Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ο πρόεδρος του ΕΑΠ απαντά στην ερώτηση 32 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με προσωπική επίθεση στην Αν. Τομεάρχη Παιδείας Μ. Τζούφη

"Στην ερώτηση υιοθετούνται άκριτα, ατεκμηρίωτες και αστήριχτες καταγγελίες για τη λειτουργία του Ιδρύματος"
Δημοσίευση: 02/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την έκπληξη και απορία, διατυπώνει -με δήλωσή του -ο  Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Καθηγητής Οδυσσέας - Ιωάννης Ζώρας,  επί του περιεχομένου   της ερώτησης 32 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την υπουργό Παιδείας  , η οποία στηρίζεται στην επικαλούμενη σε αυτήν, εκδοθείσα προ διμήνου (28.9.2020), επιστολή του Συλλόγου Διδασκόντων του Ιδρύματος, σχετικά με τις διαδικασίες σύναψης των συμβάσεων των μελών του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π.) του Ιδρύματος.

Παράλληλα ο κ. Ζώρας  εξαπολύει επίθεση προσωπικά κατά της Βουλευτού και Αν. Τομεάρχου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ  Μ. Τζούφη, που είχε την πρωτοβουλία της κατάθεσης της ερώτησης στη Βουλή . Την κατηγορεί ότι στην ερώτηση υιοθετούνται άκριτα, ατεκμηρίωτες και αστήριχτες καταγγελίες για τη λειτουργία του Ιδρύματος και σημειώνει ότι «καθίσταται εξ αντικείμενου ομώνυμο, του επιθέτου της έχουσας την πρωτοβουλία για την υποβολή της ερώτησης, αξιότιμης κ. Βουλευτού» , υπονοώντας ότι είναι «τζούφια» η ερώτηση.

Ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου σε όσα αναφέρονται στην ερώτηση των Βουλευτών , δίνει τις ακόλουθες απαντήσεις :

1.    Η εγκαλούμενη από τους ίδιους Διοίκηση, για πρώτη φορά στην ιστορία του Ιδρύματος, οργάνωσε και απέστειλε τις συμβάσεις των μελών Σ.Ε.Π. εγκαίρως, πριν από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους και την παροχή της υπηρεσίας των μελών Σ.Ε.Π., στο Ίδρυμα. Υπ’ αυτήν την έννοια, πράγματι αιφνιδίασε ευχάριστα τα μέλη Σ.Ε.Π.., ειδικά εκείνα που είχαν την εμπειρία της απασχόλησής του στο Ίδρυμα πριν από τον Σεπτέμβριο του 2019.

2.    Έτσι, για πρώτη φορά σε υλοποίηση της νέας προκήρυξης για την πρόσληψη μελών του Σ.Ε.Π. για τα ακαδημαϊκά έτη 2020 - 2023,  δεν παρατηρήθηκε το φαινόμενο των προηγουμένων ετών, όπου τα μέλη του Σ.Ε.Π. , παρείχαν τις υπηρεσίες τους στο Ίδρυμα, χωρίς να έχουν υπογράψει τη σχετική σύμβαση, με όλες τις δυσμενείς και νομικά επισφαλείς για το Ίδρυμα και τους ίδιους συνέπειες (μη νόμιμη παροχή εργασίας, εργασιακή ανασφάλεια κ.α.), και προφανώς χωρίς τη δυνατότητα να αμφισβητήσουν ή να αντιτάξουν στους όρους της σύμβασης εκ των υστέρων, αφού παρείχαν ήδη επί δίμηνο και πλέον το έργο τους και τις υπηρεσίες τους χωρίς σύμβαση.

3.    Οι αναθέσεις των Τμημάτων στα μέλη Σ.Ε.Π. του Ιδρύματος, πραγματοποιήθηκαν,  με βάση τις αιτήσεις που οι διδάσκοντες υπέβαλλαν και με κριτήριο τη χρονική προτεραιότητα της υποβολής τους.  Είναι δε περισσότερο από προφανές ότι κατά την ανάθεση αυτή, λήφθηκε υπόψη το σύνολο των αιτήσεων των υποψηφίων, χωρίς καμία άλλη διάκριση.

