Placeholder

ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠ/ΚΗ

Στις 2 Νοεμβρίου σε διαβούλευση το προσχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση-Λειτουργία ειδικοτήτων με βάση την τοπική αγορά εργασίας

Θα περιλαμβάνει εισαγωγή των διπλωματούχων ΙΕΚ, μέσω κατατακτήριων και προϋποθέσεων στα Πανεπιστήμια
Δημοσίευση: 26/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στις 2 Νοεμβρίου θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση δύο εβδομάδων το προσχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθηση ΔΒΜ).

Η μεγάλη καινοτομία του Σχεδίου Νόμου είναι ότι πλέον οι ειδικότητες στις σχολικές μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης  θα δημιουργούνται με βάση την τοπική αγορά εργασίας του κάθε Νομού ή Περιφέρειας. Προϋπόθεση για την δημιουργία αυτών των ειδικοτήτων θα αποτελεί η προηγούμενη διαβούλευση  με τους τοπικούς φορείς

Οι  ρυθμίσεις Σχεδίου Νόμου θα  καλύπτουν όλο το φάσμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, επιχειρείται συνολική αναδιάρθρωση ενός ιδιαίτερα υποβαθμισμένου έως σήμερα τομέα της εκπαίδευσης, σε 3 άξονες:

Άξονας 1: Ο κοινός στρατηγικός σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (π.χ. Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ). Για πρώτη φορά, με διακριτά επίπεδα προσόντων, σε εφαρμογή και του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, προς αποφυγή επικαλύψεων δομών και υπηρεσιών.

Άξονας 2: Η άμεση σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης με την αγορά εργασίας, με την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό τους και σε Κεντρικό και σε Περιφερειακό Επίπεδο.

Άξονας 3: Η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης, αρχικής και συνεχιζόμενης, σε επίπεδο δομών, διαδικασιών, προγραμμάτων σπουδών και πιστοποίησης.

Εισαγωγή των διπλωματούχων ΙΕΚ, μέσω κατατακτήριων και προϋποθέσεων στα Πανεπιστήμια

Το Προσχέδιο Νόμου θα περιέχει και ρύθμιση   με την οποία  θα δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους των ΙΕΚ να εισάγονται, υπό προϋποθέσεις, στα Πανεπιστήμια .   

Ειδικότερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos, η νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει:

Α. Κατατακτήριες εξετάσεις για τους αποφοίτους των ΙΕΚ

Β. Προϋπόθεση για την συμμετοχή στις κατατακτήριες θα αποτελεί η απόκτηση της πιστοποίησης , μέσω εξετάσεων που διενεργεί ο ΕΟΠΠΕΠ.

Γ. Τους όρους για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΙΕΚ, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, θα ορίζουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια.

Δ. Τα ΙΕΚ από την άτυπη εκπαίδευση εντάσσονται στην τυπική.

Επίσης με άλλη ρύθμιση, του ίδιου Σχεδίου Νόμου,  θα καταργηθεί ο νόμος για τα διετή  Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.) των Πανεπιστημίων  ο οποίος με δύο συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις βρίσκεται για δεύτερη χρονιά σε αναστολή.

Σχόλια (27)

 
Οικονομου
26 Οκτ 2020 08:31

Θα κερδίσει τι ένας απόφοιτος ΙΕΚ να δώσει κατατακτήριες όταν έχει 20 χρόνια εργασιακή εμπειρία και ίσως αψογος γνώστης του αντικέιμενου του.
Δεν μιλάει για εξέταση γνώσεων αλλά να περάσεις μέσα απο την παραγωγή επαγγελματικών δικαιωμάτων που ειναι τα πανεπιστήμια.
Το μονο θέτικο είναι ότι έγινε ότι ισχύει ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΕ , η κατάρτιση εντάσσεται στην τυπική όπως είναι και φυσικό.
Ολα τα υπολοιπα πασαλείματα ανευ ουσίας.

 
Εκπαιδευτικός
26 Οκτ 2020 10:37

Θα τους καταργήσουμε εμείς πρώτοι πριν μας καταργήσουν όλοι οι άσχετοι που δεν έχουν ιδέα από τεχνική εκπαίδευση.
Χρόνια Πολλά!!!

