεις στο αντικείμενό τους..Υπάρχουν ασφαλώς και άσχετοι που τελείωσαν ιεκ. Αλλα ουτέ καν σκέφτηκαν να δωσουν ΕΟΠΠΕΠ ή κι αν έδωσαν δεν πέτυχαν. Και υπάρχουν και τα παιδιά που μπαίνουν με πανελλήνιες αλλα δεν έχουν καμία σχέση με την ειδικότητα που τελικά θα ακολουθήσουν...Τα συμπεράσματα δικά σας... Πάντως προσωπικά πιστεύω οτι και στις δύο περιπτώσεις αξίζει η ευκαιρία για σπουδές σε πανεπιστήμιο.

 
albatros
13 Νοε 2020 22:49

Μην τσακωνεσται αδικα απο επαλ ιεκ τει αει ολοι 600 ευρω στη καλυτερη περιπτωση

 
Παράλογο;
02 Νοε 2020 18:59

Δηλαδή ανακαλύφθηκε ένα παράθυρο για να μπαίνουν κάποιοι από τα ιδιωτικά ΙΕΚ στα ΑΕΙ! Αν αξίζουν γιατί δεν ξαναδίνουν εξετάσεις πανελλαδικές; Για να γίνει κατάταξη στα ΑΕΙ έπρεπε κάποιος να ολοκληρώσει σπουδές στο ίδιο επίπεδο, όπως ήταν λογικό. Η φιλοσοφία και ο τρόπος (ύλη και μεθοδολογία) είναι τελείως διαφορετική στην τυπική εκπαίδευση από αυτή των ΙΕΚ. Μετά την εξίσωση των ιδιωτικών κολεγίων με τα ΑΕΙ, καινούρια είσοδος από το παράθυρο! Ωραία! Περάστε κόσμε... το καφενείον η Ελλάς!

 
Γιώργος
02 Νοε 2020 10:55

@Γιάννης συμφωνώ και επαυξάνω με τις προτάσεις σου!

 
Δημόσια ΙΕΚ όχι ΕΠΑΛ
30 Οκτ 2020 16:39

Χρειάζονται προτεραιότητες και μόνο σίγουρο είναι ότι η επαγγελματική εκπαίδευση δεν έχει θέση στη Β'θμια. Η κινητικότητα προς τα ΑΕΙ αφορά ποσοστό λιγότερο του 10%

 
Ενιαία Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέχρι το Λύκειο
30 Οκτ 2020 15:52

Τα ΙΕΚ σαφώς πρέπει να αναβαθμιστούν και να ενταχθούν ως επαγγελματική εκπαίδευση στην Τριτοβάθμια. Ξεκάθαρος διαχωρισμός: τα ΑΕΙ για ακαδημαϊκή εκπαίδευση, στην οποία θα έχει πρόσβαση και ένα ποσοστό αποφοίτων από ΙΕΚ με 1 έτος ως foundation year.

Λύσεις υπάρχουν, αρκεί το Υπουργείο να μεριμνήσει για την ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας και κυρίως της Δευτεροβάθμιας *Γενικής* Εκπαίδευσης. Εκεί ξεκινούν όλα - τα παιδιά να πηγαίνουν από το Νηπιαγωγείο στο Λύκειο σε σχολεία που να τους δίνουν σωστές βάσεις σε όλα τα μαθήματα (Μαθηματικά και Φυσική, Χημεία, Πληροφορική, Βιολογία κ.α., Γλώσσα και Ιστορία, Λογοτεχνία κ.α., Ξένες Γλώσσες και Ευρωπαϊκή Ιστορία, Καλλιτεχνική και Φυσική Αγωγή).

Αν φτιαχτούν τα σχολεία τα υπόλοιπα μετά θα είναι εύκολα - πχ. δε θα λειτουργούν ΕΠΑΛ ως μόνη διέξοδος για αδύναμους μαθητές αλλά ως πραγματική επαγγελματική επιλογή.

Τα Δημόσια ΙΕΚ σαφώς πρέπει να ενισχυθούν ώστε να δέχονται ενήλικες (20 έως 45 ετών) κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου.

