Placeholder

Τηλεκπαίδευση

Εγκύκλιος: Οδηγίες και πληροφορίες για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στα Δημοτικά Σχολεία, Νηπιαγωγεία, Γυμνάσια και Λύκεια

Τα Ωρολόγια Προγράμματα για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Δημοσίευση: 14/11/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εγκύκλιος με  οδηγίες και πληροφορίες για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία υπογράφηκε σήμερα,  Σάββατο, από τη Γενική Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Σίσσσυ Γκίκα, την οποία δημοσιεύει κατ' αποκλειστικότητα το esos.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Ειδικότερα, η εγκύκλιος προβλέπει τα εξής:                      

Οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, λόγω της αναστολής λειτουργίας τους, υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση καλύπτοντας τη διδακτέα ύλη.

Η εξ Αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις παρούσες έκτακτες συνθήκες, που βιώνει η χώρα μας εξαιτίας της πανδημίας.

Οι Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών διαμορφώνουν το εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ Αποστάσεως διδασκαλίας, λαμβάνοντας υπόψη τις υπουργικές αποφάσεις που το καθορίζουν και το αποστέλλουν στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκυκλίου με θέμα «Οδηγίες προς Διευθυντές/τριες και Εκπαιδευτικούς Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά το σχολικό έτος 2020-21», συνιστάται:

Δημοτικο Σχολείο-Νηπιαγωγείο

1. Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικά και Νηπιαγωγεία) το διαδικτυακό μάθημα να διαρκεί 30 λεπτά, σύμφωνα με το κάτωθι πρόγραμμα ανά τύπο σχολείου:

Σημειώνεται ότι το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα περιλαμβάνει σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία τουλάχιστον τρεις (3) και πέντε (5) διδακτικές ώρες αντίστοιχα.

Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ

2. Για την Δευτεροβάθμια Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) το διαδικτυακό μάθημα να διαρκεί 40 λεπτά, σύμφωνα με το κάτωθι πρόγραμμα ανά τύπο σχολείου:

Σημειώνεται ότι το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ περιλαμβάνει τουλάχιστον έξι (6) ή επτά (7) διδακτικές ώρες, ανάλογα με το γενικότερο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Διαλείμματα

3. Αναλόγως διαμορφώνεται το πρόγραμμα διδακτικής ώρας - διαλείμματος των Εσπερινών Γυμνασίων και των Εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων και υλοποιείται κατά τη διάρκεια του ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας τους.

Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

4. Το εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης διαμορφώνεται, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ειδικά, για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση χρόνος έναρξης εφαρμογής του ανωτέρω Ωρολογίου Προγράμματος ορίζεται η 17η Νοεμβρίου 2020 (εορτή Πολυτεχνείου) και 18 Νοεμβρίου η κανονική έναρξη των μαθημάτων. Τη Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου, θα λάβει χώρα γενική προετοιμασία και αναπροσαρμογή των Ωρολογίων Προγραμμάτων.

Σύνεδεση με την πλατφόρμα-Υποχρεώσεις μαθητών

Επίσης, κρίνεται σκόπιμο μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί να συνδέονται πριν από την έναρξη των μαθημάτων για την υλοποίηση δοκιμών (μικρόφωνο, εικόνα, ήχος κ.λπ.), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ομαλή υλοποίησή τους. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των μαθημάτων οι μαθητές/τριες οφείλουν να ανταποκρίνονται σε καθήκοντα που ανατίθενται από τους εκπαιδευτικούς τους (π.χ. να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους, να ζητήσουν τον λόγο, να σχολιάσουν ή και να σημειώσουν στο chat), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ενεργός συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Τέλος, επισημαίνεται ότι εφαρμόζεται ο οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό των μαθημάτων της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, για το σχολικό έτος 2020-2021, ο οποίος διαβιβάστηκε σε όλες τις σχολικές μονάδες με την αρ. πρωτ. 127986/ΓΔ4/24-09-2020 εγκύκλιο, όπου μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει πάντοτε να αναφέρουν τις πηγές του εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιούν για την παροχή εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, ακόμη κι αν η χρήση του υλικού είναι ελεύθερη.