 
ΑΛΕΚΑ
26 Οκτ 2020 10:58

Ας μπαίνουν όλοι στα Πανεπιστήμια. Παράταση ανεργίας. Έτσι και αλλιώς κάποιοι δεν θα τελειώσουν αλλά και όσοι αποφοιτήσουν πάλι άνεργοι θα είναι.

 
Φοιτητής
26 Οκτ 2020 11:54

Ας τους δίνεται η δυνατότητα τους απόφοιτους ι.ε.κ (οι οποίοι έχουν πάρει δίπλωμα) να μπορούν να δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις (εξετάσεις τριών πανεπιστημιακών μαθημάτων, όπως γίνεται και με τους απόφοιτους των α.ε.ι). Από την στιγμή που πλέον (εδώ και λίγα χρόνια) για να σπουδάσεις στα ι.ε.κ χρειάζεται να έχεις απολυτήριο λυκείου, τότε ας τους δοθεί η δυνατότητα.
Θα διαφωνούσα να δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις, μόνο σε περίπτωση που η
φοίτηση στα ι.ε.κ δεν απαιτούσε απολυτήριο λυκείου, διότι διαφωνώ με το να εισαχθείς στο πανεπιστήμιο χωρίς (τουλάχιστον) απολυτήριο λυκείου.

 
Περί όνου σκιάς
26 Οκτ 2020 14:11

Σοβαρά τώρα προς τι όλη η "φασαρία" για τις κατατακτήριες? Ποιος θα πάει να δώσει κατατακτήριες όταν με τις πανελλαδικές είναι άπειρα ευκολότερο να περάσει σε εκατοντάδες σχολές και δεν υπάρχει καν βάση? Μιλάμε για ανύπαρκτο θέμα. Το κύριο αίτημα πρέπει να είναι η ένταξη στην ανώτερη εκπαίδευση των διπλωματούχων.

 
Απόφοιτος ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ MSC
26 Οκτ 2020 15:11

Δεν νομίζετε ότι ήρθε η στιγμή να ενσκύψετε και πάνω από το ζήτημα της αντιστοίχισης των παλαιών πτυχίων ΤΕΙ με τα νέα Πανεπιστημιακά που πλέον χορηγούν τα τμήματα αυτά ; Δεν εξετάζω το γεγονός αν θα πρέπει να γίνει αυτόματα ή μέσω διαδικασιών αλλά αυτήν την στιγμή συντελειται μια τεράστια αντισυνταγματική αδικία σε
βάρος των αποφοίτων ΤΕΙ. Ειδικά τώρα με αυτά που διαβάζουμε για τις κατακτηριες και τα ΙΕΚ θα μιλάμε για την πλήρη εξομοίωση των ΙΕΚ με τα ΤΕΙ που για να θυμίσω σε κάποιους απαιτούσαν 4 έτη σπουδών και 240 ects.

 
Αναπληρωτής καθηγητής Δ.Π.Θ
26 Οκτ 2020 15:33

Η ρύθμιση είναι απαράδεκτη. Ο μόνος τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ πρέπει να είναι οι πανελλήνιες (και οι σχετικές εξαιρέσεις με τα ανάλογα ποσοστά), καθώς και οι κατατακτήριες ΜΟΝΟ όμως για τους αποφοίτους ΑΕΙ, όπως ισχύει δηλαδή επιτυχώς τόσα χρόνια. Οτιδήποτε άλλο πέρα από παράνομο έιναι και βαθιά άδικο τόσο για τους φοιτητές και αποφοίτους των ΑΕΙ που έχουν δώσει ή θα δώσουν κατατακτήριες, όσο και για όσους αποφοίτους ΙΕΚ που διάβασαν από την αρχή, έδωσαν Πανελλήνιες και πέρασαν στα πανεπιστήμια χωρίς να τους αναγνωριστεί ή να τους χαρισθεί τίποτα. Η διαφορά ΠΕ και ΔΕ είναι τεράστια και αγεφύρωτη σε όλατ τα επίπεδα. Και οι δύο κατηγορίες είναι σημαντικές και απαραίτητες για την κοινωνία, φτάνει όμως τόσο με την ισοπέδωση όσο και με την υπερπαρωγή άνεργων πτυχιούχων.

