Πανελλαδικές (έγγραφο): Δεν θα ισχύσει το παλαιό σύστημα στις επόμενες (2021) Εξετάσεις

Όλοι οι υποψήφιοι, μαθητές και απόφοιτοι, θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου 2021 με ένα ενιαίο σύστημα εισαγωγής

27/10/2020

Ενημερώθηκε: 27/10/2020, 10:46

Άκουσε το άρθρο

Α.Το μεταβατικό στάδιο ανάμεσα σε παλαιό και νέο σύστημα, όπως οριζόταν με το άρθρο 166 του Ν.4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α ́) για τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου του 2020, έχει λήξει και επομένως δεν ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021.

Β. Συνεπώς, όλοι οι υποψήφιοι, μαθητές και απόφοιτοι, θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου 2021 με ένα ενιαίο σύστημα εισαγωγής, έτσι όπως προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 7 και 61 του Ν.4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α ́).

Αυτό ξεκαθαρίζει το υπουργείο Παιδείας με διευκρινιστικό έγγραφο, το οποίο δημοσιεύει το esos.

Επίσης, το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει  ότι   σύμφωνα με τις εν λόγω διατάξεις «Μέχρι και το σχολικό έτος 2020-2021, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας».

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (15)

Ν
|

Αυτοί που έδωσαν περισυ πανελληνιες , θα δωσουν φετος με την μειωμενη ύλη ή με ολόκληρη;;

Βίκυ
|

Οι περσινοί συμμετέχοντες με το παλιό σύστημα πότε θα συμπληρώσουν μηχανογραφικό ? Αν γνωρίζει κάποιος θα ήμουν ευγνώμων !

Απόφοιτη
|

Αυτοί που έδωσαν το 2020 με το παλιό σύστημα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν 10%;

Αποφοιτος
|

Όποιος είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια λέει... Η θέληση για διάβασμα υπάρχει. Εκείνο που δεν υπάρχει είναι η οριστική ύλη. Τι σημαίνει όλα; Όλα αυτά που ΔΕΝ διδάχτηκα και όλα αυτά που ΔΕΝ θα διδαχτω αφού δεν πηγαίνω φροντιστήριο; Ας σοβαρευτούμε... Εμείς ως απόφοιτοι φέρουμε την ευθύνη να διαβάσουμε. Δεν μπορούμε να φέρουμε ευθυνη για το τι θα διαβάσουμε όταν η ύλη είναι "αϋλη". Να μας δοθουν από κάποιον αρμόδιο ΥΠΕΥΘΥΝΑ τα κεφάλαια που πρέπει να μελετήσουμε και με μεγάλη ευχαρίστηση να το κάνουμε. Όχι όμως να φασκει και να αντιφάσκει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας.

Σχολείo
|

Επιλογή μαθημάτων προσανατολισμού

Μπορεί πράγματι να αλλάξει το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά σκέψου και το άλλο όμως. Μπορεί κάποιοι μαθητές, να θελήσουν να δηλώσουν στο μηχανογραφικό δελτίο μόνο τμήματα πληροφορικής. Για τα τμήματα πληροφορικής, αρκούν μόνο τρία πανελλαδικά μαθήματα: νέα Ελληνική γλώσσα, μαθηματικά και πληροφορική.

Για ποιο λόγο να αναγκάζονται να δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις και το μάθημα οικονομίας, από την στιγμή που δεν θα θελήσουν να δηλώσουν σχολές που έχουν να κάνουν με οικονομικές και διοικητικές επιστήμες; Μόνο και μόνο επειδή έτσι είναι το σύστημα;

Το σίγουρο είναι πως οι μαθητές πρώτης, δευτέρας και τρίτης λυκείου, θα παρακολουθούν όλοι τα ίδια μαθήματα γενικής παιδείας. Με τις ομάδες προσανατολισμού μπορεί να αλλάξει τελείως το σύστημα. Τα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού να γίνουν μαθήματα επιλογής και θα έχουν ως βάση τις σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από την δευτέρα λυκείου να έχουν το δικαίωμα οι μαθητές να σκεφθούν σε ποιες σχολές θέλουν να σπουδάσουν, και θα επιλέξουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τα οποία θα χρειαστούν στις σπουδές τους.

