Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Κεραμέως: Mηδενική χρέωση από τους παρόχους τηλεφωνίας για τους μαθητές που κάνουν τηλεκπαίδευση

Σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν κάποιος δεν έχει υπολογιστή, δεν έχει τάμπλετ, δεν έχει κινητό μπορεί να συνδεθεί και μέσω τηλεφώνου
Δημοσίευση: 18/11/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μετά από αίτημα των υπουργείων    Παιδείας και   Ψηφιακής Διακυβέρνησης   οι πάροχοι VODAFON, COSMOTE, WIND, FORTHNET ενέκριναν να είναι μηδενικού κόστους   η σύνδεση των μαθητών με το τηλέφωνο και  την πλατφόρμα, για την τηλεκπαίδευση, ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή η υπουργός Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Κρ. Αρσένη, και σημείωσε τα εξής:

Μηδενική χρέωση παντού: Αυτό επιπλέον της άλλης εξασφάλισης ότι όταν κανείς συνδέεται ακόμα και από κινητό μέσα από χρήση δεδομένων στις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας για την τηλεκπαίδευση και εκεί είναι μηδενική η χρέωση. Άρα, κύριε Αρσένη, μηδενική χρέωση παντού. Δεν ξέρω πόσες άλλες χώρες το έχουν καταφέρει αυτό με τη μηδενική χρέωση.

Eπιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Επιπλέον έχουμε προβεί σε σημαντικές ενέργειες για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας, οι οποίοι κλήθηκαν να μεταφέρουν όλη την εκπαίδευση από τη δια ζώσης εκπαίδευση στη διαδικτυακή εκπαίδευση. Επιμορφωτικά σεμινάρια έχουν γίνει ήδη εδώ και πολλούς μήνες, ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, επιμορφωτικά προγράμματα σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως, ανοικτό μάθημα «Μαθαίνουμε ψηφιακά-Διδάσκουμε ψηφιακά», το οποίο είναι σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, και τέλος ολοκληρωμένο πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από κονδύλια ΕΣΠΑ που υπερβαίνουν τα 2 εκατομμύρια ευρώ.

Χρήση   πλατφόρμας: Εχουμε δώσει σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας δωρεάν τη χρήση μιας πλατφόρμας, προκειμένου ακριβώς να μπορεί να γίνεται τηλεκπαίδευση δωρεάν από όλους.

Σύνδεση μέσω τηλεφώνου: Σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν κάποιος δεν έχει υπολογιστή, δεν έχει τάμπλετ, δεν έχει κινητό μπορεί να συνδεθεί και μέσω τηλεφώνου.

Από ADSL σε VDSL: Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατά τον τελευταίο χρόνο έχουμε προχωρήσει στην αναβάθμιση επτά χιλιάδων εκατό κυκλωμάτων σχολείων από ADSL σε VDSL, ενώ περίπου χίλια πεντακόσια σχολεία διαθέτουν οπτική ίνα και προσεχώς άλλα τέσσερις χιλιάδες σχολεία της χώρας θα ενταχθούν και αυτά σε αυτό το σύστημα.

Εξοπλισμός των σχολείων: Για τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήδη από την άνοιξη έως σήμερα έχουμε δρομολογήσει συνολικά ενενήντα μία χιλιάδες εξακόσιες δεκατρείς φορητές συσκευές αξίας άνω των 24.000.000 ευρώ. Υπενθυμίζω ότι τον Ιούλιο του 2019, όταν η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε την ηγεσία της χώρας, οι φορητές συσκευές στα σχολεία μας ήταν μόλις τεσσεράμισι χιλιάδες και έκτοτε έχουν δρομολογηθεί να ξεπεράσουν τις ενενήντα χιλιάδες. Μιλάμε, δηλαδή, για μια αύξηση 2.000% σε σχέση με τις φορητές συσκευές της χώρας. Το μεγαλύτερο μέρος είναι μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ -άνω των 65.000- και ένα πολύ μεγάλο μέρος, επίσης, μέσω δωρεών. Και τους ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό.

Στη Δυτική Αθήνα (σ.σ. αφορά μέρος της επίκαιρης ερώτησης): Έχουν δοθεί και δρομολογηθεί τρεις χιλιάδες τετρακόσιες εβδομήντα δύο φορητές συσκευές μέσω ΕΣΠΑ, χίλιες εκατόν εξήντα έξι μέσω δωρεών για την Πρωτοβάθμια και δύο χιλιάδες τριακόσιες έξι συσκευές για την Δευτεροβάθμια.

Να διευκρινίσω το εξής: Ο εξοπλισμός αυτός ανήκει στα σχολεία, ανήκει στις σχολικές μονάδες και από εκεί και πέρα οι διευθυντές μπορούν να διαθέτουν αυτόν σε μαθητές ή εκπαιδευτικούς για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Κριτήρια χορήγησης συσκευών στους μαθητές: Ποια είναι η προτεραιότητα που δίνεται; Κριτήρια τα οποία περιλαμβάνουν ανάμεσα σε άλλα το χαμηλό εισόδημα, την ανεργία γονέων - κηδεμόνων, την ιδιότητα μέλους πολυγονεϊκής, μονογονεϊκής, τρίτεκνης, ορφανικής οικογένειας. Άρα, οι μαθητές που λέτε ότι είναι σε κίνδυνο φτώχειας, είναι οι πρώτοι που υποστηρίζονται.

