Μετά τις γιορτές-και αν- θα ανοίξουν τα Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά Νηπιαγωγεία, ΙΕΚ, ΣΔΕ, Φροντιστήρια και ΚΞΓ

Στην απόφαση αυτή προσανατολίζεται η Κυβέρνηση

03/12/2020

Ενημερώθηκε: 05/12/2020, 08:40

Άκουσε το άρθρο

Τα σχολεία δεν  θα ανοίξουν πριν τις γιορτές. Θα επαναλειτουργήσοουν , αμέσως μετά τις διακοπές των  Χριστουγέννων, εφόσον ιατρικά ομαλοποιηθεί η κατάσταση, και θα πέσει από τα σημερινά επίπεδα το επιδημιολογικό φορτίο.

Στην  απόφαση αυτή  προσανατολίζεται η Κυβέρνηση , σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του esos, μετά την σχετική  εισήγηση  η οποία προέκυψε  (κατά πλειοψηφία), από   τη σημερινή προγραμματισμένη σύσκεψη  της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με μοναδικό θέμα συζήτησης   πότε θα ανοίξουν τα σχολεία.

Η απόφαση θα ανακοινωθεί    την ερχόμενη εβδομάδα ,  από τον υφυπουργό Ν. Χαρδαλιά ή από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη.

 

Σχόλια (68)

Πασχαλης Κιουτσούκης
|

((συνέχεια στο προηγούμενο σχόλιο)

Τα ίδια τα στελέχη των φαρμακευτικών βιομηχανιών ( π.χ. από τη pfizer) προειδοποιούν ότι το εμβόλιο κατά του κορονοιου δεν θα προστατεύει απο τον κορονοιο , απλώς ελαχιστοποιεί τα συμπτώματα σε περίπτωση που τον κολλήσεις (κάτι ανάλογο συμβαίνει εξάλλου και με το εμβόλιο για τον ιό της γρίπης η1 ν1).

Άρα ας ετοιμαστούμε για πολλά lockdown για πολύ καιρό ακόμα. Τα σχολεία όμως δεν είναι "μαγαζάκια" να τα ανοιγοκλείνουμε συνέχεια.

Πασχαλης Κιουτσούκηςγ
|

Aν περιμένουμε να εμβολιαστεί ο κόσμος και να πάψει , ως δια μαγείας, ο κορωνοιός να μας απασχολεί , τότε κάτι σημαντικό δεν έχουμε καταλάβει:

Ο εμβολιασμός μεγάλου μέρους του πληθυσμού θα είναι χρονοβόρος, τόσο για τις απαιτούμενες παραγγελίες, όδο και για τις χρειαζούμενες επαναλήψεις.

Ο ίδιος ο ΠΟΥ τονίζει οτι με το εμβολιο του covid δε θα εξαλειφθει ο ιός ( όπως δεν έχει γίνει με τον H1N1 εδω και δεκα χρόνια).

Επίσης, υπαρχει μεγάλη μερίδα του πληθυσμού που τηρεί επιφυλακτική στάση στην αποτελεσματικότητα και την ( αδοκίμαστη) ασφάλεια του νέου εμβολίου.

Συν τη γνωστή προχειροτητα του ελληνικού κράτους σε οργάνωση ενεργειών σε τόση μεγάλη κλίμακα...

Θα περιμένουμε λοιπόν πρώτα το μάνα εξ ουρανού ( εμβόλιο) και τον εμβολιασμό σε ικανό ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού για να ανοίξουν τα σχολεία;

Και ως τότε θα είναι κλειστά;

Για πόσο ακόμα; Για πόσους μήνες;

Ευσεβείς πόθοι λοιπόν όλων μας να τελειώνουμε με την ιστορία του κορωνοιού γρήγορα, αλλά δεν βλέπω κάτι τέτοιο να γίνεται γρήγορα -καθόλου μαλιστα

Ανακρίβειες στα σχόλια
|

Ας αναφέρουν οι υπέρμαχοι των κλειστών σχολείων σε ποια ευρωπαϊκή χώρα έκλεισαν ΟΛΑ τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία και από τον Νοέμβριο προσφέρουν κουτσουρεμένη τηλεκπαίδευση (ακόμα και μέσω εκπαιδευτικής τηλεόρασης) σε παιδιά κάτω των 15 ετών, όταν σχεδιάζεται να ανοίξουν τα καταστήματα και τα κομμωτήρια για τις γιορτές!

Όλα ανάποδα στην Ελλάδα ενώ μέσα σε πέντε εβδομάδες οι απώλειες ξεπέρασαν τις 3.000: Τελικά η μόνη "επιτυχία" του λοκνταουν ήταν ότι τα παιδιά απομακρύνθηκαν από τα σχολεία τους και οι φοιτητές από τα πανεπιστήμια τους, όλοι οι υπόλοιποι συνεχίζουν κανονικά την εργασία και τη ζωή τους. Ο απόλυτος παραλογισμός.