 
Μαρία Κ
26 Οκτ 2020 15:36

Εάν αυτή η ρύθμιση προχωρήσει θα πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στον τομέα της παιδείας τα τελευτάια χρόνια. Είναι απαράδεκτο να εξισώνονται απόφοιτοι πανεπιστήμιου ή έστω ΤΕΙ με απόφοιτους ΙΕΚ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έστω και πιστοποιημένους μέσω του διακιώματος των κατατακτηρίων. Ειλικρινά πιστεύω η ηγεσία του Υπουργείου να μη προχωρήσει σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο γιατί δεν θα βρεί απέναντι της μόνο τους πανεπιστημιακούς και τους φοιτητές, αλλά και πολλούς επαγγελματίες και εργαζόμενους. Εννοείται επίσης ότι θα κινηθούμε και νομικά σε περίπτωση που προχωρήσει αυτή η απαράδεκτη ρύθμιση.

 
Ισοπέδωση
26 Οκτ 2020 15:39

Άλλο εξέλιξη, άλλο ισοπέδωση υπάρχει τεράστια διαφορά. Η ρύθμιση αυτή έτσι και προχωρήσει θα ισοπεδώσει ότι απέμεινε από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Να υπάρχουν και κάποια όρια όπως και με τα ΤΕΙ που έγιναν ΑΕΙ και άντε κάποια ΤΕΙ ειδικά της Αθήνας και του Πειραία όντως άξιζαν και πληρούσαν τις προυποθέσεις να γίνουν ΑΕΙ και με το παραπάνω, τα υπόλοιπα όμως από που κι ως που.
Ελπίζω η κυβέρνηση να μην διανοηθεί να προχωρήσει αυτή την ρύθμιση γιατι θα αποτελιώσει οτι δεν αποτελείωσε ο ΣΥΡΙΖΑ και σίγουρα οι αντιδράσεις ειδικά από τα πανεπισήμια και τους φοιτητές θα είναι πολύ έντονες.

 
Φοιτητής
26 Οκτ 2020 15:55

Δεν είναι απαραίτητα οι πανελλαδικές πιο εύκολες από τις κατατακτήριες. Είναι αναλόγως την σχολή. Μπορεί να φαίνονται πιο δύσκολες επειδή διαβάζεις πανεπιστημιακά βιβλία. Υπάρχουν όμως πανεπιστημιακά βιβλία τα οποία είναι πιο εύκολα από τα βιβλία των ομάδων προσανατολισμού του γενικού λυκείου. Το πρώτο θετικό με τις κατατακτήριες εξετάσεις, το οποίο το κάνει να φαίνεται πιο εύκολο από τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι τα λιγότερα
μαθήματα. Βασικά, η διαφορά είναι ένα μάθημα μόνο. Στις πανελλαδικές δίνεις 4 μαθήματα, ενώ στις κατατακτήριες, 3 μαθήματα.

Τμήματα όπως: Φυσικοθεραπεία, νοσηλευτική, ιατρική, βιολογία,
ψυχολογία, παιδαγωγικά, τμήματα των σχολών καλών τεχνών, κλπ.
Σε αυτά τα τμήματα οι κατατακτήριες πιθανόν να είναι πιο εύκολες
από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Σε άλλα τμήματα όπως π.χ των πολυτεχνικών
σχολών, πιθανότατα να είναι πιο δύσκολες οι κατατακτήριες. Γι' αυτό τον
λόγο έγραψα πως είναι αναλόγως τα τμήματα.

Αν πάρουμε όμως ως παράδειγμα τα επαγγελματικά λύκεια, τότε συμφωνώ.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις στα επα.λ είναι πιο εύκολες, όχι μόνο από τις πανελλαδικές εξετάσεις των γενικών λυκείων, αλλά πιο εύκολες και από τις κατατακτήριες εξετάσεις των πανεπιστημίων.

