Διάταξη: Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ θα εισάγονται με κατατακτήριες στα Πανεπιστήμια-Οι διαδικασίες

Επιβεβαιώνεται το Αποκλειστικό ρεπορτάζ του esos

24/11/2020

Άκουσε το άρθρο

Απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ. καθώς και του Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας, που ύστερα από επιτυχή εξέταση πιστοποίησης αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης κατέχουν Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) ή ισότιμο τίτλο, δύνανται να κατατάσσονται σε τμήματα Α.Ε.Ι. συναφούς ειδικότητας με αυτή του ανωτέρω διπλώματος.

Αυτό προβλέπει Άρθρο 43 του Σχεδίου Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση , Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση  που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, επιβεβαιώνοντας πλήρως το Αποκλειστικό ρεπορτάζ του esos (Διαβάστε εδώ)

Σύμφωνα με τη διάταξη του Σχεδίου Νόμου:

Α.  Οι ως άνω κάτοχοι Διπλώματος Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) προ της εγγραφής τους στο Ι.Ε.Κ. πρέπει απαραιτήτως να είναι και κάτοχοι Απολυτηρίου Λυκείου.
 
Β. Η επιλογή των υποψήφιων για κατάταξη αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις, που διενεργούνται με την επιμέλεια του Α.Ε.Ι. κατά τον ίδιο χρόνο και τόπο με τις κατατακτήριες εξετάσεις του άρθρου 15 του ν. 3404/2005 (Α’ 260) (Δείτε εδώ τι προβλέπει το άρθρο 15)  και αφορούν εξέταση με θέματα ανάπτυξης σε τρία (3) μαθήματα του προγράμματος σπουδών του τμήματος υποδοχής. Στην επιλογή των υποψηφίων με εξετάσεις πρέπει να διασφαλίζονται η διαφάνεια και το αδιάβλητο της διαδικασίας.

Η σειρά επιτυχίας των υποψηφίων καθορίζεται από το άθροισμα της βαθμολογίας όλων των μαθημάτων που εξετάζονται.

Στη σειρά αυτή περιλαμβάνονται όσοι έχουν συγκεντρώσει συνολική βαθμολογία τουλάχιστον τριάντα (30) μονάδες και με την προϋπόθεση ότι έχουν συγκεντρώσει δέκα (10) μονάδες τουλάχιστον σε καθένα από τα τρία μαθήματα. Η κατάταξη γίνεται κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας μέχρι να καλυφθεί το προβλεπόμενο ποσοστό.

Γ. Με απόφαση της Συνέλευσης του τμήματος υποδοχής, οι υποψήφιοι που κατατάσσονται μπορούν να απαλλαγούν, ύστερα από αίτησή τους, της υποχρέωσης εγγραφής και παρακολούθησης της διδασκαλίας των μαθημάτων προγράμματος σπουδών, υποχρεωτικών και υποχρεωτικής ή ελεύθερης επιλογής, το περιεχόμενο των οποίων είχαν διδαχθεί πλήρως ή επαρκώς στην ειδικότητα Ι.Ε.Κ. ή Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας προέλευσης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να απαλλαγούν από την υποχρέωση εξέτασης σε αυτά σύμφωνα με τα οριζόμενα στο πρόγραμμα σπουδών. Από την υποχρέωση εξέτασης εξαιρούνται τα μαθήματα, στα οποία εξετάσθηκαν για την κατάταξή τους.

Δ. Οι κατατακτήριες εξετάσεις για τους αποφοίτους Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας διέπονται αποκλειστικά από τις διατάξεις του παρόντος. Δεν εφαρμόζονται το άρθρο 15 του ν. 3404/2005 και η υπό στοιχεία Φ2/121871/Β3/3.11.2005 απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄1517) που αφορά την  κατάταξη πτυχιούχων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Με το Σχέδιο Νόμου καταργούνται τα άρθρα 48A και 79 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) για τα διετή  Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.) των Πανεπιστημίων .