4.    Η αποζημίωση για το έργο των μελών Σ.Ε.Π. του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, του μόνου θεσμοθετημένου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος στην Ελλάδα για να παρέχει τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να περιέχει «αποζημίωση επικοινωνίας και εφαρμογής συστημάτων τεχνολογίας». Έχουμε δε τη γνώμη ότι (και) σε αυτή τη συγκυρία τέτοιες αιτιάσεις, βρίσκονται εκτός κάθε πραγματικότητας.

5.    Η αναφερόμενη στην ερώτηση μείωση αποδοχών όπου παρατηρήθηκε, αφορά την ανάθεση θεματικών ενοτήτων για ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο και όχι για ένα ακαδημαϊκό έτος.

6.    Η διοικητική λειτουργία του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Ιδρύματος, στηρίζεται, όπως άλλωστε συμβαίνει με τους Ε.Λ.Κ.Ε. όλων των Α.Ε.Ι. της Χώρας, στις διατάξεις του νόμου 4485/2017. Κατά συνέπεια, η κρίση περί «άκρως γραφειοκρατικής διαδικασίας», αφορά τη διαδικασία που αποφασίσθηκε και υλοποιήθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του τότε Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του οποίου, η αξιότιμη βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που είχε (σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εκδόθηκε για την κατάθεση της ερώτησης) την πρωτοβουλία της ερώτησης, διετέλεσε Υφυπουργός, κατά την περίοδο της θεσμοθέτησης αυτής της διαδικασίας. Κατά συνέπεια οι σχετικές αιτιάσεις θα πρέπει να απευθυνθούν στην ίδια και όχι στο Ε.Α.Π.

7.    Επί των ερωτήσεων, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, εάν «προτίθεται να επαναφέρει το επίδομα» και εάν «προτίθεται να απλοποιήσει τη διαδικασία επαναφέροντας την παλιά απλή ;», οφείλουμε να υπενθυμίσουμε την απάντηση, του προκατόχου μας, Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής, σε δελτίο τύπου της 21.3.2017, σε ανάλογου περιεχομένου ερωτήσεις του ίδιου Συλλόγου Διδασκόντων, οι οποίες απευθύνονταν στον τότε Υπουργό Παιδείας, με την οποία επισημαίνεται ότι αποτελούν «πρωτοφανή παραίνεση για κατάλυση της ακαδημαϊκής και διοικητικής ευθύνης της Διοικούσας».

Συμπερασματικά των παραπάνω, τονίζει ο κ. Ζώρας, οφείλουμε να επισημάνουμε το αδιαμφησβήτητο πλέον γεγονός ότι, η Διοικούσα Επιτροπή του Ε.Α.Π., υπό συνθήκες πλήρους διαφάνειας, νομιμότητας και ορθολογικής διαχείρισης των οικονομικών του Ιδρύματος, προσπαθεί καθημερινά με τη σταθερή αρωγή του Υπουργείου Παιδείας, για την ανάπτυξη του Ιδρύματος και την ακαδημαϊκή του αναβάθμιση, με γνώμονα πάντα τη συνεχή βελτίωση των σπουδών των χιλιάδων φοιτητών του, και σε αυτή τη δύσκολη για τη Χώρα συγκυρία.

Ωστόσο, επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΑΠ, σεβόμενοι απόλυτα, όπως και στο παρελθόν έχουμε δηλώσει, τη λειτουργία του κοινοβουλευτικού ελέγχου, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε ότι το περιεχόμενο της ερώτησης, με το οποίο υιοθετούνται άκριτα, ατεκμηρίωτες και αστήριχτες καταγγελίες για τη λειτουργία του Ιδρύματος, καθίσταται εξ αντικείμενου ομώνυμο, του επιθέτου της έχουσας την πρωτοβουλία για την υποβολή της ερώτησης, αξιότιμης κ. Βουλευτού.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση όπως κατατέθηκε:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Προσλήψεις και αμοιβές διδασκόντων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο»

