Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Β. Διγαλάκης/Διάσκεψη των Ευρωπαίων yπουργών Παιδείας: «Η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης»

Δημοσίευση: 19/11/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στη διαδικτυακή διάσκεψη των yπουργών Παιδείας της Ευρώπης με διοργανώτρια χώρα την Ιταλία (Rome 2020 Ministerial Conference and Bologna Global Policy Forum), συμμετείχε ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης, το πρωί της Πέμπτης 19 Νοεμβρίου.

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη και η πρόοδος που σημειώνεται ως προς το κοινό όραμα του Ενιαίου Χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης (European Higher Education Area - EHEA), στο πλαίσιο που έχει περιγραφεί στη Διακήρυξη της Μπολόνια πριν 21 χρόνια.

Ο κ. Διγαλάκης ξεκίνησε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στην παρούσα συγκυρία της πανδημίας, σημειώνοντας πως τα ελληνικά πανεπιστήμια ανταποκρίθηκαν με εξαιρετικά ικανοποιητικό τρόπο στην πρόκληση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια του προηγούμενου εξαμήνου, προσφέροντας το 96,5% των μαθημάτων διαδικτυακά, και συνεχίζουν αμείωτα την προσπάθεια και στο τρέχον εξάμηνο.

Ο υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι “η τριτοβάθμια εκπαίδευση διαθέτει την ευκαιρία, αλλά και την ευθύνη, να εξοπλίσει τους φοιτητές με εφόδια, αλλά και να συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών”.

Βασικοί παράγοντες για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι, όπως είπε, “η καλλιέργεια της ακαδημαϊκής και επιστημονικής ελευθερίας και ακεραιότητας, καθώς και η στενή συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων”.

Η Ελλάδα, επισήμανε ο κ. Διγαλάκης, είναι σταθερά προσανατολισμένη στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, πρόσθεσε, το υπουργείο Παιδείας υλοποιεί με πρόγραμμα σειρά μεταρρυθμίσεων, εκσυγχρονίζοντας το πλαίσιο και τη λειτουργία της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης.

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε στο ρόλο της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, στη σύνδεση χρηματοδότησης πανεπιστημίων με την αξιολόγησή τους, στη μείωση της γραφειοκρατίας, στη διαχείριση ερευνητικών προγραμμάτων και στην αύξηση της αυτονομίας και υποστήριξης των προσπαθειών διεθνοποίησης των ελληνικών ΑΕΙ, εκ των οποίων σχεδόν το ένα τρίτο συμμετέχει στην πρωτοβουλία των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.

Το υπουργείο Παιδείας , τόνισε ο υφυπουργός, συνεργάζεται επίσης στενά για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων και όλων των δράσεών του, με το σύνολο των εκπροσώπων και των φορέων της ανώτατης εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ, ΔΟΑΤΑΠ, ΕΟΠΠΕΠ, Σύνοδο Πρυτάνεων).

Ο κ. Διγαλάκης έκλεισε την ομιλία του λέγοντας: “Στην Ελλάδα, θέλουμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή κουλτούρα διασφάλισης ποιότητας και αριστείας. Το υποστηρίζουμε μέσω μιας σειράς σημαντικών μεταρρυθμίσεων που εισήχθησαν τον τελευταίο χρόνο. Προωθούμε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις για να διευκολύνουμε τον ανοιχτό και διεθνή χαρακτήρα της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να εκσυγχρονίσουμε το πλαίσιο αναγνώρισης των ακαδημαϊκών πτυχίων και προσόντων. Αυτό επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Ελλάδας στο όραμα του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και την επί ίσοις όροις συμμετοχή της σε αυτόν”.

Μαζί με τον κ. Διγαλάκη, την ελληνική αποστολή που συμμετείχε στην Υπουργική Διάσκεψη στελέχωσαν, επίσης, ο πρόεδρος της ΕΘΑΕΕ Περικλής Μήτκας, ο πρόεδρος του ΔΟΑΤΑΠ Ορέστης Καλογήρου, η πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Φοιτητών Erasmus Εμμανουέλα Παραβάλου και ο Γ.Γ. Ανώτατης Εκπαίδευσης, Αποστόλης Δημητρόπουλος.

Σχόλια (2)

 
Mike
19 Νοε 2020 22:08

".....η πρόοδος που σημειώνεται ως προς το κοινό όραμα του Ενιαίου Χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης "

ποια πρόοδος;;
40 χρόνια οι πτυχιούχοι μηχανικοί δουλεύουν στην Ευρώπη με ισότιμα δικαιώματα της εκάστοτε χώρας και στην χώρα που πήραν πτυχίο είναι τα μαύρα πρόβατα.

Με όλο τον σεβασμό, σταματήστε να κάνετε δηλώσεις στους Ευρωπαίους εταίρους για το θεαθήναι

 
Στο περιθώριο της Διάσκεψης
20 Νοε 2020 06:32

Το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας εξήρε επίσης τις διαχρονικές πρωτοβουλίες των Πρυτάνεων των ΑΕΙ και εξέθεσε τα πολιτιστικά και εκπαιδευτικά πλεονεκτήματα της ίδρυσης εδώ και δεκαετίες αυτόνομων πολιτιστικών κέντρων ("στεκιών") σε κάθε ΑΕΙ, τα οποία λειτουργούν παράλληλα με τα Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, παράγοντας αξιολογότατο ερευνητικό έργο και καινοτόμες επαναστατικές ιδεολογίες ικανές και αναγκαίες για να αλλάξουν τον ρου της ευρωπαϊκής ιστορίας. Πρότεινε την γενίκευση της πρωτοβουλίας αυτής στα πλαίσια του Ενιαίου Χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν νέο Μάη του '68 σε κάθε χώρα και έναν νέο Διαφωτισμό προσαρμοσμένο στο κοινό όραμα μιας Κοινωνίας της Γνώσης και της Επανάστασης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