Το “προφίλ” των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ: 1 εκπαιδευτικός για 7,9 μαθητές - Το 27,4% των μαθητών στην Αττική

Σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ), σχολικού έτους 2018/2019 :
Α. Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές για το σχολικό έτος 2018/2019 ήταν 1 εκπαιδευτικός για 7,9 μαθητές, ενώ για το σχολικό έτος 2017/18 η αντίστοιχη αναλογία ήταν 1 προς 7,8 (πίνακες 2 και 3).
Β. Η περιφέρεια Αττικής για το σχολικό έτος 2018/2019 συγκέντρωσε το 27,4% του σχολικού πληθυσμού των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ της Χώρας (γράφημα 4).
Γ. Οι σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2018/2019 ήταν 459, έναντι 456 κατά το σχολικό έτος 2017/2018 (πίνακας 2).
Δ. Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2018/2019 σε σχέση με το 2017/2018, παρουσίασε αύξηση από 12.536 σε 13.151 (πίνακας 2).
Ε. Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2018/2019 σε σχέση με το 2017/2018, παρουσίασαν αύξηση από 97.452 σε 103.440 (πίνακας 3).
Ζ. Οι αποφοιτήσαντες μαθητές κατά το σχολικό έτος 2018/2019 σε σχέση με το 2017/2018, παρουσίασαν μείωση από 26.610 σε 23.007 (πίνακας 3).
Στον πίνακα 1 και το γράφημα 1 απεικονίζεται η εξέλιξη του σχολικού πληθυσμού της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τη δεκαετία 2009/2010 – 2018/2019.
Στον πίνακα 2 παρουσιάζονται τα στοιχεία που αφορούν στον αριθμό των σχολικών μονάδων και του διδακτικού προσωπικού για τα σχολικά έτη 2017/2018 και 2018/2019.
Στον πίνακα 3 απεικονίζονται τα στοιχεία που αφορούν στους εγγεγραμμένους και αποφοιτήσαντες μαθητές για τα σχολικά έτη 2017/2018 και 2018/2019.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Τα πρώτα αποτελέσματα από τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών
- Η κρίση του πανεπιστημίου ή το πανεπιστήμιο της κρίσης;
- "Κρίσεις" στελεχών Εκπαίδευσης: "Ουδέν σχόλιο" από Ζ. Μακρή και "σιωπή" από Αλ. Κόπτση στη...
- Κρατικές Εξετάσεις Πληροφορικής: Όλες οι οδηγίες
- Αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο εξωτερικό περιμένει ακόμη το εισιτήριο για να επιστρέψει στην Ελλάδα
- Live/ ΠΑΔΑ: Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου & Σύμβουλος Ακεραιότητας στα ΑΕΙ
- Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα: Η εγκύκλιος
- Με την υφ. Παιδείας συναντάται σήμερα η ΟΛΜΕ
- Συνεχίζονται οι παραιτήσεις αναπληρωτών διευθυντών σχολείων, υποδιευθυντών, προϊσταμένων νηπιαγωγείων
- Οι απαντήσεις στη Βουλή για τους πίνακες της Ειδικής Αγωγής
Σχόλια (17)
Εάν αναζητήσει κανείς την συνολική έρευνα θα δεί μέσα ότι αναγράφεται στο κάτω μέρος μίας σελίδας το εξής :
1 Στο διδακτικό προσωπικό περιλαμβάνονται και οι «απόντες». Απόντες θεωρούνται όσοι ανήκουν οργανικά στο σχολείο, αλλά
απουσιάζουν για διάστημα μεγαλύτερο των 20 εργάσιμων ημερών (λόγω ασθένειας, τοκετού, μετεκπαίδευσης κλπ.) και έχει ζητηθεί η
αντικατάστασή τους, καθώς και οι αποσπασμένοι στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης ή αλλού.
Αρα λοιπόν βάζουμε μέσα στο συνολικό αχταρμά
1) αυτούς που λείπουν απο την αίθουσα αλλά εργάζονται διοικητικά σε δομές του Υπουργείου ή αλλού.
2) τους έχοντες πχ μία άδεια ανατροφής τέκνου ή άλλη κτλ κτλ
3) και συνυπολογίζουμε όπως έγραψαν και προλαλήσαντες τον 2ο εκπαιδευτικό στα εργαστήρια μετά τους 12 και τον βοηθό εργ/ριων ΔΕ (όταν λέμε εργαστήρια στο ΕΠΑΛ συνάδελφοι δεν μιλάμε για εργαστήριο Φυσικής καθώς έχουμε παιδιά σε μηχανήματα-τόρνους-αυτοκίνητα -ηλεκτρολογικές εγκ/σεις, μικροβιολογικά εργ/ρια κτλ στα οποία εργάζονται τα παιδιά και απαιτούν συνεχή και άμεση επαγρύπνηση απο τους εκπαιδευτικούς για να μην γινει ατύχημα και φθορά εξοπλισμού κτλ) εξ ού και ο 2ος εκπαιδευτικός στα εργ/ρια πάνω απο 12 μαθητές.