 
Φοιτητής
26 Οκτ 2020 16:25

Κάποιοι στα σχόλια, τι σας πειράζει αν οι απόφοιτοι των ι.ε.κ μπορούν να δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις; Εξετάσεις πανεπιστημιακών μαθημάτων θα
δώσουν. Δεν θα δώσουν εξετάσεις μαθημάτων ι.ε.κ. Έπειτα, το λογικό είναι να
μπορούν να δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις οι απόφοιτοι των ι.ε.κ, οι οποίοι
θα είναι και απόφοιτοι λυκείου. Κάποιοι παλιοί απόφοιτοι των ι.ε.κ, οι οποίοι
δεν έχουν απολυτήριο λυκείου, κανονικά, δεν θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα
να σπουδάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι υπόλοιποι όμως που έχουν δίπλωμα ι.ε.κ και απολυτήριο επαγγελματικού
ή γενικού λυκείου, γιατί να μην τους δοθεί η δυνατότητα να δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις; Τι πειράζει; Με εξετάσεις θα περάσουν πάλι.
Απλώς, αντί για πανελλαδικές (όσοι θέλουν) θα δώσουν κατατακτήριες.
Το βασικό προσόν για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι το απολυτήριο λυκείου.

 
Απόφοιτος ΙΕΚ & φοιτητής ΠΑΔΑ
26 Οκτ 2020 17:12

Είμαι απόφοιτος ιδιωτικού ΙΕΚ ειδικοτητας βοηθού Νοσηλευτή (Δ.Ε) πιτοποιημένος από τον ΕΟΠΠΕΠ μετά από εξετάσεις και εγάζομαι εδώ και 11 χρόνια σε δημόσιο νοσοκομείο της Αθήνας. Πριν δύο χρόνια αποφάσισα παράλληλα με την εργασία μου να διαβάσω και να δώσω Πανελλήνιες εξετάσεις. Μου πήρε δύο χρόνια αλλά τα κατάφερα έγραψα περίπου 17.000 μόρια από ημερήσιο ΓΕΛ γενική σειρά και πέρασα στην Νοσηλευτική σχολή του ΠΑΔΑ κάνοντας το όνειρο μου πραγατικότητα να σπουδάσω την Νοσηλευτική επιστήμη. Από την εμπειρία ως φοιτητής έχω να πω οτι το επίπεδο των ΙΕΚ με τα ΑΕΙ είναι η μέρα με την νύχτα. Εαν εξαιρέσουμε ορισμένες απλές πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες, όλα τα υπόλοιπα είναι παντελώς άγνωστα και ιδιαίτερα απαιτητικά. Θεωρώ τραγικό λάθος να δοθεί η δυνατότητα σε απόφοίτους ΙΕΚ να μπορούν να μπούν σε κάποιο ΑΕΙ με κατατακτήριες καθώς το επίπεδο είναι πολύ ανεβασμένο ενώ θεωρώ οτι πέρα από 2-3 μαθήματα 1ου εξαμήνου δεν μπορεί να αναγνωριστεί τίποτα άλλο.
Ακόμη θεωρώ την απόφαση άδικη προς όλους εμάς τους χιλιάδες αποφοίτους ΙΕΚ που διαβάσαμε σκληρά, δώσαμε πανελλήνιες και μπήκαμε στο πανεπιστήμιο χωρίς να μας χαριστεί ή να μας ανγνωριστεί τίποτα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους (αλλά και κάποιους νομικούς που είπαν κάποιοι σε σχόλια) εύχομαι να μην ψηφιστεί κάτι τέτοιο αλλά ακόμη και να ψηφιστεί να είστε σίγουροι οτι θα κινηθούμε νομικά εναντίον της ακόμη και στο ΣτΕ.

 
Τίποτα το παράξενο και άργησε κιόλας.
26 Οκτ 2020 19:12

Όταν μπαίνουν απ τα ΕΠΑΛ δε βλέπω κανέναν λόγο γιατί να μη μπαίνουν κι απ τα ΙΕΚ.Τα τμήματα που αφορά είναι λίγα και οι τελικοί αριθμοί θα είναι πολύ μικροί.Έλλειψη ενδιαφέροντος θα υπάρχει παρά πλημμυρίδα. Ούτε κι αυτοί που φωνάζουν δεν ξέρουν γιατί.