Σχόλια (58)

Απογοητευμένη
|

Για τι είδους αναβάθμιση των ΙΕΚ συζητάμε και τι κατατακτήριες;
Αυτό είναι μόνο ένα περιτύλιγμα ...
Χρειάζεται πολύ δουλειά...
Πώς θα πάρει κάποιος πιστοποίηση και πόσο μάλλον θα δώσει σοβαρές κατατακτήριες εξετάσεις όταν στα ΔΙΕΚ δεν δίνονται βιβλία και αναγκάζονται να διαβάζουν μέσα από συγκεντρωμένες πρόχειρες σημειώσεις;
Ας γράψει κάποιος το σχόλιό του παρακαλώ.

Τα διαλύουν όλα.
|

Να τους χαίρεστε όσοι τους ψηφίσατε λίγο ακόμα και τα διαλύουν όλα.

Depi
|

Ειμαι αποφοιτη απο Ιεκ εχω και πιστοποιηση .Διαβασα και πιο πανω ..ενταξει παιδια ο καθενας εχει τη γνωμη του .Δεκτα ολα .Αλλα πραγματικα πιστευω οτι αυτο επρεπε ηδη να ειχε γινει με τις κατακτηριες εξετασεις .Ναι θεωρω οτι πρεπει να δινει τη δυνατοτητα το κρατος και σε αυτους που θελουν να εξελιξουν την ειδικοτητα τους απο Ιεκ και να δινουν εξετασεις κατακτηριες να μπουν σε αυτην την ειδικοτητα που εχουν επιλεξει στο πανεπιστημιο.Για ποιο λογο να μην υπαρχει αυτη η δυνατοτητα ;Γιατι αυτοι που εχουν επιλεξει αυτομπου αγαπανε τελικα να μην εχουν τη δυνατοτητα εξελιξης και μαθησης ;Γιατι να μπορουν μονο με το συστημα των πανελλαδικων που για πολλους ειναι αδυνατον...Θεωρω πολυ καλη κινηση αυτη της υπουργου παιδειας να δινουν κατακτηριες εξετασεις σε πανεπιστημια οσοι εχουν ηδη πιστοποιηση σε μια ειδικοτητα και θελουν να ανβαθμισουν το πτυχιο τους .Ειναι πολυ σημαντικο να μη μενουμε στασιμοι και να προαπαθουμε για το καλυτερο για ενα καλυτερο αυριο για ολους μας !!!

Δεν έχω λόγια...αλλά θα πω πολλά.
|

Πραγματικά διαβάζω όλα αυτά τα σχόλια εναντίωσης και πραγματικά απογοητεύομαι με τον τρόπο που σκέφτονται κάποιοι άνθρωποι, οι οποίοι υποτίθεται πως έχουν και παιδεία.
Δεν μπορώ να καταλάβω, που είναι το άδικο το οποίο βλέπετε σε όλο αυτό προς τα παιδιά που έδωσαν πανελλήνιες;
Για ποιο λόγο ο τρόπος των πανελλαδικών εξετάσεων είναι ο μόνος σωστός για να εισαχθεί κάποιος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Σας πειράζει που ένας άνθρωπος που έχει γνωρίσει το αντικείμενο που θέλει να σπουδάσει, θέλει να το εξελίξει και θα πάει συνειδητοποιημένα να δώσει εξετάσεις στην τριτοβάθμια για τη σχολή που θέλει. Να ακολουθήσει το επάγγελμα που αγαπά, και όχι αυτό που τον πίεσαν να διαλέξει οι γονείς του στα 17, ή αυτό που έβαλε στο μηχανογραφικό του και τυχαία εισάχθηκε σε αυτή τη σχολή επειδή απλά ανέβηκαν εκείνη τη χρονιά οι βάσεις.
Ας μην μιλήσω για μαθηματικούς και φυσικούς, που εισάγονται στο μαθηματικό ή στο φυσικό γράφοντας 10 επειδή απλά και μόνο στα πανεπιστήμια της επαρχίας οι βάσεις είναι χαμηλές, και αυτοί οι άνθρωποι διδάσκουν στα παιδιά σας.
Πιστεύετε ειλικρινά πως από τους τόσους αποφοίτους των ιεκ θα μπουν όλοι σε αυτή τη διαδικασία; ΌΧΙ ΦΥΣΙΚΆ, αλλά μόνο όσοι θέλουν πραγματικά να εξελιχθούν και έχουν μετανιώσει που δεν εισάχθηκαν τότε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση . Ακόμα κ άνθρωποι που για δικούς τους λόγους (οικονομικούς ή οικογενειακούς) γιατί λοιπόν να μη το κάνουν τώρα δίνοντας μαθήματα τα οποία έχουν διδαχθεί στα ιεκ και είναι συναφή με το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν στο μέλλον και όχι με αρχαία ή μαθηματικά;
Αχ Ελλάδα μου, πόσο σε λυπάμαι, είσαι τόσο όμορφη χώρα και είσαι γεμάτη με κλειστομυάλους ανθρώπους, που ακόμη και μορφωμένοι μένουν απαίδευτοι και ρατσιστές.

