Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Πρωθυπουργός: Κλείνουν τα Γυμνάσια και Λύκεια (σ.σ. και τα Φροντιστήρια)

Τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και τα Σχολεία Ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων παραμένουν ανοικτά, και οι μαθητές θα συνεχίσουν τη δια ζώσης εκπαίδευση
Δημοσίευση: 05/11/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το κλείσιμο των Γυμνασίων και Λυκείων ανακοίνωσε πριν  λίγο ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, στο πλαίσιο του γενικού lockdown, που θα έχει διάρκεια τριών εβδομάδων.

Αντίθετα τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και τα Σχολεία Ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων παραμένουν ανοικτά, και οι μαθητές θα συνεχίσουν τη δια ζώσης εκπαίδευση, είπε ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα ο Κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι για τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων θα ξεκινήσει τηλε-εκπαίδευση.

Το esos σημειώνει ότι στο κλείσιμο των σχολικών μονάδων και έναρξη τηλε-εκπαίδευσης θα συμπεριληφθούν και τα Φροντιστήρια.

Ο πρωθυπουργός  απαντώντας σε  ερωτήσεις δημοσιογράφων δήλωσε: «Είχαμε πει  για τα σχολεία ότι τα μεγαλύτερα παιδιά, επειδή έχουν τη δική τους κοινωνική ζωή μπορεί να ευνοούν τη μετάδοση του ιού. Ο διαχωρισμός έχει και κοινωνικές προεκτάσεις γιατί η τηλεκπαίδευση δουλεύει καλύτερα στα παιδιά. Κρατούμε ανοιχτά τα ειδικά σχολεία γιατί εκεί υπάρχει μεγάλο ψυχολογικό κόστος.

Σ. Τσιόδρας: Οι μαθητές είναι οι πρώτοι που θα επιστρέψουν στην κανονικότητα

Ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας δήλωσε: «Η διακοπή της εκπαίδευσης έχει επιπτώσεις. Η επιτροπή διχάστηκε. Δεν έχουμε μεγάλη διασπορά του ιού στο μαθητικό περιβάλλον. Θέλουμε να περιορίσουμε τη διασπορά στα σχολεία ως συμβολή στη μεταδοτικότητα στην κοινότητα και φαίνεται ότι μετά τα 10-12 ανεβαίνει αυτό. Το μέγιστο όφελος της συνέχισης της εκπαίδευσης για τα μικρά παιδιά. Μετά την ηλικία 16-18 είχαμε εισηγηθεί υπέρ του κλεισίματος σχολείων σε αυτή τη φάση της μεγάλης διασποράς γιατί συμμετείχαν περισσότερο αυτά τα παιδιά στην τηλεκπαίδευση. Το κάνουμε όχι γιατί κινδυνεύουν τα παιδιά αλλά για να προστατευτεί το κοινωνικό σύνολο. Τα δεδομένα για την Ελλαδα είναι και παραμένουν καλά για τα παιδιά. Τα παιδιά θα είναι ο πρώτος πληθυσμός που θα επιστρέψει στην κανονικότητα».

Τα ΑΕΙ και  Κολλέγια

Ήδη σε όλα τα ΑΕΙ, τα Κολλέγια και τις Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού  από την περασμένη Δευτέρα  προβλέπεται:

  1.     Τηλ-εκπαιδευση
  2.     Αναστολή κάθε είδους εκπαιδευτικής διαδικασίας  με φυσική παρουσία, πλην των εργαστηρίων και κλινικών ασκήσεων του τελευαταίου έτους των προγραμμάτων σπουδών α΄κύκλου.
  3.     Αναστολή διενέργειας εξετάσεων με φυσική παρουσία
  4.     Αναστολή λειτουργίας βιβλιοθηκών, αιθουσών κοινόχρηστων  ηλεκτρονικών υπολογιστών, αναγνωστηρίων και αθλητικών εγκαταστάσεων των ΑΕΙ
  5.     Απαγόρευση ημερίδων, συνεδρίων  και πάσης φύσεως εκδηλώσεων εντός των ΑΕΙ.
  6.     Διεξαγωγή πρακτικής άσκησης   σύμφωνα με τα μέτρα που ισχύουν για τους φορείς υποδοχής