Προτεραιότητα η Δημόσια Εκπαίδευση
|

Απαράδεκτο να θυσιάζεται η εκπαίδευση των μαθητών για να καλυφθούν λάθη στην οργάνωση. Έχουμε φτάσει Δεκέμβριο, ούτε εξοπλισμός υπάρχει ούτε επαρκής καθοδήγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς - όλα γίνονται στο πόδι και απλώς προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τη ζημία.

Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης τα σχολεία παρέμειναν ανοικτά, ανεξαρτητα από τον πληθυσμό, την έξαρση ή την οικονομία της χώρας.

@ Εκπαιδευτικός 06 Δεκ 2020 13:54

Στη Γερμανία μόνο Λύκεια έχουν περάσει σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία ποτέ δε διέκοψαν γενικά τη λειτουργία τους.

Μεγαλύτερο έγκλημα είναι το απότομο κλείσιμο της Δημόσιας Εκπαίδευσης από τον Μάρτιο του 2020, κάτι που μακροπρόθεσμα θα έχει χειρότερες επιπτώσεις από την επιδημία.

Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι έστω ένα 20% των μαθητών (1 στους 5) είναι αποκλεισμένο από το ελάχιστο επίπεδο εκπαίδευσης, ενώ οι υπόλοιποι περνούν τις σχολικές ώρες της ημέρας μπροστά από μια οθόνη, συμμετέχοντας όποτε και όπως μπορούν σε μαθήματα που στήθηκαν πρόχειρα σε λιγότερο από δύο μήνες. Τι είδους συμβουλές δίνονται όταν δεν έγινε καμία προετοιμασία την τελευταία δεκαετία; Το μόνο που συμβαίνει είναι να ενισχύονται οι ανισότητες: οι μαθητές που έχουν οικογενειακή και φροντιστηριακή στήριξη μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα και να διατηρήσουν ένα επίπεδο, σε αντίθεση με άλλους συμμαθητές τους.

Είναι ξεκάθαρα θέμα προτεραιοτήτων μιας οργανωμένης κοινωνίας: στην Ελλάδα δυστυχώς επικράτησε ο πανικός και η τρομολαγνεία, ενώ θεωρούνται πιο σημαντικές οι υπηρεσίες αισθητικής και τα καταστήματα εποχιακών ειδών.

Εκπαιδευτικός
|

Αν η οργάνωση του μαθήματος αφορά μόνο στο χρόνο στο webex, χωρίς αξιοποίηση ασπροπίνακα, δεν επαρκεί.
Χρειάζεται χρήση βίντεο παρουσίασης( ppt, screencast, και δόμηση μαθήματα και στην ασύγχρονη).

Αξιοποίηση breakout sessions , συναδέλφων παράλληλης για μικρό διδασκαλία.
Αξιοποίηση κατάλληλης πλατφόρμας για μαθητές με κινητά(Edmodo, Google classroom, classdojo)
E-me blogs.
Υλικό υπάρχει αρκετό , τα Πεκες έχουν κάνει σοβαρά σεμινάρια.
Μια χαρά συμμετέχουν οι μαθητές και με το κινητό. Λύνουν ασκήσεις στον ασπροπίνακα. Μου στέλνουν τις εργασίες με camscanner . Κάποιοι πρότειναν και το flipgrid.
Ήξεραν το webex απέξω κι ανακατωτα.

Για το σχεδιασμό μαθήματος οι σύμβουλοι δίνουν οδηγίες.
Απ' ότι βλέπω από συναδέλφους στο tes και στο Edmodo, και στο εξωτερικό παλεύουν με την εξ αποστάσεως.
Εξορθολογισμός ύλης στα κομμάτια που επαναλαμβάνονται. Αυτό είναι δουλειά του ΥΠΑΙθ.
Όπως και να δοθεί ο εξοπλισμός στους μαθητές.

Στα σχολεία του εξωτερικού, κάνουν τεστ, σε αρκετά στην Ολλανδία είχαν και πλέξιγκλας στις αιθουσες.
Το βασικό: τηρούν τις αποστάσεις, υπάρχει βεβαίως η κτιριακή υποδομή, έχουν τεστ κιτ (σε σχολεία της Γερμανίας) στην είσοδο.
Στη Γερμανία 3240 σχολεία είναι με εξ αποστάσεως ( στοιχεία απο the local Germany.de)
Άνοιγμα σχολείων χωρίς τεστ και με συνωστισμό είναι έγκλημα. Με την κατάσταση στα ΜΜΜ επίσης. Χωρίς προσλήψεις γιατρών .

foros1
|

Τα σχολεία έπρεπε να είχαν κλείσει ένα μήνα πριν. Είναι ένας από τους λόγους συγχρωτισμου που τώρα μετράμε 100+ νεκρούς την ημέρα και όταν περάσει όλη η "μπόρα", θα ζητηθούν ευθύνες και γι'αυτους.
Το έχουν πλέον καταλάβει όλοι οι υπεύθυνοι, ότι δεύτερο "λάθος" θα είναι μοιραίο.
Σχετική κανονικότητα πριν εμβολιαστουν τουλάχιστον οι μεσήλικες και πάνω, δεν πρόκειται να υπάρξει, δηλαδή 3-4 μήνες Επομένως το Πάσχα δεν είναι μια αυθαίρετη ημερομηνία.

