Εγκύκλιος: Τα 5 κριτήρια χορήγησης tablet και laptop στους μαθητές για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Ο γονιός υποχρεούται σε καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή βλάβης, η οποία δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, καθώς και σε περίπτωση που απλώς αρνηθεί την επιστροφή της στη σχολική μονάδα, από την οποία την παρέλαβε

08/11/2020

Ενημερώθηκε: 13/11/2020, 19:16

Άκουσε το άρθρο

Τα κριτήρια δανεισμού  φορητών συσκευών tablet και laptop στους μαθητές που δεν διαθέτουν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή στο σπίτι τους, προκειμένου να εξυπηρετηθούν για τη  σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε  το υπουργείο Παιδείας, είναι:

Α. Τα κοινωνικά  

Β. Το χαμηλό εισόδημα

Γ. Η ανεργία γονέων/κηδεμόνων

Δ. Η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας,και,

Ε. Η    ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης

Η διαδικασία

Ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, μετά από συνεννόηση με τον οικείο Σύλλογο των Διδασκόντων, τα μέλη του οποίου μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη τους καθ’ οιονδήποτε τρόπο, ακόμη και ηλεκτρονικά, αποφαίνεται σε ποιον, κατά προτεραιότητα μαθητή/τρια ή εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ αποδοχής της δωρεάς (σ.σ. οι συσκευές που δόθηκαν ως δωρεά στο υπ. Παιδείας από διάφορους φορείς και επιχειρηματίες) ή στη σύμβαση μεταξύ του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του δωρητή ή στην ΥΑ κατανομής των δωρηθέντων λαμβάνοντας υπόψη και την τυχόν επιθυμία του εκάστοτε δωρητή, δύναται να διατεθεί κάθε ηλεκτρονική συσκευή για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Οι γονείς θα υπογράφουν δήλωση παραλαβής

Κατά την παράδοση της ηλεκτρονικής συσκευής από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, ο παραλήπτης (γονέας/κηδεμόνας ή εκπαιδευτικός) υπογράφει Υπεύθυνη Δήλωση  , στην οποίαν αναφέρει ρητά ότι παρέλαβε τη συγκεκριμένη συσκευή (αναλυτική περιγραφή), αναλαμβάνει την υποχρέωση αφενός μεν επιστροφής της ανωτέρω συσκευής στη σχολική μονάδα, όταν εκλείψουν οι λόγοι, για τους οποίους του παραχωρήθηκε η χρήση της (π.χ. όταν λήξει η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων) ή οποτεδήποτε του ζητηθεί από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και αφετέρου καταβολής αποζημίωσης στο Ελληνικό Δημόσιο ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής συσκευής σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή βλάβης, η οποία υπερβαίνει την αναμενόμενη από τη συνήθη χρήση της και δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, καθώς και σε περίπτωση που απλώς αρνηθεί την επιστροφή της στη σχολική μονάδα, από την οποία την παρέλαβε.

Σχόλια (20)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΑΛΑΝΗ
|

Επειδη στις βορειες χωρες ο καθηγητης εχει τους βοηθους του,την σαλα που κανει το διαλειμμα του χωρις να ενοχλειται απο κανεναν,εστιατορια στο σχολειο κλπ,τοτε μαλιστα να πουμε και εδω μπραβο γιατι οχι εκπαιδευτικοι ειμαστε αλλα ιθαγενεις με καθρεφτακια,στα χερια του καθε φωστηρα υπουργου!

Επαμεινώνδας
|

Το ότι πρέπει να επιστρέψουμε πίσω τα tablet, ενώ στην πρώτη καραντίνα τα λαπτοπ των 800 ευρώ που πήραν οι υπάλληλοι του υπουργείου με ξεπερνάει.

Ελένη
|

Εγώ έχω κάνει αναστολή σπουδών για να παρακολουθήσω το πρόγραμμα μαθητείας. Δεν είναι κρίμα να πάει η χρόνια χαμένη; Φαντάζομαι ότι θα βρίσκονται αρκετοί στη δίκη μου θέση! Ενημερώστε μας τουλάχιστον να ξέρουμε!

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
|

Δυστυχώς, τα κριτήρια στην Ελλάδα, όπου η φοροδιαφυγή και η διαφθορά ακμάζει, είναι ψεύτικα και πλασματικά! Εκτός φυσικά από κραυγαλέες περιπτώσεις. Ας βάλουμε προτεραιότητες στη ζωή μας και να μην τα περιμένουμε όλα από το ΥΠΑΙΘ. Έπρεπε οι Δήμοι να είναι οργανωμένοι και να γνωρίζουν την οικονομική και κοινωνική κατάσταση των δημοτών τους, Ε1 και Ε9 κλπ., ώστε να χορηγούν τα tablet ή laptop. Οι μαθητές να τα δανείζονται από τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων και όχι από τους Διευθυντές των σχολείων. Τα δισεκατομμύρια ευρώ που φαγώθηκαν από τα πολλά Κοινοτικά Ταμεία της ΕΕ πού πήγαν. Αν δεν κάνω λάθος μόνο 7 δις ευρώ απορρόφησε η Κοινωνία της Πληροφορίας στο Ελλαδιστάν.