Ψηφιακή  πλατφόρμα

Η υλοποίηση της κατά τα ανωτέρω σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους μαθητές/τριες. Προς τον σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των Διδασκόντων/ουσών και των μαθητών/τριών όλων των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E. Η Υπηρεσία αυτή έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, και παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο, έχει δε ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση μαθητών/τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους.

Ιδιωτικά Σχολεία

Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα/κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019 (ΦΕΚ 137 A').

Βασικά χαρακτηριστικά

Βασικά χαρακτηριστικά της ειδικά παραμετροποιημένης πλατφόρμας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι ότι:

I. Για την αυθεντικοποίηση και σύνδεση των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Webex θα χρησιμοποιηθεί η υπηρεσία Κεντρικής Πιστοποίησης Χρηστών (Υπηρεσία «Single Sign On» - SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

II. Έχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής/αποθήκευσης του μεταδιδόμενου μαθήματος.

III. Έχουν δημιουργηθεί «κλειδωμένες» ψηφιακές αίθουσες, στις οποίες ο εκπαιδευτικός έχει τον αποκλειστικό έλεγχο εισόδου.

Οδηγίες για την εφαρμογή της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

Για την αρχική εγγραφή και τη δημιουργία λογαριασμού χρήστη στην υπηρεσία σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Cisco Webex μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου του Υπουργείου Παιδείας, ακολουθείστε τα βήματα:

1. Ανοίξτε τον φυλλομετρητή (browser) της επιλογής σας και πληκτρολογήστε τη διεύθυνση https://webex.sch.gr

2. Θα μεταφερθείτε στη σελίδα με τίτλο «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση Webex με το ΠΣΔ για εκπαιδευτικούς». Για την σύνδεση σας πατήστε το κουμπί «Σύνδεση στο Webex μέσω λογαριασμού ΠΣΔ».

3. Θα μεταφερθείτε στη σελίδα κεντρικής πιστοποίησης χρηστών (SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στη φόρμα αυτή θα χρειαστεί να συμπληρώσετε τα στοιχεία πρόσβασης που έχετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, δηλαδή το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password). Στη συνέχεια πατήστε στο κουμπί «Σύνδεση».

4. Μετά τη σύνδεσή σας θα εμφανιστεί μία φόρμα με τα προσωπικά στοιχεία σας (δηλ. επώνυμο, όνομα και e-mail), καθώς και η ενημέρωση για την πολιτική διαχείρισης των προσωπικών σας δεδομένων.

5. Για να συνεχίσετε πρέπει να πατήσετε «Ναι συνέχεια στην εγγραφή».

6. Αυτόματα ο φυλλομετρητής θα σας μεταφέρει στη σελίδα https://minedu-primary.webex.com
αν είστε εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή στη σελίδα https://minedu- secondary.webex.com αν είστε εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

7. Πατήστε στο επάνω δεξιά μενού την επιλογή Sign in.

8. Εισάγετε την e-mail διεύθυνση που έχετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (@sch.gr) στο σημείο
με την ένδειξη “Enter your e-mail address” και πατήστε το πλήκτρο Next.

9. Θα εμφανιστεί η «προσωπική σας ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας». Κάτω από το όνομά σας θα βρείτε τον διαδικτυακό σύνδεσμο της αίθουσας. Για παράδειγμα, για τον χρήστη konstantinos που είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η διεύθυνση της αίθουσας θα έχει τη μορφή:
https://minedu-primary.webex.com/meet/konstantinos

10. Τον σύνδεσμο αυτόν μπορείτε να τον κοινοποιείτε στους μαθητές σας με όποιο τρόπο θεωρείτε πρόσφορο, έτσι ώστε να εισέλθουν στη δική σας ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον κοινοποιήσετε στους μαθητές σας είτε με e-mail είτε με ανάρτηση στην Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (e-class) https://e-class.sch.gr ή στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me https://e- me.edu.gr (κοινοποίηση στον τοίχο της κυψέλης της τάξης σας).