 
Γιάννης
30 Οκτ 2020 09:36

Τα ΙΕΚ όπως όλα στην Ελλάδα ιδρύθηκαν με λάθος τρόπο. Στο εξωτερικό είναι ο προθάλαμος για το Πανεπιστήμιο (HND, Associate degree κλπ) και έχουν το ίδιο πρόγραμμα σπουδών με τα δυο πρώτα έτη του αντοίστιχου τμήματος ΑΕΙ. Εδώ έχουν την ύλη των ΤΕΛ και των ΤΕΣ (πολύ σεβαστός ο ρόλος τους δεν το λέω για να τα υποτιμήσω) και ανήκουν και αυτά ουσιαστικά στην δευτεροβάθμια. Εγώ προτείνω αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών στο επίπεδο των ΑΕΙ/ ΑΤΕΙ και μετά την πιστοποίηση να εισάγονται με κάποιες προυποθέσεις στο επόμενο εξάμηνο σύμφωνα με τα ECTS που έχουν.

 
Τραγικότατοι όλοι σας
27 Οκτ 2020 18:59

Γιατί απευθείας τέτοιες αντιδράσεις; Ηρεμήστε! Οι κατατακτήριες δεν σημαίνει δηλώνω συμμετοχή και το ίδρυμα θα πάρει από τους 40 τους 10. Άμα κρίνει ότι κανένας δεν έγραψε καλά, ΕΧΕΙ το δικαίωμα να μην πάρει κανέναν. Για να περάσεις με κατατακτήριες πρέπει να αξίζεις την θέση, είναι κάτι που το "κατακτάς" με την αξία σου. Αλλά, ΕΣΤΩ ότι κάποιος, κάπου, κάποτε περάσει χωρίς να το αξίζει, πόσο θα αντέξει σε μια πολύ πιο δύσκολη και θεωρητική ύλη; Σκεφτείτε προτού γράψετε, κάθε φορά τα ίδια. Τελικά, δεν είναι το υπουργείο ή οι συντεχνίες που δεν ενστερνίζονται καινούργιους νόμους, είναι ο κόσμος.
ΥΓ: Δεν φοίτησα, δεν φοιτώ και δεν έχω σκοπό να φοιτήσω σε ΙΕΚ.

 
@Αναπληρωτής καθηγητής Δ.Π.Θ
27 Οκτ 2020 10:33

"έδωσαν Πανελλήνιες και πέρασαν στα πανεπιστήμια χωρίς να τους αναγνωριστεί ή να τους χαρισθεί τίποτα. " !!!!!!
όταν μπαίνουν ...με 2.050 μόρια σύγουρα δεν τους χαρίσθηκε τίποτα.

 
Ενοποίηση Δευτεροβάθμιας
27 Οκτ 2020 04:54

Σωστά θεσμοθετείται η κινητικότητα, τα ΙΕΚ να ενταχθούν στην Τριτοβάθμια ως ιδρύματα τυπικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (διετείς σπουδές ειδικότητας και γενικές γνώσεις). Το Γενικό Λύκειο να γίνει επιτέλους Υποχρεωτικό για όλους, μόνο έτσι θα υπάρχει πρόοδος στον 21ο αιώνα - φτάνει με την πολυδιάσπαση της Δευτεροβάθμιας, λες και ζούμε στο 1920.

Δε θα γεμίσουν οι σχολές αποφοίτους ΙΕΚ, υπάρχουν ΙΕΚ μαγειρικής, αισθητικής, ηλεκτρολογίας που καλύπτουν άλλες ανάγκες - αν ομως 10-15 απόφοιτοι θέλουν ας μπορούν να προχωρήσουν.

Τα προβλήματα στα ΑΕΙ είναι τα 400 και πλέον τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που ιδρύθηκαν σε όλη την επικράτεια και λειτουργούν χωρίς σχέδιο όχι το 5% των εισακτέων από άλλες κατηγορίες όπως τα ΕΠΑΛ.

