Placeholder

ΙΕΚ

Πρόταση ΑΣΕΠ για τη μοριοδότηση των πτυχίων-διπλωμάτων των ΙΕΚ ΕΠΑΛ, ΤΕΕ, ΤΕΛ ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων

"H μοριοδότηση του βαθμού των πτυχίων-διπλωμάτων των ΙΕΚ με τον ίδιο συντελεστή (20) σε σχέση με εκείνη των πτυχίων ΕΠΑΛ, ΤΕΕ, ΤΕΛ ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων προκαλεί εύλογες διαμαρτυρίες"
Δημοσίευση: 04/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νομοθετική ρύθμιση για τη  μοριοδότηση των πτυχίων-διπλωμάτων των ΙΕΚ ΕΠΑΛ, ΤΕΕ, ΤΕΛ ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων, εισηγείται στην Κυβέρνηση το ΑΣΕΠ, η οποία διατυπώνεται στη ετήσια έκθεσή της.

Ειδικότερα το ΑΣΕΠ σημειώνει στην έκθεση ότι η μοριοδότηση του βαθμού των πτυχίων-διπλωμάτων των ΙΕΚ με τον ίδιο συντελεστή (20) σε σχέση με εκείνη των πτυχίων ΕΠΑΛ, ΤΕΕ, ΤΕΛ ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων προκαλεί εύλογες διαμαρτυρίες, αφού η εκπαίδευση που παρέχουν τα πρώτα είναι μεταδευτεροβάθμια, ενώ αυτή των ΕΠΑΛ κ.λπ. είναι απλώς δευτεροβάθμια.

Εξάλλου, υπογραμμίζει το ΑΣΕΠ, οι εξετάσεις πιστοποίησης αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης των αποφοίτων ΙΕΚ διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο με βάση το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο υπό την αιγίδα του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ).

Για την αντιμετώπιση του ζητήματος της διαφορετικής μεταχείρισης των αποφοίτων των ΙΕΚ, το ΑΣΕΠ προτείνει στην Κυβέρνηση  να εξετασθεί το ενδεχόμενο νομοθετικής ρύθμισης, ανάλογη εκείνης που προέβη ο νομοθέτης (ν. 4589/2019, άρθρο 60) στην προκήρυξη 1ΕΑ/2019 για την πρόσληψη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με την οποία ο βαθμός πτυχίου ή διπλώματος μοριοδοτείται με τέσσερις (4) μονάδες για κάθε βαθμό άνω του δέκα (10) για τους κατόχους πτυχίου ΕΠΑΛ, ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου και επτά μονάδες και δύο δέκατα (7,2) της μονάδας για κάθε βαθμό άνω του δέκα (10) για τους κατόχους πτυχίου ή διπλώματος ΙΕΚ ή «Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ».

Στη έκθεση το ΑΣΕΠ  αναφέρει επίσης ότι στον κλάδο ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, ενώ αποτελεί αποδεκτό τίτλο το πτυχίο Β ́ κύκλου σπουδών ΤΕΕ ή ΤΕΛ ανεξάρτητα από ειδικότητα, δεν γίνεται αποδεκτό το δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) οποιασδήποτε ειδικότητας, παρά μόνο του Τομέα Χρηματοπιστωτικών και Διοικητικών Υπηρεσιών (πρώην Οικονομίας και Διοίκησης).

Η ευρύτητα των καθηκόντων που ασκούν οι διοικητικοί γραμματείς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , σημειώνεται στην έκθεση, δικαιολογεί τη διεύρυνση της επιλεξιμότητας των διπλωμάτων των ΙΕΚ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

Ετικέτες: 
ΑΣΕΠΙΕΚ

Σχόλια (9)