Ι. Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) προσφέρει εξ αποστάσεως εκπαίδευση ανώτατου επιπέδου σε πλήθος μεταπτυχιακών και προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών. Για το λόγο αυτό προσλαμβάνει κάθε χρόνο ή εξάμηνο ένα μεγάλο αριθμό επιστημόνων ως διδάσκοντες (μέλη Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού προσωπικού/Μέλη ΣΕΠ) οι οποίοι από κοινού με τον μικρό αριθμό μελών ΔΕΠ προσφέρουν το διδακτικό έργο. Η πρόσληψη αυτού του προσωπικού αρχικά γινόταν με συμβάσεις εργασίας και στη συνέχεια έργου, εξαμηνιαίας ή ετήσιας διάρκειας, ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών.

Το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 οι συμβάσεις του διδακτικού προσωπικού εστάλησαν χωρίς καμία προηγούμενη επικοινωνία με τα επιλεγέντα μέλη ΣΕΠ, τους Συντονιστές των Θεματικών Ενοτήτων ή τους Ακαδημαϊκούς υπευθύνους των Προγραμμάτων, όπως γινόταν από την ίδρυση του ΕΑΠ. Μάλιστα το ΕΑΠ υποχρέωσε τους διδάσκοντες να αποστείλουν τις υπογεγραμμένες συμβάσεις τους εντός δύο εργάσιμων ημερών, χωρίς να έχει προηγηθεί έγγραφη ενημέρωση όλων όσοι είχαν κάνει ενστάσεις και αφήνοντας ουσιαστικά περιορισμένα περιθώρια αντίδρασης σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Αντίθετα, όπως διατείνεται το ΕΑΠ,  ο καταμερισμός των τμημάτων και η ανάθεση θεματικών ενοτήτων έγινε από πρόγραμμα Η/Υ, με τους Συντονιστές να μην γνωρίζουν καν πόσα τμήματα σχηματίζονται φέτος στις ενότητές τους και να δημιουργούνται διάφορες ακόμη δυσλειτουργίες. Συγκεκριμένα πολλοί διδάσκοντες άλλαξαν, ξαφνικά, Πρόγραμμα Σπουδών και Θεματική Ενότητα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα τόσο στο έργο των διδασκόντων όσο και την ομαλή λειτουργία των Π.Σ.

Όπως μάλιστα αναφέρει σε σχετική επιστολή του ο Σύλλογος Διδασκόντων ΕΑΠ (28-9-2020) κάποιοι διδάσκοντες  (μέλη ΣΕΠ) υποχρεώθηκαν από το ΕΑΠ να αποδεχθούν θέση που αφορούσε προηγούμενη Προκήρυξη, με μικρότερη διάρκεια (5 μηνών) και για μισό τμήμα, άρα με ευτελή αμοιβή ύψους κάποτε 200-250 ευρώ το μήνα, ενώ ήταν ψηλά στην κατάταξη της τρέχουσας προκήρυξης και μπορούσαν να ενεργοποιηθούν σε ετήσια θεματική ενότητα της πρώτης τους επιλογής με πολύ καλύτερη αμοιβή. Κι αυτό γιατί το ΕΑΠ απέρριψε την εξέταση σχετικού αιτήματός τους για την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά. Δηλαδή η Διοίκηση του ΕΑΠ τοποθετεί τους συνεργάτες της ΣΕΠ, αυθαίρετα και χωρίς κανόνες όπου η ίδια κρίνει παραβλέποντας τόσο τις αιτήσεις όσο και τους πίνακες κατάταξης.