Κατανομή συσκευών  στα σχολεία: Το ίδιο ισχύει και αναφορικά με την κατανομή. Η κατανομή έγινε με αφετηρία τις περιοχές που έχουν χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες περιοχές, σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κοκ.

Δυσκολίες υπάρχουν: Μιλάμε για ένα ψηφιακό έργο που δεν έχει ξαναδεί ποτέ η χώρα. Δυσκολίες υπάρχουν. Αρρυθμίες υπάρχουν. Εδώ είμαστε για να τις επιλύουμε. Εδώ είμαστε για να βελτιώνουμε τις λύσεις κάθε ημέρα. Είναι ένα πρωτοφανές εγχείρημα. Η πραγματικότητα, όμως, σήμερα είναι και τώρα που μιλάμε,  , μόλις τα τελευταία στοιχεία, έχουμε πάνω από σαράντα χιλιάδες τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συνδέονται με τις πλατφόρμες για να κάνουν τηλεκπαίδευση.

Στα σχολεία δεν υπήρχε τάση διασποράς του ιού: Έχει καταστεί σαφές απ’ όλους και κυρίως από τους επιδημιολόγους ότι στα σχολεία τα ίδια δεν υπήρχε τάση διασποράς του ιού. Και δεν είναι μόνο στην Ελλάδα, αυτό έχει προκύψει από μελέτες στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Και μάλιστα, αν δείτε τα τελευταία στοιχεία, μέχρι που κλείσαμε τα σχολεία, δηλαδή ανεστάλη η λειτουργία τους, κάτω από 1%, 0,7% με 0,6%, των τμημάτων ήταν κλειστά για λόγους προληπτικούς.

Γιατί έκλεισαν τα σχολεία: Γιατί πάρθηκε η απόφαση για αναστολή λειτουργίας των σχολείων; Για έναν βασικό λόγο: γιατί υπάρχει κινητικότητα γύρω από τα σχολεία. Όταν τα σχολεία λειτουργούν πάνω από 2,3 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται. Στόχος μας είναι ακριβώς να περιορίσουμε συνολικά την κινητικότητα. Δεν έχει σχέση με τα σχολεία, έχει σχέση με την κινητικότητα των ενηλίκων.
 

Σχόλια (11)

 
Πέτρος
18 Νοε 2020 13:17

Το λάθος με τη λειτουργία των σχολείων και τη "θετικότητα/μεταδοτικότητα" των μαθητών.

Δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία γιατί δεν έγιναν μαζικά τεστ σε μαθητές ή εκπαιδευτικούς. Μόνο τα παιδιά που είχαν κάποια μικρά συμπτώματα μπορεί να έκαναν τεστ ή αν είχε βρεθεί θετικός στην οικογένειά τους.

Οι μαθητές λόγω πολλών δραστηριοτήτων ( και εξωσχολικών ) ειδικά σε Γυμνάσια, Λύκεια, και η συναναστροφή με μεγαλύτερα αδέλφια , φοιτητές ή εργαζόμενους, ο συνωστισμός τους σε πλατείες, καφετέριες, ακόμα και μπαρ, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα που έχει κρύο και δεν αερίζονται οι χώροι σχεδόν από αρχές Νοεμβρίου, μπορούν να προκαλέσουν υπερμετάδοση.

Επιπλέον, όπως διάβασα πριν λίγο στις ειδήσεις στην Αδελαίδα βρέθηκε στέλεχος του κορονοιού, υπερμεταδοτικό, που εισήχθη από Αγγλία... Πιθανόν, η γρήγορη εξάπλωση του κορονοιού στη Βόρεια Ελλάδα να οφείλεται σε ένα τέτοιο στέλεχος ... Οι αρμόδιοι θα το πουν, κάνοντας ελέγχους και μελέτες. Αλλά μέχρι να βγουν τα πορίσματα, με τόσα κρούσματα σε Θεσσαλία, Μακεδονία, Θράκη, είναι άκρως επικίνδυνο να ανοίξουν τα σχολεία, νηπιαγωγεία, παιδικοί σταθμοί.... Η μελέτη λυμάτων στη Θεσσαλονίκη, και τη προηγούμενη εβδομάδα, δείχνει αυξητικές τάσεις, όχι τόσο πολύ, βέβαια, όπως τον Οκτώβριο.

Συμπερασματικά, στην υπόλοιπη Ελλάδα ( στις μη επιβαρυμένες περιοχές ) ανοίξτε τα σχολεία, με ένα τρόπο πιο ασφαλή ...Ανοίξτε τα σε περιοχές με χαμηλό επίπεδο κρουσμάτων, μικρά σχολεία της επαρχίας ή των νησιών, και στα Γυμνάσια/Λύκεια της υπόλοιπης χώρας , εφαρμόστε μάθημα εκ περιτροπής, μέρα παρά μέρα, όπως τη περίοδο του Μαΐου, όπου όλα κύλησαν καλύτερα.