Mareri
|

Επιτέλους να μπορούν οι άνθρωποι που ξέρουν πραγματικά τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στα πανεπιστήμια όχι μόνο μέσα από τις απαρχαιωμένες πανελλήνιες
Εύγε αν το κρατήσουν. Οι άνθρωποι χρειάζονται τη μάθηση στη ζωή τους

/Κάνουν μεγάλο λάθος....Κα.
|

Η είσοδος με κατατακτήριες έχει καμμία σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα λυκείου που αποδίδει το Υπουργείο της κας στους πιστοποιημένους διπλωματούχους ΙΕΚ.
Νομίζουν "καποιοι" ίσως...οτι μας δουλεύουν..../

HΡΑ*
|

" ...δύνανται να κατατάσσονται...." μ' αυτήν την κυβέρνηση που μπλέξαμε όλα παίζονται και όλα "δύνανται"... Κατά τα άλλα τους φταίει ο Γαβρόγλου...

Νίκος Σαλτερής
|

Εζηλωσαν δόξα Γαβρογλου. Όλα για να δείξουμε ποσό περιφρονούμε την τεχνοεπαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα. Οι βοηθοί βρεφονηπιοκόμων να γίνουν βρεφονηπιοκόμοι ώστε να «εισάγουμε» βοηθούς και πάλι λέγοντας...

@Αστειακι
|

Προφανώς και όχι, άλλωστε λέει συναφής κλάδος, όχι ταυτόσημος... Δηλαδή για τους μάγειρες τμήμα διατροφης-διαιτολογιας ή τροφίμων ή ακόμα και χημείας κρίνονται συναφή σε πρώτη ανάγνωση...

Γενικότερα, εδώ κάναμε κάναμε τα ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ και πανεπιστήμια περίπου ίδια, πόσα χρόνια τώρα μπαίνουν στα ΑΕΙ άτομα με με τις πανελλήνιες με 1-2-3-4 βάσεις (ακόμα και από την κατηγορία 90% ΓΕΛ)... Τα ΙΕΚ πείραξαν με +3ετεις σπουδές, που έχουν αποδείξει κιόλας ότι ξέρουν και κάτι παραπάνω με την πιστοποίηση; (πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις σε θεωρία και εργαστήριο)

οικονομου
|

Το νομοσχέδιο αυτό και ειδικά το αρθρο 43 δεν είναι αναβαθμιση ΑΛΛΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ. Τα τμήματα ΙΕΚ πιστοποιούνται ότι ειναι αριστοι γνωστες του αντικειμένου τους, οχι να αλλαξουν τις πανελληνιες του 3 και του 4 βαθμος εισοδου με 3,5 χρονια ΙΕΚ και πιστοποιηση αλλο ενα χρόνο μελετη. Αυτα ειναι κοροιδίες και ουδείς πρεπει να το δεχτει.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ Εχουν πιστοποιηθει οι κατόχοι του ηδη.