 
ΑΠΌΦΟΙΤΟΙ ΙΕΚ ΕΝΩΘΕΙΤΕ
27 Οκτ 2020 00:21

Αγαπητοί, θα ήθελα να σκεφτείτε, όλοι εσείς που είστε ενάντια στην απόφαση αυτή, την άποψη που θα είχατε αν βρισκόσασταν στη θέση των αποφοίτων ιεκ. Αν για Χ, ψ λόγους δεν περνούσατε με τις πανελλήνιες εκεί που είχατε στόχο; αν πηγαινατε σε ιεκ με σκοπό την άμεση εργασία με ειδικότητα; αν θέλατε να συνεχίσετε τις σπουδές σας στην Ελλάδα και δεν σας το επέτρεπε το σύστημα;; προσωπικά μιλώντας είμαι περήφανη για το ιεκ που τελείωσα με άριστο βαθμό, για την πιστοποίηση που έλιωσα για να καταφέρω να γράψω, για τους καθηγητές μου που με παρότρυναν να συνεχίσω τις σπουδές μου και να μην το αφήσω... Επιτέλους τώρα θα μπορώ να συνεχίσω τις σπουδές μου, να πάρω περισσότερες γνώσεις, να δώσω καινοτόμες ιδέες, να αποκτήσω καλύτερη εργασία.... Ευχαριστώ θερμά την Υπουργό και εύχομαι από την καρδιά μου να διεκπαιρεωσει αυτό το αίτημα. Όσο για τις αδικίες που λέτε...δεν το θεωρώ άδικο από τη στιγμή που δίνουμε και εξετάσεις πιστοποιήσης αλλά και κατατακτηριες.. Η αξία του καθενός θα φανεί στο πανεπιστήμιο και στη μετέπειτα ζωή του.. Το να βάζετε φραγμούς σε ανθρώπους που θέλουν να εξελιχθούν είναι ποταπό.

 
ΑΠΌΦΟΙΤΟΙ ΙΕΚ ΕΝΩΘΕΙΤΕ
26 Οκτ 2020 23:30

Αγαπητοί, θα ήθελα να σκεφτείτε, όλοι εσείς που είστε ενάντια στην απόφαση αυτή, την άποψη που θα είχατε αν βρισκόσασταν στη θέση των αποφοίτων ιεκ. Αν για Χ, ψ λόγους δεν περνούσατε με τις πανελλήνιες εκεί που είχατε στόχο; αν πηγαινατε σε ιεκ με σκοπό την άμεση εργασία με ειδικότητα; αν θέλατε να συνεχίσετε τις σπουδές σας στην Ελλάδα και δεν σας το επέτρεπε το σύστημα;; προσωπικά μιλώντας είμαι περήφανη για το ιεκ που τελείωσα με άριστο βαθμό, για την πιστοποίηση που έλιωσα για να καταφέρω να γράψω, για τους καθηγητές μου που με παρότρυναν να συνεχίσω τις σπουδές μου και να μην το αφήσω... Επιτέλους τώρα θα μπορώ να συνεχίσω τις σπουδές μου, να πάρω περισσότερες γνώσεις, να δώσω καινοτόμες ιδέες, να αποκτήσω καλύτερη εργασία.... Ευχαριστώ θερμά την Υπουργό και εύχομαι από την καρδιά μου να διεκπαιρεωσει αυτό το αίτημα. Όσο για τις αδικίες που λέτε...δεν το θεωρώ άδικο από τη στιγμή που δίνουμε και εξετάσεις πιστοποιήσης αλλά και κατατακτηριες.. Η αξία του καθενός θα φανεί στο πανεπιστήμιο και στη μετέπειτα ζωή του.. Το να βάζετε φραγμούς σε ανθρώπους που θέλουν να εξελιχθούν είναι ποταπό.

 
Μαρια
26 Οκτ 2020 22:49

Παλαιοθεν.....τα ειπες τελεια!!! Ακριβως ετσι!!!

 
Παλαιοθεν.....
26 Οκτ 2020 21:00

Από που να το πιάσεις ...Κρατικά ΙΕΚ εν έτη 1992-1993-1994-1995. Τότε που με 14.000 μόρια έμενες εκτος στις Πανελλαδικές. Και μπηκες στο Κρατικό ΙΕΚ με σειρά προτεραιότητας (μορίων). Και είχες καθημερινά υποχρεωτικά μαθήματα - με απουσίες-. Και τα μαθήματα διδάσκονταν από τους καθηγητές του ΤΕΙ της πόλης σου. Και το επίπεδο ήταν πολύ καλό. Και από τους 25 σπουδαστές το δίπλωμα λάμβαναν οι 5 που περνούσαν τις εξετάσεις πιστοποίησης - με διάβασμα-. Και βρήκαν δουλειές και κρατήθηκαν σ´ αυτές. Και μπήκαν με τον ΑΣΕΠ στο δημόσιο ως ΔΕ. Και παρέμειναν ΔΕ. Και μετά από χρόνια γέμισαν τα πάντα με φοιτητές και πτυχιούχους- σε κάθε πόλη και μεγάλο χωριό με 3500, 5500, 7500 μόρια και επίπεδο δάπεδο. Εύγε.