ΙΙ.α. Σύμφωνα, εξάλλου, με επιστολή του Συλλόγου διδασκόντων ΕΑΠ (28-9-2020) η φετινή αποστολή των συμβάσεων στα μέλη ΣΕΠ «έκρυβε μια [ακόμα] αρνητική έκπληξη: τη σημαντική μείωση των αποδοχών των [μελών] ΣΕΠ, αφού αφαιρέθηκε η «αποζημίωση επικοινωνίας και εφαρμογής συστημάτων τεχνολογίας». Μάλιστα η αλλαγή πλατφόρμας τηλεεκπαίδευσης του ΕΑΠ, από skype για επιχειρήσεις σε Webex, κατέστησε απολύτως αναγκαία την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού πληροφορικής από τα μέλη ΣΕΠ ώστε να διεκπεραιώνουν επιτυχώς τα καθήκοντά τους. Είναι αληθινά άξιο απορίας «γιατί στη σημερινή συγκυρία, με την απόφαση για λειτουργία των διαδικασιών του ΕΑΠ αποκλειστικά εξ αποστάσεως, και ως εκ τούτου την ανάγκη για πρόσθετο ηλεκτρονικό εξοπλισμό να παραμένει, θεωρήθηκε σκόπιμο να αφαιρεθεί αυτή η εφάπαξ αποζημίωση, μειώνοντας ακόμη περισσότερο την ήδη περικομμένη αμοιβή» των διδασκόντων/μελών ΣΕΠ. Συνεπώς, την αναβάθμιση τεχνολογικού εξοπλισμού και υπηρεσιών θα κληθούν να την καλύψουν από την τσέπη τους οι διδάσκοντες.

β. Επίσης, μειώθηκε περαιτέρω η αποζημίωση «των μελών ΣΕΠ των διδασκόντων» για την εξέταση φοιτητών προηγουμένων ετών, ενώ σε πολλές συμβάσεις δεν προβλέπεται καν η σχετική αποζημίωση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα μέλη ΣΕΠ θα λάβουν τουλάχιστον 1.000 ευρώ λιγότερα από το ήδη πενιχρό συνολικό ποσό που θα έπαιρναν –δηλαδή από 600-650 ευρώ για τμήμα πάνω από 25 άτομα, η μηνιαία αποζημίωση πέφτει στα 450-500 ευρώ. Σημειώνεται ότι παράλληλα μειώθηκε η αποζημίωση των μελών ΣΕΠ για τις εξετάσεις και αφαιρέθηκαν 200 ευρώ από την αμοιβή των βοηθών συντονιστών. Η παραπάνω εξέλιξη σημειώνεται μάλιστα σε μια στιγμή κατά την οποία το ΕΑΠ θα εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους από οδοιπορικά και μίσθωση αιθουσών, λόγω ακριβώς εφαρμογής της τηλεεκπαίδευσης.  

γ. Ωστόσο η περιπέτεια των διδασκόντων δεν σταμάτησε στη φάση της επιλογής καθώς το ΕΑΠ τους επιφύλαξε μια επιπλέον παράλογη ταλαιπωρία προκειμένου να εισπράξουν την αμοιβή τους. Ενώ δηλ.  από την ίδρυση του ΕΑΠ, η καταβολή των αμοιβών των μελών ΣΕΠ γινόταν με έναν απλό τρόπο, φέτος για πρώτη φορά επελέγη μια αδιανόητης έμπνευσης γραφειοκρατική διαδικασία. Ειδικότερα, με σχετική επιστολή καλούνται τα μέλη ΣΕΠ να υποβάλλουν: 1. Ονομαστική κατάσταση αμειβόμενων τρίτων, 2. Εντολή πληρωμής, 3. Πινάκιο αμοιβής, 4. Τίτλο κτήσης, 5. Ασφαλιστική ενημερότητα, 6. Φορολογική ενημερότητα, 7. Υπεύθυνη δήλωση τίτλου κτήσης, 8. Βεβαίωση απογραφής στον ΕΦΚΑ, 9. Πρωτότυπη άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου, 10. Πρωτότυπη Βεβαίωση Ν. 1256/82. Συνεπώς εν συνόλω ζητούνται, για πρώτη φορά και μάλιστα μετ’ επιτάσεως να υποβληθούν δέκα (10) «πρωτότυπα» έγγραφα σε καιρό πανδημίας!!! Μόνο οι οδηγίες – διευκρινίσεις για την αποστολή των ως άνω δικαιολογητικών κάλυπταν έντεκα (11) σελίδες! Η απαίτηση αυτή έρχεται σε μια εποχή όπου η φυσική επίσκεψη σε υπηρεσίες είναι αδύνατη ή πάντως περιορισμένη και όλη η αλληλογραφία γίνεται ηλεκτρονικά! Όταν όλα τα έγγραφα πια διακινούνται ηλεκτρονικά το ΕΑΠ ζητάει «πρωτότυπα» δικαιολογητικά με σφραγίδες και υπογραφές!