Foteini
|

Σε μια χώρα που υπάρχει Δημοκρατία , όλοι έχουν ισάξιες ευκαιρίες σπουδών. Σταματήστε ορισμένοι να είστε πικρόχολοι και να κρίνετε το ΔΙΚΑΙΩΜΑ της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ , το επίπεδο του καθενός μας κρίνεται από την οικογένεια και μετά από το σχολείο. Έχουμε καταντήσει ο προκομμένος στην Ελλάδα να μην προκόβει . Καιρός ήταν για τα ΙΕΚ να έχουν και αυτά τα παιδιά το δικαίωμα να εισάγονται στην Τριτοβάθμια και όπως λέει η εισήγηση θα μπαίνουν με κατατακτήριες , κανένας δεν θα χαρίζει τίποτα. Αυτοί που γαβγίζουν καλό είναι να σταματήσουν.

@Εκπαιδευτής ΙΕΚ
|

@Αστειάκι

Προφανώς και όχι.
Γιατί απλά ΑΕΙ (ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα) είναι όλη η τριτοβάθμια εκπαίδευση (Πανεπιστήμια, Πολυτεχνεία, πρώην ΤΕΙ) και όχι ένα τμήμα. Όταν θέλει κάποιος να κορδωθεί, αυτοπροσδιορίζοντας τον ευατό του μέσω των σπουδών, δεν λέει τελείωσα ΑΕΙ νομικής. Χρησιμοποιεί όλη την δομή: Πανεπιστήμιο —> Σχολή —> Τμήμα.

Τώρα σχετικά με τα παιδιά που θα φοιτήσουν ως μάγειρες. Μπορεί όντως να μην υπάρχει τμήμα «μαγειρικής» σε κάποιο ίδρυμα, αλλά τμήμα διαιτολόγος σίγουρα υπάρχει.

Αστειάκι
|

Δηλαδή θα υπάρχει κ ΑΕΙ μαγειρων;;;;

Αριστεία, όχι αστεία
|

@ Νώντας
Ναι, Νώντα μου να σπουδάσει. Όποιος θέλει πανεπιστήμιο, στρώνει το πωπουδάκι του κάτω, διαβάζει και δίνει πανελλήνιες για να περάσει στην σχολή που θέλει. Αν θέλει και άλλη πανεπιστημιακή σχολή, δίνει καταταρτήριες εξετάσεις, αφού ήδη έχει πάρει το πτυχίο του. Όχι να πάει στο ιεκ και να μπει πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα. Απλά και κατανοητά.

Καθηγητής ΑΕΙ
|

@Απόφοιτος ΙΕΚ & φοιτητής ΠΑΔΑ

αγαπητέ φοιτητή, εύχομαι τα καλύτερα καλή σταδιοδρομία. Μην ακούς τους ανθρώπους που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η εκπλήρωση των υποχρεώσεων που έχουν αναλάβει απέναντι στους σχολάρχες των ιδιωτικών ΙΕΚ, γνωρίζοντας ότι διαφορετικά δεν θα μπορέσουν να καταρρίψουν το άρθρο 16 βρίσκουν άλλους τρόπους πονηρούς.

Μπράβο για την αξιοπρέπεια σου

Nontas
|

Διάβασα τα παραπάνω σχόλια και κυριολεκτικώς τρίζουν οι καρέκλες των ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ως προς την αντιμετώπιση που θα έχουμε στις επόμενες αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. 1) Ποιός σας έχει πεί ότι τα ΙΕΚ είναι στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μάλιστα του ΟΕΕΚ που απονέμεται μετά από πανελλήνιες εξετάσεις; Μεταδευτεροβάθμια Επαγγελματική Κατάρτιση είναι και όχι δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 2) Όλα τα διπλώματα και πτυχία των ΑΕΙ και ΤΕΙ ανήκουν στο επίπεδο 6 και όχι στο επίπεδο 5. Στο επίπεδο 5 ανήκουν τα διπλώματα των ΙΕΚ. Έχετε όλοι μπερδευτεί. 3) Όλες οι χώρες του κόσμου έχουν λύσει το παραπάνω πρόβλημα της εκπαίδευσης εδώ και 150 χρόνια και η Ελλάδα δεν μπορεί ακόμα να λύσει το e-learning μέσω των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (έλεος πια...) 4) Όποιος θέλει να πάει να σπουδάσει στο εξωτερικό πηγαίνει και σπουδάζει και δεν κάνει να τελειώσει έναν αιώνα κλπ.