Η σελίδα https://webex.sch.gr θα είναι πάντα το σημείο εισόδου σας στην υπηρεσία σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την πλατφόρμα Cisco Webex. Επιπλέον, η σελίδα αυτή:

• Περιλαμβάνει το θεσμικό πλαίσιο για την παροχή της υπηρεσίας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
• Περιλαμβάνει οδηγούς χρήσης για την υπηρεσία Cisco Webex.
• Παρέχει πληροφορίες για τις διαδικασίες παροχής υποστήριξης, όπως αυτές αναλύονται στη συνέχεια καθώς και στοιχεία επικοινωνίας και σύνδεσμο υποβολής ερωτημάτων στην υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (Helpdesk) του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
• Παρέχει πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας.
• Περιέχει συνδέσμους σε ιστοσελίδες με ανακοινώσεις και ενημέρωση για τη χρήση της υπηρεσίας.

11. Επίπεδα εξυπηρέτησης σχολικών μονάδων:

• 1ο επίπεδο εξυπηρέτησης: η ομάδα υποστήριξης της κάθε σχολικής μονάδας, όπως έχει οριστεί στο myschool και η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή/τρια και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β’ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.), για να προσφέρει υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε ό,τι αφορά αρχικά στην εγγραφή των εκπαιδευτικών στο Webex και κατόπιν στη χρήση της υπηρεσίας Webex σύμφωνα με τους οδηγούς χρήσης που βρίσκονται αναρτημένοι στην ιστοσελίδα https://webex.sch.gr.
Ο/Η Διευθυντής/τρια της κάθε σχολικής μονάδας καλείται να επικαιροποιήσει τα μέλη της ομάδας υποστήριξης στο myschool.

• 2ο επίπεδο εξυπηρέτησης: εφόσον η ομάδα υποστήριξης του σχολείου δεν δύναται να επιλύσει κάποιο πρόβλημα που αφορά στην εγγραφή του εκπαιδευτικού στο Webex, τότε επικοινωνεί με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (Helpdesk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο και ηλεκτρονική διεύθυνση) θα βρείτε στη σελίδα https://www.sch.gr/helpdesk/.

Η επικοινωνία των εκπαιδευτικών με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών του ΠΣΔ θα γίνεται αποκλειστικά μέσω των ομάδων υποστήριξης της εκάστοτε σχολικής μονάδας.

Ενημέρωση μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων

Επίσης κατ’ εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 («ΓΚΠΔ») και του Ν. 4624/2019, σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων στο πλαίσιο της διαδικασίας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων («ΥΠΑΙΘ»), ως Υπεύθυνο Επεξεργασίας.

Τα προσωπικά δεδομένα (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου
επικοινωνίας) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από το ΥΠΑΙΘ και την εκάστοτε σχολική μονάδα 6
φοίτησης των μαθητών κατ’ εντολή του. Σκοπός της επεξεργασίας είναι η επικοινωνία των εκπαιδευτικών μαζί σας και ο συντονισμός της διαδικασίας της παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Κατά τη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (οι μαθητές/τριες) εισάγουν στην ειδικά παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης συνεργαζόμενου με το ΥΠΑΙΘ παρόχου υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, τα οποία μπορεί να είναι τυχαία- εικονικά, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων. Συστήνεται να συνδέονται μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) και όχι μέσω εφαρμογής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι συλλέγονται μόνο τα συγκεκριμένα προσωπικά τους δεδομένα.

Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των τεχνικών ζητημάτων, που ανακύπτουν και συνακόλουθα την τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Τα μεταδεδομένα αυτά περιλαμβάνουν: α) τη διεύθυνση IP, β) το αναγνωριστικό "User Agent", γ) τον τύπο υλικού, δ) τον τύπο και την έκδοση λειτουργικού συστήματος, ε) την έκδοση διακομιστή - πελάτη, στ) τη διεύθυνση Mac (κατά περίπτωση), ζ) την έκδοση εφαρμογής, η) τις υλοποιηθείσες ενέργειες (είσοδος, έξοδος, κοκ), θ) τις πληροφορίες σύσκεψης: i) τίτλος, ii) ημερομηνία και ώρα, iii) συχνότητα, iv) μέση και πραγματική συχνότητα, v) ποιότητα, vi) ποσότητα, vii) δραστηριότητα δικτύου και viii) συνδεσιμότητα.

