Εγκύκλιος: Απουσίες στους μαθητές που λείπουν από τα διαδικτυακά τμήματα

Οδηγίες για τη δημιουργία και λειτουργία των διαδικτυακών τμημάτων στο πλαίσιο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

22/10/2020

Ενημερώθηκε: 13/11/2020, 19:20

Άκουσε το άρθρο

Εγκύκλιος με οδηγίες προς Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας  και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  για τη δημιουργία και λειτουργία των διαδικτυακών τμημάτων στο πλαίσιο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2020-21, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Ειδικότερα, η εγκύκλιος ορίζει τα εξής:

1) Παρουσιολόγιο

Για την παρακολούθηση των μαθημάτων στα διαδικτυακά τμήματα τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ανελλιπώς και κάθε μέρα δελτίο καταγραφής απουσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποχρεούμενος να αποστέλλει τις απουσίες, ανά βδομάδα, στη σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών/τριών προκειμένου οι Διευθυντές/τριες να ενημερώνουν την πλατφόρμα του myschool.

2) Ρόλος ΠΕΚΕΣ

Σύμφωνα με το υπ ́ αριθ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ η οργάνωση των προγραμμάτων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης συνιστάται να γίνεται σε συνεργασία με τους/τις Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ).

Οι Οργανωτικοί Συντονιστές/τριες σε συνεργασία με τους ΣΕΕ κάθε ειδικότητας είναι υπεύθυνοι για την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος ανά τάξη και για το συντονισμό και την υποστήριξη των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών σε ότι αφορά στο παιδαγωγικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ειδικότερα, την εποπτεία κάθε τάξης, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχει η ΠΔΕ σε συνεργασία με τον ΣΕΕ στου οποίου την παιδαγωγική ευθύνη ανήκει το σχολείο του εκάστοτε εκπαιδευτικού που έχει αναλάβει τη διδασκαλία της κάθε τάξης.

Το ίδιο προτείνεται και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ωστόσο θα πρέπει να ορίζεται κατά περίπτωση υπεύθυνος ΣΕΕ ανά τάξη ή ειδικότητα.

3) Επιλογή Εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με το υπ ́αριθ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, στα διαδικτυακά τμήματα διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Η επιλογή γίνεται σε συνεργασία με τις ΔΠΕ και ΔΔΕ λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των συγκεκριμένων τάξεων και μαθημάτων και τη σοβαρότητα της κατάστασης της υγείας τους.

4) Βιβλίο ύλης

Τηρείται βιβλίο ύλης από κάθε εκπαιδευτικό το οποίο ενημερώνεται καθημερινά. Στο τέλος κάθε μήνα και πάντα σε συνεννόηση με τους ΣΕΕ θα ενημερώνονται για την πορεία της ύλης οι σχολικές μονάδες στις οποίες ανήκουν οι μαθητές/τριες των τμημάτων.

Σχόλια (10)

Lalou
|

Παιδί ειναι σε καραντίνα λογω covid19, ενώ το σχολείο του λειτουργεί. Οι εκπαιδευτικοί αρνούνται/αδυνατούν να κάνουν live streaming. Σεβαστό. Το υπουργείο δεν έχει οργανώσει δικτυακά τμήματα και μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας διαφωνεί με αυτά. Κατανοητό και αυτό. Στο παιδί και την οικογένειά του τι λέμε; Ξέρετε τι; Τους λέμε κακώς το φυλαξες το παιδί στο σπίτι...έπρεπε μετα απο 3-4 μερούλες να το στείλεις πάλι σχολείο όπως έκανες παλιά. Ή τους λέμε κάντε μια προσευχή να κλείσει λόγω covid το σχολείο και να κάνει και το δικό σας παιδί τηλεμαθηματα μαζί με τα υπόλοιπα...

Εκπαίδευση από απόσταση
|

Αλλο το χαλαρό ελεύθερο "σερφάρισμα" στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, άλλο παρακολούθηση διαλέξεων με στόχο την ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ μάθηση. Με ένα κινητό και μια ταμπλέτα δε συγκεντρώνονται οι μαθητές, και ακόμα και μέσω υπολογιστή είναι δύσκολη η διδασκαλία. Εμφανής η έλλειψη ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για εμπέδωση και επανάληψη, κατάλληλα σχεδιασμένου: βίντεο 10 λεπτών, ασκήσεις και εργασίες, διαγωνίσματα, επιπλέον βιβλιογραφία - όλα αυτά που εδώ και μια δεκαετία αναπτύσσουν στο εξωτερικό.