Σωστή διδασκαλία μαθημάτων
|

Τα παιδιά δεν είναι σε θέση να καταλάβουν αν γίνεται σωστή διδασκαλία και αν το μάθημα προχωράει όπως πρέπει. Τα προβλήματα και τα κενά θα φανούν τα επόμενα χρόνια, όταν για δεκάδες μαθητές θα είναι αργά. Όλοι οι εκπαιδευτικοί παραδέχονται ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα και ότι έχουν υποβαθμιστεί τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

Δεν μπορεί σε όλη την Ευρώπη ΜΟΝΟ η Ελλάδα να μην μπορεί να οργανώσει την Δημόσια Εκπαίδευση: Το σωστό είναι να ανοίξουν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία, τα οποία ποτέ δεν έπρεπε να σταματήσουν να λειτουργούν.

@ Μαρία
04 Δεκ 2020 21:19

Οργάνωση μαθημάτων και διδασκαλίας
|

Σοβαρή διδασκαλία δε γίνεται σε οθόνη κινητού ή ταμπλέτας, ας είμαστε σοβαροί. Ούτε μπορεί από το μηδέν, μέσα σε έναν χρόνο, να οργανωθούν μαθήματα και υλικό κατάλληλο για διδασκαλία χωρίς φυσική παρουσία ούτε είναι λύση να μειωθεί η ύλη και τα παιδιά να έχουν κενά στις επόμενες τάξεις. Όλοι αυτοσχεδιάζουν και σαφές σχέδιο δεν υπάρχει..

Επομένως, στην παρούσα φάση, είναι προς όφελος χιλιάδων μαθητών από τον Ιανουάριο ή και νωρίτερα να γίνονται κανονικά τα μαθήματα στο σχολείο. Τα παιδιά δεν πρέπει να πληρώσουν και αυτή την κρίση, μαζί με τις προηγούμενες.

Στη Δανία τα σχολεία είναι ανοιχτά από τον Αύγουστο χωρίς υπέρμετρη αύξηση των κρουσμάτων. Επιτέλους, ας θέσει και η Ελλάδα σε προτεραιότητα την εκπαίδευση της νέας γενιάς.

@ Εκπαιδευτικός
05 Δεκ 2020 11:32

@ Αναγνωστης
05 Δεκ 2020 10:52

Το τι ισχύει σε ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τα σχολεία το βλέπουμε στον αριθμό των κρουσμάτων τους.

Μόνη εξαίρεση η Ελλάδα
|

Όλα τα σχολεία στην Ολλανδία παραμένουν ανοιχτά, με μάσκες στους διαδρόμους, αλλά όχι στις αίθουσες.

Απλώς υποθηκεύουμε το μέλλον των παιδιών χωρίς λόγο και αιτία. Δεν είναι τα σχολεία το πρόβλημα, και αυτό είναι φανερό σε όλες τις χώρες.

Kostas
|

Καλημέρα σε όλους. Τα ειδικά σχολεία παραμένουν ανοικτά, χωρίς καμμία πρόβλεψη, κανένα μέτρο προστασίας, κανένα τεστ, καμμία λογική εξήγηση!Καθημερινά χρειάζεται να αστυνομεύουμε τους μαθητές, να μαλώνουμε μαζί τους για να φορέσουν τη μάσκα, να διαπληκτιζόμαστε με τους γονείς για τις απουσίες που πρέπει να καταγράφονται στο ΠΣ my school, να αισθανόμαστε ευάλωτοι και να τρέμουμε για τη ζωή μας, τη στιγμή που οι μέθοδοι τηλε-εκπαίδευσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από τη δική μας εκπ/κη κοινότητα. Άραγε, γιατί οι ειδικοί αρνούνται να δουν αυτήν την υγειονομική βόμβα;

Νηπιαγωγεία και Δημοτικά
|

Δεν έπρεπε να κλείσουν!!!

Εκπαιδευτικός
|

Η Σουηδία κλείνει όντως τα λύκεια μέχρι το Γενάρη, αρκετοί γονείς αγωνιούν για το αν πρέπει να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τις κτιριακές υποδομές και μετατροπές των τάξεων με τα ελληνικά σχολεία.

Ανάλογα με τα κρουσματα ανοιγοκλείνουν τα σχολεία στην Ευρώπη, στην Αγγλία σχολεία ανοίγουν και κλείνουν σε διάστημα βδομάδας ανάλογα με τα τεστ. Και αυτή η κατάσταση έχει ψυχολογικές επιπτώσεις.
Η κοινωνία δέχτηκε να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς τεστ , να στριμωχτούν τα παιδιά σε αίθουσες, να υπάρχουν ελλείψεις σε καθαρίστριες.
Να μην δοθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τον εξοπλισμό των παιδιών.