 
Φοιτητής
26 Οκτ 2020 19:22

Η κυρία υπουργός παιδείας ξέρει τι κάνει. Δεν είναι χαζή. Δεν χρειάζεται
να αντιδράτε γι' αυτό το θέμα. Το βασικό προσόν για να εισαχθείς στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι το απολυτήριο λυκείου. Εννοείται πως
θα πρέπει να δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις οι απόφοιτοι των ι.ε.κ
οι οποίοι είναι και απόφοιτοι λυκείου. Πρέπει να διδαχθείς και τα
μαθήματα γενικής παιδείας του λυκείου. Δεν γίνεται να θες να
σπουδάσεις στο τμήμα μαθηματικών και να μην διδαχθείς μαθηματικά
λυκείου (το έγραψα ως παράδειγμα αυτό).

Δεν έχει σημασία που απέχουν σε βαθμό δυσκολίας τα ι.ε.κ με τα
πανεπιστήμια. Η ικανότητά τους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
θα φανεί από τα μαθήματα των κατατακτηρίων εξετάσεων, όπως
ακριβώς φαίνεται και για τους απόφοιτους των Α.Ε.Ι.

Να σας αναφέρω και ένα παράδειγμα. Μπορεί κάποιος απόφοιτος
γεωπονίας του τάδε πανεπιστημίου να ενδιαφερθεί να δώσει κατατακτήριες
εξετάσεις για να σπουδάσει στο τμήμα φιλολογίας. Η γεωπονία όμως δεν
έχει σχέση με την φιλολογία. Ο απόφοιτος μπορεί να μην έχει καλό
επίπεδο στα αρχαία Ελληνικά επειδή δεν διάβαζε αρχαία στο σχολείο.
Ο καθηγητής απλώς τον περνούσε στο μάθημα, χωρίς να το αξίζει.

Για το πόσο ικανός και για το πόσο καλά θα ανταπεξέλθει στο τμήμα
φιλολογίας, θα φανεί από τα μαθήματα των κατατακτηρίων εξετάσεων
που θα δώσει. Το ίδιο ισχύει και για τους απόφοιτους των ι.ε.κ, και
μακάρι οι απόφοιτοι των ι.ε.κ να μπορούν να εισαχθούν σε οποιοδήποτε
τμήμα του πανεπιστημίου, όχι μόνο στο τμήμα το οποίο έχει σχέση με
την ειδικότητά τους. Δεν χρειάζεται να αντιδράτε. Αφού, με εξετάσεις
θα εισάγονται. Και οι κατατακτήριες είναι σαν να δίνεις πανελλαδικές.

 
Πανεπιστημιακός
26 Οκτ 2020 22:24

Aπαράδεκτη απόφαση και εννοείται θα κινηθούμε νομικά εναντίον της όπου χρειαστεί

 
Φοιτητής
26 Οκτ 2020 23:45

Πανεπιστημιακός

Έχετε επιχειρήματα για την απαράδεκτη απόφαση; Διαβάστε το σχόλιό μου, το οποίο βρίσκεται πάνω από το δικό σας και θα καταλάβετε τον λόγο για τον οποίο είναι εφικτό να δίνουν κατατακτήριες εξετάσεις οι απόφοιτοι των ι.ε.κ.
Προσωπικές μου απόψεις είναι αυτά που έγραψα.

 
Εκπαιδευτής ΙΕΚ
27 Οκτ 2020 01:45

Δηλ. για να καταλάβω και εγώ το πρόβλημα των ΙΕΚ είναι το πως οι απόφοιτοι με πιστοποίηση θα εισαχθούν στα πανεπιστήμια;
Τι άλλο θα ακούσουμε θεέ μου.
Τα ΙΕΚ έχουν σκοπό να καταρτίσουν τους σπουδαστές για να βγουν στην αγορά εργασίας.
Ένας που ήθελε πανεπιστήμιο γραφόταν σε ένα λύκειο και σε δύο έτη έδινε πανελλήνιες και περνούσε στο πανεπιστήμιο.
Ποιός ο λόγος να πάει ΙΕΚ και ύστερα από 4 έτη περίπου να δώσει κατατακτήριες για το πανεπιστήμιο;
Λίγη σοβαρότητα δε βλάπτει.

 
Πανεπιστημιακός
27 Οκτ 2020 13:51

Προς Φοιτητής

Ναι αγαπητέ μου έχω και τα έχω αναλύσει σε προηούμενη δημοσίευση παρόλα αυτά δεν έχω πρόβλημα να τα επανλάβω.