Τα δεδομένα κάτω
|

Πολύς θόρυβος για το τίποτα. Ήδη κάτοχοι μη πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών (2ετών και υπερδιετών ανωτερης εκπαίδευσης) έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις κατατακτήριες. Κάποιοι φαίνεται να κάνουν πως δεν το ξέρουν αυτό. Το μείζον θέμα για τους διπλωματούχους ΙΕΚ είναι η κατάταξή τους στην τυπική και δη στην ανωτερη εκπαίδευση, και όχι η συμμετοχή στις κατατακτήριες εξετάσεις, συμμμετοχή η οποία δεν σημαίνει και πολλά, αφού οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι πολύ πιο εύκολες και χωρίς βάση, για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια.

Σύστημα Εισαγωγής στα ελληνικά πανεπιστήμια
|

ΌλοιΜέσαΤαΠάνταΌλα

@Παρατηρητής
|

Αγαπητέ, δεν γνωρίζεις ότι η κυρίαρχη ιδεολογία στην χώρα μας είναι το "να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα"; Δεν έχει σημασία αν οι διαδικασίες είναι αξιοκρατικές ή αξιόπιστες ή αδιάβλητες ή αν οι διατάξεις επιλύουν σημαντικά χρονίζοντα προβλήματα της κοινωνίας και της οικονομίας. Σημασία έχει να μην θιγούν τα κεκτημένα μας δικαιώματα και το στάτους μας ως χιονονιφάδα του παραμυθιού.

Akekos Salonikios
|

Κάποιοι βιάζονται να κρίνουν, χωρίς να έχουν δει.... Βγάζουν συμπεράσματα χωρίς να έχουν δεδομένα... Δεν έγιναν ακόμη οι πρώτες κατατακτήριες αποφ. ΙΕΚ για τα ΑΕΙ... Υπομονή μέχρι του χρόνου το Δεκέμβριο και θα δούμε, έχοντας υπόψη ότι γι' αυτές τις κατατακτήριες ισχύει η βάση του 10.... Ενώ με τις ...πανελλήνιες μπαίνεις και με ...3 (!) στο Μαθηματικό (Σάμου - όπου θα ...τρίζουν τα κόκκαλα του Πυθαγόρα) και με 5 (!) στο Φυσικό (Καβάλας)... Αν πως....

Αγγελικη
|

Ειναι λαθος για πολλους λογους...α) παραταση της ανεργιας του νεου, 2 χρονια ΙΕΚ μεχρι να γινουν εξετασεις απο τον ΕΟΠΠΕΠ αλλα 2 σιγουρα, μετα διαβασμα... κατατακτηριες δηλαδη με λιγα λογια μια 4ετια ...εχεις φτασει 22 και αν θες και στρατο 23...και μετα αλλα ν+2 και ουσιαστικα μονο σπουδαζεις ως τα 30...β) στα ΙΕΚ πας χωρις κοπο και τα τελειωνεις χαλαρα, γ) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ...αλλα ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ, ας μπουν 600 στη Νομικη αν εχουν κοτσια, 200 στην Ιατρικη...δυστυχως κανεις δεν σκεφτεται σοβαρα και εντιμα για την παιδεια και την εκπαιδευση, ολοι πελατακια ψαχνουν...δυστυχως

Παρατηρητής
|

@Αρνητές

Γενικά το κλίμα είναι τραγικό και γενικά πολύ κακό. Πραγματικά αναρωτίεμαι τι λόγος σας πέφτει εάν δωθεί ευκαιρία σε κάποιους συνανρθώπους μας να σπουδάσουν κάτι που αγαπάνε? Θα σας πάρουνε την θέση ή μήπως εσείς πληρώνεται για τις σπουδές τους; Το πανεπιστήμιο πρέπει να είναι ανοιχτό. Και πιο συγκεκριμένα κίολας ΠΡΕΠΕΙ να καταγηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις, εν αντιθέση με τα ακραία που γράφεται περί αυστηροποίησης τους.