Με 100 νεκρούς τη μέρα είναι αφροσύνη το άνοιγμα των σχολείων.

Το κεντρικό ψηφιακό αποθετήριο δεν είναι συνεκδοχή του blended learning. Υπάρχουν πολλά ψηφιακά αποθετήρια και εργαστήρια δωρεάν και έχουν γίνει σεμινάρια από τα Πεκες στη χρήση τους( golab, colorado physics) . Όπως και σεμινάριο από ΠΣΔ για διδασκαλία με τάμπλετ κ κινητά. Γιατί δεν έχουν όλοι υπολογιστή.
Εκατοντάδες tutorials από συναδέλφους ( ΗΠΑ, Γερμανία, -Ινδία για open source- για remote teaching με smartphones, tablet).
Αυτό που ζητείται είναι μείωση της ύλης , οδηγίες και δειγματικες διδασκαλίες από ΙΕΠ .
Από την άλλη όπως είπαν και χθες στο ΠΕΚΕΣ δυτικής Ελλάδος, η εξ αποστάσεως χρειάζεται αλλού είδους οργάνωση και προετοιμασία και από τον εκπαιδευτικό. Αλλαγή νοοτροπίας και από τους γονείς.

Αναγνωστης
|

Το τι ισχύει σε ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τα σχολεία το βλέπουμε στον αριθμό των κρουσμάτων τους.
Και οι ΗΠΑ, Σουηδία, στο πρώτο κύμα της πανδημιας δεν έκλεισαν καθόλου την αγορά τους, ή άργησαν να την κλείσουν. Είδατε τι έγινε.

Σε κάθε περίπτωση, για να ανοίξουν τα σχολεία μετά τις γιορτές:

Α. θα πρέπει να γίνει μια έγκυρη επιδημιολογική μελέτη στα Ελληνικά σχολεία.
Β. αμεσα δωρεάν rapid test, για να εξακριβωθεί αν τα αυξημένα συμπτώματα που παρουσιάζουν ούτως ή άλλως οι μαθητές το χειμώνα οφείλονται σε κοινό κρυολόγημα, γρίπη, ή covid. Πολύ φοβάμαι ότι θα έχουμε παιδιά στις τάξεις, που θα νομίζουν ότι έχουν κοινό κρυολόγημα, λόγω ασθενών συμπτωμάτων, ενώ θα έχουν covid. Οι γονείς, μη μπορώντας να τα κρατήσουν σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω εργασίας, θα τα στέλνουν σχολείο.

Αν δεν γίνουν τα παραπάνω, βαδίζουμε στα τυφλά. Και δε θα πρέπει να ανοίξουν ούτε μετά τις γιορτές.

Ήταν δίκαιο έγινε πράξη
|

Ευτυχώς για πρώτη φορά λειτουργούμε βάση δεδομένων και όχι ο,τι λαχει. Πρώτη φορά το τιτάνιο έργο της τηλεκπαίδευσης στην Ελλάδα. Επικοινωνήσαμε χτες με ιταλικό σχολείο και μας έδωσαν συγχαρητήρια. Γίναμε παράδειγμα προς μίμηση! Ποιος θα νας το λέγε. Μπράβο Κεραμεως! Τα κατάφερες σε πείσμα ορισμένων.

Μαρία
|

Όλοι όσοι επιθυμούν ανοιχτά σχολεία με τα συγκεκριμένα επηδιομολογικα στοιχεία θεωρείτε τους εκπαιδευτικούς αναλωσιμους προς χάριν της όποιας οικονομίας. Προσωπικά δε θα με θεωρήσω αναλώσιμη. Σε όλους τους κλάδους των δημοσίων και ιδιωτικών υπηρεσιών ισχύουν κάποιοι συγκεκριμένοι κανόνες λειτουργίας. Είμαστε ο μόνος χώρος όπου κανείς δεν ενδιαφέρεται πόσοι συνωστιζόμαστε τόσο στις τάξεις όσο και στα γραφεία.
Επίσης η Ευρώπη που μέχρι τώρα ήταν σε πολλά θέματα παράδειγμα προς αποφυγή ξαφνικά έγινε το πρότυπο σας. Τόσο δύσκολο είναι να δείτε ότι δεν στηρίζεται σε καμία επιστημονική μελέτη κρατώντας τα όλα ανοιχτά αλλά αφήνει τα πάντα να λειτουργούν επειδή αυτό συμφέρει και επιπλέον έχει παραπάνω ΜΕΘ, οπότε και να πεθάνεις σου λέει ότι σου πρόσφερε ό, τι καλύτερο μπορούσε; Τα νούμερα με τους νεκρούς τα ζηλεύετε επίσης στην αγαπημένη σας Ευρώπη; Στην Αγγλία βλέπετε τι γίνεται; Το ότι στη Σουηδία αφήνουν τον κόσμο να πεθάνει εκτός νοσοκομείων από μαρτυρίες πολιτών της Σουηδίας μόνο εγώ τα διαβάζω; Και μην αυταπαστε ότι η ελληνική κυβέρνηση νοιάζεται για τις ζωές μας. ΜΕΘ της λείπουν. Ας είχαμε περισσότερες και θα βλέπατε πόσους νεκρούς θα είχαμε κάθε μέρα!

