Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Tο ΑΣΕΠ και το νέο σύστημα προσλήψεων στο Δημόσιο

Δημοσίευση: 16/11/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε δημόσια διαβούλευση  τέθηκε σήμερα το Σχέδιο Νόμου, τ για την ενίσχυση της αξιοκρατίας στο σύστημα προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του ΑΣΕΠ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΥΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Δεν υπάγονται στις διατάξεις το εκπαιδευτικό ή διδακτικό προσωπικό των Α.Ε.Ι. και των με οποιαδήποτε ονομασία σχολών ή σχολείων ή υπηρεσιών του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ., των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και των νομικών προσώπων.

Το νομοσχέδιο θα παραμείνει σε δημόσια διαβούλευση για ένα δεκαπενθήμερο και στη συνέχεια, αφού εξετασθούν οι παρατηρήσεις και προτάσεις που θα διατυπωθούν, θα κατατεθεί στη Βουλή, ώστε να γίνει νόμος του Κράτους εντός του τρέχοντος έτους.

Με στόχο την -όσο το δυνατόν- ευρύτερη αποδοχή των αλλαγών που προβλέπει το νομοσχέδιο έγινε εξαντλητικός διάλογος του υπουργού Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκου, με τους εκπροσώπους κομμάτων, θεσμικών φορέων, την Ολομέλεια του ΑΣΕΠ αλλά και της νέας γενιάς.

Η προετοιμασία του νομοσχεδίου, σε επίπεδο κατευθυντηρίων γραμμών, ξεκίνησε από τον Φεβρουάριο του 2020 και στην επιστημονική Επιτροπή που το συνέταξε μετείχαν, μεταξύ άλλων, οι τρεις αντιπρόεδροι του ΑΣΕΠ και η ΓΓ Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα του ΥΠΕΣ.

Βασικό πυλώνα της μεταρρύθμισης που γίνεται μέσω του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, αποτελεί η ενίσχυση της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της ταχύτητας στην επιλογή προσωπικού, που θα εξασφαλίζεται μέσω γραπτού πανελλήνιου διαγωνισμού, ώστε να βρίσκεται ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση, με τελικό στόχο να λειτουργήσει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά ο δημόσιος τομέας.

Ο υπουργός Εσωτερικών  Τάκης Θεοδωρικάκος, δίδοντας το νομοσχέδιο για δημόσια διαβούλευση, δήλωσε τα εξής:

«Παρά τις αντίξοες συνθήκες λόγω της πανδημίας, δίνουμε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο, για την ενίσχυση της αξιοκρατίας στο σύστημα προσλήψεων του Δημοσίου και του ρόλου του ΑΣΕΠ.

Ο κύριος στόχος των μεταρρυθμίσεών μας είναι ένα σύγχρονο κράτος, αποτελεσματικό, φιλικό στην κοινωνία που συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Αυτό απαιτεί ο κατάλληλος άνθρωπος να τοποθετείται στην κατάλληλη θέση και στο Δημόσιο να προσλαμβάνονται οι πιο άξιοι, από εκείνους που τη διεκδικούν. Το διασφαλίζουμε με την πραγματοποίηση γραπτού πανελλαδικού διαγωνισμού γνώσεων και δεξιοτήτων με απόλυτη αξιοπιστία και εγκυρότητα. Ενισχύουμε ακόμη περισσότερο το ΑΣΕΠ, την Ανεξάρτητη Αρχή που έχει την ευθύνη των σχετικών διαδικασιών.

Προετοιμάσαμε το νομοσχέδιο μέσα από μια πολύ δημιουργική συνεργασία και διάλογο μηνών με τα στελέχη του ΑΣΕΠ, τους κοινωνικούς φορείς, ακαδημαϊκούς, εκπροσώπους της αγοράς, πρώην υπουργούς, εκπροσώπους της νέας γενιάς, καθώς και τους εκπροσώπους των άλλων πολιτικών κομμάτων, στοχεύοντας στην αξιοποίηση κάθε καλοπροαίρετης πρότασης.
Θα παρακολουθήσουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την επίσημη δημόσια διαβούλευση, ώστε ο νόμος που τελικά θα ψηφίσει η Βουλή των Ελλήνων, να είναι ο καλύτερος δυνατός και να διασφαλίσει την αξιοκρατία στη διαδικασία προσλήψεων στον δημόσιο τομέα, για μακρό χρονικό διάστημα.

Η πράξη αυτή δίνει ένα θετικό μήνυμα, ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους της πατρίδας μας, που αξίζει να νιώσουν ότι το κράτος λειτουργεί με όρους αξιοκρατίας και τους δίνει πλέον νέες θετικές προοπτικές».

Σχόλια (5)

 
ΑΘΗΝΑ
21 Νοε 2020 13:50

μήπως ξέρει κάποιος αν θα ισχύει και για τον διορισμό ΠΕ25 νοσηλευτών ο νέος νόμος?

 
Νικόλαος
19 Νοε 2020 03:08

Το Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο προσόντων πότε επιτέλους θα εφαρμοστεί; Έχουμε κολλήσει στις εντελώς ξεπερασμένες 4 κατηγορίες ΥΕ ΠΕ ΔΕ ΤΕ που δεν ανταποκρίνονται στην σημερινή πραγματικότητα ενώ το λογικό θα ήταν εφαρμογή της οκταβάθμιας κλίμακας που θα έλυνε προβλήματα αναγνώρισης τίτλων σπουδών, επιμόρφωσης, κινητικότητας, αξιοκρατίας αμοιβών κλπ.

 
@δουλεμα
18 Νοε 2020 17:37

1. Το οφελος που θα εχει το κρατος απο την προσληψη υπαλληλων που ξερουν πραγματικα το γνωστικο τους αντικειμενο, και δεν ειναι απλα συγλλογεις χαρτιων ειναι 1000 φορες πολλαπλασιο απο τα εξοδα που θα κανει για τις γραπτες εξετασεις. Αρκει αυτες να ειναι αντικειμενικες και να μην επιρρεαζονται απο την συνέντευξη που παει να βαλει μεσα και ολοι καταλαβαινουμε γιατι.
2. Αν εχετε αλλη αποψη και νομιζετε οτι το 1 που εγραψα δεν ειναι σωστο, μπορει να ορισει την τιμη του παραβολου τοση ωστε να καλυπτει το κοστος των εξετασεων.

 
δούλεμα
17 Νοε 2020 16:03

Συγγνώμη, με τί χρήματα θα γίνεται ο κάθε γραπτός διαγωνισμός; Πάλι τα ίδια από κάθε λογής "φιλόσοφο"; Για αυτό δεν καταργήθηκε ο γραπτός ΑΣΕΠ από το Υπ. Παιδείας (επιλογή καθηγητών) και εφάρμοσε το 2019 το ΑΣΕΠ-με σειρά προτεραιότητας/προσοντολόγιο;

Επίσης, ακόμα θυμόμαστε για ακριβώς τον ίδιο λόγο το περίφημο "τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων" (1Τ/2007), που ουσιαστικά δεν χρησιμοποιήθηκε... πουθενά! Και δεν ξανάγινε (είχε πρόβλεψη για κάθε 2 έτη), γιατί δεν υπήρχαν χρήματα.

 
νικος
17 Νοε 2020 13:13

Θετικό: γραπτος διαγωνισμος
Αρνητικα: συνεντευξη, δεν ισχυει για εκπαιδευτικους

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