Τα ΙΕΚ ανήκουν στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ποια λογική λοιπόν θα μπορούν οι απόφοιτοι να εισάγονται μόνο με κατατακτήριες στην Τριτοβάθμια?? Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ έχουν πτυχίο επιπέδου 5 , ενώ οι απόφοιτοι πανεπιστημίου επιπέδου 6 ή 7 με βάση το Εθνικό και Ευρωπαικό πλαίσιο προσόντων, επομένως
είναι παράνομη και αντισυνταγματική οποιαδήποτε εξομοίωση μέσω του δικαιώματος των κατατακτηρίων.
Πέραν όμως της νομιμότητας και του περί δικαίου αισθήματος για τους εκατοντάδες χιλιάδες αποφοίτους πανεπιστημίου που έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις, μόχθησαν, πέρασαν και εν τέλει τελείωσαν μια τετραετή ή πενταετή σχολή Πανεπιστημίου που το επίπεδο δεν συγκρίνεται επουδενί με οποιδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, η απόφαση είναι λάθος και για μια σειρά από άλλους λόγους.
Αρχικά μετά την συγχώνευση και κακατάργηση των ΤΕΙ η χώρα έχει μείνει χωρίς τεχνολογική εκπάιδευση, επομένως μέλημα του Υπουργειου θα πρέπει να είναι η πλήρωση αυτού του κενού και οχι η αναβάθμιση των ΙΕΚ σε επίπεδο πανεπιστήμιου. Η χώρα και η οικονομία έχει ανάγκη από Π.Ε αλλά έχει μεγάλη ανάγκη και από Δ.Ε όπως τους ψυκτικούς, τους ηλεκτρολόγους, επαγγελματίες στον τουρισμό, τους βοηθούς νοσηλευτές και γενικά όλες τις ειδικότητες των ΙΕΚ πολύ περισσότερο από επειπλέον πτυχιούχους πανεπιστημίου οι οποιοι και θα καταλήξουν άνεργοι, ενώ και δημοσιονομικά είναι λάθος απόφαση.
Η απόφαση εάν τελικά προχωρήσει (κάτι που νομικά είναι αδύνατο και ειλικρινά το απεύχομαι) θα αποτελέι το μεγαλύτερο λάθος στον χώρο της παιδείας, μεγαλύτερο και από την χωρίς σχέδιο κατάργηση όλων των ΤΕΙ χωρίς κρητήρια από την προηγούμενη κυβέρνηση και ελπίζω σαν ακαδημαικός να μην προχωρήσει, ειδάλλως θα υπάρξουν μεγάλες κινητοποίησεις.

 
Φοιτητής σχολής μηχανικών ΕΛΜΕΠΑ
27 Οκτ 2020 13:56

Στο υπουργείο να ετοιμάζονται για καταλήψεις και ανένδοτο αγώνα έτσι και περάσει αυτή η κατάπτυστη ρύθμιση.
Τα ΙΕΚ ανήκουν στην Δευτεροβάθμια και δεν έχουν καμία σχέση με τα πανεπιστήμια, ούτε με κατατακτήριες ούτε με τίποτα.
Αντί επιτέλους να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα των ΑΕΙ μετά την πρόχειρη συγχώνευση τους με τα ΤΕΙ πάνε να φορτώσουν επιπλέον τα ΑΕΙ και να παράξουν επιπλέον απόφοιτους πανεπιστημίου γιατί ως γνωστόν είναι σε έλλειψη στην Ελλάδα.
Παράλληλα κοροιδεύουν χιλιάδες φοιτητές και τις οικογένειες τους σε σχολές μηχανικών σε όλη τη Ελλάδα που περιμένουν το integrated master και την πλήρη ισοτίμηση με τις πολυτεχνικές σχολές με πλήρη επαγγελματικά διακαιώματα μηχανικού.

 
Φοιτητής
28 Οκτ 2020 02:07

Πανεπιστημιακός

Μα, για ποιο λόγο να έχει σημασία που τα ι.ε.κ είναι κατώτερα από τα πανεπιστήμια; Και τα λύκεια είναι κατώτερα από τα πανεπιστήμια, αλλά
μπορείς να εισαχθείς στο πανεπιστήμιο με πανελλαδικές εξετάσεις.
Δείτε και τις κατατακτήριες εξετάσεις σαν τις πανελλαδικές.