4) καθηγητές που συμπληρώνουν ωράριο και εχουν οργανική αλλού κτλ κτλ συνυπολογίζονται και αυτοί φαντάζομαι....
Ωραία στατιστική.... Να τη χαίρονται..... Να πάνε να κάνουν επιτόπια αυτοψία να δούν με πόσα παιδιά εργαζόμαστε. Τμήματα ολιγομελή κάτω των 10 μαθητών/τριών θα βρούν στις ακριτικές περιοχές, νησιά κτλ Να τα κλείσουμε και να αφήσουμε αυτά τα παιδιά στο έλεος του Θεού ;;;; Υπόλοιπα ολιγομελή δηλώνονται στις Διευθύνσεις και λειτουργούν με έγκριση του Υπουργείου. Δεν γίνεται κάτι εν κρυπτώ.
Μάλλον το νομοσχέδιο φέρνει δυσμενείς αλλαγές για την πολύπαθη Τεχνική-Επαγγελματική εκπαίδευση γιατί προλειαίνεται το έδαφος με τεχνιέντως και επιτηδευμένα παρουσιαζόμενες στατιστικές. Κοντός ψαλμός Αλληλούια....Ιδωμεν....
@Χρόνης
α)Είσαι άσχετος.
β)Επειδή κοροϊδέψατε τον κόσμο και πήρατε τις εκλογές δε σημαίνει πως θα τις ξαναπάρετε. Και η επόμενη φορά θα είναι Αλλιώς.
γ) Διάβασε το βιβλίο «Η απάτη της στατιστικής» εκδόσεις ΟΞΥ τουλάχιστον να λέτε σωστά τα ψέματα.
δ) Την έρευνα να τη βάζετε ολόκληρη γιατί τότε μπορεί να βγουν άλλα συμπεράσματα.
Για ποιες ΕΠΑΣ μιλάει ο ποιητής;Μπερδεμένα οράματα.Παει μια δεκαετία που έχουν κλείσει.Δεννπιστευω να συμπεριλαμβάνει και τις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ και άλλων υπουργείων γιατί τότε η έρευνα γίνεται αχταρμας
Απο τους 65 καθηγητες που υπηρετουν στο σχολειο που βρισκομαι οι 13 εχουν απο 2 εως 8 ωρες ωραριο την εβδομαδα στην σχολικη μας μοναδα. Συμπεριλαμβανονται και αυτοι στην εξαγωγη του μεσου ορου; Για 5 ωρες υπολοιπο μας εστειλαν δυο φυσικους ΠΕ 04 για 2 και 3 ωρες αντιστοιχα. Ο γυμναστης των 3 ωρων μπαινει και αυτος στον μεσο ορο; Οπως και ο Θρησκευτικος των επισης 3 ωρων; Για 17 ωρες του μηχανολογικου τομεα μας εστειλαν 4 καθηγητες: 3 με διωρα και μια με 11 ωρες. Και οι 4 εχουν οργανικη σε ΓΕΛ. Αυτοι ολοι υπολογιζονται και στην τεχνικη και στην γενικη εκπαιδευση; Ετσι μπορω να σου βγαλω μεσο ορο μαθητων προς εκπαιδευτικους γυρω στο 3-4 χωρις να υπολογισω δευτερους στα εργαστηρια η μειωμενα ωραρια. Οπως ειπε και ενας αλλος πριν με την στατιστικη μπορεις να πεις οσα ψεματα θελεις και να εμφανισεις οτι γουσταρεις και αγαπας. Και να δικαιολογησεις οτι προτιθεσαι να κανεις.
Μαθητές 103440 εκπαιδευτικοί 13151 αποτέλεσμα 7,9. Εάν υπολογίσουμε τους δεύτερους και άλλους που έκανε αναφορά σχολιαστής και μειώσουμε 30% τους εκπαιδευτικούς τότε το 7,9 γίνεται 11,23.
Τα μεγαλύτερα ψέματα λέγονται μέσω της στατιστικής. Δεν είπαν πόσος ειναι πχ ο μεσος όρος των μαθητών ανά τάξη γιατί εκεί θα είχαμε πάνω από 15 μαθητες. Στα εργαστήρια (αρκετες ωρες του προγραμματος) 2ος καθηγητής, συντηρητές εργαστηρίων ΤΕ που δεν κάνουν μάθημα αλλά υπολογίζονται στον μέσο όρο, διευθυντές, υποδιευθυντές και τομεάρχες μειωμένο ωράριο αλλά υπολογίζονται στον μ.ο., εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής με 1-2 μαθητές, καθηγητές που ερχονται για 2-5 ώρες από γυμνάσια και γενικά λύκεια για να συμπληρώσουν ωράριο υπολογίζονται στον μ.ο. Τα περισσότερα ολιγομελή είναι στα νησιά και στην παραμεθόριο. Να τα κλείσουμε ;
Ενταξει, αρχισαμε. Δειξτε το νομοσχεδιο
τωρα το νομοσχεδιο να δουμε τι μας περιμενει...