Τι πρέπει να προσέξουν οι εκπαιδευτικοί στην τηλε-εκπαίδευση

Στον οδηγό του ΙΕΠ που απέστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλα τα σχολεία της χώρας,  μεταξύ άλλων γνωστοποιείται η νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων και αναθέτει την ευθύνη  στους εκπαιδευτικούς,σε περίπτωση παράβασης των σχετικών διατάξεων.

Ειδικότερα στον οδηγό τονίζονται τα εξής:

Α. Ο/η εκπαιδευτικός θα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες αναφοράς των πηγών του εφόσον επιτρέπεται η χρήση του υλικού από τον/την δημιουργό του.

Β. Έτσι πρέπει να γνωρίζει τα παρακάτω σύμφωνα με το Ν. 2121/93, τον «Οδηγό Πνευματικής Ιδιοκτησίας για δασκάλους» του ΟΠΙ (Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας 2014) και (Μανούσου, Χαρτοφύλακα, Ιωακειμίδου, Παπαδημητρίου & Καραγιάννη 2020δ):

1. Δεν μπορεί να χρησιμοποιεί έργο τρίτου χωρίς την άδειά του, εκτός αν η χρήση, στην οποία σκοπεύει να προβεί καλύπτεται από κάποια εξαίρεση ή περιορισμό που προβλέπει ο νόμος. Έτσι, επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις η ελεύθερη αναπαραγωγή έργων σε εκπαιδευτικά βιβλία, η χρήση τους στη διδασκαλία ή σε εξετάσεις, καθώς και η παράθεση σύντομων αποσπασμάτων

2. Δεν προστατεύονται από την πνευματική ιδιοκτησία οι ιδέες, οι μαθηματικοί τύποι, οι διαδικασίες και οι μέθοδοι. Επίσης, δεν προστατεύονται οι πληροφορίες που δεν περιλαμβάνουν καμιά πρωτοτυπία, τα απλά γεγονότα, οι ειδήσεις και οι εκφράσεις της λαϊκής παράδοσης (π.χ. τα παραδοσιακά ποιήματα, τα γνωμικά, οι παροιμίες, οι παραδοσιακοί χοροί).

3. Η πνευματική ιδιοκτησία έχει χρονικό περιορισμό. Διαρκεί από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί το έργο και για 70 χρόνια μετά τον θάνατο του δημιουργού. Όταν λήξει η διάρκεια προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, τότε μπορεί να γίνει ελεύθερη χρήση του έργου, χωρίς να χρειάζεται η άδεια του δημιουργού. Στο σημείο αυτό πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και κάποιες άλλες παράμετροι όπως για παράδειγμα η φιλοξενία του έργο του δημιουργού σε κάποιο μουσείο και κατά συνέπεια οι όροι και προϋποθέσεις δημοσιοποίησής του.

4. Επιτρέπεται, χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή, η αναπαραγωγή άρθρων νομίμως δημοσιευμένων σε εφημερίδα ή σε περιοδικό, σύντομων αποσπασμάτων έργου ή τμημάτων σύντομου έργου ή έργου των εικαστικών τεχνών νομίμως δημοσιευμένου, εφόσον γίνεται αποκλειστικά για τη διδασκαλία ή τις εξετάσεις σε εκπαιδευτικό ίδρυμα, στο μέτρο που δικαιολογείται από τον επιδιωκόμενο σκοπό, είναι σύμφωνη με τα χρηστά ήθη και δεν εμποδίζει την κανονική εκμετάλλευση. Η αναπαραγωγή πρέπει να συνοδεύεται από την ένδειξη της πηγής και των ονομάτων του δημιουργού και του εκδότη, εφόσον τα ονόματα αυτά εμφανίζονται στην πηγή.