Μέσα στα τόσα χρόνια, ευτυχώς βρέθηκε ο υπουργός Γαβρόγλου και τελείωσε αυτή την αστειότητα με την "τεχνολογική εκπαίδευση" που διατυμπανίζουν κάποιοι. Γιατί πολύ απλά δεν υπήρξε πότε στην πράξη. Πάμε παρακάτω και ευτυχώς για τα παιδιά από τα ΙΕΚ όποιος διαβάσει θα δικαιωθεί.

Τέλος είναι λυπηρό για εσένα απόφοιτε των ΙΕΚ που πέρασες μέσα από αυτή την ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελληνίων, να γίνεσαι υπερασπιστής τέτοιων καταστάσεων. Θα περίμενα από εσένα να ευχόσουν να μην περάσουν άλλοι τις ίδιες δυσκολίες που είχες και εσύ (ξανά πισω στα θρανία μετά απο 11 χρόνια). Τουλάχιστον εγώ σαν γονέας έτσι σκέφτομαι, και προσπαθώ για έναν καλύτερο κόσμο όχι προσφέροντας δυσκολίες αλλά όσες περισσότερες ευκολίες μπορώ στις επόμενες γενιές.

Κρίμα για όλους εσάς που μιλάτε υποτιμητικά. Οι ευκαιρίες πρέπει να δίνονται και όποιος μπορεί να τα καταφέρει είναι δικαίωμα του να το κάνει. Γιατί όπως λέει και ο σοφός λαός: "άσπρος ή μαύρος... στο ποτάμι φαίνεται."

Giannis V
|

Εάν το σχέδιο Νόμου γίνει νόμος τότε είναι πάρα πάρα πολύ καλό και μπράβο στην υπουργό και την κυβέρνηση για την απόφαση της. Ήταν ένα όνειρο όλων των συμμετεχόντων στην Δημόσια και Ιδιωτική Κατάρτηση που γίνεται πραγματικότητα. Αδιάβλητες εισαγωγικές εξετάσεις από την Σχολή του Πανεπιστημίου που θέλει ο κάθε ενδιαφερόμενων εν δυνάμει εισακτέος και μια χαρά. Μάλιστα θα μπορούσε να αναγνωριστούν και κάποια κοινά μαθήματα ως προς την βαθμολογία από το ΙΕΚ στη Σχολή του Πανεπιστημίου στον πρώτο χρόνο φοίτησης πχ.

Απόφοιτος ΙΕΚ & φοιτητής ΠΑΔΑ
|

Είμαι απόφοιτος ιδιωτικού ΙΕΚ ειδικοτητας βοηθού Νοσηλευτή (Δ.Ε) πιτοποιημένος από τον ΕΟΠΠΕΠ μετά από εξετάσεις και εγάζομαι εδώ και 11 χρόνια σε δημόσιο νοσοκομείο της Αθήνας. Πριν δύο χρόνια αποφάσισα παράλληλα με την εργασία μου να διαβάσω και να δώσω Πανελλήνιες εξετάσεις. Μου πήρε δύο χρόνια αλλά τα κατάφερα έγραψα περίπου 17.000 μόρια από ημερήσιο ΓΕΛ γενική σειρά και πέρασα στην Νοσηλευτική σχολή του ΠΑΔΑ κάνοντας το όνειρο μου πραγατικότητα να σπουδάσω την Νοσηλευτική επιστήμη. Από την εμπειρία ως φοιτητής έχω να πω οτι το επίπεδο των ΙΕΚ με τα ΑΕΙ είναι η μέρα με την νύχτα. Εαν εξαιρέσουμε ορισμένες απλές πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες, όλα τα υπόλοιπα είναι παντελώς άγνωστα και ιδιαίτερα απαιτητικά. Θεωρώ τραγικό λάθος να δοθεί η δυνατότητα σε απόφοίτους ΙΕΚ να μπορούν να μπούν σε κάποιο ΑΕΙ με κατατακτήριες καθώς το επίπεδο είναι πολύ ανεβασμένο ενώ θεωρώ οτι πέρα από 2-3 μαθήματα 1ου εξαμήνου δεν μπορεί να αναγνωριστεί τίποτα άλλο.
Ακόμη θεωρώ την απόφαση άδικη προς όλους εμάς τους χιλιάδες αποφοίτους ΙΕΚ που διαβάσαμε σκληρά, δώσαμε πανελλήνιες και μπήκαμε στο πανεπιστήμιο χωρίς να μας χαριστεί ή να μας ανγνωριστεί τίποτα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους (αλλά και κάποιους νομικούς που είπαν κάποιοι σε σχόλια) εύχομαι να μην ψηφιστεί κάτι τέτοιο αλλά ακόμη και να ψηφιστεί να είστε σίγουροι οτι θα κινηθούμε νομικά εναντίον της ακόμη και στο ΣτΕ.