Νομική βάση της επεξεργασίας είναι η εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον (αρ. 6 §1 περ. ε ΓΚΠΔ), δηλαδή το δημόσιο αγαθό της παροχής εκπαίδευσης υπό καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, συνδυαστικά με την εκπλήρωση έννομης υποχρέωσης του Υπευθύνου Επεξεργασίας (αρ. 6 §1 περ. γ ΓΚΠΔ), η οποία προβλέπεται στο αρ. 63 του Ν. 4686/2020. Ειδικά όσον αφορά στα μεταδεδομένα, χρησιμοποιούνται περαιτέρω για σκοπούς αποκλειστικά ερευνητικούς ή/και στατιστικούς, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν. Νομική βάση της εν λόγω επεξεργασίας είναι η συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση του Υπευθύνου Επεξεργασίας (αρ. 6 παρ. 1 περ. γ ΓΚΠΔ), όπως αυτή τίθεται από τη διάταξη του αρ. 1 πδ 18/2018, δηλαδή η διενέργεια στατιστικών αναλύσεων-ερευνών στο πλαίσιο της αποστολής του να αναπτύσσει και να αναβαθμίζει συνεχώς την παιδεία.

Τα προσωπικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται για να λειτουργήσει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, θα διαγραφούν μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Τα προσωπικά σας δεδομένα, που είναι ήδη αποθηκευμένα στα συστήματα του ΥΠΑΙΘ λόγω της ιδιότητάς σας ως μαθητών/τριών ή γονέων/κηδεμόνων, θα διατηρηθούν όπως ορίζεται στις σχετικές Πολιτικές του ΥΠΑΙΘ. Τα μεταδεδομένα που δημιουργούνται διαγράφονται μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2020-2021.

Εφόσον έχουν καταχωρηθεί τα πραγματικά στοιχεία των μαθητών/τριών (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ονοματεπώνυμο) στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορούν να ταυτοποιηθούν), μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων και εναντίωσης στην επεξεργασία αυτών (μόνο όσον αφορά στα μεταδεδομένα) με υποβολή αίτησης στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@minedu.gov.gr. Σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι δεν ικανοποιήθηκε κάποιο αίτημά τους, έχουν το δικαίωμα να απευθυνθούν στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (http://www.dpa.gr), Λ. Κηφισίας αρ. 1-3, ΤΚ 115 23, Αθήνα, τηλ. +30-210 6475600, φαξ +30-210 6475628.

Για οποιοδήποτε σχετικό ζήτημα μπορούν οι μαθητές/τριες να επικοινωνούν με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων του ΥΠΑΙΘ (ΥΠΔ/DPO) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: dpo@minedu.gov.gr.
Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες για την παροχή εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο https://mathainoumeasfaleis.gov.gr/tilekpedefsi/).

Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που έχουν εκδοθεί περί της εφαρμογής της σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, συνεχίζουν να ισχύουν και επικαιροποιούνται για να περιγράψουν την εφαρμογή των συγκεκριμένων οδηγιών.

Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και στην υλοποίηση της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης προσαρμοσμένης κατά περίπτωση στις εξειδικευμένες εκπαιδευτικές – επικοινωνιακές ανάγκες, μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με σκοπό την κατά μέγιστο βαθμό διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επαφής μεταξύ των εκπαιδευτικών των Τμημάτων Ένταξης, παράλληλης στήριξης/ΕΒΠ/ Σχολικών Νοσηλευτών και μαθητών/τριών που φοιτούν σε γενικά σχολεία. Οι ως άνω εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων καθώς και εκείνοι των κλάδων Ε.Ε.Π-Ε.Β.Π οργανώνουν και υλοποιούν, κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων εκάστου κλάδου και ειδικότητας, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αξιοποιώντας -όπου καθίσταται εφικτό- ποικιλία εκπαιδευτικών μεθόδων και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, όπως π.χ. ασύγχρονα και σύγχρονα εργαλεία, καθώς και με την παροχή ψηφιακού υλικού και εξειδικευμένης Υποστηρικτικής Τεχνολογίας για την ψηφιακή προσβασιμότητα (http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/). Επίσης, δύναται να αξιοποιηθεί υλικό από τα παρακάτω links της εκπαιδευτικής τηλεόρασης:

http://www.edutv.gr/index.php/eidiki-agogi http://www.edutv.gr/index.php/mathainoume-sto-spiti/videos/mathainoume-s... glwssa