Τεράστια βλάβη για τη Δημόσια Εκπαίδευση
|

Σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν έπαψαν να λειτουργούν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία, σταματήστε επιτέλους να διαδίδετε ανακρίβειες. Είναι πυλώνας της κοινωνίας η βασική Εκπαίδευση, μόνο στην Ελλάδα ορισμένοι προσποιούνται ότι δεν κατανοούν το μέγεθος της βλάβης που προξενούν αυτές οι αποφάσεις "εύκολου λουκέτου" στα σχολεία από τον προηγούμενο Μάρτιο.

@ Παράλογο
04 Δεκ 2020 19:28

Σχολεία σε Σουδία
|

Η Σουηδία ΔΕΝ κλείνει Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και Γυμνάσια και θα εφαρμόσει τηλεκπαίδευση μόνο για έναν (1) μήνα σε μαθητές άνω των 16 ετών.

Στα σουηδικά σχολεία οι μαθητές δεν έχουν καμία αλλαγή στην καθημερινότητά τους ενώ στα ελληνικά σχολεία οι μαθητές έχουν αποκοπεί από τις τάξεις τους. Μαντέψτε σε ποια χώρα θα πολλαπλασιαστούν τα προβλήματα στο άμεσο μέλλον, ειδικά αν συνυπολογιστούν οι διαφορές στο επίπεδο χρηματοδότησης και οργάνωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Αυτό που συμβαίνει είναι απλώς τραγικό γιατί είναι εντελώς περιττό σαν μέτρο, δεν προσφέρει τίποτα στην αντιμετώπιση της ασθένειας.

Ανοιχτά σχολεία σε όλη την Ευρώπη
|

Εκείνο που ανακοινώθηκε στη Σουηδία σήμερα είναι ότι τα Λύκεια (μαθητές ηλικίας άνω των 16 ετών) θα κάνουν online μαθήματα για περίπου ένα μήνα, σε χρονική περίοδο που συμπέφτει με τις διακοπές των Χριστουγέννων. Το ίδιο έκαναν και τον περασμένο Μάιο, δεν είναι καινούριο ή αυστηρότερο μέτρο.

Οι υπόλοιποι μαθητές σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, ηλικίας 4 έως 15 ετών, συνεχίζουν κανονικά την εκπαίδευσή τους με φυσική παρουσία, όπως είναι και το λογικό σε μια κοινωνία που θέτει σε προτεραιότητα το μέλλον της.

@ Εκπαιδευτικός
04 Δεκ 2020 19:29

Τα σχολεία σε Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και προφανώς στη Σουηδία ήταν ανοικτά από τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο και συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά, χωρίς να επηρεάζονται από περιοριστικά μέτρα. Μόνο στην Ελλάδα έχει επικρατήσει ο απόλυτος πανικός.

Εξάλλου, είναι αδύνατο ένα νέο μοντέλο μάθησης (πχ. blended learning) όταν εδώ και 10 χρόνια δεν υπάρχει ψηφιακό αποθετήριο πρότυπων μαθημάτων και κατάλληλη εκπαίδευση νέου προσωπικού, με νέα προγράμματα και νέα βιβλία. Αυτές οι αλλαγές θέλουν σχεδιασμό και προσεκτική εφαρμογή σε διάστημα 1-2 ετών, δεν είναι ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα που θα μας σώσει σε μια έκτακτη κρίση.

Αυτή τη στιγμή τόσο τα ελληνικά σχολεία όσο και τα ελληνικά ΑΕΙ υπολειτουργούν από τον Μάρτιο . Αν αυτό συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες προφανώς θα υπάρχει σημαντικό πρόβλημα, ιδιαίτερα για μαθητές και φοιτητές που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα και δεν έχουν μαθησιακά ερεθίσματα και φροντιστηριακή ενίσχυση από την οικογένεια.

Επιτέλους, ας σκεφτούμε την Ελλάδα του 2025 και ας σχεδιάσουμε με γνώμονα το συμφέρον όλης της κοινωνίας.