Επιλογή μαθημάτων προσανατολισμού
|

Τα εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει να αυξηθούν σε 5 ή 6, με δυνατότητα επιλογής για διαφορετική ομάδα σχολών - έτσι φοιτητές που δηλώνουν για Χημικοί Μηχανικοί να μπορούν να δηλώσουν αν το επιθυμούν και σχολές Οικονομικών.

Δύο βασικά μαθήματα σε κάθε πεδίο (Ιστορία και Αρχαία στο 1ο πεδίο, Φυσική και Μαθηματικά σε 2ο και 3ο πεδίο) και ένα μάθημα Γενικής Παιδείας (Στατιστική και Ευρωπαϊκή Ιστορία, αντίστοιχα) μετά να μπορούν οι υποψήφιοι να επιλέγουν ανάλογα με την ειδικότητα (πχ. Χημεία και Βιολογία για Γεωπονική, Πληροφορική και Οικονομικά για Μηχανολόγους, Κοινωνιολογία και Πληροφορική για Αρχιτεκτονική κοκ) - οι σχολές Πληροφορικής να ενταχθούν στο πεδίο των επιστημών. Τα Οικονομικά μπορούν να είναι προσβάσιμα με εξέταση σε επιπλέον μάθημα από όλα τα πεδία.

40χρόνια στο κουρμπέτι
|

Τελικά στην Ελλάδα είμαστε πολύ "κλάψες". Θέλουμε κάποιος να τα ρυθμίσει όλα ώστε να είναι δίκαια, ισότιμα, να μην "αδικηθεί" κανείς, ιδιαίτερα εμείς οι ίδιοι. Το κακό που κάνει το Υπουργείο - η εκάστοτε ηγεσία εννοώ - είναι ότι κάθε χρόνο αλλάζει κάτι. Το σύστημα να είναι ένα, η ύλη να μην αλλάζει κάθε χρόνο, καταντά γελοίο, τα διάφορα παραθυράκια να κλείσουν. Και από κει και πέρα αναλαμβάνουν όλοι τις ευθύνες τους. Προσωπικά. Διαβάζουν, χτυπιούνται και περνάνε. Έτσι γίνεται. Όχι με κλάψες και θέλω το δικό μου σύστημα, βγάλε αυτό, βάλε το άλλο, ειδικές κατηγορίες και ότι άλλο. Και το κράτος, να βοηθά αυτούς που χρειάζονται βοήθεια, στα στάδια ΠΡΙΝ τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Με ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετο υλικό, διαδικτυακά φροντιστήρια - είμαστε στο 2020 έχει 1000άδες μαθήματα δωρεάν online απο υδραυλικός μέχρι αστροναύτης, γιατί δεν έχει Άλγεβρα, Αρχαία κλπ από το Υπουργείο Παιδείας, επίσημα και στοχευμένα στις Πανελλαδικές; Ε; Μ'αυτά βοηθάμε. Όχι με "συστήματα", παράθυρα, και να χαμηλώνουμε τον πήχυ επιλεκτικά μια για σενα μια για τον άλλον κάθε φορά.

ΤΚ9
|

Όσοι δεν κάνουν φροντιστήρια και θέλουν να ξαναδώσουν να τους επιτραπεί να παρακολουθήσουν και πάλι τα μαθήματα του σχολείου,για να αναπληρώσουν ότι δεν διδάχθηκαν.

Πλούτωνας
|

Η υπουργός έχει πει ότι οι απόφοιτοι του 20 θα δώσουν το 21 στην ύλη του 20. Τελικά τι ισχύει;

ΣΚ
|

Παντως δεν ειναι η πρωτη φορα που συμβαινει. Και το 2015 τα παιδια που θα ξαναεδιναν ας πουμε φυσικη κατευθυνσης ηταν υποχρεωμενα να κατσουν να διαβασουν μονα τους τα ρευστα. Ουτε το 2015 εδωσαν με δυο συστηματα. Δυστυχως η υλη των πανελληνιων ποτε δεν ηταν σταθερη.

Αποφοιτος
|

Και εμείς που δεν πάμε φροντιστηριο δηλαδή μας "υποχρεωνετε" να μην δώσουμε πανελλήνιες αφού η ύλη είναι παντελώς άγνωστη.