Γιατί οι κατατακτήριες εξετάσεις να είναι αποκλειστικά και μόνο για τους απόφοιτους των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων; Οι απόφοιτοι Α.Ε.Ι
μπορούν να δώσουν κατατακτήριες εξετάσεις για να εισαχθούν σε οποιοδήποτε τμήμα του πανεπιστημίου. Έχετε αναρωτηθεί, αν είναι ικανοί για οποιοδήποτε τμήμα του πανεπιστημίου;

Για παράδειγμα, κάποιος άνθρωπος μπορεί να έχει σπουδάσει νομική και να θέλει να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις για το τμήμα μαθηματικών. Το μαθηματικό με την νομική δεν έχουν σχέση. Ανήκει το καθένα σε διαφορετική σχολή. Ο απόφοιτος νομικής μπορεί να είναι κακός στα μαθηματικά. Πώς θα τα βγάλει πέρα με το τμήμα μαθηματικών; Θα μου πείτε, πως αν είναι σκράπας στα μαθηματικά, δεν θα δώσει κατατακτήριες εξετάσεις για το τμήμα μαθηματικών. Σημασία έχει όμως που του δίνετε το δικαίωμα να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις στο τμήμα μαθηματικών. Εξάλλου, και να δώσει, η ικανότητα του θα κριθεί από τις κατατακτήριες εξετάσεις.

ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ Α.Ε.Ι ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΕΣΩ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ. ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ Ι.Ε.Κ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΠΩΣ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ Α.Ε.Ι ΠΕΡΑΣΑΝ ΜΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΟΥΣ ΤΜΗΜΑ. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΟΜΩΣ. ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΓΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Π.Χ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΔΩΣΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΟ ΤΑΔΕ ΤΜΗΜΑ, ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΔΕ ΤΜΗΜΑ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ Α.Ε.Ι;

ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ. Ο ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΔΕΝ ΔΙΔΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΟΥΤΕ ΧΗΜΕΙΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ). ΑΝ ΘΕΛΗΣΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ; Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ Ι.Ε.Κ. Ο ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ Ι.Ε.Κ ΙΣΑ ΙΣΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΧΕ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΓΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΗΚΕ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ, ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ.

Ο ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΦΟΙΤΟ Ι.Ε.Κ; ΜΑ ΠΛΕΟΝ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ Ι.Ε.Κ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΠΡΙΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙΣ ΣΤΑ Ι.Ε.Κ. ΔΙΑΦΩΝΩ ΣΤΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ Ι.Ε.Κ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ Ι.Ε.Κ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ ΜΕ ΕΣΑΣ.

Αυτά τα σκέφτεστε καθόλου; Κάντε μου την χάρη να διαβάσετε ολόκληρο το σχόλιο μου και μετά αν θέλετε ξανά απαντήστε μου.

 
Πανεπιστημιακός
28 Οκτ 2020 19:25

Προς φοιτητής
Προφανώς και έχει σημασία που τα ΙΕΚ ανήκουν σε διαφορετικό επίπεδο από τα ΑΕΙ. Τα ΙΕΚ ανήκουν στην Δευτεροβάθμια και οι απόφοιτοι είναι επέδου Δ.Ε, όπως ακριβώς και οι αποφοιτοι λυκείου. Επομένως ο μόνος τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι οι Πανελλάδικές εξετάσεις. Για να μην μιλήσουμε πάλι για το Εθνικό και Ευρωπαικό πλαίσιο προσόντων που τα επίπεδα του είναι σαφέστατα.
Τώρα για να απαντήσω στον συλλογισμό σας, τον θεωρώ εντελώς άτοπο δεδομένου οτι σχεδόν κανένας φοιτητής φιλοσοφικής δεν θα πάει στην ιατρική. Ακόμη όμως και να υπάρχει κάποιος τέτοιος οι γνώσεις, το πνεύμα και η νοοτροπία που καλλιεργείται σε τουλάχιστον 4 χρόνια πανεπιστημίου δεν συγκρίνεται επουδενί με το επίπεδο του ΙΕΚ.
Τα ΙΕΚ τώρα που δεν υπάρχουν τα ΤΕΙ πρέπει να αναβαθμιστούν για να πληρώσουν τον κενό στην τεχνική εκπαίδευση πρέπει όμως να υπάρχει σαφής ξεκάθαρη διάκριση από τα ΑΕΙ σε όλους τους τομείς.