Αντώνης
|

Ασφαλως και πρεπει να μεινουν κλειστα ΟΛΑ τα σχολεια, τουλαχιστον μεχρι τις 8 Ιανουαρίου 2021, οποτε και ανοιγουν μετα τις γιορτες με βαση την κειμενη νομοθεσια. Οποιαδηποτε άλλη επιλογη αποτελει επιπολαιοτητα και σιγουρα πολιτικη αποφαση που θα κρυβει άλλες σκοπιμοτητες (κρυφες πιεσεις σχολαρχων, λιγοτερες αδειες ειδικου σκοπου σε δημοσιο και ιδιωτικο τομεα, πωληση αφηγηματος στο λαο ότι ανοιγοντας τα σχολεια ‘παμε καλα’, αρα και περισσοτεροι ψηφοι κτλ). Μια πολιτεια που διαχρονικα υποχρηματοδοτει την παιδεια, υποβαθμιζει θεσμικα και οικονομικα τους εκπαιδευτικους, δεν καλυπτει τα κενα εκπαιδευτικων πολλες φορες μεχρι το Πασχα, κλεινει τα καλοριφερ στα σχολεια από τις 10:30 για οικονομια, ε όχι, δεν με πειθει με τιποτε οτι χολοσκαει για το αν θα μεινουν τα παιδια μακρια από τα ‘υπεροχα’ κτιρια των σχολικων μοναδων για 1 ή 2 εβδομαδες περισσσοτερο για λογους δημοσιας υγειας! Υποκρισια! Αλλωστε, συμφωνα και με την κειμενη νομοθεσια, η τηλεκπαιδευση είναι πλεον υποχρεωτικη, οποτε η υλη προχωραει κανονικα, συμφωνα και με την αποψη του ιδιου του υπουργειου. Σιγουρα δεν είναι το ιδιο με τη φυσικη ταξη, ωστοσο ολοι ξερουμε ότι προκειται για μια λυση αναγκης για καθαρα υγειονομικους λογους που προκυπτουν κάθε 100 χρονια στην κυριολεξια και γι αυτό θα πρεπει να παψουν καποιοι να γκρινιαζουν συνεχως, επειδη βαρεθηκαν να εχουν στο σπιτι τα παιδια τους για πολλες ωρες. Φοβερο προβλημα, τι να πω! Με 100 νεκρους την ημερα, 600+ διασωληνωμενους και 1500-2500 κρουσματα ημερησιως βλεπουμε στα καναλια τους ασχετους σε θεματα εκπαιδευσης δημοσιογραφους, τους λαλιστατους πολιτικους και ορισμενους μονο – ευτυχως – λοιμοξιολογους να ασχολουνται ολημερις με το ποτε θα ανοιξουν τα σχολεια και δη τα Δημοτικα, λες και αυτό είναι το μεγα προβλημα της Ελλαδας!! Ανθρωποι πεθαινουν κατα δεκαδες την ημερα, η οικονομια καταρρεει, αλλα εμας το προβλημα μας είναι το ποτε θα ανοιξουν τα δημοτικα! Ελεος! Ποση υποκρισια πια! Οι δε εκπαιδευτικοι, περιπου 160.000, θεωρουνται πληρως αναλωσιμοι! Ποιος δημοσιογραφος εθεσε ποτε το ερωτημα: στο δημοσιο τηλεργασια τουλαχιστον 50% και επισκεψη σε δημοσια υπηρεσια μονο με ραντεβου. Στους 160.000 εκπαιδευτικους δεν πρεπει να ισχυει το ιδιο που συνωστιζονται καθε μερα με δεκαδες συναδελφους και 50-100-200 ή και 300 παιδια? Ασφαλως δεν ενδιαφερει κανεναν αν πεθανουν και καμια 500ρια εκπαιδευτικοι. Τους εχουμε με το κιλο. Τεστ κορονοϊου επιτηδες δεν γινονταν στα σχολεια από αποψη, γιατι δεν μας συμφερει! Να βρουμε το μπελα μας? Αν γινονταν συστηματικα και οργανωμενα μηπως θα διαπιστωναμε δεκαδες χιλιαδες ασυμπτωματικους μαθητες και εκπαιδευτικους και αυτό δε μας βολευει? Λεω εγω τωρα…….Ακουω μπουρδες ότι στα στα σχολεια είναι μικρο το ιϊκο φορτιο! Και εγω ισχυριζομαι ότι ειμαι αστροναυτης! Μπορω να το αποδειξω? Πότε εγιναν επιστημονικες μελετες στα σχολεια για κατι τετοιο? Η μελετη είναι αυτή που τεκμηριωνει μια τετοια αποψη και όχι το ότι απλα ξεστομιζεται από το στομα ενός λοιμοξιολογου. Η μονη γνωστη μελετη είναι από την Αγγλια που λεει ότι 1ος χωρος διασπορας είναι τα σουπερ μαρκετ, 2ος τα γυμνασια, λυκεια και 3ος τα δημοτικα με μεγαλη διαφορα από το επομενα!! Αυτό το τριτο εντεχνως αποκρυβεται από καποιους στην τηλεοραση που αναφερονται σε αυτή τη μελετη γιατι μας χαλαει το αφηγημα των ασφαλων δημοτικων! Λυπαμαι ειλικρινα για ολα αυτα!