Απόφοιτη
|

Οι απόφοιτοι δηλαδή που δεν παρακολουθούν στο σχολείο θα δώσουν μια ύλη που τον Ιούνιο του 2020 (λόγω του εγκλεισμού) δεν είχαν διδαχτεί αλλά φέτος θα μπορέσουν χωρίς σχολική διδασκαλια να την γνωριζουν.?! Η λογική του υπουργείου είναι ανυπόστατη... Χαντακωνουν τα παιδιά της ίδιας τους της χώρας. Αφήνουν θέματα να εκκρεμούν μέχρι τελευταία στιγμή (αναφέρομαι στην ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ υλη που πέρυσι μας διχασε αρκετά). Έλεος! Δεν σέβονται την προσπάθεια που κάνουμε για δεύτερη συνεχή χρονιά δείχνοντας έτσι την απάθεια τους που αποτελεί τροχοπέδη στο δρόμο μας. Τι να πω; Βελτιώστε και μονιμοποιηστε επιτέλους ΕΝΑ εκπαιδευτικό σύστημα που θα είναι ισάξιο των ελληνικών δεδομένων στα δημόσια σχολεία. Η κυρία Κεραμεως λοιπόν που είναι απόφοιτη μεγάλων ιδιωτικών πανεπιστημιων(Σορβόνη, Χάρβαρντ) δεν έχει ενσυναισθηση της κατάστασης στα σχολεία; Τη στιγμή που απαξιώνει την παραπαιδεια, παράλληλα "στηρίζεται" σε αυτή καθώς αναιρεί το σύστημα πανελλαδικων του 2020 αφήνοντας στον "αέρα" τους αποφοίτους.

Κωνσταντίνος
|

Οι εξηγήσεις που δίνει το υπουργείο συσκοτίζουν παρά διαφωτίζουν. Το υπουργείο αναφέρεται στις πανελλαδικές με το παλιό σύστημα, αυτές δεν θα ξαναγίνουν πχ δεν θα υπάρξουν εξετάσεις για Λατινικά ή μόνο για νεοελληνική γλώσσα. Όλοι θα δώσουν τα ίδια μαθήματα.
Η μαθήτρια πιο πάνω ρωτά και δικαίως σε ποια ύλη θα δώσει... προφανώς τελείωσε τον Ιούνιο Γ ΛΥΚΕΙΟΥ και λόγω καραντίνας δεν έχει διδαχθεί το 30% περίπου της φετινής ύλης.
ΠΙΘΑΝΟΛΟΓΩ ότι οι απόφοιτοι της προηγούμενης σχολικής χρονιάς θα δώσουν μεν με το νέο σύστημα αλλά με την παλιά μειωμένη ύλη. Και θα διεκδικήσουν έτσι χωριστές θέσεις, με άλλες βάσεις. Μπορεί να τους δοθεί η ευκαιρία να επιλέξουν. Στην περίπτωση αυτή δεν ξέρω τι συμφέρει τελικά, είναι λαχείο)
Θα δούμε πότε κι αν το υπουργείο απαντήσει ξεκάθαρα και σε αυτό.

ΣΚ
|

@Μαθήτρια Θα την βγάλουν όπως τη βγάζουν και τα παιδιά που αποφασίζουν να ξαναδωσουν πανελλήνιες μετά από πολλά χρόνια. Με διάβασμα, βοηθήματα κλπ. Εγώ π.χ. έδωσα πανελλήνιες ως μαθήτρια το 2005. Πρέπει για εμένα λοιπόν να ισχύσει το σύστημα του 2005; Γίνεται αυτό; Είναι εφικτό κάθε χρόνια να ισχύουν πεντακόσια συστήματα, ανάλογα τις απαιτήσεις του κάθε μαθητή; Όχι. Εγώ το βρίσκω λογικό. Το περσινό σύστημα έβρισκα παράλογο και ήταν, όπως αποδείχθηκε με το μπάχαλο της ύλης και των ποσοστών.

Μαθήτρια
|

Και συγγνώμη ..αυτοι που δεν κανουν φροντιστήρια πως θα βγάλουν μια ύλη που δεν διδάχτηκαν;
(-αν ειναι δυνατόν..)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