 
Εκπαιδευτικός
18 Νοε 2020 14:51

Ψεύδεστε!
Ουδέποτε έγινε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, εκτός αν θεωρείτε επιμόρφωση τις οδηγίες χρήσης του Webex.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
18 Νοε 2020 16:02

Το ίδιο μονότονο και ανούσιο πάντα ρεφρέν για την πλήρη ετοιμότητα του υπουργείου, ενώ στην πραγματικότητα ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει και πάντως ό,τι έχει γίνει, υπολείπεται παρασάγγας από το απαιτούμενο, ώστε να μπορεί η υπουργός να επαίρεται για το κατόρθωμά της!
Η τηλεκπαίδευση λειτουργεί ακόμη προβληματικά. Ούτε μία ημέρα ως τώρα δεν είχαμε πλήρη συμμετοχή των μαθητών σε όλο το πρόγραμμα της ημέρας. Το σχολικό δίκτυο δυστυχώς συνεχίζει να μην αντέχει το βαρύ φορτίο που ξαφνικά - λέω: ξαφνικά, μιας και δεν υπήρξε καμία σχετική προεργασία - επωμίστηκε κι έτσι έχουμε μια εικόνα κυμαινόμενη από καλή ώρες ώρες, έως ανυπόφορη λειτουργία.
Βεβαίως η υπουργός επαναλαμβάνει τη χονδροειδή ανακρίβεια ότι έχει γίνει έστω και η ελάχιστη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στη σχετική τεχνολογία. Αυτό δεν έγινε ποτέ!!! Είναι σαν τη δεύτερη μάσκα που ακόμη αναμένεται ή σαν τα πολυδιαφημισμένα τάμπλετ που περιμένουν να περάσει η πανδημία, για να τα στείλουν!

 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
18 Νοε 2020 16:14

Οι δικοί μου μαθητές, πάντως, που συνδέθηκαν στο webex μια χαρά τους χρεώναν οι εταιρείες. Όσοι δεν είχαν φορτωμένα data στο κινητό, απλά δεν μπορούσαν να συνδεθούν !

Εν τω μεταξύ τα τάμπλετ και τα λαπτοπ θα φτάσουν στα σχολεία από την νέα χρονιά...

 
Education Today
18 Νοε 2020 16:22

Εντάξει, μας δουλεύει κατάμουτρα κανονικά.
Πότε έγινε οι επιμόρφωσή μας και δεν το πήραμε χαμπάρι ;
Λίγη τσίπα δεν έχει πάνω της ;

 
Damon
18 Νοε 2020 16:57

Παιδιά, αλήθεια λέει δεν πρόκειται να χρεωθεί κανείς. Αφού το webex είναι μονίμως κάτω και δεν γίνεται μάθημα !

 
Χρήστος
18 Νοε 2020 17:10

Τόσο δύσκολο είναι να μας δώσει η κα Υπουργός τη λίστα με τον αριθμό (και τα χαρακτηριστικά) των φορητών συσκευών και τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες στις οποίες δόθηκαν; Επίσης, να μας δώσει τη λίστα με τα "Επιμορφωτικά σεμινάρια" και τα "ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα" που πραγματοποιήθηκαν; Εμείς πάντως στο σχολείο μου, δεν έχουμε λάβει καμία πρόσκληση για επιμόρφωση. Τέλος αυτό με τις λίστες μου θυμίζει τα παράπονα των γιατρών για τους "δήθεν" διορισμούς. Πολλή επικοινωνία και ελάχιστη ουσία δυστυχώς.

 
ψέματα
18 Νοε 2020 17:20

-το τηλέφωνο χρεώνεται
-στο τηλέφωνο απλώς ακούς το μάθημα
-τα σάιτς είναι δωρεάν, αλλά η συνδεσιμότητα χρεώνεται
-δεν θα πάρουν τίποτα οι μαθητές, γιατί μοιράστηκαν στα σχολεία ελάχιστα τάμπλετ, που είναι σχεδόν ακατάλληλα για τηλεκπαίδευση, ποιος θα πρωτοπάρει, κι αν δεν το επιστρέψει ή το επιστρέψει χαλασμένο, θα το χρεωθεί ο διευθυντής, δωρεάν να δοθούν pc/laptops και όχι με... δανεισμό ούτε ψευτοτάμπλετ
ΕΛΕΟΣ

 
εκπαιδευτικός
18 Νοε 2020 17:58

Δηλαδή αυτό ΤΟΣΟ καιρό δεν είχε διευθετηθεί;;;

 
σχολιαστής
18 Νοε 2020 22:41

Τόσα επιμορφωτικά σεμινάρια έχουν γίνει και δεν έμαθες τίποτε; Ε δεν πρόκειται.

 
Νίκος
19 Νοε 2020 10:48

Εκπαίδευση έχουμε και στα Πανεπιστήμια. Υπάρχουν αντίστοιχες προβλέψεις για τους φοιτητές ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