 
ορθογώνιος
08 Δεκ 2020 12:21

Σαφώς το πτυχίο ΙΕΚ είναι ανώτερο, εφόσον βέβαια τηρούνται οι κανονισμοί λειτουργίας στο έπακρο και υπάρχει αξιολόγηση από εξωτερικούς φορείς. Το ίδιο να ισχύει και για τα ΕΠΑΛ φυσικά όταν τα θεωρούμε ισότιμα με την πιστοποίηση μαθητείας επιπέδου 5. Σχετικά με τη μοριοδότηση για τα ΙΕΚ θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψιν μέσος όρος του απολυτηρίου γενικής παιδείας και του διπλώματος κατάρτισης. Στο δημόσιο θα πρέπει να γίνονται προσλήψεις για τις προσφερόμενες θέσεις, τύπου ΑΣΕΠ με ειδικές εξετάσεις αντίληψης και κατανόησης του αντικειμένου εργασίας και θα λαμβάνουν συμμετοχή ανεξάρτητου βαθμίδας κατάρτισης και εκπαίδευσης. Τα ανώτερα πτυχία ,θα πριμοδοτούνε μισθολογικά και θα είναι μονόδρομος για την εξέλιξη του υπαλλήλου σε υψηλότερες βαθμίδες ,γιατί οι εξετάσεις για κάλυψη ανώτερης θέσης θα είναι πιο εξειδικευμένες. Κανονικά έτσι έπρεπε να λειτουργεί σε όλο το δημόσιο για διευθυντές και υπουργούς για όλες τις θέσεις ευθύνης και όχι επιλεκτική αξιολόγηση.

 
nikolas
07 Δεκ 2020 17:14

Φοβούμαι πως πολλοί αναγνώστες, μεταξύ των οποίων δυστυχώς και εκπαιδευτικοί, δεν γνωρίζουν ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα αποδίδονται με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (ΕQF). Οι πιστοποιημένοι απόφοιτοι του επιπέδου 5 του EQF (είτε από ΙΕΚ είτε από Μαθητεία ΕΠΑΛ) κατέχουν επαγγελματικά δικαιώματα ανώτερα των αποφοίτων ΕΠΑΛ, ΤΕΕ Β κύκλου (επίπεδο 4) και πολύ ανώτερα των αποφοίτων ΕΠΑΣ ή ΤΕΕ Α κύκλου (επίπεδο 3). Η αντίδραση του ΑΣΕΠ είναι προδήλως λογική, αν και μισή, γιατί οι πιστοποιημένοι του 5 δεν θα έπρεπε να λογίζονται καν ως εργαζόμενοι ΔΕ, αλλά ως ΤΕ.

 
Μαρία
06 Δεκ 2020 17:50

Τι πρόβλημα έχετε με τα ΙΕΚ, δεν μπορώ να το καταλάβω... Έχετε γνώση του θέματος ή γράφετε γιατί δεν έχετε τι άλλο να κάνετε; 1. Η κατάρτιση μέσω ΔΙΕΚ (για τα ΙΕΚ) δεν έχω άποψη γίνεται χωρίς εργαστήρια, χωρίς βιβλία, κάτω από άθλιες συνθήκες... Αν ο καταρτιζόμενος δε στρώσει πισινό μόνος του, πιστοποίηση δεν παίρνει ούτε στα πιο τρελά του όνειρα... Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο το 40% καταφέρνει να πάρει την πολυπόθητη πιστοποίηση και όχι πάντα με την καλύτερη βαθμολογία. Μην τα βάζετε με τους αποφοίτους των ΔΙΕΚ. Είναι άδικο για αυτούς.

