Ανοικτό, από τη Ν. Κεραμέως, το ενδεχόμενο αναβολής της Τράπεζας Θεμάτων και μείωση της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τη τρέχουσα σχολική χρονιά

Εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για την Τράπεζα Θεμάτων

28/11/2020

Ενημερώθηκε: 17/12/2020, 10:59

Άκουσε το άρθρο

“Δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε  πτυχές οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας,  αν αυτό κριθεί απαραίτητο” δήλωσε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως , σε συνέντευξη στον Ελ. Τύπο, απαντώντας σε ερώτηση εάν θα εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α Λυκείου και εάν θα μειωθεί η εξεταστέα ύλη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Δημοσιογράφος: Υπάρχουν πολιτικές που θα πρέπει να αναβληθούν ή να επανεξεταστούν λόγω πανδημίας; Για παράδειγμα, η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων  στην Α Λυκείου είναι εφικτή φέτος; Επίσης , θα έχουμε αλλαγές στην ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, εφόσον συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα η τηλεκπαίδευση;

Ν. Κεραμέως: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερη χρονιά, με επιπτώσεις στη φυσιολογική ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παρά το γεγονός ‘ότι η καθολική σύγχρονη τηλεκπαίδευση μας δίνει τη δυνατότητα να προχωράει κανονικά η ύλη, δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε  πτυχές οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας,  αν αυτό κριθεί απαραίτητο. Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τον σκοπό αυτό.

Εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για την Τράπεζα Θεμάτων

Στο μεταξύ το esos υπενθυμίζει ότι ενώ πλησιάζουμε προς την ολοκλήρωση του πρώτου τετρααμήνου εξακολουθεί να εκκρεμεί η έκδοση της υπουργικής απόφασης για την Τράπεζα Θεμάτων.

Στο σχετικό νόμο επαναφοράς της Τράπεζας Θεμάτων, προβλέπεται ότι  με απόφαση της υπουργού Παιδείας, ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.

Ο σχετικός νόμος ορίζει ότι για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α′τάξης  κάθε τύπου Λυκείου, για την τρέχουσα σχολική χρονιά, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

 

Σχόλια (20)

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ- ΕΥΤΥΧΏΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ
|

ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΌΣ ΤΟ ΕΊΠΕ ΚΑΘΑΡΆ!!!! ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΊΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ!!!!! ΠΙΣΤΕΎΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ Η Κ. ΥΠΟΥΡΓΌΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΒΓΑΊΝΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΑ ΚΑΝΆΛΙΑ!!!!

Μαθητής
|

Αναρωτιέμαι εμείς τα παιδιά της Α' λυκείου, πως θα γράψουμε προαγωγικές εξετάσεις με την τράπεζα θεμάτων αν εφαρμοστεί; Πριν από δυο εβδομάδες μας ήρθαν καθηγητές για Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία και Χημεία που είναι και μαθήματα που εξετάζονται το καλοκαίρι. Και κυρίως πως θα καλυφθεί αυτό το τεράστιο κενό;;;

Εισακτέοι
|

Όσον αφορά τον αριθμό των εισακτέων στις σχολές θα τον αλλάξει η θα πάρει παράταση κ φέτος η μείωση εισακτέων που είχε εξαγγείλει η υπουργός; πέρυσι λόγω πανδημίας δε μείωσε τους εισακτεους. Κ φέτος το ίδιο πρέπει να κανει.

μαθητής
|

ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ Η ΝΕΑ ΥΛΗ ΘΑ ΚΥΜΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΝΗΣ!
ΜΗΝ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΙΩΣΗ!

μαθητής
|

ΕΤΣΙ ΜΠΡΑΒΟ! ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

Αγγε λικη
|

Η εκπαίδευση επιτέλους πρέπει να γίνει ανθρωποκεντρική! Το σχολείο πρέπει να είναι τόσο καλό που να είναι τιμωρία για τα παιδιά να μην πηγαίνουν! Καμιά σχέση δηλαδή με αυτό που πραγματικά είναι! Επίσης πρέπει το κάθε επάγγελμα να εξελισσει το παιδι και το κάθε παιδί να εξελίσσει το επάγγελμα! Κάτι το οποίο το εκπαιδευτικό σύστημα δεν βοηθάει....

Σχολιαστής
|

Λογική απόφαση η αναβολή εφαρμογής της Τράπεζας θεμάτων! Μπορεί όμως να γίνει μια πιλοτική εφαρμογή και να αποτιμηθούν από Ανεξάρτητη Επιστημονική Επιτροπή τα αποτελέσματα και όχι από το ΙΕΠ

Δημήτρης
|

Πρέπει να μειωθεί η ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και η ύλη Α και Β Λυκείου.Η διδασκαλία στην τάξη δεν αναπληρώνεται με τίποτα.