5. Επιτρέπεται, χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή, η αναπαραγωγή ενός πρόσθετου αντιτύπου από μη κερδοσκοπικές βιβλιοθήκες ή αρχεία, που έχουν αντίτυπο του έργου στην μόνιμη συλλογή τους, προκειμένου να διατηρήσουν το αντίτυπο αυτό ή να το μεταβιβάσουν σε άλλη, μη κερδοσκοπική, βιβλιοθήκη ή αρχείο. Η αναπαραγωγή επιτρέπεται μόνο αν είναι αδύνατη η προμήθεια ενός τέτοιου αντιτύπου από την αγορά σε σύντομο χρόνο και με εύλογους όρους.

6. Ό,τι βρίσκεται στο διαδίκτυο δεν σημαίνει ότι είναι ελεύθερο να το χρησιμοποιήσουμε. Η πειρατεία είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τους πνευματικούς δημιουργούς.

7. Η μεταφόρτωση (το «ανέβασμα») έργων στο διαδίκτυο τα οποία προστατεύονται με δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας ή/και συγγενικό δικαίωμα χωρίς την άδεια των δικαιούχων δεν επιτρέπεται. Ειδικότερα το YouTube εφαρμόζει στις συμβάσεις του με τους χρήστες το αγγλικό δίκαιο. Οπότε απαιτείται η συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα στο αγγλικό δίκαιο εκτός του ελληνικού.

8. Γενικότερα θα πρέπει να αναφέρονται πάντοτε οι πηγές για το υλικό που χρησιμοποιούμε κατά τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού - εφόσον επιτρέπεται - για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης προτείνεται να αναφέρουμε την πηγή ακόμα και αν είναι ελεύθερη η χρήση του υλικού της.

Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Σχόλια (12)

 
Βαγγέλης
05 Νοε 2020 22:41

@Κατερίνα.
Δεν είναι γκρίνια Κατερίνα μου. Είναι εύλογοι προβληματισμοί ανθρώπων που κάθε μέρα δίνουν την ψυχή τους για τους μαθητές τους και βλέπουν από κοντά τα κοινωνικά και μαθησιακά προβλήματα των παιδιών. Άσε που τρείς διδακτικές εβδομάδες δεν είναι και λίγο όταν έχεις να παλέψεις με την ''κουτσή'' τεχνολογία της τηλεκπαίδευσης. Αν είσαι εκπαιδευτικός και δεν είσαι αποσπασμένη σε κανένα βο(υ)λευτικό γραφείο θα το καταλάβεις από Δευτέρα. Εύχομαι πραγματικά καλή επιτυχία σε όλους.

 
Κατερίνα
05 Νοε 2020 20:16

Άρχισε η γκρίνια βλέπω! Τρεις βδομάδες είναι. Θα περάσουν. Υπάρχει και η άδεια άνευ αποδοχών.

 
ΜΝ
05 Νοε 2020 17:50

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας δεν κινδυνεύουν? Άτρωτοι είναι? Ούτε εμβόλια για τη γρίπη δεν υπάρχουν!

 
@Ερώτηση
05 Νοε 2020 17:34

Να λύσουν το θέμα οι ΣΕΕ...

 
Legend
05 Νοε 2020 17:11

Με το κινητό και δωρέαν σε webex and eclass and eme!! Όλοι μπορούν... δεν συγκρίνεται η ποιότητα της εκπαίσευσης, αλλά από το τίποτα είναι μια κάποια λύση. Απευθυνθείτε στην τοπική αυτοδιοίκηση να βρουν λύσεις για παιδιά φτωχών οικογενειών!!! Τι τους έχουμε τους δημάρχους; Απαιτήστε! Βοηθάμε ο ένας τον άλλον για το καλύτερο που μπορούμε!!!