Ακαδημαικός υπότροφος Α.Π.Θ
|

Τα ΙΕΚ ανήκουν στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ποια λογική λοιπόν θα μπορούν οι απόφοιτοι να εισάγονται μόνο με κατατακτήριες στην Τριτοβάθμια?? Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ έχουν πτυχίο επιπέδου 5 , ενώ οι απόφοιτοι πανεπιστημίου επιπέδου 6 ή 7 με βάση το Εθνικό και Ευρωπαικό πλαίσιο προσόντων, επομένως
είναι παράνομη και αντισυνταγματική οποιαδήποτε εξομοίωση μέσω του δικαιώματος των κατατακτηρίων.
Πέραν όμως της νομιμότητας και του περί δικαίου αισθήματος για τους εκατοντάδες χιλιάδες αποφοίτους πανεπιστημίου που έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις, μόχθησαν, πέρασαν και εν τέλει τελείωσαν μια τετραετή ή πενταετή σχολή Πανεπιστημίου που το επίπεδο δεν συγκρίνεται επουδενί με οποιδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, η απόφαση είναι λάθος και για μια σειρά από άλλους λόγους.
Αρχικά μετά την συγχώνευση και κακατάργηση των ΤΕΙ η χώρα έχει μείνει χωρίς τεχνολογική εκπάιδευση, επομένως μέλημα του Υπουργειου θα πρέπει να είναι η πλήρωση αυτού του κενού και οχι η αναβάθμιση των ΙΕΚ σε επίπεδο πανεπιστήμιου. Η χώρα και η οικονομία έχει ανάγκη από Π.Ε αλλά έχει μεγάλη ανάγκη και από Δ.Ε όπως τους ψυκτικούς, τους ηλεκτρολόγους, επαγγελματίες στον τουρισμό, τους βοηθούς νοσηλευτές και γενικά όλες τις ειδικότητες των ΙΕΚ πολύ περισσότερο από επειπλέον πτυχιούχους πανεπιστημίου οι οποιοι και θα καταλήξουν άνεργοι, ενώ και δημοσιονομικά είναι λάθος απόφαση.
Η απόφαση εάν τελικά προχωρήσει (κάτι που νομικά είναι αδύνατο και ειλικρινά το απεύχομαι) θα αποτελέι το μεγαλύτερο λάθος στον χώρο της παιδείας, μεγαλύτερο και από την χωρίς σχέδιο κατάργηση όλων των ΤΕΙ χωρίς κρητήρια από την προηγούμενη κυβέρνηση και ελπίζω σαν ακαδημαικός να μην προχωρήσει.

Λέκτορας Εφαρμογών
|

Χαίρομαι που η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων τάσσονται κατά αυτής της απαράδεκτης έως και παράνομης (βάση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας) σκέψης του ΥΠΑΙΘ.
Το θέμα μας δεν θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση των αποφοίτων των ΙΕΚ σε ΠΕ μέσω κατατακτηρίων, αλλά πως τα ΙΕΚ θα καλύψουν το τεράστιο κενό που άφησαν τα ΤΕΙ στην τεχνολογική εκπαίδευση. Το υπουργείο από την περίφημη και απόλυτα αναγκαία αναδιάρθρωση των ΑΕΙ (κατάργηση ή συγχώνευση ορισμένων τμημάτων και μείωση των εισακτέων), πρέπει να εξοικονομήσει πόρους που θα διαθέσει στην ανάπτυξη των ΙΕΚ ως την ραχοκοκαλιά της διετούς τεχνολογικής εκπαίδευσης, δημιουργώντας μια νέα τυπική και πστοποιημένη βαθμίδα εκπαίδευσης ανάμεσα στην δευτεροβάθμια κα την τριτοβάθμια.
Αυτός θα πρέπει να είναι ο μόνος στόχος του Υπουργείου και τίποτα περισσότερο, εάν θέλει την στήριξη τη ακαδημαικης κοινότητας.