Οι εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικές συσκευές

Σημειώνεται ότι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο και εξ αυτού του λόγου αδυνατούν να παράσχουν εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, λόγω έλλειψης του απαιτούμενου προς τούτο εξοπλισμού ή/και κατάλληλης σύνδεσης με το διαδίκτυο, υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στις σχολικές μονάδες, όπου υπηρετούν, οι οποίες συνεχίζουν κανονικά την διοικητική τους λειτουργία, προκειμένου να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές τους υπηρεσίες κάνοντας χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού, που διαθέτει η σχολική μονάδα. Ο/Η Διευθυντής/τρια Εκπαίδευσης και ο/η Διευθυντής/τρια της Σχολικής Μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, λαμβάνουν κάθε μέτρο για να διασφαλιστεί η παροχή από εκπαιδευτικούς, της σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολική μονάδα που τελεί σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Κριτήρια χορήγησης συσκευών στους μαθητές

Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. Φ8/46284/Δ4/14-4-2020 απόφασης για την παράδοση/παραλαβή των φορητών συσκευών, η απόφαση διάθεσης των συσκευών αυτών θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.

Σχόλια (17)

 
Τρέλα και κορδέλα
15 Νοε 2020 10:44

Σάββατο η υπουργός λέει ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα της τηλεκπαίδευσης βρίσκεται ήδη στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας. Κυριακή σήμερα και κανένα πρόγραμμα δεν έχει σταλεί στο σχολείο μου, δεν υπάρχει καν στην σελίδα της αρμόδιας Διεύθυνσης!!!
Αυτά.

 
Χρήστος
15 Νοε 2020 11:24

Χθες το πρόγραμμα των μαθημάτων ήταν 2:00-5:00, σήμερα έγινε 2:10-5:20. Αυτοί είναι οι άριστοι!

 
Γιάννης Βόλος
15 Νοε 2020 11:40

Για ποιον εξοπλισμό μιλάμε. 4 Τάμπλετ μας ήρθαν τον Ιούνιο για περίπου 60-70 ελλείψεις που μας είχαν δηλώσει οι γονείς. Τι να τα κάνουμε τα κριτήρια με τέτοια δεδομένα;

 
Άντα
15 Νοε 2020 11:48

Το πρόβλημα αυτό καθ αυτό δεν είναι το ότι πήγε πέντε και είκοσι, αλλά η ξεκάθαρη παραβίαση του εργασιακού ωραρίου που γίνεται θυσία στο βωμό της τηλεκπαίδευσης. Η ΔΟΕ ακούει?

 
Χρήστος
15 Νοε 2020 11:51

Υπάρχουν πολλά νοικοκυριά που δεν έχουν σταθερό τηλέφωνο. Γιατί δεν κάνουν δωρεάν την τηλεφωνική κλήση στο Webex και από τα κινητά τηλέφωνα;

 
@τρέλα και κορδέλα
15 Νοε 2020 11:57

λες και περιμέναμε κάτι άλλο ! αμφιταλαντεύομαι αν πρέπει να τα γράφουμε (ώστε να πέφτει και το σχετικό τρολάρισμα) ή να λέμε, όπως αυτές χαρωπές -σε όλα τα μέσα κάθε μέρα - ότι όλα πάνε καλά (τρολάροντας από την ανάποδη). πρέπει να το σκεφτούμε... δεν παλεύεται αλλιώς. άσε που πάντα από πάνω θα βγαίνουν . το καλύτερο τελευταία είναι η επιτυχία της εξ αποστάσεως από πέρυσι τον μάρτη και φέτος φυσικά λόγω ΙΕΠ και επιμορφώσεων (1η αλήθεια και πλέον και ζωντανά σε διάφορες συνδέσεις), κάτι ψελλίζεται και για τους εκπαιδευτικούς αλλά χαμηλόφωνα (εκπαιδευτικοί την κάνουν ; δεν ξέρω , για πείτε μας) . Άντε και με το σχόλιο θυμήθηκα τώρα τους τεμπέληδες που κάθονται και πληρωνονται ! βάλτε τους να σπάνε πέτρες , έχουμε χωματόδρομους για ασφαλτόστρωση !