 
Αναπληρωτής καθηγητής Δ.Π.Θ
25 Οκτ 2020 22:16

Η ρύθμιση είναι απαράδεκτη. Ο μόνος τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ πρέπει να είναι οι πανελλήνιες (και οι σχετικές εξαιρέσεις με τα ανάλογα ποσοστά), καθώς και οι κατατακτήριες ΜΟΝΟ όμως για τους αποφοίτους ΑΕΙ, όπως ισχύει δηλαδή επιτυχώς τόσα χρόνια. Οτιδήποτε άλλο πέρα από παράνομο έιναι και βαθιά άδικο τόσο για τους φοιτητές και αποφοίτους των ΑΕΙ που έχουν δώσει ή θα δώσουν κατατακτήριες, όσο και για όσους αποφοίτους ΙΕΚ που διάβασαν από την αρχή, έδωσαν Πανελλήνιες και πέρασαν στα πανεπιστήμια χωρίς να τους αναγνωριστεί ή να τους χαρισθεί τίποτα. Η διαφορά ΠΕ και ΔΕ είναι τεράστια και αγεφύρωτη σε όλατ τα επίπεδα. Και οι δύο κατηγορίες είναι σημαντικές και απαραίτητες για την κοινωνία, φτάνει όμως τόσο με την ισοπέδωση όσο και με την υπερπαρωγή άνεργων πτυχιούχων.

 
George
25 Οκτ 2020 17:24

Η ρύθμιση αυτή απλώς δίνει το δικαίωμα σε κάποιους που το θέλουν, να δώσουν εξετάσεις και να προχωρήσουν αν μπορέσουν!!!
Γιατί όχι;

 
Σωστό αλλά περιττό
25 Οκτ 2020 16:35

Και γιατί κάποιος να δώσει κατατακτήριες; Ξαναδίνει πανελλήνιες. Ούτως ή άλλως με κατατακτήριες οι πιθανότητες είναι μηδενικές και μαθήματα δεν πρόκειται να τους αναγνωριστούν.

 
Μαρία Κ
25 Οκτ 2020 15:43

Εάν αυτή η ρύθμιση προχωρήσει θα πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στον τομέα της παιδείας τα τελευτάια χρόνια. Είναι απαράδεκτο να εξισώνονται απόφοιτοι πανεπιστήμιου ή έστω ΤΕΙ με απόφοιτους ΙΕΚ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έστω και πιστοποιημένους μέσω του διακιώματος των κατατακτηρίων. Ειλικρινά πιστεύω η ηγεσία του Υπουργείου να μη προχωρήσει σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο γιατί δεν θα βρεί απέναντι της μόνο τους πανεπιστημιακούς και τους φοιτητές, αλλά και πολλούς επαγγελματίες και εργαζόμενους. Εννοείται επίσης ότι θα κινηθούμε και νομικά σε περίπτωση που προχωρήσει αυτή η απαράδεκτη ρύθμιση.

 
Costas
25 Οκτ 2020 14:00

Τα ΙΕΚ πρέπει να καλύψουν το κενό των ΤΕΙ. Πρέπει να ενταχθούν στην τριτοβάθμια. Φυσικά και πρέπει οι πιστοποιημένοι διπλωματούχοι των ΙΕΚ να μπορούν να εισάγονται σε πανεπιστημιακές σχόλες αντίστοιχου τομέα με το δίπλωμα τους. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης ο κάτοχος του Διπλώματος των ΙΕΚ μπορεί να σπουδάσει από το δεύτερο ή και το τρίτο έτος σπουδών. Δεν μπορώ να καταλάβω το πρόβλημα που έχουν πολλοί εδώ μέσα !! Παράδειγμα η Κύπρος τα ΜΙΕΚ τα εντάσσει στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 
Να ενταχθούν τυπικά στην ανώτερη εκπαίδευση τα ΙΕΚ
25 Οκτ 2020 13:35