ΨΕΜΑΤΑ
|

Πόσα άλλα ψέματα θα ακούσουμε από το Υπουργείο Παιδείας και από την Ελληνική Κυβέρνηση; Τη μια δε θα κλείσουν τα σχολεία και την άλλη μετά από δύο μέρες τα κλείνουν.
Δε θα παραμείνουν τα σχολεία κλειστά μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων και όλο αναβάλλουν την απόφασή τους για το άνοιγμά τους. Φτάσαμε δυο εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα και απόφαση δεν βγήκε.
Μας λέτε κλείνουν τα Δημοτικά για προληπτικούς λόγους, για τον συνωστισμό των γονέων, γιατί τα παιδιά δεν μεταφέρουν ιικό φορτίο, παρόλα αυτά δεν έχουν διάθεση να τα ανοίξουν! Τι θα γίνει τέλος πάντων; Αφού τα Δημοτικά δεν είναι εστία μετάδοσης του ιού, γιατί παραμένουν κλειστά; Μήπως τα σχέδιά σας είναι άλλα...;;;
Μας λέτε ότι η τηλεκπαίδευση πάει μια χαρά, αλλά δεν σκέφτεστε πόσοι μαθητές δεν έχουν διαδίκτυο... Η κοινωνική ανισότητα όλο και μεγαλώνει... Κι αυτοί που έχουν, πόσα σοβαρά προβλήματα τους δημιουργούμε στον εγκέφαλο και στα μάτια τους; Ρωτήστε τους γονείς πόσο αντέχουν ακόμα να κάθονται με τις ώρες μπροστά στον υπολογιστή και να κάνουν "παράλληλη στήριξη" στα παιδιά τους; Να μιλήσουμε για τα τεχνικά προβλήματα...;;; Η κατάσταση είναι ανυπόφορη. Μόνο μάθημα δεν γίνεται. Τα παιδιά δεν μαθαίνουν τίποτα!!! Απαιτούμε να ανοίξετε τα σχολεία!

Μαρία
|

Τα παιδιά ήταν και είναι πάντοτε ευπροσάρμοστα και συνεργάσιμα. Οι γονείς είναι αυτοί που αντιμετωπίζουν προβλήματα είτε λόγω εργασίας είτε λόγω της αδυναμίας τους να προσφέρουν στα παιδιά τον απαραίτητο εξοπλισμό ή και βοήθεια. Οι εκπαιδευτικοι ορκιστήκαμε κάποτε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στην εκπαίδευση και δεν είναι η πρώτη αντιξοότητα που αντιμετωπίζουμε.
Ας δούμε λοιπόν την κατάσταση όπως είναι, σαν κάτι το προσωρινό και ας πάψουμε την πολλή γκρίνια. Επιτέλους ας γίνουμε δημιουργικοί και χρήσιμοι όπως μπορεί ο καθένας.
Δεν συμβαίνουν κάθε μέρα πανδημίες.

Εκπαιδευτικός
|

Η Σουηδία κλείνει τα σχολεία για 4 μήνες και στρέφεται στην τηλεκπαίδευση. Απέτυχε η ανοσία αγέλης, επίσης δεν κατέγραψε και τα δεδομένα με ανοιχτά τα σχολεία.
Στη Γερμανία καταγράφησαν την τελευταία εβδομάδα κρούσματα σε 300.000 μαθητές. Με test kits κλπ.
Να επανασχεδιαστούν τα προγράμματα σπουδών, ιδίαίτερα του δημοτικού : στροφή πως διευρευνητική μάθηση, κατάργηση βιβλιοκεντρισμού, blended learning.
Τα σημερινα ΑΠ είναι ξεπερασμένα, και άστοχα σε σχεση με τις τωρινές ανάγκες
Μικροί στόχοι και ρεαλιστικός προγραμματισμός.

Παράλογο
|

Κάποιοι νομίζουν πως θα γυρίσουν σε σχολεία με ανοιχτά παράθυρα. Ανοίχτε το παράθυρό σας και τα λέμε σε 2-3 ωρίτσες. Η 20λεπτη επίσκεψη σε ένα κατάστημα δεν είναι το ίδιο με 6ωρη παραμονή στην ίδια μικρή τάξη με άλλα 25 άτομα ή με 12. Οι άλλες χώρες κλείσανε τα σχολεία τους πριν από εμάς, τα ανοίξανε και θα τα ξανακλείσουν. Η κατάσταση είναι χάλια όμως η κλάψα δεν βοήθησε κανέναν. Στην Ελλάδα πνιγόμασταν με καλό καιρό, τι περιμένατε να κάνουμε στη φουρτούνα; Σκάστε και κολυμπάτε. :) Τα λέμε στην άλλη πλευρά, ελπίζω ζωντανοί.