 
kostas
15 Νοε 2020 15:50

έχει πάρει χαμπάρι το υπουργείο ότι σήμερα όλη μέρα το sch έχει πέσει;

 
Πέτρος Τ.
15 Νοε 2020 17:21

Ένας δεν μπορεί να πει σε αυτούς που εκπονούν τα ωρολόγια προγράμματα για την Ε.Ε ότι ένα ποσοστό γύρω στο 20% των καθηγητών διδάσκει την ίδια μέρα σε ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ και ΓΥΜΝΑΣΙΟ, οπότε τα προγράμματα πρέπει να συμπίπτουν πχ. το μεγαλύτερο μέρος της 7ης ώρας του ΓΕΛ είναι 6η ώρα στο Γυμνάσιο

 
ΧΡΗΣΤΟΣ Α.
15 Νοε 2020 17:22

Όλα τσαπατσουλιές...

όπως δεν προετοιμάστηκαν τα σχολεία για να μείνουν ανοικτά, το ίδιο έγινε από το υπ. παιδείας, καμιά πρόβλεψη, για την τηλεκπαίδευση...

Πάλι εκπαιδευτικοί, μαθητές θα βγάλουν το φίδι από τρύπα μόνοι τους χωρίς καμιά βοήθεια από το υπ. παιδείας
...με δικό τους υπολογιστή, ίντερνετ και χώρο...φτάνουν πια τα ανούσια εντέλλεσθε!

 
Πέτρος Τ
15 Νοε 2020 17:56

Το σταθερό τηλέφωνο που μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές για την πρόσβαση στην πλατφόρμα ποιος το πληρώνει; Είναι θέμα τηλεφωνικής εταιρίας ; Απαιτείται άμεσα διευκρίνιση γιατί το κόστος είναι τεράστιο ειδικά αν κάποιος το χρησιμοποιεί μόνιμα ελλείψει άλλου τρόπου πρόσβασης.

 
@kostas
15 Νοε 2020 18:09

αλήθεια; έπεσε; και έτσι να είναι δεν το παίρνουν γραμμή τις εργάσιμες, ΣΚ θα το πάρουν ; κατά τα άλλα υπερωρίες φουλ το μαρούσι και οι υπηρεσίες. σανόοοο

 
Πέτρος Τ.
15 Νοε 2020 18:14

Κριτήρια χορήγησης συσκευών στους μαθητές
" Η απόφαση διάθεσης των συσκευών αυτών θα λαμβάνεται [ από ποιόν; από το Σύλλογο Διδασκόντων μάλλον ή τον Διευθυντή, οποίος πρέπει να γνωρίζει τα ΠΑΝΤΑ] με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα [ πού ξέρει ο ΣΔ το εισόδημα; εδώ δεν το ξέρει ολόκληρο κράτος], η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, ( η ανεργία του γονέα ναι, του κηδεμόνα γιατί ; - δεν συμπίπτουν πάντα ο γονέας με τον κηδεμόνα - και πού ξέρει ο ΣΔ ποιος είναι άνεργος;] η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας [ ο ΣΔ δεν έχει τέτοια στοιχεία], ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης [ εδώ ΣΔ ξέρει].
Έτσι όπως είναι οργανωμένο το σημερινό σχολείο αυτά λέγονται και γράφονται μόνο για να βρισκόμαστε σε δουλειά, να κερδίζουμε χρόνο και εντυπώσεις και να πετάμε ο ένας το μπαλάκι στον άλλο, αρχίζοντας φυσικά από πάνω προς τα κάτω.

 
Κώστας
15 Νοε 2020 20:00

Έχετε αντιληφθεί ότι σήμερα αλλάζουν οι δ/νσεις ηλεκτρονικών τάξεων των εκπαιδευτικών σε πολλές ΔΔΕ λόγω αναβάθμισης στο Webex; Δηλαδή ότι αύριο το πρωί θα επικρατήσει μπάχαλο; Μπείτε στο webex sch να δείτε!