Τούτο δε από ένα Πανεπιστήμιο που ενώ λειτουργεί «εξ αποστάσεως» με τηλεεκπαίδευση, εξακολουθεί να απαιτεί την υποβολή πρωτότυπων (χάρτινων) εγγράφων τονίζοντας ότι «σκαναρισμένα έγγραφα … ΔΕΝ γίνονται δεκτά»! Όπως μάλιστα αναρωτιέται ο Σύλλογος Διδασκόντων ΕΑΠ (16-11-2020) «ο ΕΛΚΕ του ΕΑΠ υποχρεώνει τους εργαζόμενους να συμπληρώσουν εκείνοι τα στοιχεία του τίτλου κτήσης, γεγονός που είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε πολλά λάθη και συνακόλουθες καθυστερήσεις στην έναρξη καταβολής των αμοιβών.»

Επειδή αυτές οι ενέργειες προκαλούν προβληματισμό και απειλούν την αξιοπιστία και τη διαφάνεια των ακαδημαϊκών διαδικασιών του ΕΑΠ, σήμερα που η ύπαρξή τους είναι περισσότερο από αναγκαία.

Επειδή η περαιτέρω συρρίκνωση των οικονομικών απολαβών χιλιάδων διδασκόντων, μέσω μείωσης αποδοχών είναι αδικαιολόγητη και παράνομη.

Επειδή το αφήγημα, γενικά της Κυβέρνησης και, ειδικά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, ότι «η πανδημία είναι ευκαιρία», βρίσκει πρόθυμους θιασώτες μέλη της Διοίκησης του ΕΑΠ, για να χειροτερεύσουν τους όρους εργασίας στα ΑΕΙ και να ενισχύσουν τη λογική της φτωχοποίησης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
 
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια κα. Υπουργός:

Γιατί η διαδικασία επιλογής μελών ΣΕΠ και ανάθεσης θεματικής ενότητας δεν έγινε σε συνεννόηση με τους διδάσκοντες και το ακαδημαϊκό προσωπικό; Πώς πρόκειται να διορθωθούν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και αφορούν τη μετακίνηση μελών ΣΕΠ από μια θεματική ενότητα σε άλλη;

Γιατί αφαιρέθηκε η αμοιβή τεχνολογικού εξοπλισμού από τις αποδοχές των μελών ΣΕΠ; Προτίθεται η κυρία Υπουργός να επαναφέρει το επίδομα αυτό;
Γιατί επιβαρύνθηκε με τόση γραφειοκρατία η διαδικασία μισθοδοσίας των διδασκόντων του ΕΑΠ; Προτίθεται η κ. Υπουργός να απλοποιήσει τη διαδικασία επαναφέροντας την παλιά απλή;

Οι ερωτώντες βουλευτές

  1. Τζούφη Μερόπη
  2. Φίλης Νικόλαος
  3. Αλεξιάδης Τρύφων
  4. Αμανατίδης Ιωάννης
  5. Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
  6. Βαρδάκης Σωκράτης
  7. Βερναδάκης Χριστόφορος
  8. Βέττα Καλλιόπη
  9. Γκιόλας Ιωάννης
  10. Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
  11. Ηγουμενίδης Νικόλαος
  12. Θραψανιώτης Εμμανουήλ
  13. Καρασαρλίδου Ευφροσύνη
  14. Κασιμάτη Νίνα
  15. Καφαντάρη Χαρά
  16. Μάλαμα Κυριακή
  17. Μιχαηλίδης Ανδρέας
  18. Μπάρκας Κωνσταντίνος
  19. Μωραίτης Αθανάσιος
  20. Νοτοπούλου Αικατερίνη
  21. Παπαδόπουλος Αθανάσιος
  22. Πούλου Παναγιού
  23. Ραγκούσης Ιωάννης
  24. Σαρακιώτης Ιωάννης
  25. Σκουρολιάκος Παναγιώτης
  26. Τελιγιορίδου Ολυμπία
  27. Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
  28. Φάμελλος Σωκράτης
  29. Φωτίου Θεανώ
  30. Χαράλαμπος Μαμουλάκης
  31. Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
  32. Χρηστίδου Ραλλία