 
Costas
29 Οκτ 2020 09:20

Κάντε επιτέλους ότι έκανε η Κύπρος το 2017 με τα ΜΙΕΕΚ. Πάρτε ένα παράδειγμα από αυτούς. Ένταξη στην τριτοβάθμια και δώστε 120 - 150 ects σε επιπεδο 5. Όπως κάνουν οι περισσότερες Ευρωπαϊκές Χώρες (Short-cycle qualifications at level 5)

 
εκπαιδευτης ΙΕΚ
29 Οκτ 2020 11:39

Είμαι άκρα αντίθετος να μπούν στην διαδικασία οι διπλ/χοι ΙΕΚ να πάνε σε πανεπιστήμια για να "αναβαθμισθούν". Αυτό θα ήταν σωστό για το θέμα της ακαδημαικής αναγνώρισης αλλά στον επαγγελματικό τομέα εφόσον έχουν πιστοποιηθεί στο αντικείμενο τους θα πρέπει να παιρνουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Η Κολυμβήθρα του Σιλωάμ που έχουν γίνει τα Πανεπιστήμια στα οποία πρέπει να πάς για να αποκτήσεις δικαίωμα στην εργασία σε ένα επάγγελμα που και έχεις δαπανήσει 3,5 χρόνια σε μία δημόσια σχολή και έχεις πιστοποιηθεί για τις γνώσεις σου είναι παράνομη!
Πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα άμεσα στους πιστοποιημένους αποφοίτους ΙΕΚ
Δικαίωμα ακαδημαικής αναβάθμισης μέσω επικοινωνίας ΙΕΚ και πανεπιστημίων δυνητικά.
Εναρμόνιση με τα Ευρωπαικά πρότυπα σε θέματα εκπαιδευσης και κατάρτισης

 
Εκπαιδευτής ΙΕΚ
29 Οκτ 2020 12:28

Τίποτα το παράξενο και άργησε κιόλας.@ Συναινώ σε όλα, αν εξαιρέσουμε ότι στις επιστημονικές ειδικότητες ένα 10% έχει πάρει πιστοποίηση δεν θα μπεί "ξανά" στην διαδικάσία κάποιος απόφοιτος με 20+ χρόνια προυπηρεσία στο αντικέίμενο του να παίξει τα παιχνιδάκια της διοίκησης για να "στηρίξουμε" τα πανεπιστήμια με επιπλέον φοιτητές.

 
δεν ήξερες δεν ρώταγες?
29 Οκτ 2020 14:38

Η Κα Υπουργός και δεν θέλει να κλείσει τα ΙΕΚ αλλά δεν θέλει να αποδίδουν και επαγγελματικά δικαιώματα κιόλας. Η σκέψη Γαβρόγλου ήταν πιο συνετή, η δινεις επαγγελματικά δικαιώματα στα πτυχία ή τα κλείνεις και τα πας μέσω πανεπιστημίων μόνο. Εδώ θέλει η απόκτηση ενός πτυχίου (με σκοπό να μπορεί να εργασθεί ο απόφοιτος) να διαρκεί 3,5 χρόνια ΙΕΚ και 3 χρόνια πανεπιστήμιο ήτοι 7,5.
Ποιός νούς το σκέφτηκε όλο αυτό...
Η πιστοποίηση όμως δεν καταργείται..καλα κρατεί... και όλα αυτά στην καλύτερη περίπτωση, να την περάσεις επιτυχώς αμέσως μετα το πέρας των σπουδών.
7,5 χρόνια το λιγότερο δηλαδή..παμε στην δεκαετία στο μέσο όρο...
να συνεχίσω?

 
βρήκες τωρα να κάνεις σύγκριση
30 Οκτ 2020 08:41

Costas@ Η Κύπρος βρίσκεται 200 χρόνια μπροστά, όταν μιλάει για αναβάθμιση επαγγελματικής κατάρτισης δεν κρατάει σκόρδα και φοβάται μην την κάνουν ντα οι συντεχνίες

 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
03 Νοε 2020 08:45

συμφωνω κατακτηριεσ εξετασεισ ιεκ για πενεπιστημια

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