Τα ΙΕΚ ανήκουν ήδη στο επίπεδο 5 και εκεί θα παραμείνουν, κανένας δεν πρότεινε να πάνε στην 6, αυτό δεν γίνεται έτσι κι αλλιώς γιατί στην 6 ανήκουν τα Πανεπιστήμια. Εκτός αν γίνουν βαθμίδες 6Α και 6Β, πολύ αμφίβολο αυτό. Αυτό που φαίνεται να προωθείται κι είναι απόλυτα λογικά είναι μάλλον από αδιαβάθμητα να μπουν τυπικά στην ανώτερη εκπαίδευση (όχι ανώτατη). Αυτό είναι απόλυτα λογικό, με 2,5 χρόνια σπουδών μετά το Λύκειο. Επίσης δεν ξέρω γιατί γίνονται τόσο μεγάλο θέμα οι κατατακτήριες. Έτσι κι αλλιώς οι πανελλαδικές είναι απείρως ευκολότερες από τις κατατακτήριες, ειδικά στις περιζήτητες σχολές, και οι θέσεις στις δεύτερες απειροελάχιστες. Καλό θα ήταν οι θέσεις κατατακτηρίων από ΙΕΚ να είναι ξεχωριστές από αυτές των υπολοίπων για να μην υπάρχει συμφόρηση και αθέμιτος ανταγωνισμός. Είναι περίεργο που όσοι αντιτίθενται φαίνεται να προέρχονται από τα καταργημένα ΤΕΙ.

 
Τελικά, έχετε δίκιο.
25 Οκτ 2020 05:07

Τελικά, έχετε δίκιο. Το έψαξα το θέμα. Για να σπουδάσεις σε δημόσιο ή ιδιωτικό ι.ε.κ, χρειάζεται να είσαι τουλάχιστον απόφοιτος γενικού ή επαγγελματικού λυκείου ή απόφοιτος ΕΠΑ.Σ ή τεχνικού επαγγελματικού εκπαιδευτηρίου β κύκλου (τα τ.ε.ε δηλαδή που καταργήθηκαν και στην θέση τους ιδρύθηκαν τα επα.λ). Με τον νόμο του 2013. Ειλικρινά, δεν το ήξερα ότι άλλαξε ο νόμος το 2013. Εγώ θυμάμαι που έπρεπε υποχρεωτικά να πας μέχρι την πρώτη λυκείου. Μάλλον, αυτό ίσχυε πριν το 2013.

Μα γιατί να χρειάζεται απολυτήριο λυκείου τώρα για την φοίτηση στα ι.ε.κ; Δεν το καταλαβαίνω. Σε λίγο θα ζητάνε και πανελλαδικές εξετάσεις να δώσεις.
Θα πρέπει να δέχονται απόφοιτους γυμνασίου το λιγότερο, και όχι λυκείου.
Τα ι.ε.κ θα πρέπει να ανήκουν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο ίδιο επίπεδο με το λύκειο (επίπεδο 4).

Η γνώμη μου είναι ότι τα ιδρύματα που ανήκουν στο επίπεδο 5 (δηλαδή ανώτερη τριτοβάθμια εκπαίδευση, με 3 χρόνια σπουδές), θα πρέπει να εισάγονται σε αυτά τα ιδρύματα απόφοιτοι (τουλάχιστον) επαγγελματικού ή γενικού λυκείου (χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις). Στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (ανώτατη τριτοβάθμια) θα πρέπει να εισάγονται μόνο οι απόφοιτοι γενικού ή επαγγελματικού λυκείου, δίνοντας και πανελλαδικές εξετάσεις. Το πιο δίκαιο, αυτό δεν είναι; Ανάλογα με την ανωτερότητα του εκπαιδευτικού ιδρύματος, θα κατέχεις και τα κατάλληλα προσόντα πριν εισαχθείς στο εκπαιδευτικό ίδρυμα που θέλεις να εισαχθείς.