κοινή λογική
|

... πάνω απ' όλα!
Την επομένη των εκλογών πάντα ξεκινάει η συζήτηση για το πότε θα γίνουν οι επόμενες.
Την επόμενη του lockdown, ξεκινάνε στα ΜΜΕ οι συζητήσεις, συνεντεύξεις και διαβουλεύσεις για την άρση του! Λες και έπαψαν να συντρέχουν πλέον οι λόγοι για τους οποίους εφαρμόστηκε.
Αυτό προφανώς αποτελεί τροφή για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά παράλληλα αποπροσανατολίζει τον κόσμο από το πρόβλημα που υφίσταται.
Θυμάται κανείς ποτέ άλλοτε να αναφέρονταν τόσοι νεκροί σε καθημερινή βάση και συστηματικά για εβδομάδες? Προφανώς όχι, γιατί αυτο παραπέμπει σε εποχές πολέμου, και αν και δεν υπάρχει παραλληλισμός, ώς τέτοιας σημαντικότητας και επικινδυνότητας θα έπρεπε να λαμβάνεται από όλους μας αυτό που βιώνουμε.
Σε όσους δεν αρέσει, ας καταφύγουν σε ασφαλέστερες περιοχές.
Είναι επικίνδυνο να συμπεριφερόμαστε σαν να μην συμβαίνει τίποτε και να ασπαζόμαστε θεωρίες συνομοσίας!
Από εκεί και πέρα, γι αυτό έχουμε τους ηγέτες που μας αξίζουν, είτε αυτοί είναι δεξιοί είτε αριστεροί.

@foros1
|

Και γιατί μέχρι το Πάσχα και όχι και μετά;ποια ύλη προχωράει;πως το αξιολογείς;τα εργαστήρια πως γίνονται;ποσό σίγουρος είσαι για τα εμβόλια;πόσες ώρες είναι οι μαθητές στην οθόνη;φόβος και μόνο φόβος και τρόμος.Και με 100 νεκρούς τη μέρα άλλοι κάνουν ποδήλατο στα βουνά.Προταση.Να μην ξανανοίξουν ποτέ τα σχολεία και καθολική εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης παντού.Διαφωνεις;

Μιχάλης
|

Ας ανοίξουν τα σχολεία με σωστά μέτρα, αποστάσεις, αριθμό μαθητών, καθηγητών.
Ας δώσει επιτέλους η κυβέρνηση την οικονομική ανάσα που χρειάζεται η παιδεία... διότι πιστεύω ακράδαντα πίσω από όλα κρύβετε το οικονομικό!

Κωστας
|

Κανένας δεν μιλάει για το εμβολιο

Κυριάκο εσύ?
|

@Καίρια η ευθύνη των γονέων
Εντάξει. Το πιάσαμε το υπονοούμενο. Φταίνε οι γονείς. Μην ανησυχείτε όμως τόσο πολύ..... ΓΙΑ τη δημόσια υγεία!!! Θα πάνε για ποδηλατάδα στα βουνά την Κυριακή. Κοιμηθείτε ήσυχος.

Πανικός και ομίχλη
|

Προφανώς υπάρχουν λύσεις, ακόμα και την ύστατη στιγμή, ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια από τον Ιανουάριο, με φυσική παρουσία των μαθητών.

Ας σταματήσουν οι πιέσεις προς την κυβέρνηση και την κοινωνία, να μην καταστρέψουμε την χώρα μας λόγω υπέρμετρου πανικού.

Προτεραιότητα για τα σχολεία
|

Η υπερβολή και η τρομολαγνεία έχει οδηγήσει πολλούς να μην σκέφτονται καθαρά. Η παρομοίωση μιας ίωσης με έναν πόλεμο είναι δείγμα πανικού και δυστυχώς το κράτος δεν έχει σχέδιο για την εκπαίδευση

Σύμφωνα με την στατιστική (πάνω από 200 χώρες με περισσότερα από 60 εκατομμύρια φορείς) δεν νοσούν βαριά και δε νοσηλεύονται άνθρωποι κάτω των 40 ετών, άρα δεν υπάρχει κίνδυνος για την υγεία των παιδιών και των φοιτητών. Από άλλες χώρες που έχουν την ίδια έξαρση αυτή την περίοδο αλλά έχουν διατηρήσει ανοιχτά τα σχολεία (πχ. Δανία, Γαλλία) δεν εμφανίζεται υπέρμετρη αύξηση κρουσμάτων ούτε οι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν περισσότερο σε σχέση με μια επίσκεψη σε ένα κατάστημα.

Κόσμος θα δυστυχήσει και ναι, δυστυχώς θα πεθάνει σε 5 μήνες ή 5 χρόνια από αυτές τις ασυνάρτητες αποφάσεις που ορισμένοι εμμονικά υποστηρίζετε: χωρίς ΚΑΝΕΝΑ όφελος για την υγεία καταστρέφουμε την εκπαίδευση της Ελλάδας.

Κανείς δεν αντέδρασε σε 2 ή 3 μήνες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης διότι ήταν αναγκαίο και το κόστος μικρό. Τώρα όμως η πολύ μεγάλη ευκολία με την οποία ορισμένοι θεωρούν ανεκτό να χαθεί ουσιαστικά 1 έτος για μαθητές και φοιτητές πρέπει να μας αφυπνίσει: Χωρίς σωστά θεμέλια στην εκπαίδευση η χώρα είναι καταδικασμένη σε χιλιάδες θανάτους στα επόμενα χρόνια.

@ Μαρίνα
04 Δεκ 2020 03:38

@ Γιώργος
03 Δεκ 2020 23:57

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