 
Μητέρα μαθητή Α' Λυκείου
15 Νοε 2020 20:25

Για να καταλάβω, όλο αυτό με την άριστη τηλεκπαίδευσή τους γίνεται για να μας πουν στο τέλος ότι τα παιδιά διδάχτηκαν όλη την ύλη και άρα όταν επιστρέψουν στις τάξεις θα είναι όλα μια χαρά; Θα τα έχουν μάθει όλα ώστε στο τέλος της χρονιάς να δώσουν κανονικά εξετάσεις μέσω της τράπεζας θεμάτων; Εγώ βλέπω ότι ο γιος μου, ένας μαθητής του 17-18, που είχε ήδη κενά από τον Μάρτιο από ύλη που δεν πρόλαβαν να διδαχτούν, τώρα με αυτό θα αποκτήσει και άλλα...

 
Μουρικης
15 Νοε 2020 22:32

Έσοσ μπες να δεις τι γίνεται. Πάλι χαμός αύριο...
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της διεξαγωγής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, και σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και τον πάροχο της πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, υλοποίησε μέσα στο Σαββατοκύριακο νέα αναβάθμιση του συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Η αναβάθμιση θα επιφέρει αλλαγές σε κάποιους λογαριασμούς WebEx εκπαιδευτικών που έχουν οργανική θέση σε συγκεκριμένες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τις οποίες μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί λαμβάνουν σχετικό ενημερωτικό μήνυμα σήμερα στο email τους και παρακαλούνται για τη σχετική άμεση ενημέρωση των μαθητών τους ή των γονέων/κηδεμόνων τους για τη νέα διεύθυνση της ηλεκτρονικής τους τάξης.

Οι λογαριασμοί WebEx των εκπαιδευτικών των υπολοίπων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διατηρούν τον ίδιο σύνδεσμο (link) ηλεκτρονικής τάξης.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρακολουθεί καθημερινά την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και ανταποκρίνεται άμεσα, με συνεχείς αναβαθμίσεις και στόχο την εύρυθμη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης και τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων.

O εκπαιδευτικός μπορεί να πληροφορηθεί τη νέα διεύθυνση της προσωπικής αίθουσας τηλεδιάσκεψης με σύνδεση του στην πύλη εισόδου της υπηρεσίας στο webex sch

 
ΜΗΤΕΡΑ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ Γ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
15 Νοε 2020 23:40

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΦΕΤΟΣ... ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΣΥ ΑΝ Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΣΤΕΛΝΕ ΦΩΤΟ ΜΕ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ messenger ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ,ΤΥΧΕΡΗ-ΑΤΥΧΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΜΑΘΕΙ ΟΥΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ... ΦΕΤΟΣ ΤΙ;;; ΕΝΑ ΚΙΝΗΤΟ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ...ΕΝΑ ΤΑΜΠΛΕΤ ΠΑΛΙΟ Κ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΑΠΛΗΡΩΤΟ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΟ ΚΟΨΟΥΝ.... ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΧΥΟΥΝ; ΕΙΜΑΙ ΑΝΕΡΓΗ,ΜΟΝΟΓΟΝΕΙΚΗ ΜΕ 2 ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΥΣΙ ΠΗΡΑΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΑΜΠΛΕΤ ΚΙ ΟΧΙ ΕΓΩ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ Α21 ΕΚΑΝΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΚΙ ΑΓΟΡΑΣΑ ΕΚΤΥΠΩΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ... ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ; ΠΟΙΟ ΚΡΑΤΟΣ;;;; ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ!!!

 
Σπύρος
16 Νοε 2020 13:18

Οι "άριστοι" του υπουργείου έχουν καταλάβει ότι ένας εκπαιδευτικός που έχει 1η ώρα σε Γυμνάσιο και 2η ώρα σε λύκειο είναι αδύνατο να διδάξει ταυτόχρονα σε δύο τάξεις. Γενικότερα γνωρίζει το υπουργείο ότι το 25% των εκπαιδευτικών διδάσκει σε περισσότερα από ένα σχολεία? που πολλές φορές είναι σε διπλανά ή συστεγαζόμενα γυμνάσια και λύκεια. Δηλαδή θα βάλει στους προγραμματιστές επιπλέον δυσκολία για να βγάλουν ένα πρόγραμμα που δεν βγαίνει ούτως ή άλλως.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