 
Nontas
05 Δεκ 2020 14:18

Διάβασα το παραπάνω άρθρο του ΑΣΕΠ αλλά και τα σχόλια σας για τα ΙΕΚ και πρέπει να πώ ότι με κάνετε να αισθάνομαι ότι ΔΕΝ έχετε γνώση του θέματος. 1) Τα διπλώματα των ΙΕΚ είναι ανώτερα τόσο των ΤΕΛ όσο και των ΕΠΑΣ αλλά δυστυχώς η Ελλάδα δεν θέλει να βλέπει (εδώ και χρόνια) το σφάλμα της και αυτό θα διορθωθεί άμεσα. 2) Πάλι μερικοί πάτε να μπλέξετε τα κολέγια με τα ελληνικά ΑΕΙ (τα κολέγια ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Μεγάλης Βρετανίας) ενώ τα ΑΕΙ στο τριτοβάθμιο σύστημα της Ελλάδος (ατυχής σύγκριση), 3) Θα μοριοδοτούνται μόνοι οι κάτοχοι των Διπλωμάτων ΙΕΚ και όχι όλοι όσοι τελειώνουν και παίρνουν την απλή βεβαίωση του ΙΕΚ. Όποιος δεν συμφωνεί καλό θα είναι να συμμορφωθεί διότι θα αρχίσουν να πέφτουν "δικαστικούς" καμπάνες!!!

 
2 λύσεις υπάρχουν
05 Δεκ 2020 11:09

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Είτε α) τα ΙΕΚ θα ενταχθούν στην ανώτερη εκπαίδευση (όχι ανώτατη) και θα καλύψουν αυτό το κενό της παιδείας στη χώρα, β) Είτε θα παραμείνουν ως αδιαβάθμητη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην τελευταία περίπτωση όμως το δίπλωμα που απονέμουν θα πρέπει να μοριοδοτείται έξτρα για όλες τις κατηγορίες ΠΕ (ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ) στις οποίες εντάσσεται ο κάθε διαγωνιζόμενος. Θα λειτουργεί δηλαδή ως "μικρό" μεταπτυχιακό για όλους τους διαγωνιζομενους με έξτρα μοριοδότηση επί των τίτλων σπουδών τους. Οτιδήποτε άλλο θα αποδειχθεί αδιέξοδο και ατελέσφορο

 
Ασχετοσύνη
04 Δεκ 2020 22:01

"...αφού η εκπαίδευση που παρέχουν τα πρώτα είναι μεταδευτεροβάθμια, ενώ αυτή των ΕΠΑΛ κ.λπ. είναι απλώς δευτεροβάθμια." Ολόκληρο ΑΣΕΠ και δεν γνωρίζει ότι οτι το ΙΕΚ δεν παρέχει εκπαίδευση αλλά κατάρτιση;

 
ΙΕΚΤζης
04 Δεκ 2020 21:59

Θα πρέπει η μοριοδότηση των αποφοίτων ΙΕΚ να είναι μεγαλύτερη απο τα ΕΠΑΛ εφ'όσων είναι υψηλότερο επίπεδο.
Αυτό θα πρέπει να ισχύσει για το σύνολο των ειδικοτήτων.
Ομοίως πρέπει να διαμορφωθούν και τα Επαγγελματικά περιγράματα και τα δικαιώματα που υπάρχουν.

 
Απαράδεκτο
04 Δεκ 2020 21:57

Δηλαδή τα ΙΕΚ που παρέχουν κατάρτιση θα δίνουν πτυχία με περισσότερα μόρια από ότι τα ΕΠΑΛ που παρέχουν εκπαίδευση; Έχοντας διδάξει και στις 2 αυτές δομές για περισσότερο από 15 έτη, θεωρώ απαράδεκτη αυτή την κίνηση. Έτσι όπως πάει το πράγμα, σε λίγα χρόνια και τα πτυχία των κολλεγίων θα έχουν μεγαλύτερη ισχύ από ότι των ελληνικών πανεπιστημίων.

 
ΞΑΝΘΟΣ
04 Δεκ 2020 21:43

Είναι δυνατόν σήμερα με χιλιάδες πτυχιούχους ΑΕΙ σχολών Διοίκησης .....να μιλάμε για ΔΕ διοικητικού.....Το δημόσιο πλέον για θέσεις ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ , ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ πρέπει να προσλαμβάνει ΜΟΝΟ πτυχιούχους ΑΕΙ ΣΧΟΛΩΝ ΔΙΟΊΚΗΣΗΣ......διαφορετικά αν δεν χρειαζόμαστε τους απόφοιτους......Τετοιων ΑΕΙ να τα κλείσουμε αυτά τα τμήματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