 
Φοιτητής
24 Οκτ 2020 23:04

Να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να δώσεις πανελλαδικές εξετάσεις και να είσαι (τουλάχιστον) απόφοιτος γενικού ή επαγγελματικού λυκείου. Επίσης, μπορείς να σπουδάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δίνοντας κατατακτήριες εξετάσεις, αρκεί να είσαι (τουλάχιστον) απόφοιτος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θα μπορέσεις να σπουδάσεις σε οποιοδήποτε τμήμα του πανεπιστημίου. Υπάρχει και το 10%. Υπάρχει και το 5%, όπου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εισάγονται οι απόφοιτοι επαγγελματικού ή γενικού λυκείου, χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτοί οι νόμοι υπάρχουν ήδη.

Ένας νέος νόμος που μπορεί να ιδρυθεί είναι ο εξής: η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιπλέον να γίνεται δίνοντας κατατακτήριες εξετάσεις, αρκεί να είσαι τουλάχιστον απόφοιτος γενικού ή επαγγελματικού λυκείου και απόφοιτος ι.ε.κ (έχοντας δίπλωμα από ι.ε.κ). Θα μπορείς να σπουδάσεις σε οποιοδήποτε τμήμα του πανεπιστημίου; Αυτό είναι ένα θέμα.

Να μπορείς (τουλάχιστον) να σπουδάσεις σε σχολή που είναι σχετική με την ειδικότητα που σπούδασες στα ι.ε.κ. Αν για παράδειγμα, κάποιος έχει σπουδάσει βοηθός νοσηλευτή, τότε να του δίνεται η δυνατότητα να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις (εξετάσεις πανεπιστημίου) για την εισαγωγή του σε οποιοδήποτε τμήμα των σχολών επιστημών υγείας.

 
@Εξέλιξη
24 Οκτ 2020 22:53

Άλλο εξέλιξη, άλλο ισοπέδωση υπάρχει τεράστια διαφορά. Η ρύθμιση αυτή έτσι κα προχωρήσει θα ισοπεδώσει ότι απέμεινε από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Να υπάρχουν και κάποια όρια όπως και με τα ΤΕΙ που έγιναν ΑΕΙ και άντε κάποια ΤΕΙ ειδικά της Αθήνας και του Πειραία όντως άξιζαν και πληρούσαν τις προυποθέσεις να γίνουν ΑΕΙ και με το παραπάνω, τα υπόλοιπα όμως από που κι ως που.
Ελπίζω η κυβέρνηση να μην διανοηθεί να προχωρήσει αυτή την ρύθμιση γιατι θα αποτελιώσει οτι δεν αποτελείωσε ο ΣΥΡΙΖΑ και σίγουρα οι αντιδράσεις ειδικά από τα πανεπισήμια και τους φοιτητές θα είναι πολύ έντονες.

 
Λέκτορας Εφαρμογών
24 Οκτ 2020 21:18

Αγαπητέ @Λέκτορας Εφαρμογών μην παραχαράσετε τα λόγια μου. Ποτέ δεν είπα οτι τα ΤΕΙ ήταν τα ίδια με τα ΙΕΚ. Αντιθέτως θεωρώ οτι το ¨χειρότερο¨ ΤΕΙ ήταν έτη φωτός καλύτερο από το καλύτερο ΙΕΚ. Η διαφορά ΤΕΙ με ΙΕΚ είναι χαοτική σε όλα τα επίπεδα (τα 2 έτη σπουδών παραπάνω είναι το λιγότερο). Αυτό που είπα είναι οτι τώρα που δεν υπάρχουν ΤΕΙ θα πρέπει τα ΙΕΚ να αναλάβουν το βάρος της τεχνολογικής εκπαίδευσης χωρίς όμως να ενταχθούν στη Τριτοβάθμια και διαφωνώ επίσης κάθετα με την ρύθμιση που θα δίνει την δυνατότητα εισαγωγής στους αποφοίτους ΙΕΚ στα ΑΕΙ μέσω κατατακτηρίων.
Την θεωρώ εντελώς λάθος ακριβώς γιατί το επίπεδο παρεχώμενης γνώσης στα ΙΕΚ με τα ΑΕΙ απέχει πάρα μα πάρα πολύ, ενώ εγείρονται και ζητήματα νομιμότητας και συνταγματικότητας, μιας και μιλάμε για διαφορετικές βαθμίδες εκαπίδευσης με διαφοετικό επίπεδο σπουδών βάση του εθνικού και ευρωπαικου πλαίσιου προσόντων.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