Σχόλια (10)

 
Observator
03 Δεκ 2020 23:59

Aν το ΕΑΠ δεν χρειαζεται ΣΕΠ τοτε δε χρειαζονται διδακτρα. Σε λιγα χρονια δεν θα χρειαζομαστε ΕΑΠ καθως τα ΑΕΙ πριχωρανε στην εξ αποστασεως εκπαιδευση.

 
ΓΣ
03 Δεκ 2020 23:54

Είναι ντροπή αυτό που έγινε και ο αξιοτιμος κ. Πρόεδρος δεν το "αντιμετωπίζει" στην απάντηση του.

1) Οι αμοιβές των μελών ΣΕΠ ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ. Το σκανδαλώδες είναι ότι μειώθηκαν "εξαφανίζοντας" το επίδομα εξ'αποστάσεως διδασκαλίας και χρήσης τεχνολογιών που υπήρχε (αν είναι δυνατόν - τη στιγμή που πλέον όλα τα τμήματα διδάσκονται ηλεκτρονικά)! Και μειώθηκαν τη στιγμή που τα έξοδα του ΕΑΠ προφανώς πέφτουν αφού δε χρειάζεται να μισθώνει αίθουσες για διδασκαλία πλέον μιας και ολα τα τμήματα είναι "ηλεκτρονικά".

2) "Οι αναθέσεις των Τμημάτων στα μέλη Σ.Ε.Π. του Ιδρύματος, πραγματοποιήθηκαν, με βάση τις αιτήσεις που οι διδάσκοντες υπέβαλλαν και με κριτήριο τη χρονική προτεραιότητα της υποβολής τους." Εδώ έγινε κατι άλλο επίσης σκανδαλώδες και κατά την ταπεινή μου γνώμη μη-συννομο. Οι υποψήφιοι υπέβαλαν ΧΩΡΙΣΤΕΣ αιτήσεις για ΧΩΡΙΣΤΟΥΣ κύκλους προκυρήξεων του ΕΑΠ. Η κάθε αίτηση κρίνεται ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ - δε γίνεται να αποφασίζει το ΕΑΠ ότι θα απορρίψει τον υποψήφιο στην αίτηση Α (ενώ πληροί τα κριτήρια για επιλογή) επειδή θα τον επιλέξει στη Β, χωρίς να ρωτάει τον υποψήφιο. Αν ήθελε να το κάνει αυτό θα έπρεπε να το ξεκαθαρίσει στις προκυρήξεις του για να ξέρει ο κόσμος. Δεν το έκανε. Πρώτη φορά έγινε αυτό, να σημειωθεί. Και δημιούργησε πολλά πρακτικά προβλήματα και αναταράξεις πρακτικής φύσης. Ίσως στηρίζονται στο ότι τα μέλη ΣΕΠ κατά κανόνα δεν έχουν τους οικονομικούς πόρους και αντοχές για να προσφεύγουν στα διοικητικά δικαστήρια. Αλλά ήταν φαουλ.

Το μόνο θετικό ήταν ότι για πρώτη φορά τα μέλη ΣΕΠ υπέγραψαν συμβάσεις πριν ξεκινήσουν να εργάζονται, όπως θα έπρεπε να γίνεται πάντα.