Δημήτρης
|

Πρέπει να μειωθεί η ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και η ύλη Α και Β Λυκείου.

Γιάννης
|

Για μία ακόμα φορά ο λαϊκισμός κυριαρχεί. Η Τράπεζα Θεμάτων απλώς προτείνει το 50% των θεμάτων. Ο εκπαιδευτικός έχει την κύρια ευθύνη να διδάξει όταν αποκατασταθεί η λειτουργία των σχολείων τουλάχιστον τα απαραίτητα. Επομένως το βασικό ζητούμενο είναι να γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις.... Δεν θέλουμε να γίνουν; Για δεύτερη χρονιά οι μαθητές θα προαχθούν ανεξέλεγκτα χωρίς έστω μία στοιχειώδη επανάληψη στα βασικά μαθήματα; Οι ίδιοι γονείς που τώρα ζητούν αναστολή είναι αυτοί που του χρόνου θα χρυσοπληρώνουν φροντιστήρια για να καλυφθούν τα κενά. Ας γίνει περικοπή της εξεταστέας ύλης ακόμα και στο 50% αφού πράγματι σε κάποια σχολεία δεν λειτούργησε η τηλεκπαίδευση ικανοποιητικά, αλλά εξετάσεις πρέπει να δώσουν. Και να ελεγχθεί η αφομοίωσή της με θέματα της Τράπεζας (είναι τεχνικά δυνατό τα προτεινόμενα θέματα να αφορούν την περιορισμένη ύλη). Γιατί αλλιώς οι υπόλοιποι μήνες θα εξελιχθούν σε παρωδία... Οι διευκολύνσεις μέχρι τώρα παράγουν γενιές αγραμμάτων ... Και μετά όλοι πέφτουν από τα σύννεφα!

Μέχρι χθές...
|

...έλεγε πως όλα καλά με την τηλεκπαίδευση κτλ και πως τα σχολεία προχωράνε! Σήμερα λέει πως δεν θα διστάσει να μειώσει την ύλη και να ανασταλεί η Τράπεζα Θεμάτων.

Αφού "όλα πάνε (τόσο) καλά με την τηλεκπαίδευση" γιατί να πάρετε μέτρα; Έτσι όπως μας τα λέγατε δεν θα έπρεπε να σας περνάει καν από το μυαλό αυτή η ιδέα!

Αλλά ο κλέφτης και Ο ΨΕΥΤΗΣ τον πρώτο χρόνο χαίρονται!!!

Από αναβολή σε αναβολή...
|

Ένα ορθό μέτρο πήγαν να περάσουν, το να ορίζουν τα ίδια τα τμήματα τον αριθμό εισακτέων, και αφού το ανακοίνωσαν παντού υπαναχώρησαν μόλις διαπίστωσαν την σχεδόν οριζόντια 40% μείωση εισακτέων που θα επέφερε.
Και γιατί να το κάνουν άλλωστε, ποιο το οφελος, ποιος νοιαζεται αν:
- η βαση του τελευταιου εισακτεου θα ειναι παλι 11-12 όπως την εποχή των δεσμών,
- οι μαθητές λυκείου μάθουν να μελετούν και πάλι καθώς διαφορετικά δεν θα εισαχθούν σε ΑΕΙ,
- τα τμήματα των ΑΕΙ θα λαμβάνουν τον αριθμό φοιτητών που πραγματικά θα μπορούν να εκπαιδεύσουν,
- το καλύτερο επίπεδο εισακτέων θα επιφέρει και καλύτερο επίπεδο αποφοίτων από τα ΑΕΙ.
Δυστυχώς το μόνο που τους νοιάζει είναι η αποδόμηση του νόμου Γαβρόλου λόγω εμμονής δευτέρου την ταξη στο υπουργείο παρασέρνοντας και την υπουργό.
Αλλοπρόσαλο επίσης ότι καταργούν τα ΔΙΕΤΗ προγράμματα τεχνικής εκπαίδευσης του Γαβρόγλου μεσα στα πανεπιστήμια για να τα κάνουν ΤΡΙΕΤΗ!
Υ ψηλή πολιτική!