@Γιάννης, όχι σε όλες τις ειδικότητες...
Η μικρή αναλογία μαθητών προς εκπαιδευτικούς οφείλεται καθαρά στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής οι οποίοι έχουν 2-3 μαθητές ο καθένας, και μας τους στέλνουν χωρίς να τους έχουμε ζητήσει .
Χρειάζονται κάποιες διευκρινήσεις. Για παράδειγμα εάν διαιρέσεις το σύνολο των μαθητών με το αντίστοιχο των καθηγητών το αποτέλεσμα δεν είναι σωστό γιατί στα ΕΠΑΛ στα εργαστήρια είναι και δεύτερος καθηγητής όταν οι μαθητές είναι 13 και άνω.
Αρχίσαμε με τους μέσους όρους πάλι... και σε βολική χρονική στιγμή, τώρα που βλέπουν και στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία την "άριστη" τηλεεκπαίδευση που κάνουμε εμείς οι καθηγητές και φωνάζουν...
Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ένας τύπος Λυκείου, με τη δομή των ΕΠΑΛ συν μια κατεύθυνση για τις θεωρητικές σπουδές και τέλος. Επιλογή αν θέλεις απλά απολυτήριο/πτυχίο ή θέλεις να δώσεις πανελλαδικές και τα παιδιά να τελειώνουν το σχολείο με ουσιαστικές γνώσεις και εφόδια. Αλλά είπαμε, εμείς είμαστε της αριστείας και του κλασικού, δεν καταδεχόμαστε τα μπανάλ επαγγέλματα και τις δεξιότητες.
Κάποιοι προετοιμάζουν το έδαφος για το νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης την οποία θέλουν να παραχωρήσουν στον ιδιωτικό τομέα. Γονείς ετοιμαστείτε να βάλετε ξανά το χέρι στην τσέπη.
@Χρονης
Χαιρετίσματα στην Υπουργό σας.
Αγαπητέ συνάδελφε, αν είσαι συνάδελφος, θέλεις να εργαστείς και εσύ σε αυτές τις πολυτελείς συνθήκες; Μάλλον είσαι και κάτι άλλο αφού η πρόταση σου για τα ΕΠΑΛ είναι ότι "θα έπρεπε να ήταν ένας είδος μαθητείας εκτός πλαισίου υπουργείου παιδείας αλλά εργασίας" μοιάζει τόσο πολύ με αυτή που θα κάνει σε λίγες μέρες το Υπουργείο.
Αγαπητοι συναδελφοι.
Θελω να σας ενημερωσω πως τα τελευταια χρονια συμπληρωνω το ωραριο μου σε ΕΠΑΛ. Σας πληροφορω οτι κι εγω ειχα μια αλλη εικονα για αυτα τα σχολεια. Οτι ειναι σχολεια της εγκαταληψης, με παραβατικες συμπεριφορες και πολλες αλλες εικονες τις οποιες η αγνοια μας δημιουργει. Η αληθεια ειναι πως στα ΕΠΑΛ γινεται σοβαρη δουλεια. Τα τμηματα ειδικοτητας εχουν, τουλαχιστον στο σχολειο που υπηρετω, απο 7-8 μεχρι 22 μαθητες. Τα τμηματα γενικης παιδειας εχουν πανω απο 22 μαθητες.
Χρονης, φροντίστε να ενημερωθείτε τι είναι τα ΕΠΑΛ προτού κάνετε προτάσεις....Οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ είναι εκπαιδευτικοί , διορίστηκαν ως εκπαιδευτικοί όπως διορίζονται και στα Γενικά Λύκεια και Γυμνάσια στα οποία αρκετές φορές κάποιοι συνηπηρετούν!
το νομοσχεδιο που ειναι;
Εδώ μιλάμε για πολυτελείς συνθήκες αν τα ποσοστά είναι αυτά. Μονοψήφιοι αριθμοί για κάθε καθηγητή. Άπειρες ειδικότητες (κομμώτές, φροντιστές, αισθητικοί, ηλεκτρολόγοι, γιατροί, νοσηλευτές, μηχανικοί, κηπουροί, τραυματιοφορείς, γραφίστες, αρχιτέκτονες, γεωπόνοι....) και όλοι ως εκπαιδευτικοί. Κανονικά τα ΕΠΑΛ θα έπρεπε να ήταν ένας είδος μαθητείας εκτός πλαισίου υπουργείου παιδείας αλλά εργασίας.