@ Cyberteacher Δεν ισχύει
24 Οκτ 2020 08:59

Όταν οι μαθητές παλιά είχαν αποκτήσει walkman, discman και mp3player δε σημαίνει ότι έγινε καλύτερη ή πιο εύκολη ή πιο ευχάριστη η διδασκαλία της Μουσικής στο σχολείο.

Το ίδιο συμβαίνει σήμερα με τους Η/Υ, το Ytube και τα social media - απλή αναλογία είναι: άλλο μάθημα, άλλο ελεύθερος χρόνος. Δεν είναι βιντεοκλιπ το μάθημα για να το βλέπει ο μαθητής και ο φοιτητής στο κινητό του!

sig xim
|

προφανώς ο "Cyberteacher Δεν ισχύει" είναι εκτός χωροχρονικού συνεχούς. Ζει σε μια "κάψουλα" όπως αυτές που θέλει ο "κ. Γκικας Γκίκας βεβαίως βεβαίως". Στη Δημοκρατία συνεδελφε όλα είναι δεκτά. Ακόμα και αυτά που γράφεις. Το να κοροιδεύεις όμως το "του μαθητη που δεν εχει ο μπαμπας να πληρώσει" λαμβάνοντας ως παράδειγμα τον δικό σου κοινωνικο περίγυρο είναι το λιγότερο απαράδεκτο. Λυπάμαι για λογαριασμό σου...

@ Cyberteacher Δεν ισχύει
|

Αυτό που λέτε, γιατι η συμμετοχή του μαθητη γινεται κ μέσω σταθερού τηλεφώνου.Οι πλατφόρμες ειναι πολυ πιο σταθερές απο πέρυσι. Εμενα προσωπικά δε μου κρέμασε ποτε ουτε μαθητής μου παραπονέθηκε οτι έπεσε το ιντερνετ. Κάποιοι μαθητες, θα βρουν δικαιολογίες φυσικά οπως βρισκουν και οταν ερχονται σχολείο « κε εχασα το λεωφορείο, πέθανε η θεία μου 5 φορές σ’ενα χρόνο, το μονο που δεν λενε φετος ειναι οτι αρρώστησαν Γτ φοβούνται μην τα στείλουμε για έλεγχο». Αυτα υπαρχουν κ ειναι κ φυσιολογικά και διασκεδαστικά μπορω να πω! Τωρα αντιπολίτευση ας κανουμε με κατι πιο ουσιαστικό, γιατί το παραμυθι του κακού ιντερνετ, του μαθητη που δεν εχει ο μπαμπας να πληρώσει αλλα 24/24ωρο ειναι οικογενειακώς στα Social αναρτώντας selfies και το ποσο καλα περνανε ( βλέπετε μας κανουν και add κ θελουμε δεν θελουμε τους καμαρώνουμε εν δράση), ας το αφήσουμε γιατι δεν υπαρχει δράκος! Καλημερα!!

Χρήστος
|

Αν κάποιος γνωρίζει, θα ήθελα να μάθω αν συνεχίζεται από τις εταιρείες το δωρεάν ίντερνετ για τις πλατφόρμες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Δεν έχω ακούσει κάτι τώρα τελευταία γι΄αυτό.

Cyberteacher
|

Μάλιστα, πέφτει το ίντερνετ, απουσία. Δεν μπορώ να συνδεθώ, απουσία. Δεν πλήρωσε ο μπαμπάς το ίντερνετ, απουσία. Δεν έχω Η/Υ, απουσία.

Και δε μιλάει κανείς...

Ε. Γ.
|

Πανελληνιες με τηλεκπαίδευση δεν γινεται. Πέρυσι τα σχολεία έκλεισαν το Μαρτιο που σημαίνει οτι ειχαν βγεις τουλάχιστον τα 2/3 της ύλης. Φετος κατι τέτοιο δεν ειναι δυνατό. Δεν γινεται τα παιδια να δώσουν πανελληνιες κάνοντας μαθημα απο κινητο.

Κ. Τσολακίδης
|

...είπε ο προηγούμενος σχολιαστής που έχει τόσες μα τόσες καλύτερες και υλοποιήσιμες ιδέες να προτείνει...

Γιάννης
|

Έχουμε βαρεθεί να διαβάζουμε οδηγίες . Πρέπει επιτέλους να καταλάβετε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως δεν είναι η λύση. Υλικό για ασύγχρονη χρειάζεται . Γιατί δεν δημιουργείτε ομάδες ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού ;

Αυγό
|

Πιάσ' τα αυγό και κούρεφ' το! Μία τρύπα στο νερό τη βαπτίζουμε "εξέλιξη"..."ψηφιοποίηση"...τρομάρα μας. Το απόλυτο τίποτα, η απόλυτη ταλαιπώρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με εκπαιδευτική αξία πολύ πολύ χαμηλή.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