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

“Δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε πτυχές οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας, αν αυτό κριθεί απαραίτητο...” .
Αρχίζω να συμπονώ την υπουργό! Η δήλωσή της αυτή δείχνει και την απελπισία της, γιατί δε νομίζω να υπήρξε κανείς προκάτοχός της στο συγκεκριμένο πυρίκαυστο υπουργείο που να έχει υποστεί τόσες διαψεύσεις! Τίποτε δεν της βγαίνει! Μία μία όποιες "καινοτόμες" πρωτοβουλίες πάει να εφαρμόσει, στα μισά του δρόμου βάζουν ξαφνικά την όπισθεν και αναιρούνται! Τίποτε δεν κινείται με τους ρυθμούς που η ίδια θα ήθελε, παρόλο που εμφορείται από ένα πνεύμα παρορμητικής, απρογραμμάτιστης και αναίτιας ενίοτε ανατροπής των πάντων και κυρίως όσων στέκονται σε υγιείς βάσεις!

Ακης
|

Είναι αυτονόητο Κ.Κεραμεως!!!!!Με αυτήν την κατάσταση εσεις θέλετε να επαναφέρετε την τράπεζα θεμάτων ;;;Αν ειναι δυνατόν !!!!Φυσικά και πρέπει να πάρει αναβολή τουλάχιστον μια χρονιά!!!τα παιδιά δεν φταίνε σε τίποτα!! Οπως και η μείωση της ύλης πρεπει να γινει το συντομότερο δυνατό !!Το Α ´ τετραμηνο τελειώνει πρεπει να βγει μια απόφαση !!! Οπως και το πως θα αξιολογηθούν οι μαθητές γιατί εαν περιμένετε στο χρονικό περιθώριο των 2 εβδομάδων οι μαθητές να γράψουν τα διαγωνίσματα όλων των μαθημάτων ,πραγματικά λυπάμαι!!!!Ας βγει μια σοβαρή απόφαση τουλάχιστον πριν τις γιορτές να ξέρουμε πως να πορευτούμε!!!!

Ραπανακη Κωνσταντίνα
|

Ένα αποτυχημένο συστημα επανέρχεται σε συνθήκες μη κανονικότητας! Έχουν ήδη επιβαρυνθεί οι οικογένειες με πολλες φροντηστηριακες ώρες, έχουν αγχωθεί τα παιδια με τα επερχόμενη τράπεζα θεμάτων! Δυσκολία χωρίς ουσία!!

ΒΑΝΑ
|

Επιτέλους!!!!
Τα παιδιά δεν φταίνε σε τίποτα μην τα τιμωρείται!!!!
Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι η ίδια με το webex ,το ξέρουμε όλοι...
Η τράπεζα θεματων για φέτος μόνο τιμωρητικο χαρακτήρα θα έχει...
Ας δείξει το υπουργείο ότι είναι δίπλα σε γονείς και μαθητές.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα χάσει.

Ελένη
|

Θα έπρεπε ήδη να είχε προχωρήσει σε μείωση ύλης σε όλες τις τάξεις και αναβολή της Τράπεζας θεμάτων.
Η κόρη μου, στην Α Λυκείου, δεν διδάσκεται χημεία, γιατί η καθηγήτρια πήρε άδεια ειδικού σκοπού, λόγω παιδιών και οι περισσότερες ώρες των αρχαίων δεν γίνονται γιατί το ίντερνετ της καθηγήτριας κόβεται σχεδόν σε κάθε μάθημα η η ίδια η καθηγήτρια δεν μπορεί να μπει καθόλου. Όσο για τα υπόλοιπα μαθήματα που γίνονται κανονικά προχωρούν αργά. Είναι δυνατόν να νομίζετε ακόμα ότι μπορούν να δώσουν εξετάσεις στο τέλος πόσο μάλλον με τράπεζα θεμάτων;
Θα γίνουν δεκάδες καταγγελίες έτσι και αγνοήσετε τα παιδιά και τους γονείς

Ηλίας
|

Η φετινή χρονιά λόγω της πανδημίας είναι μία χρονιά με ιδιαιτερότητες.Αυτό απαιτεί συνεχή επανασχεδιασμό κάθε πτυχής της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΠΕ86 σε φροντιστήριο μεσης εκπαίδευσης
|

Εδώ και 20 μέρες έπρεπε να έχει γίνει ήδη η μείωση! Τελειώνετε επιτέλους!

Τηλε-υπουργός
|

Εκπρόσωπο τύπου να την κάνετε κ. Μητσοτάκη. Υπήρξε άραγε έστω και μία ημέρα, εδώ και 16 μήνες, που να ΜΗΝ έδωσε συνέντευξη? Να ένα ενδιαφέρον ερώτημα-θέμα, δημοσιογραφικής έρευνας.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