Κατερίνα Νταλαγιαννη
|

Μονογονεικη οικογενεια τριτεκνη χωρις εδοδα, δικαιουνται ταμπλετ και τα 3 παιδια αν ειναι σε διαφορετικες ταξεις;

Κατερίνα
|

Έχω παιδί με προβλήματα δεν έχω να πάρω λαπτον είμαι άνεργη αυτά τα παιδιά δεν δικαιούται και μετά λέτε θα πάρουν απουσίες

εκπ/κός
|

ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΚΑΜΕΡΕΣ ΚΛΠ
ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΦΟΡΗΤΟ ΗΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ..ΦΤΩΧΟΙ
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΑΛΛΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΑΜΠΛΕΤ ΑΠΟ ΑΛΛΟ ΦΟΡΕΑ ,ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ Ε ΧΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΦΘΟΡΑΣ, ΝΑ ..ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑ Ι ΜΑΘΗΤΕΣ.ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ,ΠΟΛΛΗ ΧΑΡΤΟΥΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙΠΟΤΕ ..

Ραφαελα
|

Εμείς που ήμαστε 7 μέλης οικογένεια 2 γονείς 5 παιδιά ζήτησε ο μπαμπάς μου τάμπλετ Απτό σχολείο μου και μας λέει εμείς δεν δίνουμε τάμπλετ.
Τελικά θα δοσουν

Εκπαιδευτικός Δ.Ε
|

Συγνώμη πως προκύπτει από το καθηκοντολόγιο οποιουδήποτε μέλους του Σ.Δ ενός σχολείου να διακρίνει και να κατηγοριοποιεί μαθητές/τριες; και μάλιστα βάσει στοιχείων που μάλλον είναι απόρρητα; σε ένα δημόσιο σχολείο χρησιμοποιούμε κριτήρια για να παρέχουμε βιβλία; εκπαιδευτικούς; τάξεις; πίνακες; η έννοια της εκπαίδευσης ως αγαθό/δικαίωμα και η ισότιμη διασφάλιση της πρόσβασης δεν εναρμονίζεται με το σύνταγμά μας; πόσο πια θα διαστρεβλώνουμε το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου αλλά και του δημόσιου λειτουργού της εκπαίδευσης; Έχω 140 μαθητές/τριες με 40 εκτός προσβασιμότητας και με 47 που εμπίπτουν στις προαναφερόμενες κατηγορίες!!!! ποιους θα διαλέξω και ποιους όχι; νομιμοποιούμαι ως σχολείο να συγκεντρώσω τέτοιου είδους πληροφορίες;; Ο Συνήγορος και ο Βοηθός Συνηγόρου να ενημερωθεί;
Επιτέλους: κάντε την λειτουργία των σχολείων ασφαλή έστω και τώρα! για εκπαιδευτικούς, μαθητές και καθαριστές! μην παίζετε στη ρουλέτα την Υγεία και τα Πολιτειακά μας Δικαιώματα

Δημήτρης
|

Αν σε μια οικογένεια και οι δύο γονείς δουλεύουν από το σπίτι με υπολογιστή και έχουν και δύο παιδιά που επίσης παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως με τηλεκπαίδευση τότε τι γίνεται?Θα έπρεπε τόσο καιρό να εξεταστούν όλες οι παράμετροι για την σωστή τηλεκπαίδευση και μετά να μιλούν ότι όλα είναι εντάξει.Πρωτη μέρα και η webex έπεσε έξω.Αυτα η κυρία υπουργός Παιδείας δεν μπορεί να τα δει?Η οι παρακοιμωμενοι της δεν της τα μεταφέρουν όπως είναι στην πραγματικότητα.Ζουν σε ένα παράπλευρο κόσμο έξω από την πραγματικότητα.Η παιδεία είναι αγαθό που θα πρέπει να παρέχεται δωρεάν προς όλους και κυρίως στα παιδιά χωρίς να εξετάζονται κοινωνικά η οικονομικά κριτήρια.

δάσκαλος δ.ε
|

Προς «δασκάλα π.ε» Σε πόσες χώρες του κόσμου δίνουν κάθε χρόνο βιβλία στους μαθητές, τα οποία σε μεγάλο ποσοστό ούτε καν ανοίγονται και στο τέλος του έτους ανακυκλώνονται;
Και πιστεύεις ότι τα παιδιά μας δεν μορφώνονται, γιατί δεν τους παρέχουμε τα υλικά μέσα;

Νίκος
|

Δεν καταλαβαίνω γιατί θυμώνετε. Τώρα αντιλαμβάνεσθε ότι η υπουργάρα μας δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα;

Χαρά
|

Οι κυβερνώντες δυστυχώς δεν ξέρουν από φτώχια

Τασος
|

Ζούμε σε παράλληλα σύμπαντα; Εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο σε υποβαθμισμένη περιοχή πήρε ένα tablet από το ίδρυμα Μποδοσάκη. Μια καταγραφή που έγινε τον Μάιο, έδωσε ένα 34% των οικογενειών του σχολείου να μην έχουν ούτε lap top ούτε tablet ούτε pc μόνο κινητό τηλέφωνο.