Παράλογο
|

Δηλαδή ανακαλύφθηκε ένα παράθυρο για να μπαίνουν κάποιοι από τα ιδιωτικά ΙΕΚ στα ΑΕΙ! Αν αξίζουν γιατί δεν ξαναδίνουν εξετάσεις πανελλαδικές; Για να γίνει κατάταξη στα ΑΕΙ έπρεπε κάποιος να ολοκληρώσει σπουδές στο ίδιο επίπεδο, όπως ήταν λογικό. Η φιλοσοφία και ο τρόπος (ύλη και μεθοδολογία) είναι τελείως διαφορετική στην τυπική εκπαίδευση από αυτή των ΙΕΚ. Μετά την εξίσωση των ιδιωτικών κολεγίων με τα ΑΕΙ, καινούρια είσοδος από το παράθυρο! Ωραία! Περάστε κόσμε... το καφενείον η Ελλάς!

Nontas
|

Φίλες και φίλοι του forum υπάρχει πίνακας με τις αντιστοιχίες των ειδικοτήτων ΙΕΚ και Πανεπιστημίων; Έχει ανακοινωθεί κάποιος πίνακας επίσημος από το Υπουργείο Παιδείας; Πάντως το παραπάνω μοντέλο από τα ΙΕΚ στα Πανεπιστήμια υπάρχει παντού σε όλες τις χώρες του εξωτερικού. Μην είσαστε αρτηριοσκληρωτικοί. Όποιος θέλει να πάει να σπουδάσει και να προχωρήσει στην ζωή του με το παραπάνω σύστημα γιατί να μην το δοκιμάσει; Τι σας απασχολεί;

νικος
|

Ας μπαινουν. Που ειναι το προβλημα? Οποιος ειναι μαγκας και διαβασει και περασει τις εξετασεις ας μπαινει.

Αρθούρος
|

Κατά τα άλλα, γράφτηκαν ποταμοί άρθρων γιά κατάργηση των νόμων Γαβρόγλου γιά τη συγχώνευση των ΤΕΙ και τελικά την κατάργηση των περισσότερων απ' αυτά που υποβαθμίσουν τη λειτουργία των υπαρχόντων ΑΕΙ και δημοσιεύτηκαν και στο εσοσ. Επιχειρηματολόγησαν πολλοί γιά τις αδικίες που επιφύλαξαν σε παλιούς απόφοιτους αυτοί οι νόμοι, αμφισβητήθηκε έντονα η ύπαρξη του ΠΑΔΑ και του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, η ένταξη των καθηγητών σε θέσεις ΔΕΠ και λοιπά και λοιπά.
Όλοι αυτοί που κόπτονταν γιά τη δήθεν κανονικότητα, τελικά αναγκάζονται να δεχτούν την περαιτέρω υποβάθμιση των σημερινών ΑΕΙ που εκτός από τις αθρόες μετεγγραφές από σχολές της επαρχίας που δε θα σταματήσουν να γίνονται, θα μπαίνουν και οι απόφοιτοι ΙΕΚ με το χαμηλότατο επίπεδο σπουδών τους. Εντάξει, δε θα είναι πολλοί αφού στις κατατακτήριες πάντα μπαίνει ένα 2-5%, αλλά κι αυτοί θα είναι μάλλον η σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι.
Και με το χέρι της μη λαϊκιστικής Νέας Δημοκρατίας. Αλλά αυτός είναι ο λαός που ψηφίζει είτε επί ΠΑΣΟΚ, είτε επί Ν.Δ., είτε επί ΣΥΡΙΖΑ., αυτούς εκλέγει κι αυτούς στέλνει στη Βουλή να τον εκπροσωπήσουν.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