 
Για ψυχολογικους λογους;;;
05 Νοε 2020 16:31

Τα ειδικα τα αφηνει ανοιχτα για ψυχολογικους λογους λεει, ενω ειναι τα πρωτα που θα επρεπε να κλεισουν αφου οι μαθητες ειναι οι περισσοτεροι ενηλικες με διαφορα προβληματα υγειας και δεν φορανε μασκες αφου δεν μπορουν ς. Ετσι τα υποβαθμιζει σε τυπου ιδρυματα -παρκινγκ χωρις να δινει σημασια στην υγεια παιδιων ,εκπαιδευτικων.

 
Ερώτηση
05 Νοε 2020 16:06

Μπορεί να μας απαντήσει καποιος, σοβαρά όμως, τι θα γίνει με τα παιδιά που δεν έχουν προσβαση στο διαδίκτυο, ουτε υπολογιστή? Κάτι ταμπλετ ακόμη τα περιμενουμε... Γιατί μιλάει το υπουργείο για υποχρεωτικότητα κι απουσίες... Και μην ακούσουμε παλι για το τηλέφωνο με αστική χρέωση... γιατί ζητά το υπουργείο να προχωρά κι υλη! Μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, κτλ με τηλέφωνο αστικής χρέωσης δεν γίνεται να καταλάβει μόνο ακούγοντας...
Γιατί από ότι φαίνεται δε καίγεται το υπουργείο γι αυτά τα παιδιά!

 
Λουκια
05 Νοε 2020 16:01

Στο ίδιο έργο θεατές την άλλη εβδομάδα θα ανακοινωθεί και κλείσιμο των δημοτικών όλα αυτό δριχνουν

 
Παναγιώτης Β
05 Νοε 2020 15:45

@Anastasia
Αυτό που είναι ολοφάνερο είναι πως πρέπει να αλλάξετε συχνότητα στο ραδιόφωνό σας.

 
Anastasia
05 Νοε 2020 15:16

Άκουσα στο ραδιόφωνο ότι υπάρχει σκέψη να αφήσουν ανοιχτά τα φροντιστήρια. Αν γίνει αυτό θα είναι ολοφάνερο πια ότι η Κυβέρνηση θέλει να υποβιβάσει με κάθε τρόπο το δημόσιο σχολείο.

 
Γελοιότητες
05 Νοε 2020 14:21

Επιστημονική τεκμηρίωση για το κλείσιμο γυμνασίων-λυκείων αλλά όχι δημοτικών-νηπιαγωγείων υπάρχει; Κινδυνεύει ο εκπαιδευτικός στο γυμνάσιο αλλά όχι στο δημοτικό;

 
Υποβάθμιση δημόσιας εκπαίδευσης
05 Νοε 2020 14:04

Λανθασμένη απόφαση ειδικά σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, που τα σχολεία και το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν έχουν προετοιμαστεί τις προηγούμενες δεκαετίες και δεν έχουν την κατάλληλη υποστήριξη (πχ. πρότυπο ψηφιακό υλικό για όλες τις τάξεις από το υπουργείο, κατάλληλες αίθουσες για εκπαίδευση εξ αποστάσεως, δυνατότητα μικρών φροντιστηριακών μαθηματών σε 10-12 μαθητές κάθε φορά).

Εδώ και ένα εξάμηνο τα σχολεία βρίσκονται σε μη κανονική λειτουργία, αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολλούς μήνες ακόμα. Αυτό θα επιβαρύνει δυσανάλογα τον μαθητικό πληθυσμό που προέρχεται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα και δεν έχει άλλες διεξόδους για ενισχυτική εκπαίδευση (πχ. φροντιστήρια ξένων γλωσσών). Απαράδεκτη η στάση των υπευθύνων που αδιαφορούν για το μέλλον της νέας γενιάς, τα παιδιά 5 έως 15 ετών είναι το μέλλον σε κάθε κοινωνία.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