Γονέας και εκπ/κός
|

Για τα κοινωνικά υπάρχουν άπειρες παράμετροι,
για το εισόδημα πρέπει να έχει το σχολείο όλες τις φορολογικές δηλώσεις αλλά και το Ε9 για να συγκρίνει.
Για την ανεργία, υπάρχει αρκετός κόσμος, ποιος έχει προτεραιότητα,
για μονογονεική οικογένεια, πολύτεκνη, κ.λπ. βρίσκεται.
Για ειδικές κοινωνικές συνθήκες... τι? Μιλάμε για την ίδια συνοικία.
Μόνο η πολιτεία που έχει περισσότερα στοιχεία μπορεί να αποφασίσει.

Παντελής
|

Συμφωνώ με τον Κώστα παραπάνω..Ταμπλετ α' Δημοτικού, α' Γυμνασίου, ηλεκτρονικά βιβλία, ψηφιακο υλικό, διαδραστικά σενάρια (υπάρχουν ήδη στα ψηφιακά αποθετήρια) και πολύ καλή σύνδεση στο Ίντερνετ σε καθε σχολείο. Με αποτέλεσμα περιορισμό στις δαπάνες για εκτυπώσεις βιβλίων βλ. Διοφαντος και φυσικά οικολογική ευαισθησία. Δλδ, αν το έκανε αυτό μια Σκανδιναβική χώρα (μπορεί ήδη να το έχουν πράξει) δεν θα λέγαμε μπράβο;

Κώστας
|

Να δοθούν tablet σε όλους τους μαθητές και αντί των χάρτινων βιβλίων να δίνονται σε ψηφιακή μορφή από το ebooks. 1) Είναι οικονομικότερη λύση δίνονται μια φορά ανά εκπαιδευτική βαθμίδα 2) αντικατάσταση και επισκευή των φθαρμένων 3) σώζονται εκατομμύρια δέντρα. αυτά είναι λίγα από τα πλεονεκτήματα.

Αλέξης
|

Τι σημαίνει αυτό; Δηλαδή κάποιο παιδί θα μείνει χωρίς εκπαίδευση γιατί υπάρχουν "κριτήρια". Χαμηλό εισόδημα;;;;;; 5μελή οικογένεια με 3 παιδιά και 2 εργαζόμενους (ιδανική περίπτωση!) με τους μισθούς που ξέρουμε θα μπορεί να αγοράσει υπολογιστές γιατί δεν έχει "χαμηλό" εισόδημα; Μπορεί να δώσει 1000€ (το λιγότερο) για να αγοράσει υπολογιστές; Έλεος με τις άσχετες!!!!!!! Και πότε θα γίνουν όλα αυτά; Αύριο ξεκινάει η τηλεκπαίδευση!! Με τους υπολογιστές ή ακόμα χειρότερα με τα tablets που έδωσαν σε κάθε σχολική μονάδα (κάποιες σχολικές μονάδες πήραν 1-2 υπολογιστές ή tablets) θα καλυφθούν οι ανάγκες; Με τι απουσίες σε αυτή την περίπτωση τι θα γίνει; Αυτό δεν είναι τηλεκπαίδευση. Τι έκαναν όλο το καλοκαίρι; Φτάνει μέχρι εδώ!!!! Ο πρωθυπουργός της χώρας που είναι; Τι λέει γι' αυτή την κατάσταση; Συμφωνεί; Συνεχίζει να υποστηρίζει την υπουργό παιδείας;

δασκάλα π.ε.
|

προς "εκπαιδευτικό" και υπουργείο

Αυτό κάνουμε όταν δίνουμε βιβλία στα παιδιά;
Ζητάμε τα περιουσιακά τους στοιχεία;

Δεν είναι δικαίωμά τους η εκπαίδευση;
Δεν είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει τα εποπτικά μέσα σε όλα τα παιδιά;

ο ρόλος μας ως εκπαιδευτικοί είναι να κάνουμε την επιλογή ποιος θα συμμετέχει και ποιος όχι;

για μαζευτείτε λιγάκι που έχετε καταπιεί αμάσητα όλα τα ιδεολογήματα του νεοφιλελευθερισμού
για να ξαναγίνουμε εκπαιδευτικοί με ό,τι κουβαλάει αυτός ο επιφορτισμένος ρόλος, να υπερασπιστούμε τους/τις μαθητές/μαθήτριές μας
και να σταματήσουμε να παίζουμε το ρόλο "φύλακα"

Εκπαιδευτικός
|

Τα κριτήρια αυτά έπρεπε να μπουν από τον Μάρτιο, όταν ανατέθηκε στους διευθυντές/γύρισα να δηλώσουν τις ανάγκες της σχολικής μονάδας.
Αυτή η προεργασία μπορούσε να γίνει και το καλοκαίρι.
Τραγικές...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