 
μελος δεπ κ σεπ
03 Δεκ 2020 15:14

Στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ειναι απαραίτητο τα προγράμματα να στελεχώνονται απο μέλη δεπ υψηλού επιπέδου.
Σε ολα τα προγράμματα ομως υπαρχει δεσμευση για νεους διδακτορες.
Η διαδικασία φετος ήταν αψογη και ολοκληρώθηκε στην ώρα της. Ο πρόεδρος της Διοικούσας καταβάλλειι τεραστια. προσπάθεια. Ο υπεύθυνος ακαδημαικών θεμάτων το ιδιο. Για τα ελλείμματα μήπως αλλού πρέπει να αποδοθούν ευθύνες;;

 
Δημοκράτης
03 Δεκ 2020 08:31

Πρέπει να αυτονομηθεί το ΕΑΠ και να αποκτήσει αρκετά μέλη ΔΕΠ. Τα προπτυχιακά προγράμματα πρέπει να μετατραπούν σε Τμήματα.

 
Σχολιαστής
02 Δεκ 2020 21:56

Τι θέλουν όλα αυτά τα ξένα και μεταφερόμενα πρόσωπα στο ΕΑΠ; Και μάλιστα από ειδικότητες που δεν υπάρχουν σε σχολές του ΕΑΠ; Γιατί δεν αυτονομείται το Ίδρυμα μετά από τόσα χρόνια;

 
Συμβάσεις διδασκαλίας στο ΕΑΠ
02 Δεκ 2020 21:27

Το σωστό είναι να δοθεί προτεραιότητα σε νέους διδάκτορες, ηλικίας έως 45 ετών, ώστε να προηγούνται στις συμβάσεις ως συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Τα μόνιμα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και δημόσιοι υπάλληλοι θα έπρεπε να έχουν μειωμένο συντελεστή, αλλιώς μονίμως θα ανακυκλώνονται τα ίδια πρόσωπα στις ίδιες αναθέσεις.

Το ΕΑΠ πρέπει να αποκτήσει μόνιμο προσωπικό και παραρτήματα σε άλλες 3-4 περιοχές της Ελλάδας (πχ. Ήπειρο, Θράκη, Θεσσαλία, Κρήτη) ώστε να καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες προσφοράς Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εισαγωγή θα πρέπει να γίνεται με κλήρωση μεταξύ όσων έχουν επιτυχεί ένα ελάχιστο βαθμό σε εξετάσεις σε βασική ύλη Λυκείου ή έχουν απολυτήριο Λυκείου με γενικό βαθμό άνω του 15.

 
Φοιτητής
02 Δεκ 2020 21:03

Ο "αξιότιμος" Πρόεδρος να εκκινήσει άμεσα τις διαδικασίες των πρυτανικών εκλογών .

 
ΠΕ01.....ΠΕ90
02 Δεκ 2020 20:10

Το ότι το 70-80% είναι μέλη ΔΕΠ, έχετε να πείτε κάτι; Οι νέοι πως και πότε θα εργαστούν;
Στα ΙΕΚ, ΣΔΕ κλπ υπάρχει η ρήτρα ότι οι ΔΥ κατατάσσονται τελευταίοι στη λίστα, μήπως κάτι παρόμοιο πρέπει να γίνει και για τα μέλη ΔΕΠ; (Δ.Λ)

 
ΣΕΠ-ΕΑΠ
02 Δεκ 2020 18:25

Ντροπή και μόνο. Έχουμε μειώσεις στις συμβάσεις μας άνω του 30% και στη Διοικούσα συμμετέχουν συνδικαλιστές τι άλλο να πει κανείς.

 
Σ.Κ. παλαιό μέλος ΣΕΠ του ΕΑΠ
02 Δεκ 2020 15:01

20-χ όπου χ η διδακτική υπηρεσία των ΣΕΠ του ΕΑΠ επί Σύριζα.Με αυτή τη φόρμουλα πεταχτήκαμε όλοι οι παλιοί έξω με το σύστημα της διοικούσας επιτροπής υπό τον καθηγητή κ.,Β.Καρδάση.Αυτή η παγκόσμια πρώτη ανερέθη φέτος.Οι αναγνώστες του ESOS τα συμπεράσματά τους

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.